Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Game Of Thrones

1415 svar till detta ämne Game of Thrones Tv-serie HBO Canal+ George R R Martin
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Game of Thrones - Säsong 1 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 9,28 (45) 544:-
Game of Thrones - Säsong 1 (DVD) (DVD-filmer) 2 7,5 (1) Inga priser
Game of Thrones - Season 1 (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 7,5 (1) Inga priser
Game of Thrones - Season 1 (UK) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,25 (3) Inga priser
Game of Thrones - Season 1 (DVD) (DVD-filmer) 1 7,5 (1) 319:-
Game of Thrones - With the Dragon Egg (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 0 (0) Inga priser
Game of Thrones - Season 1 - Gift Set (UK) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 8,67 (5) Inga priser
Game of Thrones - Säsong 2 (DVD) (DVD-filmer) 2 (0) 228:-
Game of Thrones - Säsong 2 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 9,22 (31) 59:-
Game of Thrones - Säsong 1-2 (DVD) (DVD-filmer) 2 (0) Inga priser
Game of Thrones - Säsong 1-2 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 6,5 (1) Inga priser
Game of Thrones - Säsong 3 (DVD) (DVD-filmer) 2 (0) 499:-
Game of Thrones - Säsong 3 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,69 (15) 99:-
Game of Thrones - Säsong 1-3 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 (0) Inga priser
Game of Thrones - Säsong 4 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,36 (10) 99:-
Game of Thrones - Säsong 1-4 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 (0) Inga priser
Game of Thrones - Säsong 5 (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 7,71 (6) 149:-

#1351

Postad 20 maj 2019 - 09:47

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

En riktigt bra serie med ett helt ok slut.



#1352

Postad 20 maj 2019 - 12:59

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Länk till recension

 

Då har jag alltså färdigställt min recension av säsong 8. Jag har inte varit nådig i min kritik då jag anser säsongen vara den klart sämsta i serien.



#1353

Postad 20 maj 2019 - 13:23

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

En riktigt bra serie med ett helt ok slut.

 

En riktigt bra serie håller jag med om. Slutet däremot, eller de sista avsnitten tycker jag inte om alls.

 

Visst de händer mkt i dessa men det verkar typ som att manusförfattarna tänker att "nu avslutar vi skiten".

Så ok slut vet jag inte. Men samtidigt måste alla serier sluta på något sätt någongång.

 

/Fredrik


Redigerat av porch123, 20 maj 2019 - 13:24.


#1354

Postad 20 maj 2019 - 20:41

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Gäsp...

Fy fan va besviken jag är.

#1355

Postad 20 maj 2019 - 20:45

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Lite kluven.......tycker det var ett mediokert sista avsnitt. Började ok men sista 40 min var slätstruket. Ingen GoT stämning. Dock så är jag glad att jag följt hela serien. Den är ändå en av det bästa serier jag sett. Jag brukar jämföra de flesta med The Wire vilket är den jag håller högst, visserligen en helt annan genre men ändå.
Såg ni vattenflaskan? Börjar undra om de inte placerar kaffekoppar, vattenflaskor etc med flit :D

#1356

Postad 20 maj 2019 - 22:35

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Så, äntligen kan man avsluta abonnemanget på hbo Nordic. Känns riktigt skönt.

#1357

Postad 20 maj 2019 - 23:35

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Det som jag tyckte var lite tråkigt var att i början av serien så satt jag lite mer på nålar om vart det var på väg, vem skulle dö och vilka skulle tillslut få tronen. Det var skitigt och berättelsen kändes genuin. Denna sista säsongen fanns ingen nerv kvar alls, tyvärr.

#1358

Postad 21 maj 2019 - 01:15

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Gillade sista avsnittet och tycker säsong 8 har varit så bra som jag trodde det skulle vara. Inget att klaga på här. Synd att allt är slut nu bara men får väl kolla om serien snart igen när suget blir för stort  :)



#1359

Postad 21 maj 2019 - 14:00

xarl
  • xarl
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

jag hade rökt lite jazztobak medans jag titta och tyckte sista avsnittet var mindblowing. jag gilla det!



