Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONOS

2436 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sonos ZonePlayer ZP100 (Mediaspelare) 2 9,12 (7) Inga priser
Sonos ZonePlayer ZP80 (Mediaspelare) 2 9,42 (11) Inga priser
Sonos BU130 (Mediaspelare) 1 9,22 (8) Inga priser
Sonos CC100 Cradle (Övrigt) 1 8,75 (7) Inga priser
Sonos CR100 Controller (Fjärrkontroller) 1 8,58 (11) Inga priser
Sonos Bridge (ZoneBridge BR100) (Trådlös ljud- och bildöverföring) 4 8,86 (27) Inga priser
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90) (Mediaspelare) 6 9,18 (97) Inga priser
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120) (Mediaspelare) 6 8,59 (33) Inga priser
Sonos Control (CR200) (Fjärrkontroller) 3 9,17 (11) Inga priser
Sonos Play5 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,89 (95) Inga priser
Sonos BU250 (Mediaspelare) 1 9,2 (9) Inga priser
Sonos Play3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,76 (41) Inga priser
Sonos Sub (Subwoofers) 9 8,85 (19) 7 999:-
Sonos Playbar (Hemmabiosystem) 9 7,98 (43) Inga priser
Sonos Play1 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,65 (104) Inga priser
Sonos Play1 2 Room Starter Set WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 (0) Inga priser
Sonos Play5 II WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,92 (23) 7 490:-
Sonos Playbase (Hemmabiosystem) 9 9 (4) 4 990:-
Sonos One WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,73 (21) Inga priser
Sonos Beam (Hemmabiosystem) 9 8 (51) 4 849:-
Sonos Amp (Stereoförstärkare) 7 8 (9) 7 790:-
Sonos One Gen 2 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7,48 (24) 2 549:-
Sonos Arc (Hemmabiosystem) 7 8,26 (26) 9 390:-
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg) 1 år sedan
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg) 4 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 4 år sedan
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg) 4 år sedan
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg) 6 år sedan
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg) 6 år sedan
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg) 7 år sedan
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg) 7 år sedan
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg) 7 år sedan
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg) 7 år sedan
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg) 8 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 8 år sedan
Råd inför ljudbygge (14 inlägg) 8 år sedan
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg) 8 år sedan
Sonos Playbar (98 inlägg) 8 år sedan
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg) 8 år sedan
Heos vs Sonos (7 inlägg) 8 år sedan
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg) 9 år sedan
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg) 9 år sedan
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg) 9 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 10 år sedan
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg) 10 år sedan
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg) 10 år sedan
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg) 10 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 11 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 11 år sedan
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg) 11 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 12 år sedan
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg) 12 år sedan
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg) 12 år sedan
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg) 13 år sedan
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg) 13 år sedan
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg) 13 år sedan
trådlöst hem (1 inlägg) 13 år sedan
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg) 13 år sedan
Sonos BU250 (4 inlägg) 14 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 14 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 14 år sedan
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg) 14 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 14 år sedan
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg) 14 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 16 år sedan

#2301

Postad 24 januari 2020 - 12:02

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Hörde att sonos gamla enheter kommer att sluta få support, själv ägare av connect streamer spelaren, har bara stått nu de sista månaderna, när stödet för musik från biblioteket från iPhone/iPad blev borttaget. Det går ju att lösa på andra vis, som jag kan ha sagt tidigare, det löste sig med en dragonfly red dac, dock så förlorar man det trådlösa, men i gengäld så låter dragonfly bättre, och har stöd för mer högkvalitets format som mqa på tidal

#2302

Postad 24 januari 2020 - 12:36

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Hörde var?

 

EDIT: Vad mycket bättre ett inlägg blir med en källa till det man påstår. Nu har jag gjort jobbet åt dig, men nästa gång kan du ju tänka på det.

 

https://blog.sonos.c...egacy-products/


Redigerat av Loco.spk, 24 januari 2020 - 12:40.


#2303

Postad 26 januari 2020 - 09:15

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0

Hörde var?

 

EDIT: Vad mycket bättre ett inlägg blir med en källa till det man påstår. Nu har jag gjort jobbet åt dig, men nästa gång kan du ju tänka på det.

 

https://blog.sonos.c...egacy-products/

Jag har varit i kontakt med Sonos, så tänkte att jag skulle dela med mig av slutsatsen:

 

- I Maj kommer de att sluta med uppdateringar för nya funktioner till "legacy" spelarna. (I mitt fall, tre av fem spelare.)

