Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Hulken

93 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 oktober 2008 - 21:43

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0
Hej

Jag har precis sett klart den nya hulk filmen på blueray då såklart :( Och jag måste säga det att jag är grymt missnöjd med dts ljud spåret i filmen?

Inget tryck alls (eller jo, men inte som jag vill ha det)......Jag körde dts läget på förstärkaren som man skall göra när det är dts filmer, men jag ändra till THX läget isället, och då har jag plötsligt bra mycket bättre bas tryck :)

Nästan acceptablet, men inte riktigt ändå.......farsan har ju köpt hulken på dvd.....och på dvd:en är där ju dolby digital spåret, och han har mycke mer tryck än mig!

Så allt handlar om spåren? Jag var så ledsen efter detta här, så jag satte in IRON MAN....med dolby digital och sprängde huset in princip.

Alltså, ljud skillnaden är enorm mellan dolby och dts

DTS har verkligen blitt värdelöst.....förr i tiden då var ju alltid dts spåret mycket bättre, men de känns som det har totalt ändrats???

Mvh

#2

Postad 19 oktober 2008 - 09:14

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
HDMS recension av The Incredible Hulk:
"Audio:- 5 Out Of 5 - REFERENCE AUDIO - The audio is DTS MASTER AUDIO and is without doubt the best audio I've ever heard on any movie. The dynamic range is huge from this movie, and some of you may have some angry nieghbors after demo-ing many scene's from this movie. The bass is huge and your definately going to need something big to power this movie to get it sounding it's best. Surround sound material has a perfect balance of effects when needed, and when it's needed it delivers. Vocal dialogue is also very smooth and very clear, and I cannot flaw the audio in any way. This is the best sounding disc available on Blu-Ray bar none. Unbelievable!!!"

Det låter med andra ord som att du har felinställd utrustning.

Redigerat av Johan78, 19 oktober 2008 - 09:14.


#3

Postad 19 oktober 2008 - 10:02

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0
Jag skickar ut DTS Master Audio-spåret till min Onkyo 606 och det sista jag kan säga om ljudet på den filmen är att det är dåligt tryck i det.
Har du ställt in din spelare rätt?

#4

Postad 19 oktober 2008 - 10:06

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Jag skickar ut DTS Master Audio-spåret till min Onkyo 606 och det sista jag kan säga om ljudet på den filmen är att det är dåligt tryck i det.
Har du ställt in din spelare rätt?



Håller med föregående talare!!

Grymt LJUD!

#5

Postad 19 oktober 2008 - 11:12

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Du har inte en reciver som kan ta hand om de nya ljudformaten,därför får du välja DD eller DTS.
Tyvärr så går du miste om vääldigt bra ljud.

#6

Postad 19 oktober 2008 - 12:01

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

HDMS recension av The Incredible Hulk:
"Audio:- 5 Out Of 5 - REFERENCE AUDIO - The audio is DTS MASTER AUDIO and is without doubt the best audio I've ever heard on any movie. The dynamic range is huge from this movie, and some of you may have some angry nieghbors after demo-ing many scene's from this movie. The bass is huge and your definately going to need something big to power this movie to get it sounding it's best. Surround sound material has a perfect balance of effects when needed, and when it's needed it delivers. Vocal dialogue is also very smooth and very clear, and I cannot flaw the audio in any way. This is the best sounding disc available on Blu-Ray bar none. Unbelievable!!!"

Det låter med andra ord som att du har felinställd utrustning.


Ni måste skoja med mig? Jag vet iofs inte hur ni definerar bas, men hulken är långt ifrån Iron Man, i iron man har man även det i alla kanaler, trots jag inte har en eq bak så flyttar bakhögtalare så mycke luft så de blåser en i nacken!

