Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oculus Rift

619 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Meta (Oculus) Rift (VR-glasögon) 8 6,87 (14) Inga priser
Meta (Oculus) Rift (inkl. Touch) (VR-glasögon) 7 8,5 (13) Inga priser
Meta (Oculus) Rift S (VR-glasögon) 5 6,78 (17) 5 990:-

#551

Postad 14 juli 2017 - 10:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Early adopters fick dem ju utan att betala en krona utöver vad de investerade :) Inte särdeles hög markup det är ju r&d kostnader också. Sony har knappast mindre på sin T serie och psvr. Htc och Oculus bedriver en affärsverksamhet. Sett till vad man får är de inte direkt överdrivet dyra.

#552

Postad 14 juli 2017 - 13:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1

Sett till vad man får är de inte direkt överdrivet dyra.

 

Om det verkligen vore fallet så skulle den sälja bättre skulle jag säga.

 

Och ja, eftersom de bedriver just en affärsverksamhet så lär de inte sälja med förlust, vad är poängen med det? Inte som att de får in massa pengar på spel som Sony/MS/Nintendo får med sina konsoler. Linser och "R&D" tar inte upp priset från 200 till 500 PER ENHET om nu någon inbillar sig det.

 

Glöm inte att hela paketet kostade så mycket som 800 (!) dollar så sent som i år. I mars månad sänkte de direkt med 200 dollar, i ett steg. För att de vet att de har pumpat de tidigare köparna så gott det går på pengar.

 

“A year is when we always intended to take a serious look at price,” he said. “We figured for the first year price wasn’t going to be the biggest determining factor [for consumers]…We think at this point price is a major factor so it’s the right time for us to focus on this…We are very comfortable with this price. It’s sustainable.”

 

Översättning: Vi säljer det för så mycket vi kan eftersom vi vet att de första kunderna köper till vilket pris som helst.

 

Och sen:

 

When asked if the price of Rift or Touch could continue to fall, Rubin said “I think this is a pretty compelling price drop and we aren’t going to be dropping it again in the next few months. This is the kind of thing you look at every six months to a year.”

 

Detta är från mars i år alltså. De som köpte den för 800 dollar har betalat säkerligen dubbla priset om inte mer än vad den borde kosta, de säger det själva om man kan läsa mellan raderna.

 

Att tro att ett företag är en välvillig gammal farbror som säljer till underpris och tar smällen så att de stackars kunderna ska få spela lite VR är naivt, de är ett företag som bedriver en affärsverksamhet och de testar just nu prissättningen eftersom de ligger under med 1:2 mot Vive och börjar bli desperata. Inget annat företag halverar priset på sin produkt på mindre än ett halvår.



#553

Postad 14 juli 2017 - 14:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 1
Vadå borde kosta? Alla företag tar vad de kan få ut. Svårbegripligt resonemang.

#554

Postad 15 juli 2017 - 20:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

https://www.roadtovr...troller-remote/

 

Upp till 500$ efter sommarrean. Tar bort xbox dosan och remoten. Lite synd med den senare det är lite smidigare än att fippla med touch som inte har 100 % stöd än heller. Pinball FX2 där fungerar touch med standard non VR versionen men inte pinball VR i Home ex. 



#555

Postad 20 juli 2017 - 12:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

De säljer av de gamla lagren det är vad som händer.

Sålt viven och skaffat en tredje kamera Fungerar över förväntan knappt några deadzones skönt att slippa behöva fundera på var man har kamerorna och känna sig friare spatsera runt istället för att använda styrspaken för att panorera runt.



#556

Postad 20 juli 2017 - 13:57

jonib
  • jonib
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Någon som vet totalsumman för Riften om man beställer från https://www.oculus.com till Sverige? inklusive frakt och annat som påverkar priset.

Priset är väldigt nära min max-gräns och har ingen lust att skapa konto bara för att se om total summan blir för hög.

 

jonib



#557

Postad 20 juli 2017 - 14:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Jag betalade ingen frakt nu när jag köpte oculus kameran. De skickar inom EU så ingen tull.

Verkar va väntetider nu. Slut i lager vad det verkar.


Redigerat av oqvist, 20 juli 2017 - 14:16.


#558

Postad 20 juli 2017 - 14:38

jonib
  • jonib
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Jag betalade ingen frakt nu när jag köpte oculus kameran. De skickar inom EU så ingen tull.