#1360

Postad 21 maj 2019 - 15:36

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Gillade sista avsnittet och skönt att Dany togs om hand så tidigt som möjligt. Slutet var som väntat ett utdraget sådant med tanke på att George älskar LoTR avslut ;)

 

Jag tycker att allt som hände i denna säsong och även säsong 7 var bra "story" etc men att det som sagt har gått för fort. 

 

Totalt sett ger jag serien 7/10 i betyg.

 

Första säsongen står sig som det bästa jag någonsin sett inom TV men sen har det varit berg och dalbana. En väldigt snygg och atmosfärisk sådan :)



#1361

Postad 21 maj 2019 - 18:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Så nu var den slut även för mig. Min kommentar om sista säsongen är att den var precis så lagom bra/dålig att jag känner att det räcker nu.

 

är över tiden en av de mest välgjorda serierna jag sett. Lite upp och ned i säsongerna men jag har funnit njutning och inte känt att ett avsnitt varit direkt poänglöst.



#1362

Postad 21 maj 2019 - 19:18

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Tyvärr tycker jag att slutet var......meh.

 

Inte direkt dåligt (som ex. katastrofala slutet på Star Trek: Enterprise :) ) men heller inget som var direkt bra.

Kändes mer som att storyn bara rann ut i sanden till ingenting.



#1363

Postad 22 maj 2019 - 06:48

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0

Samtidigt lite Disney över det hela.....

Men det var **** vad alla blev förståndiga tillslut....



#1364

Postad 22 maj 2019 - 08:36

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Tyvärr tycker jag att slutet var......meh.

 

Inte direkt dåligt (som ex. katastrofala slutet på Star Trek: Enterprise :) ) men heller inget som var direkt bra.

Kändes mer som att storyn bara rann ut i sanden till ingenting.

Håller med, satt med intrycket när det var färdigt: "var det här allt??"

 

Hade förväntat mig mer action och oväntade vändningar, det blev för utvattnat och mellanmjölk helt enkelt.... Man har ju byggt upp förväntningarna till sjuka höjder genom alla säsonger, så klart att fallhöjden var stor.

Och att få till ett bra slut på en film/serie av den här kalibern är nog det svåraste som finns i filmkonst.

 

Men totalt sett en helt otroligt bra serie, ger den full pott (10/10)



#1365

Postad 22 maj 2019 - 09:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Gillade sista avsnittet och skönt att Dany togs om hand så tidigt som möjligt. Slutet var som väntat ett utdraget sådant med tanke på att George älskar LoTR avslut ;)

Fast George har ju inte avslutat historien så det vet du ju inte. Jag tror inte alls på att detta är det gulle-slut som vi kommer att få läsa.


Samtidigt lite Disney över det hela.....

Men det var **** vad alla blev förståndiga tillslut....

D&D har ju fått jobb på Disney nu och ska göra Star Wars, ja, dvs "familje-film", så detta var kanske en övning inför det?



#1366

Postad 22 maj 2019 - 14:33

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Fast George har ju inte avslutat historien så det vet du ju inte. Jag tror inte alls på att detta är det gulle-slut som vi kommer att få läsa.

 

 

I det stora hela kommer det att sluta likadant. George vet hur hans böcker skall sluta och det har han berättat för D&D... 



#1367

Postad 22 maj 2019 - 14:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

I det stora hela kommer det att sluta likadant. George vet hur hans böcker skall sluta och det har han berättat för D&D... 

För att citera Martin själv:

"How will it all end? I hear people asking.   The same ending as the show?  Different?

Well… yes.  And no.  And yes.   And no.   And yes.   And no.   And yes."

