Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

3360 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2901

Postad 18 november 2020 - 08:23

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Nån mer som har problem med färg visningen från Apple TV? Eller vet inte om det är ett problem men detta upplever jag.

 

Det som jag märkte va att när jag kör youtube appen på ATV 4K och kör AVS 702 HD färg skalan som visar blinkande RGB så den gröna kan jag inte justera alls. Den kör fullt ut på gröna vilken gör att dom gröna nivåerna blir samma i dom övre regionerna. Röda samt blåa ligger lagom i mitten. Spelar ingen roll vad jag än väljer för inställningar på TV´n så kör ATV över det gröna.

 

Kör jag samma test video i OnePlace boxen eller TV´ens egna youtube appar så ligger även det gröna i samma nivå som röda och blåa. Har inte varit så tidigare vilket jag börjar misstänka att nån uppdatering orsakat detta. Har ni lust att kolla era med denna video: https://www.youtube....h?v=nON06qivutU

 

Kör med Q80T men det ska inte ha nån betydelse. 

 

Även på denna video så är det gröna utsmetad i flera steg och inte som dom andra med tydliga nivåer över 200. https://www.youtube....h?v=k3eVY1fgGXA



#2902

Postad 18 november 2020 - 08:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Kan inte kolla nu, men du har inte HDR på framtvingat i settings?
Ska vara sdr, och match dynamic range, om man vill ha hdr när det finns tillgängligt.

#2903

Postad 18 november 2020 - 11:35

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Nopp. HDR avstängd samt det andra PÅ. Testade försäkerhetsskull dessa 2 AV oxå men gjorde ingen skillnad

#2904

Postad 04 december 2020 - 18:32

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Nån som fått ATMOS funka från Disney+?

Funkar när jag kör via Apple Movie men från D+ kommer det inte upp ATMOS på soundbaren?

#2905

Postad 04 december 2020 - 18:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Inga problem här med Atmos.

#2906

Postad 04 december 2020 - 18:38

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Inga fel här heller med Atmos från D+.

#2907

Postad 04 december 2020 - 19:27

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Kör ni via tv:n och eARC eller Apple TV direkt till ljudanläggningen?

#2908

Postad 04 december 2020 - 19:32

larlar
  • larlar
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Kör ni via tv:n och eARC eller Apple TV direkt till ljudanläggningen?

DIrekt till reciever funkar klockrent



#2909

Postad 04 december 2020 - 19:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Kör självfallet direkt till receiver.

#2910

Postad 07 december 2020 - 16:46

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Ny modell på g?

https://wccftech.com...vVglZ2_kVGDYluQ

#2911

Postad 07 december 2020 - 17:07

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Alltid trevligt med nya produkter, villhöver nog en! :rolleyes:

 

/Berra



#2912

Postad 07 december 2020 - 17:42

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Alltid trevligt med nya produkter, villhöver nog en! :rolleyes:

/Berra


Haha ”villhöver”, klockrent 😄

#2913

Postad 07 december 2020 - 17:47

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Alltid trevligt med nya produkter, villhöver nog en! :rolleyes:

/Berra


Ha.. ha.. vill ha alla nya prylar. Jobbigt läge!

#2914

Postad 07 december 2020 - 18:12

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Hahaha, har nog snott den här i forumet om jag inte minns fel så inget cred till mig!

Men clockren är den! :D



#2915

Postad 07 december 2020 - 18:21

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0

https://klockren.nu  :blush:



#2916

Postad 07 december 2020 - 18:38

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

DIrekt till reciever funkar klockrent


Efter ni sa att erat funkar så började jag trsta fler filmer och då dök det upp på soundbaren att atmos va aktivt. Måste varit fel text på just den filmen jag provade på där det stog atmos. Dock kommer jag inte ihåg vilken det va. Men testa nögra andra och där funkade det. Kör fortfarande genom TV:n genom eARC.

