Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pokemon Go

636 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 16 juli 2016 - 17:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
http://www.independe...e-a7140811.html

#52

Postad 16 juli 2016 - 17:08

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

 

Syrien, Turkiet, Frankrike och nu detta.... vart är världen på väg :( 



#53

Postad 16 juli 2016 - 17:12

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Syrien, Turkiet, Frankrike och nu detta.... vart är världen på väg :(

 

Det där va ju inte ens jämförbart/roligt...  :ph34r:

 

Men nu vet vi iaf varför man inte kommer in i spelet... dottern såg fram emot att spela detta idag...  :mellow:  :)

Och ska sanningen fram, så vill jag med pröva det!  :P


Redigerat av Garrett, 16 juli 2016 - 17:14.


#54

Postad 16 juli 2016 - 17:20

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

j*vla s*tan, varför ska dom j*vlarna förstöra allt



#55

Postad 16 juli 2016 - 18:05

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Är uppe hos mig nu iaf 👍🏻 starta om appen o se om den connectar

#56

Postad 16 juli 2016 - 18:35

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Var uppe, men typ inget funkade för min del. Hittade poke'mons men det gick inte att ta dem.
Någon med bättre framgång ikväll?

#57

Postad 16 juli 2016 - 18:41

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Var uppe, men typ inget funkade för min del. Hittade poke'mons men det gick inte att ta dem.
Någon med bättre framgång ikväll?


Samma samma

#58

Postad 16 juli 2016 - 19:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Kan inte ens registrera mig

#59

Postad 16 juli 2016 - 20:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Var ute och gick en sväng, stötte på några Pokemon's, fångade dom, knallade vidare, fångade några till, spelet hängde sig, och kände att, jahapp...

 

Jag förstår mig inte riktigt på hysterin med detta spelet, men jag har iofs aldrig varit nåt Pokemon fan, då fenomenet exploderade efter min tid, så att säga.

 

Ändå kul att Nintendo fått sig en hit, men jag tror nog att hypen svalnar snart, då det ändå är ett gimmick spel.

Men då Candy Crush blev en odödlig plåga, så kanske även detta nålar sig fast i folks telefoner, i många år framöver. Och gött att folk spenderar sin tid på nåt annat än Facebook 24/7 ;)



#60

Postad 16 juli 2016 - 20:41

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Detta hade jag velat se live :P

Edit: Videon togs bort så jag redigerade bort den ifrån posten.


Redigerat av Tribbe, 18 juli 2016 - 20:16.


#61

Postad 16 juli 2016 - 20:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

50 % av minhembio har redan testat?



#62

Postad 16 juli 2016 - 20:46

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=vF60C5M49Ug Detta hade jag velat se live :P

Haha och jag tyckte det var småfett när jag såg 20 pers stå utanför Hemköp här ute i Vendelsö(liten förort i Stockholm)

 

Men ja, helt galet iallafall. Nån gång nu under semestern så måste jag åka in till Stockholm och se hur det ser ut där.



#63

Postad 16 juli 2016 - 21:26

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Var ute och gick en sväng, stötte på några Pokemon's, fångade dom, knallade vidare, fångade några till, spelet hängde sig, och kände att, jahapp...
 
Jag förstår mig inte riktigt på hysterin med detta spelet, men jag har iofs aldrig varit nåt Pokemon fan, då fenomenet exploderade efter min tid, så att säga.
 
Ändå kul att Nintendo fått sig en hit, men jag tror nog att hypen svalnar snart, då det ändå är ett gimmick spel.
Men då Candy Crush blev en odödlig plåga, så kanske även detta nålar sig fast i folks telefoner, i många år framöver. Och gött att folk spenderar sin tid på nåt annat än Facebook 24/7 ;)


Hmm, är med dig, fångat 6 stycken, nu då? Kan inte pokemon alls

#64

Postad 16 juli 2016 - 21:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Hmm, är med dig, fångat 6 stycken, nu då? Kan inte pokemon alls

145 kvar  ;)

 

Grejen med Pokemon normalt är ju att slåss mot andra Pokemon, har du gjort det än? Byta med vänner kan man väl inte ännu. Slåss kanske man bara kan göra i Pokemongym eller hur funkar det?

 

Var ute och gick en sväng, stötte på några Pokemon's, fångade dom, knallade vidare, fångade några till, spelet hängde sig, och kände att, jahapp...

 

Jag förstår mig inte riktigt på hysterin med detta spelet, men jag har iofs aldrig varit nåt Pokemon fan, då fenomenet exploderade efter min tid, så att säga.