 

http://georgerrmartin.com/notablog/



#1368

Postad 22 maj 2019 - 14:42

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

För att citera Martin själv:

"How will it all end? I hear people asking.   The same ending as the show?  Different?

Well… yes.  And no.  And yes.   And no.   And yes.   And no.   And yes."

 

http://georgerrmartin.com/notablog/

 

 

haha ja det där kan man ju tolka hur man vill... tidigare har han iaf sagt det jag skrev tidigare...



#1369

Postad 22 maj 2019 - 14:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

haha ja det där kan man ju tolka hur man vill... tidigare har han iaf sagt det jag skrev tidigare...

Jag tror inte han hade en aning om hur TV-serien skulle sluta. Han verkar inte jättenöjd.



#1370

Postad 23 maj 2019 - 01:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Uppenbart att de hade bråttom att avsluta serien pga nytt projekt.



#1371

Postad 31 maj 2019 - 14:43

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Känns nästan sagolikt hur några av oss "hatiska" fans gått samman för Emilias Clarkes välgörenhetsorganisation, och att Emilia själv svarat och tagit vår sida.

https://www.instagra.../p/ByFsIWrHVhk/

 

 

Nu när hon länkat insamlingen på sin Instagram kan vi kanske hamna på 100,000£

https://www.justgivi...ticefordaenerys



#1372

Postad 25 november 2019 - 09:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Dags att börja se om säsong sju inför släppet av säsong 8 om en vecka. Jag har förstått att säsong 8 inte var så bra så förväntningarna är inte så höga men det skall bli spännande att runda av kanske världens bästa serie nånsin. Jag har klarat mig utan att höra allt för många spoilers men lite har tyvärr slunkit igenom...



#1373

Postad 25 november 2019 - 11:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Dags att börja se om säsong sju inför släppet av säsong 8 om en vecka. Jag har förstått att säsong 8 inte var så bra så förväntningarna är inte så höga men det skall bli spännande att runda av kanske världens bästa serie nånsin. Jag har klarat mig utan att höra allt för många spoilers men lite har tyvärr slunkit igenom...

Om du ser säsong 8 så kommer den inte längre att vara så bra. Tyvärr. Avsnitt 1-2 av 8 är bra. Sedan går det utför. Utan fallskärm....



#1374

Postad 25 november 2019 - 14:07

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Lite kluven.......tycker det var ett mediokert sista avsnitt. Började ok men sista 40 min var slätstruket. Ingen GoT stämning. Dock så är jag glad att jag följt hela serien. Den är ändå en av det bästa serier jag sett. Jag brukar jämföra de flesta med The Wire vilket är den jag håller högst, visserligen en helt annan genre men ändå.Såg ni vattenflaskan? Börjar undra om de inte placerar kaffekoppar, vattenflaskor etc med flit :D


The wire är grym. Men jag undrar om inte Treme håller något högre nivå. Många bekanta skådisar på de båda serierna från HBO.

#1375

Postad 28 november 2019 - 22:02

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Såg om S7 den här veckan. Sjukt bra ändå trots ett par svagheter. Även on S8 skulle vara Linus på linjen i 9 timmar så kommer GoT vara den överlägset bästa serien någonsin sammantaget. Återkommer med omdöme om S8 nästa vecka. 4K UHD-boxen är på väg med posten.:D



#1376

Postad 29 november 2019 - 17:57

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 443 inlägg
  • 0
Så kom BlueRay utgåvan s08 idag så nu blir det GOT avslutning i några dagar:-)

Helt otroligt att jag har klarat mig från att ”spoila” denna!

Det ända jag har löst att det skall vara riktigt dålig men det får jag kolla upp själv nu.

#1377

Postad 29 november 2019 - 23:08

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Det intressanta med engelska förståndet är hur svenskan blir i dess tolkning.

#1378

Postad 01 december 2019 - 10:38

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 1

Så kom BlueRay utgåvan s08 idag så nu blir det GOT avslutning i några dagar:-)

Helt otroligt att jag har klarat mig från att ”spoila” denna!