 

Det kommer då i Maj två alternativ:

1.) Möjlighet till "två nät" där de nya spelarna fortfarande får uppdateringar. (Dock kommer inte multiroom att fungera mellan de nya och gamla i detta fall.)

2.) Lägga samtliga spelare (nya och gamla) i samma nät, de behåller då multiroom mellan varandra men de nya får inte längre nya funktioner.

 

Det finns ett program där man kan "lösa in" sina gamla spelare och få 30% rabatt på en nyare version. (De låser då den gamla spelaren via mjukvara, så att den blir obrukbar, dvs du kan inte sälja den vidare eller forsätta använda den.)

 

Själv kommer jag att ligga kvar i läge 2.), då mitt behov inte sträcker sig längre än till Digitalt bibliotek på NAS, Spotify samt TuneIn radio.

 

Är det irriterande,, jo tack.

Men jag har full förståelse att de för att ligga kvar i toppen inte kan begränsa sig med att supporta gamla enheter gratis i all evighet. 

Begränsningar i elektroniken samt att de måste lägga resurser på utveckling av produkter de inte längre säljer, istället för att fokusera på bättre funktionalitet för de produkter de har på marknaden.

Men,,, nämnde jag att jag fortfarande är irriterad. ??  Man har liksom vant sig med att få denna support gratis under en herrans massa år.



#2304

Postad 26 januari 2020 - 10:10

carinashem
  • carinashem
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Fick detta mail för ett par dagar sedan:

Alla Sonos-produkter kommer fortsätta att fungera efter maj

Vi hör vad ni säger. Vi har inte skött det här särskilt bra från början. Jag ber om ursäkt för det och vill personligen berätta om vad som händer härnäst:

Till att börja med vill jag försäkra dig om att efter maj månad, när vi slutar att skicka nya programuppdateringar till äldre produkter, kommer de fortsätta att fungera precis på samma sätt som idag. Vi skriver inte av dem, vi tvingar dig inte att sluta använda dem och vi tar inte bort några funktioner. Många av er har investerat mycket pengar i era Sonos-system och vår avsikt är att trygga den investeringen så länge vi kan. Trots att äldre Sonos-produkter inte längre kommer att få nya funktioner lovar vi att fortsätta uppdatera dem med buggfixar och säkerhetsförbättringar så länge det är möjligt. Om vi stöter på någonting som är nödvändigt för upplevelsen och som inte kan åtgärdas kommer vi att göra vårt bästa för att erbjuda en alternativ lösning, och vi kommer att informera dig om eventuella förändringar som påverkar din upplevelse.


Vi har också insett hur ni användare ser på problemet med att äldre och moderna produkter inte fungerar tillsammans i hemmet. Vi arbetar på en lösning som innebär att ditt system delas upp så att moderna produkter fungerar tillsammans och får de senaste funktionerna, medan äldre produkter fungerar tillsammans på samma sätt som idag. Vi håller på att lägga sista handen vid de här planerna och kommer att berätta mer om det under de närmaste veckorna.


Vi har ett stort antal nya produkter och funktioner under utveckling och vill givetvis att våra kunder ska uppgradera till de senaste och bästa produkterna, men vi vill att de ska göra det för att de är intresserade av vad de nya produkterna har att erbjuda, inte för att de känner sig tvingade. Det var avsikten med uppgraderingsprogrammet som vi lanserade för våra lojala kunder.


Tack för att du använder Sonos. Tack för att du tar dig tid att lämna feedback. Jag hoppas att du kan acceptera vår ursäkt och ge oss möjlighet att återvinna ditt förtroende. Utan dig finns det inget Sonos och vi kommer att jobba hårdare än någonsin för att förtjäna din lojalitet, varje dag.


Tveka inte att kontakta oss om det är någonting du undrar över.


Vänliga hälsningar,

Patrick

Patrick Spence
CEO, Sonos

Redigerat av carinashem, 26 januari 2020 - 13:44.


#2305

Postad 27 januari 2020 - 07:53

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0

Fick detta mail för ett par dagar sedan:

Alla Sonos-produkter kommer fortsätta att fungera efter maj



Vi har också insett hur ni användare ser på problemet med att äldre och moderna produkter inte fungerar tillsammans i hemmet. Vi arbetar på en lösning som innebär att ditt system delas upp så att moderna produkter fungerar tillsammans och får de senaste funktionerna, medan äldre produkter fungerar tillsammans på samma sätt som idag. Vi håller på att lägga sista handen vid de här planerna och kommer att berätta mer om det under de närmaste veckorna.

