Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC 4K projektor modeller: DLA-N5, N7, NX9

941 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-N5 (Projektorer) 3 7 (1) 70 000:-
JVC DLA-N7 (Projektorer) 1 8,75 (3) 89 990:-
JVC DLA-NX9 (Projektorer) 1 (0) 199 990:-
1 relaterade trådar

#51

Postad 14 september 2018 - 17:04

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Har du fått bekräftat om X7900 blir kvar som instegs projektor till ett pris av? 

Ja, det verkar så. Vet dock inte om priset kommer att ligga kvar där eller sänkas ytterligare.

 

/Marcus



#52

Postad 14 september 2018 - 17:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Ok, tack för din feedback angående priserna :) Fick man lite att fundera över.!



#53

Postad 14 september 2018 - 17:14

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag funderar på att istället för att köra vidare på Sony, välja N7 som min nya projektor. Finns det någon info om fläktljudet på de nya modellerna? Jag är ganska känslig och kommer från en VW-95ES med bara 20dB. Samt någon indikation på lamppriset?


Redigerat av Drem, 14 september 2018 - 17:15.


#54

Postad 14 september 2018 - 20:08

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Från AVS Forum:

"Regarding fan noise, I was told 24 dB which is higher than the existing model at 19db.
The rep did say that the frequency is different so that the apparent noise is about the same."

 

 

Se post nr 3183.

https://www.avsforum...-thread-107.html

 

 

Edit: Dock lite oklar på vilken av modellerna som avses, eller om det gäller alla tre.


Redigerat av 50plus, 14 september 2018 - 20:14.


#55

Postad 14 september 2018 - 20:10

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Sedan låter ju E-shift lite olika på dessa också. Min (x5900) låter lite mer än själva fläktljudet i low.



#56

Postad 15 september 2018 - 10:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

 

Edit: Dock lite oklar på vilken av modellerna som avses, eller om det gäller alla tre.

 

 

De visade N5 och NX9 har jag för mig att de skrev  :)

 

 

Sedan låter ju E-shift lite olika på dessa också.

 

 

Fast nu har ju inte de två första någon e.shift och de som sett NX9 skrev att den inte lät något alls. Men min erfarenhet är att man själv ska lyssna, då tycket är olika oavsett  :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 15 september 2018 - 10:34.


#57

Postad 15 september 2018 - 14:26

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

De visade N5 och NX9 har jag för mig att de skrev  :)

 

 

 

Fast nu har ju inte de två första någon e.shift och de som sett NX9 skrev att den inte lät något alls. Men min erfarenhet är att man själv ska lyssna, då tycket är olika oavsett  :rolleyes:

Det var det jag menade. Eftersom det på pappret står 21 db på dessa gamla x5900, x7900, så får man ändå lägga till lite i och med att E-shift låter (på en del, inte alla). Ska bli gott att slippa det ljudet med N5 och N7.



#58

Postad 15 september 2018 - 19:49

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag har funderat hela helgen. Utan att ha sett dem själv, får man gå på oberoende ögon som gjort det under mässan. Jag är övertygad om att båda JVC och Sonys senaste är fantastiska projektorer. Jag har i princip bestämt mig för JVC N7 men har följande funderingar fortfarande :

Helt nytt chassie = mekaniska barnsjukdomar?

Motuonflow vs Clear Motion Drive. Sony är fortfarande lite vassare på bildhantering? Frågan är hur mkt detta påverkar, när jag ändå tänker köra genom en Oppo 203, son sköter behandlingen.

#59

Postad 15 september 2018 - 20:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Det är ju ingen här som sett dessa ännu vad jag vet? :rolleyes: Om man ska tro efter mässorna som varit utomlands, så har handskakningen halverats ( jippie ) och de ljus hörnen inte setts till på duken. När det gäller rörelsehanteringen så var de tidigare modellerna förbättrad redan där (enlig mig själv ),  så där ska man nog se själv om man nu är känslig. Kommer nog snart lite seriösa tester som man kan utgå lite ifrån :)


Redigerat av mcmike, 15 september 2018 - 21:16.


#60

Postad 16 september 2018 - 00:02

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Jag har  :P



#61

Postad 16 september 2018 - 06:56

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Haha vilken överraskning, hade blivit förvånad om du skrev någonting annat😁

Redigerat av mcmike, 16 september 2018 - 06:59.