Verkar va väntetider nu. Slut i lager vad det verkar.

Tackar. Nu är problemet, om priset är över min (ostabila) max-gräns eller inte :unsure:

 

jonib



#559

Postad 20 juli 2017 - 15:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Ja är de på gränsen så är de ju bättre att avstå men kommer nog ta ett tag innan du hittar en bättre deal in i vr världen :)

#560

Postad 20 juli 2017 - 20:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Lone Echo har precis släppts! 



#561

Postad 24 augusti 2017 - 08:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Massor av butiker i USA har den för under 400$ just nu, frågan är om det är en ny modell på G.
 

Bifogad fil  5989502cv16a.jpg;maxHeight=1000;maxWidth=1000.jpg   59,7K   0 Antal nerladdningar

 

man blir onekligen lite sugen ....



#562

Postad 31 augusti 2017 - 17:18

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Massor av butiker i USA har den för under 400$ just nu, frågan är om det är en ny modell på G.
 

man blir onekligen lite sugen ....

Enligt diverse forum ska det inte vara någon ersättare på gång än på ett tag, det är en tillfällig rea och priset ska upp till 499$ efter. I höst/vinter kommer ju en drös nya billiga headset från Microsoft-partners så de vill väl ta lite marknadsandelar innan dess.



#563

Postad 02 september 2017 - 18:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Sista dagarna på sommar rean på Oculus. Slog till på Edge of Nowhere och Rockband VR :)



#564

Postad 02 september 2017 - 23:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Testat lite Rez och Edge of Nowhere. bass shakern får jobba bra med bägge. Klassiska Rez utnyttjar inte formatet till fullo.  Ihålig framework grafik får ingen riktig känsla av djup men ändå kommer in i en skön rytm efter en stund. Area X är smått beroendeframkallande. 

 

Edge of Nowhere gamla skolan av låsta kameror och inte utvecklat för motion kontroller tar ju ner en del men åtminstone ingen teleport. Grafiken är bra gjord dock och man är sugen på att spela vidare.



#565

Postad 06 september 2017 - 18:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Rean slut på Riften. Slutscenerna i Wilson´s heart gör mig sjukt sugen på en remake av främst bioshock 1 i VR.



#566

Postad 11 oktober 2017 - 20:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Permanent prissänkning på rift 399$
https://www.roadtovr...oculus-connect/

#567

Postad 11 oktober 2017 - 20:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Go var en väntad produkt. Rätt pris oxå, $199.

https://www.oculus.com/go/

Edit: oh jäklar, där fick vi årtiondets first post på Gaf oxå. :D
http://m.neogaf.com/...=1446287&page=1

Redigerat av pacman, 11 oktober 2017 - 21:16.


#568

Postad 11 oktober 2017 - 21:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Vad säger neogaf länken? Jag får inte registrera mig på det forumet.



#569

Postad 12 oktober 2017 - 07:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Inte jag heller men funkar inte länken för dig alltså?

#570

Postad 12 oktober 2017 - 08:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Nej tror man måste va reggad för att läsa neogaf. De vill man ska köpa någon email tjänst :P

Udda på mobil får jag se tråden men inte pc.

Redigerat av oqvist, 12 oktober 2017 - 08:08.


#571

Postad 12 oktober 2017 - 15:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Nej tror man måste va reggad för att läsa neogaf. De vill man ska köpa någon email tjänst :P

Udda på mobil får jag se tråden men inte pc.

 

Behöver man inte, inte på PC heller. För att posta däremot  :)



#572

Postad 12 oktober 2017 - 15:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Har testat på tre datorer ingen låter mig läsa neogaf

 

Testade nu igen och nu fungera det :)


Redigerat av oqvist, 12 oktober 2017 - 16:02.


#573

Postad 12 oktober 2017 - 20:06

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

”Just as Palmer would have wanted”

fattar ingenting???  :huh: 



#574

Postad 12 oktober 2017 - 20:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

”Just as Palmer would have wanted”
fattar ingenting??? :huh:


Hehe nä inte lätt begripa den.

#575

Postad 12 oktober 2017 - 20:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

”Just as Palmer would have wanted”

fattar ingenting???  :huh: 

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1283045



#576

Postad 13 oktober 2017 - 07:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 1
Förklarar inte kommentaren?

