Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire HD eller iPhone4?

158 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,97 (254) 699:-
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) 790:-
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) 499:-
21 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg) 1 år sedan
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg) 5 år sedan
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5490 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 12 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 13 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 13 år sedan
Iphone som affärsmobil (23 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 13 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 13 år sedan
Finns det något skäl att tillverka en lur med högre upplösning än Iphone 4? (27 inlägg) 13 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (49 inlägg) 13 år sedan

#51

Postad 11 oktober 2010 - 14:49

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Nuff said - pajkastning = sandlådenivå.

Har haft en (olåst) iP4 i snart en månad, mina erfarenheter:

+ Skön att hålla i både med och utan bumper
+ Fungerar
+ Snabb
+ Synkningen med iTunes fungerar mycket bra, dock förstår jag inte varför jag måste ha en sladd till detta 2010. (Har jag fel här, angående sladden, blir jag gärna upplyst om detta)
+ Drag n' drop för bilder & filmer fungerar utan iTunes vilket räcker för mina behov då jag inte använder iPod-funktionen (jag har ju Spotify)
+ Ljudet från spotify, t o m med Apples egna lurar, inte världsklass men mer än gott nog för bärbar musik
+ Mail-klienten, kör exchange på jobbmailen. Synkar dock inte kontakter o dyl via detta.
+ Mottagningen är inte sämre än på någon annan telefon jag har haft (vilket inte är få) vare sig jag är hemma i centrala stockholm eller på landet i de värmländska skogarna. Borde inte tas upp som ett plus men det verkar vara mycket snack om att iP4 tappar samtal i stor utsträckning.
+ Att skriva (både på längden och på tvären) går lekande lätt och fort

...

- Alldeles för dyr OM man ska köpa en ej operatörsbunden för egna pengar
- Lite väl låst utan jailbreak, blir varje dag vansinnig på att jag måste gå tre (!) menysteg för att aktivera/avaktivera blåtand. Att lämna blåtand på är dessutom förödande för batteritiden varför jag tvingas till detta otyg varje vardag. Sammanfattningsvis kan man säga allt annat än användarvänligt på blåtandssidan.
- Sjukt lätt att komma åt "ljud av"-knappen på touchskärmen när man pratar i telefon, detta kanske är fixat i 4.1 men jag har inte tagit mig tid att uppdatera (kan ej göra det på jobbet p g a vårt nätverk)
- Kan inte sätta på knapplås när jag ringer upp --> samtalet kopplas ner = suck
- Multitask? NEJ. Halvmesyr? JA
- Inga reglage för nästa/förra låt på den medföljande micken/fjärrkontrollen (om jag har fel här, rätta mig mer än gärna)
- Ett rykte från en mactivist jag känner är att batteritiden försämras i och med uppdateringen till 4.1, men som sagt, ett rykte

...

= En kanonlur som jag är mycket nöjd med.

Android har jag inte haft själv, agerar dock tekniksupport åt min far som köpte en SE X10 mini samtidigt. Han är hittills mycket nöjd förutom att SE inte skickade med något PC-program för att synka kontakter/kalender med Outlook. Alla vill/kan inte synka via exchange och även om SE's PC Suite troligtvis är det sämsta PC-programmet genom tiderna så har det iallafall gått att synka i alla tider. Nu släpptes det äntligen ett i förra veckan som verkar fungera.

Faran jag potentiellt ser med android, however, är att p g a att det är ett s k öppet system och att Android Market inte har samma gedigna (och kanske krångliga) rutiner för att godkänna appar är risken för att säkerhetsmissar och buggar smyger sig in betydligt lättare än i iOS.

För att förtydliga kan jag säga att jag inte tar ställning till vilket som är bäst (vilken färg är egentligen finast?) utan jag har en iP4, det här är mina erfarenheter samt mina funderingar ang android.

peace out

Glömde bort att jag också tänkte svara på det där angående sladd för synkning. Jag har för tillfället 23,6GB musik, spel, program osv så att exempelvis säkerhetskopiera så mycket data skulle ta löjligt lång tid över exempelvis bluetooth.

#52

Postad 11 oktober 2010 - 14:57

Jensei
  • Jensei
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Proximitysensorn är fixad vad jag vet men inget jag riktigt kan bekräfta då jag inte hade problem innan 4.1.

Förstår inte varför du vill kunna låsa skärmen när proximitysensorn ändå släcker ner den (förutsatt att du har 4.1 då) när du täcker den med örat. Eller var det med headset du menar? Då går det ju i alla fall att låsa den.

Ett klick på mittknappen för play/pause, dubbelklick för nästa låt och trippelklick för föregående låt. Eller så håller du in mittknappen tills du hör ett ljud och säger exempelvis "nästa låt".

När jag testat någon Android så har jag inte direkt kollat inställningar för bluetooth men antar att det går att ha en widget för att slå på/av det eller? Innan jag bytte till iPhone för två år sedan så hade jag symbian och där var det ungefär lika många steg för att komma åt bluetoothinställningar.

Om man tycker att den är värd kontantpriset är ju upp till var och en men jag tycker att den helt klart är värd det den kostar.


Som sagt så har jag inte 4.1, än. Någonting fungerar inte med nedsläckningen eftersom jag då och då kommer åt "ljud av" eller något annat som krånglar till det. Det var utan headset jag menade.

Tack som fan för det! Äntligen!

På min förra, Nokia E71 (för övrigt den bästa telefon jag haft sett till helheten och som fortfarande fungerar felfritt trots två ordentliga vattenskador denna sommar och ett flertal tapp i diverse hårda naturmaterial), räcker det att hålla in * för att aktivera/avaktivera blåtand. På min SE P1i touchar man vid mottagningsstaplarna för att komma åt aktivering/avaktivering av såväl Wi-Fi, blåtand som IR. Även den fungerar felfritt fortfarande. Jag vet att det finns en app för jailbreakade iP's som gör just detta men vill inte jailbreaka.

