Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3764 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3051

Postad 22 november 2020 - 13:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 1

Får nog skaffa en egen hylla till PS5:an, då den nog blir kvävd i min TV bänk.

Eller tar den emot tillräckligt med luft från framsidan? För bänken är helt öppen både bak och fram.

Det är just toppen av konsollen som (enligt måtten) knappt kommer att få ett par cm att andas på.

 

Ni som har maskinen liggandes i en TV bänk, har ni märkt av att den gått upp i varv?

Läste iofs nåt om att den varnar om det blir för varmt, så kan ju alltid testa, innan jag köper en hylla :ph34r:



#3052

Postad 22 november 2020 - 13:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Jag är oroligt om min PS5:a håller på att pajja! Jag pausade nyss Spider-Man: Miles Morales och efter en stund som kom det ett fruktansvärt oljud från maskinen, nästan som om någon borrade i väggen. 

 

Har du spelet på skiva eller satt det någon annan i? Det finns väl inget annat som kan orsaka ett sådant ljud. Kanske om något skulle fastna i fläkten men det är nog inte så sannolikt.

 

XSX verkar ju ha diverse problem med Bluray-läsaren iaf.


Redigerat av Ageve, 22 november 2020 - 13:48.


#3053

Postad 22 november 2020 - 14:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

kom det ett fruktansvärt oljud från maskinen, nästan som om någon borrade i väggen. Spelet hade låst sig och jag kunde inte stänga av PS5:an med handkontrollen.

Är du säker på att ljudet kom från själva konsollen?

För ibland när spel hänger sig, så kan det även komma ett j*vla oljud från högtalarna.

Minns när Ratchet and Clank frös på PS4:an, och jag höll på att ramla ur soffan av oljudet.


Redigerat av Svante Skoog, 22 november 2020 - 14:26.


#3054

Postad 22 november 2020 - 16:04

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Är du säker på att ljudet kom från själva konsollen?

För ibland när spel hänger sig, så kan det även komma ett j*vla oljud från högtalarna.

Minns när Ratchet and Clank frös på PS4:an, och jag höll på att ramla ur soffan av oljudet.

 

Ja, det kan ha varit från högtalarna. Hursomhelst så låste sig spelet igen och stängde av PS5:an för mig ännu en gång. Dock utan oljud denna gång.



#3055

Postad 22 november 2020 - 17:15

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Kostar det att spela online på Ps5?



#3056

Postad 22 november 2020 - 17:55

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Kostar det att spela online på Ps5?

Du behöver, precis som på PS4:an, en PS+-prenumeration.



#3057

Postad 22 november 2020 - 18:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Vissa spel behöver kan man spela online utan PS+ tror jag, Fortnite tex...



#3058

Postad 22 november 2020 - 22:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Nu verkar det bli slut på scalpandet på Blocket.

 

https://www.youtube....h?v=ryMY01nUISM



#3059

Postad 22 november 2020 - 22:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 2

Nu verkar det bli slut på scalpandet på Blocket.

 

https://www.youtube....h?v=ryMY01nUISM

Alla har varit överraskade av det otroligt stora intresset säger Jenny Pedersén.

 

Inte jag.



#3060

Postad 22 november 2020 - 22:57

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Vad har egentligen sagts om Pulse 3D headsetet? Värt att köpa eller ska man satsa på typ nya Arctis 7P?

Upptäckte att det är helt omöjligt att bara ha en hörsnäcka som i DS4 eftersom allt ljud då skickas i hörsnäckan.
Väljer man istället att ljudet ska ut via hdmi gäller det även chattljud 🙃

#3061

Postad 22 november 2020 - 22:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Har ju vart några föraningar liksom. Inte första hårdvarulaunchen i år.

#3062

Postad 23 november 2020 - 09:43

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1

Vad har egentligen sagts om Pulse 3D headsetet? Värt att köpa eller ska man satsa på typ nya Arctis 7P?