 

Det var exakt det meddelandet som fick mig att kontakta dem. För att vara säker på att det även finns ett alternativ att behålla gamla och nya i samma nät så att multiroom fungerar. Ovanstående lösning där de delar upp i nya produkter och gamla, gör att multiroom inte fungerar mellan enheterna.



#2306

Postad 31 januari 2020 - 09:08

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Hur som helst är det tråkigt att man är ägare av connect streamearn som inte längre eller har kunnat på ett bra tag att spela upp musik från biblioteket från min ipad/iPhone. Gav 3500 för den för cirka 3 år sen. Nu har den bara stått och samlat damm känns det som

#2307

Postad 29 mars 2020 - 14:13

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Ni som använder Sonos Beam, hur nöjda är ni med den?

Tänker både som ensam högtalare och tillsammans med två stycken Play 1 som surroundhögtalare.

Ska flytta till lägenhet med öppen planlösning och kommer nog att byta ut min nuvarande 5.1-uppsättning för att få färre prylar. De tre Sonos skulle ju kunna ersätta 5+1 högtalare OCH min receiver, om jag har förstått det rätt. För visst kan man spela Blu-Ray genom den?



#2308

Postad 29 mars 2020 - 15:23

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Ni som använder Sonos Beam, hur nöjda är ni med den?

Tänker både som ensam högtalare och tillsammans med två stycken Play 1 som surroundhögtalare.

Ska flytta till lägenhet med öppen planlösning och kommer nog att byta ut min nuvarande 5.1-uppsättning för att få färre prylar. De tre Sonos skulle ju kunna ersätta 5+1 högtalare OCH min receiver, om jag har förstått det rätt. För visst kan man spela Blu-Ray genom den?

 

Hade en Playbar men tyckte den var lite ful som bytte till en Beam. Kompletterade den med två IKEA Symfoniskt som surround och har SUB med. Den låter helt klart tamare än Playbar och enbart med Beam och SUB så fungerar det ju helt OK men var inget att skryta över men när jag köpte de två surroundhögtalarna så lyfte det mer än förväntat. Låter mer än väl för ett sovrum eller litet vardagsrum. I vardagsrummet har jag en "riktig" uppsättning med B&W 5.1 och självklart är det ljusår bättre men 99 % av befolkningen hade varit mer än nöjda med Beam + IKEA + SUB.

 

Sonos prylar stöder inte DTS så du får se till att din TV kan koda av det isf och skicka något annat till din Sonos.



#2309

Postad 29 mars 2020 - 16:03

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Hade en Playbar men tyckte den var lite ful som bytte till en Beam. Kompletterade den med två IKEA Symfoniskt som surround och har SUB med. Den låter helt klart tamare än Playbar och enbart med Beam och SUB så fungerar det ju helt OK men var inget att skryta över men när jag köpte de två surroundhögtalarna så lyfte det mer än förväntat. Låter mer än väl för ett sovrum eller litet vardagsrum. I vardagsrummet har jag en "riktig" uppsättning med B&W 5.1 och självklart är det ljusår bättre men 99 % av befolkningen hade varit mer än nöjda med Beam + IKEA + SUB.

 

Sonos prylar stöder inte DTS så du får se till att din TV kan koda av det isf och skicka något annat till din Sonos.

Tack för svar. Jag har en LG B6 och jag tror att den kan det.

Preliminärt tänkte jag nog köra utan sub. Blir det ändå OK med Beam + surround?

Jag ersätter inget värstingsystem utan Harman Kardon HKTS 60 med sub. Subben är den som är svårast att möblera, tror jag.



#2310

Postad 30 mars 2020 - 03:03

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Tack för svar. Jag har en LG B6 och jag tror att den kan det.

Preliminärt tänkte jag nog köra utan sub. Blir det ändå OK med Beam + surround?

Jag ersätter inget värstingsystem utan Harman Kardon HKTS 60 med sub. Subben är den som är svårast att möblera, tror jag.

Skulle säga att det beror på hur kräsen du är. Playbar fungerar utan problem utan sub men jag personligen hade inte velat köra Beam utan. Den låter ju bättre än tv-ljudet så klart men det saknas tryck när det kommer till filmer och musik.

 

Jag hade köpt systemet någonstans där det är öppet köp om du skall testa utan SUB.