#577

Postad 13 oktober 2017 - 08:02

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
"Vitt headset som Palmer hade velat" syftar till Palmer Luckeys kopplingar till vit makt-rörelser som till slut fick honom petad från Oculus.

Palmer Luckey är (en av?) Oculus grundare.

#578

Postad 06 november 2017 - 22:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 1

Fick tag på en Rift inkl touch kontroller till bra pris, så slog till, då jag även ville ge Rift en chans.

 

Har använt den i två veckor nu, och fick en tredje sensor i fredags.

 

Jag tycker banne mig att detta är det skönaste VR systemet av de tre jag testat.

Headsettet sitter riktigt bekvämt på skallen, och man glömmer lätt bort den.

Sen är ju screendoor effekten bra mycket mildare än i Vive (som fan är bedrövligt tydlig i jämförelse) vilket ger känsla av högre upplösning, trots att det inte är det. Så mina VR spel ser märkbart finare ut nu.

Enda jag reagerade på, är att FOV verkar lite mer fyrkantigt?

Sen är det lite mer glare, jämfört med PSVR och Vive. Men jag tar gärna den smällen, om jag får mildare screendoor och skarpare bild :)

 

Vive kanske är tekniskt mer avancerad på sensor fronten, men jag har mycket bättre tracking på Rift, jämfört med både den Vive jag ägde förra året, och min polares. Har inte haft ett enda problem med att trackingen strulat, eller att kontroller flyter iväg, vilket var nåt som annars drev mig till vansinne emellanåt med Vive'n.

Setupen var redigt mycket snabbare och smidigare också.

 

Sen är ju touch kontrollerna klart skönare, och nice med riktiga styrspakar.

 

Tycker även att Oculus affären och home är trevligare än Steam VR.

Va lite mysigt med Halloween pynt i rummet, under rean :D

Verkar inte va lika mycket shovelware skit, att gräva sig igenom, för att finna riktiga spel.

Dom släpper väl inte in samma mängd av sörja som på Steam.

 

Tog sin tid innan jag fick tummen ur att testa Rift och hade väl inte så stora förhoppningar, men nu känns det faktiskt som att jag har hittat rätt i VR jungeln, så det här behåller jag banne mig :)



#579

Postad 07 november 2017 - 18:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Med standard inserts så har vive något vidare fov om än inte mycket. Testa tunnare face inserts så får du större sweetspot och mer fov.

 

Jag håller med dig så jag sålde Viven. Jag saknar den inte. Nu har de förbättrat headstrapen och knuckles blir säkert bra men fortfarande touch pads. 

 

Nu kan du ju köra Raw Data också har gått guld.



#580

Postad 08 november 2017 - 01:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Det är redan riktigt tunna insert på den Riften jag fick (kanske nyare revision?), så jag kommer inte närmre än vad jag är nu, men jag tänker inte på fov längre, utan njuter för fullt av upplevelsen. Jag tycker Sweetspoten är betydligt bättre än på både Vive och PSVR, då jag lätt får skarp bild direkt, vilket även kompisar påpekat :)

 

Tänkte jag skulle skaffa Lone Echo härnäst. Har du kört det?

Kommande From Other Suns, ser lovande ut.

Funderar även på Mage's Tale.



#581

Postad 08 november 2017 - 06:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Lone echo är riktigt trevligt. Sen finns ju echo arena. De är enders game.

#582

Postad 08 november 2017 - 18:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Skaffade Lone Echo.

Riktigt bra känsla i spelet.

Spelet tog en oväntad vändning, efter ett par timmar, och påminner nu lite om Metroid Prime spelen, när man utforskar det okända skeppet.

Grymt bra användning av touch kontrollerna, och riktigt snygg grafik.

Det syns att Oculus lägger stor budget på spelen.

Så gött att slippa de där sunkiga indie spelen.



#583

Postad 08 november 2017 - 19:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Tror du Olivia rhodes är med i #metoo?

#584

Postad 09 november 2017 - 21:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Skulle inte förvåna mig, va nåt lurigt där ;)

 

Klarade nyss spelet.

Brutalt bra. Lagomt långt också, nerverna hade nog inte pallat mer navigering runt alien amöbor och strålnings zoner :D

 

Jäklar va skumt det känns att kliva ur spelet, när man svävat runt i fejkat zero-g i några timmar.

