Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Val av en NAS.

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 maj 2013 - 13:20

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Skall skaffa mej en NAS och funderat på Apples Time Capsule. Men har även en fundering på domdära NAS'en som man kan sätt sin hårddisk i om man även kan koppla in via USB också sina externa hårddiskar. För jag har bara extern hårddisk just nu men om jag skulle köpa en NAS som man kopplar in hårddisk i och kan ansulta usb så kan jag ju börja med att ansluta min Externa via USB tills ja köpt mej en hårddisk att sätta in? och vilken skulle ni rekommendera som klarar av de isåfall?

#2

Postad 04 maj 2013 - 09:46

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Time Capsule är tyvärr inte speciellt bra, den klarar inte så mycket trafik innan den kroknar (likadant med Airport Extreme + USB-disk). Som rena routers funkar de utmärkt, men när man hakar på en disk blir det problem.

Att bara köra med en USB-disk på ett tomt chassi lär troligen inte funka. De flesta NASar använder hårddiskarna för att lagra operativsystemet på. Ingen disk => inget OS => ofunkande NAS. Men om du sätter i en disk funkar det. Eller monterar isär din externa och använder som intern i NASen (den kommer rensas dock!).

#3

Postad 04 maj 2013 - 17:32

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
okej! vad rekommenderas då som disk ?

#4

Postad 15 maj 2013 - 14:35

Tobbe_A
  • Tobbe_A
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej, jag står oxå i begrepp att investera i ny NAS. För närvarande har jag en Xtreamer Etrayz som mer elelr mindre tjänat ut. Setupen hemma är som följer:

Mac Mini med Plex Media Server som kör 24/7
PC Laptop med Plex klient
iPhones/iPads med Plex app
Apple TV 3rd gen

På NAS:en ligger all media. Musik, bilder, filmer mm

Tänkte mig ett maxpris på ca 4000 inkl HDD ungefär.

Hos Dustin finns: NETGEAR READYNAS ULTRA 4 ink 2 TB disk för 2990 och med en extradisk på 2TB så landar den på 3789, således inom min prisklass. Är den ett bra val? Läste några kundrecensioner och den verkar ha några år på nacken?

#5

Postad 15 maj 2013 - 14:48

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Det är nog det bästa du kan få för 3789:- med plats för 4 diskar.

#6

Postad 16 maj 2013 - 07:36

Pontusmedpp
  • Pontusmedpp
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Är denna nått att ha? Sett till att få en enkel plug and play hårddisk som jag kan koppla till nätverkat och hämta data ifrån till min Raspberry Pi + XMBC system?
http://www.komplett....aspx?sku=625856

Mvh

#7

Postad 16 maj 2013 - 08:10

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Fungerar finfint hos mig, är mycket nöjd. Bara koppla in och köra. :)

PS köp 3TB istället för liten prisskillnad (det gjorde jag).

#8

Postad 16 maj 2013 - 08:57

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Köp INTE Netgear då de har problem med att man inte kan nyttja de sista 20% av diskutrymmet efter man satt upp det i RAID (vet ej om samma fel uppstår om man utan RAID), jag har en Readynas NV+ v2 med just det felet.
Det är ett känt fel hos deras maskiner & de "jobbar på en uppdatering" för att lösa problemet, men de har inte lyckats att lösa det på 6 månader och teknikern jag pratat med sa att man förmodligen kommer behöva göra en factory reset innan man lägger in den nya FW'n (om/när den nu släpps) vilket sabbar hela RAID-systemet & all data försvinner.

#9

Postad 16 maj 2013 - 09:53

Pontusmedpp
  • Pontusmedpp
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Fungerar finfint hos mig, är mycket nöjd. Bara koppla in och köra. :)

PS köp 3TB istället för liten prisskillnad (det gjorde jag).


Ok, sant, framtidssäkra är ju alltid bra, 1080p 12GB filmer tar ju en del plats :)

#10

Postad 16 maj 2013 - 10:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Köp INTE Netgear då de har problem med att man inte kan nyttja de sista 20% av diskutrymmet efter man satt upp det i RAID (vet ej om samma fel uppstår om man utan RAID), jag har en Readynas NV+ v2 med just det felet.
Det är ett känt fel hos deras maskiner & de "jobbar på en uppdatering" för att lösa problemet, men de har inte lyckats att lösa det på 6 månader och teknikern jag pratat med sa att man förmodligen kommer behöva göra en factory reset innan man lägger in den nya FW'n (om/när den nu släpps) vilket sabbar hela RAID-systemet & all data försvinner.


