Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Legend of Zelda: The Wind Waker HD [Wii U]

172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Legend of Zelda: The Wind Waker (Wii U) (Nintendo Wii U-spel) 9 9,13 (14) 998:-
The Legend of Zelda: The Wind Waker - Limited Edition (Wii U) (Nintendo Wii U-spel) 3 (0) Inga priser

#1

Postad 23 januari 2013 - 16:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild


Fler bilder i länken. Det är alltså inte en vanlig HD-release utan förbättrat på många håll.


Jäklar :)

#2

Postad 23 januari 2013 - 16:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Fler bilder i länken. Det är alltså inte en vanlig HD-release utan förbättrat på många håll.

Jäklar :)


Börjar tappa stinget för Nintendo. Lite för mycket rebrandning nu. Tur de fortfarande har hög produktionskvalité

#3

Postad 23 januari 2013 - 17:06

Mega-Man
  • Mega-Man
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
De nämde inget om priset på spelet. Men om det ligger på ca 300 kan det vara värt ett köp. Men 600 som ett ordinarie spel för en remake? Inte värt om man redan äger spelet tyvärr.
Känns lite som att tiden är över när folk ger 600-700 för spel när konurrensen är hård mellan så många olika format numera. Tyvärr för nintendos del.

#4

Postad 23 januari 2013 - 17:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Börjar tappa stinget för Nintendo. Lite för mycket rebrandning nu. Tur de fortfarande har hög produktionskvalité


Ja, det är ju ingen annan som släppt HD-remakes................ alls.

De gör iaf mycket mer än bara ökar upplösningen.

Känns lite som att tiden är över när folk ger 600-700 för spel när konurrensen är hård mellan så många olika format numera. Tyvärr för nintendos del.

Det var ett bra tag sedan man gav 600-700 för ett spel, det är ju SNES-priser.

Redigerat av Zoiler, 23 januari 2013 - 17:11.


#5

Postad 23 januari 2013 - 17:50

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Släpper de fler klassiska gamecube och ev. vissa Wii spel i HD så blir det en Wii U. Dock så måste de prissättas korrekt och 300:- som nämndes känns för högt. Ca 150:- för gamecube spel kan jag tänka mig.

#6

Postad 23 januari 2013 - 18:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Lätt värt fullpris. Ett av de snyggaste spelen ngnsin blir nu ännu snyggare. Givet köp!

#7

Postad 24 januari 2013 - 17:29

Mega-Man
  • Mega-Man
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Ja, det är ju ingen annan som släppt HD-remakes................ alls.

De gör iaf mycket mer än bara ökar upplösningen.


Det var ett bra tag sedan man gav 600-700 för ett spel, det är ju SNES-priser.


Kan hålla med att 700 är SNES/N64 priser. Det är bara fysiska butiker som tar ut såna priser idag på vissa spel.
Men i alla fall sedan de övergått till skivor är priserna för nintendos spel iaf 549 - 599:-. Detta är ett allmänt problem hos konsolspel att de har jämna priser för alla spel trots att vissa är mycket mer påkostade än andra. Även ifall vissa spel såklart är värda dessa priser så tar Nintendo dessa priser för t.ex. samtliga Mario Party spel trots att de är så simpla och alla är i princip likadana. Indie-spel till PC kostar sällan mer än 150:- (kolla in Steam).

Men som sagt, detta är en re-make och vi kan ju hoppas på att ett lite lägre pris. I så fall vore det riktigt trevligt =). Känns som att det är viktigt att det går bra för Nintendo, de står för mycket nytänkande och deras konsoler är ett perfekt komplement för oss PC-spelare. Därför kan ett fullprisköp ändå vara motiverande för att även stödja Nintendo med fler slantar. MEN faktum är att remakes brukar gå för lägre pris (God of war, Shadow of collosus etc) och vi får hoppas att Nintendo kör på det konceptet också, hade garanterat fått pluspoäng för oss trogna och även ett bra sätt att få in fler människor i zelda-franchisen.
Om spelet dessutom skulle ingå i konsolen vid köp skulle ju vara ett riktigt bra köpargument för att få fart på försäljningen ordentligt innan playstation 4, steambox samt xbox 720(?) lanseras.

