Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gears 5

74 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gears of War 5 (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 6 6,33 (2) 249:-
Gears of War 5 - Ultimate Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 22 juli 2019 - 16:43

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Tech test ute nu 👍👍. Nån som testat?

#2

Postad 22 juli 2019 - 19:57

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Testade lite på PC. Kom inte in i rankat läge så körde bara arkad där man väljer en klass och alla börjar med olika vapen och sen köper man supervapen av pengarna man får när man dödar. Första gången jag kör gears online så vet inte hur det normalt fungerar men det ska tydligen vara mindre campigt då gnasher är ett supervapen osv men tyckte det var väldigt snöbolligt eftersom den som spelar bäst kan också köpa bäst vapen. De flesta valde sniperklassen eftersom sniper är OP på PC, speciellt på träningsbanan som är hur öppen som helst. Andra står och campar bakom hörn med hammaren som dödar direkt om man timar det rätt så vet inte om det är mindre campigt direkt, finns ju inga powerups att plocka upp heller så finns ingen anledning att rotera förutom för att hämta ammo till sitt supervapen.

 

Också är lancern som man kan starta med väldigt effektiv och man kan döda folk snabbt med headshots jämfört med till exempel uzi, gick inte att komma nånstans på träningsbanan med den eftersom den suger på långt avstånd. Tror inte det kommer bli speciellt stort på PC, känns fortfarande huvudsakligen som ett konsolspel men ändå kul att man kan välja.



#3

Postad 23 juli 2019 - 14:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Så tråkigt att man inte kan starta med retrolancern längre. Den var inte ens OP i Gears 3, då skulle alla ha använt den. Men de flesta använde gnasher och lancer istället för att de inte kunde hantera rekylen från retron.

 

Intrycken från betan av femman är väldigt positiva dock.



#4

Postad 20 augusti 2019 - 09:35

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Var nyfiken och klickade på en reklam i dashboarden på xboxen, "Go ultimate and get the halo reach pack" tänkte att det var nåt gratis man får när man har xbox ultimate, direkt när filmen startar utan att jag klickat på nåt annat så står det, laddar ner gears 5 ultimate pre order.... På 100mb. Jag kan väl inte ha köpt nåt utan kod till PayPal? När jag går in på gears 5 i storen så står det att Gears5 är installerat och att jag kan spela det med gamepass (som jag) har eller köpa det för att äga det. Aningen förvirrad vad som hände 😐 tog bort PayPal direkt från boxen.

Redigerat av muraren, 20 augusti 2019 - 09:44.


#5

Postad 20 augusti 2019 - 10:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Gears 5 ingår i Gamepass, så det laddade väl bara ner det automatiskt, som förberedelse inför releasen.


Redigerat av Svante Skoog, 20 augusti 2019 - 10:47.


#6

Postad 20 augusti 2019 - 11:56

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Är inte dragit några pengar I varje fall men går man in på spelet i storen o klickar på hantera så ser man att en fil på 100,8mb är installerad, är kanske halo reach pack då?

#7

Postad 04 september 2019 - 19:10

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Släpps imorrn på gamepass pm jag inte har fel?

#8

Postad 04 september 2019 - 22:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Låses upp kl 3 i natt tror jag. Så ja, imorgon.



#9

Postad 05 september 2019 - 15:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Spelade aldrig klart 4:an. Kanske man borde göra innan. Har ju noll förväntningar på multiplayern oavsett, den har ju bara blivit sämre och sämre sen 3:an. Ultimate Edition kanske undantaget då.

#10

Postad 05 september 2019 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spelade aldrig klart 4:an. Kanske man borde göra innan.

 

De kör en recapvideo annars.

 

Vad gäller MP så, ja vad var det typ sju banor nu från start? För lite. Det blir säkert bra i slutändan men det låter inte bra. Sen att de hade ett par osymmetriska banor också, jag förstår inte vitsen. Inga gamla klassiker tydligen, bara nya.



#11

Postad 05 september 2019 - 20:23

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Gears 5 finns nu med gamepass❤️

#12

Postad 05 september 2019 - 20:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

j*vla Microsoft Store på PC är uselt som vanligt.

Har ultimate game pass, men inte fan går det att ladda ner spelet, får bara error hela tiden...

 

Edit: Brain fart deluxe.

Tänkte inte på att jag kunde ladda ner Xbox appen till PC:n.

