Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Endast den Progressiva musiken

380 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 16 februari 2010 - 23:25

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Jag tycker ju att senaste plattan med Epica, "Design Your Universe" är ganska progressiv men vet inte om den platsar här. Dock mycket bättre än Within Temptation trots att musiken påminner om varandras.
Stream of Passion är ett annat band som spelar liknande musik men som också är småproggiga.

#102

Postad 16 februari 2010 - 23:50

Unregisteredfe3ae68d
  • Unregisteredfe3ae68d
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Kan inte se att Marillion, Fish och Asia har nämnts i tråden. För min egen del finns det inget bättre än tidiga Marillion då Fish var sångare.

Vill också passa på och tipsa om följande sida, där ni hittar massor av info.

#103

Postad 17 februari 2010 - 09:52

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0

Kan inte se att Marillion, Fish och Asia har nämnts i tråden. För min egen del finns det inget bättre än tidiga Marillion då Fish var sångare.

Vill också passa på och tipsa om följande sida, där ni hittar massor av info.


Marillon delar dessutom ut en "free sampler" som man får hemskickad på CD. I alla fall för ett par månader sen, och jag fick då en hemskickad. :rolleyes: Ett fullspäckad CD med blandat godis från deras karriär.

Passar också på att tipsa på om en sida som jag själv brukar gräva runt på:
http://www.progarchives.com/

#104

Postad 15 april 2010 - 20:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Hörde nyss en konsert med australienska Karnivool. och säger bara WOW!
Jag älskar Tool och detta var ju skitbra! Så gillar ni också Tool, lyssna på nedanstående!

Deras senaste skiva finns på http://open.spotify....BPyPAxxg4phpMz4.
Myspace: http://www.myspace.com/karnivool

Och en låt jag fullkomligen älskar är New Day. :)

#105

Postad 26 april 2010 - 14:13

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Deftones - Diamond Eyes (från kommande albumet med samma namn).

#106

Postad 26 april 2010 - 18:17

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
[quote name='MikkoK' date='Apr 15 2010, 21:40 ' post='2867165']
Hörde nyss en konsert med australienska Karnivool. och säger bara WOW!
Jag älskar Tool och detta var ju skitbra! Så gillar ni också Tool, lyssna på nedanstående!

Det där verkade vara bra grejer. Tack för tipset!!

#107

Postad 26 april 2010 - 21:54

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0

Hörde nyss en konsert med australienska Karnivool. och säger bara WOW!
Jag älskar Tool och detta var ju skitbra! Så gillar ni också Tool, lyssna på nedanstående!

Deras senaste skiva finns på http://open.spotify....BPyPAxxg4phpMz4.
Myspace: http://www.myspace.com/karnivool

Och en låt jag fullkomligen älskar är New Day. :)


Medhåll där, Karnivool är riktigt bra! Jag gillar nog Simple Boy bäst själv!

#108

Postad 30 januari 2011 - 02:11

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Dags att skaka liv i tråden igen! Jag sitter nu och söker febrilt efter ny progressiv rock/metal efter att ha blivit lite inspirerad av senaste numret av Hifi & Musik där Pure Reason Revolution's senaste album (Hammer And Anvil) blev höjt till skyarna. Gruppen nämndes tidigt i tråden men jag har inte provlyssnat dem förrän nu. Tyvärr delar jag inte recensentens åsikt riktigt, jag tycker inte alls det är så briljant. Till saken hör att jag har en ganska stark elektronisk musikådra (har bl.a. gjort elektronisk musik själv en gång i tiden under ganska många år), men kan ändå inte riktigt anamma det. Nu har jag bara provlyssnat på Spotify, men det ligger i kundkorgen på Ginza just nu så jag får lyssna in mig mer när ordern dimper ner i lådan.

Nu till saken! Jag lyssnade på Pure Reason Revolutions första skiva (The Dark Third) i samma veva. Den är ju hur bra som helst! Svårt att fatta att det är samma band faktiskt. Båda skivorna hamnade i kundvagnen tillsammans med ett gäng skivor från Anekdoten, Communic och Spock's Beard.

