Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Philips SBC RU740/760

175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips SBC-RU760 (Fjärrkontroller) 1 8,32 (43) Inga priser
Philips SRU740 (Fjärrkontroller) 1 6 (2) Inga priser

#151

Postad 15 juni 2007 - 21:10

jeccou
  • jeccou
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Ska säga att inte jag heller har bytt batteri i min ännu. Det "enda" som egentligen drar batterier i den är ju bakgrundsbelysningen och den har jag givetvis stängt av. Med den på har jag läst rapporter om väldigt korta batteritider (några månader på sin höjd). Fast det beror ju givetvis på hur mycket man kramar sin fjärr.

De modeller denna tråd handlar om har ju ingen skräm utan bara knappar och en liten diod-upplyst panel som visar aktiva enheten vid knapptryck. Det vill säga inget som egentligen drar batterier annat än vid just användning av fjärrkontrollen.

/T

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter alldeles utmärkt, Monshi. Det får nog bli ett provköp av en 7060 för att se om den passar hushållet. :)

#152

Postad 04 juli 2007 - 20:02

jeccou
  • jeccou
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Hittills är jag nöjd med min nyinköpta 7060, bortsett från Force-problem. Jag hade iofs hört att det kunde vara det, men eftersom det står "Force" klart och tydligt (nåja) på baksidan av förpackningen, tycker man att det borde funka. Philips support påstår att kod 1221 ska funka, men den känns förstås inte igen av fjärren. B)

Nån som fått 7060 att funka med en Force 530T och kan ge tips om hur jag kan lösa problemet? Nos mot nos verkar inte heller funka, så man kan ju undra om Force-fjärren använder nån skum frekvens som Philipsen inte stödjer...

#153

Postad 07 augusti 2007 - 19:02

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Ja, men jag har problem att få fjärren fungera med Telias Digitala IP-box (Motorola VIP 1510)
- att den inte har någon inställningskod förstår jag men inte att den inte kan programmeras front mot front … ?

Känt problem? Vet ni vilken arbets/bärfrekvens Motorola VIP 1510 har?

#154

Postad 21 augusti 2007 - 07:03

simonsimonsson
  • simonsimonsson
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Själv har jag "Förprogrammerad fjärrkontroll, 5-in-1" (Clas Ohlson, touch display) Funkar hur bra som helst att programmera telias Motorola box. Är för övrigt väldigt nöjd med både telias ip box och clas ohlsons fjärrkontroll.

#155

Postad 21 augusti 2007 - 10:40

jeccou
  • jeccou
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Ingen som har fått fjärren att fungera med en Force-box? Iofs är jag hjärtligt trött på skräpboxen i alla fall, så det kanske är läge att skicka den åt skogen och köpa en ny, modern box.

Nån som kör 7060 till en Dreambox? :)

#156

Postad 23 september 2007 - 11:26

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
får inte kontrollen att funka med min panasonic...why?

#157

Postad 23 september 2007 - 12:32

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ja, det kan man undra. Fungerar perfekt med min 37Pv60...

Fungerar inte ens nos-mot-nos inlärning?

Ring annars Phillips - de hjälper (påstår de) med koder vid problem.

#158

Postad 03 oktober 2007 - 10:11

joama
  • joama
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Har preciss köpt en SBC RU760, till min tv funkar den klockrent (Sony D3000) har bara behövt lägga in "aspect ratio" och back knappen manuellt. Dock har jag några funderingar angående mina andra prylar.

Finns någon kod för följande prylar (hittar ingen rakt av) eller måste man lär in dom nos mot nos?

Media Center Edition med microsoft fjärr
Philips DVP3100V (kombo DVD/VCR)
Dilog 550

Ni som har en kombo DVD/VCR har ni lagt in dom separat på DVD resp VCR eller på någon av dessa?

Angående Microsoft Media Center så har jag hittat Microsoft under DVD koder men den funkar dock inte för att styra HTPC'n.

/joakim

#159

Postad 21 oktober 2007 - 17:06

Unregisteredc0be16a0
  • Unregisteredc0be16a0
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Jag har en RU760 som jag fyllde upp minnet på efter tre apparater.
Idag tröttnade jag och köpte eftet lite efterforskning en Sony RM-VL600.

En billig fjärr som klarar alla mina apparater och vars learn funktion är otroligt mycket bättre än Philipsen.
Enda fördelen med Philipsen IMO är att den känns lite mer gedigen.

Jag har en Panasonic PX70, Denon 1730, Dreambox 7020, Onkyo TXDS676 sen har jag några andra apparater som jag ska köra på den oxo.

#160

Postad 01 november 2007 - 21:07

Fagerström
  • Fagerström
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som har tips om hur man programerar in SHIFT-funktionerna på knapparna på en 7060?

Jag vill lära kontrollen via nos mot nos. Läste om en kille som hade p+/p- till tvn som standard funktion och p+/p- till dekodern via shift funktionen.

