Postad 23 september 2006 - 22:14
Postad 14 oktober 2006 - 11:39
Postad 16 oktober 2006 - 09:32
Postad 30 november 2006 - 22:40
Hej hej!
Jag sitter här o försöker komma på vad den heter, en ontroligt bra låt (innehåller ingen text vad jag vet) som är ofta med i filmer o så, kan inte riktigt sätta fingret på det.
kom med förslag på intrumental musik som ofta är med i filmer som är helt underbart bra så kanske jag hittar den låten jag söker...!
Undrar om det inte är Carl Orff - Carmina Burana (stavning?) du tänker på, skulle inte förvåna mig iaf.
En BRASKLAPP! Tänk på att "soundtrack" och "score" inte är samma sak, "score" är sånt som Williams (både John och Harry Gregson-) och Zimmer sysslar med, soundtrack är låtar som filmskaparen efter eget huvud (?) har placerat in i filmen...
Kan inte komma på bästa översättning till "score" just nu, kan nån annan?
Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 30 november 2006 - 22:41.
Postad 11 december 2006 - 22:17
Soundtracket till Collateral är skönt. Dock verkar inte låten som spelas när alla beger sig till nattklubben vara med. Någon som vet vad det är för låt? Tunga trummor och bas i början som fylls på med gitarrstick.
Är inte det "ready steady go" med paul oakenfold.......
Postad 11 december 2006 - 22:22
Postad 12 december 2006 - 21:13
Postad 24 februari 2007 - 03:20
Jag letar soundtracket till sveriges roligaste film, Stockholm Boogie!
Om nån här kan hjälpa mig vore jag evigt tacksam, hittar det varken på ginza eller cdon så fler
tips på var jag antingen kan köpa eller ladda ner det vore kanon!
Tack på förhand!
Postad 01 maj 2007 - 19:24
En av dem spelas ofta i "Get away in Stockholm"-filmerna och den är bland annat med på extramaterialet till Get away in Stockholm 5 (2004) när de testar Nordic Uhrs trimmade SAAB 9-3.
Den andra är från någon av "Ghost Rider"-filmerna när de åker omkring inne i Stockholm på små motorcyklar (minimotos?) och det enda jag kommer ihåg från låten är att de sjunger "down town" flera gånger.
Grymt bra beskrivningar! Inte. Hoppas någon lyckas lista ut vilka låtar jag pratar om i alla fall.
Edit: Har hittat den första låten. Go West med Fakemoss var det.
Redigerat av Unregistered1254, 03 maj 2007 - 22:07.
Postad 03 juni 2007 - 09:16
Jag söker soundtracket till filmen Impostor med Gary Sinise mm.
Jag o gumman tvistade om en låt som var med i filmen...Jag trodde det var med gruppen Rehab.
jag har letat på google o imdb mm..men hittar bara 3 låtar som var med i filmen..Så snälla hjälp mig
Postad 06 juni 2007 - 14:02
Nästa vecka ramlar Italienskimporterade DVD:n in, men det bästa hjälpmedel jag har då är Track ID på mobilen och den lär nog inte hitta rätt här.
Ennio Morricone har skrivit filmmusiken, men techno tycks inte vara hans stil. Namnet Rocco Petruzzi dyker också upp under eftertexterna, men det säger mig ingenting. Hjälp!
Postad 11 juni 2007 - 20:04
Jag såg bioaktuella Dold Identitet (La, Sconosciuta) på Grand1 och kan bara inte släppa technolåten som återkommer två gånger under filmen. I går fick jag soundtracket från eBay, men trots 27 spår låg den inte med bland dem sad.gif
Nästa vecka ramlar Italienskimporterade DVD:n in, men det bästa hjälpmedel jag har då är Track ID på mobilen och den lär nog inte hitta rätt här.
Ennio Morricone har skrivit filmmusiken, men techno tycks inte vara hans stil. Namnet Rocco Petruzzi dyker också upp under eftertexterna, men det säger mig ingenting. Hjälp!
Otroligt! Track ID tog den direkt! (tack SonyEricsson!).
John Doe & DJ UFO - Phaze 1
Postad 19 september 2007 - 19:54
Otroligt! Track ID tog den direkt! (tack SonyEricsson!).
IDtrack är en fantastisk uppfinning.. kommer ha stor nytta av den.