Tack ni

#2917

Postad 08 december 2020 - 07:53

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

 

Haha...kanske den mest onödiga uppdateringen av en apple pryl någonsin!  :lol:



#2918

Postad 08 december 2020 - 12:06

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Hur så?

#2919

Postad 08 december 2020 - 12:16

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Hoppas på stöd för 4k60p HDR från youtube .

Mer ramminne är bra, för TvOS stänger ju inte appen när man lämnar appen  utan ligger och kör i bakgrunden helt i onödan och käkar ramminne.

Har ofta problem med att ljudet hamnar ur synk med infuse och MrMC när ramminnet tar slut pga för många appar igång



#2920

Postad 08 december 2020 - 14:30

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Hur så?

 

Ja vad saknar du idag?



#2921

Postad 08 december 2020 - 14:47

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Verkar som om det inte blev någon ny AppleTV - inte idag iallafall.

 

Släpptes ett par (dyra) hörlurar istället.



#2922

Postad 08 december 2020 - 15:40

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Ja vad saknar du idag?

Jag har lite svårt att föra en diskussion med att svaret blir en motfråga utan någon som helst anledningen till att utveckla sitt tidigare påstående.

 

jag hade hoppats på en kraftfullare för spelen på Apple arcade. Jag saknar även spatial audio men det är förmodligen en mjukvarugrej.

 

så jag försöker igen. Varför tycker du att det hade varit den mest onödiga uppdateringen av en Apple-produkter någonsin?



#2923

Postad 10 december 2020 - 10:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Jag har lite svårt att föra en diskussion med att svaret blir en motfråga utan någon som helst anledningen till att utveckla sitt tidigare påstående.

 

jag hade hoppats på en kraftfullare för spelen på Apple arcade. Jag saknar även spatial audio men det är förmodligen en mjukvarugrej.

 

så jag försöker igen. Varför tycker du att det hade varit den mest onödiga uppdateringen av en Apple-produkter någonsin?

 

Svarar du ju själv på......mjukvarugrej är nog ledordet här! 



#2924

Postad 10 december 2020 - 19:40

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Försöker igen

 

Varför tycker du att det hade varit den mest onödiga uppdateringen av en Apple-produkter någonsin?



#2925

Postad 10 december 2020 - 19:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Asså IpadPro-chippet är ju ganska fett då. Men eftersom allting fungerar så är det väl ingen direkt anledning att byta för dom flesta. En sak som skulle få mig att byta är en ny fjärr med en riktig navigationsknapp, verkar aldrig som jag vänjer mig vid denna touchpad, det tar alltid skitlång tid att skriva in passord och av nån ironisk anledning måste man tydligen det extra ofta med just Apple.



#2926

Postad 10 december 2020 - 19:52

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Asså IpadPro-chippet är ju ganska fett då. Men eftersom allting fungerar så är det väl ingen direkt anledning att byta för dom flesta. En sak som skulle få mig att byta är en ny fjärr med en riktig navigationsknapp, verkar aldrig som jag vänjer mig vid denna touchpad, det tar alltid skitlång tid att skriva in passord och av nån ironisk anledning måste man tydligen det extra ofta med just Apple.

 

Vilka lösenord då? 



#2927

Postad 10 december 2020 - 21:08

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Skriva gör jag till 99% via mobilen. Lite drygt att skriva mer än något kort ord med fjärren 😅 (skriver å andra sidan ytterst sällan).

#2928

Postad 10 december 2020 - 21:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Vilka lösenord då?


Mest massa appar som tappar lösenord typ chrunchyroll, spotify osv (aldrig några problem på andra enheter) men också appleid i tid och otid.

#2929

Postad 10 december 2020 - 21:17

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 1

Mest massa appar som tappar lösenord typ chrunchyroll, spotify osv (aldrig några problem på andra enheter) men också appleid i tid och otid.

 

Nu hittar du på och överdriver. Den enda app som har tappat inloggningen är Telia Appen och det beror inte på Apple utan Telia.

