Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt har fått ny design

446 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#101

Postad 05 september 2012 - 21:16

lbs129
  • lbs129
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 11

För er som har varit med ett tag, kolla reaktionerna när vi släppte gamla versionen 2008:
https://www.minhembi...howtopic=210774 (v6 var samma design som v5)

V4:
http://web.archive.o...ww.prisjakt.nu/


Jag minns det versionsbytet också, och jag tycker fortfarande att v4 är bäst hittills när det gäller att vara lättnavigerad och överblickbar...

V5 och v6 var också riktigt bra men den här nya (v7 borde det väl vara?) är total katastrof. Se min tidigare kommentar om vad som är fel med den. Prisjakt har varit en av mina favoritsidor på Internet och jag har kunnat gå in här bara för att det har varit kul att läsa om olika produkter, men nu känns det mest plågsamt. Jag tycker faktiskt att det är ganska sorgligt.

Se nu till att ta åt er av kritiken, uppenbarligen är vi en överväldigande majoritet här som tycker att den nya sidan är alldeles för svårnavigerad och malplacerad på en vanlig dator som styrs med mus och tangentbord. Som jag ser det finns det följande alternativ för att mina (och som det verkar, många andras) besök på Prisjakt inte ska minska drastiskt:

1. Ni tar åt er av kritiken och åtgärdar de värsta missarna alternativt erbjuder ett alternativ att välja det klassiska utseendet (v4/v5/v6 är ganska lika varandra jämfört med den här)
2. Någon skriver en anpassad CSS-fil som kan användas i webbläsaren (det går i alla fall i Opera) när man besöker Prisjakt

Annars får jag helt enkelt gå över till en annan prisjämförelsetjänst. Som sagt: Jag vill fortsätta använda Prisjakt, men nu känns det bara plågsamt.

Mvh Johan

Redigerat av lbs129, 05 september 2012 - 21:18.


#102

Postad 05 september 2012 - 21:23

age_of_Nero
  • age_of_Nero
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 13
Hallå Tack för en jättebra zite!!! Men den nya designen suger fett,, jag är ingen bakåt strävare eller forumtroll. När jag kollade in Er beta trodde jag aldrig att det ens var möjligt, att ni kunde tänka er en sådan radikal förändring av ett vinnande koncept. Jag hoppas ni kan utveckla sida så jag med flera inte kommer att sluta använda er sida. ( En lätt och genomtänkt design var ju eran styrka ) Med vänligaste hälsningar från en förkrossad användare.

#103

Postad 05 september 2012 - 21:40

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 4
Allt känns sjukt stort. Onödigt stort. Jag får lite barnspel-till-dator-vibbar av det hela.

#104

Postad 05 september 2012 - 22:46

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 6
Detta ser ut som något en Apple/iOS nörd har varit med och tramsat sönder totalt. Här sitter man med feta 16:10 och 16:9 skärmar som är tomma i sidled och får scrolla ihjäl sig för att hitta något.
Fält/knappar är för stora och allt ser rätt barnsligt ut. När man filtrerar ut produkter så får man scrolla järnet igen. Förstår inte riktgit varför det är så mycket dött utrymme överallt. Har inte testat på surfplattan/mobilen men det kommer ju såklart bli ännu mera scrollande där.

Jag tycker redan forumet här var ett nerköp med alldeles för platskrävande design, och nu förstör man Prisjakt med samma design. Kommer det en skapligt bra sida som Prisjakt med ett vettigt interface så är det hej och goodbaj för mig härifrån.

Redigerat av dunde, 05 september 2012 - 22:48.


#105

Postad 05 september 2012 - 22:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Provade just från min iPhone. Förstasidan kändes snyggare i telefonen än på laptopen. Men nu var det istället förfärligt litet.. Och zoomar man in bilden så hänger sidan inte med vid scrolling utan visar bara blankt (både vid 3G och wi-fi).