Redigerat av Rossifumi, 30 mars 2020 - 03:04.


#2311

Postad 30 mars 2020 - 06:50

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Skulle säga att det beror på hur kräsen du är. Playbar fungerar utan problem utan sub men jag personligen hade inte velat köra Beam utan. Den låter ju bättre än tv-ljudet så klart men det saknas tryck när det kommer till filmer och musik.

 

Jag hade köpt systemet någonstans där det är öppet köp om du skall testa utan SUB.

OK. Problemet med Playbar för mig är att den saknar HDMI-ingång. Fast jag kanske tänker fel? Har tänkt använda TV:n som "hub" och en enda ARC till ljudlimpan, vilken det nu blir.

Vid närmare eftertanke är Sonos Sub kanske förhållandevis lättplacerad? Den behöver ju bara en strömsladd.


Redigerat av Sveos, 30 mars 2020 - 06:54.


#2312

Postad 30 mars 2020 - 09:16

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

OK. Problemet med Playbar för mig är att den saknar HDMI-ingång. Fast jag kanske tänker fel? Har tänkt använda TV:n som "hub" och en enda ARC till ljudlimpan, vilken det nu blir.

Vid närmare eftertanke är Sonos Sub kanske förhållandevis lättplacerad? Den behöver ju bara en strömsladd.

 

Beroende på vad man har för TV så spelar HDMI eller Toslink ingen större roll. Sonos stöder ju bara Dolby Digital så har man en TV som kan plocka ut det (5.1) ur alla källor så fungerar Toslink lika bra. Men många apparater skickar bara ut 2.0.

 

Den största fördelen jag märker med Beam över Playbar är att volymstyrningen fungerar mycket bättre med min LG-tv. Hade dock inte köpt en Playbar idag då den är gammal och är väl nästa produkt som kommer att "försvinna" ur sortimentet.

 

Sonos SUB är lätt att placera som du säger, den kan även ligga ner så min ligger under sängen nu så den syns inte ens. Den är perfekt till allt utom priset, den är sjukt dyr för vad man får.

 

Så jag hade om ekonomin tillåter rekommenderat Beam + SUB + Symfonisk vilket blir billigaste 5.1-lösningen.


Redigerat av Rossifumi, 30 mars 2020 - 09:17.


#2313

Postad 30 mars 2020 - 09:54

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Ja, precis. Liggande vore ju väldigt bra.

Ja, som du säger är den väldigt dyr, men de vet ju att man vill samköra sina produkter och utnyttjar det. Att den är trådlös är också ett plus även om den förstås också behöver en strömsladd.

Tack för all input!



#2314

Postad 08 maj 2020 - 18:57

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Nu måste man ju uppgradera när nya Sonos Arc kom. Köpte en Beam för att det var den enda som kändes modern. Har en LG C9 65” så den skulle passa skitbra. Vad tror ni?

#2315

Postad 16 maj 2020 - 22:13

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Nu måste man ju uppgradera när nya Sonos Arc kom. Köpte en Beam för att det var den enda som kändes modern. Har en LG C9 65” så den skulle passa skitbra. Vad tror ni?


Känner likadant. Ville ha en playbar men köpte en beam. Nu är det läge att uppdatera.

#2316

Postad 17 maj 2020 - 07:50

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Känner likadant. Ville ha en playbar men köpte en beam. Nu är det läge att uppdatera.

 

Har du varit nöjd med din Beam då?



#2317

Postad 17 maj 2020 - 09:54

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd. Kanska saknas lite tryck när man vill ha riktigt högt ljud. Men den levererar mycket mer än den ser ut att göra. Den har inte de fasfel som man kan uppleva med playbar eller base.

#2318

Postad 17 maj 2020 - 19:08

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Har du varit nöjd med din Beam då?

 

Jag är nöjd, den fungerar bra.

Ljudmässigt behöver vi nog ingen uppgradering i vårat vardagsrum, men jag tycker dock att kommande Arc ser snyggare ut, och tror den kommer passa bättre under vår TV.

sen har jag några Trade Up rabatter från mina andra Sonos produkter, så då känns uppdateringen mer ”lönsam”, vilket antagligen Sonos räknat med.

skulle inte förvåna mig om dom sänker priset 1000 kr på ARC när de flesta 30% kupongerna är förbrukade.