Good for you, men 9 papp ur egen ficka, då vill iallafall jag ha en orgasm i handen när jag ringer =)

#53

Postad 11 oktober 2010 - 15:05

Jensei
  • Jensei
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Glömde bort att jag också tänkte svara på det där angående sladd för synkning. Jag har för tillfället 23,6GB musik, spel, program osv så att exempelvis säkerhetskopiera så mycket data skulle ta löjligt lång tid över exempelvis bluetooth.


Det håller jag helt och fullt med om. Men, att möjligheten inte finns på en telefon anno 2010 känns snålt. Personligen skulle jag bara villja synka kontakter, kalender och anteckningar via blåtand vilket inte är någon raketfysik att få till rent teknikmässigt.

#54

Postad 11 oktober 2010 - 15:17

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Som sagt så har jag inte 4.1, än. Någonting fungerar inte med nedsläckningen eftersom jag då och då kommer åt "ljud av" eller något annat som krånglar till det. Det var utan headset jag menade.

Tack som fan för det! Äntligen!

På min förra, Nokia E71 (för övrigt den bästa telefon jag haft sett till helheten och som fortfarande fungerar felfritt trots två ordentliga vattenskador denna sommar och ett flertal tapp i diverse hårda naturmaterial), räcker det att hålla in * för att aktivera/avaktivera blåtand. På min SE P1i touchar man vid mottagningsstaplarna för att komma åt aktivering/avaktivering av såväl Wi-Fi, blåtand som IR. Även den fungerar felfritt fortfarande. Jag vet att det finns en app för jailbreakade iP's som gör just detta men vill inte jailbreaka.

Good for you, men 9 papp ur egen ficka, då vill iallafall jag ha en orgasm i handen när jag ringer =)

Jo jag läste att du inte hade uppdaterat men om du gör det så ska problemet nog vara löst. Ovanför högtalaren på framsidan sitter en sensor (syns ganska tydligt på bilder av den vita fyran) som släcker skärmen vid samtal när något täcker för den, men något var fel i iOS 4 så avståndsbedömningen var fel. Du kanske redan visste hur det låg till men tänkte bara förtydliga då någon igår trodde att skärmen var känsligare på iPhone 4 än 3Gs.

Så lite så.

Jag kan ju direkt säga att jag inte gav 9tusen utan 7,5tusen för 32GB.

#55

Postad 11 oktober 2010 - 15:22

Jensei
  • Jensei
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jo jag läste att du inte hade uppdaterat men om du gör det så ska problemet nog vara löst. Ovanför högtalaren på framsidan sitter en sensor (syns ganska tydligt på bilder av den vita fyran) som släcker skärmen vid samtal när något täcker för den, men något var fel i iOS 4 så avståndsbedömningen var fel. Du kanske redan visste hur det låg till men tänkte bara förtydliga då någon igår trodde att skärmen var känsligare på iPhone 4 än 3Gs.

Så lite så.

Jag kan ju direkt säga att jag inte gav 9tusen utan 7,5tusen för 32GB.


Har inte haft nån iP förut så jag hade inget att jämföra med men det är bra att veta!

Bättre helt klart (min är dessutom en 16gb), men ändå mycket deg, det är ju fortfarande en telefon.

#56

Postad 11 oktober 2010 - 15:38

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Har inte haft nån iP förut så jag hade inget att jämföra med men det är bra att veta!

Bättre helt klart (min är dessutom en 16gb), men ändå mycket deg, det är ju fortfarande en telefon.

Jo klart det är mycket pengar, att den är värd priset var i förhållande till priset för andra smartphones. Nu handlar ju den här tråden om Desire HD och iPhone 4 men eftersom det bara finns preliminära priser för Desire HD så tänkte jag jämföra med Samsung Galaxy S. Telialåst Galaxy S 8GB kostar 6395 och en telialåst iPhone 4 16GB vet jag kostade precis lika mycket kontant som samsungen.

Det håller jag helt och fullt med om. Men, att möjligheten inte finns på en telefon anno 2010 känns snålt. Personligen skulle jag bara villja synka kontakter, kalender och anteckningar via blåtand vilket inte är någon raketfysik att få till rent teknikmässigt.

Nej precis det skulle vara tekniskt möjligt men då skulle nog många strunta i att skaffa mobileme vilket Apple skulle förlora på. Personligen tror jag att det är därför det inte finns stöd för bluetoothsynk.

#57

Postad 11 oktober 2010 - 15:47

erlend
  • erlend
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
fattar inte ens att du kan tänka att byta från android när du har haft en hero. har själv en hero, äger det mesta fortfarande känns det som.

har lyckats känna på en desire HD. den är grymt snabb och kvalitetskänslan är på topp! känner flera som har tappat sin iphone 4 och fått sprickor. desire HDn har ju full body aluminium skal vilket gör att den tål en del.

sen är ju inte hd skärm lika skarp, men nästintill. fast storleken på skärmen superb

#58

Postad 11 oktober 2010 - 15:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Nej precis det skulle vara tekniskt möjligt men då skulle nog många strunta i att skaffa mobileme vilket Apple skulle förlora på. Personligen tror jag att det är därför det inte finns stöd för bluetoothsynk.


Bara att läsa det där stycket får mig att tycka mindre om Iphone..
Deras översittarfasoner får mig att må illa

#59

Postad 11 oktober 2010 - 16:05

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Jag måste bara inlägga att Symbian kommer inte i närheten av Android.

Jag körde symbian ^1 nästan I ett år därinnan windows mobile 6.5 och nu android.
Tycker symbian är lättare än android, för vem vill installera en app som byter temat I en mobil. Ganska onödigt enligt mig...

#60

Postad 11 oktober 2010 - 18:21

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Bara att läsa det där stycket får mig att tycka mindre om Iphone..
Deras översittarfasoner får mig att må illa

Kör man Gmail har man inte det problemet, synkas snabbt trådlöst och bra även på en iPhone.
Företag har ofta exchange via web med push, även det funkar lysande i min iPhone, får mailen i telefonen före min dator får dem.

Många här uttalar sig tyvärr utan att ha provat båda sidorna...