En enormt störande sak via telefonen är den pyttelilla "rullgardinen" när man klickar på en ikon. För att komma till nästa sida måste man trycka en gång till på ikonen då man inte ser något i normalfönster.

#106

Postad 05 september 2012 - 23:22

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag fattar inte att man klagar på storleken, alla har olika skärmar.
Ctrl+ så många gånger som krävs, och saken är klar

#107

Postad 05 september 2012 - 23:46

M.muren
  • M.muren
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 1
Ojj såg inte nyheten och råkade skicka en felanmälan där jag sa att det var något fel som gjorde att jag har en slags tabletversion av hemsidan som ser ut som skit på min stora skärm.


Nej men för att vara lite allvarlig, denna designen hadde fungerat superbra i en app, eller för låga upplösningar/mindre skärmar (inte 16:9/10), men som andra säger alldeles för stort och luftigt med enorma ikoner. Om jag förminskar sidan för att göra ikonerna överskådliga(inte så stora så att man får ont i ögonen) så har jag ca 60% oanvänd yta.


http://postimage.org...xc9lvn2d7/full/

Dock fungerar det kanon på min s3, orkar inte skicka över screen för att visa hur fint och prydligt det är.

Redigerat av M.muren, 06 september 2012 - 00:07.


#108

Postad 05 september 2012 - 23:56

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 6

Jag fattar inte att man klagar på storleken, alla har olika skärmar.
Ctrl+ så många gånger som krävs, och saken är klar


Har provat detta och det blir inte alls bra på min dator hur mycket jag än kör med + eller -

#109

Postad 06 september 2012 - 01:15

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 10
Usch, längtar tillbaka till den gamla överlägsnare versionen! Det är väl bara att glömma...

#110

Postad 06 september 2012 - 06:46

sparriskrigaren
  • sparriskrigaren
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 9
Riktigt fruktansvärd design. Rörig och barnslig, är sidan riktad till förskolebarn? Ser ut som en app, på ett dåligt sätt. Alldeles för enkel, alldeles för stora ikoner. Riktigt mycket sämre än tidigare..

#111

Postad 06 september 2012 - 06:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 4
Varför visas ingen bild när man pekar på en produkt i träff-listan längre? Jag vill inte behöva klicka fram en produkt för att snabbt se hur den ser ut.
Ja, och allt ser för stort ut i Chrome också.

#112

Postad 06 september 2012 - 07:37

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 1
Trist med allt gnäll och kommentarer som "usch", "gör om gör rätt", "katastrof" osv.

Jag tycker själv att det är helt lysande att vi som användare kan komma med synpunkter och förslag (som faktiskt implementeras), något som fler siter borde anamma.

Prisjakt, ni gör ett bra jobb, även om den nya designen har en del barnsjukdomar.

#113

Postad 06 september 2012 - 08:30

battleangel
  • battleangel
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 1
Apple-design som sagt. Design för pekplattor?

Det dummaste är dock att jag inte får "Dagens ändrade lägstapriser" att fungera som tidigare. Att söka kategori verkar inte funka. Förut hade jag skapat en sån här länk där jag kunde se prisändringar i vissa kategorier endast:
h**p://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v217&sc=502,328,479,298,480,764,799,608
Helst skulle jag vilja ha en funktion som väger samman popularitet och % på ett sådant vis att man kunde se alla produkter som sänkts med mer än säg 5% listade efter popularitet.

#114

Postad 06 september 2012 - 08:33

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 13
Jag hoppas i alla fall att förslagen och synpunkterna tas på allvar. Hittils känns det mest som att de redan bestämt sig och bara sitter och försvarar sig nu. Hade kännts tryggare ifall detta var betan under utveckling och inte den redan släppta versionen. En grundregel för mig i design är att om något kan skötas med ett musklick så ska det inte behövas två eller fler och absolut inte tangentbordet.