Upptäckte att det är helt omöjligt att bara ha en hörsnäcka som i DS4 eftersom allt ljud då skickas i hörsnäckan.
Väljer man istället att ljudet ska ut via hdmi gäller det även chattljud

 

 

Jag hittade en video där användaren sa att ljudet var riktigt bra när det var dom exklusiva spelen som enligt honom använde tempest motorn medan spel som CoD och Valhalla inte lät lika imponerande. Han jämförde med Astro A40 lurar.



#3063

Postad 23 november 2020 - 10:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 1
Nu har den landat i tv bänken. Blev inte så tajt som jag trodde.
Hålla tummarna för att den inte går in i nåt self destruct mode :D

Bifogad fil  3AE6A7FD-A2E4-490C-91AD-C0DEE4807CD0.jpeg   81,93K   5 Antal nerladdningar

#3064

Postad 23 november 2020 - 10:31

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Hur aktiverar man sina PS4 sparfiler på Spider-Man Remastered? Jag laddade hem PS4 sparfilerna från molnet som dom ligger på min PS5:a. I spelets meny kan man då välja att trycka R1 för att ladda upp sparfilerna till PS5 utgåvan men detta går inte. Jag läste någonstans att man skulle välja PS4 versionen i PS5:ans meny (på PS5 Remastered versionen) och där välja sparfiler först. Problemet är att det är ett lås på spelet då och jag kommer inte ens in i spelet. Någon som kan förklara och varför är det ett lås på PS4 versionen? Man ska väl inte vara tvungen att installera PS4 versionen separat först på PS5:an för att få det att fungera.

 

Har någon fört över sparfiler och kan utförligt beskriva hur man gör?



#3065

Postad 23 november 2020 - 11:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 1

Nu har den landat i tv bänken. Blev inte så tajt som jag trodde.
Hålla tummarna för att den inte går in i nåt self destruct mode :D

attachicon.gif3AE6A7FD-A2E4-490C-91AD-C0DEE4807CD0.jpeg

Snyggt med båda konsolerna verkligen! Jag vet du frågade om mera intryck från mig men då jag inte fått mitt headsett ännu så har jag mest spelat Astro med barna, men nu har du ju en själv :)

Den ser ju verkligen inte ut som den ska ligga ned på sidan, jag har inte vant mig ännu, med lite lätt OCD också så blir det extra svårt att akseptera linjerna som inte är parallella nånstans, men det ut som allting fungerar fint liggande iaf, min blir knappt varm det enda minus jag kan hitta är ett svagt oregelbundet ljud från fläkten som igentligen bara hörs om man kryper framför konsolen (lägger örat helt till) men i mitt fall så agerar hyllan som en tratt så om jag sitter rakt framför så hör jag faktiskt detta lilla ljud i helt tysta partier. Jag ska öppna den när jag orkar och se om jag har en liten flärping från en lapp där inne, annars får jag nog bara ha den lite på sniskan så blir det borta.


Redigerat av Demon Slayer, 23 november 2020 - 11:49.


#3066

Postad 23 november 2020 - 11:56

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Ja nu när jag har testat så håller jag med. Det vita ljuset lyser upp alltför mycket om man har svart i resten av rummet. Det beror lite på hur den står, och min står långt ned och det tror jag är bättre än om den är i ögonhöjd, men då min är "innuti" en vit hylla så reflekteras det och lyser ganska duktigt. Både blå och vit lyser för mycket, orange störs jag inte av.

 

Hittar ingen justering för detta i menyerna. Kontrollern går att dämpa, men det dämpas inte hellar tillräckligt. Det är nästan ingen skillnad på de 3 lägena som finns. Vi får hoppas på en patch, annars är det väl eltejp/svart tush.

 

 

Ajdå, låter inte lovande för en lysdiod-hatare som en annan är. Till och med PS4:an och även dess handkontroller lyste förmycket för vad jag tolererar i biorummet. Där man var tvungen att göra åtgärder.

 

Tråkigt bara att garantin ryker om man skruvar upp den. Ser det ut att vara flera dioder som lyser eller en "plast-rail" etc. som sprider det optiskt?

Får hoppas det kommer en "blacked out" slim-version tills det släpps något spel jag måste ha till PS5. Eller så får man satsa på en begagnad och modda.



