Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad gör Ino Audio så unika, som ingen annan kan?

864 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 februari 2013 - 21:30

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
Mycket bra och insiktsfullt inlägg, GuessWho. Det sammanfattar rätt bra hela Inodebatten!!
Jag har hört Ino. Gav mig inget speciellt bestående intryck. Men man måste beakta ett par
punkter.

1. När "folk" pratar om INO och hur fantastiskt det lät, så var det ett system med
toppar, basmoduler och rumsoptimering!

2. Fan , kunde lika gärna blivit en punkt av det hela. Men Ino gubbar bryr sig om akustiken.

3. Bara för att skapas en massa inlägg av INO ägare, så behöver det inte betyda att det är
ett hett märke. Det är samma snubbar på alla forum, glöm inte det! Och vad fan är ett forum,
när det kommer till fösäljningsvolymer?

Ergo: Det finns fanboys vad gäller alla märken. Inte minst mitt gamla, JBL. Och det går att
uppnå samma resultat om man delar ett par vanliga apkistor högt och låter en massiv
konarea ta hand om basen. Samt kollar till akustiken förstås. Tro för fan inte att IÖ kommit på
nåt magiskt i sin källare i Täby!!

#52

Postad 07 februari 2013 - 21:38

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Kan man inte, ok du får gärna utveckla?

Jag har hittills inte sett några Ino-högtalare i någon butik i helsingborg med omnejd. Kanske har något förändrats sedan sist jag såg var dom såldes, men då hade jag fått resa i många timmar för att hitta en butik som demar Ino-högtalare. Därav jag nämnde "praktiska skäl" till varför inte vem som helst kan provlyssna dom.

Nej! Så vi har blivit lurade? Allt var bara bluff? :unsure:

Jag vet inte om du har blivit lurad, eller ens om du har köpt några Ino-högtalare. Vad jag menar är att när man har ett sådant slutet och begränsat sätt att marknadsföra högtalare som Ingvar Öhman har, så är det lätt att lura i en kund vad en ljudmässig brist kan bero på. Mitt exempel med rummet är inte taget ur luften utan något som har omnämnts många gånger av människor som har eller har provat Ino-högtalare...

Det låter som du insinuerar att högtalarna är dåliga och att det bara finns bra rum? Eller?

Det låter kanske så, men att det gör det kan bero på att man hör det man vill höra (a.k.a. selektiv perception).
Jag tror inte att Ino-högtalare är sämre än andra. Jag tror snarare att dom låter riktigt bra i vissa avseenden, men eftersom ALLA högtalare utan undantag är kompromisser, så MÅSTE det finnas nackdelar med Ino-högtalare också. Om någon parameter är bättre, så måste det finnas någon parameter som också är sämre. För annars vore det inte någon kompromiss.

Att ALLA högtalare presterar ett bättre ljudmässigt resultat om man optimerar rummet högtalarna står i, med avseende på just de ljudmässiga kvaliteerna man vill framhäva, är inget konstigt. Så på sätt och vis har du väl rätt i att det bara finns "bra rum" (eller dåliga) men det har inget specifikt med Ino-högtalare att göra.

P.S: Klubbansvarige till Ino-klubben kan gärna skicka min medlemsblankett igen, den kom aldrig fram sist! B)

D.S.
Du behöver ingen medlemsblankett för Ino-klubben. Det enda som krävs är att du äger, har ägt eller åtminstone provlyssnat ett par Ino-högtalare och dessutom stämmer i bäcken när folk säger att dom är bäst. Då blir man per automatik medlem i den exklusiva skaran "Ino-anhängare".

Vare sej man vill det eller ej, tyvärr...

Det som faktiskt är lite tragiskt med situationen är att jag tror inte Ino-högtalarnas exklusivitet behöver framhävas genom de udda marknadsföringsmetoderna och IÖ's många gånger märkvärdiga raljerande om sådant som med annan vokabulär har varit känt sedan antiken. Jag tror faktiskt att Ino-högtalare generellt är helt ok...