Det är tryck, de får jag inte fram hur hulken filmen :) men kan de verkligen bero på att jag inte kan köra t.ex dts hd, nya ljudformaten? Skulle där vara sån skillnad? Jag sände ju full rate dts ifrån min hemmabioförstärkare, och så vitt jag vet så ska de inte vara så dåligt hehe

Jag fick provat dvd:en nu precis, och ja visst är där bättre tryck i dolby spåret, men ändå inget som är jämförbart med Iron Man :P Och jag kan inte förstå varför?

mvh

#7

Postad 19 oktober 2008 - 12:05

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

men kan de verkligen bero på att jag inte kan köra t.ex dts hd, nya ljudformaten? Skulle där vara sån skillnad? Jag sände ju full rate dts ifrån min hemmabioförstärkare.
mvh


Ja där har du problemet,du får helt enkelt byta upp dig. :)

#8

Postad 19 oktober 2008 - 12:11

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Iof så ska DTS Core 1,5 mbps låta mkt bra med så verkar konstigt!!?

#9

Postad 19 oktober 2008 - 12:13

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Det är tryck, de får jag inte fram hur hulken filmen :) men kan de verkligen bero på att jag inte kan köra t.ex dts hd, nya ljudformaten? Skulle där vara sån skillnad? Jag sände ju full rate dts ifrån min hemmabioförstärkare, och så vitt jag vet så ska de inte vara så dåligt hehe

Nej, det har inget med det att göra.

Det är något annat som är galet, eller så uppskattar du helt enkelt inte ljudet på filmen.

MVH
/Chuck

#10

Postad 19 oktober 2008 - 12:27

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

Nej, det har inget med det att göra.

Det är något annat som är galet, eller så uppskattar du helt enkelt inte ljudet på filmen.

MVH
/Chuck


Nej de tror inte jag iheller faktiskt. Antagligen är de väl så att jag inte uppskattar ljudet tillräckligt då......men du får gärna förklara, om nu nått annat skulle vara galet, varför har jag ett sånt sjuuuuuukt ljud i iron man, med exakt samma inställningar, och med exakt samma ljudnivå? I jämfört med hulken

Mvh

#11

Postad 19 oktober 2008 - 16:52

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Det är omöjligt att säga utan att göra en grundlig undersökning av din anläggning, och vilka inställningar du har i respektive Blu-rayspelare och receiver.

Det är inte så att du har en receiver med en DTS-dekoder som inte skickar ut rätt nivå på LFE-signalen? Jag säger inte att det är så, men det är ett förhållandevis vanligt problem på lite äldre modeller. Jag hade själv en NAD för ett antal år sedan som INTE gjorde rätt map LFE, den hamnade uppskattningvis 10dB för lågt i förhållande till spåren med Dolby Digital. Resultatet blev ett ganska fattigt ljud.

Jag är helt övertygad om att det inte har att göra med skillnader mellan DTS-HD MA och DTS 1,5 mbit, det senare är enligt DTS själva transparant med mastern och kan inte skiljas åt, vilket de också demosntrerat i blindtester. Att i det läget säga att det har med den skillnaden att göra är inget annat än livliga fantasier.

Något är antagligen galet med inställningarna, aningen i recevern eller i spelaren.

MVH
/Chuck

#12

Postad 19 oktober 2008 - 16:56

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Iof så ska DTS Core 1,5 mbps låta mkt bra med så verkar konstigt!!?


När jag testat köra ut DTS HD-MA som 1,5mbps så har jag upplevt att basen "klipps av" i vissa frekvenser, antagligen detta han upplever.

Edit: Med PS3 innan den fick stöd för DTS HD-MA.

Redigerat av thetias, 19 oktober 2008 - 17:01.


#13

Postad 19 oktober 2008 - 18:45

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

När jag testat köra ut DTS HD-MA som 1,5mbps så har jag upplevt att basen "klipps av" i vissa frekvenser, antagligen detta han upplever.

Edit: Med PS3 innan den fick stöd för DTS HD-MA.


Jaså, i hulken filmen också? :)

#14

Postad 19 oktober 2008 - 20:23

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Jaså, i hulken filmen också? :)


Inte testat. :P

#15

Postad 19 oktober 2008 - 20:30

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Såg precis om den på BD med DTS core ljudspåret och där finns det mycket bas!! Bara att höja på stärkaren.. :)

#16

Postad 19 oktober 2008 - 21:32

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

Såg precis om den på BD med DTS core ljudspåret och där finns det mycket bas!! Bara att höja på stärkaren.. :P


hehe, men om du jämför den med iron man då? då är den som en piss i nilen haha :)

Redigerat av Cerwin vega Al-1000, 19 oktober 2008 - 21:33.