Apple-ID har ALDRIG loggats ut någonsin. Jag gissar på SBS



#2930

Postad 10 december 2020 - 21:24

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Enda gång jag varit med om att behöva ange lösenord/inloggningsuppgifter igen har varit om jag av någon anledning tappat anslutningen till nätet (inte Apple relaterar utan det helt klart SBS ), tex. Canal Digitalappen gillade visst inte att man tappade Wi-Fi.

#2931

Postad 10 december 2020 - 21:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Nu hittar du på och överdriver. Den enda app som har tappat inloggningen är Telia Appen och det beror inte på Apple utan Telia.
Apple-ID har ALDRIG loggats ut någonsin. Jag gissar på SBS


Lol.

#2932

Postad 10 december 2020 - 21:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Lol.

 

Jag som skrattar sist för jag slipper slå in lösenord  :D



#2933

Postad 10 december 2020 - 21:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Samma sak varje gång man kommer med kritik til en Apple-produkt. Den har massa buggar jämfört med andra enheter och troligtvis världens sämsta fjärrkontroll.

#2934

Postad 10 december 2020 - 21:40

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Samma sak varje gång man kommer med kritik til en Apple-produkt. Den har massa buggar jämfört med andra enheter och troligtvis världens sämsta fjärrkontroll.

 

Varför tror du att det beror på Apple att tredjepartsappar tappar inloggningen? Du tror inte att det kan bero på apparna? Det händer inte med mina tre ATV. Har aldrig hört någon med dom problem du har. Därför drar jag slutsaten att du överdriver eller så är det SBS.


Samma sak varje gång man kommer med kritik til en Apple-produkt. Den har massa buggar jämfört med andra enheter och troligtvis världens sämsta fjärrkontroll.

 

Nej det tycker jag inte och då beta testar jag så den skall ha fler buggar än skarp version.



#2935

Postad 10 december 2020 - 21:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Varför tror du att det beror på Apple att tredjepartsappar tappar inloggningen? Du tror inte att det kan bero på apparna? Det händer inte med mina tre ATV. Har aldrig hört någon med dom problem du har. Därför drar jag slutsaten att du överdriver eller så är det SBS.


Först och främst vill jag meddela att det är en ganska ohjälpsam attityd du har att "om någon har nått problem som inte jag har så ljuger dom eller är kass". Det skapar inte direkt någon trevlig stämning i tråden och man drar sig för att be om hjälp med ett problem man har, jag tycker för din egen skull att du borde värdera att byta denna attityd.

 

Nu kommer allt detta ifrån min kommentar att fjärren är dålig, och det har du inte ens svarat på utan går direkt på nästan personhopp. Ett förtydligande är att när fjärren fungerar så är den jättebra just förutom själva touchpaden, jag hade gärna sett en helt lik men med klickhjul istället. Den kan faktiskt bugga den med så allting går jättetrögt men det var längesedan det hände så det tror jag dom fixat.

 

Angående mina problem som du anser är mina egna fel så borde du ju kunna lösa dom ganska snabbt då:

1. Ibland startar inte AppleTVn utan jag måste rycka strömsladden. Detta händer ibland att jag måste göra med tvn då den tappar ARC, men förutom den så är det AppleTvn som låser sig oftare än alla andra apparater jag har. Det är lite irriterande då jag monterat den i en hylla där det blir riktigt svårt att komma åt, jag hade inte planerat att jag skulle behöva dra ut strömmen så ofta. Hur löser jag detta, finns det en logg eller något jag kan se på?

 

1,5. På problemet ovan så får jag inte ens bild från ATV, men ibland kan den låsa sig helt plötsligt när jag "har bild" sas, då blir det som dimmigt över hela skärmen och inga knapptryckningar fungerar så jag måste dra strömmen.