 

Hysterin beror säkert på att folk som normalt inte spelar nu får spela Pokemon. För dem är det en helt ny värld, för mig är det gammal skåpmat. Detta är vad som händer när man ger icke-gamers spel som passar dem på deras favoritenhet. Då fattar de att spel är roligt.

 

Men det är klart att den stora behållningen med detta är inte heller att spela själv, utan att gå ut och träffa nya människor och jämföra med sina vänner och sånt. Hur många har du fångat Lisa? Jag har fångat 13. Inte dåligt Göran, men jag fångade en Magikarp vid sjön igår och ligger nu på 15. Haha, häftigt, men jag kommer ta dig! Sen är det som tidigare sagt en motiverande stegräknare samtidigt, fitness säljer.



#65

Postad 16 juli 2016 - 21:49

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Precis .. Så är det Zoiler ..
Gav precis en liknande förklaring när jag skulle förklara varför detta spel blivit en sådan hit



#66

Postad 17 juli 2016 - 11:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Folk över level 20 verkar tröttna. De fångar samma pokemons om och om igen.

#67

Postad 17 juli 2016 - 18:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Folk över level 20 verkar tröttna. De fångar samma pokemons om och om igen.

 

Men så funkar ju inte ens spelet. Man möter ovanligare pokemon baserat på tränarens nivå.

 

So how do you find rare Pokémon?

 

Wild Pokémon rarity and CP are tied to your trainer level, not the level of any of your Pokémon. You can see it in the lower left-hand corner of your screen. You raise your trainer level by getting experience, which you get from basically everything you do. So grab those PokéStops, fight at those gyms and hatch those eggs to keep things rolling. You also get experience just by walking. If you’re looking to fast forward a little bit, you can buy a Lucky Egg from the store to double your experience gains for 30 minutes.

 

It’s a bit of a drag for the first ten levels or so, but things start to open up after that. I caught a 520 Scyther yesterday, and I’ve noticed that a lot of those encounters with lower-level creatures have been replaced by newer monsters, as well as evolved versions of the normal types.

 


Redigerat av Zoiler, 17 juli 2016 - 18:08.


#68

Postad 17 juli 2016 - 19:01

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Så sjukt instabilt dom få tillfällen det går att logga in, fullkomligt ospelbart.

Jag tyckte det va kaos att det frös och hade sig i fredags när jag skaffade det men efter sverigelanseringen i lördags är jag uppriktigt förbannad på hur dåligt det funkar.

 

Det är liksom inte ens värt att gå ut om man lyckas logga in för pokemon spawnar inte, pokestops och gym funkar inte, verkar inte räkna faktiskt avstånd man gått iom att servrarna inte funkar hela tiden. De gånger det går att hitta pokemon så går det inte ens att trycka på dom, ibland försvinner dom och spawnar igen om och om igen. Får man chansen att kasta en pokeboll så kan man ge sig fan på att det fryser när man träffar och då har man bränt en jäkla massa berries och pokebollar efter några ggr. I fredags kunde man ha fångat pokemonen även om det frös men inte nu längre.

Incense och lure samt övriga tidsbaserade prylar gör man bäst i att inte använda med tanke på att spelet kan frysa eller att servrarna slutar funka, det är enbart slöseri...

 

Värdelöst att gå ut och gå för det slutar med att man har knallat en bra bit till ett pokestop etc för att upptäcka att spelet inte funkar längre... :angry:



#69

Postad 17 juli 2016 - 19:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Det är inte ju inte förvånande att servrarna tar stryk för vissa. Vanliga konsolspel har problem med servrarna vid launch och detta är mycket större. Finns inget konsolspel med 30 miljoner användare de första dagarna. Förstår att de avvaktar med att släppa i Asien...



#70

Postad 17 juli 2016 - 19:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Det är inte ju inte förvånande att servrarna tar stryk för vissa. Vanliga konsolspel har problem med servrarna vid launch och detta är mycket större. Finns inget konsolspel med 30 miljoner användare de första dagarna. Förstår att de avvaktar med att släppa i Asien...

 

Nu är ju denna infrastruktur iofs ganska vältestad då spelet bygger på Ingress från samma utvecklare vilket funnits ett tag. De började som en intern startup inom google och fortfarande väldigt starka band till dem.

 

Hade Nintendo stått för tekniken hade ingen kunnat spela på några år till. Vi vet ju hur bra de är på online funktionalitet. ;) 

 

Nintendos del i det hela är ganska liten och analytiker tror de får ca 10% av intäkterna från spelet. Jag hoppas Nintendo har planer att knyta detta till kommande NX spel eller liknande så de kan kapitalisera lite bättre. Kan ju bli en j*vla bra marknadsföring för NX och ett sätt att sälja konsollen till massorna. 

