Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Demon´s Soul

542 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Demon's Souls (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9,06 (15) Inga priser
Demon's Souls - Deluxe Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Demon's Souls - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Demon's Souls - Black Phantom Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,5 (1) Inga priser
Demon's Souls (PS5) (PlayStation 5-spel) 2 8,2 (4) 399:-
1 relaterade trådar

#1

Postad 19 april 2009 - 22:26

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Såg att det inte fanns någon tråd om detta spel, så jag tänkte jag startar en. Är det någon som vet när det släpps i Eu regionen? Eller har någon provat importerat det? Jag såg att det fanns med engelskt tal i asiatiska versionen. Jag blev lite småsugen att beställa det härifrån länken 4player online tror jag skulle kunna vara riktigt kul :)

Jag tänkte jag slänger in lite trailers till det.
Demons soul intro

Gameplay

Cam gameplay

Bifogad fil  demons_soul_impressions.jpg   24,75K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  954345_20081008_screen001.jpg   328,55K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Zoiler, 16 april 2010 - 15:35.


#2

Postad 24 maj 2009 - 23:09

eloj
  • eloj
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Har precis fått 9/10 av Eurogamer.

http://www.eurogamer...ns-souls-review

#3

Postad 24 maj 2009 - 23:17

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0
Fick nys om detta för några dagar sedan och sen dess har jag varit sjukt sugen på det. Jag funderar också på att beställa från yesasia, det verkar vara riktigt lång leveranstid dock? Eller snarare lång tid för bearbetning av leveransen så att säga.
På andra spel etc så är det oftast bara några dagar innan de skickar iväg men på just detta spel asiatisk version så står det upp till 30 dagar... och sen ska man vänta på själva leveransen också, lite segt att vänta i över en månad :).

Det var en kille som sålde det på Tradera såg jag, auktionen gick ut tidigare idag men slutbudet låg på typ 870 spänn (+30kr frakt) så det var alldeles för mkt för mig. Folk känner väl inte till att det går att beställa, killen som sålde skrev ju också att det var så ovanligt, att dem endast tryckt upp ett visst antal exemplar med engelsk text etc. Så det var väl därför det gick på så mycket.

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 24 maj 2009 - 23:19.


#4

Postad 24 maj 2009 - 23:40

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag tänkte avvakta till E3 och se om dom säger något om ett release datum till övriga världen. Annars får man väl dra en beställning, från yeasasia. Men de känns ju rätt surt om det tar en månad :)

#5

Postad 25 maj 2009 - 09:10

cyax
  • cyax
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Konstigt att Sony inte vill distribuera Demon's Souls här i väst. PS3 behöver verkligen rollspel, särskilt när Microsoft har fixat tidsexklusivitet på de flesta japanska kreationer i genren hittills. Det enda problemet är väl att det ska vara så otroligt svårt, men det borde inte vara några svårigheter att implementera "easy mode" för oss västerlänningar så man kan välja det istället.

Verkar generellt vara väldigt dålig tillgång på den asiatiska versionen, därav lång leveranstid. Det är riktigt synd hur Sony har skött marknadsföring och release av Demon's Souls. Har själv funderat på import men då finns risken att paketet fastnar i tullen och man åker på 25% moms vilket gör priset väl högt för ett spel.

#6

Postad 25 maj 2009 - 12:24

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0

Konstigt att Sony inte vill distribuera Demon's Souls här i väst. PS3 behöver verkligen rollspel, särskilt när Microsoft har fixat tidsexklusivitet på de flesta japanska kreationer i genren hittills. Det enda problemet är väl att det ska vara så otroligt svårt, men det borde inte vara några svårigheter att implementera "easy mode" för oss västerlänningar så man kan välja det istället.

Verkar generellt vara väldigt dålig tillgång på den asiatiska versionen, därav lång leveranstid. Det är riktigt synd hur Sony har skött marknadsföring och release av Demon's Souls. Har själv funderat på import men då finns risken att paketet fastnar i tullen och man åker på 25% moms vilket gör priset väl högt för ett spel.

Det ska släppas i USA i augusti, det offentliggjordes för några dagar sedan om jag inte minns fel. Men jag håller med om att det är lite märkligt, det borde vara en självklarhet. Nu hade vi västerlänningar typ "tur" att det över huvud taget lanseras här i väst. Även om det faktiskt går att importera men majoriteten spelare känner inte till sånt, och känner inte till spelet över huvud taget ändå.
Det är just såna här spel som otroligt många PS3-spelare efterfrågar, många köpte ju till och med PS3 för att de hoppades på fler rollspel på den konsolen än på 360.