#53

Postad 07 februari 2013 - 21:43

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
Jag har lurat på ett par pI60. Men pga Öhmans otrevliga översittarattityd,
i forum, nipp never.

En sak har jag dock tänkt på. Om jag som ungt geni skulle vilja leva på mitt
särintresse. Då har IÖ lycktas fullt ut. Man skulle kunna skriva en uppsats
i marknadsföring efter det han genomfört. Sanslöst brilliant!

Redigerat av Bongo_Mongo, 07 februari 2013 - 22:00.


#54

Postad 07 februari 2013 - 22:07

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Alla märken har sina fanboys, tyvärr har ju just Ino haft ett par riktigt militanta sådana, hade dom inte betett sig som dom gjort så tror jag att många faktiskt inte haft den negativa inställningen dom har till märket.

Har själv Ino, men har inga som helst problem med att lyssna på och uppskatta andra märken, tvärtom tycker jag det är både intressant och kul när man får möjlighet att vidga sina vyer! :)
Men på något vis känns det som om många har en väldigt konstig uppfattning att dom som har Ino dömer ut allt annat som skit, så är verkligen inte fallet!!

#55

Postad 07 februari 2013 - 22:15

pickepock
  • pickepock
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Jag har lurat på ett par pI60. Men pga Öhmans otrevliga översittarattityd,
i forum, nipp never.


Jo, kan hålla med dig här att tonen emellanåt är lite sträng. Varför vet jag inte. Dock har jag ju träffat han några gånger och mer sympatisk person är nog svårt att finna. Eller så tycker han att jag e så korkad att ha bara spelar med :-) HaHa.


Men som jag sagt tidigare. Kan man bara vara lite självkritisk så tror jag man står emot klanen. Lyssnar på fler högtalare än Ino och kan nog själv se att det finns flera stjärnor på himlen.
Men Ino låter bra även i mitt rum.

Redigerat av pickepock, 07 februari 2013 - 22:16.


#56

Postad 07 februari 2013 - 22:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0
Jag tror att det har mycket att göra med akustikbehandling.

Dessvärre är det något som många högtalartillverkare inte ens nämner i sin marknadsföring, gissningsvis pga att de inte säljer lika många högtalare om de säger som det är. Sven Svensson har nog svårt att köpa argument i stil med "det kommer aldrig låta bra i ett kalt rum utan mattor".

Chansen att man får höra Ino under i bra/rätt förutsättningar är med andra ord större än med andra högtalare.

Jag har hört piP låta både bra och halvdant. I det senare fallet stod de fel placerade (ut från väggen) och det fanns ingen dämpning osv.

Att piP nämns i samma veva som höga ljudtryck är också "intressant". De bottnar ganska snabbt pga att de till skillnad från de flesta andra stativare återger djupbas.

#57

Postad 07 februari 2013 - 22:19

pickepock
  • pickepock
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Men på något vis känns det som om många har en väldigt konstig uppfattning att dom som har Ino dömer ut allt annat som skit, så är verkligen inte fallet!!

Håller med. Polarna tycker man är en udda fågel som tycker Tannoy låter bra :-) Du har ju Ino HaHa. Men jag bryr mig inte...

#58

Postad 07 februari 2013 - 22:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jag har lurat på ett par pI60. Men pga Öhmans otrevliga översittarattityd,
i forum, nipp never.

En sak har jag dock tänkt på. Om jag som ungt geni skulle vilja leva på mitt
särintresse. Då har IÖ lycktas fullt ut. Man skulle kunna skriva en uppsats
i marknadsföring efter det han genomfört. Sanslöst brilliant!

Skulle nog vilja se några årsredovisningar innan jag stämmer in i det här. :)

#59

Postad 07 februari 2013 - 22:28

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 1
Hört Piparna vid ett par tillfällen. En gång på mässa, då det lät riktigt skit. Samtidigt hörde jag
en konversation bakom mig. "Geni" "Världens båsta" "Bastryck från dessa små". Samtidigt hade
jag en av mässans allra värsta upplevelser......