#62

Postad 16 september 2018 - 12:01

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Hjärtat säger JVC, hjärnan säger Sony :) Jag vill ha N7 men är rädd för buggar. Ni som kört JVC, har ni stött på någonting? Dynamisk iriis ljuspump osv? Kanske alla nya parameterar och finesser kring UHD gör chansen större att stöta på någonting som inte fungerar till 100% på nyare modeller. Mjukvaruproblem kan alltid fixas, det är ju värre med mekaniska problem, men det borde vara labbtestat.

 

Försöker övertyga mig själv att våga satsa på N7 istället för 570ES :) Den nya linsen helt i glas, den överlägsna kontrasten, svartnivå och det lägre fläktljudet är det som lockar mig. 


Redigerat av Drem, 16 september 2018 - 12:02.


#63

Postad 18 september 2018 - 09:34

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Order ändrat från 570ES till en NX-7  :D  Fattas bara en Lumagen Pro 4242 nu  :o



#64

Postad 18 september 2018 - 14:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

HCFR luftar sig lite, översätta får ni göra själva.!

 

http://www.homecinem...-impressions/8/

 

Order ändrat från 570ES till en NX-7  :D

 

'

Personligen tror jag att du gjorde ett helt rätt val, så Grattis :)


Redigerat av mcmike, 18 september 2018 - 14:38.


#65

Postad 18 september 2018 - 16:41

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

'

Personligen tror jag att du gjorde ett helt rätt val, så Grattis :)

 

Tack! Efter att ha lusläst allt kring IFA och observaltioner från de som sett den så känns det helt rätt. Och tack för länken, spännande läsning  :wub:



#66

Postad 18 september 2018 - 17:39

Tille
  • Tille
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Nu uppe på Hembiobutiken:

 

https://www.hembiobu...tillverkare=JVC



#67

Postad 18 september 2018 - 21:09

Unregistered587a29e6
  • Unregistered587a29e6
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Känns som att DLA-N5 får svårt att konkurrera mot Sonys VPL-VW270ES om priset är 15k högre.



#68

Postad 18 september 2018 - 21:18

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Känns som att DLA-N5 får svårt att konkurrera mot Sonys VPL-VW270ES om priset är 15k högre.


Yes och känns som 570 får svårt mot n7 .

#69

Postad 19 september 2018 - 09:15

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Yes och känns som 570 får svårt mot n7 .

 

 

Nä, tycker det är lite äpple päron nästan. Optiken gör skillnad och kostar.



#70

Postad 19 september 2018 - 11:40

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

570 får nog svårt mot N7, och känns som att den får svårt mot N5 också. 270 mot N5 är nog inte ens i närheten. Förutom siffrorna på nativ och dynamisk kontrast, så speciellt glasoptiken dynamisk iris och linsminne på N5 bl a. Tror att N5 kommer bli en storsäljare. 



#71

Postad 19 september 2018 - 15:47

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Skillnaden verkar inte så stor som "förr" mellan 5 modellen och 7.

Ändå skiljer det 20 papp. Nåja, hade varit skoj att se dom Irl.



#72

Postad 19 september 2018 - 18:54

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Skillnaden verkar inte så stor som "förr" mellan 5 modellen och 7.
Ändå skiljer det 20 papp. Nåja, hade varit skoj att se dom Irl.


Det skiljer en hel del som dubbla iris, 100% dci3 dubbelt så mycket nativ kontrast 100 lum mer etc.

#73

Postad 22 september 2018 - 10:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=s6Ju3QpZIjU



#74

Postad 22 september 2018 - 11:03

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Spännande med Auto Tone Mapping funktionen. Blir svårt att få det att funka med HDR filmer från iTunes och andra digitala filmtjänster antar jag eller har jag fel?



#75

Postad 22 september 2018 - 11:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Projektorn känner val av vilken signal det är och inte källan :) Så det borde fungera fint!



#76

Postad 22 september 2018 - 11:30

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Det har du nog rätt i när jag tänker efter och borde ju inte vara någon skillnad.



#77

Postad 26 september 2018 - 15:54

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Måste säga att jag blev imponerad av Auto tone mapingen. Finns meta datan om max och snitt nit så fixar den själv....såg bra ut och då är jag normalt skeptisk till HDR på proj.



#78

Postad 26 september 2018 - 16:10

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Måste säga att jag blev imponerad av Auto tone mapingen. Finns meta datan om max och snitt nit så fixar den själv....såg bra ut och då är jag normalt skeptisk till HDR på proj.