 

2. Den låser inte på HDR i f.eks Netflix. Jag måste starta om serien/filmen upp til 5ggr för att HDR skal kicka in. Detta sker inte på någon annan enhet (tvns Netflix, OSMC, PS4, PS5). Däremot så visar den liknande beteende som OSMC gjorde i sånn 2018 där man också var tvungen att starta om ett par gånger för att HDR skulle kicka inn. Skillnaden är att dom fixade det med OSMC riktigt snabbt, men Appletvn fungerar fortfarande inte. Finns det någon inställning jag missat?

3. Appar loggar ut. Här har jag aldrig sagt att det är Apples fel, jag sa att det händer ofta och att jag då blir påminnd om den dåliga fjärren. Detta sker oftast med Te-we, Crunchyroll, Spotify och ibland Netflix (mera sällan). Som sagt sker inte detta på andra enheter så ofta att jag ens kommer ihåg att det hänt, medans via ATV kunde det hända flera gånger i veckan.

 

4. Att vara tvungen att lägga in lösenordet til Apple-ID. Om jag skal in och se eller hantera mina abonnemang så ber den om Apple-ID lösenord - kan jag ändra så jag inte måste uppge detta? Nu är det jättelängesen jag var tvungen att hålla på med detta dagligen, då jag stort sett aldrig använder AppleTVn längre då jag tycker den är bökigare och buggigare än andra enheter (det är numera frun som kommer och ber mig lägga in lösenord på appar om det behövs så jag skrev ned dom i en liten bok nyligen då jag inte orkade mer), men jag menar att jag var tvungen att skriva in det både en och två gånger vid köp. Även när jag sätter inställningen att den aldrig skal be om lösenord vid köp så gjorde den det. Det kan dock hända att det bara hängde kvar lite efter bytet för jag testade nu att köpa en sak jag inte ville ha, och den ber inte om AppleID-lösenord men om CVS til kreditkortet, det är illa nog och jag ser ingen inställning för att ta bort detta. Andra plattformar där man kan justera så köp bara flyter på är: Ebay, Playstation och Android Play store.


Redigerat av Demon Slayer, 10 december 2020 - 22:58.


#2936

Postad 10 december 2020 - 22:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Det jag hade tyckt va lönt, ett starkare chip kanske, som det ryktades om... det kan ju bidra till bättre bild... :)

Saknar faktiskt zapptin lite, va lite bättre bild på den när man strömmade egenripat material, BD... streamingstjänster använde jag aldrig på den, så det kan jag inte uttala om... men sålde den eftersom vi tyckte va onödigt med flera mediaspelare...

Sen som nån skrev ovanför, att ramminnet  kan ta  slut om det är många appar igång, och ljudet blir osynkat... varit med om det ett par ggr... visste inte att det berodde på det. Fjärrkontrollen har vi vant oss vid... men tycker den är  för liten, skulle vilja se en större...  :ph34r:

Sen kanske en boost för dom som använder arcadespelen om det  skulle vara starkare chip och mer rammine. 


Redigerat av Garrett, 10 december 2020 - 22:30.


#2937

Postad 11 december 2020 - 00:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Griff, trist att du upplever så mycket bekymmer.
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte upplever något av det du beskriver. Och enda gången jag behöver slå in lösen för ID är när jag ska installera eller betala för något, men det är för att jag valt att det ska vara så.

Dock kör jag inte HDR, så där kan jag inte säga något.

För mig är mina ATV4K de stabilaste mediaspelare jag haft. Har kört Medi8or, Andersson, HiMedia, Zappiti (också mycket stabil) samt vid två tillfällen nVidia ShieldTV (bland de sämsta jag haft).

#2938

Postad 11 december 2020 - 00:24

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Upplever heller inte nåt sånt, behöver aldrig logga in på nåt förutom vid köp, men så har jag satt det så ungarna inte ska köpa hej vilt
Hdr slås på/av på alla appar med...
Kanske är nåt fel på din griff ? 👀

#2939

Postad 11 december 2020 - 10:40

endumen
  • endumen
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 1

Först och främst vill jag meddela att det är en ganska ohjälpsam attityd du har att "om någon har nått problem som inte jag har så ljuger dom eller är kass". Det skapar inte direkt någon trevlig stämning i tråden och man drar sig för att be om hjälp med ett problem man har, jag tycker för din egen skull att du borde värdera att byta denna attityd.

