Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harman Kardon AVR 170 / 270 / 370

74 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 170 (Surroundförstärkare) 5 (0) Inga priser
Harman Kardon AVR 270 (Surroundförstärkare) 4 7 (1) Inga priser
Harman Kardon AVR 370 (Surroundförstärkare) 5 8,08 (12) Inga priser
5 relaterade trådar

#51

Postad 07 februari 2014 - 09:47

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Hej! Kontrollmätte noggrannt precis och tyvärr för dig, den mäter exakt 440mm i bredd.
Hoppas du finner en alternativ lösning.

#52

Postad 11 februari 2014 - 14:43

Unregistered8e0f536d
  • Unregistered8e0f536d
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Efter några månaders spelande ska nu min avr 370 inskickas till H/K för att ses över. Förstärkaren är inköpt ny och har gnisslat i fläkten sedan cirka en månad tillbaka, ljudet har bara blivit värre och värre. Recievern har även fått för sig att av sig själv skifta till enbart tvljud men det är något som går att leva med.

Känns surt som fan att behöva vara utan receiver i ett bra tag framöver och det är irriterande att en ny så kallad "hi end" produkt strular efter bara några månader. Synd att man även sålde sin Yamaha som förövrigt fungerade klanderfritt i flera år!

#53

Postad 02 mars 2014 - 10:23

J95
  • J95
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjena!

Skaffade AVR 370 som min första riktiga hembioreceiver, och har den just nu enbart som HDMI-växlare.
Tyvärr så var det samma problem med min receiver som Lunnapåg ådrog sig; att det väsnas/burras från nätdelen.

Skickade receivern på garanti till en firma i Göteborg som servar HK-prylar. Efter åtgärd blev den bättre, men den är fortfarande inte alltid helt tyst.
Det kan vara riktigt irreterande när man sitter och tittar på Snooker på Eurosport och det är alldeles tyst i rummet.
Får se om jag orkar med ännu en reklamation.

Apparaten blir varm, men tydligen inte tillräckligt för att temp-sensorn på fläkten ska slå till och snurra. Den har jag aldrig hört surra ännu och kan inte kommentera, men antagligen är det för att jag inte "använder" apparaten fullt ut.

Överlag är jag nöjd med dess funktioner, och det ska bli riktigt intressant att höra hur den låter med fullutvecklad hembio.

Redigerat av J95, 02 mars 2014 - 10:29.


#54

Postad 02 mars 2014 - 11:20

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Efter att ha skickat in den för tredje gången, fick jag en helt ny eller kanske en utbytesapparat, vet inte säkert, men den är mycket, mycket tystare. Hörs knappt något från min nätdel nu - är helt acceptabelt jämfört med tidigare.

Jag har aldrig hört någon fläkt slå på. Finns det någon?

Tycker du ska få samma åtgärd som jag, eller i varje fall ska nätdelen jobba tyst - funkade det att lösa mitt problem, ska det gå att fixa ditt också. Hur tråkigt det än är, lämna in burken igen.

#55

Postad 06 mars 2014 - 09:46

Unregistered8e0f536d
  • Unregistered8e0f536d
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Fick precis tillbaka min avr 370 efter reparation och i medföljande papper stod det att de bytt spole, justerat nätdelen samt långtidstestat. Det komiska är att den fortfarande låter lika mycket, till och med mer efter att ha varit på någon timma.

Efter att ha ifrågasatt detta samt att behöva skicka enheten på service ännu en gång så fick jag ett svar från HK att detta är ett problem för enbart avr 370 och att vissa enheter har problem med det svenska elnätet. Låter som en dålig ursäkt enligt mig.