Redigerat av Bongo_Mongo, 07 februari 2013 - 22:37.


#60

Postad 07 februari 2013 - 22:37

pickepock
  • pickepock
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Hört Piparna vid ett par tillfällen. En gång på mässa, då det lät riktigt skit. Samtidigt hörde jag
en konversation bakom mig. "Geni" "Världens båsta" "Bastryck från dessa små". Samtidigt hade
jag en av mässans allra värsta upplevelser......


Som några redan skrivit kräver Pip en väldämpad vägga strax bakom sig och för övrigt ett rätt bra rum :-) Enligt mig kräver dom flesta högtalare något för att prestera bra och rättvist. Dagens hus/lägenheter med öppna planlösningar blir aldrig bra om man inte jobbar lite med det. Här tycker jag IÖ är rätt tydlig och även hjälpsam för att få det till det bättre. Inget jag fått erfara från andra företag.

#61

Postad 07 februari 2013 - 22:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Det här med en speciell inogrupp kan faktiskt stämma bra in. Det blir lite exklusivt att vara med i en grupp som man inte bara kan hoppa in i och vara med, då kraven för inosystemen är väldigt speciella. Man får ju inte köpa om man inte varit på demo, väntetiden är lång, det blir en exklusiv klubb att vara med i helt enkelt.

#62

Postad 07 februari 2013 - 23:12

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0

Jag har hittills inte sett några Ino-högtalare i någon butik i helsingborg med omnejd. Kanske har något förändrats sedan sist jag såg var dom såldes, men då hade jag fått resa i många timmar för att hitta en butik som demar Ino-högtalare. Därav jag nämnde "praktiska skäl" till varför inte vem som helst kan provlyssna dom.


Vem som helst som av praktiska skäl tar sig till Stockholm kan provlyssna, ska du inte köpa ett stort system får väl nästan vem som helst köpa också.


D.S.
Du behöver ingen medlemsblankett för Ino-klubben.


Ok, det lät nästan som man behövde det, så jag passade på att försöka skämta om det :)


Det enda som krävs är att du äger, har ägt eller åtminstone provlyssnat ett par Ino-högtalare och dessutom stämmer i bäcken när folk säger att dom är bäst. Då blir man per automatik medlem i den exklusiva skaran "Ino-anhängare".

Vare sej man vill det eller ej, tyvärr...


Jag äger, har ägt och provlyssnat, men kan inte minnas att jag har sagt att de är bäst. Så jag antar att jag inte kvalificerad?

Jag tror faktiskt att Ino-högtalare generellt är helt ok...


Ja de är väl ganska ok.


Jag vill försöka få fram att de flesta som har Ino är helt vanliga hifinördar. Jag försöker inte få fram någon hemlig agenda eller driva något korståg. Jag har köpt ett par högtalare som passar mig och jag är nöjd med. För något år sen vågade man ju knappt nämna pi60 i en tråd där någon frågade efter högtalare för 20k, då blev man ju halvt lynchad.

Ja skulle du guesswho (eller någon annan) upp till Värmland så är du välkommen på en provlyssning och en kaffe :)

Det här med en speciell inogrupp kan faktiskt stämma bra in. Det blir lite exklusivt att vara med i en grupp som man inte bara kan hoppa in i och vara med, då kraven för inosystemen är väldigt speciella. Man får ju inte köpa om man inte varit på demo, väntetiden är lång, det blir en exklusiv klubb att vara med i helt enkelt.


Låter nästan som när Ferrari släpper en ny bil i begränsad upplaga.

#63

Postad 07 februari 2013 - 23:14

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 1
Den som ska till Motala är hjärtligt välkommen hem till mej också.
Är ni halvsura och jobbiga får ni en kaffe och får dra inom en timme.
Är ni vanligt folk som inte försöker vara så jävla märkvärdiga så får ni mat och några bärs och får sova över. :)

#64

Postad 07 februari 2013 - 23:15

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Det låter som ett BETYDLIGT trevligare alternativ än att åka till stockholm.
Tackar som bjuder!

Gonatt alla högtalartokar!