#17

Postad 20 oktober 2008 - 07:59

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Sen ska vi väl kanske oxå klargöra att alla definerar inte bra ljud som "ljud med mkt bas" :)
Ta t ex Brotherhood of the Wolf. På min dvd version är de mkt mera "tryck" i basen jämnfört med
min hd-dvd version där de är ett DTS HD ljudspår. På vilken basen inte alls trycker på lika mkt.
Men skillnaden är när man lyssnar på dem så är HD ljudspåret bra mkt mer kontrollerat och detaljerat
än dvd versionens DTS som är mkt mera grötit o mullrigt.

Just my 2 cents

#18

Postad 20 oktober 2008 - 13:25

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Kollade Hulken nyss och det var fint DTS ljud kan bara utnyttja Core delen tills jag köpt en
Panasonic55.a som kodar av internt!! kan ju bara tänka mig hur bra det är

Denna film har ju mkt mer feta actionscener än iron man så det var ju ingen direkt match anser jag!!


Sen var det väl inte Bas ala Transformers heller.


Tycker filmen var bra annars mkt bättre än den första!!

Redigerat av henke007, 20 oktober 2008 - 13:32.


#19

Postad 20 oktober 2008 - 13:26

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja köpte faktiskt filmen idag på lunchen :)
Så ska hem och se den efter jobbet tänkte jag.

#20

Postad 20 oktober 2008 - 13:43

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Ja köpte faktiskt filmen idag på lunchen :)
Så ska hem och se den efter jobbet tänkte jag.


Samma här. :)

#21

Postad 20 oktober 2008 - 17:27

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

Kollade Hulken nyss och det var fint DTS ljud kan bara utnyttja Core delen tills jag köpt en
Panasonic55.a som kodar av internt!! kan ju bara tänka mig hur bra det är

Denna film har ju mkt mer feta actionscener än iron man så det var ju ingen direkt match anser jag!!


Sen var det väl inte Bas ala Transformers heller.


Tycker filmen var bra annars mkt bättre än den första!!


Men jag pratar inte om de "fina ljudet" utan BAAAS TRYCKET!! haha. Ja filmen har fler action scener kanske har du rätt i, men jaa....

Transformers är über grym, men förlåt asså får nog säga trots de, att Iron Man klår den (mycket bättre surround i transformers, men de snackar vi ju inte om nu)...

Iron man är den ända gången min eq har gått upp på 1 röd, hulken ska man vara glad om den gick upp emot en gul! Men kanske inte så konstigt att iron man äger, imed där är faktiskt 6 15 tummare som jobbar faktiskt stenhårt i den filmen samt en 12:a :) :)

#22

Postad 20 oktober 2008 - 17:32

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Ja Transformers och Iron Man lät ju bättre enligt mig då jag lyssna på dem i Dolby True HD!!

Blir intressant att lyssna av Hulken sen med DTS HD MA!!

Kan nog hålla med om att basen inte gungade direkt på Hulken!

Inte som 6 min och 50 sek in på Transformers hehe

#23

Postad 20 oktober 2008 - 17:54

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

Ja Transformers och Iron Man lät ju bättre enligt mig då jag lyssna på dem i Dolby True HD!!

Blir intressant att lyssna av Hulken sen med DTS HD MA!!

Kan nog hålla med om att basen inte gungade direkt på Hulken!

Inte som 6 min och 50 sek in på Transformers hehe


Taaack, men varför gungar de inte så mycke då? Jag är helt besviken :) Förra hulken har jag på dvd och där är grymt mycke coolare och mer häftigt tryck, särskilt när han hoppar runder i slutet:)

#24

Postad 20 oktober 2008 - 18:32

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Kollade Hulken nyss,snacka om att subben fick jobba.
Jag fick gå fram och sänka den,för det blev för mycket bas. :)

#25

Postad 20 oktober 2008 - 18:35

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Låter nog fetare i lossless

#26

Postad 20 oktober 2008 - 21:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Jepp DTS-HD MA ljudet på Incredible Hulk är ju BRUTALT! :(
LFE kanalen är definitivt INTE tam.
Kan va att nerkonverteringen till Core tappar i tryck?