Låter väldigt märkligt har inte läst ngt om detta ngnstans (har ingen netgear själv då jag kör qnap men har läst en del om den). Har du några källor eller forum där detta problem nämns?

#11

Postad 16 maj 2013 - 13:09

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Sorry, skulle givetvis lagt med källan. Sen har jag ett eget case med dem om just det här felet där de säger sig vara medvetna om felet.
3 trådar från deras officiella forum med fler personer med samma problem.
http://www.readynas....hp?f=21&t=68342
http://www.readynas....hp?f=21&t=66731
http://www.readynas....hp?f=21&t=69560

#12

Postad 16 maj 2013 - 13:24

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Tror förresten att felet ligger i deras ARM NAS'ar

#13

Postad 16 maj 2013 - 14:17

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Tror förresten att felet ligger i deras ARM NAS'ar


Intressant vet att både synology och qnap haft liknande problem fast då har det mer handlat om att man fått långsamma hastigheter mot NASen när den börjar bli full men inte riktigt så illa som det ser ut som på dina länkar.
Det ska åtminstone vara fixat i förra qnap uppgraderingen och jag har iaf inte märkt några problem med min och var nere på 340GB ledigt idag av en 4X2TB Raid 5 (ca 5.6TB användbart utrymme).

Har också kört EXT4 sen från allra första början vilket kanske har hjälpt.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 16 maj 2013 - 14:19.


#14

Postad 16 maj 2013 - 14:18

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Tror förresten att felet ligger i deras ARM NAS'ar

Alltså inte Ultra-modellerna (som var den som diskuterades).

#15

Postad 16 maj 2013 - 14:41

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Intressant vet att både synology och qnap haft liknande problem fast då har det mer handlat om att man fått långsamma hastigheter mot NASen när den börjar bli full men inte riktigt så illa som det ser ut som på dina länkar.
Det ska åtminstone vara fixat i förra qnap uppgraderingen och jag har iaf inte märkt några problem med min och var nere på 340GB ledigt idag av en 4X2TB Raid 5 (ca 5.6TB användbart utrymme).

Har också kört EXT4 sen från allra första början vilket kanske har hjälpt.

Jag hade också 4x2Tb och det sa stopp när jag hade 734Gb(eller något liknande) ledigt utrymme kvar, lite för mycket för att man ska kunna godta det anser jag. Synlogic och Qnap verkar kunna sitt jobb, men Netgear verkar inte riktigt ha rätt personer på rätt plats. Jag kör också Ext 4 samt Netgears X-raid 2 system.

Alltså inte Ultra-modellerna (som var den som diskuterades).

Vet ej, men det jag läst är om ARM NAS'arna eftersom jag har en själv, men man kanske ska ställa sig frågan om man verkligen vill köpa en produkt från ett företag som Netgear som verkar ligga så långt efter sina konkurrenter i mjukvarukodning som de verkar göra.

Redigerat av InSane, 16 maj 2013 - 14:42.


#16

Postad 27 augusti 2013 - 22:27

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Nu är de verkligen dags att köpa en NAS, tänkte köpa en TC men folk pratar bättre om NAS. Vilken NAS och vilka hårddiskar? Kör med Mac

#17

Postad 28 augusti 2013 - 08:49

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Nu är de verkligen dags att köpa en NAS, tänkte köpa en TC men folk pratar bättre om NAS. Vilken NAS och vilka hårddiskar? Kör med Mac

Personligen kör jag Synology, i mitt fall en DS411j, i Mac-miljö. På jobbet kör vi en DS413j, även där i Mac-miljö. DS413j är märkbart snabbare i menyer och sånt, men min DS411j räcker långt för mina behov. Det finns ju bra 2-diskars-modeller också.

#18

Postad 28 augusti 2013 - 12:27

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
är det denna disk jag skall ha ? http://www.webhallen...d_3tb_sata_iii/

#19

Postad 28 augusti 2013 - 12:37

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

är det denna disk jag skall ha ? http://www.webhallen...d_3tb_sata_iii/

Om du vill. Den funkar utmärkt iaf. :)

#20

Postad 28 augusti 2013 - 12:49

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej. Vad skilljer igentligen på dessa 3?

http://www.komplett....aspx?sku=748608
http://www.komplett....aspx?sku=783636
http://www.komplett....aspx?sku=764560

Utom att den sista kan ha 4 diskar. Och den sista nasen kan jag ha den många år tror ni? och vilken storlek på disk behöver jag för backup på mina datorer? skall jag köra backup från alla datorer från samma hårddisk? Och om jag tar den sista med 4 diskar och sen väljer 4 st 3T diskar, syns dom disk för disk eller är de en hel stor disk ?

