Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty Modern Warfare [PS4]

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 september 2019 - 11:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

MP brukar väl dö på PC efter en månad...



#52

Postad 13 september 2019 - 11:24

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

MP brukar väl dö på PC efter en månad...

 

Ja, för Cod är inte som det än gång va :( Inte bf heller... bfV har jag spelat ca 20h... sen gav jag upp...

PUBG är det roligaste MP spelet just nu... och CS:GO... men det räknar jag inte med, verkar ju alltid finnas kvar.... :P


Redigerat av Garrett, 13 september 2019 - 11:24.


#53

Postad 13 september 2019 - 11:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Blackout spelas för fullt på PS4 fortfarande och är nog bland det bästa som kommit från CoD någonsin. Det är dock ganska dött på PC (där det även finns fler fuskare) förstås.



#54

Postad 13 september 2019 - 11:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Blackout spelas för fullt på PS4 fortfarande och är nog bland det bästa som kommit från CoD någonsin. Det är dock ganska dött på PC (där det även finns fler fuskare) förstås.

 

Testade BO... det va helt ok... men pubg är bättre på allt i BR genren där... förutom att blackout va möe mer lättdrivet.

Kommer det BR läge på detta med?



#55

Postad 13 september 2019 - 11:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Testade BO... det va helt ok... men pubg är bättre på allt i BR genren där... förutom att blackout va möe mer lättdrivet.

Kommer det BR läge på detta med?

Det är väl en smaksak. För konsolspelare är väl Blackout överlägset medan PUBG är bättre för PC-spelare om man kan leva med alla fuskare och buggar.

 

Det är inte känt om det kommer ett BR till MW.



#56

Postad 13 september 2019 - 11:53

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Det är väl en smaksak. För konsolspelare är väl Blackout överlägset medan PUBG är bättre för PC-spelare om man kan leva med alla fuskare och buggar.

Det är inte känt om det kommer ett BR till MW.



Ja, pubg på konsol är ingen höjdare... tusan vad det flöt på dåligt... inte kul att komma från 200 fps till typ 30 som mest :o
Kan ju hoppas det släpps till nya konsolerna med.
Fick ingen direkt spänning när jag vann i bo... Men i pubg när man kör squad när man vunnit är riktig adrenalinkick... bästa BR spelet jag testat, och mest spännande... tror jag testat alla... gillar genren :)

Redigerat av Garrett, 13 september 2019 - 11:56.


#57

Postad 13 september 2019 - 11:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
H1Z1 (på PC när det begav sig) och Blackout är mina favoriter. Gillar också BR skarpt.:)

#58

Postad 13 september 2019 - 12:15

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Nu kommer det ju vara crossplay för dom som vill. Så med lite tur, kommer det inte dö ut så snabbt. Men vi får se. Kanske inte ens köper det, beror på om dom kan få till spelarläget med 20v20 och uppåt. Det jag är mest intresserad av.



#59

Postad 13 september 2019 - 12:26

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Nå, var det något att ha, såg att åtminstone Stranden spelade igår ?

 

Jag och Rilly spelade några timmar igår. Vi körde TDM och Domination. Både 6v6 och 10v10. 

 

efter 3-4 matcher började man vänja sig vid styrningen. Känslan i vapnen är bra, dock känns dom lite mer som gamla CoD nu än vad dom gjorde under Alphan. Inte alls lika mycket visuell rekyl som jag tyckte under Alphan. Ljudet är riktigt bra också, fotsteg hörs tydligt.

Man rör sig väldigt smidigt om än något långsamt. Vaulting etc är riktigt bra. Det är lätt att hitta ställen att smidigt hoppa vidare för att senare komma upp på något tak. Visst, det går inte lika snabbt som ADHD CoD men ändå jäkligt smidigt. Synd bara att man inte kan klättra över murar som bara är lite högre än en själv (som i BFV)  .

 

Dock så känns Dom och TDM lite meningslöst för mig efter att ha spelat Battlefield. Jag hade gärna sett ett squad system så man kunde spawna på varandra. samt att i dom större spelsätten kunna spawna på flagg.