Spännande detta, må jag säga. Ska man äntligen kunna börja köra HDR :ph34r:

 

/Marcus



#79

Postad 26 september 2018 - 17:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Tyska som vanligt, NX9... :rolleyes:

 

https://www.lowbeats...ghendprojektor/

 

 

Måste säga att jag blev imponerad av Auto tone mapingen. Finns meta datan om max och snitt nit så fixar den själv....såg bra ut och då är jag normalt skeptisk till HDR på proj.

 

Vilken av modellerna? :)



#80

Postad 26 september 2018 - 22:16

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Spännande detta, må jag säga. Ska man äntligen kunna börja köra HDR :ph34r:

 

/Marcus

 

Får se när man kan testa ett par filmer, men bådar ok..typ


Tyska som vanligt, NX9... :rolleyes:

 

https://www.lowbeats...ghendprojektor/

 

 

 

Vilken av modellerna? :)

 

XN9



#81

Postad 05 oktober 2018 - 07:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Igen lite Tyskt "försnack"  :rolleyes:

 

https://www.youtube.com/watch?v=i2tDuD_YEHM


Redigerat av mcmike, 05 oktober 2018 - 07:39.


#82

Postad 05 oktober 2018 - 17:50

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
N5 och nx9 kommer vissas nästa vecka på hembiobutiken i Sumpan under hembiodagarna.

#83

Postad 05 oktober 2018 - 20:06

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Igen lite Tyskt "försnack"  :rolleyes:

 

Ni som kan tyska - tillförde de något nytt?



#84

Postad 06 oktober 2018 - 09:03

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Hej,

JVC NX9 kommer visas upp på hemmabiodagarna i Sundbyberg.

Ska bli spännande att se vad den kan åstadkomma

 

//Peter

 

https://www.hembiobu...iodagarna-2018/


Redigerat av arcspin, 06 oktober 2018 - 09:03.


#85

Postad 06 oktober 2018 - 12:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

. Samt någon indikation på lamppriset?

 

 

3990kr ..!

 

https://www.mychifi....-projektorlampa



#86

Postad 06 oktober 2018 - 14:06

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

3990kr ..!

https://www.mychifi....-projektorlampa


Verkar billigt ???

#87

Postad 07 oktober 2018 - 10:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Verkar billigt ???

 

Vi har nog olika syn på vad som är billigt ;)



#88

Postad 13 oktober 2018 - 19:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Lugnt här trots hembio-dagarna :rolleyes: Någon med lite intryck att förmedla?



#89

Postad 14 oktober 2018 - 23:02

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Länge sedan jag kollade på nya projjar så har lite taskigt med referenser på vad som är bra numer.

NX9 såg väldigt bra ut men hade jag haft tid (var där på lunchen) så hade jag gärna sett något mer färgsprakande än Bladerunner 2049.

Detaljerat bild men ändå filmisk, faktiskt nog inget som störde mig på den aktiva bilden.

När det var mörka scener så lyste dock lampan upp en hel del som dock var på högsta läget p.g.a. att det var en prototyp.

Men kunde som sagt inte vara kvar tills killen från JVC var på plats, så någon kanske kan fylla på med mer info.

Fläkten lät inte speciellt mycket för att vara på högsta lampläge

 

NX5 var betydligt bättre i att få fram detaljerna jämnfört med den Sony VW270 (tror jag det var) som satt bredvid.

Det var rent krasst natt och dag mellan dessa två.

Även om inte VW270 såg dålig ut så klarade JVC'n det betydligt bättre i de mörkare delarna i scenerna.

Fury Road passade för övrigt bättre som demo.

NX5 var också en prototyp och hade någon motion-smoothing funktion påslagen, så det såg rätt illa ut när soap-opera känslan kom in men det var rätt tydligt att det var det som var "problemet".

 

Blir intressant att se när de färdiga versionerna dyker upp.


Redigerat av Trasan, 14 oktober 2018 - 23:02.