Vinglar som ett fyllo efteråt, innan hjärnan stabilitserat sig :D



#585

Postad 09 november 2017 - 22:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Sen finns det ju den här modden för alien isolation också. Nu menar jag inte fulmodden jag körde det finns en alpha och den ser brutalt bra ut. https://github.com/N...therVR/releases. Jag hade kul med vorpx fulmodd också men herrejösses vilken skillnad. 

 

Nu fixade jag inte att köra alien isolation var tvungen hacka AIn på alien. Jag körde ett av dlc:t där hon jagar en genom en labyrint de fixa jag men den nervpersen var ju över på under 1h :P



#586

Postad 10 november 2017 - 15:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Ska ta och kolla upp modden, men kanske väntar tills dom fått in lite roomscale i det hela.

Eller kan man sikta m.m. med touch kontrollerna?



#587

Postad 10 november 2017 - 17:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Var så länge jag körde då var de gamepad i alla fall. Lyckas de integrera touch kontrollerna med alla verktyg blir det ju sinnessjukt bra. Så mycket i spelet känns designat för VR. Nu jobbade de ju en del med de men droppa allt stöd. Kunde vart spelhistoriens största strategi men de verkar fixa sig.



#588

Postad 12 november 2017 - 13:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Beställde just en andra dator. Har belamrat mitt roomscale utrymme med en 55" oled och de blir för bökigt att möblera om. Blir att jag inte kör någon roomscale för rätt vad de är drar jag en touch kontroller in i tvn och de har jag inte råd med :P

 

Hitta en MSI nightblade 2 med GTX 1070, och i-6700K processor mm för 12K vilket var en rätt så vettig kurs. Räknar med att det ska räcka till helt okay för roomscale. De mest krävande titlarna jag kör är simulatorer och de körs ju sittandes och lite extra hög supersampling om än tråkigt kan jag nog undvara. kommer få lite större roomscale utrymme också. 



#589

Postad 10 december 2017 - 14:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Lite sent men free weekend på archangel och superhot VR. Superhot VR är ett självklart köp. Testade archangel och de var riktigt skoj. Underbart intro så häftigt när man får skalan. Verkligen 1:1 pacific rim känsla i snurrstol. automotion men de störde jag mig inte på och bra röstskådespeleri.  Drog igång på easy men jag är så pass kass jag dör emellanåt ändå. 



#590

Postad 20 december 2017 - 21:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

https://www.roadtovr...-top-gun-in-3d/

 

Bara i USA men just sånt här vill man se mer av. Frågan är om de kan räcka med en vpn-tunnel för att komma förbi begränsningen?



#591

Postad 22 december 2017 - 10:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Fortfarande inte sugen på en OR. Sladdar och att det ännu inte finns  grafikkort som skulle kunna driva ett VR i mycket högre upplösning. Ser det som en av akilles hälarna för VR att det i dagsläget skulle vara omöjligt att ta fram ett grafikkort som kunde driva 2X4K eller 2X8K i 120 Hz under $1000. 

 

Som det är nu med Wii-grafik är det inte intressant så får nog vänta 10 år till :)

 

Jo, jag har haft ett OR VR-headset men sladdarna gjorde att jag tröttnade. Version 1 hade massa sladdar och en box. Blev liggande ett år innan jag sålde det. Vet att grafiken är bättre nu men vet också att den inte är nog så bra. 



#592

Postad 22 december 2017 - 13:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Har du testat cv1? Grafiken är fullt funktionsduglig bortsett från flightsims det går inte spotta plan på kilometers avstånd. Men som du säger det kommer bli bra utväxling på grafiken med högre upplösning. Ser hellre att de behåller rn snävare fov än använder de för 200 grader till att börja med. 200 får vänta tills 16k. Primax mm är ju på g och samsung har redan demat mer högupplösta paneler. Ms vr headseten kör lite högre så de kommer snabbare än om 10 år kan jag slå vad om.

Sen så kan ju spelen optimeras bättre. Jag maxar alla spel jag testar på min sekundära vr burk med gtx 1070 har 0.0 % utväxling mot mitt x 1080 ti. Nu har jag inte kört mina racingsimulatorer där borde de bli skillnad :)

Har inte bråttom byta ut min rift men de är lite synd på trackingen. Har 4 m i min nya roomscale setup och de verkar va absoluta gränsen för hur långt sensorerna orkar spåra. Där finns en stor fördel med inside out spårning.