#65

Postad 07 februari 2013 - 23:29

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
då jag varit hos Ingvar och handlat så har han aldrig frågat om jag har lyssnat på Ino. Det står i manifestet men jag tror inte det är något han är jättenoga med. Sen så tror jag att hans källare har en jävligt stor placeboeffekt över sig, man har hört att det ska vara så jävla bra och då är det väl omöjligt att det låter dåligt? :) iofs så tyckte jag också att det var en liten wow-upplevelse då jag var där första gången, men då jag varit där efteråt så är det inte riktigt samma sak då man hört andra system.

#66

Postad 07 februari 2013 - 23:57

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Var hittar man info om dessa högtalare?
Hittar många bilder men inga priser eller vilket utbud som finns.

#67

Postad 08 februari 2013 - 01:02

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 2
Det "unika" med Ino är väl alla belackare, där stor del inte ens lyssnat på prylarna. Vet inte vad det är, jante eller något annat. Att någon är nöjd med ett par B&W 802 eller är nöjd med Revel Ultima Studio 2 så är det lugnt. Men fan ta om du är nöjd med ett par Ino högtalare, då är man med i en sekt, utövar en religion eller är en av "Öhmans springpojkar".

#68

Postad 08 februari 2013 - 03:14

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Kostar inte pip närmare 10lax?
Lite fånigt & jämföra byggsats i rå mdf mot något färdigbyggt med fin finish.

+1

#69

Postad 08 februari 2013 - 03:20

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Vill tilläga att jag känner igen diskussionen från motorcykelvärlden, vilken är den bästa mc:en glidare eller sporthoj!

#70

Postad 08 februari 2013 - 08:24

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

så kan man lura i Ino-kunderna lite vad som helst.


Generellt sett så är det väl så att INO ägareofta har fötterna på jorden och inte tror på tex fantasier som kablar, strömrenare och andra tramstweaks (just pga att på faktiskt så dissas dessa newage idotier ganska hårt).

Äger inte INO själv (men vill göra det då jag hört dom hos en polare)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 08 februari 2013 - 08:24.


#71

Postad 08 februari 2013 - 09:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 2

Det "unika" med Ino är väl alla belackare, där stor del inte ens lyssnat på prylarna. Vet inte vad det är, jante eller något annat. Att någon är nöjd med ett par B&W 802 eller är nöjd med Revel Ultima Studio 2 så är det lugnt. Men fan ta om du är nöjd med ett par Ino högtalare, då är man med i en sekt, utövar en religion eller är en av "Öhmans springpojkar".


Du är tyvärr en stor del till att många ogillar Ino fast dom inte ens hört dom.
Detta pga av ditt ständiga tjat i varenda tråd.

#72

Postad 08 februari 2013 - 10:25

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Märker att folk tycker det verkar vara besvärligt att få lyssna på Inosar? Det är sant att dom inte säljs i butik men precis som Bakerman skriver så är ofta folk välkommna hem till Inoägare för provlyssning.... ofta finns dom närmare än du tror :rolleyes:

Är det nån här som vill lyssna nån gång så är det nog bara att skiva ett par rader på faktiskt så kommer det ramla in inbjudningar, förutsatt att man kan uppföra sig. Det verkar finnas många förutfattade meningar i den här tråden och dom bör man nog lämna hemma.

Jag var också väldigt anti pga. "sekten" i början men nu när jag fått lyssna lite så kan det nog bli ett par framöver. Även om jag inte köper några så har jag fått ett par nya vänner med samma ljudintresse och det kan väl inte vara fel?

#73

Postad 08 februari 2013 - 10:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Du är tyvärr en stor del till att många ogillar Ino fast dom inte ens hört dom.
Detta pga av ditt ständiga tjat i varenda tråd.


+100 på det inlägget.