Den mest trasiga sidan är i särklass dagens ändrade lägstapriser som kräver användandet av en sökmotor nu vilket känns som ett dåligt skämt jämfört med ett musklick tidigare. För att inte tala om att sökmotorn dessutom inte fungerar på en del kategorier.

Är lite skrämmande att höra att designen valts för att Pricerunner vann någon tävling om bäst prisjämförelse när Prisjakt är i särklass bättre och mycket mer populär. Känns ungefär som när Tradera försvarade sin nya meny att folk var jättenöjda med den när de redan bestämt sig att så skulle den se ut oavsett vad man tyckte. Nu är den menyn helt värdelös och kräver minst dubbelt så mycket jobb att hitta rätt kategori.

En utbildning inom Människa-datorinteraktion borde vara ett grundkrav när man designar saker till datorer.

Redigerat av altair4, 06 september 2012 - 08:37.


#115

Postad 06 september 2012 - 08:44

Brasse83
  • Brasse83
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 15
Hela tanken med prisjakt är att presentera data, mycket data. Så mycket data tar upp mycket utrymme på en skärm.
Att presentera mycket data på lite horisontellt utrymme innebär att sidan blir låååång, man får scrolla HELA TIDEN för att hitta det man letar efter. Jag förstår inte riktigt syftet med det.

Prisjakts argument är att sidan måste förnyas för att hänga med konkurrensen och att designen ska se bra ut i surfplattor.

Men att förnya en sida genom att anpassa layouten för skärmupplösningar som slutade användas för många år sedan känns väl inte helt genomtänkt kanske? Det känns snarare som att detta är ett steg bakåt.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att folk använder något mindre än 1280 pixlar i bredd som upplösning idag, och för de som fortfarande gör det så ska deras webbläsare klara av att visa sidan oavsett(om webbutvecklarna har gjort sitt jobb rätt).

Och för mobila enheter.. ALTERNATIVA CSS-FILER!! Herregud, är er verklighet kvar på år 2000 eller? ni snackar om att modernisera, men ni använder inte de moderna metoder som finns att tillgå?

Att modernisera handlar inte om att göra om saker från scratch, det handlar om att plocka ut de delar som är bra och göra dom bättre, och att plocka bort dom delar som inte är bra. Och givetvis att snygga till detaljer.

Jag gillar prisjakt, har alltid gjort det och vill fortsätta göra det. Men med nya designen så måste jag leta (scrolla, klicka på massa undermenyer, etc) efter informationen jag vill ha. I tidigare designer så blev jag snabbt presenterad med den infon jag var ute efter.

Och som en tidigare talare skrev, ni kan ju inte peka till forumtrådar med kommentarer om tidigare designändringar och sedan blunda för den kritik ni får. De som är inne på forumet och skriver är trots allt folk som bryr sig om sidan, annars skulle de inte bemöda sig. Och att inte lyssna på folk som vill hjälpa er är ju bara korkat.

#116

Postad 06 september 2012 - 09:00

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 2
Jag erkänner att jag inte tagit mig tid att läsa hela tråden utan går rätt på mitt problem istället.

- Ta fram ett sökt urval av produkter.
- Välj att visa dem som stora bilder.
- För musmarkören över en av dem

Då får du fram en popupzoomgrej som skymmer bilden under och som inte går att bli av med. Den går att flytta på, men inte slippa.
Högst irriterande i mitt tycke.

#117

Postad 06 september 2012 - 09:03

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 2
Vill börja med att tacka för alla era kommentarer! Vad vi gör just nu är att vi sammanställer era önskemål. Vi kommer sedan att välja vad som ska göras och därefter fixa efter hand. Sidan kommer inte se ut som tidigare och det kan ta ett tag att vänja sig men vi ska försöka finna en väg där många är nöjda. Vill återigen poängtera att den responsiva layouten som vi förberett kommer att lösa många av problemen. Vi har även påbörjat en funktion där sökfiltret kommer att ändra plats och nyttja mer bredd. Dessa funktioner är dock inte klara än utan kommer att rullas ut framöver. Vi ber om lite tålamod.