Att priset skulle bli 150:- löst är nog dessvärre lite väl lågt även om det kunde vara trevligt såklart =). Så lågt har jag aldrig sett en AAA titel till konsol kosta - även om det är en remake. De vill nog ha lite mer vinstmarginaler än så. Men 300-399:- är ju kanon och jag tror nog priset hamnar där.
Men detta är ju bara vad jag tror. Vi som lever får se kanske redan på E3 mässan.

Undra vad Nintendo har förbättrat i spelet? Wind waker kändes ju rätt så fulländat och inga direkta "buggar". Det var skönt flyt och upplevdes aldrig som laggigt. Riktigt härligt med HD och att man kan spela spelet direkt på paddan! Way to go!

#8

Postad 25 januari 2013 - 08:02

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
man behöver ju inte köpa spelen vid release om man inte tycker det är värda fullpris - Problem solved :)

#9

Postad 25 januari 2013 - 08:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 2
HD-versioner brukar vara billigare men detta blir ju helt klart mer än bara en HD-version så vi får se hur mycket de ändrar. Jag tror folk kommer rusa för att köpa det oavsett pris eftersom det är lite av en system seller. Har läst många som sagt att de kommer bli tvungna att köpa efter senaste Nintendo Direct och många pga WWHD.

De får gärna ändra lite i själva gameplaystrukturen och ta bort det som många klagade på. Triforcesamlandet var rätt jobbigt t.ex., där kan de ändra.

Jag avundas de som inte spelat WW än... och får spela denna versionen. Jäkla fusk :) . Men iofs var WW extremt snyggt när det kom också, GC var trots allt ett powerhouse.

#10

Postad 25 januari 2013 - 10:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
tycker faktiskt att gamla ww är snyggare på sina sätt. förbannade bloom-effekter.

men det blir nog bra, och jag kommer garanterat skaffa detta. fantastiskt bra spel, även om jag nästan hellre hade sett majoras mask :)

#11

Postad 25 januari 2013 - 10:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Men bloomeffekten kommer ju att bli nedtonad, detta är inte slutversionen direkt.

#12

Postad 25 januari 2013 - 10:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
nej jag tror nog det kommer se skitbra ut, men ändå :)

#13

Postad 25 januari 2013 - 12:12

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
Jag tycker bloom passar bra där. Men så är jag ingen bloomhater. Även spel på Steam kan vara dyra, se 60€ för Borderlands 2.

Undra vad Nintendo har förbättrat i spelet? Wind waker kändes ju rätt så fulländat och inga direkta "buggar". Det var skönt flyt och upplevdes aldrig som laggigt.

Wind Waker är fullt av buggar, det har blivit väldigt populärt i speedrunning de senaste månaderna. I rekordet som är 4 timmar 30 minuter samlar de inte en enda boss key :P Men ja, känns som att de kommer finputsa och fixa de flesta buggar. Jag hoppas att de kommer att lägga in de två dungeons som de inte hann med i originalet och istället ersatte med Triforce-samlandet. Vore kul om det fanns något nytt liksom. Men jag hann aldrig köra igenom 2nd quest ändå så lite gammalnytt har man kvar i vilket fall som helst.

#14

Postad 29 januari 2013 - 19:34

Mega-Man
  • Mega-Man
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Jag tycker bloom passar bra där. Men så är jag ingen bloomhater. Även spel på Steam kan vara dyra, se 60€ för Borderlands 2.