 

 S&D, där tror jag spelet verkligen kommer skina och vara beroendeframkallande...



#60

Postad 13 september 2019 - 13:12

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Finns betan att spela för alla?

(är på jobbet så kan inte kolla storen)



#61

Postad 13 september 2019 - 13:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Den är öppen på PS4 för folk som förbokat. Öppnar imorgon tror jag för alla på PS4. Nästa helg Xbox och PC.

#62

Postad 13 september 2019 - 13:52

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Kan man ladda hem den öppna betan ännu? Kunde inte ladda hem den igår iaf.



#63

Postad 14 september 2019 - 07:30

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Om det stämmer, så kan man börja ladda hem öppna betan kl 19 ikväll. Så med den fantastiska kraften av ps4, kanske man hinner spela på söndag. Den är ju inte känd för att ladda hem och installera saker snabbt.  :wacko:



#64

Postad 15 september 2019 - 15:12

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Hur länge håller betan på, på ps4?

Kanske skulle testa det lite i morrn, och på pc nästa helg isf…



#65

Postad 15 september 2019 - 20:40

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Kört lite beta nu och måste säga att det var länge sedan jag kände sån här pepp inför ett COD.

#66

Postad 18 september 2019 - 07:27

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1

wow! 32v32 låter ju riktigt bra.

Fordon inklusive helikoptrar.

Man kommer kunna spawna på sin squad och på flaggor. hoppas dom kommer supporta det och släppa många banor (förutsatt att det är kul hehe)



#67

Postad 18 september 2019 - 07:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Börjar dom gå Battlefield style? Och bf har domination ala cod style ... 😄

#68

Postad 18 september 2019 - 07:47

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Börjar dom gå Battlefield style? Och bf har domination ala cod style ...

 

haha ja men med rätta då BF har tappat bort sig själva.

 

ps: Domination finns itne längre i BFV, det är ersatt av Squad Conquest som är en roligare och mer taktisk variant av domination. Jag önskar CoD också snodde det spelsättet ;) då det är fasta spawns, spawn på squad och egna flaggor :)



#69

Postad 18 september 2019 - 07:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Ja, håller med om att bf tappat det helt, precis som cod... men man kan ju alltid hoppas...
Cod ww2 Va helt ok faktiskt, men kände inga som spelade det, spelar alltid med vänner och polare :/

#70

Postad 18 september 2019 - 09:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Så olika man kan tycka. :D  WW2 var ju hemskt! :lol:



#71

Postad 18 september 2019 - 10:24

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

wow! 32v32 låter ju riktigt bra.

Fordon inklusive helikoptrar.

Man kommer kunna spawna på sin squad och på flaggor. hoppas dom kommer supporta det och släppa många banor (förutsatt att det är kul hehe)

 

 

Det läget är vad jag verkligen hoppas på. Hoppas även att killstreaks kanske inte är med där, eller med vissa restriktioner. Annars kan det bli för mycket spam.



#72

Postad 18 september 2019 - 10:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag tycker betan var över förväntan men jag är inte sugen på att spela traditionell multiplayer längre. Hopplöst fast i BR-träsket...



#73

Postad 18 september 2019 - 10:34

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Så olika man kan tycka. :D  WW2 var ju hemskt! :lol:

 

Testade bara på PC iofs…

Men gillar inte när det är  futuristiskt i MP spel... :ph34r:


Jag tycker betan var över förväntan men jag är inte sugen på att spela traditionell multiplayer längre. Hopplöst fast i BR-träsket...

 

 

Ja, BR läge är spännande i spel, helst om man kör squad och det närmar sig slutet, gäller vara vaken på alla olika möjligheter och scenarion som kan dyka upp, plus ha koll på ringen, teamet, och att nån ska flanka eller inte, etc, etc... då börjar pulsen gå upp, hehe :P



#74

Postad 18 september 2019 - 12:17

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Det läget är vad jag verkligen hoppas på. Hoppas även att killstreaks kanske inte är med där, eller med vissa restriktioner. Annars kan det bli för mycket spam.