#21

Postad 28 augusti 2013 - 14:56

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Okej. Vad skilljer igentligen på dessa 3?

http://www.komplett....aspx?sku=748608
http://www.komplett....aspx?sku=783636
http://www.komplett....aspx?sku=764560

Utom att den sista kan ha 4 diskar. Och den sista nasen kan jag ha den många år tror ni? och vilken storlek på disk behöver jag för backup på mina datorer? skall jag köra backup från alla datorer från samma hårddisk? Och om jag tar den sista med 4 diskar och sen väljer 4 st 3T diskar, syns dom disk för disk eller är de en hel stor disk ?

Väljer du den sista lösningen kan du sätta upp ett RAID. Exempelvis att de fyra diskarna i realieten använder en disk som paritetsdisk (RAID 5). Då kommer du inte att tappa data, även om en disk går sönder. Faktum är att den kommer att fungera precis lika bra, förutom då att du inte har den extra säkerheten förrän du stoppat in en ersättningsdisk. Med 2 TB-diskar får du ut 6 GB i den lösningen. (Eller ca 5.6TB användbart utrymme).

Själv har jag en fyra bays-NAS med den uppsättningen. Det är en QNAP som fungerat fullständigt klanderfritt i flera år nu.

Redigerat av Unregistered706504e9, 28 augusti 2013 - 14:57.


#22

Postad 28 augusti 2013 - 14:58

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Okej. Vad skilljer igentligen på dessa 3?

http://www.komplett....aspx?sku=748608
http://www.komplett....aspx?sku=783636
http://www.komplett....aspx?sku=764560

Utom att den sista kan ha 4 diskar.

En disk, två diskar, fyra diskar.

Och den sista nasen kan jag ha den många år tror ni? och vilken storlek på disk behöver jag för backup på mina datorer? skall jag köra backup från alla datorer från samma hårddisk? Och om jag tar den sista med 4 diskar och sen väljer 4 st 3T diskar, syns dom disk för disk eller är de en hel stor disk ?

1. Troligen. Beror på vad du menar med "många". Men den lär hänga med ett tag och Synology brukar vara rätt bra på att släppa uppdateringar till gamla modeller.
2. Beror ju helt på hur mycket backup du ska ta. Är det Time Machine du vill köra? Time Machine över trådlöst brukar korrumpera backupen till och från och man får börja om. Kan vara bra att veta. Bryt aldrig en nätverksbackup med TM mitt i genom att sätta en laptop i viloläge exempelvis. Orsaken är tyvärr en "brist" i hur TM är designat.
3. Ja
4. En stor disk som är 9 TB stor.

#23

Postad 28 augusti 2013 - 23:22

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Blir nog en
och 4 st WD Red 3TB NAS Harddrive så har jag gott om plats. Dock har jag inte mkt alls och lagra, men jag vill kunna rippa in mina skivor och sen backup från min datorer och bilder o filmer blir väl också av. Tror ni jag blir nöjd eller onödigt mkt? Vad ska ja köra för raid ? och skall en av hårddiskarna vara enbart för backups från mina datorer tycker ni ?

#24

Postad 29 augusti 2013 - 06:20

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Om du inte har så mycket att lagra, varför inte börja med 2 st 3TB-diskar, så hinner priset sjunka på dessa till dess att du har behov av 1-2 till?
Själva NAS:en är ett bra val tror jag (kanske t.o.m. det bästa), sett till dina behov.

#25

Postad 29 augusti 2013 - 08:03

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Själv skulle jag köpt fyra diskar och satt dem i RAID 5 på en gång. Sedan skapat man ett par olika shares, vilket blir mer dynamiskt då de kan växa och krympa efter behov. Du behöver alltså inte bry dig om diskarna, utan ser i princip allt som en stor, säker hårddisk med flera kataloger.

#26

Postad 29 augusti 2013 - 08:43

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Raiden blir en RAID 5 (man väljer dock SHR, som är Synologys variant) om man kör fyra diskar. Om du börjar med två kan du köra SHR (då motsvarande RAID 1) och sedan utöka med fler om/när du vill och behöver.