#7

Postad 25 maj 2009 - 12:41

cyax
  • cyax
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Det är dock tack vare Atlus som spelet släpps i nordamerika, inte Sony. Det enda Sony verkar ha gjort var att missbedöma efterfrågan i Japan och sen inte brytt sig om spelet.

När dessutom asiatiska versionen är helt på engelska förstår jag inte varför man har tvekat på att släppa spelet i NA/EU.

Redigerat av cyax, 25 maj 2009 - 12:42.


#8

Postad 25 maj 2009 - 12:59

CSM-101
  • CSM-101
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Enligt Amzon.com ska spelet släppas 27 oktober för $59.99 och inte i augusti.

#9

Postad 25 maj 2009 - 13:20

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Enligt Amzon.com ska spelet släppas 27 oktober för $59.99 och inte i augusti.

Oktober, ja det var ju inte inom den tidsram jag hade hoppats på :)

#10

Postad 25 maj 2009 - 13:28

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0

Enligt Amzon.com ska spelet släppas 27 oktober för $59.99 och inte i augusti.

Det stämmer, det var mitt minne som felade. Fy fan alltså, jag kommer nog aldrig till fullo förstå hur alla dessa byråkratiska kedjor kan vara så otroligt sega. Spelet finns idag både med engelskt tal och engelsk textning och så ska folk behöva vänta tills oktober (nästan november)?
Jag är väldigt nära att beställa spelet från Yesasia men det skulle kännas surt om man sedan hittade det någon annanstans utan den överjävligt långa totala leveranstiden.
Men när man väl gjort det så har det kanske gått en månad ändå så jag tror faktiskt att jag klipper till. Det står ju dessutom _upp till_ 30 dagars processtid innan leverans. Kanske tar det bara 1½ vecka, och sedan en veckas leverans, totalt 2½ vecka. Inte så farligt i så fall. Ja fan, nu får det vara slutlekt, jag ska nog fan dra iväg min beställning nu!

#11

Postad 25 maj 2009 - 17:03

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag hittade en recension från Gamer Limit

9.0 Presentation
The game adopts a dark, hostile atmosphere. Levels ooze hostility and vary from abandoned castles to wind-battered cliffs, to poisonous swamps. There's great variety in the enemy designs, and all foes are universally menacing.

8.9 Gameplay
The controls are uncommon to the typical action game, which will result in some early awkwardness. The game cannot be paused or quicksaved, and the only checkpoints are at the beginning of a given area. The difficulty alone will be enough to turn off many of the less-willing.

9.0 Sound
The utter lack of background music outside of boss fights only amplifies the chilling sound effects and feeling of isolation. You'll need to pay close attention to the shuffles and sounds nearby to catch hints of what face-eating horrors lie in wait.

9.5 Longevity
The game lasts as long as you can stomach the challenge. Its technical level cap (all attributes at 99) is a whopping 712, and the game can be replayed over and over, its difficulty increasing somewhat every time. The "World Tendency" system alters level composition and certain events based on your successes and failures, leading to new equipment and characters to encounter.

9.1 Overall
Demon's Souls is perhaps the most satisfying game of its generation, but its uncompromising nature will only appeal to players of a particularly masochistic bent.


Jag börjar bli riktigt intresserad av de här spelt. Vilket känns ganska jobbigt när man inte riktigt vet när det släpps :)

#12

Postad 25 maj 2009 - 17:27

CSM-101
  • CSM-101
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har nu beställt ett exemplar från Yesasia och hoppas på en snabb leverans. Står 23 juni som beräknat datum för utleverans från butiken, sedan tillkommer 6-14 dagars leveranstid.

#13

Postad 25 maj 2009 - 19:29

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0

Enligt Amzon.com ska spelet släppas 27 oktober för $59.99 och inte i augusti.

Hm, nu kollade jag på videogameplus.ca och där står det att dem får in spelet 1a september. Jag undrar vad det är som gäller egentligen.

#14

Postad 22 juni 2009 - 09:23

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0
Fick bli en order från Renchi. Verkar sjukt kul detta spel!

Äntligen kommer mina RPG-behov mättas :D :D

Edit: Det finns i lager nu och skickas inom 24 timmar från det att man lagt ordern och betalat. :)

Redigerat av Leftt Behind, 23 juni 2009 - 08:32.


