Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Det ultimata VR-tillbehöret?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 januari 2017 - 09:27

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

För vissa spel iallafall.

https://youtu.be/0KnS3aESNk0



#2

Postad 28 januari 2017 - 11:22

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Ja tack!!


Och ett gäng med spypåsar....



#3

Postad 28 januari 2017 - 11:55

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Jag kan ha fel men spontant känns detta som lösningen på mitt vr-illamående! (Lite dyrt dock..)

Misstänker att mitt problem är att min balansnerv inte coopar med att det visuella intrycket inte överensstämmer med kroppens fysiska signaler. Alltså, slänga påsen istället 😉

#4

Postad 28 januari 2017 - 12:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Har de lite tufft med takhöjden :)

#5

Postad 27 juli 2017 - 18:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Här är ett trevligt tillbehör jag precis fick hem https://drive.google...SUs1TWFScEZHM3c

 

Känt som "noobtube". Det är ett lånat begrepp från folk som använder granatkastare i cs för att slippa sikta.

 

Det är närmast ett måste för att kunna sikta vettigt med gevär i VR.

 

I Bullets and more fungerar denna klockrent. Där håller du in greppknappen på touch och det görs automatiskt med fästena. 

Virtual warfighter fungerar inte av samma anledning. Där släpper man vapnen med greppknappen.

Onward har jag lite strul där kommer noobtuben ivägen för när man ska byta magasin då man har de framtill medan man i bullets and more sträcker sig bakom ryggen för att hämta magasinen. Måste också manuellt dra i magasinen vilket inte fungerar så bra då kolven då är ivägen. 

 

Varianterna för vive där kontrollerna är undertill lär fungera smidigare för fler lir då de närmare efterliknar originalen. Men det fungerar strålande i BAM otroligt mycket lättare jobba med kornen. Kulorna for sällan där man siktade när man hade två axlar att jobba med istället för en :)



#6

Postad 28 augusti 2017 - 09:24

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Här är ett trevligt tillbehör jag precis fick hem..

 

Ett annat ultimat VR-tillbehör skulle kunna vara en Buttkicker gamer 2. Just en sådan budades hem på Tradera av någon i natt.

Jag ser fram emot en rapport när denne "oqvist" har installerat vinsten :)



#7

Postad 28 augusti 2017 - 11:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Såg ditt nick här och tänkte teasa lite ;) jag har vart på jakt på en i två år då jag vägrat betala 3500 eller över för den då de slutade saluförs den. Tyvärr dök de upp en josip som bjöd hårt motstånd. Hade en throne thumper innan men de har ett kasst fäste så var tvungen reklamera. Min förhoppning är att jag kan gå gamer 2 att arbeta tystare då den bara har halva effekten. I ungdomens dagar hade jag en gamer. Ska man inte montera om för ofta kan jag rekommendera throne thumper.

Shakercentre.co.uk har gamer 2 i lager annars.

#8

Postad 28 augusti 2017 - 12:10

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Såg ditt nick här och tänkte teasa lite ;) jag har vart på jakt på en i två år då jag vägrat betala 3500 eller över för den då de slutade saluförs den. Tyvärr dök de upp en josip som bjöd hårt motstånd. Hade en throne thumper innan men de har ett kasst fäste så var tvungen reklamera. Min förhoppning är att jag kan gå gamer 2 att arbeta tystare då den bara har halva effekten. I ungdomens dagar hade jag en gamer. Ska man inte montera om för ofta kan jag rekommendera throne thumper.

Shakercentre.co.uk har gamer 2 i lager annars.

Jag önskar att jag varit bättre förberedd på hur mycket den skulle springa I pris, men det känns ju som att rätt man tog hem den ifall du nu varit på jakt I två år :)

Tack för tipsen! :)



#9

Postad 28 september 2017 - 16:20

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Shakercentre.co.uk har gamer 2 i lager annars.

Jag gjorde en beställning dagen efter ditt tips och hämtade mitt paket ett par dagar senare.

Guld värt! Är glad att jag bor på bottenvåningen i huset men oroar mig ibland att det kanske hörs hos grannarna ändå.

Har främst kört DiRT Rally, men även Star Wars VR mission och EVE: Valkyrie med buttkickern igång och visst höjer det inlevelsen!

Tyvärr verkar jag ha någon form av jordfel i uttagen hemma som jag inte riktigt fått ordning på än. Köpte ett RCA avstörningsfilter som gjorde det mycket bättre, men jag har fortfarande kvar ett lågfrekvent brummande när jag höjer effekten på buttkickern. Felsökning pågår..





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.