#118

Postad 06 september 2012 - 09:25

apricot
  • apricot
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 2
Riktigt snyggt och rent! Lättöverskådligt och organiserat! Det är bra att ni hänger med i webbutvecklingen! Prisjakt.nu är en av mina absoluta favoritsidor som jag använder regelbundet! Tack!

#119

Postad 06 september 2012 - 09:37

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Tidigare kunde man se "poäng", som man fick varje gång man la till produktegenskaper etc. Nu hittar jag inte dessa längre. Är de borttagna helt? I så fall, finns det någon tanke att återinföra ett liknande system?

#120

Postad 06 september 2012 - 09:40

Jo No
  • Jo No
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 1
Jag tycker att det blev fint! Tydligare och enklare, utan att funktionerna jag använder för den skull blivit svårare att använda. Bra jobbat!

#121

Postad 06 september 2012 - 10:03

Panoptikon
  • Panoptikon
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 2
Ta inte bort möjligheten att hoovra över ett resultat för att få upp mer info eller en bild.

Det har ju även i den gamla designen gått att klicka sig vidare precis som nu för de som har begränsad hårdvara (telefoner och surfplattor), men även dessa börjar få möjligheter att precisionsklicka och hoovra som t.ex. Samsung Galaxy Note med sin s-pen eller vad de kallar den.

#122

Postad 06 september 2012 - 10:11

airosto
  • airosto
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Dessutom ska sajten anpassa bättre skärmstorlek, (så kallad "responsiv design"), områden där den gamla versionen inte fungerade optimalt.

Det låter som något Google Translate skulle kunna spotta ur sig, men jag tror jag förstår vad ni vill säga. ;)

#123

Postad 06 september 2012 - 10:34

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 7
Nej, jag gillar inte alls nya prisjakt, det känns väldigt trögjobbat. Äldre versionen var långt mycket bättre och saknar den redan nu otroligt mycket. Backa tillbaka !

#124

Postad 06 september 2012 - 11:02

axelvictorin
  • axelvictorin
  • 24 inlägg
  • 0

Det låter som något Google Translate skulle kunna spotta ur sig, men jag tror jag förstår vad ni vill säga. ;)


Mitt fel, men nu är det fixat. Tack! :)

#125

Postad 06 september 2012 - 13:09

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Trist med allt gnäll och kommentarer som "usch", "gör om gör rätt", "katastrof" osv.

Jag tycker själv att det är helt lysande att vi som användare kan komma med synpunkter och förslag (som faktiskt implementeras), något som fler siter borde anamma.

Prisjakt, ni gör ett bra jobb, även om den nya designen har en del barnsjukdomar.


Självklart kan man göra förbättringar men vad hände med användarvänlig prisjämförelsesajt, var det inte det som var tanken?

*Vink*


Haha, skaffa dig ett liv eller fru/man istället för att sitta vid prisjakt dygnet runt?

#126

Postad 06 september 2012 - 13:32

perssons
  • perssons
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Kan inte hitta hur jag byter listor bland mina listor i menyn till vänster. Just nu visas en av mina olika listor, men kan inte få fram hur jag skiftar till en annan?

#127

Postad 06 september 2012 - 14:15

millez
  • millez
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 2
Gillar heller inte, som tidigare nämnt dessa tomma ytor, blir konstigt nog rörigt och jobbigt att titta på. Gillar den gamla designen mycket bättre.

#128

Postad 06 september 2012 - 14:40

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 2
Vi har nu efter önskemål om minskade kategoriikoner på startsidan gjort en förminskning av dessa. Eftersom det uppstod lite tom yta i rutan då så lade vi favoritkategorierna där också.
Vi har även fixat informationen om senaste prisändringen i bevakningsrutan, som många saknade från version 6. Vi tänker även lägga in den informationen på andra ställen där man kan titta på sina bevakningar.