#61

Postad 11 oktober 2010 - 18:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Bra det iaf...

#62

Postad 11 oktober 2010 - 19:01

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Det håller jag fullständigt med dig om men det är ändå en smaksak, jag föredrar iOS, du Android(?), andra Windows Phone och andra Symbian. Acceptera och gå vidare.

Jag håller iOS och Android på ungefär på samma nivå, har däremot dåliga erfarenheter av både windows phone och symbian. Men smaken är som baken.

#63

Postad 11 oktober 2010 - 20:28

bouldermunky
  • bouldermunky
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Kan också bli lite irro på saker som att man inte kan bygga om så att det man har användning för kan kommas åt lättare. Hade t.ex. widgets för BT och WiFi på min hero för att lätt komma åt och det gillade jag. En annan sak som jag inte uppfattat tidigare som saknas i iP är aktiv skärm, gillade att se klocka, väder mm på min Hero. Annars låter det fortfarande som en jämn match för mig åtminstone. Gillar personligen iTunes, lyssnar mkt på podcast och ljudböcker och tycker det verkar enkelt att synka på iPhone och iPod, så det ser jag snarast som en fördel. Många av apparna verkar fortfarande (men hur länge?) komma fortare till iP. Men det skulle vara kul att höra om det är fler som känt på HTC'n, gärna någon som har eller haft iP4 och kan vara lite obejktiv. Tänkte beställa innan veckan är slut så keep it comming :))

#64

Postad 12 oktober 2010 - 00:18

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Kan också bli lite irro på saker som att man inte kan bygga om så att det man har användning för kan kommas åt lättare. Hade t.ex. widgets för BT och WiFi på min hero för att lätt komma åt och det gillade jag. En annan sak som jag inte uppfattat tidigare som saknas i iP är aktiv skärm, gillade att se klocka, väder mm på min Hero. Annars låter det fortfarande som en jämn match för mig åtminstone. Gillar personligen iTunes, lyssnar mkt på podcast och ljudböcker och tycker det verkar enkelt att synka på iPhone och iPod, så det ser jag snarast som en fördel. Många av apparna verkar fortfarande (men hur länge?) komma fortare till iP. Men det skulle vara kul att höra om det är fler som känt på HTC'n, gärna någon som har eller haft iP4 och kan vara lite obejktiv. Tänkte beställa innan veckan är slut så keep it comming :blink:)


Ska återigen slå ett slag för jailbreak. Efter att ha jailbreakat kan du själv välja hur du vill slå av och på BT och Wifi. Antingen via knappar eller SBSettings. Det går även använde specifika sweep p åskärmen för att slå av och på funktioner. Eller kanske vill du slå av BT genom att skaka telefonen. Det är helt upp till dig som användare. Angående widgets och aktiv skärm så förstår jag inte riktigt hypen med dem. Jag har klocka på låsskärmen och när telefonen inte är låst så finns klockan i statusbaren. Det där låter som någon som inte har testat iphone på riktigt.
Synkningen av podcast är ungefär 1/3 av den stora fördelen med itunes. Det andra är hanteringen och nerladdningen av nya podcasts. Lätt att välja, lätt att ladda ner och lätt att automatiskt få itunes att tanka ner tex de tre senaste podcast som man inte hört av en serie.

Slutsatsen enligt mig är att det igentligen inte spelar så stor roll vilken telefon du väljer, de nya telefonerna är så pass bra så du blir nog nöjd med den du väljer vilken det nu än blir. För min del passar Iphone bättre. Hade jag aldrig haft en sådan skulle jag säkert trivas toppen med min Android men efter lite testande så passar iphone mitt användningsområde bättre. Speciellt med JailBreak var så skönt nu när det släpptes häromdagen då jag kunde fixa min nya ip4 som jag ville ha den. Har konfigurerat i 2 dagar i sträck nu :), SBSettings är ett jättelyft!

Någon som har kört mer Android får gärna skriva vad det är de tycker är så bra med widgets, gärna några exempel. Jag kände det nästan lite mer som en gimmick, den jag använde var spotifys där jag hade tillgång till play/paus knapparna men det har jag på iphone också direkt från lockscreen.

Lockinfo är också en riktigt trevlig sak med iphone: länk till lite bilder med olika varianter och lockinfo skärmar. Helt uppenbart går det konfigurera iphone på väldigt många olika sätt.

#65

Postad 12 oktober 2010 - 08:12

bouldermunky
  • bouldermunky
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Någon som kan berätta mer om jailbreak, jag är inte så inne på vad det egentligen betyder. Fördelar/nackdelar?

#66

Postad 12 oktober 2010 - 14:05

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Någon som kan berätta mer om jailbreak, jag är inte så inne på vad det egentligen betyder. Fördelar/nackdelar?



Ja och finns det risker med det? Typ bricka telefonen?

#67

Postad 12 oktober 2010 - 15:01

mostling
  • mostling
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Någon som har kört mer Android får gärna skriva vad det är de tycker är så bra med widgets, gärna några exempel.

Ett exempel på bra att ha widget:
http://www.swedroid....light=bankdroid
Finns länk till källkoden under den länken för dom paranoida.

Redigerat av mostling, 12 oktober 2010 - 15:02.


#68

Postad 12 oktober 2010 - 21:00

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Ett exempel på bra att ha widget:
http://www.swedroid....light=bankdroid
Finns länk till källkoden under den länken för dom paranoida.

För dem paranoida, ja med tanke på att ingen koll finns på apparna i marketen så hade i vart fall jag funderat både en och två gånger om vilka uppgifter som lämnas ut. Tyvärr ett av de stora problemen med Market.

#69

Postad 12 oktober 2010 - 21:36

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

För dem paranoida, ja med tanke på att ingen koll finns på apparna i marketen så hade i vart fall jag funderat både en och två gånger om vilka uppgifter som lämnas ut. Tyvärr ett av de stora problemen med Market.