Sen vill jag tillägga att jag lyssnat ganska mycket på Dream Theater senaste tiden efter att ha haft en paus på ganska många år. Jag lär krypa till korset och erkänna att Black Clouds And Silver Linens (senaste albumet) är en ruggigt bra skiva, oavsett vad man tycker om LaBrie's stämma och Portnoy's trummor.

Ös på med mer progressiva tips!

Redigerat av d00m, 30 januari 2011 - 02:12.


#109

Postad 30 januari 2011 - 02:32

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Nu hittade jag två ganska intressanta grupper som var nya för mig, Haken och Sky Architect. Haken har bara släppt en skiva som rankats väldigt högt på Prog Archives, tyvärr så finns den inte på Ginza så jag får stå över den. Sky Architects debutskiva "Excavations of the Mind" (jo det stavas så) fanns däremot så den dimper ner i korgen... :)

#110

Postad 11 februari 2011 - 13:03

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Kör igång tråden med en ny fräsch platta av "Magic pie" som bara måste rekomenderas, "The suffering joy"
Skivan har enligt mig hög potential och kommer nog stå sig rätt bra med tiden också :)

#111

Postad 14 mars 2011 - 16:17

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Besökte fina skivbutiken Najz Prajz här i Örebro för första gången på flera månader nu i helgen. Där sätter personalen små tipslappar med en liten beskrivning på skivor dom vill lyfta fram. Mycket fint initativ!

När man då ser en lapp där det står "Som en mix av Tool, Porcupine Tree och Pink Floyd" får man ju genast ståfräs för att sekunden senare tänka att det nog är för bra för att vara sant. Skivan i fråga var följande:

Postad bild

Enochian Theory - Evolution: Creatio Ex Nihilio

Efter ett par genomlyssningar skulle jag nog vilja addera våra egna Pain of Salvation samt även Riverside till beskrivningen av hur gruppen låter. Enligt mig inte lika bra som sina förebilder (går det att toppa Tool och Porcupine Tree? Tror inte det va...) men ändå en riktigt bra och lyssningsvärd skiva för er som gillar denna typ av musik!


Tack för tipset om Karnivool förresten! Lyssnar på Spotify just nu; bara kommit til låt 2 men jag gillar det verkligen!

#112

Postad 14 mars 2011 - 20:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

"Som en mix av Tool, Porcupine Tree och Pink Floyd"
Enochian Theory - Evolution: Creatio Ex Nihilio

Tack för tipset om Karnivool förresten! Lyssnar på Spotify just nu; bara kommit til låt 2 men jag gillar det verkligen!


Tack för tipset, Enochian Theory lät riktigt bra.
Angående Karnivool - Umbra = gåshud hos mig - snuskigt bra låt!

EDIT: Jag skulle nog säga att Enochian Theory låter som en blandning av redan nämnda band + Opeth.

EDIT 2: Inte så konstigt med tanke på detta som stod på deras hemsida:

Enochian Theory had arranged for the project to be mixed by Swedish producer "David Castillo" who’s other notable works include - Katatonia (Peaceville Records), Opeth (Roadrunner Records), Bloodbath (Peaceville Records) and InMe (Graphite/Northern Music).


EDIT 3 (sista): Länktips till Spotify - The Fire Around The Lotus - fan vilken låt! :D

Redigerat av MrSpokk, 14 mars 2011 - 20:46.


#113

Postad 31 juli 2011 - 18:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Låt från kommande "Heritage" med Opeth finns att njuta till här:
The Devils Orchard

Progressivt? Jo tack :)

#114

Postad 31 juli 2011 - 18:37

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Låt från kommande "Heritage" med Opeth finns att njuta till här:
The Devils Orchard

Progressivt? Jo tack :)

Helt klart det album jag längtar mest efter just nu. Passade på att beställa deluxe-utgåvan igår. Vinyl + 5.1-ljudmix (av Steven Wilson?) är bara ett måste!

#115

Postad 01 augusti 2011 - 19:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Helt klart det album jag längtar mest efter just nu. Passade på att beställa deluxe-utgåvan igår. Vinyl + 5.1-ljudmix (av Steven Wilson?) är bara ett måste!