Där funkar det iaf att ladda ner spelet.

 

Va bra nära att hulka ur på datorn :D


Redigerat av Svante Skoog, 05 september 2019 - 21:14.


#13

Postad 05 september 2019 - 21:14

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Konstigt/dumt det där att en del har såna problem med Microsoft Store. Fungerade utan problem här iaf, 350mbps. Fast det har iofs aldrig krånglat för mig på någon av mina datorer vad jag kan komma ihåg. 

 

Inga hjälpsamma felmeddelanden som ger nån ledtråd om vad som gått snett?



#14

Postad 05 september 2019 - 21:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Sökte på felkoden, och det va en hel del som haft problem med butiken.

För vissa så löser det sig genom att köra en reset på appen, men för vissa, inkl mig, så hjälpte det inte.

 

Det underliga är att jag kan ladda ner alla andra Xbox spel.

 

Men, det löste sig ändå, när jag installerade Xbox appen. Så kör genom den ifortsättningen. :)



#15

Postad 06 september 2019 - 05:32

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Somnade när jag nattade barnen så det blir att ta nya tag idag, och kanske också ändra trådnamnet till Gears 5 som det tydligen bara heter nu 😀

Redigerat av muraren, 06 september 2019 - 06:22.


#16

Postad 06 september 2019 - 10:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Är på kapitel 3.

Känns bättre än 4:an.

Och de nya karaktärerna har fått lite mer attityd nu, jämfört med hur tråkiga dom var i förra spelet.



#17

Postad 06 september 2019 - 12:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är på kapitel 3.

 

 

Jädrar, snabbt du spelar. Slutet på kapitel 1 här bara. Provade Insane först... men då kan man inte reviva sin coop-polare, tar ifrån meningen med coop. Så det fick bli ett steg under.

 

Dock anslutningsproblem i coop nu i början, i slutet kunde vi inte spela mer. MP-servrarna var också nere stora delar igår så. Som vanligt vid launch.



#18

Postad 06 september 2019 - 12:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Jädrar, snabbt du spelar. Slutet på kapitel 1 här bara.

 

Act 1 chapter 3 är jag på.

Så är fortfarande början av spelet.



#19

Postad 06 september 2019 - 12:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Aha, ja slutet på Act 1 för oss då =P



#20

Postad 06 september 2019 - 19:44

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Kom precis till act 2. Riktigt skönt spel so far 👍👍

#21

Postad 07 september 2019 - 07:22

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Blivit utkastad till dashboarden och fått starta om spelet 3gånger på ca 3 timmars speltid, känns inte jättestabilt på den punkten.

#22

Postad 07 september 2019 - 09:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Blivit utkastad till dashboarden och fått starta om spelet 3gånger på ca 3 timmars speltid, känns inte jättestabilt på den punkten.

 

Nä servrarna klarar det inte nu i början. GamePass = servertestare. Har knappt kunnat spela coop pga det, medspelaren bara kastas ut.



#23

Postad 08 september 2019 - 10:20

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Kommit till ställe nu utan att spoila där man ska rensa ett område för att komma vidare. En gång frös spelet vid checkpointen innan och nu frös det när jag rensat klart området, är precis som att det inte triggar igång nästa scen fast man är klar med det man ska. Kom vidare på tredje försöket, skam den som ger sig 😀 (har också hänt vid ställen där man ska hjälpas åt att klättra att det inte gått att klättra utan att starta om)

#24

Postad 08 september 2019 - 13:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Låter ju väldigt ”o-gears” med massa buggar i mina öron. Kan inte minnas direkt några spelförstörande buggar i ett enda av de tidigare spelen.

#25

Postad 08 september 2019 - 15:20

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Underbart spel men som du säger ovanligt buggigt.

#26

Postad 08 september 2019 - 18:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Jag har inte spelat det än, bara läst era kommentarer och normalt sett så är inte Gears så buggigt. Eller nåt spel hade väl iofs problem initialt att hitta matcher online har jag för mig. 3:an tror jag.

#27

Postad 08 september 2019 - 18:39

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Yes, early access på game pass. Garanterad day one patch på officiella releasen. lol I en del av spelet så gick bl.a att rulla igenom väggen in i ett annat rum. :D


Redigerat av Zerox_no1, 08 september 2019 - 18:40.