Det ända jag har löst att det skall vara riktigt dålig men det får jag kolla upp själv nu.


Snälla gör det inte. Sluta titta och returnera den.

#1379

Postad 01 december 2019 - 17:10

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 443 inlägg
  • 1

Snälla gör det inte. Sluta titta och returnera den.


Ha,ha...

Ja jag har förstått att det blev uppror och utlystes krav på nyinspelning av S08.

Jag har sprättat plasten så det är bara att kolla på ”skiten” :-)

Hoppas den inte är sämre än ”The Irishman” som var sådär .

#1380

Postad 01 december 2019 - 17:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Sluta, så dålig tycker jag inte att det va :P enda va att det blev för stressat, skulle varit minst 2s av den sista säsongen... :ph34r:



#1381

Postad 01 december 2019 - 19:18

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

Tycker inte alls S8 var dålig, visst det var inte bästa av säsongerna men ändå helt ok enligt mig. 



#1382

Postad 02 december 2019 - 09:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Lite dåliga karaktärsutvecklingar bara

#1383

Postad 02 december 2019 - 09:53

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Ha,ha...

Ja jag har förstått att det blev uppror och utlystes krav på nyinspelning av S08.

Jag har sprättat plasten så det är bara att kolla på ”skiten” :-)

Hoppas den inte är sämre än ”The Irishman” som var sådär .

Kom inte och säg att jag inte varnade dig!   :P



#1384

Postad 02 december 2019 - 09:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tycker inte alls S8 var dålig, visst det var inte bästa av säsongerna men ändå helt ok enligt mig. 

Saken är att den var underhållande som sådan att titta på. Det var egentligen först med analyser på t ex Reddit och Quora som allt förstördes, när man började tänka efter och inse att s8 har någon form av världsrekord i plothål.



#1385

Postad 03 december 2019 - 12:59

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Saken är att den var underhållande som sådan att titta på. Det var egentligen först med analyser på t ex Reddit och Quora som allt förstördes, när man började tänka efter och inse att s8 har någon form av världsrekord i plothål.

 

För egen del behövdes verkligen inte analyser från olika forum.

Spoiler



#1386

Postad 03 december 2019 - 13:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

För egen del behövdes verkligen inte analyser från olika forum.

Nej, det blev bara mer bekräftat av alla analyser.



#1387

Postad 07 december 2019 - 15:40

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 443 inlägg
  • 1
Så var det sista kapitlet på S08 GOT i biogrottan spelad.
Jag tycker dock att den var bra med ett värdigt slut så alla som har skriket om nyinspelning förstår jag inte. När jag byggde biorummet så var det säsong 1-6 som sträcktittades och och jag blev tagen av denna serie. Dom har verkligen lyckats med sitt Atmos ljud och subbarna har fått jobba på fint som oftast :-)
Känns dock lite vemodigt att det är slut nu men som sagt jag bockar och tackar för alla sköna stunder i biosoffan!

#1388

Postad 07 december 2019 - 19:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Har sett två avsnitt av S8 och de var riktigt bra. Jag är glad att jag väntade. 4K UHD med Atmos i biogrottan slår HBO Nordic med många draklängder.



#1389

Postad 08 december 2019 - 10:59

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

Har sett två avsnitt av S8 och de var riktigt bra. Jag är glad att jag väntade. 4K UHD med Atmos i biogrottan slår HBO Nordic med många draklängder.


Ja, maken till dålig streamingkvalite alltså!
Fixade på annat håll trots jag prenumererade på nordic för det det va så kass kvalite där, nu har jag sagt upp nordic, tills/om dom skärper sig med bild och ljud .