#3067

Postad 23 november 2020 - 11:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Första intrycket, DETTA känns verkligen som next gen.

Visst är Series X en förbannat bra maskin, men tack vare samma meny och kontroll, så känns det mer som Xbox One 2.0, istället för HELT nytt.

 

Älskar DualSense kontrollen, och jag tycker nog ändå att den lever upp till hypen. Vibrationerna är mer "skarpa" så att säga, och mer exakta, istället för att det bara skakar. Och med kombinationen av ljudet från högtalaren och de små vibrationerna för varje steg som Astro tar på vissa underlag, så får man ändå lite känslan av att man går på glas m.m. även om kontrollen självklart inte förvandlas till glas :D Går som sagt inte att förklara i ord :)

 

Och fan va kul Astro är. Jag gillade PSVR spelet, men detta är ännu bättre. Det känns verkligen som ett Mario Galaxy 3.

 

I love it :)


Snyggt med båda konsolerna verkligen!

Thanks, det blev bra :)


Redigerat av Svante Skoog, 23 november 2020 - 11:57.


#3068

Postad 23 november 2020 - 12:06

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Ajdå, låter inte lovande för en lysdiod-hatare som en annan är. Till och med PS4:an och även dess handkontroller lyste förmycket för vad jag tolererar i biorummet. Där man var tvungen att göra åtgärder.

 

Tråkigt bara att garantin ryker om man skruvar upp den. Ser det ut att vara flera dioder som lyser eller en "plast-rail" etc. som sprider det optiskt?

Får hoppas det kommer en "blacked out" slim-version tills det släpps något spel jag måste ha till PS5. Eller så får man satsa på en begagnad och modda.

Den är helt katastrof jämfört med PS4 pro iaf, lyser upp duktigt.

Det ser ut som en rail ja. Lite svårt att se men det ser ut som ett litet hårstrå-tunnt streck på mitten så det kan vara 2stk på varje rail så allt från 2 til 4stk totalt potentiellt. Men svart tusch borde gå om man hittar en som fastnar på hala underlag. De vita sidopanelerna kan du ju ta bort utan att bryta garantien och då kommer man nog åt lättare.

Men med så mycket ljus så är jag ändå hoppfull för en uppdatering, det måste ju vara fler som reagerar på detta. För min del så går det ganska bra då jag kan sitta på ett sätt så det inte stör och jag använder inte projektor till spel och Blurayen kommer endast vara til eventuella barnfilmer då jag rippar allt mitt till disk så jag ser det personligen inte som ett problem just nu men vill inte släta över det för dom som bryr sig då det är mycket ljus där som sagt.


Redigerat av Demon Slayer, 23 november 2020 - 12:09.


#3069

Postad 23 november 2020 - 12:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Jag fattar inte varför dom ska ha vitt sken heller. Samma som på PS4:an, så gör dom reklam där det lyser blått, och hade hellre sett att det stannade på det, då det är behagligare än vitt. Dom borde nog gått tillbaks till en klassisk liten röd led som lyser när maskinen är på.

 

Nu har jag inte sett hur illa det blir i mörker, så får se hur störande det blir.

Men ja, blir det tillräckligt mycket kritik, så kommer dom nog med en uppdatering, där man kan sänka eller slå av ljuset.



#3070

Postad 23 november 2020 - 16:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

De bör ju inte fixa det. Vore det ett misstag så hade de ju rättat till det från PS 4 och även sony tvs jag köpt har de haft mysko leds på :)



#3071

Postad 23 november 2020 - 21:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Enda problemet jag stött på hittills, är att det inte går att ladda handkontrollen genom USB porten på framsidan, när den står i Rest Mode.

Inte testat nån av portarna på baksidan än, men även dessa verkar strula för vissa.

Men verkar va en känd bugg, så får väl vänta på en update.

 

https://apptrigger.c...controller-fix/

 

Har andra sätt att ladda den på, så är ingen panik just nu.

 

Annars funkar maskinen fint :)


Redigerat av Svante Skoog, 23 november 2020 - 21:30.