#2319

Postad 17 maj 2020 - 20:34

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

OK. Tack för input. För min del blir det nog en Beam + Sub i alla fall. Funderar på om subben är lite overkill, men då har jag ju fri retur till både Sonos och Hi-Fi-Klubben, så jag testar i alla fall. :)



#2320

Postad 18 maj 2020 - 11:43

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

OK. Tack för input. För min del blir det nog en Beam + Sub i alla fall. Funderar på om subben är lite overkill, men då har jag ju fri retur till både Sonos och Hi-Fi-Klubben, så jag testar i alla fall. :)

 

Till Beam tycker jag den är ett krav... Till Playbar fungerade det rätt okej utan sub.



#2321

Postad 09 juni 2020 - 09:17

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Fick en uppdatering av appen. Den heter nu S1 Controller.

Vad gör man nu? Den fungerar till de äldre produkterna men inte till produkter lanserade efter maj '20.

 

Ska man ha 2 olika appar framöver?!?



#2322

Postad 09 juni 2020 - 09:20

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Fick en uppdatering av appen. Den heter nu S1 Controller.

Vad gör man nu? Den fungerar till de äldre produkterna men inte till produkter lanserade efter maj '20.

 

Ska man ha 2 olika appar framöver?!?

 

Det var vad hela kontroversen handlade om, att gamla och nya enheter inte kunde leva tillsammans i samma nät/system.


Redigerat av mr.keyser, 09 juni 2020 - 09:20.


#2323

Postad 09 juni 2020 - 09:31

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Måste ha missuppfattat det hela då. För det var väl mest att uppdateringar etc. slutade på de gamla som jag tolkade det.

Vad händer nu då? Vad räknas som gamla produkter? Ska man ladda ner denna uppdatering eller behålla appen som den är?!

 

Kanske lika bra att ta hem den nya och testa helt enkelt <_<



#2324

Postad 09 juni 2020 - 10:39

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 1
Arc beställd. Någon som vill köpa min Connect som räknas som gammal?
Har utnyttjat rabatten på den.
Finns en bra sida hos Sonos som berättar vad som är gammalt och nytt. Annars logga in på ditt konto så står det där.

#2325

Postad 09 juni 2020 - 11:00

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Arc beställd. Någon som vill köpa min Connect som räknas som gammal?
Har utnyttjat rabatten på den.
Finns en bra sida hos Sonos som berättar vad som är gammalt och nytt. Annars logga in på ditt konto så står det där.

Tack!

Har en Bridge som tydligen inte klarar S2. Behövs den egentligen numera?



#2326

Postad 09 juni 2020 - 11:59

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Måste ha missuppfattat det hela då. För det var väl mest att uppdateringar etc. slutade på de gamla som jag tolkade det.

Vad händer nu då? Vad räknas som gamla produkter? Ska man ladda ner denna uppdatering eller behålla appen som den är?!

 

Kanske lika bra att ta hem den nya och testa helt enkelt <_<

 

Finns info här: https://support.sono...786?language=sv



#2327

Postad 09 juni 2020 - 12:08

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Måste ha missuppfattat det hela då. För det var väl mest att uppdateringar etc. slutade på de gamla som jag tolkade det.

Vad händer nu då? Vad räknas som gamla produkter? Ska man ladda ner denna uppdatering eller behålla appen som den är?!

 

Kanske lika bra att ta hem den nya och testa helt enkelt <_<


Logga in på Sonos annars, så kan du se vilka av dina produkter som räknas som gamla eller inte.

Vad gäller din "Bridge" så kan du ju göra Trade-Up på den, antar jag. Eller om du inte gör det, sälja den billigt till mig. ;)


Redigerat av Sveos, 09 juni 2020 - 12:09.


#2328

Postad 09 juni 2020 - 12:36

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Logga in på Sonos annars, så kan du se vilka av dina produkter som räknas som gamla eller inte.

Vad gäller din "Bridge" så kan du ju göra Trade-Up på den, antar jag. Eller om du inte gör det, sälja den billigt till mig. ;)

 

Såg att jag kunde byta den, men jag är osäker på dess funktion och om jag verkligen behöver den.

Kostade ändå styvt 850:- efter rabatten.
 



#2329

Postad 10 juni 2020 - 07:10

Fredrik_A
  • Fredrik_A
  • Lärjunge

  • 286 inlägg
  • 0

Tack!

Har en Bridge som tydligen inte klarar S2. Behövs den egentligen numera?

Om du kan koppla en av högtalarna med nätverkskabel så kommer högtalaren ersätta funktionen hos din Bridge.