#129

Postad 06 september 2012 - 14:45

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Kan inte hitta hur jag byter listor bland mina listor i menyn till vänster. Just nu visas en av mina olika listor, men kan inte få fram hur jag skiftar till en annan?


Dina andra listor ska du hitta längst ner i vyn, där en "mina listor"-knapp ska finnas. Det gör det hos mig i alla fall.

#130

Postad 06 september 2012 - 14:51

enbom
  • enbom
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Kan inte hitta hur jag byter listor bland mina listor i menyn till vänster. Just nu visas en av mina olika listor, men kan inte få fram hur jag skiftar till en annan?


Jag har samma problem som dig...

Dina andra listor ska du hitta längst ner i vyn, där en "mina listor"-knapp ska finnas. Det gör det hos mig i alla fall.


För mig finns det ingen sådan knapp... Var ju så förut på den gamla versionen men inte nu... It's gone! :S

EDIT: Knappen existerar inte i Chrome men den finns i FireFox... Så jag antar att det är något kodningsfel.

Redigerat av enbom, 06 september 2012 - 14:54.


#131

Postad 06 september 2012 - 15:01

RedG
  • RedG
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 4
Trodde först prisjakt blivit hackat... alt. server-fel någonstans...
Gillar inte heller nya utseendet.
Varför inte göra som många siter gör - en mobilversion och en desktopversion???
Och som någon sa - det finns ju en mobilapp...
Att tvinga på en desktopanvändare en mobilversion blir ju bara löjligt. Hur tänkte ni??
(Jo, jag har läst inlägget om hur ni tänkte.)
Men som någon annan sa, att göra nytt bara för att göra nytt är inte en så bra idé.

Har full förståelse för upprensningen bland css o javascripten dock.
Ååhhh... vill så gärna att ni skulle ha satsat på en mobil- och en desktop version.

#132

Postad 06 september 2012 - 15:03

perssons
  • perssons
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som dig...



För mig finns det ingen sådan knapp... Var ju så förut på den gamla versionen men inte nu... It's gone! :S

EDIT: Knappen existerar inte i Chrome men den finns i FireFox... Så jag antar att det är något kodningsfel.


Kör också med Chrome, så är en bugg där då.

#133

Postad 06 september 2012 - 15:05

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0

För mig finns det ingen sådan knapp... Var ju så förut på den gamla versionen men inte nu... It's gone! :S

EDIT: Knappen existerar inte i Chrome men den finns i FireFox... Så jag antar att det är något kodningsfel.


Har ni möjlighet att skicka en screenshot så vi kan se hur det ser ut. Det funkar när vi testar i Chrome, så det är nog någon speciell omständighet som orsakar det.

#134

Postad 06 september 2012 - 16:01

Unregistered618a936b
  • Unregistered618a936b
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 4
Jag instämmer med många föregående skribenter.

Sidan känns alldeles för gles. Gillade skarpt hur det såg ut tidigare, den var riktigt mysig och mer personlig. Tyckte om att man såg alla underkategorier. Om ni öppnar för att man kan ändra sin layout så att man exempelvis alltid kan se underkategorier, ändra bakgrundsfärg mm. så vore det kanon.

Eventuellt att man kan välja att använda den gamla också.

#135

Postad 06 september 2012 - 16:34

enbom
  • enbom
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har ni möjlighet att skicka en screenshot så vi kan se hur det ser ut. Det funkar när vi testar i Chrome, så det är nog någon speciell omständighet som orsakar det.


Chrome Screen: http://i.imgur.com/wyhWa.png
FireFox (Nighly) Screen: http://i.imgur.com/rfLZ1.png

Jag har testat avaktivera alla olika extensions i Chrome utan att det hjälper... Kan det ha något med den nyaste versionen av Java som kommit ut 6.0.350?

EDIT: Jag har hittat vad som orsakar felet för mig iaf. Om jag zoomar ut (ctrl+scroll) webbsidan så försvinner menyraden med "Mina listor". Det felet existerar dock inte i FireFox.. Bara i Chrome.