#27

Postad 21 oktober 2008 - 18:12

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jepp DTS-HD MA ljudet på Incredible Hulk är ju BRUTALT! :(
LFE kanalen är definitivt INTE tam.
Kan va att nerkonverteringen till Core tappar i tryck?



Nja...det kan också betyda att Digital Multichannel(PCM) genom HDMI har drabbats av LFE-buggen. Förstärkaren lägger inte på de extra 10db, eller 12db vid avspelning av PCM.

Min denon 4806 funkar så. Jag är tvungen att höja SW(subwoofer) kanalen 10 decibel för att återge basen rätt. Det har diskuterats i avsforum under benämningen "-10db LFE bug". Det går även hitta trådar om man googlar.

Där har de också listat förstärkare som inte fixar problemet.

Tack och lov kan jag spara min subwooferinställning. Nu brakar det mer vid filmvisning... :)

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 21 oktober 2008 - 18:14.


#28

Postad 21 oktober 2008 - 20:47

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Kollade nyss på Hulken och jösses vilket tungt ljud. En av de grymmaste ljudspåren jag hört på Blu-ray

#29

Postad 21 oktober 2008 - 21:21

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

Kollade nyss på Hulken och jösses vilket tungt ljud. En av de grymmaste ljudspåren jag hört på Blu-ray


Menar du allvar? (har du sett iron man).....jag tar den som en referens bas film hehe

#30

Postad 21 oktober 2008 - 21:54

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
...

Redigerat av henke007, 21 oktober 2008 - 22:01.


#31

Postad 21 oktober 2008 - 22:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Menar du allvar? (har du sett iron man).....jag tar den som en referens bas film hehe


Basen på Hulken är helt iklass med Iron Man för mig iallafall.
Pröva att skruva upp basen när du kör DTS ifall det har nåt med LFE buggen att göra som nämns ett par inlägg högre upp.

Jag hade själv en förstärkare för några år sen som hade betydligt bättre bas när man körde Dolby jämfört med DTS.

#32

Postad 21 oktober 2008 - 22:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Nja...det kan också betyda att Digital Multichannel(PCM) genom HDMI har drabbats av LFE-buggen. Förstärkaren lägger inte på de extra 10db, eller 12db vid avspelning av PCM.

Min denon 4806 funkar så. Jag är tvungen att höja SW(subwoofer) kanalen 10 decibel för att återge basen rätt. Det har diskuterats i avsforum under benämningen "-10db LFE bug". Det går även hitta trådar om man googlar.

Där har de också listat förstärkare som inte fixar problemet.


Kan du inte länka till detta ..

Finner det inte

Länka till listan också

Vad jag förstår ... är detta ett problem som endast har funnits med Pannas Blu Ray spelare

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 21 oktober 2008 - 22:35.


#33

Postad 21 oktober 2008 - 22:42

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag kollade Transformers idag,vilken grymt bra film. :blink:
Dock har den samma som Hulken att Night Mode går över på auto,men vet man det så är det bara att sätta på off.
Så brakar det loss. :rolleyes:

#34

Postad 21 oktober 2008 - 22:46

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Jag kollade Transformers idag,vilken grymt bra film. :blink:
Dock har den samma som Hulken att Night Mode går över på auto,men vet man det så är det bara att sätta på off.
Så brakar det loss. :rolleyes:


Vad menar du nightmode på auto?

#35

Postad 21 oktober 2008 - 22:47

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Vad menar du nightmode på auto?


Jo på min Onkyo 875,så stod Late Night Mode på auto när jag kollade.
Så fick ändra till Off.

#36

Postad 21 oktober 2008 - 23:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Det är inte så att du har en receiver med en DTS-dekoder som inte skickar ut rätt nivå på LFE-signalen? Jag säger inte att det är så, men det är ett förhållandevis vanligt problem på lite äldre modeller. Jag hade själv en NAD för ett antal år sedan som INTE gjorde rätt map LFE, den hamnade uppskattningvis 10dB för lågt i förhållande till spåren med Dolby Digital. Resultatet blev ett ganska fattigt ljud.