Men när jag trycker ner SHIFT+ÖNSKAD KNAPP+LEARN lyser inget alls. Hur gör jag för att programera in shift funktionerna?

Tack på förhand

#161

Postad 11 november 2007 - 17:30

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

<div class="forumpricebox">
<script type="text/javascript" src="https://www.prisjakt...0657"></script>
</div>får inte kontrollen att funka med min panasonic...why?


får den inte att funka...blir ju gaaalen ;-)!

någon som har samma tv och kontroll som jag?

#162

Postad 15 november 2007 - 08:36

Artemis666
  • Artemis666
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tjena,

Har nyss inhandlat 760, men jag hittar inte min digitalbox från Tele2! Någon som har koderna till den, Digiality Conax heter den.
Eller går det att lära in varenda knapp från boxens fjärr genom nos mot nos? Min uppfattning var att nos mot nos endast funkade för dom man kontroller man redan har inlagda, men saknar vissa knappar på, har jag fel?

Tacksam för svar

Redigerat av Artemis666, 15 november 2007 - 08:40.


#163

Postad 15 november 2007 - 09:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Alla knappar är programmerbara, tror jag. Det är väl bara att testa. Nos mot nos och lär den. Det den gör vid inlärning är läser av IR-koden din originalfjärr sänder, spara den i sitt (begränsade) minne och kopplar till en knapp.
Enda knapparna som inte direkt går att programmera är nog enbart Learn och Shift-knappen.

Annars säger ju Philips att om du har problem kan du ringa till dem och de ska rota i sin databas efter en kod som ska fungera.

#164

Postad 22 november 2007 - 17:23

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Någon som kan ge en enkel fingervisning hur jag programmerar in macron i ru7060:an? vill om det går, kunna ändra backlight inställningen på min tv, för att göra det i dagsläget får jag trycka på av,sen 2 steg ner,enter och pil vänster tror jag...borde väl gå att göra ett makro på?

#165

Postad 26 november 2007 - 16:36

tiger99
  • tiger99
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
hum, har införskaffat en ru760 för 250kr på outlet24.se och efter en del pill och med hjälp av detta forum funkar den utmärkt till allt förutom min thule-förstärkare. när man ska lära in knappar för källa så kan man bara trycka på den en gång. sedan måste man först trycka på en annan knapp (ex. volym +) innan man kan byta källa ett snäpp till. Detta gick att lösa gnom att lära in källa + och - på två olika knappar och sen växla mellan dessa när man ändrar källa. Men det känns ju lite omständigt så att säga... Jag hittade ingen kod så lärde den nos mot nos, Någon som vet en kod för thule-förstärkare (mer specifikt ett PR150b försteg) eller om Philips kanske har en kod till detta? Tacksam för svar.

//David

#166

Postad 13 december 2007 - 10:44

Unregistered8e1f5d3c
  • Unregistered8e1f5d3c
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Är det någon som har RCU-740 eller har någon pejl på hur stor den är?

Jag har en RCU-760 idag som visserligen fungerar bra men jag tycker att den är lite klumpig och funderar på att byta. Jag hittar dock inga mått på RCU-740 någonstans på webben (enbart mått på förpackningen av någon lustig anledning). Någon som kanske vet om den är mindre än RCU-760?

#167

Postad 11 januari 2008 - 10:42

Unregistered2d4d02ee
  • Unregistered2d4d02ee
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Jag har en RU760 som jag fyllde upp minnet på efter tre apparater.


Har du då programmerat alla knappar nos mot nos? Hur stort minne har den ?
Såg att den inte längre finns på outlet24.se :)

#168

Postad 18 april 2008 - 18:35

timol122
  • timol122
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som fått till det bra med Kreatel Telia TV box.

Även intresserad av tipps till Tele2:s kabeltv box, Humax Conax

#169

Postad 20 april 2008 - 22:08

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Ja, men jag har problem att få fjärren fungera med Telias Digitala IP-box (Motorola VIP 1510)
- att den inte har någon inställningskod förstår jag men inte att den inte kan programmeras front mot front … ?

Känt problem? Vet ni vilken arbets/bärfrekvens Motorola VIP 1510 har?


Har ett liknande problem, kan inte få min 7060 att lära sig Motorola VIP 1910 fjärrens signaler.

Märkligt nog står det att Motorolan går på 56 kHz och philipsen ska kunna köpa 30 - 60 kHz.

Fick inte Motorolafjärren att fungera med Digitalitys IR - RF Converter heller, så något skumt är det med Motorolas prylar... :)

#170

Postad 11 juli 2008 - 11:24

Unregistered72fbfb0a
  • Unregistered72fbfb0a
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Har preciss köpt en SBC RU760, till min tv funkar den klockrent (Sony D3000) har bara behövt lägga in "aspect ratio" och back knappen manuellt. Dock har jag några funderingar angående mina andra prylar.