#56

Postad 06 mars 2014 - 10:50

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Acceptera det inte! Min lät också värre efter första rep-försöket. Det var verkligen komiskt. Undrar hur man tänker på verksta'n när man får i uppgift att åtgärda ett problem, utför ett försök som ger sämre resultat och sedan bara skickar tillbaka apparaten med dumma bortförklaringar. Att detta upprepas är bara beklämmande. Dessutom är det uppenbarligen inte sant att bara AVR370 har detta problem - jag har ju en 270-modell. Om nu vissa enheter har problem, ska inte du behöva acceptera att din är ett av dessa ex. HK borde helt enkelt bara plocka in alla dessa och sluta med att förstöra sitt rykte. Obegriplig hantering. Nu kan jag iofs ana att svenska agenten kämpar allt vad de kan med jenkarna.

Min är alltså acceptabelt tyst för närvarande - det betyder alltså att felet går att åtgärda. In med den igen och begär en ny eller utbytes som är i toppskick och tyst!

Redigerat av Unregistered0f4a8122, 06 mars 2014 - 10:51.


#57

Postad 21 mars 2014 - 20:59

Unregistered4af6c3fc
  • Unregistered4af6c3fc
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är det nån som har problemet att förstärkaren inte går att slå på vissa gånger?
Den stannar bara kvar i standbyläge, powerknappen på stärkarn funkar ej och den på fjärren funkar ej.. Men gör man en norsk reset och drar ut strömsladden och låter den va i 1 minut så startar den. Inte haft detta felet förut, jag har senaste firmware också.
Väldigt väldigt irriterande.

Redigerat av Unregistered4af6c3fc, 21 mars 2014 - 21:04.


#58

Postad 28 mars 2014 - 09:11

Unregistered76acd88e
  • Unregistered76acd88e
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej!

Jag funderar på att uppgradera min Harman Kardon 255 (7*50w) receiver till min följande utrustning:

Slutsteg
NHT SA-3 (2*250W, 6 Ohm, Biamp med HK 255)

Högtalare
Front: NHT 2.9 (6 Ohm nominal, 3.3 Ohm minimum, 30-250W per kanal, SN: 87db)
Back: NHT 1.5 (8 Ohm nominal, 6.2 Ohm minimum, 20-150W per kanal, SN: 85db)
Center: NHT AC2 (6 Ohm nominal, 3.2 ohm minimum, 30W-200W per kana, SN: 87db)
Sub: NHT Subtwo (500W)

Jag sneglar över vilka receivers som skulle passa bäst till högtalarna då jag vill ha mer tryck i rear och mid.

Möjliga Receivers

HK 370 (7*125W, 8 Ohm)
Ska vara 6 Ohms certifierad men vad är effekten på den? Borde vara högre än HK 460?
+ är två preout, två HDMI ut, 4K video stöd, streaming tjänster som dock ej stödjer flac och spotify.. Här är en graf på effekten uppmätt av Hemmabiotidningen

HK 460 (7x60W,8 ohm - 7x140W, 6 ohm)
Specad effekt på 6 Ohm

Är öppen för tips och råd då jag inte är så djupt kunnig inom detta område men försöker lära mig så mycket jag kan :)


Mvh
Power_nisse

Redigerat av Unregistered76acd88e, 06 april 2014 - 16:03.


#59

Postad 17 april 2014 - 13:34

Unregistered8e0f536d
  • Unregistered8e0f536d
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Fick precis tillbaka min avr 370 efter reparation och i medföljande papper stod det att de bytt spole, justerat nätdelen samt långtidstestat. Det komiska är att den fortfarande låter lika mycket, till och med mer efter att ha varit på någon timma.

Efter att ha ifrågasatt detta samt att behöva skicka enheten på service ännu en gång så fick jag ett svar från HK att detta är ett problem för enbart avr 370 och att vissa enheter har problem med det svenska elnätet. Låter som en dålig ursäkt enligt mig.