Märker att folk tycker det verkar vara besvärligt att få lyssna på Inosar? Det är sant att dom inte säljs i butik men precis som Bakerman skriver så är ofta folk välkommna hem till Inoägare för provlyssning.... ofta finns dom närmare än du tror :rolleyes:

Är det nån här som vill lyssna nån gång så är det nog bara att skiva ett par rader på faktiskt så kommer det ramla in inbjudningar, förutsatt att man kan uppföra sig. Det verkar finnas många förutfattade meningar i den här tråden och dom bör man nog lämna hemma.

Jag var också väldigt anti pga. "sekten" i början men nu när jag fått lyssna lite så kan det nog bli ett par framöver. Även om jag inte köper några så har jag fått ett par nya vänner med samma ljudintresse och det kan väl inte vara fel?


Ja vill man lyssna så är det verkligen inget problem, bara säga hej och fråga så är det alltid folk som bjuder in till lyssning.

Hittar ni ingen här på minhembio så finns det ett gäng på Faktiskt.se som är utspridda över stora delar av landet.

#74

Postad 08 februari 2013 - 10:34

Purre
  • Purre
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Den som ska till Motala är hjärtligt välkommen hem till mej också.


Och här finns en i Norrköping som har erbjudit folk att lyssna, och ja de som varit här brukar tycka det låter bra också med tanke på storleken på högtalarna. Dock tänker jag inte tvinga någon att köpa likadana eller för den delen tycka om vad dom presterar. Det är ändå så pass personligt!

#75

Postad 08 februari 2013 - 10:44

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Du är tyvärr en stor del till att många ogillar Ino fast dom inte ens hört dom.
Detta pga av ditt ständiga tjat i varenda tråd.

Tror du slog huvet på spiken där. Övriga ägare verkar snarare ovanligt trevliga och generösa. :)

#76

Postad 08 februari 2013 - 11:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Själv har jag väl inte lyssnat på jättemycket olika högtalare i mitt liv. Dock är det ganska sällan jag blir jätteimponerad när jag gör det. Jag blev imponerad av några små Dynaudio på Arkenmässan för några år sedan och av några Burmester på samma mässa för ja, jag vet inte vad de kostade men anläggningen såg ut att kosta typ 300000kr + :) . Vienna acoustics beethoven baby grand och Strauss är också högtalare jag gillat skarpt när jag hört dem.

Har alltid varit nyfiken på Ino och fick för ett tag sedan möjlighet att lyssna på INO piP och pi60+bs60 hemma hos en snäll Göteborgare.

Ino piP stod i ett vanlig vardagsrum utan dämpning och jag tyckte det lät väldigt fint måste jag säga. Kändes som ljudet släppte fint från högtalarna och jag upplevde dem som ganska avslöjande och transparanta (jag vet, hififloskler :)). Kände rent spontant att det var en fantastisk högtalare för det ändå helt överkomliga priset både i byggsats och färdiga. Kan definitivt tänka mig att äga ett par i framtiden. Tycker även att de ser ganska bra ut designmässigt.

pi60+bs60 var uppställda i en sluten källare som var utomordentligt akustiskt förbättrad. Ägaren har jag för mig sa att det var "nästan" gjort så som Ingvar hade tyckt att han skulle göra, det var något kvar att fixa tror jag. I den här källaren lät det OTROLIGT bra! Är nog det bästa jag har hört faktiskt. Vilken kraft, bas, luftighet, dynamik, ja you name it. Kan definitivt tänka mig att äga det här systemet också. Den här kombinationen var väl kanske dock inte lika snygg estetiskt(förlåt mig om du läser det här ägaren :blush:) men med det ljudet som levererades så är det nästan förlåtet.

Problemet som jag ser det är väl att jag skulle dock vilja prova flera högtalare i samma eller liknande rum innan jag kan göra en definitiv slutsats. För jag har aldrig hört några andra högtalare i ett sådant akustiskt välkonstruerat rum. Skall jag köpa nytt i framtiden ligger Ino väldigt bra till hos mig i alla fall kan jag säga.

Om de sedan är unika och gör något som ingen annan kan vet jag faktiskt inte.


Mvh

/Genis

Redigerat av genstruktur, 08 februari 2013 - 13:09.