 

haha vadå. typ konstant chopper gunner uppe i luften sista 10 minuterna på varje match. Blir ju totalt kaos hehe nä men jag håller med om att killstreaksen, iaf dom dödliga, skall bort i det spelsättet.



#75

Postad 18 september 2019 - 12:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Efter att ha sett Am/Pro-turneringen häromdan så tror jag inte att HK-spelare behöver vara oroliga för Cross Play. CoD-proffsen som var med klarade sig bättre än Shroud som körde med mus och tangentbord (och Shroud är ju en av världens bästa PC-spelare när det gäller skjutarspel).



#76

Postad 18 september 2019 - 13:23

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Efter att ha sett Am/Pro-turneringen häromdan så tror jag inte att HK-spelare behöver vara oroliga för Cross Play. CoD-proffsen som var med klarade sig bättre än Shroud som körde med mus och tangentbord (och Shroud är ju en av världens bästa PC-spelare när det gäller skjutarspel).

 

 

Tack vare aimassisten då eller? Låter ju helst sjukt annars ju :P

Har du länk till klipp därifrån?

Grabben demonstrerade fortnite med HK kontra mus och tangbord, han siktade in/ut snabbt för att siktet skulle hitta fiender, och utbrast: Kolla! Även om man har sämre aim med HK, så blir det till en fördel när man gör så här!

Han vart nästan förbannad, och ville inte att PC spelare skulle möta konsolspelare...  :o


Redigerat av Garrett, 18 september 2019 - 13:24.


#77

Postad 18 september 2019 - 13:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Tack vare aimassisten då eller? 

Jepp.....

 

https://www.youtube....h?v=PrR8moIpr2o



#78

Postad 18 september 2019 - 13:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det måste så klart ha med aim assist att göra. Hela turneringen finns på Call of Dytys twitch-kanal.
https://www.twitch.tv/videos/481456640
Shroud har highlights på sin youtube.
https://youtu.be/g0ZDiCzjC5w

Angående Fortnite så domineras ändå proffstävlingar av mus och tangentbord-spelare även om det finns några duktiga hk-spelare.

#79

Postad 18 september 2019 - 15:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Efter att ha sett Am/Pro-turneringen häromdan så tror jag inte att HK-spelare behöver vara oroliga för Cross Play. CoD-proffsen som var med klarade sig bättre än Shroud som körde med mus och tangentbord (och Shroud är ju en av världens bästa PC-spelare när det gäller skjutarspel).

 

hmmm jag tror dock att en dålig till medelbra HK spelare har det betydligt svårare mot motsvarande M&T spelare än tvärt om. 

 

Sedan hörde jag nått om att snipers inte har aimassist även med HK, någon som vet mer om det?



#80

Postad 18 september 2019 - 15:05

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Det måste så klart ha med aim assist att göra. Hela turneringen finns på Call of Dytys twitch-kanal.
https://www.twitch.tv/videos/481456640
Shroud har highlights på sin youtube.
https://youtu.be/g0ZDiCzjC5w

Angående Fortnite så domineras ändå proffstävlingar av mus och tangentbord-spelare även om det finns några duktiga hk-spelare.

 

 

kollade lite på videon. Han spelar med mus och tangentbord på en PS4.



#81

Postad 18 september 2019 - 15:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Det måste så klart ha med aim assist att göra. Hela turneringen finns på Call of Dytys twitch-kanal.
https://www.twitch.tv/videos/481456640
Shroud har highlights på sin youtube.
https://youtu.be/g0ZDiCzjC5w

Angående Fortnite så domineras ändå proffstävlingar av mus och tangentbord-spelare även om det finns några duktiga hk-spelare.