Stora problemen?
Du måtte skämta. Finns inga uppgifter som visar på att det finns skadliga appar på market.
Och det som florerade tidigare visade sig vara falsk alarm.

Och widgets är guld:
Kalender, musik, twitter, bilder, bookmarks etc ett tryck bort. Måtte vara skadad om man inte ser värdet ;)

Redigerat av NisseGurra, 12 oktober 2010 - 21:38.


#70

Postad 13 oktober 2010 - 00:39

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Och widgets är guld:
Kalender, musik, twitter, bilder, bookmarks etc ett tryck bort. Måtte vara skadad om man inte ser värdet ;)


För min del tycker jag många gånger widgets är mer en ploj grej. Alla de saker du skriver där är ett knapptryck bort på iphone också... Kalender, sms, rss, väder etc har jag på lockscreenen. Självklart kan det finnas tillfällen där det är bra och smidigt. Så som spotify men jag anser att det är lite väl hypat. Som att du till exempel ser en bild widget som något värdefullt. Vad är poängen med att ha en minikopia av en bild som tar upp skärmyta? Vänta jag ska ta upp min telefon och kolla på min minibild lite för jag vill inte se den i helskärm för det är ju ett knapptryck bort. Bankappen som länkades till tidigare ser ju flashig ut men vad är igentligen funktionen med widgeten? Jag tror knappast det är lycket eller tillåtet att den uppdaterar saldot i realtid så igentligen är det bara saldot senast du loggade in på din internetbank. Appen i sig är ju toppen med just widget delarna brukar vara överreklamerade enligt mig.

Här är en länk till en sida där han listar sina favorit widgets: länk
Det är helt uppenbart en som gillar sin android och sina widgets men om man kollar hans exempel så ser jag faktiskt inget som jag verkligen skulle vilja ha på mina startskärmar som jag inte redan har... Kalender och att göra har jag ännu smidigare (behöver inte ens låsa upp telefonen). Memo saken fattar jag inte riktigt poängen med, liknelsen som jag kommer att tänka på är ett vanligt skrivbord. Vill ja ha post it lappar spridda över ytan eller är det bättre att ha dom i en folder (antecknings appen iphone). Audiomanager widgeten skulle jag vägra ha framme då den verkar täcka en hel sida i telefonen. Det är ju mycket trevligare att ha den i en app. Eller som på en jailbreakad iphone att man drar fingret längt en kant så får man upp de alternativ som man tidigare valt att ha tillgängliga just där.

#71

Postad 13 oktober 2010 - 01:44

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

För min del tycker jag många gånger widgets är mer en ploj grej. Alla de saker du skriver där är ett knapptryck bort på iphone också... Kalender, sms, rss, väder etc har jag på lockscreenen. Självklart kan det finnas tillfällen där det är bra och smidigt. Så som spotify men jag anser att det är lite väl hypat. Som att du till exempel ser en bild widget som något värdefullt. Vad är poängen med att ha en minikopia av en bild som tar upp skärmyta? Vänta jag ska ta upp min telefon och kolla på min minibild lite för jag vill inte se den i helskärm för det är ju ett knapptryck bort. Bankappen som länkades till tidigare ser ju flashig ut men vad är igentligen funktionen med widgeten? Jag tror knappast det är lycket eller tillåtet att den uppdaterar saldot i realtid så igentligen är det bara saldot senast du loggade in på din internetbank. Appen i sig är ju toppen med just widget delarna brukar vara överreklamerade enligt mig.

Här är en länk till en sida där han listar sina favorit widgets: länk
Det är helt uppenbart en som gillar sin android och sina widgets men om man kollar hans exempel så ser jag faktiskt inget som jag verkligen skulle vilja ha på mina startskärmar som jag inte redan har... Kalender och att göra har jag ännu smidigare (behöver inte ens låsa upp telefonen). Memo saken fattar jag inte riktigt poängen med, liknelsen som jag kommer att tänka på är ett vanligt skrivbord. Vill ja ha post it lappar spridda över ytan eller är det bättre att ha dom i en folder (antecknings appen iphone). Audiomanager widgeten skulle jag vägra ha framme då den verkar täcka en hel sida i telefonen. Det är ju mycket trevligare att ha den i en app. Eller som på en jailbreakad iphone att man drar fingret längt en kant så får man upp de alternativ som man tidigare valt att ha tillgängliga just där.


Testa en widget... Som sagt guld värd... Slå på BT, wlan, dataöverförning direkt via skärm. Bookmarks och se kalenderhändelser, finns ju oändligt mycket mer än bara en skärm med ikoner....
Konstigt annars att förneka att aktiva widgets inte är ett lyft.
http://www.zdnet.com...e-android/37502
http://blogs.techrep...m/hiner/?p=5649

Redigerat av NisseGurra, 13 oktober 2010 - 01:57.


#72

Postad 13 oktober 2010 - 01:56

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Testa en widget... Som sagt guld värd... Slå på BT, wlan, dataöverförning direkt via skärm. Bookmarks och se kalenderhändelser, finns ju oändligt mycket mer än bara en skärm med ikoner....
Konstigt annars att förneka att aktiva widgets inte är ett lyft.
http://www.androlib....a...p;ar=4&ad=n

Varifrån hämtar jag widgets till min galaxy s? Kollade lite på market men hitta inte så många! går det att ändra tema utan att flasha mobilen?

#73

Postad 13 oktober 2010 - 02:00

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Varifrån hämtar jag widgets till min galaxy s? Kollade lite på market men hitta inte så många! går det att ändra tema utan att flasha mobilen?

Kolla tex på http://www.swedroid....thread.php?t=12
Finns bra tips på apps

#74

Postad 13 oktober 2010 - 02:14

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Kolla tex på http://www.swedroid....thread.php?t=12
Finns bra tips på apps

Kanon tack.

#75

Postad 13 oktober 2010 - 05:14

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Testa en widget... Som sagt guld värd... Slå på BT, wlan, dataöverförning direkt via skärm. Bookmarks och se kalenderhändelser, finns ju oändligt mycket mer än bara en skärm med ikoner....
Konstigt annars att förneka att aktiva widgets inte är ett lyft.