#27

Postad 29 augusti 2013 - 13:40

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 1
Ja, det är tack vare SHR som jag anser att man kan smygstarta med två diskar och sedan expandera när behov uppstår.

#28

Postad 29 augusti 2013 - 22:37

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Jag kanske ändrar mej nu sista minuten och undrar om man kan bygga en egen lätt? eller blir de krångligt/sämre? Någon som kan länka exakt vad jag behöver för att få en fullt fungerande nas?

#29

Postad 30 augusti 2013 - 09:14

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Chassi Fractal Design Array R2 Mini-ITX NAS Fläktar:1x 140mm Front, 300W PSU, 80 Plus, Mini ITX/DTX, 6x SATA, 1x SSD Processorer Intel Pentium G2030 Processor LGA1155, Dual Core, 3.0GHz, 3MB, 55W, HD Graphics, Boxed w/fan Moderkort MSI B75IA-E33, Socket-1155 mini-ITX, B75, DDR3, 1xPCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI, UEFI DDR3 minne x2 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB CL9 4GB XMS3 module, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin Hårddisk / SSD x4 WD Red 3TB NAS Harddrive Operativsystem ???

Funkar detta som en NAS? Och isåfall vilket operativ system hamnar jag på? Är de något mer jag måste köpa till? tex kablar till hårddisken osv eller ingår sånt?

#30

Postad 30 augusti 2013 - 09:56

Supreme
  • Supreme
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 1
Jag har tidigare haft både Netgear och Synology, och det är klasskillnad minst sagt till fördel för Synology. Så mitt tips är att välja Synology just på grund av att deras operativ (DSM) är oslagbart stabilt och fyllt med utmärkta funktioner.

#31

Postad 30 augusti 2013 - 12:11

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej! får nog bli de. verkade krångligt och bökigt att få till en egen burk :P

#32

Postad 30 augusti 2013 - 12:29

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 1
Qnap är också ett bra alternativ. Min har fungerat bättre än det synology-nad jag hade. Synologyn grannen köpte har någon skum bug med DHCP så den tappar nätet fullständigt när den ska förnya DHCP. Sjukt irriterande, men det löstes ge om att ge NASet statisk IP.
(Hade tidigare en indirekt statisk IP genom att dhcp-servern alltid gav NASet samma IP.)

#33

Postad 30 augusti 2013 - 16:15

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Jag har tidigare haft både Netgear och Synology, och det är klasskillnad minst sagt till fördel för Synology. Så mitt tips är att välja Synology just på grund av att deras operativ (DSM) är oslagbart stabilt och fyllt med utmärkta funktioner.

Medhåll. Jag kollade på att bygga egen också, men köpa färdig är betydligt mer plug-and-play, plus att de ofta är tystare och strömsnålare om man inte vet exakt hur man bygger rätt.

#34

Postad 30 augusti 2013 - 16:24

Hampan
  • Hampan
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Jag har 3st Netgear NAS hemma.. Tycker dom funkar helt ok. Dock är admin gränsnittet sjukt segt... Streamar mina egen rippade fulla bluray mkv´s från dom till både datorn och Boxee box utan problem..
Har en st ReadyNAS nv+
samt 2st ReadyNAS duo v2

#35

Postad 30 augusti 2013 - 21:51

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
men om ja köper en DS413j och köper 4 diskar till och sen får för mej att byta nasen går de bra då? täntke på operativsysteme som var på just den nasen? men om ja byter till en vad samma märke borde gå ? eller lagras det äns nånting från nasen till hårddisken?

#36

Postad 31 augusti 2013 - 08:43

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Ja, hela NASens operativsystem sparas på diskarna. Så att byta rakt av är inte säkert att det går, speciellt inte om hårdvara skiljer sig (ex. annan processorakitektur, Synology har ett par). Men varför skulle du får för dig att byta NAS?

#37

Postad 31 augusti 2013 - 11:03

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Om nått år kanske om den börjar bli gammal o seg ;p utvecklingen går snabbt framåt

#38

Postad 01 september 2013 - 22:29

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
om ja köper en 8 bay tex.. kan jag köpa 2 disk sålänge sen när man får mer pengar köpa tex 2 diskar till kan jag lägga till en raid 5 då? eller kan jag redan från början l'ägga till raid 5 med bara 2 st 3t diskar? och de gör alltså ingeting att lägga till diskar i efterhand?