Ooh vilken härlig utgåva...nu blev jag sugen. :(

#116

Postad 08 augusti 2011 - 21:39

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Sitter och njuter till Focus - Hocus Pocus och funderar varför dem inte har nämnts i denna tråd, varför det är en minioritet som lyssnar på progressiv rock samt om Steven Wilsons kommande album är värt att förboka.

#117

Postad 10 augusti 2011 - 14:07

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Läste en bra intervju med Steven Wilson där han sa att den nya skivan kommer vara inspirerad av de progressiva rock banden från tidigt 70-tal. Han har, likt många av banden från den eran, använt jazzmusiker när han spelade in plattan. Den kommer vara uppdelad i två cd-skivor på ungefär 40 minuter vardera och han säger att man helst inte ska lyssna på hela skivan i ett svep utan först bekanta sig med den ena skivan och sen med den andra.

#118

Postad 10 augusti 2011 - 21:25

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Intressant. Tack för infon. Dock får han det väldigt svårt att toppa Opeth...

Edit: Video till "Track One" från Steven Wilsons nya.

Redigerat av Unregistered1573, 11 augusti 2011 - 07:47.


#119

Postad 24 augusti 2011 - 07:56

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Gavin Harrison, från Porcupine Tree, uppträdde i natt hos David Letterman. Makalöst!

Är det inte lite märkligt hur toppskiktet bland trummisar nästan enbart består av dem som tillhör genren progressiv rock? :blink:

#120

Postad 24 augusti 2011 - 09:49

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Gavin Harrison, från Porcupine Tree, uppträdde i natt hos David Letterman. Makalöst!

Är det inte lite märkligt hur toppskiktet bland trummisar nästan enbart består av dem som tillhör genren progressiv rock? :blink:

Egentligen inte. Den progressiva rocken behöver oftast en mer kompetent rytmsektion än mainstreammusiken.

#121

Postad 08 september 2011 - 00:42

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Vet att Shadow Gallery redan är nämnda men jag fick hem deras senaste, Digital ghosts, för några dar sen och kan ju bara säga WOW! Vilken platta! Deras bästa tycker jag och nya sångaren platsar perfekt.

#122

Postad 12 september 2011 - 11:20

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Jag klipper in mitt inlägg från "vilken skiva" tråden eftersom det passar bra här med :)

Postad bild

Måste erkänna att jag var tveksam till hur det skulle bli med Dream Theater utan Mike Portnoy, men det verkar som de blivit en nytändning! Det låter bättre än på länge! Jag har med de senaste 3-4 skivorna tappat lite intresse i gruppen, men det här är, åtminstone efter första genomlyssningen, det bästa de gjort sedan "Six Degrees..."

Kommer helt klart att lyssna igenom den här många gånger till!

Redigerat av A Haddock, 12 september 2011 - 11:21.


#123

Postad 12 september 2011 - 13:06

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Opeth - Heritage stream av hela albumet.

Redigerat av MrSpokk, 12 september 2011 - 13:06.


#124

Postad 12 september 2011 - 19:31

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt försöka undvika att lyssna på det innan jag fick hem skivan, men jag kunde inte hålla mig borta från den där streamen jag heller. Omöjligt att sätta betyg efter en lyssning. Självklart var det bra, det är ju Opeth, men ganska annorlunda från deras tidigare material. Mer Damnation än Deliverance, om man säger så.
Kommer troligtvis inte att kunna hålla mig borta från en lyssning i morgon heller.

#125

Postad 13 september 2011 - 07:09

cocobahia
  • cocobahia
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Jag hade också tänkt hålla mig tills jag hade Opeths nya i handen, men kunde inte hålla mig. Skivan känns efter 1 genomlyssning väldigt annorlunda, tom jämfört med Damnation.

#126

Postad 17 september 2011 - 22:39

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Medan man väntar på Steven Wilsons nya kan man ju NJUTA av hans förra alster:
"Insurgentes"

http://www.play.com/...urlrefer=search

Sjukt bra musik som har samma "nerv" som Porcupine Tree, men oxå ytterligare en dimension, med stråkar bland annat(som i Salvaging).
Säger bara GÅSHUD!

#127

Postad 19 september 2011 - 13:42

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Spotify: Opeth - Heritage

#128

Postad 19 september 2011 - 17:19

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Jaha, då har man fått hem Heritage. Ska bli kul och intressant detta. :)
Ska min kärlek för Opeth blomma upp igen eller kommer den stenhårt att dö?