Nu kommer allt detta ifrån min kommentar att fjärren är dålig, och det har du inte ens svarat på utan går direkt på nästan personhopp. Ett förtydligande är att när fjärren fungerar så är den jättebra just förutom själva touchpaden, jag hade gärna sett en helt lik men med klickhjul istället. Den kan faktiskt bugga den med så allting går jättetrögt men det var längesedan det hände så det tror jag dom fixat.

Angående mina problem som du anser är mina egna fel så borde du ju kunna lösa dom ganska snabbt då:

1. Ibland startar inte AppleTVn utan jag måste rycka strömsladden. Detta händer ibland att jag måste göra med tvn då den tappar ARC, men förutom den så är det AppleTvn som låser sig oftare än alla andra apparater jag har. Det är lite irriterande då jag monterat den i en hylla där det blir riktigt svårt att komma åt, jag hade inte planerat att jag skulle behöva dra ut strömmen så ofta. Hur löser jag detta, finns det en logg eller något jag kan se på?

1,5. På problemet ovan så får jag inte ens bild från ATV, men ibland kan den låsa sig helt plötsligt när jag "har bild" sas, då blir det som dimmigt över hela skärmen och inga knapptryckningar fungerar så jag måste dra strömmen.

2. Den låser inte på HDR i f.eks Netflix. Jag måste starta om serien/filmen upp til 5ggr för att HDR skal kicka in. Detta sker inte på någon annan enhet (tvns Netflix, OSMC, PS4, PS5). Däremot så visar den liknande beteende som OSMC gjorde i sånn 2018 där man också var tvungen att starta om ett par gånger för att HDR skulle kicka inn. Skillnaden är att dom fixade det med OSMC riktigt snabbt, men Appletvn fungerar fortfarande inte. Finns det någon inställning jag missat?

3. Appar loggar ut. Här har jag aldrig sagt att det är Apples fel, jag sa att det händer ofta och att jag då blir påminnd om den dåliga fjärren. Detta sker oftast med Te-we, Crunchyroll, Spotify och ibland Netflix (mera sällan). Som sagt sker inte detta på andra enheter så ofta att jag ens kommer ihåg att det hänt, medans via ATV kunde det hända flera gånger i veckan.

4. Att vara tvungen att lägga in lösenordet til Apple-ID. Om jag skal in och se eller hantera mina abonnemang så ber den om Apple-ID lösenord - kan jag ändra så jag inte måste uppge detta? Nu är det jättelängesen jag var tvungen att hålla på med detta dagligen, då jag stort sett aldrig använder AppleTVn längre då jag tycker den är bökigare och buggigare än andra enheter (det är numera frun som kommer och ber mig lägga in lösenord på appar om det behövs så jag skrev ned dom i en liten bok nyligen då jag inte orkade mer), men jag menar att jag var tvungen att skriva in det både en och två gånger vid köp. Även när jag sätter inställningen att den aldrig skal be om lösenord vid köp så gjorde den det. Det kan dock hända att det bara hängde kvar lite efter bytet för jag testade nu att köpa en sak jag inte ville ha, och den ber inte om AppleID-lösenord men om CVS til kreditkortet, det är illa nog och jag ser ingen inställning för att ta bort detta. Andra plattformar där man kan justera så köp bara flyter på är: Ebay, Playstation och Android Play store.


1. Det där händer mig om mina barn är och pillar på receivern. Då tappar den CEC-kopplingen och att bryta strömmen är enda sättet att få tillbaka det. Annars har jag aldrig varit med om det.