Jag har en likadan förstärkare som herr cerwin, och LFE-nivån är den samma med AC3 och DTS.

Förstår inte riktigt varför han jämför två olika filmer och drar slutsatser om ljudformaten. Det blir ju lite som att
provköra en bil med 3.0 diesel V6 och en med 1 liters bensinmotor, och sen dra slutsatsen att diesel är det bästa
drivmedlet.

Sen angående förstärkare och ljudformat. Man kan hälla raketbränsle i tanken på en Volvo 240, men det betyder
inte att bilen kan flyga för det, lika lite som att en billig förstärkare med TrueHD/DTS HD dekoder per automatik
låter bättre än en äldre med AC3/DTS dekoder. Vi snackar små skillnader här, framförallt när det handlar om DTS
Core, som precis som Chuck skrev är nära mastern ljudmässigt.

Tror att många drar slutsatser av dåligt kodade ljudspår på DVD.

Redigerat av Ageve, 21 oktober 2008 - 23:20.


#37

Postad 21 oktober 2008 - 23:20

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Ageve

Har du hört någon om den där LFE buggen ?
Att det skulle ha något med stärkarana att göra ...

Första gången jag hör om det ..

Maveric

#38

Postad 21 oktober 2008 - 23:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Nope, har inte hört nåt om det. Men det kanske bara gäller förstärkare med HDMI?

Har ett gäng filmer på DVD med både AC3 och DTS och har aldrig upplevt någon skillnad i LFE-ljudnivån, däremot ofta
(men inte alltid) bättre ljud med DTS-spåret.

Redigerat av Ageve, 21 oktober 2008 - 23:23.


#39

Postad 22 oktober 2008 - 06:20

Wolverine66
  • Wolverine66
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Ni måste skoja med mig? Jag vet iofs inte hur ni definerar bas, men hulken är långt ifrån Iron Man, i iron man har man även det i alla kanaler, trots jag inte har en eq bak så flyttar bakhögtalare så mycke luft så de blåser en i nacken!

Det är tryck, de får jag inte fram hur hulken filmen :blink: men kan de verkligen bero på att jag inte kan köra t.ex dts hd, nya ljudformaten? Skulle där vara sån skillnad? Jag sände ju full rate dts ifrån min hemmabioförstärkare, och så vitt jag vet så ska de inte vara så dåligt hehe

Jag fick provat dvd:en nu precis, och ja visst är där bättre tryck i dolby spåret, men ändå inget som är jämförbart med Iron Man :rolleyes: Och jag kan inte förstå varför?

mvh


Jag kan bara hålla med dig. ljudet på Iron Man är pass mycket bättre än på Hulken.
Själva filmen och bilden likaså.

#40

Postad 22 oktober 2008 - 08:28

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Kan du inte länka till detta ..

LFE, subwoofers and interconnects explained

Denon AVR-4806(AVC-A11XV): LFE control only affects DD and DTS. One owner reports that PCM/DSD LFE gain is undocumentedly linked to analogue SW Level setting; another owner reports that this doesn't work for him


MVH
/Chuck

#41

Postad 22 oktober 2008 - 14:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
kan faktiskt hålla med om att i iron man är det ruskigt tryck. trodde att elementet i subben skulle lämna lådan :blink:
men hulken är verkligen inte dålig den heller, även om jag håller med om att iron man är vassare i imponator faktor

men vill du verkligen testa va din sub går för så skall du kolla på filmen "Flight of the phoenix"
när dom dundrar in i första sandstormen så gör man nästan i byxorna om man har en "rolig" subba :rolleyes:

#42

Postad 22 oktober 2008 - 17:18

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

kan faktiskt hålla med om att i iron man är det ruskigt tryck. trodde att elementet i subben skulle lämna lådan ;)
men hulken är verkligen inte dålig den heller, även om jag håller med om att iron man är vassare i imponator faktor

men vill du verkligen testa va din sub går för så skall du kolla på filmen "Flight of the phoenix"
när dom dundrar in i första sandstormen så gör man nästan i byxorna om man har en "rolig" subba :D