#593

Postad 22 december 2017 - 21:04

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Har inte testat consumer version 1 men dock Playstation VR. Jo, det är skillnad men väntar fortfarande på att grafikkorten ska bli bättre så vi får minst 2X 4K utan. VR tillverkarna är inte så dumma att de släpper förbättrade generationer innan folk kan köra dem utan att behöva dubbla GTX 1080Ti för 16-18 000 kr. 

 

Men största problemet tyckte jag var sladdarna. Nog mindre sladdar med consumer version än DK som även hade en box. Sedan ratt och dess sladdar och mina hörlurar och dess sladdar. Blev helt enkelt för mycket bröte. som skulle ut och in eftersom rummet även användes till annat.



#594

Postad 22 december 2017 - 22:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

PSVR är klart blurrigare men skulle velat testa de på pc med supersampling. Den har knappt någon screendoor vilket är riktigt trevligt.

 

8K dröjer inte länge https://www.kickstar...vr-headset/faqs

 

med Cv1 har jag en kabel enbart att hålla rätt på. Men visst hade de vart kul med inside out tracking, trådlöst och springa runt i gympahallar med madrasserade väggar. 
 

Hålla på att fippla fram och tillbaks orkar man ju inte har en permanent racingrigg och har ju nu en andra dator exkl för roomscale. Har den på naturligt tom yta så behöver inte möblera om något :)



#595

Postad 27 december 2017 - 13:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Har blivit en hel del spel nu under rean :)

 

Radial G är ju riktigt schysst.

Var lite orolig för åksjukan, och visst killar det lite i magen :D

Men efter 4 race på raken, så känner jag inte av nån baksmälla.

Dock inte nåt jag skulle demonstrera för en nybörjare, för då lär man få skura mattan i vardagsrummet :D

 

The Unspoken är riktigt bra också, och har fått single player kampanj m.m., så glad att jag väntade med att köpa det.

Roliga bossfighter, och en hel del magi moves att hålla reda på. Man känner sig rätt så mäktig emellanåt :)



#596

Postad 27 december 2017 - 15:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Har inte kört så mycket unspoken. De verkade dötrist stå på piedestaler och kasta magi. Fixar de något vettigt Jedi Academy fps kan de ju bli stört skoj dock. 

 

Hört att Fallout VR ska fungera bra med rift. Bättre än med Vive tydligen tack vare touch > wands. Ska väl försöka hålla mig men hade vart kul med ett demo. Har ju kört vorpx Fallout 4 och bara de var nästan bra nog för att köra i VR istället för tavlan. 



#597

Postad 19 januari 2018 - 21:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Långt mellan bra releaser,

Men nu är iaf From Other Suns gratis att spela under helgen :)

Bara kört två timmar, men rätt så kul spel.

Har dock en känsla av att det kan bli lite enformigt i längden.



#598

Postad 16 maj 2018 - 19:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Universal classics släppt för pinball fx2 vr och de är så läckert man börjar gråta.

Hoppas verkligen att bethesda collection är härnäst. Skulle förvisso inte säga näg till alien trilogin heller.



#599

Postad 27 januari 2019 - 12:36

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Grabben köpte en rift för sina sparpengar, har testat lite själv nu, faen vad kul! och ett helt annat sätt att spela! Kommer nog faen köpa ett själv... men har lite dåligt med plats till det där speldatorn står... men har en dator liggandes med en i5a och 970kort...  kanske skulle ställa den i Vrummet… orkar ett 970 dra runt oculus ok tror ni? :) 



#600

Postad 27 januari 2019 - 15:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Grabben köpte en rift för sina sparpengar, har testat lite själv nu, faen vad kul! och ett helt annat sätt att spela! Kommer nog faen köpa ett själv... men har lite dåligt med plats till det där speldatorn står... men har en dator liggandes med en i5a och 970kort...  kanske skulle ställa den i Vrummet… orkar ett 970 dra runt oculus ok tror ni? :)

Finns många relativt lättdrivna spel. Jag testade först med 9800 GTX och det gick absolut ha kul med det.

 

Har en dator i vardagsrummet mestadels för roomscale vr men orkar sällan koppla lös och flytta kamerorna så de blir förhoppningsvis bättre nu med pimax 5K+ som stationär och Rift för Roomscale :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.