2. Hur ser man om HDR är aktivt eller ej? Jag kör SDR som standard med matcha innehåll på.

3. Jag tror att du blir utloggad när en större uppdatering av appen sker. Vilket ändå är rätt ofta, på gott och ont.


Vad gäller fjärrkontrollen så hoppas jag alla här vet att man kan ”dutta” på höger resp vänster sida om Touch-ytan för att hoppa bara ett steg. Svep-gester använder man bara när man ska förflytta sig längre sträckor. 🙂
Jag tycker den är hur bra som helst!

#2940

Postad 11 december 2020 - 11:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Kan vara nått fel på min ja, känns verkligen så.

 

 

1. Det där händer mig om mina barn är och pillar på receivern. Då tappar den CEC-kopplingen och att bryta strömmen är enda sättet att få tillbaka det. Annars har jag aldrig varit med om det.

2. Hur ser man om HDR är aktivt eller ej? Jag kör SDR som standard med matcha innehåll på.

3. Jag tror att du blir utloggad när en större uppdatering av appen sker. Vilket ändå är rätt ofta, på gott och ont.


Vad gäller fjärrkontrollen så hoppas jag alla här vet att man kan ”dutta” på höger resp vänster sida om Touch-ytan för att hoppa bara ett steg. Svep-gester använder man bara när man ska förflytta sig längre sträckor.
Jag tycker den är hur bra som helst!

 

1. Men får du inte ens starta den på något sätt menar du? Så är ju frågan vad som pillats på. Om bara CEC har brytits så ska man väl i teorien kunna slå av både reciever och tv och "starta om"?

 

2. Man ser det väldigt tydligt. Netflix t.ex får en orange N-logo och allt blir grått och trist och med fel färger. Jag har också SDR med matcha innehåll.

 

3. Ja det kan ju vara uppdateringar som gör det, det är ju som du säger en bra sak igentligen, får hoppas det kommer en pin eller nått man kan byta till för hela systemet nån gång i framtiden.


 



#2941

Postad 11 december 2020 - 13:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Jag använder inte HDMI CEC. Har själv problem med att man blir utloggad ur vissa appar ibland. Mer sällan nu men det händer.

HDR är också ett bekymmer sedan ios 14. Tidigare har jag aldrig haft problem med HDR. Jag har en ATV 4k i sovrummet med och den är kvar på TVOS 13, inga problem alls med hdr där. Har testat att byta plats på dom och då funkar HDR fint med så det är något i min OS version som inte funkar tip top.

Upplever att ATV's handshake är känsligare i min setup iaf gemfört med andra prylar. Kabelbyte etc har inte löst det heller. Dessutom så funkar det bra på 13 men sämre på 14.



#2942

Postad 11 december 2020 - 16:41

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Lite tips för att få APTV4K att lira. Jag använder APTV4K, Nvidia Shield Pro, en parabolbox, Panasonic UB700 och Chromecast Ultra som sitter i min Marantz SR7010. Som bildvisare använder jag en Sony HW40 tillsammans med HDFury Vertex-2. För att inte bli tokigare än vad jag är så använder jag en Harmony Logitech Elite fjärrkontroll som styr alt detta med bravur. Jag använder dessutom en jäkla massa Z-Wave Plus strömbrytare och dimmers för massor. Bla så kan hubben till fjärrkontrollen hänga sig så där har jag en Z-Wave strömbrytare som återstartar hubben varje morgon. APTV4K och Nvidia Shield Pro sitter med konstant +5V som kan krångla för vissa men det löser Vertex-2 gallant. Så Griff. Om du måste krångla på detta viset med att fysiskt göra din APTV4K strömlös prova med strömbrytare eller skaffa en Harmony hub och fjärr för själv använder jag min APTV4K fjärr kanske 1 gång varannan månad! Du kan även programmera vissa knappar på fjärren att styra brytare och lampor mm. Min Vertex-2 har jag satt mellan min Marantz SR7010 och Sony Proj och den ställer du in en gång och glömmer sedan bort den. Famijen har inga problem att använda biogrottan med separata slutsteg och 13 högtalare mm för fjärren ser likadan ut varje gång. Jag själv anser att APTV4K är perfekt för det mesta men Nvidia Shielden används fördelaktigt med Vudu eftersom den är klockren med Express VPN appen, en knapptryckning på fjärren så är du utanför Sverige :-)
Jag håller dock med om att Äpplets fjärr är fipplig.