#3072

Postad 25 november 2020 - 10:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Kom en uppdatering idag, vet inte allt dom fixat med den, men nu funkar det iaf att ladda kontrollen från front usb:n i viloläget.

#3073

Postad 25 november 2020 - 11:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 1

Testat lite Miles Morales, och jag kommer helt klart att spela det i 60fps, förbannat bra flyt, och omöjligt att gå tillbaks till 30fps.

Vissa effekter är ju snyggare i 30fps mode, men jag tycker dom överdriver rejält med alla reflektioner.

Jag har aldrig sett is, bilar, bussar, golv m.m. reflektera som überpolarerade speglar i verkligheten, så det blir bara komiskt :D

Hoppas denna reflektionsfetishen lugnar sig lite, när raytracing blivit standard.

 

Testade även God of War, nu när performance mode verkligen är låst till 60.

Som ett helt nytt spel, då fighterna flyter på brutalt mycket bättre nu. Får se om Sony patchar in högre upplösning, men annars kan jag leva med 1080p.

 

Att man kan ställa in performance mode, i PS5:ans menyer, utanför spelen, så dom alltid startar i detta, borde väl iaf va ett tecken på att ett 60fps mode kommer att bli standard, iaf på de exklusiva titlarna.



#3074

Postad 25 november 2020 - 12:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag hoppas att de släpper 3D audio för surroundanläggningar snart. Det måste ju bli mycket bättre än fake-surround i lurar.



#3075

Postad 25 november 2020 - 12:42

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Testat lite Miles Morales, och jag kommer helt klart att spela det i 60fps, förbannat bra flyt, och omöjligt att gå tillbaks till 30fps.
Vissa effekter är ju snyggare i 30fps mode, men jag tycker dom överdriver rejält med alla reflektioner.
Jag har aldrig sett is, bilar, bussar, golv m.m. reflektera som überpolarerade speglar i verkligheten, så det blir bara komiskt :D
Hoppas denna reflektionsfetishen lugnar sig lite, när raytracing blivit standard.
 
Testade även God of War, nu när performance mode verkligen är låst till 60.
Som ett helt nytt spel, då fighterna flyter på brutalt mycket bättre nu. Får se om Sony patchar in högre upplösning, men annars kan jag leva med 1080p.
 
Att man kan ställa in performance mode, i PS5:ans menyer, utanför spelen, så dom alltid startar i detta, borde väl iaf va ett tecken på att ett 60fps mode kommer att bli standard, iaf på de exklusiva titlarna.


Hur är texturerna och sånt på Miles Morales i 30fps vs 60fps? Är det bara reflektionerna som är skillnaden? Lite synd att God of war inte har uppdaterad upplösning, tror jag avvaktar lite och ser om det kommer innan jag påbörjar det.

#3076

Postad 25 november 2020 - 13:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag avvaktar med God of War, Uncharted 4 och TLoU2 tills de har fått vettiga PS5-optimeringar. 4k 60 fps borde de ha allihop.



#3077

Postad 25 november 2020 - 14:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Hur är texturerna och sånt på Miles Morales i 30fps vs 60fps? Är det bara reflektionerna som är skillnaden?

Ja, förutom reflektionerna, så är upplösningen lite lägre, runt 1800p.

Texturerna ser jag ingen skillnad på, tycker det ser lika detaljerat ut i performance mode.

OM det skulle visa sig va nån mimimal skillnad, så är det helt klart värt att offra för flytet :)


Jag avvaktar med God of War, Uncharted 4 och TLoU2 tills de har fått vettiga PS5-optimeringar. 4k 60 fps borde de ha allihop.

Hoppas det blir gratis patchar. Jag fruktar att Sony kommer att vilja sälja remasters, speciellt på TLoU2.

 

God of War får säkert sin uppdatering, lagom till releasen av Ragnarök. Om dom inte även där släpper en remaster.



#3078

Postad 25 november 2020 - 19:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har inte köpt TLUS 2 så där betalar jag för en remaster utan att klaga. De andra två ingick ju i PS+ med PS5 så där får de gärna patcha gratis.