Wind Waker är fullt av buggar, det har blivit väldigt populärt i speedrunning de senaste månaderna. I rekordet som är 4 timmar 30 minuter samlar de inte en enda boss key :P Men ja, känns som att de kommer finputsa och fixa de flesta buggar. Jag hoppas att de kommer att lägga in de två dungeons som de inte hann med i originalet och istället ersatte med Triforce-samlandet. Vore kul om det fanns något nytt liksom. Men jag hann aldrig köra igenom 2nd quest ändå så lite gammalnytt har man kvar i vilket fall som helst.


Ja det är möjligt, men sånt är lite charmigt att folk verkligen anstränger sig för att hitta dem =) (skall genast youtuba hehe). . Men jag märkte aldrig några framedrops etc i spelet. Det kunde man ju göra på Ocarina of time till N64 tex. (+ att där fanns det också en heel del exploits, även om man själv aldrig upptäckte dem=).

#15

Postad 11 juni 2013 - 21:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Förklaring av nyheterna i HD-versionen:

http://www.youtube.c...h?v=DZRTakeKTbw

Jag spelar aldrig om spel två gånger men det här vill jag köra igen. Till er som inte har kört det tidigare är det ju bara att säga grattis.

#16

Postad 12 juni 2013 - 03:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Givet köp. Är 10 år sedan eller så jag spelade det förra gången. Minns att det var helt fantastiskt och nu lär det bli ännu bättre.

#17

Postad 12 juni 2013 - 08:41

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
Fantastiskt... nu blir det till att köpa ett wii u.

#18

Postad 12 juni 2013 - 20:28

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Aldrig spelat Wind Waker, jag antar att det är bättre än Ocarina of Time (som är ganska bra, men inte fantastiskt som Meta Critic påstår)?

#19

Postad 12 juni 2013 - 20:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har aldrig spelat hela ocarina of time så jag kan inte svara på det. Wind Waker är en av de bättre i serien iaf tycker jag.

#20

Postad 12 juni 2013 - 21:27

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Finns inga dåliga Zelda ;). WW kan nog vara snäppet bättre än OoT dock. Grafiskt sett är det fantastiskt. Älskar Links leende :).

#21

Postad 12 juni 2013 - 21:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Aldrig spelat Wind Waker, jag antar att det är bättre än Ocarina of Time (som är ganska bra, men inte fantastiskt som Meta Critic påstår)?

Det är för att du spelar det så här långt efter. Om du hade kört det när det kom som jag så hade du också hyllat det. De höga 3DS-recensionerna nu är förstås väldigt mycket nostalgi.

Wind Waker är modernare, du kommer gilla det. Grymt bra musik. Hade musiken med mig på semester, lyssnade nästan bara på den så de låtarna sitter i ryggmärgen :P

#22

Postad 12 juni 2013 - 21:37

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Fan vad sugen man blev efter video här ovanför.

#23

Postad 12 juni 2013 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Det här med att man kan segla snabbare är gudasänt, även om de fixar triforcequestet. Gillar förändringarna.

Önskar bara att de gjorde så man inte behövde spela för att ändra vindens riktning. Swipe med fingret liksom.

#24

Postad 13 juni 2013 - 08:34

rinten
  • rinten
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Ja det är något som dom borde se till att fixa generellt med alla Zelda spel. Snabba upp saker som man gör 10-tals gånger. Som exempel körde jag Skyward härom kvällen och köpte potions som jag sedan skulle uppgradera och gick fram och tillbaka mellan gubbarna. Man blir ju helt galen på all dialog som inte går att klicka bort!

Spela för att ändra vinden är väl okej men det som irriterar mig är den lilla lilla cut-scenen när man får se åt vilket håll vinden blåser som bara tar upp mera tid :)

#25

Postad 02 juli 2013 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0


Kartan på gamepaden är en liten detalj, men det kommer göra mycket att slippa pausa för att kolla vägen. Detta och Pokemon 3DS i oktober...ggggggg.


The Miiverse functionality is actually really impressive: you’ll find bottles with messages inside strewn along the beaches of the islands you visit, right from the Outset. These could be tips, progress updates or even discussion from your Wii U friends or complete strangers. You can write messages yourself and this is all done very neatly through a messages tab on the GamePad. This replaces the Tingle Tuner and seems like a much better idea.