Uppdatering:
Rekommenderar härmed inte någon att köpa något av Harman Kardon!!! Om produkten är felande så kommer ni att få den sämsta service och support någonsin av STT mediaservice som har hand om garanti/serviceärenden åt HK. Fick som sagt tillbaka en trasig produkt efter service nr.1. Efter att ha returnerat min avr370 så tog det ytterligare omkring en månad innan STT mediaservice fick för sig att skicka min stärkare till Kiruna istället för Umeå, trots att de hade mina kontaktuppgifter. Har nu varit utan hemmabioreceiver över 2 månader och får vänta cirka en vecka till eftersom den nu ligger i Luleå.

Undermåliga produkter och fruktansvärt dålig service i garantiärenden borde vara något som ett elektronikmärke strävar efter att ej bli förknippade med!

Fy skäms HK och STT mediaservice.

#60

Postad 29 maj 2014 - 16:01

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Ja, vad skall man säga. Nu är jag så jävla less på den här skiten. Min gamla Pioneer förstärkare från ca 1800 talet är ju hästlängder bättre än den här. Följande har hänt:

Först enheten började krångla redan efter någon timma. Gav ifrån sig ett högt tjutande ljud vilket gjorde det omöjligt att titta på något som inte involverade musik på hög volym. Redan efter några dagar hade tjutande ökat såpass att den inte gick att ha på. Fick en ny.

Andra enheten. Den gick i nån vecka och sedan kom tjutandet smygandes. Egentligen, nu med facit i hand, så har den krånglat också redan från start då den vid varje uppstart gav ifrån sig ett kort tjut. Det sista nu så tjöt den ganska ljudligt, såpass ljudligt att det störde iaf. Dessutom har den "fryst, låst sig" ett antal gånger. Dvs jag har varit tvungen att göra en fabriksåterställning. Tröttsamt och oerhört irriterande då det ändå tar en viss tid med alla inställningar. Fick en ny.

Tredje enheten. Jaaaa, den är tyst. Oerhört glad och lättad över att äntlige få en som är tyst. Är glad i 1 dag. Tjutet är inte tillbaka men nu börjar den med att låsa sig igen. Blir så trött.

Med en förstärkare som definitivt ligger i den högre prisklassen borde vara bättre.

Är det nån vänlig själ som kan kolla vad dom har för versionsnr på sin software, som HK kallar det, eller i dagligt tal firmware.
Jag har s9267.66.0 och på HK:s sida där man laddar ned FW står ju inget versionsnr. Jag orkar inte uppdatera om det inte är till en nyare FW....

#61

Postad 29 maj 2014 - 17:46

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Hej, jag har s9267.617.0

Gjorde senaste uppgraderingen för ca drygt en månad sedan.

#62

Postad 30 maj 2014 - 17:01

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Hej, jag har s9267.617.0

Gjorde senaste uppgraderingen för ca drygt en månad sedan.


Har Du upplevt problem med att den har låst sig?

Hur skall man tolka vilken version som är den senaste om man tänker på siffrorna?

#63

Postad 30 maj 2014 - 17:13

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Jag kan väl bara meddela att min HK AVR370 aldrig har låst sig, eller tjutit...eller knasat sig på något sätt (peppar, peppar...).
Den är betydligt roligare och bättre än min tidigare Pioneer, som jag upplevde hade hyss för sig. Att den därtill kostade runt 5000:- är fantastiskt :).

#64

Postad 30 maj 2014 - 17:17

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jag kan väl bara meddela att min HK AVR370 aldrig har låst sig, eller tjutit...eller knasat sig på något sätt (peppar, peppar...).
Den är betydligt roligare och bättre än min tidigare Pioneer, som jag upplevde hade hyss för sig. Att den därtill kostade runt 5000:- är fantastiskt :).


Det är väl bara att gratulera. :)

#65

Postad 30 maj 2014 - 17:40

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Det är väl bara att gratulera. :)


Tack :).

#66

Postad 30 maj 2014 - 20:31

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Har Du upplevt problem med att den har låst sig?

Hur skall man tolka vilken version som är den senaste om man tänker på siffrorna?