#3079

Postad 26 november 2020 - 11:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 1

Efter at jag använnt PS5 en tid nu så har jag lite inntryck, både bra och dåliga. De flesta dåliga kan nog fixas med uppdateringar hoppas jag.

 

Överlag så är jag väldigt nöjd med maskinen, den känns NextGen då:
* UI är mycket bättre (en del saker att vänja sig til pånytt men det är renare och mera snappy)
* shoppen är snabb
* kontrollen är väldigt bra, skön tyngd och perfekt storlek (jag tycker rumble påminner lite om Nintendos HD-rumble men ännu bättre, och den stora grejjen är motstånd i axelknapparna vilket jag tycker är riktigt häftigt.
* Ljudet är helt makalöst bra i Demon Souls, det bästa jag någonsin hört i ett spel. Man tänker inte så mycket på 3D-delen av det då detta är ganska subtilt och i början när man mest slåss mot dreglings så undrar man om det ens är igång, men så händer lite mer saker i spelet (utan att spoila) och jag får en adrenalinkick, hjärtat bankar, händerna blir svettiga och jag blir ännu räddare än någonsin och spelet får en helt ny dimension, vad händer - jag har ju spelat igenom detta flera gånger förut, nej tydligen inte på detta sätt, det blir lite som att uppleva spelet pånytt. Jag hade tänkt att spela som ren Dex men testade lite magi och det är så coola grafik och ljud-effekter att jag måste spela med magi denna gången också så det blir en spellsword igenn.

* Både Astro och DS laddar väldigt snabbt, det är 2-3 sekunder så spelar man, väldigt beroendeframkallande.
* Min maskin är stort sett helt tyst, jag måste lägga örat till för att ens höra den. Nu har jag min i en hylla så det hända att det dämpar ljudet något men den är grymt tyst och blir inte väldigt varm.
* När saker funkar så har man inget att klaga på helt enkelt
* Pulse headsettet ger riktigt bra ljud när man spelar. Jag har inte kunnat testa mot andra headsett så mycket då PS5 inte tar rena BT-headsett så har bara provat lite med sladd med andra headsett men har ingen konklusion ännu. Tycker dock att för priset så är det värt pengarna i rent spelljud som överträffar vad jag haft innan med vanlig stereo och sennheiser på PS4. Jag ska testa mer med dyrare produkter vidare.

* PS collection är ju riktigt nais. Jag har en god del PS4-spel att spela här som jag inte kört igenom och en del andra som jag kanske vill spela igenn som Sekiro t.ex som flyter på mycket bättre på PS5.

Jag gjorde ett test med laddtider mellan PS4 och PS5 på Divinity 2 Definitive edition:

PS4 Pro:

Ladda spelet: 1m 32s

Ladda savegame: 1m 12s

 

PS5:

Ladda spelet: 1m 24s (notis här är att innan jag laddat ned min cloudsave så startar spelet på 30s faktiskt)

Ladda savegame: 41s

 

Nu är ju inte laddtider runt en minut något att skryta med men här ser vi att även helt o-optimerade spel nyttjar den snabbare dekomprimeringen bara genom en snabbare CPU. Att skala av 30s på savegame är dock riktigt bra i detta spel då man har en del trial & error när man tjuvar saker så det är välkommet och märks när man sitter och reloadar 5ggr på raken.

 

Det negativa:
* Min externa HD fungerar inte. När den är inkopplad så buggar hela maskinen, den fryser, intern HD t.o.m får problem att jobba, den kan stå och "deleta" en sak i 5min och hela PS5 beter sig som om den vore på tidigt alfa-stadie.
Jag formaterar disken, lägger över ps4-spel på den och kan spela ganska fint och det ser ut att fungera, men efter en reboot så klagar den på att den måste reparera disken men det fungerar inte och den är "förstörd" dvs den kan inte läsas alls av PS5, den ser inte disken, och om jag fortsätter att försöka så kan det ske buggiga saker, så disken måste reformateras på en PC med admintools til exFAT och då syns den av PS5 igenn och jag kan lägga in spel och allt funkar - tills jag rebootar då är vi på samma problem igenn. En gång måste jag dra strömmen då den låste sig med resultatet att databasen måste byggas pånytt och jag fikk meddelande om att ett spel var korrupt och måste laddas ned igenn osv..