#129

Postad 19 september 2011 - 19:12

kapiim
  • kapiim
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

Medan man väntar på Steven Wilsons nya kan man ju NJUTA av hans förra alster:
"Insurgentes"

http://www.play.com/...urlrefer=search

Sjukt bra musik som har samma "nerv" som Porcupine Tree, men oxå ytterligare en dimension, med stråkar bland annat(som i Salvaging).
Säger bara GÅSHUD!


Håller med! Första spåret, Harmony Korine, är en favorit!
Ska bli spännande med hans nya skiva.
Missat denna tråd helt så nu blir det till att plöja igenom era tips! :)

#130

Postad 23 september 2011 - 20:34

knasen78
  • knasen78
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Räknas Dexter Jones Circus Orchestra som progg i meningen för denna tråd? Annars ett rätt soft band att lyssna på, speciellt som inbiten rollspelare när man vet att låten "Forbidden Zone" är direkt inspirerad av Järnringens nyutgivning av Äventyrsspels klassiska pen-and-paperrollspel Mutant.

#131

Postad 24 september 2011 - 08:11

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Tummen upp för Opeths nya tycker jag. Saknar förvånande nog inte Åkerfeldt growlande, tycker att det funkar bra ändå. 8/10 i betyg just nu, kan nog stiga efter att skivan sjunkit in mer.

#132

Postad 03 oktober 2011 - 06:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Mastodon – The Hunter

Grym skiva!

#133

Postad 27 oktober 2011 - 14:03

Hexenhammer
  • Hexenhammer
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Dream Theater är absolut världens bästa progressiva band (och enligt mig världens absolut bästa band, alla kategorier).

Sedan körs en del Opeth, Katatonia, Periphery och andra progressiva band också.

#134

Postad 29 oktober 2011 - 11:58

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Jag har lyssnat på Gamma ray länge u, tycker de är ett fantastiskt band som har hållit hög nivå i många år.

tror de räknas som progressiva :)

De kan jag rekommendera hur som helst

#135

Postad 06 november 2011 - 09:30

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Nu är jag inget Gamma Ray fan och har inte hört speciellt mycket av dem, men för mig är det "vanlig" power metal och inte speciellt progressivt. Men jag kan ha fel, det har hänt säkert 1-2 ggr det senaste decenniet ;)

#136

Postad 11 november 2011 - 22:47

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
ny finns den nya RUSH liven från Cleveland 2011......och igen så var konserten otroligt bra, och ljudet mycket bra..finns både på DVD och CD

#137

Postad 13 november 2011 - 21:31

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Jag längtar något så enormt efter april 2012. Storm Corrosion kommer att bli magiskt!

#138

Postad 14 november 2011 - 07:18

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Vet att Shadow Gallery redan är nämnda men jag fick hem deras senaste, Digital ghosts, för några dar sen och kan ju bara säga WOW! Vilken platta! Deras bästa tycker jag och nya sångaren platsar perfekt.


Har tyvärr inte hört den plattan men deras tidigare skivor är ju helt underbara. Tyranny och Carved in Stone är mumselimums för den progressiva tarmen.

#139

Postad 16 november 2011 - 21:00

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Jösses, jag noterar att Oceansize inte nämnts i tråden. Brittisk lite skramlig progressiv post-rock eller nåt liknande skulle man kunna beskriva det hela. Gillas förutom av mig även av Steven Wilson (vilket iofs inte säger så mycket då en hel del av den musik han gillar enligt mig är i princip olyssningsbar). Tyvärr splittrades dom för ett tag sen men det finns iaf 4 skivor att avnjuta.

Ska man försöka välja ut bara ett klipp på youtube får man ju stark ångest, men det känns som att den här låten representerar både de mjuka och hårda och mer skramliga elementen i musiken ganska väl.

http://www.youtube.c...feature=related

#140

Postad 17 november 2011 - 09:06

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Jösses, jag noterar att Oceansize inte nämnts i tråden. Brittisk lite skramlig progressiv post-rock eller nåt liknande skulle man kunna beskriva det hela. Gillas förutom av mig även av Steven Wilson (vilket iofs inte säger så mycket då en hel del av den musik han gillar enligt mig är i princip olyssningsbar). Tyvärr splittrades dom för ett tag sen men det finns iaf 4 skivor att avnjuta.