 

Har du ett stabilt trådlöst nätverk kommer det gå utmärkt utan trådad högtalare också.

 

Trade-up rabatten måste du inte använda till en Boost utan du kan (om jag har förstått rätt) köpa vilken Sonos-produkt du vill med rabatten.



#2330

Postad 10 juni 2020 - 07:27

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Trade-up rabatten måste du inte använda till en Boost utan du kan (om jag har förstått rätt) köpa vilken Sonos-produkt du vill med rabatten.

Ja, precis så. Du kan även - för det gjorde jag - använda den på hela paket av högtalare. Dvs färdiga paketen Sonos har, inte plocka egna. Väljer man deras färdiga paket får man rabatten på alla högtalarna i paketet.



#2331

Postad 12 juni 2020 - 10:18

brotch
  • brotch
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hur gör man för att utnyttja Trade-up rabatten på andra produkter än Boost? Jag gjorde en Trade-up på min bridge via hemsidan men under erbjudanden så står ligger endast Boost med 30% rabatt.

#2332

Postad 12 juni 2020 - 13:17

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Hur gör man för att utnyttja Trade-up rabatten på andra produkter än Boost? Jag gjorde en Trade-up på min bridge via hemsidan men under erbjudanden så står ligger endast Boost med 30% rabatt.


”Oavsett vad som tidigare sagts får kunder som löser in en Bridge-enhet en rabattkod som enbart kan utnyttjas vid köp av en (1) Boost-enhet till ordinarie pris på sonos.com. Rabattkoden kan inte utnyttjas vid köp av någon annan produkt. Alla andra begränsningar, villkor och undantag för rabatten som beskrivs ovan gäller.”

https://www.sonos.co...l/tradeup-terms

#2333

Postad 12 juni 2020 - 15:35

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Någon som uppdaterat sitt system till "S2" och märkt om det är någon förbättring på prestandan? Jag har haft stora problem med kontroll från spotify senaste tiden. Exempelvis har volymjusteringar varit mer eller mindre lotteri därifrån. Antingen har volymen inte ändrats alls eller stuckit iväg 10-tals dB åt något håll.

 

Om detta är fixat vore det en anledning för mig att gå över till det nya systemet.



#2334

Postad 13 juni 2020 - 23:02

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

Någon som uppdaterat sitt system till "S2" och märkt om det är någon förbättring på prestandan? Jag har haft stora problem med kontroll från spotify senaste tiden. Exempelvis har volymjusteringar varit mer eller mindre lotteri därifrån. Antingen har volymen inte ändrats alls eller stuckit iväg 10-tals dB åt något håll.

Om detta är fixat vore det en anledning för mig att gå över till det nya systemet.

Kört ett par dagar nu. Inga egentliga skillnader alls. Möjligtvis något rappare känsla upplever jag i nya appen, vilket var välkommet då det har varit lite trögt senaste tiden. Men i övrigt vara lite fina ui typ.

#2335

Postad 14 juni 2020 - 13:18

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Någon som uppdaterat sitt system till "S2" och märkt om det är någon förbättring på prestandan? Jag har haft stora problem med kontroll från spotify senaste tiden. Exempelvis har volymjusteringar varit mer eller mindre lotteri därifrån. Antingen har volymen inte ändrats alls eller stuckit iväg 10-tals dB åt något håll.

 

Om detta är fixat vore det en anledning för mig att gå över till det nya systemet.

 

Har kört det sedan det kom och märker ingen skillnad alls egentligen. Hade inga problem tidigare och har inga problem nu...



#2336

Postad 15 juni 2020 - 13:35

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Någon som fått hem sin Arc och vill berätta lite mer om den?

#2337

Postad 23 juni 2020 - 11:22

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 1
Nu hållet jag på att packa upp min Arc. Kommer lite funderingar senare.

#2338

Postad 24 juni 2020 - 15:10

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Arc är större än jag trodde. Jag har en LG C9 65”. De står på en Ikea-bänk och med Arc liggande framför tar den kanske 3cm längst ner i bild.
Hade hoppats att ha kvar mitt övriga system på S1 och bara denna på S2, men det verkar inte funka.
Den låter mycket mer än min beam. Framförallt djupare och mycket bredare. Atmos känslan har jag inte riktigt hittat. Men jag har inte några bakkanaler. Sedan kan den ibland vara lite långsam att byta decoder så det blir glapp i ljudet när du växlar material. Kör bara appletv som källa.
Har en vit och den är snygg. Plasten mar lite mjuk när man tog i den blev orolig för att få veck.
Fråga mig vad ni vill veta.