 

Jag har läst att flera har detta problem och att det kan ha att göra med hur konsolen beter sig i restmode med strömmen til USB-enheter och att vissa har löst det genom att alltid ha ström på USB. Jag menar att min PS5 inte gillar restmode oavsett om jag har extern disk eller inte.

 

Min lösning nu är att köra utan extern disk och aldrig sätta dne i restmode och efter det har jag inte haft några som helst problem. Det är negativt att det inte fungerar som det ska, men jag är positiv till at det bara har att göra med att det "klipps" för snabbt och att dom kan fixa detta med en patch.

 

* Ljudet från headset bryts. Jag har Pulse 3D-headsettet och den har en dongle. Denna dongle kan absolut inte sitta i porten där bak hemma hos mig för då bryts ljudet hela tiden med stora långa bortfall, men problemet är att även om jag har dongeln i frontporten (vilket jag tycker ser hemskt ut) så kommer det ibland små korta sprak och jag tror den ligger så långt ned att mitt tunga bord är nog med störing imellan för att den inte ska få helt klar signal. Min tanke på lösning blir en förlängningskabel som går runt och upp så dongeln kan ligga uppe på stereobänken mera närma öronhöjd.

* Spelen är ju sjukt dyra, det är inte så bra. Men som sagt det finns nog med spel att spela.


Redigerat av Demon Slayer, 26 november 2020 - 11:47.


#3080

Postad 27 november 2020 - 10:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 1
Jag har stört mig en hel del på oljudet, när skivläsaren är igång. Men jag märkte att det dämpades rejält, när jag tryckte på ena panelen. Jag tog loss den, och monterade igen, och nu är det mycket tystare. Så problemet med oljudet var att panelen inte satt som den skulle, vilket ledde till att den vibrerade. Har ni liknande problem, så testa att lossa och montera tillbaks panelerna.

#3081

Postad 27 november 2020 - 16:21

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 1

Jag har stört mig en hel del på oljudet, när skivläsaren är igång. Men jag märkte att det dämpades rejält, när jag tryckte på ena panelen. Jag tog loss den, och monterade igen, och nu är det mycket tystare. Så problemet med oljudet var att panelen inte satt som den skulle, vilket ledde till att den vibrerade. Har ni liknande problem, så testa att lossa och montera tillbaks panelerna.

Det måste jag prova. Har ett vibrationsljud som egentligen inte är så farligt, men är ändå drygt att det finns där



#3082

Postad 27 november 2020 - 17:02

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Min skivläsare verkar fungera som den skal. Låter som en vanlig läsare men med lite dämpat ljud. Ska använda den minimalt, bara för att ha en möjlighet om man vil låna film eller spel på bibblan till barna samt om mormor osv ska köpa present.

 

Jag köpte et Steelseries Arctis Pro Wireless för 1770NOK på BlackFriday så skal testa det mot pulse när det kommer. Men asså jisses vilket ljud det är i DemonSouls :o

Btw så blir jag lite osäker på vilken profil jag ska använda. Det står att man ska använde den där vattnet är mest i öronhöjd. Jag tycker både 2 och 3 är ganska i öronhöjd men 3 har i tillägg ett slags ljust ljud som inte finns i 2, så jag tänkte att det var mer detaljer för mig i 3 så har kört på det en stund men kom till ett ställe där jag hade 2 dreglings (som dreglade)  bak til vänster och 1 som typ stönade bak till höger så då passade jag på att sätta den i läge-2 och så flippa lite fram och tillbaka och jag tycker att jag hör dreglingarna högre och tydligare på 2 så jag kör på det nu och ljudet är riktigt bra i pulse asså.

 

När jag nu flippar mellan 2 och 3 så tycker jag helt enkelt att jag hör en del saker på den ena som jag inte hör på andra och vice-versa, men det verkar då som att detta ljusa ljudet inte är det jag ska gå efter utan hellre där vattnet låter så naturligt och gurglande som möjligt sammtidigt som det är mest i öronhöjd vilket det mera gör på nr.2.

 

Jag hade faktiskt önskat att dom hade ett ljud som sirkulerade där man ska välja profil då hör man ju med en gång vilket som ger mest 3d-detaljer.



#3083

Postad 30 november 2020 - 15:56

Velon
  • Velon
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Någon som haft problem med kraschar? Jag spelat kanske 10-15h totalt sen jag fick min PS5 och haft 3 kraschar, alla i Spiderman Miles Morales. Vid två av krascharna frös hela konsollen och jag kunde bara starta om genom att hålla inne powerknappen ett antal sekunder, vid en gång var det bara en gamecrash och jag bootades tillbaka till hemskärmen. Jämfört med PS4 där jag inte kommer ihåg en enda hard crash känns det här väldigt mycket.

 

System software är senaste. 


Redigerat av Velon, 30 november 2020 - 15:56.


#3084

Postad 30 november 2020 - 16:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Nej, aldrig i spel. Efter senaste update kan jag ha min i restmode också. Har inte testat extern disk nu men ska testa det också.

 

Jag har inte Miles Morales men har läst att just det spelet har en del kraschar.



#3085

Postad 30 november 2020 - 16:26

Unregisterede300f6db
  • Unregisterede300f6db
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Någon som haft problem med kraschar? Jag spelat kanske 10-15h totalt sen jag fick min PS5 och haft 3 kraschar, alla i Spiderman Miles Morales. Vid två av krascharna frös hela konsollen och jag kunde bara starta om genom att hålla inne powerknappen ett antal sekunder, vid en gång var det bara en gamecrash och jag bootades tillbaka till hemskärmen. Jämfört med PS4 där jag inte kommer ihåg en enda hard crash känns det här väldigt mycket.

System software är senaste.


Jag har bara spelat Astros playroom och dirt 5. Inget krash i Astros playroom. Men däremot en del i Dirt 5. Inget innan system update dock. Men samma dag som system update kom i onsdags, kom även uppdatering till Dirt 5. Och var då det börja. Konsolen kraschar inte utan kommer bara upp att spelet inte kan köras sen kommer man till huvudmenyn med felmeddelande och får starta om spelet. Där tror jag dock det är själva spelet som är problemet. För alla har samma problem. Att man kan köra 4-5 race, sen precis när man kört klart det 5e eller 6e racet så kommer kraschen precis när man åkt i mål och det ska sparas. Så får man köra om just det racet igen. Har börjat starta om spelet efter var 4e race efter tips. Då slipper man iaf kraschen och köra om ett race.

Har Spiderman Miles morales också men inte vågat starta det då folk skriver att det är problem där också. Och att själva konsolen kraschar just också.

#3086

Postad 30 november 2020 - 16:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 1
Jag har senaste uppdateringen, men fick en brutal krasch när jag körde Miles Morales igår, vilket gjorde att den fick reparera systemet. Men det är enda kraschen jag haft med PS5:an, och har annars inte haft nåt problem med spelet.
Fast jag undvek att ställa maskinen i restmode, när spelet var igång.

#3087

Postad 30 november 2020 - 19:34

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Jag kan tycka att denna supersnabba maskin med ubergrym SSD inte ska ha problem med UIn men icke. Ibland när man är i ett spel och trycker på PS knappen är det en fördröjning och den orkar jag aldrig vänta på så jag trycker igen och då blir det knas... till slut vet man inte vad man tryckt och PS menyn laddas, försvinner osv osv...

#3088

Postad 30 november 2020 - 19:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Det nya UI:t är sämre och rörigt imo. Jag förstår inte att de fått så mycket beröm för det...



#3089

Postad 30 november 2020 - 21:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Smaken är väl som baken, jag tycker det är riktigt mycket bättre. Cleant och to the point. Det enda som är sämre är att man inte kan hålla in och slå av utan man måste dra pekaren bortöver för att slå av.