Jag förnekar inte att de kan vara bra och att jag gärna skulle se stöd för dem i iphone. Det jag ifrågasätter är hur folk överdriver dess förträfflighet. Om du läst min post så hade du vetat att jag testat widgets. Dina exempel om hur man kan slå av och på olika funktioner har jag också skrivit om tidigare. Och för min del anser jag att iphones (jailbreakad) har en ännu bättre funktion för det.

Det jag försöker säga är att om man läser trådar som denna får man för sig att widgets är revolutionerande. Om man har 2 konfigurerande telefoner sida vid sida ser man snart att det skiljer väldigt lite på de olika systemen. Och om man baserar valet av telefon på det så anser iaf jag att man är ute och cyklar, det finns betydligt större skillnader i andra funktioner.

#76

Postad 13 oktober 2010 - 17:56

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Jag hade också gärna sett att widgetsfunktion fanns men i ärlighetens namn använde jag dem nästan aldrig på mina Androider, många sög dessutom batteri och prestanda.

Jag håller med i mycket av det som Androidförespråkare med självinsikt skriver:
http://www.swedroid....h-dess-brister/
http://www.swedroid....sondagslasning/

#77

Postad 14 oktober 2010 - 00:20

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt en HTC Desire HD och hoppas det blir bra, det är min första androidlur och jag byter från en mindre än ett år gammal Iphone 3GS

till trådskaparen:
Lyssna inte på någon som kategoriskt säger att den ena eller andra är skit eller bäst då båda ytterligheterna antagligen är fel.
Det är dock lite lättare att bedömma Iphon4 då den redan existerar och många har hunnit testa den, vad jag vet är det få som testat den skarpa HTC'n

Jag måste säga att min Iphone 3gs har varit tveklöst den bästa telefon jag ägt om man ser till helheten, dock har den brister som jag hoppas komma ifrån. tex ogillar jag skarpt Itunes som program, den har en bortom usel kamera och ett mycket klent batteri vid aktivt användande (laddar den varje dag)

Jag köpte en HTC för att prova ett märka jag aldrig använt, jag gillar utseendet, stor skärm, anderoid verkar spännande och "öppnare" än Apples Appstore.

Slutligen anser jag att det mest intressanta omdömmet om en produkt, vad det än är kommer när man har ägt den en längre tid (3-4 mån eller mer).
Jag är helt olojal mot ett specifikt märke, jag köper det jag "tror" är det jag har mest kul med vid varje givet tillfälle, ibland blir det bra men ibland crash and burn, men det är spänningen :)

sry är genetiskt oförmögen att skriva kort :angry:

#78

Postad 18 oktober 2010 - 07:33

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Okey ni som föredrar iPhone4 har det lätt, det är bara två modeller att välja på.
Men om man har bestämt sig för en HTC telefon så gör HTC inte det lättare för oss att välja nu när dom kommer med 7 nya lurar HTC HD7, HTC 7 Mozart, HTC 7 Trophy, HTC 7 Surround, HTC 7 Pro, HTC Desire HD och HTC Desire Z.
Kan dom komma med flera till jul?

Ni som har bestämt er för en HTC vilken av dom sju har ni tänker köpa? och varför?
Android eller Windows 7? osv..

PS: Det är svårt att välja mellan 23 olika HTC - http://www.htc.com/www/product.aspx

Redigerat av Mr_x, 18 oktober 2010 - 07:34.


#79

Postad 19 oktober 2010 - 09:06

MrWikström
  • MrWikström
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Okey ni som föredrar iPhone4 har det lätt, det är bara två modeller att välja på.
Men om man har bestämt sig för en HTC telefon så gör HTC inte det lättare för oss att välja nu när dom kommer med 7 nya lurar HTC HD7, HTC 7 Mozart, HTC 7 Trophy, HTC 7 Surround, HTC 7 Pro, HTC Desire HD och HTC Desire Z.
Kan dom komma med flera till jul?

Ni som har bestämt er för en HTC vilken av dom sju har ni tänker köpa? och varför?
Android eller Windows 7? osv..

PS: Det är svårt att välja mellan 23 olika HTC - http://www.htc.com/www/product.aspx


Jag har bestämt mig och bokat en Desire HD, för den är mer multimedia anpassad än Z och vill inte ha en WM7 då jag har dåliga vibbar av Windows Mobile...

#80

Postad 19 oktober 2010 - 11:20

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Ehm? Vad man har widgets till?

En skärm med kalender, en med twitter.
Sen på hemskärmen så gör man ungefär såhär
Postad bild

sen lockscreen (iphone-boys får gärna kommentera att jag använder iOS slider)
Postad bild

#81

Postad 19 oktober 2010 - 12:55

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Ehm? Vad man har widgets till?

En skärm med kalender, en med twitter.
Sen på hemskärmen så gör man ungefär såhär

sen lockscreen (iphone-boys får gärna kommentera att jag använder iOS slider)


Är det väder widget eller ljud/wifi som är så bra? Väder finns ju på alla telefoner som släppts de senaste 2 åren tror jag och att ha wifi/ljudsignal knapparna framme är ju knappast snyggt även om det skulle vara praktiskt. Jag gillar nog lösningen med sbsettings mer, en snabb slide över statusbaren på iphone och denna meny ramlar ner: länk självklart kan man välja tema på den.

Så här ser min iphone4 ut:
Postad bild[/img]

lockscreen:
Postad bild

Självklart är lockscreenen aktiv så att om man klickar på väder så glider hela veckans ut och detsamma gäller mail/sms/rss (även missade samtal, att göra listor eller kalender poster kommer fram som menyer om det finns, man kan själv välja en massa olika plugins)

Redigerat av Unregistered8894d32d, 19 oktober 2010 - 12:55.


#82

Postad 19 oktober 2010 - 14:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ser fint ut..Måste man jailbreaka ?

#83

Postad 19 oktober 2010 - 14:30

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Ser fint ut..Måste man jailbreaka ?