#2943

Postad 11 december 2020 - 19:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Jag satte upp en strömbrytare til oneconnect boxen til tvn så jag vet att det är ett alternativ, men det bara känns så j*vla fel till ATVn då den ju ska vara så grym men vi får se. Jag kör också Logitech med 1 knapptryck för de olika sakerna man kan hitta på och det fungerar för det mesta. "Spela ps5" "Se på projektor" osv. Med den kan man faktiskt lägga til en knapp för ATV som heter "reset" och den fungerar ibland men inte alltid.

#2944

Postad 12 december 2020 - 09:40

endumen
  • endumen
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

Jag satte upp en strömbrytare til oneconnect boxen til tvn så jag vet att det är ett alternativ, men det bara känns så j*vla fel till ATVn då den ju ska vara så grym men vi får se. Jag kör också Logitech med 1 knapptryck för de olika sakerna man kan hitta på och det fungerar för det mesta. "Spela ps5" "Se på projektor" osv. Med den kan man faktiskt lägga til en knapp för ATV som heter "reset" och den fungerar ibland men inte alltid.


”Reset” med Apple TV-fjärren gör du genom att hålla inne tv-knappen och meny-knappen samtidigt en stund.

#2945

Postad 12 december 2020 - 09:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Spelar ingen roll om jag matar trådprodukten till oled el projektorn,den sköter uppspelningen av all stream material med bravur (Netflix/Disney+ bl,a). Den "växlar" så snabbt mellan formaten, så att Marantzen hänger inte med i handskakningen😊

Redigerat av mcmike, 12 december 2020 - 09:55.


#2946

Postad 12 december 2020 - 12:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

”Reset” med Apple TV-fjärren gör du genom att hålla inne tv-knappen och meny-knappen samtidigt en stund.


Joda, men detta är til waifu. (Så låter vi det stanna där) :)

#2947

Postad 25 december 2020 - 11:12

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

  • 507 inlägg
  • 0

Fick en APTV 4k igår. Så jag ersatte den gamla med denna.

Jag tycker bilden uppförde sig "ryckigt" på HBO när vi tittade.

Vilka inställningar skall man ha?

1080p SDR 50Hz eller 1080p SDR 60Hz

Skall matchning av dynamiskt omfång och bildfrekvens vara på?

TV´n är en Sony W905.

 

Tack på förhand.



#2948

Postad 25 december 2020 - 11:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
1080p SDR 50Hz, och matcha bildfrekvens... kör du projje så låt bli dynamisk omfång, om inte den är grym på HDR, typ JVC n5 eller nåt liknande.
Sen sänder hbo nordic skitkvalite... så förvänta inget under från den tjänsten. :P

Redigerat av Garrett, 25 december 2020 - 11:22.


#2949

Postad 25 december 2020 - 11:15

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Fick en APTV 4k igår. Så jag ersatte den gamla med denna.
Jag tycker bilden uppförde sig "ryckigt" på HBO när vi tittade.
Vilka inställningar skall man ha?
1080p SDR 50Hz eller 1080p SDR 60Hz
Skall matchning av dynamiskt omfång och bildfrekvens vara på?
TV´n är en Sony W905.

Tack på förhand.


Matcha bildfrekvens ska vara på. Matcha dynamisk omfång ska bara vara på om du har en tv som stöder HDR

#2950

Postad 25 december 2020 - 17:56

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Då appletv är från usa så är gränsnsittet uppbyggt kring 60hz så du får inget bättre om du kör 50hz vad jag förstått. Bättre att matcha omfång och frekvens iställe så funkar alltt. Och är tvn 4k native så ska du självklart köra 4k i settings inte 1080p.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.