Most of the Tingle Tuner’s functionality can now be found with the GamePad features anyway – you can really see how Nintendo have always planned their second-screen agenda. However, instead of controlling Tingle himself via the GamePad, you’ll be able to view the map and any messages you’ve received, which should give you relevant hints instead of Tingle himself.

Postad bild


Sure, some people may miss the Tuner aspect but this new way of doing things seems very focused, with the GamePad map making travelling around the sea a lot easier without breaking immersion. It means you won’t be constantly pausing to check if you’re heading in the right direction and, as well as that, you’ll have easy access to your entire inventory.

This makes it easy to quickly switch between items; simply dragging and dropping the items into the desired slot instead of constantly having to go into the menu in order to arrange your equipment.


As well as all of this, they’ve really improved the sailing. You’ll still have to use the titular baton (which is now tied to up on the d-pad for easy access) to change the winds for the direction you want to go, but you can now press A when at top speed to effectively boost, making getting around much faster.

It plays really well with the GamePad’s buttons, too. There’s plenty of room for the items and the camera, while combat is as snappy and smooth as ever, with notes flying off wonderously as you attack the enemies. Gyroscopic and touch controls also add to the game, rather than taking away from it. Aiming is much more intuitive and can be fine-tuned by moving the controller, while the Wind Waker can be controlled by touching the screen.


All of that – and probably more gameplay tweaks and fixes, including a tweaked Triforce quest – lies on top of the brand-new visuals, which seem to have been entirely redone rather than just upgraded, toning down the blocky cel-shading for something entirely more smooth and satisfying.

It’s truly a glorious sight to behold and one that every Zelda fan – and every Wii U owner for that matter – should consider this October before we enter the next generation fully in November. You can bet you won’t see something as beautiful and stylised as this even on the PS4 or Xbox One.



#26

Postad 02 juli 2013 - 12:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Blir grymt. Första Zeldat i HD *mums*

#27

Postad 03 juli 2013 - 00:04

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Blir grymt. Första Zeldat i HD *mums*


Jag jag blev skithypead av denna nya info! Inte ens spelat Windwaker innan och detta verkar vara en väldigt bra remake, förlåt att jag dregglar ner tråden! :wub:

#28

Postad 03 juli 2013 - 12:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag har inte heller spelat Wind Waker. Blir ett köp enbart baserat på utseende. Slurp! :-)

#29

Postad 03 juli 2013 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1
I envy you =(

#30

Postad 03 juli 2013 - 13:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja då har ni ngt att se fram emot. Det är ett av de bästa Zelda spelen.

#31

Postad 03 juli 2013 - 14:03

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Låter lovande. Har inte heller spelat Wind waker eller rättare sagt har inte spelat zelda sen Nes tiden. Har provat lite smått bara.

#32

Postad 03 juli 2013 - 23:48

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Skall köpa ett Wii U bara för detta spel och kommande Zelda och givetvis lite Mario titlar också. ;)

Undra om det är lika långt som Skyward Sword ? Höll på med det spelet i 2 månader, ca 40 timmar ( mycket tack vare usel kontroll ) men det är roligt om det är långt så man inte kör igenom det på en vecka bara. :)

#33

Postad 04 juli 2013 - 00:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1
De har tweakat ett uppdrag som tog lång tid och med det uppdraget så tog det nog mellan 20-25 timmar. Det är inte lika långt som Skyward Sword, men SS hade mycket onödig utfyllnad och backtracking.

#34

Postad 04 juli 2013 - 00:26

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
usel kontroll i ss? jag tror du suger helt enkelt bara :P
ss hade nog bäst kontroll vad gäller alla wii-lir.

#35

Postad 04 juli 2013 - 02:14

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

usel kontroll i ss? jag tror du suger helt enkelt bara :P
ss hade nog bäst kontroll vad gäller alla wii-lir.