#2339

Postad 24 juni 2020 - 15:28

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Arc är större än jag trodde. Jag har en LG C9 65”. De står på en Ikea-bänk och med Arc liggande framför tar den kanske 3cm längst ner i bild.
Hade hoppats att ha kvar mitt övriga system på S1 och bara denna på S2, men det verkar inte funka.
Den låter mycket mer än min beam. Framförallt djupare och mycket bredare. Atmos känslan har jag inte riktigt hittat. Men jag har inte några bakkanaler. Sedan kan den ibland vara lite långsam att byta decoder så det blir glapp i ljudet när du växlar material. Kör bara appletv som källa.
Har en vit och den är snygg. Plasten mar lite mjuk när man tog i den blev orolig för att få veck.
Fråga mig vad ni vill veta.

 

Har bara lyssnat med en uppsättning Ones som bakhögtalare men tyckte man känner av Atmos mer som att det blir lite mer volym (som i djup, inte styrka) i ljudet mer än att det är "WOW, något åkte precis över mig". Men generellt ett bra lyft jämfört med Playbar och Beam. Inte i klass med Sennheiser Ambeo men så kostar den en tredjedel med...


Redigerat av Rossifumi, 24 juni 2020 - 15:29.


#2340

Postad 25 juni 2020 - 13:34

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

I och med att Sonos Arc har kommit är jag lite sugen på att byta ut mitt befintliga system mot Sonos. Dock är det några saker som jag inte riktigt hittar svaret på, så jag provar att ställa frågan här.

 

Säg att jag skulle skaffa en Sonos Arc i vardagsrummet och sedan en blandning av Sonos Play 1 och IKEA Symfonisk runt om i lägenheten.

 

1. Finns det möjlighet att starta en låt i exemplevis dotterns rum och en helt annan låt i sonens rum med endast ett Spotify-konto?

Vad jag har läst mig till kanske det fungerar om man gör det via Sonos appen, dock inte med Spotify Connect med Spotifys egna app.

Någon kan ge lite klarhet i detta då detta är ett måste för ett eventuellt byte.

Idag har jag Yamahas MusicCast system och där kan jag t ex logga in med ett Deezer konto på alla högtalare och spela olika låtar samtidigt med ett och samma konto. Så det är en sådan lösning jag är ute efter, fast med Spotify istället (vilket inte fungerar via MusicCast då man måste använda Spotify Connect).

 

2. Om jag använder mig av Spotify egna app via Spotify Connect, kan jag på något sätt gruppera högtalare direkt i enhetsmenyn?

Jag vet att vissa märken klarar av det (inte Yamaha iaf) men har svårt att hitta information om det är så på Sonos.

 

Edit: Fråga 2 fanns det tydligen svar på Sonos hemsida, missat det helt tidigare. Ja, det går att gruppera direkt via Spotifys app.


Redigerat av Bergan, 25 juni 2020 - 14:40.


#2341

Postad 25 juni 2020 - 14:52

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

I och med att Sonos Arc har kommit är jag lite sugen på att byta ut mitt befintliga system mot Sonos. Dock är det några saker som jag inte riktigt hittar svaret på, så jag provar att ställa frågan här.

 

Säg att jag skulle skaffa en Sonos Arc i vardagsrummet och sedan en blandning av Sonos Play 1 och IKEA Symfonisk runt om i lägenheten.

 

1. Finns det möjlighet att starta en låt i exemplevis dotterns rum och en helt annan låt i sonens rum med endast ett Spotify-konto?

Vad jag har läst mig till kanske det fungerar om man gör det via Sonos appen, dock inte med Spotify Connect med Spotifys egna app.

Någon kan ge lite klarhet i detta då detta är ett måste för ett eventuellt byte.

Idag har jag Yamahas MusicCast system och där kan jag t ex logga in med ett Deezer konto på alla högtalare och spela olika låtar samtidigt med ett och samma konto. Så det är en sådan lösning jag är ute efter, fast med Spotify istället (vilket inte fungerar via MusicCast då man måste använda Spotify Connect).

 

2. Om jag använder mig av Spotify egna app via Spotify Connect, kan jag på något sätt gruppera högtalare direkt i enhetsmenyn?

Jag vet att vissa märken klarar av det (inte Yamaha iaf) men har svårt att hitta information om det är så på Sonos.