#1390

Postad 08 december 2019 - 19:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Avsnitt 3 var episkt. Lite utdraget men två tummar upp.:)



#1391

Postad 10 december 2019 - 08:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Så var det sista kapitlet på S08 GOT i biogrottan spelad.
Jag tycker dock att den var bra med ett värdigt slut så alla som har skriket om nyinspelning förstår jag inte. När jag byggde biorummet så var det säsong 1-6 som sträcktittades och och jag blev tagen av denna serie. Dom har verkligen lyckats med sitt Atmos ljud och subbarna har fått jobba på fint som oftast :-)
Känns dock lite vemodigt att det är slut nu men som sagt jag bockar och tackar för alla sköna stunder i biosoffan!

Det där om nyinspelning är trams från "fans" som inte har begripet storyn. Kritiken från oss lite mer seriösa fans är att de ruschade och försökte få in en komplex story i för få avsnitt. Det kunde ha gjorts mycket bättre.



#1392

Postad 10 december 2019 - 09:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Kvalité från sista avsnittet i säsong 6 till sista avsnittet på säsong 8 är avgrundsdjup. För mig är det rätt så uppenbart att David Benioff eller D.B. Weiss har haft någon koll på hur man skriver en vettig handling när böckerna tog slut. Men vi fick 6 bra säsonger i varje fall. 



#1393

Postad 10 december 2019 - 10:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kvalité från sista avsnittet i säsong 6 till sista avsnittet på säsong 8 är avgrundsdjup. För mig är det rätt så uppenbart att David Benioff eller D.B. Weiss har haft någon koll på hur man skriver en vettig handling när böckerna tog slut. Men vi fick 6 bra säsonger i varje fall. 

Egentligen slutar böckerna vid säsong 5, när Danny hittas av Dothraki. Men s6 är ändå hyggligt lyckad. Finns ändå en del haverier där, som t ex äventyret i Dorne. s7-s8 är uppenbart att de bara ville komma i mål så snabbt som möjligt, vilket är helt obegripligt.



#1394

Postad 10 december 2019 - 13:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Nu har jag bara ett avsnitt kvar på hela serien. Näst sista avsnittet var otroligt bra. Kanske det bästa av alla. S8 har varit magnifik. Ser fram emot det sista avsnittet.

Spoiler



#1395

Postad 10 december 2019 - 15:19

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

nu när denna tråd vaknade till liv igen så kommer suget att se om hela serien igen.  :wub:



#1396

Postad 10 december 2019 - 15:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

nu när denna tråd vaknade till liv igen så kommer suget att se om hela serien igen. :wub:


Japp, samma här :)

#1397

Postad 10 december 2019 - 20:40

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

nu när denna tråd vaknade till liv igen så kommer suget att se om hela serien igen.  :wub:

ha, så intressant är den väl inte? man kommer ju ihåg nästan alla nyckelhändelser, vet vilka trådar som kommer brinna upp tidigt, vilka trådar som tappas bort osv.

Klart med en biosalong att dra upp den i hög kvalité med bra ljud kanske kanske.



#1398

Postad 10 december 2019 - 20:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Nu är jag klar. Helt OK slut. S8 var långt bättre än jag trodde på förhand efter alla sågningar. 
’Sammantaget överlägset bästa serien jag sett någonsin.  :wub:



#1399

Postad 10 december 2019 - 21:15

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nu är jag klar. Helt OK slut. S8 var långt bättre än jag trodde på förhand efter alla sågningar. 
’Sammantaget överlägset bästa serien jag sett någonsin.  :wub:

 

Håller med :)



#1400

Postad 11 december 2019 - 14:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Nu är jag klar. Helt OK slut. S8 var långt bättre än jag trodde på förhand efter alla sågningar. 
’Sammantaget överlägset bästa serien jag sett någonsin.  :wub:

Det finns 2 kategorier av sågare. Dels de som inte fattat storyn och trodde att det skulle sluta på ett annat sätt och dels de som läser allt som GRRM skriver och fattar exakt, men tycker att det var alldeles för snabbt avslutat. Jag tillhör de senare.






Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.