#90

Postad 15 oktober 2018 - 01:10

RoMe
  • RoMe
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Jag spenderade ett par timmar på lördag eftermiddag på hembiodagarna i Sundbyberg. JVCs representant var på plats och han tillsammans med Hembiobutikens personal var mycket hjälpsamma som vanligt. Det mest intressanta med JVCn i stora biorummet (NX9) var att den läste meta-data från filmen, om sådan metadata fanns tillgänglig, och skruvade sedan om överföringskurvan (EOTF) för att lätta upp den dunkla HDR-bilden. Om inte filmen hade metadatan så använde projjen någon form av default-läge enligt JVC-killen. Verkade funka bra på framförallt lågdagrar.
Den hade e-shift-läget 8K påslaget hela tiden och eftersom projjen i praktiken var en mogen prototyp så gick det inte att slå av e-shift för att jämföra bildlägena. Positivt var att jag inte såg e-shiften överhuvudtaget. Om den högre upplösningen gjorde någon nytta vet jag inte. Upplösningen smulades nog isåfall sönder av den akustiskt transparenta dukens mönster som effektivt förstörde alla närgångna studier av pixlar. JVC-killen hade visst sett projjen på en 5,5m bred duk och då uppskattat den högre upplösningen.

I lilla demorummet fanns en JVC N5 och en Sony 270 uppställda och körde samma material parallellt. Som Trasan skrev var det sjukt stor skillnad på bilden där Sonyns bild var mörk och eländig. Men skillnaden kändes orimlig så jag tog Sonyns fjärrkontroll och gick igenom inställningarna och ställde in den som hemma på min Sony VW500. Preset Calibration ändrade jag från Cinema 2 till Reference. Sharpness ändrades från 50 till 10 (som visst betyder noll sharpness på Sony-språk). Slutligen ändrades Contrast från 50 (!) till 80. Nu blev bilderna i stort sett identiska och när jag provade Contrast 90 kunde jag i praktiken inte skilja dem åt längre (förutom att JVC drog lite lite mot rött och Sonyn lite lite mot blått). Det som slog mig var hur otroligt lika bilderna var och att min gamla upplevelser med att jag upplevt JVCn som lite hårdare (som jag gillar) och Sonyn som mjukare (lite lite Smooth motion flow per default liksom) inte fanns där längre. Eftersom även N5an var mogen prototyp så vågade jag inte mixtra något med den för att få fram mer JVCig bild. För övrigt förekom det några enstaka vsync-problem högst upp på bilden, men vad det berodde på låter jag vara osagt. Såg det typ 3-4 gånger under kanske en knapp timmes tittande och kan ha kommit från övrig utrustning likväl som prototypen. Oj, det blev en uppsats.

Mvh/rome

#91

Postad 15 oktober 2018 - 02:48

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Intressant att ta del av era inntryck. Gillar Sony’s mjuka oansrängda bildkaraktär och låter positivt att JVC fortsatt går mot den alltmer Sony lika bildkaraktären. Spännande också med den interna auto tone mapping funktionen som ska bli intressant att få testa och se hur pass bra den fungerar.

#92

Postad 15 oktober 2018 - 21:58

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

@RoMe, intressant att du säger att Sony'n var "felinställd", om det är rätta ordet i sammanhanget.

Men det var något som slog mig att det verkligen var stor skillnad.

Verkade nästan löjligt att jämföra dem trots prisskillnaden.



#93

Postad 15 oktober 2018 - 22:56

RoMe
  • RoMe
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 1
Ja, Trasan, det var verkligen jättestor skillnad på bildkvalitén när jag kom in i rummet mellan JVC N5 och Sony VW270. I mina ögon var framförallt Sonyns inställning av Contrast helt uppåt väggarna. Men som jag skrev så blev bildkvaliteten och bildkaraktär i stort identisk i mina ögon där och då efter lite skruvande på Sonyn, vilket gjorde mig lite besviken. Man kan ju också undra hur många som kommit i rummet tidigare på lördagen och tänkt "Wow, vilken skillnad på bild mellan JVC och Sony!"

#94

Postad 15 oktober 2018 - 23:37

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Undrar hur dom tänkte där när dom ställer in Sonyn på ett så felaktigt sätt? Men glädjande att höra era intryck gällande lika bildkaraktär. Tidigare har jag alltid tyckt Sony haft en bättre och mer naturlig bildkaraktär med ett visst lugn i bilden som jag inte sett på nån JVC. Men jag tror dessa nya är mycket mer lika Sony i detta avseende.