Chrome Screen (Normal Zoom): http://i.imgur.com/4RBWU.png
Chrome Screen (Utzoomat): http://i.imgur.com/wyhWa.png

Redigerat av enbom, 06 september 2012 - 16:51.


#136

Postad 06 september 2012 - 16:48

ktn
  • ktn
  • Dev

  • 451 inlägg
  • 0

Chrome Screen: *bild*
FireFox (Nighly) Screen: *bild*

Jag har testat avaktivera alla olika extensions i Chrome utan att det hjälper... Kan det ha något med den nyaste versionen av Java som kommit ut 6.0.350?


Du har zoomat ut i Chrome va? Jag får samma fel om jag zoomar ut. Testa Ctrl + 0 och se om knapparna kommer fram då.

Edit: såg nu din edit och att du själv hade upptäckt det också :)

#137

Postad 06 september 2012 - 17:33

lrb
  • lrb
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 2
Varför tar man bort något som fung. och ersätter det med en icke färdig utvecklad hemsida???

Redigerat av lrb, 07 september 2012 - 17:06.


#138

Postad 06 september 2012 - 17:57

Unregisteredd048f8d8
  • Unregisteredd048f8d8
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Vad är det du inte gillar?



Allt. Ser ut som hatade windows 8. Snälla byt tillbaka.

Kritik:
- Använder inte hela min skärm
Postad bild
Skämtar ni?
Fula färger, ful grå, ful gul, okej grön / röd.

Postad bild
.... ful grå färg.

#139

Postad 06 september 2012 - 18:39

h0m3r
  • h0m3r
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 3
Jag brukar använda Prisjakt varje dag och jag måste hålla med dem som tycker att den gamla designen var bättre. Trodde precis som någon skrev tidigare i tråden att jag av misstag kommit till någon mobil variant. Allt är på tok för stort och man får scrolla som en tokig för att få någon överblick (använder 1280x800 upplösning). Jag skulle gärna se att man kunde få välja en mer komprimerad variant. Alternativt att man får välja vilka "rutor" som visas och i vilken ordning...

#140

Postad 06 september 2012 - 19:13

danilo2001
  • danilo2001
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 1
Gillar inte heller den nya designen men så länge det är ett arbete i utveckling så kan jag hänga med ett tag till innan jag hoppar båt.

Det allra bästa hade varit som föreslaget innan, en mobil och en desktopversion.
  • Även som så, gör det mesta mindre, t.ex. behövs inga bilder eller så stor text på "Mina Prisbevakningar", den rutan kunde krympts till hälften på höjden.
  • Fler (i mindre storlek) poster i diskussionsforumrutan.
  • Ta tillbaka Produktfrågerutan.
  • Och naturligtvis (som ni säger kommer så småningom i någon variant i.o.f.s) gör den anpassningsbar till 16:9/10.


#141

Postad 06 september 2012 - 19:57

Red baron
  • Red baron
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 5
Infoga gärna en knapp så man kan välja den gamla designen - den var mycket mer översiktlig och lättnavigerad.

#142

Postad 06 september 2012 - 20:15

Unregisteredd048f8d8
  • Unregisteredd048f8d8
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 1

Sen om man skall vara ärlig så piska pricerunner skiten ur oss på senaste Internetworld topp 100 pga en nyare design, hur patetiskt det en låter så blev vi riktigt knäckta av det och lovade att vi inte skall låta dom besegra oss en gång till pga av en gammal design.

Alla de ovannämnda orsakerna gjorde att vi börja med att designa Prisjakt V7, jag hoppas det ger lite förståelse till vårt val att göra en ny version :rolleyes:



Att pricerunner piskar er har att göra med marknadsföring och SEO. De är mycket bättre på sådant, så fort jag hittade er sida började jag använda den istället för pricerunner.