#39

Postad 01 september 2013 - 23:01

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Eller om ja köper 1 disk från början och sen bara bygga ut den sen när jag får råd? eller måste man formetera om disken och lägga in de på nytt om man skall stoppa in fler diskar och sen starta en raid?

#40

Postad 02 september 2013 - 11:24

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Det går att utöka från bara en disk om man vill det. Se till att välja SHR som mode bara. Nästa disk blir en spegel, tredje disken gör att det blir en RAID 5. Olika stora diskar gör att det blir ett pussel av RAID 5 och RAID 1 (spegel).

Behöver du 8 bay? Hur mycket data tänker du lagra? Du funderade ju på en TC i börja, det är ju bara en disk. En 8 bay är ju teoretiskt 28 TB (med 4 TB-diskar). Fast med så många diskar bör man nog köra två volymer så man får mer feltolerans, så 24 TB då. Det är fortfarande ruskigt mycket data.

#41

Postad 02 september 2013 - 17:25

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Hittade ett 8 bay för 6500 och det känns rätt billigt ändå för då har man ju den några år om man nu skulle få fäör sej att man behöver mer utrymme. Sen kanske jag tänkte dela den med en kompis med? för det går att den står hos mej och jag skapar en användare till för att använda disken ?

vad gör ram minnet för skillnad igentligen på en NAS? märkbar skillnad från 1 till 3 gig?

#42

Postad 02 september 2013 - 17:44

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Ram gör inte så stor skillnad om du inte använder tilläggstjänster. UPnP-server, webdito och en massa annat kan dock göra det lämpligt att komplettera med mer ram om det är billigt.

#43

Postad 02 september 2013 - 17:50

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2 068 inlägg
  • 0
Jag tycker min Synology DS212j funkar klockrent men jag kör änsålänge bara med 1st WD Red 3Tb disk.

Redigerat av MattiasBGD, 02 september 2013 - 17:50.


#44

Postad 05 september 2013 - 09:23

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Hittade ett 8 bay för 6500 och det känns rätt billigt ändå för då har man ju den några år om man nu skulle få fäör sej att man behöver mer utrymme. Sen kanske jag tänkte dela den med en kompis med? för det går att den står hos mej och jag skapar en användare till för att använda disken ?

Ja. Sedan installerar och startar du VPN Server-tjänsten som din kompis (och du när du är ute) använder till att ansluta till NASen. Mycket bättre och säkrare än att port forwarda alla tjänster.

vad gör ram minnet för skillnad igentligen på en NAS? märkbar skillnad från 1 till 3 gig?

Som sagt: bara om du ska köra en massa tjänster på den. 1 GB kommer man långt med.

#45

Postad 12 september 2013 - 00:06

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Har hittat denna till bra pris. Men den lanserades 2010, går de få senaste program varan i den och vad tror ni om den? 1 gb ram, 1.8 dual core prossesor

#46

Postad 12 september 2013 - 09:36

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Har hittat denna till bra pris. Men den lanserades 2010, går de få senaste program varan i den och vad tror ni om den? 1 gb ram, 1.8 dual core prossesor

Vilken?

Men ja, en 2010-maskin går att köra senaste mjukvaran på. Men man vet inte hur länge. Å andra sidan låter det som en x86-cpu, så den stöds nog ett tag till.

#47

Postad 12 september 2013 - 11:28

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej funkar WD Red 3TB i denna nas? DS1511+. Och du tror denna skulle va bra mkt bättre än den du har?

#48

Postad 12 september 2013 - 11:47

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Om dom diskarna funkar i så kommer jag beställa den nasen nu! Ni som är kunniga, passar den i?

#49

Postad 12 september 2013 - 13:15

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Okej funkar WD Red 3TB i denna nas? DS1511+.

Troligen. Kolla här: http://www.synology....t_ds=DS1511+#67

Och du tror denna skulle va bra mkt bättre än den du har?

Ja. Det är ju mer en proffs-NAS.
http://www.synology....oducts/DS1511 /

#50

Postad 12 september 2013 - 15:01

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Så! La en beställning på DS1511+ och en WD 3TB nu så hoppas den disken funkar i nasen och att det var en bra nas jag köpte. Nasen kostade 2.800 med frakt och hårddisken gick på 1.000.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.