#28

Postad 10 september 2019 - 05:20

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 1
Tapetserar om vardagsrummet så allt står nedpackat, blir förmodligen klart idag. Ser fram emot att fortsätta med kampanjen och testa mp efter det😀

#29

Postad 10 september 2019 - 10:01

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
En glad Daniel traskar in på Elgiganten för att plocka på sig ett ex Gears 5..... och fan i hVete så har Giganten inte ens tagit in spelet till deras huvudlager 😪😪😪

#30

Postad 10 september 2019 - 18:49

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 1
Skaffa en månad gamepass o kör på bara 👍👍

#31

Postad 10 september 2019 - 21:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Ja, jag kommer nog aldrig mer att köpa ett Xbox spel, nu när Game Pass finns :)



#32

Postad 10 september 2019 - 21:48

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Har enbart mitt Xbox för Gears serien. La in en beställning. Fast borde kanske kollat upp vad gamepass är innan 😐

#33

Postad 11 september 2019 - 05:15

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Med gamepass ultimate får du live och Gamepass för 135 per månad.

#34

Postad 11 september 2019 - 07:43

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Alternativt köper man 3 års xbox live och lägger in det.  Sedan aktiverar man 2 månader game pass ultimate för 20 kr (erbjudande just nu). Då kommer man få Game pass ultimate i 3 år för en kostnad på ca 1500.



#35

Postad 12 september 2019 - 09:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Alternativt köper man 3 års xbox live och lägger in det. Sedan aktiverar man 2 månader game pass ultimate för 20 kr (erbjudande just nu). Då kommer man få Game pass ultimate i 3 år för en kostnad på ca 1500.


Är det tre år som är max eller man kan ha? Funderar själv på att öka på samt få det omvandlat till ultimate för 20:-

#36

Postad 12 september 2019 - 09:51

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Är det tre år som är max eller man kan ha? Funderar själv på att öka på samt få det omvandlat till ultimate för 20:-

 

Yes, 36 månader är max, tyvärr. Det är bara att passa på tycker jag :) 

 

Campaign var helt magisk tycker jag, vissa delar blev dock något långa (act2 och 3). Grafiken och miljöerna är bästa jag sett. Ren njutningen

 

Mp har jag svårt för just nu, det är för mycket buggar, hit reg är katastrof samt att man ligger på 120 i ping hela tiden gör det inte bättre. Det är rapporterat som en bugg det också.

 

Nä Gears 1 är och förbli nog det bästa gears gällande MP.



#37

Postad 12 september 2019 - 12:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Är på Act 4 nu. Så j*vla bra.

Detta är nog, för mig, det bästa Gears spelet, sen 2:an :)



#38

Postad 12 september 2019 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är på Act 4 nu. Så j*vla bra.

Detta är nog, för mig, det bästa Gears spelet, sen 2:an :)

 

Hmmm, du kan väl inte 100 %:a kartorna va? Alltså göra alla sidouppdrag på de öppna kartorna?

 

Visserligen har vi inte kunnat spela vidare förrän i tisdags pga serverproblemen, men vi gör alla och det tar rätt lång tid (på professional).


Redigerat av Zoiler, 12 september 2019 - 14:38.


#39

Postad 12 september 2019 - 14:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Hmmm, du kan väl inte 100 %:a kartorna va? Alltså göra alla sidouppdrag på de öppna kartorna?

 

Visserligen har vi inte kunnat spela vidare förrän i tisdags pga serverproblemen, men vi gör alla och det tar rätt lång tid (på professional).

 

Jag har gjort main och secondary mission. Typ i Act 3, få fart på borrorna igen. Vet inte om det finns mer uppdrag att finna på kartorna? Har inte kollat så noga, så har säkert blåst förbi några ställen.


Redigerat av Svante Skoog, 12 september 2019 - 14:43.


#40

Postad 12 september 2019 - 14:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vet inte om det finns mer uppdrag att finna på kartorna? Har inte kollat så noga, så har säkert blåst förbi några ställen.

 

Okej, vi är på slutet av act 2 bara. Ja man måste söka igenom hela kartorna för att hitta alla frågetecken.



#41

Postad 12 september 2019 - 14:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Okej, vi är på slutet av act 2 bara. Ja man måste söka igenom hela kartorna för att hitta alla frågetecken.

 

Ah okej, får kolla upp det, om jag kör ett nytt varv i framtiden.



#42

Postad 12 september 2019 - 17:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 1

Åsså var det slut för denna gången.