Finns någon kod för följande prylar (hittar ingen rakt av) eller måste man lär in dom nos mot nos?

Media Center Edition med microsoft fjärr
Philips DVP3100V (kombo DVD/VCR)
Dilog 550

Ni som har en kombo DVD/VCR har ni lagt in dom separat på DVD resp VCR eller på någon av dessa?

Angående Microsoft Media Center så har jag hittat Microsoft under DVD koder men den funkar dock inte för att styra HTPC'n.

/joakim


Lite sent efter, men lyckades du (eller någon annan) lära upp MS-fjärren på denna? Nu kör jag iofs MediaPortal på min burk men där fungerar MS-fjärren klockrent - kör jag philips så kan jag inte använda samma knapp två gånger i rad utan måste byta knapp (typ "ner", "oanvänd knapp", "ner" för att rulla ner två steg). Som du skriver så fungerade inte MS-koden under DVD alls...

Redigerat av elfeo2, 11 juli 2008 - 11:27.


#171

Postad 30 augusti 2008 - 19:11

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Lite sent efter, men lyckades du (eller någon annan) lära upp MS-fjärren på denna? Nu kör jag iofs MediaPortal på min burk men där fungerar MS-fjärren klockrent - kör jag philips så kan jag inte använda samma knapp två gånger i rad utan måste byta knapp (typ "ner", "oanvänd knapp", "ner" för att rulla ner två steg). Som du skriver så fungerade inte MS-koden under DVD alls...

Jag undrar om du har fått något grepp om MCE-fjärren? Min beter sig exakt som din, dvs att man bara kan trycka respektive knapp en gång...

#172

Postad 23 augusti 2009 - 21:13

UnLoGiC
  • UnLoGiC
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Jag undrar om du har fått något grepp om MCE-fjärren? Min beter sig exakt som din, dvs att man bara kan trycka respektive knapp en gång...


Här har ni en fix på det problemet:

http://blogs.msdn.co.../01/272766.aspx

#173

Postad 07 november 2009 - 19:54

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Här har ni en fix på det problemet:

http://blogs.msdn.co.../01/272766.aspx

Tack för detta! Höll återigen på att slänga min Harmony 525 i väggen, men lyckades hejda mig för att ge Philipsen ett nytt försök, så nu ryker Logitech-fjärren!

To disable the debounce feature, you need to modify a single registry key. Standard registry editing rules apply...make sure you create a backup, know what you're doing, etc., etc. The key is called EnableDebounce, and from what I've read in various posts, it's found in the following locations:

For Media Center 2005: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\HidIr\Remotes\745a17a0-74d3-11d0-b6fe-00a0c90f57da

So, fire up RegEdit, navigate to the appropriate key, and change the EnableDebounce value from 1 (its default setting) to 0. Note that you'll have to reboot your system for this change to take effect. After this modification, my universal remote now works like a charm

Gäller även för Vista Media Center.

#174

Postad 13 mars 2010 - 22:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Har fått tag på en gammal Comhem box, en Samsung DCB-B260Z och får inte denna fjärr att fungera mot denna box.

Dels undras vilket läge den ska programmeras under och dels om det finns någon kod. Jag har inte originalfjärr att programmera emot men kommer nog få tag på en snart. Trevligast är dock om jag kan få in det mesta via en kod då minnet verkar vara i det närmaste fullt vad gäller programmerade knappar.

Någon med någon idé?

#175

Postad 20 mars 2010 - 12:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har fått tag på en gammal Comhem box, en Samsung DCB-B260Z och får inte denna fjärr att fungera mot denna box.


Kontaktade Philips kundtjänst (jekla sicken trevlig en då! Jag maila, de ringde upp)

nej, min version av detta fjärr har inte stöd för kabelTV-boxar, det finns ingen kod. Har dock fått tag på en annan multifjärr som hittat boxen som jag sedan kört nos mot nos mot min fjärr. Fungerar... hyfsat. Kan exempelvis inte slå in kanal med två siffror. Dvs kanal 10 är lite omständliga att ställa in.

Ska få en originalfjärr snart och då blir det nog bättre.

#176

Postad 29 juli 2010 - 19:29

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Tjena!

Det var en gammal tråd, denna. :-)

Hur som helst så har jag bekymmer med min RU760 i kombination med min Harman Kardon 255.
Jag kan lägga in allt jag vill med nos-mot-nos FÖRUTOM källorna. Det verkar som att originalfjärren inte skickar ut signalen tillräckligt länge eller något sånt för min 760:an lyckas aldrig lära sig signalen...
Så vad f-n gör man när man inte kan välja "source" på fjärren... Då lär man köra med originalfjärren och det är den fulaste som någonsin har skapats (jag överdriver inte!).

Några bra tips annars på multifjärrar som funkar med H/K:s receivers?

Tacksam för svar!

HAde´



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.