 

 

Jo, men det där med att sikta ut/in så man kom med siktet  lättare på fienden va ju helt absurt... nja... crossplay är jag skeptiskt till.. hellre då mus/tangbord till konsolerna, förutsatt att dom med hk möter dom med hk och samma med mus/tangbord :)

 

Edit:offtopic... kolla lite videor med shroud när han spelar PUBG, heeelt sjukt ibland vilket aim han har, och snabblootande som fasen, samma hans tid när han spelade CS... ser helt sjukt ut  :o  :)

 

Edit2: Det ser fasen ritktigt roligt ut, nya cod ändå... hur länge är betorna öppna på konsol och pc? :) 


Redigerat av Garrett, 18 september 2019 - 15:18.


#82

Postad 18 september 2019 - 17:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

kollade lite på videon. Han spelar med mus och tangentbord på en PS4.


Jepp, och det verkade inte vara en fördel mot hk.:)

#83

Postad 18 september 2019 - 19:00

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jepp, och det verkade inte vara en fördel mot hk.:)


Inte mot proffsen iaf 😉

Dom YouTubes jag följer som körde betan med m&t pratade om att dom hade lite svårt att vänja sig med FOVn, refreshraten samt lite mer inputdelay än vad dom är vana med på PC

#84

Postad 18 september 2019 - 19:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
OK. Det här var ett LAN så kanske det inte var så mycket lagg. Vem vet hur det blir online på PC då de har högre framme rate etc...

#85

Postad 18 september 2019 - 21:43

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

När man menar inputdelay menar man tiden det tar för att när man rör kontrollen tills det händer nåt på skärmen, tioden där emellan, alltid mindre delay på pc...

Inputlag heter det väl förresten.


Redigerat av Garrett, 18 september 2019 - 21:44.


#86

Postad 19 september 2019 - 06:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

När man menar inputdelay menar man tiden det tar för att när man rör kontrollen tills det händer nåt på skärmen, tioden där emellan, alltid mindre delay på pc...
Inputlag heter det väl förresten.

Njae jag kanske har fel ord men inputlag är skärmens/TVns delay av precis det du skrev men det jag menar är att konsolversionen av CoD tydligen har inbyggd delay.

Men vad jag tror dom känner är analoga spak accelerationen som inte går att ta bort i det här spelet till skillnad mot BFV. Det var svårt även för mig med HK att vänja mig med detta. Det känns typ som delay

Redigerat av beat_strandh, 19 september 2019 - 06:37.


#87

Postad 19 september 2019 - 07:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Jag är inne på det du säger, kunde inte förklara det bra bara, vet vad du menar:P
Bf4 hade högt delay på konsol, man va tvungen att sätta konsolen i 720p för att få det någorlunda, men blev suddigt som faen då.
Är betan öppen fortf för ps4? När börjar pc? Man kanske skulle testa bägge 2 samtidigt, skulle kunna spela 4st här hemma isf, har 2 speldatorer och 2 ps4or :P

Redigerat av Garrett, 19 september 2019 - 07:31.


#88

Postad 19 september 2019 - 08:18

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag är inne på det du säger, kunde inte förklara det bra bara, vet vad du menar:P
Bf4 hade högt delay på konsol, man va tvungen att sätta konsolen i 720p för att få det någorlunda, men blev suddigt som faen då.
Är betan öppen fortf för ps4? När börjar pc? Man kanske skulle testa bägge 2 samtidigt, skulle kunna spela 4st här hemma isf, har 2 speldatorer och 2 ps4or :P

 

Betan kör väl igång igen kl. 19:00 ikväll för alla på PS4. Kör du på xbox eller PC måste du ha förbokat för att kunna köra idag. Annars är det lördag som gäller vad jag förstått.



#89

Postad 19 september 2019 - 08:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

 Bifogad fil  cod.JPG   85,29K   0 Antal nerladdningar



#90

Postad 19 september 2019 - 08:34

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Tack för info. Har ej förbokat, men kan va kul och testa, kanske kan bli ett MP vid sidan av PUBG om det är riktigt bra. :)

Funkar Crossplay under betan tro?


Redigerat av Garrett, 19 september 2019 - 08:59.


