Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Placering av Sub, Samsung Q86R

Inga svar i detta ämne Q86R Samsung Sub Subwoofer
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 maj 2020 - 19:16

xms67
  • xms67
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Jag har köpt en Soundbar med Sub, Samsung Q86R. Subben har högtalaren på en långsidan och porten mynnar ut på baksidan. Den är rektangulär, ser ut som en PC(låda/torn). Jag her en del erfarenhet av vanliga högtalare, men väldigt lite erfarenhet av Subbar. 

 
Jag har några frågor om placering av Subben. Önskad placering är så nära Soundbaren/TVn som möjligt. Men TVbänken har täckt baksida och täckta sidor. Högtalaren skulle hamna mycket nära baksidan eller sidan. Det kan bli max 2 cm fritt utrymme. Skulle det fungera? 
 
Ett annat alternativ är att lägga den på golvet  under TVbänken med långsidan ned så att högtalaren riktas uppåt. Men jag vet inte om Subben är byggd för att klara det? Eller klarar alla subbar att läggas på sidan?
 
Det tredje alternativet är helt enkelt en helt annan plats. Kan man säga något generellt om hur mycket fritt utrymme de behöver framför högtalaren? Tex skulle jag kunna ställa den bakom soffan, men då får den bara ett par centimetrar till väggen eller soffan beroende på hur jag vänder den. 
 
Någon som kan ge lite förslag baserat på det jag skriver? 
 





Även taggad med Q86R, Samsung, Sub, Subwoofer

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.