Riktigt j*vla bra var det, då det inte var lika tråkiga transportsträckor som i 4:an, högre tempo och bättre story.

Samt att de nya karaktärerna var bättre skriva denna gången, och hade mer underhållande dialog, vilket gav bättre gruppkemi mellan dom.

 

Var orolig för att de mer öppna platserna i Act 2 och 3, skulle dra ner på tempot, men det gick snabbt att ta sig runt på kartan, och inget tvång att göra sidouppdrag.

 

Gött att serien kommit tillbaks på fötterna igen.



#43

Postad 12 september 2019 - 18:19

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 1
Underbart spel. Drar ner på tempot och försöker göra så många sidequests som möjligt för att det ska räcka längre😀

#44

Postad 15 september 2019 - 11:37

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Spelade nyss genom spelet på Xbox One X och hade faktiskt riktigt roligt. Skönt att slippa alla tråkiga robotar som i 4:an, det är ju locust man vill kötta! Det var ett väldigt läckert spel grafiskt sett, speciellt med tanke på att det var i 60fps. Lätt det snyggaste 60fps konsolspelet jag sett även om man ibland kunde se att man varit tvungen att offra upplösning för flyt (spelet har betydligt mer aliasing än t ex Gears of War 4 i äkta 4K30fps). Men surroundljudet var riktigt mäktigt med riktigt bra tryck i basen. Bra röstskådespelare också.

 

Även implementeringen av HDR var otrolig med helt fantastiska färger och bra tryck i ljusnivåer när så krävdes. HDR är verkligen vägen framåt för makalös grafik och effekter. Med Gears 5 blir man återigen påmind om varför man blir så besviken när nya spel saknar HDR. Bra HDR jämfört med ingen HDR är verkligen natt och dag!



#45

Postad 15 september 2019 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Skönt att slippa alla tråkiga robotar som i 4:an

 

Jag tyckte det var robotar lite överallt  :D

 

De flygande j*vlarna som sköldar och så en hel armé av såna som man kan springa bakom och dra ur proppen på.



#46

Postad 15 september 2019 - 12:14

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Jag tyckte det var robotar lite överallt  :D

 

De flygande j*vlarna som sköldar och så en hel armé av såna som man kan springa bakom och dra ur proppen på.

 

Ja, man slapp väl kanske inte alla. Men just momenten med "proppdragning" tyckte jag var ett skönt avbrott från allt skjutande.



#47

Postad 16 september 2019 - 17:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 3
Thanks to the incredible support from our fans, Gears 5 kicked off the Holiday season strong – attracting over three million players in its opening weekend and setting new records for Xbox Game Pass with the biggest launch week of any Xbox Game Studios title this generation. The performance easily doubled the first week’s debut of Gears of War 4 and made Gears 5 the most-played Xbox Game Studios title in its first week since 2012’s Halo 4. First week performance includes the four-day early access period beginning Friday, September 6, which was exclusive to Gears 5 Ultimate Edition and Xbox Game Pass Ultimate members. On the PC, Gears 5 has nearly tripled the performance of its predecessor, becoming the biggest-ever launch for Xbox Game Pass for PC, and Xbox Game Studios’ best-ever debut on Steam.

 



#48

Postad 18 september 2019 - 11:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0
Kul att de lägger till mycket extra detaljer i PC-versionen, som inte finns på XB1X:

http://www.youtube.com/watch?v=TaI2n6KIB-4

#49

Postad 18 september 2019 - 11:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Kul att de lägger till mycket extra detaljer i PC-versionen, som inte finns på XB1X:

 

Inte tittat på videon men några exempel?

 

Min coopartner spelade på PC och jag på X, och han klagade på suddiga texturerer som jag inte hade och sen att fysiken var bättre hos mig (objekt slutade ha fysik efter han skjutit ned dem från en hylla t.ex.). 

 

Detta är säkert crossplay-/hostrelaterat men ändå rätt lustigt.



#50

Postad 18 september 2019 - 13:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

X versionen ser bra ut, men det är märkbart suddigare än på PC. Mycket findetaljer och reflektioner som saknas, och det mesta på X verkar va en mix av High, medium och även ner till Low.

 

Hade han installerat HD texture pack? Man får valet, efter installation, om man vill lägga till detta. Och detta gör mycket stor skillnad.

Kräver dock ett grafikkort med minst 8GB VRAM.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.