Hej. Jag utgår ifrån att min version är senare (nyare) eftersom den har ett högre nr.

Det har hänt att den låser sig, men det är sällsynt. Den knasar sig lite hit och dit ibland. Det händer att jag får vänta upp till en minut innan det kommer ljud ifrån den. Jag misstänker att det har med mina inställningar att göra, jag har konfigurerat så att när jag knäpper på Tv:n så drar det igång även AVR:n och satellitboxen. Samma när jag stänger av.

Som du kanske läst tidigare i tråden, har jag haft mycket bekymmer med min apparat. Fick också den första utbytt till slut. Den jag fick i utbyte fungerar alltså ok.

Fantastiskt vad priserna på HK-stärkarna sjunker. Jag betalade 6495 för min 270 och då prutade jag ganska bra. Nu får man alltså storebror 370 för 5 papp. Bara att gratulera!

Faktum är, att för 5000 kr kan man nog inte få bättre ljud från någon annan stärkare. Man får nog punga upp nära det dubbla. Men det är så klart min personliga uppfattning.

#67

Postad 28 juni 2014 - 15:39

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Hej

Jag har nyss köpt ett Harman Kardon 470 där 270 ingick. Har dock ett litet problem.

Jag har kopplat min PS4 till TVn med HDMI och kör 270n via HDMI ARC. Problemet är att ljudet förvinner och återkommer hela tiden när jag bläddrar i menyn på PS4. Jag har även samma problem om jag kopplar det med optisk kabel. Är det någon inställning som gör att ljudet stängs av när PS4an inte ska skicka ljud och sen att det blir en delay på det?

Problemet ligger inte i TVn eller i PS4an utan i HK 270 då jag har normalt ljud via TVns högtalare om jag sätter på dom.

*Edit* såg nu att tråden berörde AVR 270, men om det finns någon snäll själ som kan hjälpa mig endå så vore jag evigt tacksam :P

Redigerat av Daniel Assor, 28 juni 2014 - 15:41.


#68

Postad 18 juli 2014 - 20:44

Petken01
  • Petken01
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

AVR 370, två zoner och AirPlay!
Jag undrar om det finns någon som har en AVR370, delad i två zoner och som sen lyckas att köra samma AirPlay källa på båda utan att det strular? Man ska ju kunna lyssna på båda zonerna från samma källa om man börjar med zon 1 enligt manual.
Jag lyckas ibland med detta genom bl.a. omstarter av källa och AVR 370, är det en bugg månne eller kan man inte gå efter boken.......ska det kanske inte gå?

#69

Postad 25 juli 2014 - 12:13

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Hej!

AVR 370, två zoner och AirPlay!
Jag undrar om det finns någon som har en AVR370, delad i två zoner och som sen lyckas att köra samma AirPlay källa på båda utan att det strular? Man ska ju kunna lyssna på båda zonerna från samma källa om man börjar med zon 1 enligt manual.
Jag lyckas ibland med detta genom bl.a. omstarter av källa och AVR 370, är det en bugg månne eller kan man inte gå efter boken.......ska det kanske inte gå?


Jag har inte ens fått till Airplay på en zon stabilt.
Den kan dyka upp som val ibland på min iPad, medan våra två Apple TV 3 alltid syns som val.
Tyvärr inget tips, och inget jag grubblar på själv...jag tyckte hela funktionen var skakig och instabil på min AVR 370.

#70

Postad 26 december 2014 - 19:26

Unregistered28754
  • Unregistered28754
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Hej sitter på en AVR370 funkar fint till film å musikvideos osv... men stereoläget... tunt trist platt... trodde det var pga bd spelaren jag hade till cd-musik, brydde mig inte så mycket... idag på mellandagsrean fyndade jag ett demo ex av en H/K HD 990. provlyssnade på en Yamaha 2 kanals anläggning... lät kanon men hemma klent. testat alla analoga ingångarna 2st å digital via coax rent å fint ljud ja men basen är som lååångt borta... visst lite blir det ju när man vrider på... men besvikelse... Har B&W 604S3 som frontar subwoofer som Off å högtalrna som large Är de digitala stegen i H/K så här usla eller? varför låter det kalas med DTS i musik videos . Å trycker man på Dolby volym låg så visst mera bas å muller men grumligt.... Less 2 kanal nästa??