#77

Postad 08 februari 2013 - 11:52

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0

Har alltid varit nyfiken på Ino och fick för ett tag sedan möjlighet att lyssna på INO piP och pi60+bs60 hemma hos en snäll Göteborgare.


Var det lite ovanför Brunsbo / aröd? Isåfall låter det riktigt bra i den källaren :)

#78

Postad 08 februari 2013 - 12:15

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Vad roligt att tråden fick en sådan respons. Tycker att många bidrar med väldigt bra åsikter. Tycker det är lätt att fastna i en tankekurva särskilt om man ursäkta uttrycket, snöar in sig på ett märke oavsett om det är hifi eller bilar etc.

Bakerman med ett sådant erbjudande skulle det ju nästan vara värt att åka till nästan andra sidan landen för en lyssning!
Ageve har oxå en väldigt intressant mening. "Att piP nämns i samma veva som höga ljudtryck är också "intressant". De bottnar ganska snabbt pga att de till skillnad från de flesta andra stativare återger djupbas."

Som jag minns dem stämmer detta in väl. Vet att utan att spela speciellt högt så bottnade de ganska. Detta var till men igen icke speciellt dynamiska metal musik.

// Sat

#79

Postad 08 februari 2013 - 12:54

pickepock
  • pickepock
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Vet att utan att spela speciellt högt så bottnade de ganska. Detta var till men igen icke speciellt dynamiska metal musik.[/size][/font]

// Sat


Svårt att deffinera högt eftersom det är så olika från person till person. På mina 20 kvm med ett lyssningsavstånd på 3.5 m och ca 80-90 db på lyssningsplats räcker det till. Blir ca +5db med 2 högtalare på 1 m. Men alla spelar som sagt olika högt och skall man vidare upp i db-skalan och landar på 104 db och över så kanske man skall välja en annan högtalare :-)

#80

Postad 08 februari 2013 - 16:40

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Du är tyvärr en stor del till att många ogillar Ino fast dom inte ens hört dom.
Detta pga av ditt ständiga tjat i varenda tråd.

Ja, om man är 14 år så kanske kan resonerar så. Folk som är vuxna är mentalt mogna nog att inse skillnaden mellan en persons åsikter och hans/hons prylar (eller vänner, eller utbildning eller något annat) han/hon äger. Gör man inte det så är det knappast jag som har ett problem utan personen i fråga.

Kostar inte pip närmare 10lax?
Lite fånigt & jämföra byggsats i rå mdf mot något färdigbyggt med fin finish.

Nja, det vet jag inte. Det säljs ju som byggsats också. Många högtalare kan man få med olika finish och det kostar olika mycket. Då är det knappast fel att man kan använda det priset som billigaste finishen kostar.

#81

Postad 08 februari 2013 - 16:51

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
Bra att mina försök till att skapa bråk är bortagna. Bakerman (en bra ambassadör för INO) anal-
yserade mig rätt som vanligt. Jag har också förstått att IÖ är en trevlig prick i det verkliga livet
utanför Faktisktforumet..... Intressant gubbe. Rekommenderar intervjuerna med honom som finns på
nätet.

Och nog har väl INO debatten lugnat ner sig med åren? Trots mitt försök att elda på. Var så
förbannat uttråkad igår kväll. :rolleyes:

#82

Postad 08 februari 2013 - 17:01

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0

Vill tilläga att jag känner igen diskussionen från motorcykelvärlden, vilken är den bästa mc:en glidare eller sporthoj!


För att inte tala om cykelforum. Där kan man tydligen bli idiotförklarad pga fel mönsterdjup på däcken,
Bråkar kvinnor på sina forum? Kör för övrigt en Victory Vegas....

Redigerat av Bongo_Mongo, 08 februari 2013 - 17:04.


#83

Postad 08 februari 2013 - 17:10

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

Trots mitt försök att elda på. Var så
förbannat uttråkad igår kväll. :rolleyes:

Det var underhållande att läsa iaf :P

#84

Postad 08 februari 2013 - 17:15

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 1

Ja, om man är 14 år så kanske kan resonerar så. Folk som är vuxna är mentalt mogna nog att inse skillnaden mellan en persons åsikter och hans/hons prylar (eller vänner, eller utbildning eller något annat) han/hon äger. Gör man inte det så är det knappast jag som har ett problem utan personen i fråga.