 

Sen är frågan hur mycket JVCs nya inbyggda tonmappning spelar roll, från det jag läst så gör den ett väldigt bra jobb. Sonys standard HDR gamma kurva ser blek ut i jämförelse med de custom kurvor jag provat. Faktiskt riktigt stor skillnad och detta är ett område Sony behöver förbättra sig på.

 

Ser fram emot att kolla in nya N modellerna på sikt.


Redigerat av Mentos, 15 oktober 2018 - 23:37.


#95

Postad 15 oktober 2018 - 23:57

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Undrar hur dom tänkte där när dom ställer in Sonyn på ett så felaktigt sätt? Men glädjande att höra era intryck gällande lika bildkaraktär. Tidigare har jag alltid tyckt Sony haft en bättre och mer naturlig bildkaraktär med ett visst lugn i bilden som jag inte sett på nån JVC. Men jag tror dessa nya är mycket mer lika Sony i detta avseende.

Sen är frågan hur mycket JVCs nya inbyggda tonmappning spelar roll, från det jag läst så gör den ett väldigt bra jobb. Sonys standard HDR gamma kurva ser blek ut i jämförelse med de custom kurvor jag provat. Faktiskt riktigt stor skillnad och detta är ett område Sony behöver förbättra sig på.

Ser fram emot att kolla in nya N modellerna på sikt.


Tror inte dem ställde in då dem inte kunde kalibera n5 eller nx9 då det var pre sample. Så hade varit ännu mer fel att kalibrera sony bara när det inte gick med jvc. Så som jag förstod det var den inställd på ref och hdr ref 1000 nits läget som ska vara det korrekta default läget från Sony.

Sen blir det kul när dem riktiga kommer så man kan ha båda isf bredvid varandra .

#96

Postad 16 oktober 2018 - 06:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Låter som det var tur man inte var iväg och kikade då. Får avvakta lite mera seriösa tester framöver, vad de säger angående kontrasten bl.a😉

Sen blir det kul när dem riktiga kommer så man kan ha båda isf bredvid varandra .


Ligger jämförelsebilder på avsforum, ser inte bra ut tycker jag!

Redigerat av mcmike, 16 oktober 2018 - 06:44.


#97

Postad 16 oktober 2018 - 07:39

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Låter som det var tur man inte var iväg och kikade då. Får avvakta lite mera seriösa tester framöver, vad de säger angående kontrasten bl.a😉

Ligger jämförelsebilder på avsforum, ser inte bra ut tycker jag!


Ta hdr med mobil går ju inte att göra en bedömning på.

#98

Postad 16 oktober 2018 - 15:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Ta hdr med mobil går ju inte att göra en bedömning på.

 

Var precis min tanke med, fick lite flashback med anledning av de senaste inläggen :rolleyes:

 

 

2da94ab1d1a0a85afbaf33ffb84c5f18.jpg



#99

Postad 17 oktober 2018 - 00:54

RoMe
  • RoMe
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Alltså, precis så där såg det ut när jag klev in i lilla rummet på HBB, är fotot kanske taget där? När jag ändrat på Sonyn så var det otroligt liten skillnad mellan projektorbilderna. T.o.m. rörelsehanteringen och lugnet i bilden uppfattade jag som likvärdig mellan maskinerna. Det var endast lite blåton på Sony vs. lite rödton på JVC, vilket jag antar var pga avsaknad av kalibrering på maskinerna om det nu är möjligt med HDR.
För övrigt tycker jag att det är en fantastisk god service från HBBs sida att man, som jag, kan få spendera en dryg timme med Mad Max Fury Road och The Revenant och jämföra projektorer/dukar sida vid sida i lugn och ro ur varje upptänklig aspekt (förutom kanske storbild där dukbredden är större än tittavståndet som jag gillar, det blir inte riktigt samma sak att gå närmare duken; men någon gräns måste det väl finnas för generositeten).

#100

Postad 17 oktober 2018 - 22:01

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Tror inte dem ställde in då dem inte kunde kalibera n5 eller nx9 då det var pre sample. Så hade varit ännu mer fel att kalibrera sony bara när det inte gick med jvc. Så som jag förstod det var den inställd på ref och hdr ref 1000 nits läget som ska vara det korrekta default läget från Sony.

Sen blir det kul när dem riktiga kommer så man kan ha båda isf bredvid varandra .

 

Man behöver ju inte göra en fullständig kalibrering med colorimeter o.s.v.

Enda man kan säga nu är väl i så fall att Sony's default är sämre än JVC's default :)





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.