Appropå bra filmmusik så kan man köpa en samlingskiva med YO-YO MA som är en flitigt anlitad cellist (som många säger är en av dom bästa i världen). På den samlingen finns bla Ennio Morricones score till "The mission", som är en av hans vackraste kompositioner. Dessutom finns ett spår från filmen Crouching tiger, hidden dragon med på denna skiva, som jag tror också fick Oscar för bästa filmmusik. Allt framförd av Yo-yo ma förstås..
Postad 09 november 2007 - 23:38
Bifogad fil(er)
Postad 18 februari 2008 - 01:09
Fick hem denna idag The Simpsons Movie: Limited Edition Donut Packaging
haha grym!
Postad 25 juli 2008 - 09:38
http://www.konserthu...ConcertID=41552
Orvar är värd (vad nu det kan betyda), låter spännande tycker jag
Postad 25 juli 2008 - 09:41
Konsert i Stockholm med filmmusik av John Williams:
http://www.konserthu...ConcertID=41552
Orvar är värd (vad nu det kan betyda), låter spännande tycker jag
Filmkrönikan Orvar.. han e cool!
Verkar bli en cool kväll
Postad 03 augusti 2008 - 15:16
Vi fick tom ett extranummer, och dirigenten verkade uppriktigt rörd över den stående ovation han välförtjänt fick.
Lite kul dessutom att konserten 'bevakades' att ett antal stormtroopers som gick runt bland publiken.
Postad 24 september 2008 - 16:25
Dom sjunger typ: "We are top of the world!"
Postad 08 december 2009 - 19:49
Hörde precis reklamen för trailern till nya serien "Trauma" en rockig "tuff" låt spelas, som jag vet att jag känner igen från någon annanstans, troligen en film, men vad heter denna låt? Eller alternativt vad filmen den är med i heter så man kan leta vidare den vägen.
Postad 11 december 2009 - 12:23
Tjo!
Hörde precis reklamen för trailern till nya serien "Trauma" en rockig "tuff" låt spelas, som jag vet att jag känner igen från någon annanstans, troligen en film, men vad heter denna låt? Eller alternativt vad filmen den är med i heter så man kan leta vidare den vägen.
Tror du menar Muse - Supermassive Black Hole. Den låten var nog med på reklam för serien House också, kan vara därifrån du känner igen den.
Postad 27 januari 2010 - 01:23
Lyssnar på Avatars musik i skrivande stund, via spotify. Sök på Horner så kommer det upp. Rekommenderar starkt att lyssna på Avatar, även om man inte sett filmen. Gärna med inställning Classic på EQn och i sköna stora hörlurar.
Har svårt att hitta nån riktig favorit i Avatar, då allt är ruskigt bra, men i Titanic så är min absoluta favorit "Southampton" [http://open.spotify....oCPHe0a95XBI6a]
Postad 11 maj 2010 - 19:22
Ni kan söka på "Greatest film composers vol.9 - the music of hans zimmer"
Där är några mäktiga låtar.
Kan även söka på " Steve Jablonsky - my name is lincoln". En låt som är med i The Island och även i Avatar trailern.
När jag ändå är inne på Avatar så är här en till bra från trailern ( inte hittat på spotify dock )
http://www.youtube.c...h?v=EyC5KnVEHiY
PS: hoppas det är okej att länka till youtube, kunde inte hitta något om det på reglerna, annars bara ta bort detta , tack.
Postad 20 oktober 2012 - 15:00
Sagan om Ringen
Spel kan innehålla bra musik också. Ett spel som jag har tillbringat många timmar med är Oblivion.
Play! Orchestra – The Elder Scrolls® IV: Oblivion™
Likaså Morrowind.
The New York Synthony Orchestra – Elder Scrolls III - Morrowind
Postad 20 oktober 2012 - 15:34
London Music Works – Music From The Transformers Trilogy
London Music Works – Music from the Batman Trilogy
Various Artists – The Essential Pirates of the Caribbean Collection
Lite blandat:
London Music Works – Avengers Assemble Theme
London Music Works – Game of Thrones - Theme
Black Moon Lovers – Theme From Blade II
Spelmusik:
Nobuo Uematsu – Suteki Da Ne (FINAL Fantasy X)
Redigerat av Ljudligt, 20 oktober 2012 - 16:00.
Postad 06 november 2012 - 12:24
Postad 25 oktober 2019 - 20:11
Har ni sett ”Hell on wheels”? En av de bättre dramaserier med verklighetsbakrund jag sett.
Hursomhelst,titelmelodin är skriven av Brantley Gilbert. En del goa låtar på hans plattor.
https://open.spotify...IQbue5nwjL4cI9A
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar