Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VIAPLAY Box

901 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Netgem N5200 (Viaplay-boxen) (Digitalboxar) 1 5,25 (3) Inga priser

#101

Postad 18 juni 2012 - 11:22

JonnyE
  • JonnyE
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Är nöjd med bildkvaliten så långt, dock blir kvaliten sämre på kvällen trots 100mbit/ (ungefär 90 uppmätt). Har rapporterat detta på viaplay-forumet (community.viaplay.se/viaplay) men aktiviteten från deras support verkar ha stannat av vilket är oroväckande.

Jag har även problem med att jag inte kan kolla på hd-filmerna. öppnade ett supportärende för några dagar sedan men de har inte behagat svara. Kan inte rekommendera produkten så länge de sticker huvudet i sanden, vi får hoppas att det kan ändras.


Provade spela två HD-filmer utan större problem i helgen. Har Tele2 bredband via kabeltv uttaget 25 mbit/1 mbit. Märkligt att det kan skilja så.

#102

Postad 18 juni 2012 - 15:41

MartinÅ
  • MartinÅ
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Angående bildkvaliteten på live-kanalerna har vi hittat ett problem som vi tror kan vara orsaken till det många av er ser. I nuläget har vi ändrat lite i hur sportkanalerna spelas ut. Upplever ni någon bättring på just sportkanalerna får ni gärna rapportera det här.

MVH
Martin

#103

Postad 20 juni 2012 - 22:13

Lagger
  • Lagger
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej Martin,

Tack för att du tar dig tid att svara. Bildkvaliten ikväll har varit sådär, jag har inte fått den bildkvalite som jag har när det fungerar som det ska. Har kollat på Viasat motor Hd, moto gp från 17/6.
Frysningar av bilden händer också ibland. Samma sak på Tv3 och Tv6.

Det fungerar alltid väldigt bra, med bra bildkvalite och flyt på dagen, även vid middagstid och fram till 8-9 på kvällen, sedan blir det väldigt ofta problem.
Jag kan tyvärr inte skylla detta på min uppkoppling, jag sitter på en fiberuppkoppling och har kollat bandbredden flera gånger när det varit problem och har 85-90 mbit/s ner och 10 mbit/s upp (uppmätt).

Det känns som ett kapacitetsproblem då jag antar att fler tittat på kvällen, kanske läge att se över detta om ni ska få det stora genomslag för produkten som jag tror att ni kan få om det sköts på rätt sätt.

Stefan

#104

Postad 26 juni 2012 - 13:28

vandahl9
  • vandahl9
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Det verkar riktigt spännande med den här nya utvecklingen!

Nu har tråden varit död i ca 1v så kan inte ni som tidigare varit aktiva samt nya användare av
boxen komma med lite reflektioner? Både negativa och positiva!

:)

#105

Postad 26 juni 2012 - 14:16

KERNEL
  • KERNEL
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Inte speciellt nöjd.....

Vissa HD-filmer går inte att spela upp i Viaplay film. Flera spontana hängningar vilket resulterar i att mottagaren startar om. Eller så får jag starta om själv för att det ska fungera igen.
Skulle kolla på ett serieavsnitt i Viaplay TV igår. Både ljud och bild hängde sig ideligen. Till slut gav jag upp.
Så för min del känns det inte som en stabil produkt. Jag har väl sett 5-6 filmer och ett antal serieavsnitt sen jag köpte den (ca 1 mån) som har fungerat ok.
Höll på att glömma... TV-kanalerna tycker jag har fungerat bra till igår.
Hittills har det tagit ett par sekunder innan bilden blivit skarp. Nu händer ingenting utan bilden är som en sämre VHS.
Jag ringde supporten 3-4 ggr 1 vecka efter jag köpt mottagaren iom att alla filmerna och serieravsnitten var borta från menyerna.
Ingen visste någonting om detta utan sa vänta till imorgon så kanske det fungerar.
Till slut fick jag reda på att supporten känt till detta problem innan jag börjat ringa..........

Speciellt nöjd är jag inte.

#106

Postad 26 juni 2012 - 21:00

Interista08
  • Interista08
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej allihopa. Jag skaffa mig Viaplay boxen och är helt nöjd. Funkar hur bra som helst. Ibland så hänger den sig och startar om sig. Men det gjorde min boxee box oxå hela tiden. Jo det är så att jag vill spela upp mina egna filmer från en usb minne men jag får ingen ljud. Bilden finns men ljudet finns inte. Är det någon som har samma problem? MVH

#107

Postad 27 juni 2012 - 09:44

vandahl9
  • vandahl9
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Det låter ju lite lurigt det här...

#108

Postad 27 juni 2012 - 14:38

MartinÅ
  • MartinÅ
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,

Jag ger en liten sammanställning för att försöka svara på frågor och kommentarer ovan.

De flesta filmer man spelar från mediacentret (USB eller DLNA) använder ljudformat som boxen inte kodar av. I de fallen skickas ljudet vidare till TV:n eller hembioförstärkaren så får den koda av ljudet istället. Tyvärr så fungerar detta endast på optiska ljudutgången idag, men vi jobbar på att få till det även på HDMI.

Förra veckan hade vi en del problem med filmer som gick sönder när vi lade upp dem på tjänsten. Detta ska nu ha blivit åtgärdat, men i de fall det inte gör det så rapportera till vår support så kan de fixa enskilda titlar.

Angående live-kanaler så verkar detta ske sporadiskt och bara hos vissa användare. Vi har samlat in en del information från några kunder och håller i dagsläget på att analysera var mellan boxen och servrarna det ibland går fel, och vad det beror på. Detta har högsta prio hos oss just nu!

MVH
Viaplay

#109

Postad 27 juni 2012 - 15:26

smiskzor
  • smiskzor
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tja

Sugen på den här boxen. Har idag synology ds212j där jag har all media, klarar boxen av att spela upp videofiler som är .rar? Klarar den undertexter?, stöder den DTS?

#110

Postad 28 juni 2012 - 09:47

vandahl9
  • vandahl9
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag tycker det är riktigt bra av Viaplaysupporten Martin och följa diskussionen här och ge snabb återkoppling.
Mycket bra och modernt arbetssätt!

Om allt flyter på nu och utvecklingen går åt rätt håll kommer nog många att skaffa den här tjänsten
då priset är ca hälften mot att ta in motsvarande paket via parabol.

Redigerat av vandahl9, 28 juni 2012 - 09:48.


#111

Postad 28 juni 2012 - 12:24

ViaplaySupport
  • ViaplaySupport
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Tja

Sugen på den här boxen. Har idag synology ds212j där jag har all media, klarar boxen av att spela upp videofiler som är .rar? Klarar den undertexter?, stöder den DTS?


Hej!

Boxen klarar ej .rar. Den har stöd för DTS i omfattningen passthrough via optiska utgången. Undertexter som stöds kan hittas under specifikationer på hemsidan.
http://kampanj.box.v....php?page=specs

Mvh
Peter

#112

Postad 05 juli 2012 - 22:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få ut 5:1 genom hdmi/förstärkaren. Får ut fullt 5:1 ljud endast genom optisk!

#113

Postad 06 juli 2012 - 15:17

tank76
  • tank76
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få ut 5:1 genom hdmi/förstärkaren. Får ut fullt 5:1 ljud endast genom optisk!


Kolla #108
"De flesta filmer man spelar från mediacentret (USB eller DLNA) använder ljudformat som boxen inte kodar av. I de fallen skickas ljudet vidare till TV:n eller hembioförstärkaren så får den koda av ljudet istället. Tyvärr så fungerar detta endast på optiska ljudutgången idag, men vi jobbar på att få till det även på HDMI."

#114

Postad 07 juli 2012 - 09:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kolla #108
"De flesta filmer man spelar från mediacentret (USB eller DLNA) använder ljudformat som boxen inte kodar av. I de fallen skickas ljudet vidare till TV:n eller hembioförstärkaren så får den koda av ljudet istället. Tyvärr så fungerar detta endast på optiska ljudutgången idag, men vi jobbar på att få till det även på HDMI."


Vilse i pannkakan skulle man sett :D Tack! Fungerar dina kanaler "live" som de ska? Hd?

#115

Postad 07 juli 2012 - 14:06

juhapekkar
  • juhapekkar
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Vi har kört viaplay nu i 4 veckor och den fungerar bra bitvis. Lite problem med motor-HD. Kanalen fryser. Vanliga kanal har lite fel ibland med. Där bilden grynar lite då o då.
Har varit nöjd tills nu men om inte Motor-HD fungerar smärt fritt så måste säga upp kanalena. Hadde faktiskt samma problem med deras nättjänst. Där sa dom att jag har för dålig uppkoppling, vilket stämmer inte. Samma med box men funkar mycket bättre, och bildkvaliten är bättre.

#116

Postad 07 juli 2012 - 14:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Vi har kört viaplay nu i 4 veckor och den fungerar bra bitvis. Lite problem med motor-HD. Kanalen fryser. Vanliga kanal har lite fel ibland med. Där bilden grynar lite då o då.
Har varit nöjd tills nu men om inte Motor-HD fungerar smärt fritt så måste säga upp kanalena. Hadde faktiskt samma problem med deras nättjänst. Där sa dom att jag har för dålig uppkoppling, vilket stämmer inte. Samma med box men funkar mycket bättre, och bildkvaliten är bättre.


För mig är det tvärtom, viaplay utan box fungerar klockrent. Jag håller med när det gäller live kanalerna levererar inte upp till förväntad bild :mellow: Spelar ingen roll om man kör trådat heller. Det konstiga är att filmerna fungerar hur bra som helst och i biblioteket (hd)? Får väl se om det löser sig :blink: Jag tog detta enbart för HD kanalerna...sporten!!

#117

Postad 09 juli 2012 - 08:17

ViaplaySupport
  • ViaplaySupport
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej juhapekkar och mcmike!

Om din bredbandshastighet klarar minst 4Mbit/s men kvaliteten fortfarande är dåligt kan det bero på trafikstockning på Internet. Undvik att köra andra program på datorer på samma nätverk samtidigt som du använder Viaplay.

Mvh Emelie
Viaplay Support

#118

Postad 09 juli 2012 - 08:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Det spelar ingen roll hur man gör. Sedan att man ska "släcka" ner övrig internet trafik för att få boxen att fungera är ju inte direkt nån bra reklam! Fått info nu om att man ska uppdatera mjukvaran för boxen hoppas på det bästa :) Problemet ligger I boxen som för närvarande inte kan leverera den bild kvaliten som utlovas! Synd :mellow:

#119

Postad 09 juli 2012 - 09:12

gape
  • gape
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hej Viaplay support,
Jag funderar på denna box men är tveksam till kvalitén på sändningarna.
Kan man teckna sig och prova boxen för att se att den uppfyller de förväntningar man har?

Under frågor och svar står det att man har 14 dagars ångerrätt om man inte har öppnat paketet..... det blir lite svårt att prova den då!

#120

Postad 10 juli 2012 - 06:58

vandahl9
  • vandahl9
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag kan verkligen rekommendera denna supportsida till alla er som läser denna tråden och har frågor
funderingar och annat som man behöver snabb hjälp med:

http://community.viaplay.se

#121

Postad 31 juli 2012 - 10:11

MartinÅ
  • MartinÅ
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1
Vi har nu uppdaterad mjukvaran på boxen för att fixa lite buggar, framför allt har vi en robustare uppspelning av live-kanalerna.

#122

Postad 31 juli 2012 - 10:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Det spelar ingen roll hur man gör. Sedan att man ska "släcka" ner övrig internet trafik för att få boxen att fungera är ju inte direkt nån bra reklam! Fått info nu om att man ska uppdatera mjukvaran för boxen hoppas på det bästa :) Problemet ligger I boxen som för närvarande inte kan leverera den bild kvaliten som utlovas! Synd :mellow:

Nu vet jag inte hur Viaplay tjänsten funkar men man kan ställa in QoS i routern också vilken trafik som ska ha högst prioritet.

#123

Postad 07 augusti 2012 - 22:35

qrist
  • qrist
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Nu när mjukvaran uppdateras en del är jag nyfiken på hur det fungerar för er som har tecknat denna tjänst, ffa med avseende på kvalitén på sportkanalerna i HD. Står i full färd med att teckna ett parabolabonnemang men har dålig erfarenhet av viaplay/viasatondemand vad gäller streaming av livesändningar (ffa fotboll, PL & CL) i form av tjänsteavbrott, lagg, dålig bildkvalitét, tearing m.m. Tacksam för all info.

#124

Postad 08 augusti 2012 - 18:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nu när mjukvaran uppdateras en del är jag nyfiken på hur det fungerar för er som har tecknat denna tjänst, ffa med avseende på kvalitén på sportkanalerna i HD. Står i full färd med att teckna ett parabolabonnemang men har dålig erfarenhet av viaplay/viasatondemand vad gäller streaming av livesändningar (ffa fotboll, PL & CL) i form av tjänsteavbrott, lagg, dålig bildkvalitét, tearing m.m. Tacksam för all info.


Tycker att det är riktigt bra det lilla jag sett nu :)

#125

Postad 19 augusti 2012 - 11:43

drhierbas
  • drhierbas
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej alla, jag är nyreggad här för att få lite svar om Viaplay boxen.

I dagsläget har jag Com hem med Viasat sport paketet och var faktiskt nöjd tills jag fick prova på viaplay i våras (genom Viasats kompensation).

Jag har sagt upp Com hem och Viaplay boxen låter väldigt bra i mina ögon, främst eftersom jag kan kolla på matcher i mobilen då jag inte är hemma.

Här kommer lite undringar:

1) Kan jag titta på Viaplays hela utbud av de PL-matcher som enbart sänds på Viaplay kl 16:00 på lördagar? Är kvalitén högre genom Viaplay boxen än genom iphone/ipad till Apple tv 2?

2) Hur bra är HD-sändningarna? Majoriteten av de matcher jag kommer titta på kommer vara i HD och jag kommer inte klara av massa mosaik-möster när man ska kolla på CL-finalen eller dylikt. Kraschar tjänsten ofta? Är den mer stabil genom Viaplay boxen än genom iphone/ipad till Apple tv 2?

3) Läste någonstans att man inte kan titta på streamade live events genom boxen? Vad betyder det? Finns det fler Viasat boxar med olika utbud? Jag är som sagt intresserad av HELA Viasat sport paketet (förutom PL HD som inte ingår) PLUS alla Viaplays kanaler i så bra upplösning och så felfritt som möjligt.

Tacksam för svar

Mvh

Dr HIerbas

#126

Postad 19 augusti 2012 - 12:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hej alla, jag är nyreggad här för att få lite svar om Viaplay boxen.

I dagsläget har jag Com hem med Viasat sport paketet och var faktiskt nöjd tills jag fick prova på viaplay i våras (genom Viasats kompensation).

Jag har sagt upp Com hem och Viaplay boxen låter väldigt bra i mina ögon, främst eftersom jag kan kolla på matcher i mobilen då jag inte är hemma.

Här kommer lite undringar:

1) Kan jag titta på Viaplays hela utbud av de PL-matcher som enbart sänds på Viaplay kl 16:00 på lördagar? Är kvalitén högre genom Viaplay boxen än genom iphone/ipad till Apple tv 2?

Du kan endast se huvud matchen med då i HD. Bild kvaliten är riktigt bra. I övrigt så är kvaliten lika ungefär som vid användande av apple tv.

2) Hur bra är HD-sändningarna? Majoriteten av de matcher jag kommer titta på kommer vara i HD och jag kommer inte klara av massa mosaik-möster när man ska kolla på CL-finalen eller dylikt. Kraschar tjänsten ofta? Är den mer stabil genom Viaplay boxen än genom iphone/ipad till Apple tv 2?

Boxen är nu uppdaterad och fungerar som den ska. Motor och fotboll är ju det man får i hd tycker att det är riktigt bra kör på 106" helt okey.

3) Läste någonstans att man inte kan titta på streamade live events genom boxen? Vad betyder det? Finns det fler Viasat boxar med olika utbud? Jag är som sagt intresserad av HELA Viasat sport paketet (förutom PL HD som inte ingår) PLUS alla Viaplays kanaler i så bra upplösning och så felfritt som möjligt.

Du kan streama precis som med en dator. Fotbollen/hockey/golf/motor all sport.

Tacksam för svar

Mvh

Dr HIerbas


Redigerat av mcmike, 19 augusti 2012 - 12:05.


#127

Postad 23 augusti 2012 - 15:58

gurkmeja81
  • gurkmeja81
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
eh whaat?
Menar du att om jag tjackar viaplay boxen så kommer jag bara kunna se EN premier league match på lördagar kl 16? Jag trodde hela grejen med boxen var att man fick tillgång till hela viaplay utbudet i boxen, ergo möjlighet att se SAMTLIGA matcher som sänds lördagar kl 16




#128

Postad 23 augusti 2012 - 21:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

eh whaat?
Menar du att om jag tjackar viaplay boxen så kommer jag bara kunna se EN premier league match på lördagar kl 16? Jag trodde hela grejen med boxen var att man fick tillgång till hela viaplay utbudet i boxen, ergo möjlighet att se SAMTLIGA matcher som sänds lördagar kl 16


Var så i Lördags iaf, ska kolla i helgen igen om det är lika :)

#129

Postad 23 augusti 2012 - 22:17

tank76
  • tank76
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Mcmike, jag vet inte vad du tittade genom men i lördags visades samtliga matcher via viaplayboxen.

#130

Postad 24 augusti 2012 - 05:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Mcmike, jag vet inte vad du tittade genom men i lördags visades samtliga matcher via viaplayboxen.


Se där fel av mig, ja då var det löst :)

#131

Postad 24 augusti 2012 - 13:57

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Hej!
Tycker att Viaplay boxen låter som ett intressant komplement till Canal Digital via parabol, eftersom jag är intresserad av Viasats sportkanaler. Men jag är fundersam till hur bildkvaliten blir har en 64 tum Samsung, men en bra Internetlina i huset (fiber 100 mbit). Är det stor skillnad mot Canal Digitals parabolsändningar?

#132

Postad 24 augusti 2012 - 15:41

Danne1980
  • Danne1980
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Har själv Viasat Fotboll HD via Telia och har numera även konto för Viaplay. Har läst att många hyllar kvalitén på Viaplay (när det är HD sändningar).

Jag har testat både via dator kopplad till TV (flera webläsare, den gamla sidan http://viasat.viaplay.se/ etc.)

Har även kört med en ST600 (sämsta köp någonsin f.ö) och kvaliten och flytet på sändningen går inte att jämföra med vanlig sändning på en stor TV (60 tum)...och ja jag får ut 2,9 Mbit.

Har ju inte testat just Viaplay boxen men jag har svårt att tänka mig att den skulle kunna ge so ofantligt mycket bättre bild men det hade varit intressant om någon som har både boxen och "vanlig" Viasat Fotboll HD kunde jämföra.

Tro mig, jag vill inget hellre än att det verkligen ska fungera då priset ju är billigare än Viasat via Telia men kvalitén är för mig väldigt viktig.

#133

Postad 24 augusti 2012 - 16:18

gape
  • gape
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jag har haft Comhems Viasat Sport HD samt Viasat Golf och sa upp det när dom höjde priserna.
För ca 2 veckor sedan skaffade jag Viaplay boxen.

+ Grymt nöjd med bildkvalitén, va väldigt orolig innan men den ger bättre bild på Viasat Golf och en lika bra bild på Viasat Fotboll HD.
- Sändningen är ca. 30 sekunder efter med Viaplay boxen, om man verkligen vill se det live.
- Får inte med Preimer League HD kanalen.

Har fortfarande kvar Medium 8 på Comhem eftersom den inte har Eurosport HD, Kanal 5 m.m.

Totalt sett är jag helnöjd med Viaplayboxen och rekommenderar att lägga pengar där istället för Comhem.

#134

Postad 24 augusti 2012 - 20:26

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

...


Upplever precis samma sak, när det gäller HD live sport men "bara" på en 46" TV. Jag misstänker att det kan vara ngt i våra kära SMART routrar som ställer till det? Jag har 100/10 mbit/s fiber så uppkopplingen är det inget fel, får alltid >95 mbit/s på Bredbandskollen när jag kör trådat. Jag har som ni ser tidigare i tråden provat boxen men det blev aldrig bra...

EK

#135

Postad 28 augusti 2012 - 10:16

Användarnamnet är upptaget
  • Användarnamnet är upptaget
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Kör för tillfället viaplay men är inte helt nöjd med bildkvaliten, den är relativt pixlig och hackar en del, iaf när man kör via datorn. Kör jag däremot via ipaden slipper man hackandet men då känns det som att kvaliten försämras aningen. Sitter på 10mbit/s adsl och får ut de 2,9mbit/s som är max, trots det inte nöjd med bilden. Har inga enorma krav men tycker inte tjänsten är helt tillfredställande.

Det jag undrar är om jag skulle uppleva en förbättring om jag skulle skaffa boxen eller om det blir samma kvalité? Som det ser ut idag måste man ju binda upp sig i 12 månader vid ett köp av boxen, tycker man borde få prova hur den fungerar då och hur kvaliten blir då det verkar skilja en hel del, även hos folk som mer än väl har de krav som krävs för att tjänsten skall fungera smärtfritt.

Kan tilläggas att jag kör ut bilden på min 46" lcd, ser man den på datorn eller ipaden ser det schysst ut men jag finner det föga tilltalande att se den på dessa.

Redigerat av Användarnamnet är upptaget, 28 augusti 2012 - 10:21.


#136

Postad 28 augusti 2012 - 20:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag har haft Comhems Viasat Sport HD samt Viasat Golf och sa upp det när dom höjde priserna.
För ca 2 veckor sedan skaffade jag Viaplay boxen.

+ Grymt nöjd med bildkvalitén, va väldigt orolig innan men den ger bättre bild på Viasat Golf och en lika bra bild på Viasat Fotboll HD.
- Sändningen är ca. 30 sekunder efter med Viaplay boxen, om man verkligen vill se det live.
- Får inte med Preimer League HD kanalen.

Har fortfarande kvar Medium 8 på Comhem eftersom den inte har Eurosport HD, Kanal 5 m.m.

Totalt sett är jag helnöjd med Viaplayboxen och rekommenderar att lägga pengar där istället för Comhem.


Kan inte mer än hålla med dig den fungerar som den ska nu mer än nöjd. Samma paket på comhem (Sporten/golfen)skulle ju kosta nästan ca 400kr+ev kortavgift. :)

#137

Postad 11 september 2012 - 12:56

SWiiT
  • SWiiT
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag tycker det verkar intressant med denna lilla box.
Då jag har IPTV i lägenheten där det ingår grundutbudet från Viasat kommer denna box kunna få in grundkanalerna via nätet eller måste jag isåfall koppla in en extern antenn för att få in svt1,svt2 och tv4?

#138

Postad 11 september 2012 - 15:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag tycker det verkar intressant med denna lilla box.
Då jag har IPTV i lägenheten där det ingår grundutbudet från Viasat kommer denna box kunna få in grundkanalerna via nätet eller måste jag isåfall koppla in en extern antenn för att få in svt1,svt2 och tv4?


Du måste koppla in en extern antenn ja för dessa kanaler..

#139

Postad 11 september 2012 - 15:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0
Synd att man måste betala för kanaler och film för att kunna se fotboll. Annars vore en box klockren.

#140

Postad 11 september 2012 - 15:31

SWiiT
  • SWiiT
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Du måste koppla in en extern antenn ja för dessa kanaler..


Tack för svaret.
Det var trist. Då blev det inte lika bra och smidigt som jag hade hoppats på.

#141

Postad 11 september 2012 - 17:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Synd att man måste betala för kanaler och film för att kunna se fotboll. Annars vore en box klockren.


Ett vanligt viasat sport hd abb på t.ex comhem kostar ju 288kr i månaden :) Räknar man så är de ju "gratis" och dessutom kan man se alla 16.00 matcher när det gäller premier fotbollen ;) Med boxen får man ut HD..

#142

Postad 18 september 2012 - 18:18

Brute Boy
  • Brute Boy
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hur är ljudnivån på viaplayboxen? Då menar jag fläktljud eller liknande. Tyst som en ipad eller surrar agressivt som en xbox360?

#143

Postad 19 september 2012 - 19:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hur är ljudnivån på viaplayboxen? Då menar jag fläktljud eller liknande. Tyst som en ipad eller surrar agressivt som en xbox360?


Den är tyst :)

#144

Postad 19 september 2012 - 19:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Boxen hittar inte nätverket vilket då gör att den inte går att använda alls? Vet att det just nu finns problem men någon som har löst detta eller går det helt enkelt inte just nu? :mellow:

Edit! Ny programvara finns får se om den funkar hela vägen nu då? :)

Redigerat av mcmike, 20 september 2012 - 09:04.


#145

Postad 11 oktober 2012 - 20:34

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Ni som beställt boxen men inte varit nöjda med bildkvalitet, har ni kunnat lämna tillbaka den utan problem och kunnat avsluta abonnemanget?



#146

Postad 24 oktober 2012 - 12:31

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har några frågor om Viaplay-boxen:

1: Hur upplever ni boxen efter program uppdateringen? Är den snabb, bra bildkvalité osv
2: Hur ofta upplever ni att ni får problem?
3: Går det att spela in program på en extern hårdisk via usb?

#147

Postad 26 oktober 2012 - 21:11

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
En undran

Varför kan man inte få alla kanaler med även utan box, varför måste ha box och köra via webben som vanligt?

Redigerat av Ironse, 26 oktober 2012 - 21:11.


#148

Postad 26 oktober 2012 - 23:18

Low Fidelity
  • Low Fidelity
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 1
Hm... konstigt att man ska binda upp sig på 12 mån när man inte vet hur bildkvaliteten är. Sedan kan man ju fråga sig varför Viasat bryter mot Konsumentköplagen när det gäller Viaplay-boxen? Enligt lag har man rätt att undersöka varan och faktiskt ändra på den om det behövs för att undersöka den.

Så, Viasat, kan jag prova er box och om bildkvaliteten inte duger, lämna tillbaka den utan problem?

#149

Postad 02 november 2012 - 10:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
"Vi har några glada nyheter till dig som är Box-kund hos oss på Viaplay! Fr.o.m idag har vi bytt ut våra kanaler Viasat Sport och Viasat Hockey till HD-kanaler. I samband med detta kommer vi även att ta bort kanalen Viasat Fotboll, då Viasat Fotboll HD redan erbjuder samma innehåll men i bättre kvalitet.

Du kan nu även se TV4 genom streamad sändning. Detta innebär att du som inte har möjlighet att få in TV4 genom marksänd digital-TV nu enkelt kan få tillgång till kanalen"

#150

Postad 02 november 2012 - 11:33

Unregistered8c97c150
  • Unregistered8c97c150
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Gillar Viaplay-boxen! Den är tyst och gör det som den ska - har inte haft några problem alls!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.