 

http://www.polygon.c...okemon-go-sales

 

Frågan är vad Google's end game är här, personligen tror jag de använder spelet som en datakälla, bild och positioneringsdatan måste vara värd groteska mängder pengar. 

 

Det jag ser som lite tråkigt i det hela är att Nintendo egentligen inte riktigt har tagit steget in som ett modernt teknikföretag i den uppkopplade världen utan lägger istället sitt insteg i det på andra företag. Å andra sidan är ju Niantic en fantastiskt smart investering av Nintendo då de får just den kompetensen genom sitt delägarskap. 

 

Ett par intressanta källor till:

 

http://www.businessi...?r=US&IR=T&IR=T

 

http://www.independe...o-a7136906.html

 

Om inget annat tyder ju detta på att Nintendo i framtiden kommer bredda sina franchises och släppa dem till 3e parts plattformar i olika lägen. Men de är förmodligen väldigt försiktiga och strategiska. 



#71

Postad 17 juli 2016 - 20:24

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Det är inte ju inte förvånande att servrarna tar stryk för vissa. Vanliga konsolspel har problem med servrarna vid launch och detta är mycket större. Finns inget konsolspel med 30 miljoner användare de första dagarna. Förstår att de avvaktar med att släppa i Asien...

Men dom har ju släppt det stegvis (antagligen för att detta inte ska hända) och ändå har det vart problematiskt innan helgens utökade släpp. Det är ju inte som att spelet flöt på problemfritt och ingen kunnat gissa att det skulle bli ännu högre tryck iom att man släppte i ytterligare ett antal länder och att det dessutom är helg?

 

Är snarare förvånad över att dom inte släppte i asien idag och resterande imorgon  :ph34r:



#72

Postad 17 juli 2016 - 21:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Bifogad fil  image.jpeg   108,53K   0 Antal nerladdningar

#73

Postad 17 juli 2016 - 21:23

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Nu släppte dom i Kanada också..........................................................................



#74

Postad 17 juli 2016 - 23:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Nu är ju denna infrastruktur iofs ganska vältestad då spelet bygger på Ingress från samma utvecklare vilket funnits ett tag.

 

Jo det vet jag men:

 

Ingress hade ett max på cirka 1 miljon aktiva användare. 

 

Pokemon har redan nu 47 miljoner aktiva användare. Det är en viss skillnad.

 

Det spelar ju liksom ingen roll hur vältestat det är på lägre siffror, de har inte haft den här mängden användare förut.

 

Men dom har ju släppt det stegvis (antagligen för att detta inte ska hända) och ändå har det vart problematiskt innan helgens utökade släpp. Det är ju inte som att spelet flöt på problemfritt och ingen kunnat gissa att det skulle bli ännu högre tryck iom att man släppte i ytterligare ett antal länder och att det dessutom är helg?

 

 

De har antagligen släppt det stegvis för att försöka minska påverkan av det, för de kan inte och har inte kapacitet att stoppa det från att hända överhuvudtaget. Det är det mest populära spelet i världshistorien. Det är omöjligt att förhindra, inget företag hade kunnat fixa det. Inte Microsoft heller med alla sina servrar. Men det är ändå många som spelet fungerar för.

 

Varför de fortsätter släppa i flera länder vet jag inte, men alternativet (att inte släppa i fler) hade ju inte hjälpt svenskar att spela snabbare heller. De har säkert sina skäl, de kan sånt här bättre än oss. Kan vara att de behöver testa det i andra länder, men jag vet inte. De är inte dumma hur som helst.

 

Nintendos del i det hela är ganska liten och analytiker tror de får ca 10% av intäkterna från spelet.

 

 

Jo jag tog upp det förut men det är enligt en random analytiker (som ju brukar vara så bra på sånt här :D ) och stämmer inte. Läs från post 262 här.

 

I stort så har Nintendo investerat i Niantic och äger huvuddelen i TPC så de bör få 30-40 % beroende på hur deras avtal ser ut.

 

Om inget annat tyder ju detta på att Nintendo i framtiden kommer bredda sina franchises och släppa dem till 3e parts plattformar i olika lägen

 

 

Vilka tredjepartsplattformar menar du t.ex.? Detta är ju deras mobilsatsning, sen har de en deal med Universal Studios angående nöjesparker, sen lär de jobba på filmer/serier. Deras spel däremot lär nog inte hamna på annat än mobiler och Nintendos konsoler.