 

Edit: Fråga 2 fanns det tydligen svar på Sonos hemsida, missat det helt tidigare. Ja, det går att gruppera direkt via Spotifys app.

I Sonos-appen räcker det med ett konto. Spelar du från Spotify direkt räknas enheter som vanligt.



#2342

Postad 25 juni 2020 - 15:23

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Ok, så från ett konto så skulle jag kunna starta en låt i dotterns rum, en annan i köket och en annan i vardagsrummet så länge jag gör det från Sonos app då.
Så med andra ord likadant som idag med MusicCast om jag kör med Deezer.
Om jag startar en låt från Spotifys app, pausas alla de andra rummen då?

#2343

Postad 25 juni 2020 - 16:08

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Ok, så från ett konto så skulle jag kunna starta en låt i dotterns rum, en annan i köket och en annan i vardagsrummet så länge jag gör det från Sonos app då.
Så med andra ord likadant som idag med MusicCast om jag kör med Deezer.
Om jag startar en låt från Spotifys app, pausas alla de andra rummen då?

I Sonos app är det inga problem nej.

 

Jag har inte meckat så mycket med Spotify connect faktiskt men om jag testar nu och spelar upp det i ett rum och tar upp en annan enhet och startar Spotify så visar den att det rummet spelas och frågar om jag vill fortsätta med det eller spela på denna enheten i stället. Väljer jag den enheten så flyttas musiken dit och rummet som spelades tystnar.

 

Man kanske kan göra någon workaround men jag har inte investerat tid i det då Sonos app klarar det galant.


Redigerat av Rossifumi, 25 juni 2020 - 16:10.


#2344

Postad 25 juni 2020 - 16:26

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jag är nöjd bara det fungerar direkt i Sonos app.

Har några saker till att tänka över innan jag bestämmer om jag ska göra bytet, men detta med olika låtar i olika rum med ett konto var den viktigaste hindret att ta sig över så tack för svaret.

#2345

Postad 25 juni 2020 - 22:03

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Jag är nöjd bara det fungerar direkt i Sonos app.
Har några saker till att tänka över innan jag bestämmer om jag ska göra bytet, men detta med olika låtar i olika rum med ett konto var den viktigaste hindret att ta sig över så tack för svaret.


Om det nu fungerar med Deezer, varför byta? Jag är själv Deezerkund och har aldrig förstått varför Spotify skulle vara så mycket bättre?

#2346

Postad 26 juni 2020 - 05:08

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jag har använt Spotify sedan man började med invites och kört Spotify Premium sedan det lanserades och jag gillar verkligen tjänsten. Sedan när vi Spotify Family hemma och det skulle inte vara en enkel sak att övertala frun att byta.

Men det är mer handhavandet som gör att jag kollar över ett byte. Sonos fungerar lite annorlunda jämfört med MusicCast och båda systemen har för och nackdelar.

Men att köra ett separat Deezer-konto är absolut ett alternativ jag tittar över. Blir helt klart billigare så. :)

#2347

Postad 26 juni 2020 - 18:58

perzreal
  • perzreal
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Någon här som lagt en bokning direkt från Sonos hemsida? Tänkte lägga en bokning på Sonos Arc som kommer in i lager den 17 juli men de går ju inte välja Klarna på en s.k "restorder" utan de vill att man direkt skriver in kortuppgifter mm. Drar de pengar direkt eller sker det den 17 juli?



#2348

Postad 27 juni 2020 - 00:08

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
De drog när den skickades för mig.

#2349

Postad 27 juni 2020 - 01:13

perzreal
  • perzreal
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

De drog när den skickades för mig.

okej, vill liksom inte lägga en order nu så de drar 7.5k från mig (studentrabatt) så måste jag vänta fram tills den 17 juli och vara utan 7.5k fram tills dess. Kan leva med att de drar pengar den 17 juli då de är nära löning den 25 juli.



#2350

Postad 27 juni 2020 - 22:45

Klevzz
  • Klevzz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Någon här som lagt en bokning direkt från Sonos hemsida? Tänkte lägga en bokning på Sonos Arc som kommer in i lager den 17 juli men de går ju inte välja Klarna på en s.k "restorder" utan de vill att man direkt skriver in kortuppgifter mm. Drar de pengar direkt eller sker det den 17 juli?

Jag beställde 10:e juni och de har ej dragit än. Blir väl som tidigare person sa att det dras när de skickar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.