Japp det måste man. För mig är jailbreak halva nöjet med iphone.

#84

Postad 19 oktober 2010 - 14:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ah...Joo men de går ju inte att jämföra med en telefon du inte behöver jailbreaka..
Tyvärr går ju trenden åt de hållet..Nya windows mobiltelefonerna är ju lika låsta om inte värre än Iphone.

#85

Postad 19 oktober 2010 - 18:06

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Ah...Joo men de går ju inte att jämföra med en telefon du inte behöver jailbreaka..
Tyvärr går ju trenden åt de hållet..Nya windows mobiltelefonerna är ju lika låsta om inte värre än Iphone.


Nä det är sant man behöver jailbreaka iphone vilket tar ca 2 minuter (obs bryter inte garantin). Jämfört med min tidigare telefon som man behövde roota, flasha med tredjeparts programvara och sedan lägga in en lagg fix, sen fungerade den nästa ok (galaxy S). Konstigt nog verkar det inte som att man har samma krav på android. Iphone fungerar ju iaf som telefon före jailbreak. Ärligt talat tror jag HTC är bättre än galaxy på denna front men den har jag ingen erfarenhet av.

Iphone jailbreakar man för att låsa upp lite extra möjligheter, android får man lägga ner betydligt mer jobb på för att den ska funka ok.

#86

Postad 19 oktober 2010 - 18:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Samsung är det väl alltid en massa rackel med :D

Jasså ..Så du tappar inte garantin ?
Tycker alla skriver att det är just det du gör..
Har för mig att ja läste om en i Iphone tråden som inte fick sin lagad pga att den varit jailbreakad ..
Kvittar för mig då jag alltid mixtrar med alla telefoner.

Helt klart har ju Iphone blivit mycket bättre med tiden.
Nästan så jag är lite sugen.

Hoppas de släpper en med tangentbord nångång..Vore guld ;)

#87

Postad 19 oktober 2010 - 20:49

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Är det väder widget eller ljud/wifi som är så bra? Väder finns ju på alla telefoner som släppts de senaste 2 åren tror jag och att ha wifi/ljudsignal knapparna framme är ju knappast snyggt även om det skulle vara praktiskt. Jag gillar nog lösningen med sbsettings mer, en snabb slide över statusbaren på iphone och denna meny ramlar ner: länk självklart kan man välja tema på den.


Självklart är lockscreenen aktiv så att om man klickar på väder så glider hela veckans ut och detsamma gäller mail/sms/rss (även missade samtal, att göra listor eller kalender poster kommer fram som menyer om det finns, man kan själv välja en massa olika plugins)


Vad alla är fientliga så fort man ska försöka diskutera bra lösningar eller inte, eller varför folk tycker olika.
Vad som är snyggt hör ju inte ens till diskussionen, det är högst individuellt när man snackar utseende.

Om vi vänder på det, och undrar vad som faktiskt är fel med att ha möjligheten med widgets då?

Så om iPhone nu har allt (tydligen ?!?) förutom widgets, skulle det göra ont att ha möjligheten?

#88

Postad 19 oktober 2010 - 20:52

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Vad alla är fientliga så fort man ska försöka diskutera bra lösningar eller inte, eller varför folk tycker olika.
Vad som är snyggt hör ju inte ens till diskussionen, det är högst individuellt när man snackar utseende.

Om vi vänder på det, och undrar vad som faktiskt är fel med att ha möjligheten med widgets då?

Så om iPhone nu har allt (tydligen ?!?) förutom widgets, skulle det göra ont att ha möjligheten?


Ren reflexmekanism: mobilen man har valt är perfekt, och alla andra synpunkter blir kritik av ens val.
Ju mer märkestrogna ju mer personligt..

#89

Postad 19 oktober 2010 - 21:24

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Ren reflexmekanism: mobilen man har valt är perfekt, och alla andra synpunkter blir kritik av ens val.
Ju mer märkestrogna ju mer personligt..


Japp så är det! Och nu går jag efter 15 månader med Android över till WP7 och kommer automatiskt börja hata öppenhet och widgets. Snart finns det inget som är sämre än Android helt enkelt. :D

Jag har kollat hur jag egentligen använder min lur idag och det är på ett väldigt enkelt sätt. Jag ringer, sms'ar, surfar, använder ett väldigt begränsat antal appar och hanterar kalender. Om det sedan finns något roligt spel att fördriva tiden med så är det ok. Visst är det väl lite roligt att testa olika romar på en androidlur men jag har tröttnat. Jag sitter med en lite äldre lur idag och det går knappt att köra de senaste androidversionerna på den, allting laggar och segar så jag blir galen. Jag vill ha blixtsnabb respons när jag klickar på någonting och inte behöva stå där och hinna undra om den verkligen tog min tap. Köper jag en ny Android idag så kan jag bli stående inom en snar framtid utan uppdateringar och behöva roota igen för att då märka att det går segt än en gång eftersom OS'et har utvecklats så snabbt att min lur är lastgammal i sammanhanget.

Usch vad jag spånade iväg. Trevade väl efter att alla måste se till sig själv och sina behov av luren man ska använda varje dag. Gillar man att hålla på och mecka och testa massa olika saker på sin enhet så är väl Android ett solklart val. Vet man med sig att man bara kommer att ringa, sms'a, använda ett begränsat antal appar, surfa, lyssna på musik osv så tycker jag valet faller på iPhone eller WP7. För min del blir det en WP7-lur mest för att det är nytt och spännande samt att jag sitter och utvecklar i .NET så det blir smidigare än emulatorn.

Tyst på mig nu!

#90

Postad 19 oktober 2010 - 21:29

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna ha både DHD och iPhone 4, plus min SGS :D

Vadå alltid ha något att pilla med.
Men faktum är att android passar mig väldigt bra då jag älskar att tweaka, ######s med varenda inställning och att flasha nya rommar nån gång i veckan. Är väl tur att alla inte är som jag.