#3090

Postad 30 november 2020 - 22:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Sämsta med nya UI’n, är att mitt spelbibliotek är fyllt av fysiska spel, som jag inte ens äger längre. Man kan ju inte gömma spel längre, så man är fast med gamla spel, demos och annat som nu skräpar ner samlingen. Fattar inte hur dom kan ta bort en sån funktion. Märker att det är mer och mer saker som jag saknar. Men det kommer väl i framtida uppdateringar.

#3091

Postad 30 november 2020 - 22:46

Velon
  • Velon
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Jag har senaste uppdateringen, men fick en brutal krasch när jag körde Miles Morales igår, vilket gjorde att den fick reparera systemet. Men det är enda kraschen jag haft med PS5:an, och har annars inte haft nåt problem med spelet.
Fast jag undvek att ställa maskinen i restmode, när spelet var igång.

 

Någon typ av system repair (kommer inte ihåg exakt vad det stod) har jag fått vid två av mina kraschar i MM. 



#3092

Postad 01 december 2020 - 10:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
UI’n har blivit segare.
Jag brukar stänga av maskinen helt under natten, och idag när jag startade upp den, så frös animationen i början, ett par sekunder, innan menyerna dök upp. Och lagget när man trycker på playstation knappen, fanns heller inte i början. Undrar om den senaste uppdateringen, som kom för några dagar sen, gjort att den blivit segare? Eller om det är nån annan skit som spökar?

#3093

Postad 04 december 2020 - 21:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Ok nu har jag fått tid att fixa lite.

 

Blev så många usb-saker så jag har köpt en 3.0 hub med 4 uttag:

1. VR

2. VR kamera

3. Steelseries hub

4. Pulse 3d dongle

(har 2 headset til ps5 just nu ja)

 

I uttag nr.2 där bak har jag nu kopplat inn en 1tb vanlig extern disk och lagt över ett spel. Det verkar som att det fungerar nu. Har testat reboota, starta spelet....sätta i restmode, starta, starta spelet....låta den vara i restmode över natten och så starta spelet från extern disk.

Inga felmeddelanden eller några som helst problem!!

 

Ska inte ropa hej för tidigt men det ser ju ut som det är löst.



#3094

Postad 05 december 2020 - 06:35

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Har Sony redan planer på en PS5 pro? Dubbla GPU:er och cloud gaming. Låter ju riktigt trevligt om det stämmer.
https://m.gsmarena.c...-news-46592.php

#3095

Postad 05 december 2020 - 08:01

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Tog av skalen för att kika lite vilken av dom två fläktarna jag hade i maskinen. När jag vände och vred på den, så hörde jag att något rörde sig inne i maskinen. Låter era såhär? :D

Bifogad fil(er)



#3096

Postad 05 december 2020 - 10:00

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Har Sony redan planer på en PS5 pro? Dubbla GPU:er och cloud gaming. Låter ju riktigt trevligt om det stämmer.
https://m.gsmarena.c...-news-46592.php


Grymt, hoppas den kommer i helsvart.
(Kommer inte boka den på webhallen....)

#3097

Postad 05 december 2020 - 11:49

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Har Sony redan planer på en PS5 pro? Dubbla GPU:er och cloud gaming. Låter ju riktigt trevligt om det stämmer.
https://m.gsmarena.c...-news-46592.php

 

Kanon! Då kommer frugan få ärva min vanilla PS5. Alla blir glada, så att säga.  :)



#3098

Postad 05 december 2020 - 12:01

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
https://tech.hindust...7068553918.html

#3099

Postad 05 december 2020 - 12:05

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Kanon! Då kommer frugan få ärva min vanilla PS5. Alla blir glada, så att säga. :)


Japp, win win 😎😎😎

#3100

Postad 05 december 2020 - 12:10

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Grymt, hoppas den kommer i helsvart.
(Kommer inte boka den på webhallen....)


Hehe, samma här. Har haft min bokning hos WH sedan januari. Fick i alla fall en XsX och har förbetalt gamepass i 3 år, så har inte direkt bråttom.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.