Redigerat av Unregistered28754, 26 december 2014 - 19:27.


#71

Postad 26 december 2014 - 19:38

BoBBiS
  • BoBBiS
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Sitter också med en 370 till mina aura 50 men kör med slutsteg till frontarna, upplevde det inte som tunt tidigare utan steget men fick betydligt mer bas med steget, Jag kör med allting avslaget ingen eq, boost, dolby volym etc allt av. Det kan inte vara så du har eq igång? för det är skum har aldrig blivit bra för mig

#72

Postad 26 december 2014 - 19:58

Unregistered28754
  • Unregistered28754
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Körde med separat steg till basarna tidigare och ja det lät bättre. men nog borde det väl ändå låta bättre än så det gör nu... kör utan steget nu efter flytt å platsbrist... ska testa en gammal rotel 2 kanalare jag lånat hem bara för att höra hur det ska låta... är ändå besviken. min gamla Avr 5500 var mer pulver i... dock inte lika klart ljud

#73

Postad 05 april 2017 - 06:36

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

Finns spotify connect på AVR-370? Och i så fall. Hur tycker ni det fungerar, ni som äger en 370?


Redigerat av twebbas, 05 april 2017 - 06:36.


#74

Postad 05 april 2017 - 21:10

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Finns spotify connect på AVR-370? Och i så fall. Hur tycker ni det fungerar, ni som äger en 370?


Nej det finns inte...om det inte kommit någon form av uppgradering som jag inte känner till.

#75

Postad 22 oktober 2017 - 13:26

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Jag kan väl bara meddela att min HK AVR370 aldrig har låst sig, eller tjutit...eller knasat sig på något sätt (peppar, peppar...).
Den är betydligt roligare och bättre än min tidigare Pioneer, som jag upplevde hade hyss för sig. Att den därtill kostade runt 5000:- är fantastiskt :).

Ja, då kan jag bara tillägga att även min HK AVR 370 börjat strula. Den började stänga av sig själv med ett "ploppande" ljud igår. Tre gånger stängde den ner sig själv innan den fungerade...imorse stängde den ner sig själv 4 gånger. Jag antar att den fungerar när den blivit "uppvärmd", men vis av erfarenheten så kommer den ju inte laga sig själv utan fungera sämre och sämre :(.

 

En kollega till mig köpte en likadan och fick samma problem för några månader sedan. Det slutade för hans del att den kortslöts...typ...och jordfelsbrytaren utlöstes.

 

Fram till igår så har jag inte haft något bekymmer, men att två stycken går sönder nästan samtidigt och identiskt fel låter för mig som ett tillverkningsfel. Längre än några år vill man allt att en hembioreceiver ska hålla, och detta blir nog mitt sämsta receiverköp någonsin (tidigare har jag haft Pioneer, Sony, Yamaha).

 

Baserat på övriga forummedlemmars erfarenheter av modernare Harman Kardon modeller så ska jag hålla mig låååångt ifrån märket i framtiden. Den information jag läst innan baserade sig på äldre modeler, och då verkade HK vara kvalitet...men tyvärr inte längre. Att därtill serviceorganisationen inte verkar kunna göra ett vettigt jobb förstärker bara kännslan av "skit" :(.

 

 

Nu gäller det att hitta något nytt innan den ger upp helt. Jag tittar på Marantz, Denon, Yamaha, Pioneer, Onkyo...men lutar nog mest åt Marantz som det känns just nu.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.