Men är det inte lite fjortisvarning när du måste pracka på alla dina "åsikter" som absoluta sanningar i VARENDA tråd ?
Du framställer det inte som dina åsikter. Du tjatar och tjatar och tjatar tills folk inte orkar diskutera med dej längre.
VARENDA människa som har hängt på MHB eller Faktiskt i några månader vet precis vad du tycker och tänker, och det är därför dom flesta på forumen är så trötta på dej.
Du måste ju vara den mest blockade personen på detta forum, och det finns givetvis en anledning till det...

Det är säkert någon form av störning eller bosktavskombination som gör att du inte kan rycka på axlarna och skita i det när folk skriver något som du inte håller med om, men dom som inte tänker på att det är så blir naturligtvis förbannade på ditt eviga tjat.
En del borde ju kanske ha alkolås på datorn, (jag syftar inte på någon speciell Bongo :D ) men du kan ju knappast vara full varenda inlägg du skriver ?
Själv har jag slutat bry mej.
Men du kan vara helt säker på att du är en stor bidragande faktor till att många ogillar Ino trots att dom inte har en aning om deras ljud eller prestanda.
Så är det bara.

Bra att mina försök till att skapa bråk är bortagna. Bakerman (en bra ambassadör för INO) anal-
yserade mig rätt som vanligt. Jag har också förstått att IÖ är en trevlig prick i det verkliga livet
utanför Faktisktforumet..... Intressant gubbe. Rekommenderar intervjuerna med honom som finns på
nätet.

Och nog har väl INO debatten lugnat ner sig med åren? Trots mitt försök att elda på. Var så
förbannat uttråkad igår kväll. :rolleyes:



:lol: :lol: :lol:

Svårgissat !! :D

#85

Postad 08 februari 2013 - 17:26

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
Haha, alkolåset buggade igår..... Precis som Bakerman antog. ^_^

Redigerat av Bongo_Mongo, 08 februari 2013 - 17:27.


#86

Postad 08 februari 2013 - 17:30

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

För att inte tala om cykelforum. Där kan man tydligen bli idiotförklarad pga fel mönsterdjup på däcken,
Bråkar kvinnor på sina forum? Kör för övrigt en Victory Vegas....

JA..JA någon gång kanske du kommer till insikt och förstår att det är Harley som gäller. ;)

#87

Postad 08 februari 2013 - 17:40

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Men är det inte lite fjortisvarning när du måste pracka på alla dina "åsikter" som absoluta sanningar i VARENDA tråd ?

Nej, det gör jag inte. Åsikter är åsikter och fakta är fakta. Det har jag på det klara med, något som flertalet andra verkar ha problem med.
Resten av ditt inlägg var av så låg kvalité att det jag sa i tidigare inlägg gäller än.

#88

Postad 08 februari 2013 - 17:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Nej, det gör jag inte. Åsikter är åsikter och fakta är fakta. Det har jag på det klara med, något som flertalet andra verkar ha problem med.
Resten av ditt inlägg var av så låg kvalité att det jag sa i tidigare inlägg gäller än.


Fast om man tjatar på andra sina "åsikter" i VARENDA tråd så framgår det snart som fakta vettu. ;)
Men det där vet vi alla redan att du inte förstår.
Själv bryr jag mej som sagt inte. Jag vet ju hur du funkar vid det här laget.
Många andra också, och det är därför du sällan får föra en diskussion med dom som vet hur du funkar. ;)

#89

Postad 08 februari 2013 - 17:44

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Fast om man tjatar på andra sina "åsikter" i VARENDA tråd så framgår det snart som fakta vettu. ;)

Nej, självfallet inte.

#90

Postad 08 februari 2013 - 17:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hwad har Karlssons briljanta envishet med inos magiska eller icke-magiska ljud att göra?