Jag är nog den bekväma typen som gillar att ligga ner i soffan med en bekväm handkontroll utan att behöva få tennis arm av allt viftande. :P
Annars var Zelda SS ett mycket bra spel tycker jag.

Tyckter t.o.m Zelda TP var lättare då man inte behövde vifta lika mycket. :)

Redigerat av Unregistered4bb67943, 04 juli 2013 - 02:19.


#36

Postad 04 juli 2013 - 06:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ja, usch för viftkontroller. Hoppas wiimoten dör med Wii.

#37

Postad 04 juli 2013 - 12:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1
Äh, hade inga problem med rörelsebaserat svärd i SS, det tillförde snarare.

#38

Postad 04 juli 2013 - 12:36

Schluug
  • Schluug
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Jag tyckte också att kontrollern i SS var bra och mycket av spelmekaniken kretsade runt det. Över lag ett mycket bra Zelda spel. Synd att Wii U inte skalar upp Wii-spelen dock :(

#39

Postad 04 juli 2013 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Bra avatar :)

#40

Postad 08 juli 2013 - 08:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Äh, hade inga problem med rörelsebaserat svärd i SS, det tillförde snarare.


Enda problemet jag hade var att jag tyckte precisionen var för dålig så en del fiender blev dryga som fan.

#41

Postad 09 juli 2013 - 01:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Äh, hade inga problem med rörelsebaserat svärd i SS, det tillförde snarare.

Visst, det fungerade bra, men var inte lika bekvämt som med en traditionell handkontroll. Dessutom kände jag mig fånig när jag sittstudsade runt i soffan medan jag viftade febrilt. :)

#42

Postad 09 juli 2013 - 11:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Då gjorde du definitivt fel om du studsade omkring.. små nätta rörelser =P

#43

Postad 09 juli 2013 - 18:47

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Backhand ---> Forehand!

#44

Postad 02 augusti 2013 - 13:08

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Japanska omslaget.
Postad bild

#45

Postad 02 augusti 2013 - 13:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Väldigt snyggt, men det är i stort sett samma plansch som jag har hemma, fast modifierad :)

#46

Postad 07 augusti 2013 - 16:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

The Nintendo Direct video showed a glimpse of the Swift Sail (red sail) that allows the ship to go faster. Those of you who played the original may have noticed, but not only will this sail make the ship go faster, but it will always be full of wind, meaning you're now able to control the ship to any direction you want, without having to use the Wind Waker to change direction of the wind.


Perfekt!

Postad bild
Postad bild

Tycker dock de använder för mycket bloom, ibland ser det bra ut, ibland bedrövligt.

http://www.youtube.c...h?v=f223OzIngMc

Redigerat av Zoiler, 07 augusti 2013 - 16:42.


#47

Postad 07 augusti 2013 - 18:31

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
Omslaget är som originalets manual fast de har lagt till sjörövarna och Ganondorf. Märkligt. Här kan ni också se originalomslaget: http://i832.photobuc...le/gc_j_sm2.jpg

Återstår att se om de väljer att använda det fula EU/US-originalomslaget (ja jag har fem olika versioner av The Wind Waker hemma :P).

Redigerat av Freezard, 07 augusti 2013 - 18:34.


#48

Postad 07 augusti 2013 - 19:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Tycker dock de använder för mycket bloom, ibland ser det bra ut, ibland bedrövligt.


Ja, jag önskar att dom kunde tona ner detta :(
Det märks att Nintendo inte är vana att jobba med denna typ av effekter, vilket gjort att dom går lite overboard emellanåt ;)

#49

Postad 07 augusti 2013 - 21:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Det här ska vara den amerikanska?

Postad bild

#50

Postad 07 augusti 2013 - 21:12

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Inte lika färgglatt som den Japanska.

Redigerat av Unregistered4bb67943, 07 augusti 2013 - 21:17.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.