Vad Sledge säger här innan hände med min Hero. Den blev helt enkelt för gammal i hårdvaran för att kunna fortsätta leka med "det nyaste"

#91

Postad 19 oktober 2010 - 21:30

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Vad alla är fientliga så fort man ska försöka diskutera bra lösningar eller inte, eller varför folk tycker olika.
Vad som är snyggt hör ju inte ens till diskussionen, det är högst individuellt när man snackar utseende.

Om vi vänder på det, och undrar vad som faktiskt är fel med att ha möjligheten med widgets då?

Så om iPhone nu har allt (tydligen ?!?) förutom widgets, skulle det göra ont att ha möjligheten?


Försökte inte vara fientlig. Det finns många saker som är bra med android min senaste post skulle handla om varför jag inte riktigt förstår varför widgets är så hypade. Det finns så klart fördelar och det är nog aldrig någon nackdel att det finns. Anledningen till varför jag lade upp bilderna var inte att få folk att tycka de var snygga utan snarare se att man kan göra det mesta likabra utan widgets, tyvärr är det svårt att förmedla funktion via stillbilder.

Jag är också lite irriterad på hur skitsnackandet om iphone håller på att fylla alla tråder i alla forum. Jag hoppas de som funderar på vilken smartphone de ska välja lyckas sortera bort posterna som helt dömmer ut vissa modeller, iaf jag har lite svårt att ta vissa poster på allvar som inte inser att nästan alla dessa nya smartphones är riktigt bra. Vilken man väljer är en smaksak. En till sak som för mig är uppenbar är att Apple startade upp en ny generation telefoner och vi har dem att tacka för mycket även om man väljer att köpa en Android.

Tyvärr liknar många av dessa trådar trådarna nvidia vs ati där det också går mode i att klaga på en av parterna. Det finns massor av exempel på inlägg där postaren skriver att han aldrig skulle köpa Apple av skäl som liknar ideologiska, samtidigt som man är helt blind för den egna produktens brister, detta tillför inget positivt alls i forumen. Är man så blåögd så man tror att ett av dessa multimiljonföretag skiljer sig på någon viktig punkt mot de andra så har man verkligen köpt deras marknadsföring.

#92

Postad 19 oktober 2010 - 21:39

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Danne980:
Nu förstår jag dig. Helt rätt.

Och ja, jag som nu gillar och kör android har Apple att tacka för mycket i utveckligen, helt klart.

Nu är det så att för några år sedan, när iPhone kom till Sverige blev det en revolution utan dess like.

Vad många som jag, som gillar android stör sig på är att folk inte fattar att det finns alternativ. Man måste inte ha en iPhone för att kunna ladda upp en bild till fejjan, eller spela angry birds.

Helt upp till var och en vad man köper. Styvfarsan köpte sig en HTC Desire, jag tyckte han skulle ha valt en 3GS istället för dom pengarna då han är totalt bortkommen på teknik, och då hade faktiskt Apples enkla OS passat betydligt bättre

#93

Postad 19 oktober 2010 - 21:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Men ni kan vara lugna....Nu kommer ju snart WP7 som är värre än Iphone är nu..
Känner att jag börjar koka :D

Så de om nått klandrar jag Iphone för.

Dock så lär säkert WP7 passa bra till en viss sorts köpare men iaf..


Har haft en HTC TyTn2 och har nu en N900 som kör linux och har Ubuntu på datorn.
Jag gilar verkligen att mixtra å greja men ja börjar komma till en punkt där jag samtidigt börjar va less..
Ibland vill jag bara ha nått som fungerar utan att tweaka i all evighet ;)

Känns nästan som Iphone 4 skulle vara som en semester för mig ett tag hehe..
Jaja..Jag kanske bara är en en tekniksvacka ;)

#94

Postad 19 oktober 2010 - 21:51

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Men ni kan vara lugna....Nu kommer ju snart WP7 som är värre än Iphone är nu..
Känner att jag börjar koka :D

Så de om nått klandrar jag Iphone för.

Dock så lär säkert WP7 passa bra till en viss sorts köpare men iaf..


Har haft en HTC TyTn2 och har nu en N900 som kör linux och har Ubuntu på datorn.
Jag gilar verkligen att mixtra å greja men ja börjar komma till en punkt där jag samtidigt börjar va less..
Ibland vill jag bara ha nått som fungerar utan att tweaka i all evighet ;)

Känns nästan som Iphone 4 skulle vara som en semester för mig ett tag hehe..
Jaja..Jag kanske bara är en en tekniksvacka ;)


Känner igen mig.
men så läser jag på nåt jäkla forum om något nytt och häftigt för stunden. överklockning t.ex och då kan jag inte hålla mig längre

#95

Postad 19 oktober 2010 - 21:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm..Eller så kanske man skulle ha köpt sig en WP7 mobil å börjat hänga på xda och se om de kan göra nå underverk ;)

Edit
Fasen om man då hade pengar då hade ja lätt köpt en Iphone 4 som jobb telefon å köpt nå annat skoj å leka med hemma :D

Redigerat av moparman, 19 oktober 2010 - 21:59.


#96

Postad 19 oktober 2010 - 22:00

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Mm..Eller så kanske man skulle ha köpt sig en WP7 mobil å börjat hänga på xda och se om de kan göra nå underverk ;)

Edit
Fasen om man då hade pengar då hade ja lätt köpt en Iphone 4 som jobb telefon å köpt nå annat skoj å leka med hemma :D


Där har vi ett problem. Mina fördomar.

Skulle aldrig ta i en mobil med windows mobile, oavsett hur bra den är.

Men en IP4 skulle jag gärna ta å leka med, kanske skulle jag ändra uppfattning eftersom den skulle vara jailbreakad inom 10 minuter...

#97

Postad 19 oktober 2010 - 22:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jasså :-)

Tjaa WM gick att få till rätt bra om man flashade ROM å hackade register osv.

En jailbreakad IP4 verkar de ju gå att leka mycket med om man vill..
Jag har kvar 6 månader innan jag kan byta,minst så ja får väl se vad som finns då.