Ang surfplattor, designa en separat sida för dessa.

#143

Postad 06 september 2012 - 20:38

Nyheten
  • Nyheten
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Kunde inte låta bli att skriva lite mer om tankarna bakom den nya versionen.

När vi gjorde genomgången av gamla designen hitta vi massor av sidor som var copy&pastade. Samma funktion såg helt olika ut på olika delar av Prisjakt. Flera olika css:er massor av olika Javascript bibliotek. För att kunna utveckla Prisjakt vidare hyfsat enkelt bestämde vi oss för att göra en ny Design där vi standardisera och likforma funktioner.
Eftersom vi samtidigt håller på att lansera Prisjakt i fler länder som t.ex England ( http://www.pricespy.co.uk) ville vi göra sidan mer lämplig att använda med surfplatta och få en modernare "look". Enligt många (och mig!) så var vår gamla look & feel "2008" och vi vill verkligen att Prisjakt skall upplevas som modernt och bra av nya användare.
Sen om man skall vara ärlig så piska pricerunner skiten ur oss på senaste Internetworld topp 100 pga en nyare design, hur patetiskt det en låter så blev vi riktigt knäckta av det och lovade att vi inte skall låta dom besegra oss en gång till pga av en gammal design.

Alla de ovannämnda orsakerna gjorde att vi börja med att designa Prisjakt V7, jag hoppas det ger lite förståelse till vårt val att göra en ny version :rolleyes:


Varför ska ni uppfinna hjulet en gång till? Varför inte slå ihop två påsar.

Pricerunner + Prisjakt = Den ultimata upplevelsen för konsumenter som letar efter information/priser mm :D

#144

Postad 06 september 2012 - 21:52

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Att pricerunner piskar er har att göra med marknadsföring och SEO. De är mycket bättre på sådant, så fort jag hittade er sida började jag använda den istället för pricerunner.


Nja, Vi pratade om Internetworld förra året. Rent besöksmässigt så har vi varit större än dem de senaste 3-4 åren :)

#145

Postad 06 september 2012 - 22:10

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Lite mer info om tankarna bakom förändringarna

Den nya versionen är inte designad i för första hand för våra trogna användare utan ett sätt att göra sajten mer tillgänglig för nya användare. Naturligtvis så vill vi inte försämra funktionen på sajten. Tyvärr visade det sig att en del "kritiska" saker inte fungerade trots att vi har försökt att testa så gott vi har kunnat. Att prisbevakningar, dagens ändrade lägsta priser och några andra "core" funktioner skall såklart fixas.

Funktionen produktfrågor tog vi bort på grund av det klena intresset, den tog upp mycket plats och hade i snitt en fråga om dagen. Slutsatsen var för oss att forumet är mycket bättre på att svara på frågor :)
Däremot så är det såklart viktigt att forumet blir bättre integrerat i sajten.

Gällande luftigheten, så är det faktiskt vår grundtanke att sajten skall upplevas som luftigare. Vi har rensat bort massor av knappar, personligen tycker jag att utvecklarna har gjort ett fantastiskt jobb med den nya gilla funktionen :wub: som t.ex plockade bort 4 knappar. Men om vi jämför med gårdagen så har ikonerna blivit mindre och en hel del luft är borttaget.

Vi har faktiskt provat att göra en design som är anpassningsbar till riktigt breda skärmar och har fått första sidan till att ser riktigt bra ut med det. Men nackdelen med en anpassningsbar design är att saker inte alltid är på samma plats utan måste ibland flyttas runt för att kunna fylla skärmen. Prova att ladda om första sidan så ser ni att saker flyttar runt lite. En av utvecklarna var lite orolig för "sjösjuka" (min tolkning av vad han sa) :D
Att sidan inte använder hela browsern är samma "bugg" som i förra versionen :P

Sen fundera jag på navigationen längst ner, den är där på alla sidor är den inte bättre än ajax navigationen som fanns under fliken "Produkter" innan?