Som jag ser det, lyssna själv. En del gillar klipsch, andra inte. Vissa gillar martin logan. Vissa avskyr infinity. Andra älskar inom :)

#91

Postad 08 februari 2013 - 17:52

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Hwad har Karlssons briljanta envishet med inos magiska eller icke-magiska ljud att göra?

Det kan man fråga sig. Det är lite av ett stalkerbeteende som vissa individer pysslar med. Om man får spekulera (med tanke på att de inte har problem att påstå massa saker om mig) så handlar det nog om en inneboende ilska när man inte kan föra motargument.

Själv hoppas jag att slippa se mer av dessa saker och "ino-belackare" i tråden, men jag är tyvärr rätt skeptisk att det blir så.

#92

Postad 08 februari 2013 - 17:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 1

Hwad har Karlssons briljanta envishet med inos magiska eller icke-magiska ljud att göra?

Som jag ser det, lyssna själv. En del gillar klipsch, andra inte. Vissa gillar martin logan. Vissa avskyr infinity. Andra älskar inom :)


Karlssons fel är att alla vet att han har Ino, och att många tycker att han är forumets i särklass jobbigaste människa. Iom att folk tycker att han är så jobbig så får dom automatiskt en negativ inställning till just Ino.
Det kan tyckas konstigt att man kan tycka illa om ett märke pga en människa, men så är det faktiskt.

#93

Postad 08 februari 2013 - 17:55

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
"Jag såg en kille som har en politisk åsikt som jag inte delar körande en volvo, så jag kan absolut inte köra en volvo själv nu".
Känns logiskt.

#94

Postad 08 februari 2013 - 17:57

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Hwad har Karlssons briljanta envishet med inos magiska eller icke-magiska ljud att göra?

Som jag ser det, lyssna själv. En del gillar klipsch, andra inte. Vissa gillar martin logan. Vissa avskyr infinity. Andra älskar inom :)

Ursäkta en analfabet, men "briljant envishet" är det ett annat uttryck för tjurskallighet?



#95

Postad 08 februari 2013 - 17:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

"Jag såg en kille som har en politisk åsikt som jag inte delar körande en volvo, så jag kan absolut inte köra en volvo själv nu".
Känns logiskt.


För människan tänker ju alltid logiskt av naturen, eller hur ? ;)

Ursäkta en analfabet, men "briljant envishet" är det ett annat uttryck för tjurskallighet?


Ja. Eller bokstavskombination.

#96

Postad 08 februari 2013 - 18:01

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Högt och rent, perfekta partyburkar ( det får man ju via PA med iofs ) är deras grej, men det händer ju lixom inget mer.
Ett par stativare ifrån Sonus Faber lirar fan så mycket mer musik än några ino jag hört ( i16s, i32s, i56 )

Redigerat av Evil Homer, 08 februari 2013 - 18:09.


#97

Postad 08 februari 2013 - 18:07

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Högt och rent, perfekta partyburkar ( det får man ju via PA med iofs ) är deras grej, men det händer ju lixom inget mer.
Ett par stativare ifrån Sonus Faber lirar fan så mycket mer musik än några ino jag hört ( i14, i32s, i56 )


Det är inte i14 du har hört. Palle har i16s. ;)

#98

Postad 08 februari 2013 - 18:08

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Karlsson och Bakerman! Vi håller eran diskussion utanför tråden tack och återgår till trådens frågeställning om vad som gör Ino så unika! Tack på förhand. :)

#99

Postad 08 februari 2013 - 18:09

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Då kör vi en liten edit...

Det som gör Ino speciella det är det som jag skrev i inlägg 96,

Redigerat av Evil Homer, 08 februari 2013 - 18:11.


#100

Postad 08 februari 2013 - 18:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Karlsson och Bakerman! Vi håller eran diskussion utanför tråden tack och återgår till trådens frågeställning om vad som gör Ino så unika! Tack på förhand. :)


Yes. Jag känner mej klar i det ärendet ändå.
Mina ursäkter till TS att jag skitade ner hans tråd med OT. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.