#98

Postad 20 oktober 2010 - 09:25

stn
  • stn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jag hade också gärna sett att widgetsfunktion fanns men i ärlighetens namn använde jag dem nästan aldrig på mina Androider, många sög dessutom batteri och prestanda.

Jag håller med i mycket av det som Androidförespråkare med självinsikt skriver:
http://www.swedroid....h-dess-brister/
http://www.swedroid....sondagslasning/


Nu finns det dock betalapps så nästan allt det där fallerar ganska hårt.

#99

Postad 21 oktober 2010 - 23:14

Mc_Piloten
  • Mc_Piloten
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag står också i begrepp att skaffa en Iphone 4 eller HTC Desire HD.
JAg har läst hela denna tråden samt några andra forum.
HAr jag nu fattat följande rätt.

Iphone är lättare att använda direkt från kartong ( Intunes först)
Men är helt enkelt inte lika kul att använda om man inte jailbreakar telefonen.
Samtidigt verkar det som att OS uppdateras oftare och är oftare även ngt bakåkompatibelt och telefonen blir inte omodern lika fort. (Gäller detta även utan jailbreak?)
Itunes suger och man måste använde denna skit till allt. Eller kan man flytta vissa saker direkt som om telefonen är som HD precis som min Nokia.
Vad jag också förstått skall en ej jailbreakad telefon ej kunna lägga in personliga skrivbordsbilder och ringsignaler / musik som ringsignal.
Att anpassa telefonen är mer eller mindre omöjligt utan att jailbreaka den.
Kan man lägga in foton på alla i kontaktlistan som kommer upp om det ringer t.ex.?
luren är i prncip skyddad från virus.


HTC Desire HD.
Kommer att vara omodern så det skriker om ett år då det inte finns uppgraderingar till buggar till OS. OS i HTC gör att man mera kan göra nallen mer personlig på ett enkelt sätt utan att jailbreaka.
Widgets kan va kul men man tröttnar på skiten i längden.
Att man måste se upp med att få in virus via appar och annat då den inte kontrolleras som luren ovan.
MAn kan använda den som en HD vad gäller filer hit och dit och allt behöver inte synkas hela tiden som jag slipper på min nuvarande N97.
HTC luren har snabbare uppstart och har ett mindre minne internt men man kan stoppa dit 32 Gb.
MAn kan göra snabbkommandon för saker man vill komma åt snabbt.
KAn man lägga in foton på alla kontakter i telefonlistan om man vill.

JAg har en Nokia N97 idag och gillar att man delvis kan anpassa den, men efter givna ramar.
Jag använder den som telefon, jag använder kalender, sms mms samt fotar lite.
Appar finns knappt och de som finns är skit.
Jag använder Quickoffice lite ibland och även som dongel när jag har med mig min Laptop på t.ex. mc semester.
JAg använder Spotify och Fb lite också. Men tycker väl inte FB fungerar lysande på N97.
Jag tycker också att utseende är en bonus. Ser den inte bra är det inte hela världen, kommer inte ha sex med den ändå :rolleyes:
Jag surfar lite ibland direkt i telefonen också. Det händer väl att man laddar lite musik också.

Vad skall man köpa?

Det jag inte gillar med N97 är att de displayen inte alltid fungerar när man pillar på den samt att den ibland inte går att svara pga den hänger sig.
I stort är jag nöjd med Nokian men det finns inga bra appar och att den är knas i skärmen ibland.
Jag vill kunna anpassade den och slippa gå igenom hundra menyer för ngt man gör regelbundet, jag vill också kunna ha skrivbordsbild samt kontaktbilder enligt eget val .
Obs! JAg vill inte Jailbreaka ngn telefon.

MVH
Mc_Piloten

Redigerat av Mc_Piloten, 21 oktober 2010 - 23:15.


#100

Postad 21 oktober 2010 - 23:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Jag står också i begrepp att skaffa en Iphone 4 eller HTC Desire HD.
JAg har läst hela denna tråden samt några andra forum.
HAr jag nu fattat följande rätt.

Iphone är lättare att använda direkt från kartong ( Intunes först)
Men är helt enkelt inte lika kul att använda om man inte jailbreakar telefonen.
Samtidigt verkar det som att OS uppdateras oftare och är oftare även ngt bakåkompatibelt och telefonen blir inte omodern lika fort. (Gäller detta även utan jailbreak?)
Itunes suger och man måste använde denna skit till allt. Eller kan man flytta vissa saker direkt som om telefonen är som HD precis som min Nokia.
Vad jag också förstått skall en ej jailbreakad telefon ej kunna lägga in personliga skrivbordsbilder och ringsignaler / musik som ringsignal.
Att anpassa telefonen är mer eller mindre omöjligt utan att jailbreaka den.
Kan man lägga in foton på alla i kontaktlistan som kommer upp om det ringer t.ex.?
luren är i prncip skyddad från virus.

MVH
Mc_Piloten


Kan bara svara på iPhonedelen eftersom jag inte vet särskilt mkt om Android.

Telefonen är "kul" att använda utan jailbreak (delvis subjektivt eftersom folk verkar tycka att egna teman är kul nog) den största anledningen till att folk jailbreakade var att kunna köra appar i bakgrunden vilket man kan göra med vissa begränsningar idag, en del klagar på att det inte är "riktig" multitasking, men synar man Apples system i grunden skiljer det sig inte lika mkt mot android från vad jag läst.

iTunes suger inte, det kräver däremot att man lär sig hur synkningen funkar mot telefonen, stäng av all automatisk synkning av musik och film så har du FULL kontroll på när musik förs över till telefonen, där är skillnaden mot att dra musik från windows explorer minimal, med fördelen att du får en schysst sortering av musiken.

Du kan välja vilken bakgrundsbild du vill på 3GS och 4:an, ringsignaler kräver tyvärr en omväg, du kan inte peka på en låt i telefonen och använda som ringsignal, men det finns bra verktyg på nätet för att skapa rätt format/långd på ett musikstycke för att använda som ringsignal.

Vad menar du med "anpassa"?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.