#146

Postad 06 september 2012 - 22:20

JoppeJ
  • JoppeJ
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 1

Tack för din input. Vi lägger in önskemål om upp- och nedpilarna. Prisbevakningar funkar inte just nu. Vi har utvecklare som arbetar på att lösa problemen. "Finns i listor" ligger numera under fliken "Relaterade".


Ser redan lite bättre ut. Trevligt att ni tar emot kritik och gör något bra av det!

#147

Postad 06 september 2012 - 22:34

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 2

Lite mer info om tankarna bakom förändringarna

Den nya versionen är inte designad i för första hand för våra trogna användare utan ett sätt att göra sajten mer tillgänglig för nya användare.


Jaha men är det inte vi trogna användare som är/varit på prisjakt varje dag, som ni kommer tappa då?
Och har vi inte alla varit nya användare och lyckats lära oss siten, utan barnspelsgrafik?

Redigerat av driver x, 06 september 2012 - 22:41.


#148

Postad 06 september 2012 - 22:56

Gnejs
  • Gnejs
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 5
Nya layouten för kategorierna på startsidan är horribel! Utöver att den inte är så trevlig att se på så tar det väldigt lång tid att komma åt det man ska då man måste mouse-over:a varje element för att se innehållet. Samt att det tar 2483 klick för att komma dit man ska... Hitta heller ingen inställning för att ändra detta, om det nu finns :S

Ni borde behållit den gamla layouten och använt den nya skiten för tablet user-agents vilket sidan verkar vara gjord för nu... -.-
Ne usch å fy, dags att kolla efter vettiga alternativ.. :s

#149

Postad 06 september 2012 - 23:30

enbom
  • enbom
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 4
Jag har knåpat ihop en snabb layout på hur ni skulle kunna lägga upp alla de olika rutorna mer symetriskt.

http://i.imgur.com/4kgME.jpg


- Nyheterna är bra att ha så högt uppe som möjligt eftersom man ska kunna se dem direkt man kommer in på sidan. Man ska inte behöva leta efter nyheter.

- De fyra viktigaste grupperna är enligt mig Kategorier (självklart) och sedan kommer Hett just nu, Diskussions-forum, Populäraste produkterna. Dessa ska man kunna se på en gång också. Alternativt byta plats mellan Diskussionsforum och Senaste prisändringarna.

- Om ni måste ha reklam mitt i sidan så ha gärna en som går över hela sidan så den inte förstör symetrin. Jag tycker det är väldigt viktigt när allt är symetriskt. Ett alternativ är att ha lite större reklamskyltar men att då ha dem på sidan om. (se bild för exempel)

- Mina prisbevakningar och Produkttips borde inte finnas med på startsidan om man inte är inloggad.

- Tips: Kunna välja vilka rutor man vill se eller inte se på startsidan. Exempelvis om man aldrig använder forumet så skulle man kunna välja i sin profil någonstans att inte visa den rutan.

- Tips: Kunna välja vart man vill ha sina rutor. Detta är möjligtvis en ganska tjorvig implementation?


Jag håller med om att kategorierna har blivit lite tjorvigare... med det menar jag att det tar längre tid att ta sig dit man ska. Detta är enligt mig inte en dealbreaker som det verkar vara för en del andra men det är ju självklart ett litet irritationsmoment.

Har även hittat några buggar på sidan men jag får göra felrapportering i morgon... är för trött att fortsätta skriva. God Natt! :)

Redigerat av enbom, 06 september 2012 - 23:42.


#150

Postad 06 september 2012 - 23:39

lexus666
  • lexus666
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 5
blivit totalt värdelös allt mycket jobbigare,dålig överblick,jobbigare att jämföra produkter sen att man inte kan välja på vilka märken man vill jämföra utan måste bläddra igenom alla istället för att välja ut dom man är intresserad av.tänker sluta använda denna sida.funkade perfekt innan o nu är den trasig.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.