Behöver ingen sub för att känna det......de ända man behöver är ett(två) par ordentliga högtalare ;)

#43

Postad 22 oktober 2008 - 17:31

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
gissar på att du missar endel info som ligger i LFE spåret om du inte kör med sub . så TROR inte att du har känner/hör av all lågbas info som finns i den filmen

#44

Postad 22 oktober 2008 - 17:54

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

gissar på att du missar endel info som ligger i LFE spåret om du inte kör med sub . så TROR inte att du har känner/hör av all lågbas info som finns i den filmen


gissar på? dvs du vet inte......uttala dig inte då ;) de flesta ska vara rätt passiva när vi pratar om ljudtryck:) Men de fanns faktiskt nån som höll med mig om de jag skrev i början

Jag tycker sjlälv att de är synd att de är så

Redigerat av Cerwin vega Al-1000, 22 oktober 2008 - 17:55.


#45

Postad 22 oktober 2008 - 18:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

gissar på att du missar endel info som ligger i LFE spåret om du inte kör med sub . så TROR inte att du har känner/hör av all lågbas info som finns i den filmen


Han kör LFE+main i förstärkaren, dvs LFE-kanalen mixas in i frontarna.

Men som sagt, det ni jämför är två filmer, inte två ljudformat.

#46

Postad 22 oktober 2008 - 19:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
NU skall alla höra på Cerwin vega Al-1000 ni som inte vet något för inte uttala sig här på forumet längre. hur FEN skall jag vet vad du har för inställningar i din förstärkare??

Vilken förbannat dålig attityd du har killen!!

Sorry för OT

#47

Postad 23 oktober 2008 - 11:16

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Han kör LFE+main i förstärkaren, dvs LFE-kanalen mixas in i frontarna.


Men hur lågt går frontarna då?

#48

Postad 23 oktober 2008 - 20:00

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

  • 1 391 inlägg
  • 0

NU skall alla höra på Cerwin vega Al-1000 ni som inte vet något för inte uttala sig här på forumet längre. hur FEN skall jag vet vad du har för inställningar i din förstärkare??

Vilken förbannat dålig attityd du har killen!!

Sorry för OT


Heheh hade du läst ageves inlägg så hade du sett det :) ;) ....men de är inga inställningar som är fel, de beror på filmen för hemmabion är helt hundra inställd.

Och på tal om att ställa in tryck, så blev farsans cerwin vega sub riktigt bra, efter vi satte en eq till den och ett slutsteg, med liknande min kurva!

Men om vi pratar om bilden då på hulken...vad säger ni? Jämför gärna med nån annan film

Redigerat av Cerwin vega Al-1000, 23 oktober 2008 - 20:02.


#49

Postad 23 oktober 2008 - 20:11

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Kan du inte länka till detta ..

Finner det inte

Länka till listan också

Vad jag förstår ... är detta ett problem som endast har funnits med Pannas Blu Ray spelare

Maveric


Det var inte så lätt och hitta som jag trodde. Men jag hittade en tråd på avsforum som är av värde:
Förklaring av LFE...

#50

Postad 23 oktober 2008 - 20:23

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

LFE, subwoofers and interconnects explained



MVH
/Chuck


Först nu såg jag att du länkat till samma ämne som jag.

Jag måste tillägga att problemen jag fick var när jag PCM:ade ljudet från PS3:n. Bitstreamen såg till att höja med korrekta 10db i LFE. Så fort jag slog om till PCM Multichannel på PS3:an var basen mycket tunnare. Det var ett ****s problem att matcha subbens volym mellan de olika ljudformaten. Nu förstår jag att digital PCM inte tog med sig flaggningen till LFE-spåret. Bara när jag körde Bitstream. Förvirrad var namnet... :)

Jag visste inte ens att man drog ner LFE vid mixning för att ge "headroom" vid uppspelning.

Man lär sig mycket!
Det är inte ens säkert att trådskaparen har samma problem som jag. Vi får hoppas att det löser sig.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.