Ska man försöka välja ut bara ett klipp på youtube får man ju stark ångest, men det känns som att den här låten representerar både de mjuka och hårda och mer skramliga elementen i musiken ganska väl.
...


Det där var ju riktigt, riktigt bra. Tack för tipset. :)

#141

Postad 22 november 2011 - 19:42

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
ICS Vortex, bassist/sångare från Arcturus, Borknagar och fd Dimmu Borgir släppte sin solodebut "Stormseeker" för inte så länge sedan. Jag blev förvånad hur progressive den var, inte alls speciellt mycket black metal om ens alls... Och den är bra faktiskt även om den inte alls var riktigt vad jag väntade mig! Har dock inte hört Arcturus just nåt alls, möjligt att de ligger närmast hur Stormseeker låter. Hur som helst klart värd en lyssning!

Smakprov: http://www.youtube.c...h?v=S-AKursvupQ

#142

Postad 12 januari 2012 - 10:06

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
För alla Tool-fans här på MiHb - kolla in Soen (med bland andra Martin Lopez (ex Opeth).
http://www.myspace.com/soenmusic och/eller http://www.facebook....pp_178091127385

Album kommer i februari och är för mig ett givet köp!

Redigerat av MrSpokk, 12 januari 2012 - 10:10.


#143

Postad 26 januari 2012 - 17:06

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Steven Wilson har nu utannonserat två spelningar i Sverige (25 & 26:e april). Missa inte detta för allt i världen!

#144

Postad 28 januari 2012 - 23:30

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
För mig finns många bra band, men ingen kommer i närheten av Dream Theater... :)

#145

Postad 01 februari 2012 - 22:47

probot69
  • probot69
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
En polare till mig gapar i Uppsala baserade Loch Vostok som är progressiv hårdrock av mycket hög klass. Släpper snart sin fjärde skiva! Nyligen turnerade dem runt Europa med Therion.

#146

Postad 03 februari 2012 - 11:11

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Ceterum

Låter som en blandning av Karnivool och Opeth, bra mao :)

#147

Postad 03 februari 2012 - 21:19

Ölpimplaren
  • Ölpimplaren
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Symphony X

Skivan Iconoclast e ta mig f*n det bästa jag någonsin hört.
Tungt o välspelat utan en massa show off fasoner av musikerna med en sångare av yppersta världsklass.

Skivan Paradise Lost e så gott som lika bra men inte lika tung som Iconoclast.

Även The Odyssey är bra men inte riktigt samma klass som ovan nämnda.

Deras äldre skivor låter för mycket trudelilut med show off tendenser enligt mig men
det är säkert många som uppskattar dom oxå.

Lyssna på titelspåret från Iconoclast eller sista spåret Reign In Madness.
Resten av låtarna på skivan håller samma klass men jag fastnade lite extra för dessa.

Redigerat av Ölpimplaren, 03 februari 2012 - 21:31.


#148

Postad 04 februari 2012 - 12:06

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Symphony X


Tycker som dig fast tvärtom. Typ.

Min favoritplattor med Symfoni Kryss är The Divine Wings Of Tragedy och The Odyssey. Gillar även Twilight In Olympus starkt. Dom två senaste tycker jag "bara" har varit bra och inte dom briljanta progalster som man blivit bortskämd med tidigare.

Men Symphony X är helt klart ett av dom bästa progmetal banden där ute.

#149

Postad 07 februari 2012 - 11:22

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Lyssnat lite på Symphony-X, och musiken är helt ok. Påminner en hel del om Dream Theater. Men gillar inte riktigt sångaren...ännu iallafall. Tåls att lyssna lite mer på denna grupp. Samt på Opeth:s "Watershed" platta, som också är rätt bra :)

#150

Postad 07 februari 2012 - 17:04

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Gillar inte sångaren? :wacko:

Det är ju Russell Allen för bövelen! Smiskar ju LaBrie alla dagar i veckan. ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.