#91

Postad 19 september 2019 - 09:14

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Tack för info. Har ej förbokat, men kan va kul och testa, kanske kan bli ett MP vid sidan av PUBG om det är riktigt bra. :)

Funkar Crossplay under betan tro?

 

dom skall testa det under betan men vet inte om det kommer fungera hela tiden men jag antar det.



#92

Postad 19 september 2019 - 10:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Museliten kommer dock bara möta HK-spelare om det finns ett mixad party med både HK-plebs och muselit, dvs extremt sällan. Xboxare och Playstationfolk kommer dock sannolikt att mötas helt fritt.


Redigerat av hassesolo, 19 september 2019 - 10:23.


#93

Postad 19 september 2019 - 10:43

Kalle-
  • Kalle-
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
[quote name="beat_strandh" post="4567394" timestamp="1568871439"]

Njae jag kanske har fel ord men inputlag är skärmens/TVns delay av precis det du skrev men det jag menar är att konsolversionen av CoD tydligen har inbyggd delay.

Men vad jag tror dom känner är analoga spak accelerationen som inte går att ta bort i det här spelet till skillnad mot BFV. Det var svårt även för mig med HK att vänja mig med detta. Det känns typ som delay[/

Hej!

Jo du kan stänga av accelerationen, den heter ngt annat bara(som jag såklart glömt 😂) men du skall ändra den till linjär 😃👍🏼

Med vänlig hälsning, kalle

#94

Postad 19 september 2019 - 21:06

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Missade din invite med 4 minuter Strandh, sen satt du i ett fullt party. Men jag spelade bara ett par matcher ändå. Får bli mer lir i helgen.



#95

Postad 19 september 2019 - 21:47

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Missade din invite med 4 minuter Strandh, sen satt du i ett fullt party. Men jag spelade bara ett par matcher ändå. Får bli mer lir i helgen.


Lugnt. Vi får se till att köra i helgen helt enkelt.

Men fyfan vad svettigt det blev när man mötte ett lag med många PC möss. Dropshots, strafing och hoppandes som fan.

#96

Postad 20 september 2019 - 20:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

spelat ett par matcher nu., flera års uppehåll plus några öl i kroppen sätter sina spår. typ 3/12 och 4/15 eller nåt hade jag. men måste ändå säga att det kändes ganska bra. känslan från förr i tiden finns faktiskt lite grann. för tidigt att säga såklart men första intrycket jämfört med ghost och alla skitspel efter mw3 är bra i alla fall. fortfarande inte i samma klass som cod4 såklart men detta känns som att man kan spela lite i alla fall utan att slå sönder sina ikea lackbord bytt ut 4st än så länge)

 

fick också mitt pc headset att funka på ps4 vilket gav lite bättre ljud än normalt för mig :)

 

Vid en rea kanske jag köper spelet till och med :)



#97

Postad 21 september 2019 - 11:56

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Så Groundwar är ute, men många har problem med krascher i det läget. Och självklart är jag en av dom... 



#98

Postad 21 september 2019 - 12:38

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Riktigt kul spel och ett givet köp faktiskt. Trodde cod var förlorat men det här är verkligen back to basics 👍

#99

Postad 21 september 2019 - 12:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Så Groundwar är ute, men många har problem med krascher i det läget. Och självklart är jag en av dom...

Samma här, testade 3 olika matcher men fick "connection lost" alla 3 (pc).

Annars har jag haft precis noll problem eller buggar förutom just det.

Förövrigt tycker jag detta CoD är det bästa som släppts sen skivat CoD 4!

Redigerat av masse70, 21 september 2019 - 12:52.


#100

Postad 21 september 2019 - 13:16

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Ja, testade lite på ps4a, känns som förr ju, som cod 4 som masse säger! :)
Testade med mus/tangbord, men blev nån sorts fördröjning, som gjorde att jag blev nästan åksjuk :o
Och med HK åkte jag på mer däng .
Ska testa på pc sen ikväll :)


Redigerat av Garrett, 21 september 2019 - 13:25.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.