#75

Postad 18 juli 2016 - 08:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Måste man verkligen gå runt med mobilen i handen och appen aktivt öppen? Kan man inte bara ha den i fickan och den vibrerar när man är i närheten av en Pokémon på sin promenad?

#76

Postad 18 juli 2016 - 08:41

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Ett lysande sätt att få ut ungarna och få dem att röra på sig.



#77

Postad 18 juli 2016 - 08:56

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Folk över level 20 verkar tröttna. De fångar samma pokemons om och om igen.

Jag är snart level 22, jag möter nytt hela tiden, i min pokedex har jag sett 93 och fångat 93 unika, nu är det första gen pokemon som finns, så totalt 151, var av vad vi tror är 146 som går att fåtag på.



#78

Postad 18 juli 2016 - 09:03

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Måste man verkligen gå runt med mobilen i handen och appen aktivt öppen? Kan man inte bara ha den i fickan och den vibrerar när man är i närheten av en Pokémon på sin promenad?

 

Nej, slå på på strömsparläge i appens inställningar. Och när du vänder telefonens "översida" neråt så slocknar skärmen, när du har någon ny pokémon i närheten vibrerar telefonen, dock missar man väl några ändå. Men man slipper skämmas med att gå runt med telefonen i ansiktet så folk fattar vad man gör. :D



#79

Postad 18 juli 2016 - 12:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

var av vad vi tror är 146 som går att fåtag på.

Mmm, blir kul när de släpper ut Mewtwo att leka, folkrusning galore  :P

 

Nu har spelet släppts i 33 länder och säljer bäst i samtliga. Något som aldrig tidigare har skådats förstås.

 

Nintendos aktier har gått upp med 73 % på en vecka, deras bästa någonsin. Och deras aktie var den mest köpta/sålda under en dag av alla företag i Japan någonsin. Rekord efter rekord slås  :)



#80

Postad 18 juli 2016 - 13:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Det är väl bara en tidsfråga innan det dyker upp en massa plagiat. Samla alla disneyfigurer, Samla alla Star Wars figurer och deras prylar etc etc. Konceptet att sprida ut prylar i den stora vida världen är ju genialt och går väl knappast att patentera (antar jag).

 

Själv har jag testat lite och är på level sju. Det är lite småtrevligt men det känns inte som om jag kommer att hålla på länge direkt.



#81

Postad 18 juli 2016 - 13:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Snart är vi här 



#82

Postad 18 juli 2016 - 14:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Vilken j*vla mardröm :D

 

Som om det inte är nog med flimmrande reklamskärmar och folk som har näsan i sina smartphones 24/7 ;)



#83

Postad 18 juli 2016 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Vilken j*vla mardröm :D

AR lär dock bli en del av vardagen i framtiden, kommer nog vara användbart på många sätt.

 

Det är väl bara en tidsfråga innan det dyker upp en massa plagiat. Samla alla disneyfigurer, Samla alla Star Wars figurer och deras prylar etc etc. Konceptet att sprida ut prylar i den stora vida världen är ju genialt och går väl knappast att patentera (antar jag).

 

 

Ja, finns redan :)

 

Men jag tror knappast något kommer få lika stor genomslagskraft som Pokemon.



#84

Postad 18 juli 2016 - 19:19

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Ok, har två gym i min närhet som båda är blåa, jag är röd men har ingen chans att plocka dem. Hur går man vidare nu?

#85

Postad 18 juli 2016 - 19:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

levla upp dina pokemon och försök ta dom när du blivit lite starkare.



#86

Postad 18 juli 2016 - 19:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag tänkte kläcka ett par 5km-ägg och tog med telefonen på löprundan. Appen var igång och ibland hörde jag att den plingade för att det var Pokémon i närheten. Jag stannade förstås inte eftersom jag tränade. När jag kom hem hade mina ägg inte ruvats någonting. Den måste göra skillnad på att gå och på att springa?

#87

Postad 18 juli 2016 - 19:38

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

sålänge du inte springer snabbare än 15mph (vettefan vad det är i km, 22?) så ska det funka. såvida dom inte har ändrat det.

just nu är det väl dock problem med att tracka sånt, fler som har problem med det.



#88

Postad 18 juli 2016 - 20:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Dessa köp i appen,är det ett måste? Går det inte finna eller vinna nåt?

#89

Postad 18 juli 2016 - 20:42

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Jag har inte kommit så långt ännu men fattat som att man får grejjer när man går upp i lvl och vid pokestops?



#90

Postad 18 juli 2016 - 21:35

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Jag tänkte kläcka ett par 5km-ägg och tog med telefonen på löprundan. Appen var igång och ibland hörde jag att den plingade för att det var Pokémon i närheten. Jag stannade förstås inte eftersom jag tränade. När jag kom hem hade mina ägg inte ruvats någonting. Den måste göra skillnad på att gå och på att springa?

sålänge du inte springer snabbare än 15mph (vettefan vad det är i km, 22?) så ska det funka. såvida dom inte har ändrat det.
just nu är det väl dock problem med att tracka sånt, fler som har problem med det.


Vad jag läst/ hört är det väl max 8km/h ???

#91

Postad 18 juli 2016 - 22:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Dessa köp i appen,är det ett måste? Går det inte finna eller vinna nåt?

Tror inte man behöver köpa något om man inte vill, men går snabbare.



#92

Postad 18 juli 2016 - 22:26

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 4
Vart är världen på väg. Pokémon var leksaker/kort för småbarn och nu vankar vuxna män(i skor) runt och ruvar sina lurar och jagar Pokémons likt geocaching?

...... Saknar ord!

#93

Postad 18 juli 2016 - 23:21

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Mmm, blir kul när de släpper ut Mewtwo att leka, folkrusning galore  :P

 

Nu har spelet släppts i 33 länder och säljer bäst i samtliga. Något som aldrig tidigare har skådats förstås.

 

Nintendos aktier har gått upp med 73 % på en vecka, deras bästa någonsin. Och deras aktie var den mest köpta/sålda under en dag av alla företag i Japan någonsin. Rekord efter rekord slås  :)

Haha i know, hade varit guld att förutspå detta på aktiemarknaden xD och skjutsat in lite sekiner,.



#94

Postad 19 juli 2016 - 00:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Vart är världen på väg. Pokémon var leksaker/kort för småbarn och nu vankar vuxna män(i skor) runt och ruvar sina lurar och jagar Pokémons likt geocaching?

...... Saknar ord!

 

Inte särskilt konstigt, spel brukade också vara för barn, nu är medelåldern 31. Målgruppen har ju åldrats 20 år sedan 95. Spel kommer behövas på ålderdomshemmen sedan.

 

Edit: 35 är medelåldern t o m tydligen.


Redigerat av Zoiler, 19 juli 2016 - 00:06.


#95

Postad 19 juli 2016 - 04:02

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Vad jag läst/ hört är det väl max 8km/h ???

 

15mph har jag läst men det kanske inte har stämt?



#96

Postad 19 juli 2016 - 05:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag sprang lite snabbare än 12 km/h och appen var igång hela tiden med fönstret öppet.

Vart är världen på väg. Pokémon var leksaker/kort för småbarn och nu vankar vuxna män(i skor) runt och ruvar sina lurar och jagar Pokémons likt geocaching?
...... Saknar ord!


Människor har alltid ägnat sig åt lekar och tidsfördriv så världen är inte på väg någonstans ur den aspekten.

#97

Postad 19 juli 2016 - 06:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 3

Jag sprang lite snabbare än 12 km/h och appen var igång hela tiden med fönstret öppet.

Människor har alltid ägnat sig åt lekar och tidsfördriv så världen är inte på väg någonstans ur den aspekten.

Jo, men för mig har Pokemon varit rena småbarnsprylar, känns så mysko att vuxna personer riskerar liv och lem samt orsakar olyckor pga dessa.

#98

Postad 19 juli 2016 - 07:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Jo, men för mig har Pokemon varit rena småbarnsprylar, känns så mysko att vuxna personer riskerar liv och lem samt orsakar olyckor pga dessa.

Man riskerar inte liv och lem genom att gå ut en sväng. Med tanke på att 100 miljoner eller så har spelat spelet så måste antalet rapporterade olyckor betraktas som extremt lågt. Det hade skett minst lika många olyckor i hemmen om folk suttit inne i sina hus och mångdubbelt fler skador om de spelat fotboll eller vad som helst.  Få saker kan vara mer säkert än att spela Pokémon Go.

Sen behöver man inte förstå allt. Jag har svårt att förstå hur vuxna kan dansa små grodorna runt midsommarstången men jag tänker inte klaga på dem för det. Har de kul så är det inga problem.



#99

Postad 19 juli 2016 - 07:19

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Jo, men för mig har Pokemon varit rena småbarnsprylar, känns så mysko att vuxna personer riskerar liv och lem samt orsakar olyckor pga dessa.

 

Jag tror du har missförstått vad spelet går ut på...



#100

Postad 19 juli 2016 - 07:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Vrid och vänd det hur ni vill, jag tycker ändå det är lustigt. :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.