#15

Postad 23 juni 2009 - 09:26

Grillas
  • Grillas
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Funderar på att beställa det jag med.. till mig själv och mina bröder.
Renchi.. aldrig hört talas om ? Handlat därifrån tidigare ?
Tänker mest på leveranstid och så.. vill ju ha de så snabbt som möjligt :)

#16

Postad 23 juni 2009 - 17:30

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0

Funderar på att beställa det jag med.. till mig själv och mina bröder.
Renchi.. aldrig hört talas om ? Handlat därifrån tidigare ?
Tänker mest på leveranstid och så.. vill ju ha de så snabbt som möjligt :(

Första gången, men har bara läst goda omdömen om dem. Leverans till sverige tar 5-10 arbetsdagar förutsatt att inget händer på vägen, tull etc.

#17

Postad 25 juni 2009 - 20:32

Unregistered748be852
  • Unregistered748be852
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Shit vad jag blev sugen på detta spel. Inte en chans att jag kan vänta tills det släpps i Väst. Beställde det också från Renchi. Skickades inom 24 timmar efter beställning. Ca 570 kr inkl. frakt.
http://tinyurl.com/nhak5r

#18

Postad 25 juni 2009 - 22:09

fesken
  • fesken
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Nån som åkt på tull från Renchi? Var väldigt nära att klicka på confirm buy knappen igår. Inte så sugen på tullavgifter dock.

#19

Postad 25 juni 2009 - 22:16

Grillas
  • Grillas
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Har väntat till idag med att lägga en beställning eftersom a-kassepengarna kommer.. skulle ha kommit idag.
Såklart så har de blivit nå problem för jag hade ett glapp på 4veckor så får inte ut dom nya pengarna förrän jag fått dom jag missar.. trökigt att behöva vänta längre men kul överaskning att man missat 4veckors pengar.

Vill ha en kort recension så fort ni får era spel.. och en berätta hur de har gått att beställa från renchi.
Har ni tagit "vanliga" fraktsättet eller express btw?
Sen så måste ni dela med er av era PSN ID så man har lite roligt folk att lira med när de väl blir dags :)

#20

Postad 12 juli 2009 - 10:02

Unregistered748be852
  • Unregistered748be852
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har hunnit spela en hel del nu. Jäkligt roligt spel o jäkligt svårt. Levde upp till mina förväntningar. Tog mindre än en vecka att få hem det från Renchi. Man bör ha lite tålamod om man ska spela detta spel, då man dör ganska ofta, i a f i början. När man dör börjar man om från början av den bana man spelar och alla fiender re-spawnas. Ganska frusterande, men man värderar sitt liv högre in i många liknande spel. De går liksom inte att springa in i en fight utan att ha någon strategi i bakfickan. En del fiender kan döda dig på ett slag... Kan rekommendera att börja som Royal-karaktär. Man har lite magi från början så man slipper gå in i närstrid direkt. Kolla in det här forumet om problem uppstår, finns massa tips här: Demon's Souls Forum

#21

Postad 12 juli 2009 - 10:42

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Har hunnit spela en hel del nu. Jäkligt roligt spel o jäkligt svårt. Levde upp till mina förväntningar. Tog mindre än en vecka att få hem det från Renchi. Man bör ha lite tålamod om man ska spela detta spel, då man dör ganska ofta, i a f i början. När man dör börjar man om från början av den bana man spelar och alla fiender re-spawnas. Ganska frusterande, men man värderar sitt liv högre in i många liknande spel. De går liksom inte att springa in i en fight utan att ha någon strategi i bakfickan. En del fiender kan döda dig på ett slag... Kan rekommendera att börja som Royal-karaktär. Man har lite magi från början så man slipper gå in i närstrid direkt. Kolla in det här forumet om problem uppstår, finns massa tips här: Demon's Souls Forum



Är det mycket acton? Är det väldigt fri värld, där man kan slänga sig in i olika quests och sånt, som i Oblivion?
Väldigt nyfiken på detta spel faktiskt...

#22

Postad 12 juli 2009 - 13:23

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag har hittat ett företag som säljer spelet via tradera för 519kr med fri frakt, leveranstid var 5-7 dagar. Jag har lagt in en beställning idag :) Länk

#23

Postad 12 juli 2009 - 19:31

tinybox
  • tinybox
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Dåligt med checkpoints och ingen quicksave/save är en dealbreaker för mig. Savesystemet verkar innebära att man inte kan avsluta när man vill och är det då för långt mellan checkpoints så blir det ju att spela om samma del av spelet många kvällar.

Vad händer om man måste gå då man dött? Bara börja om från början då man inte hinner hitta platsen man dog på :-P Hoppas jag missförstått något...

Redigerat av tinybox, 12 juli 2009 - 20:27.


#24

Postad 12 juli 2009 - 22:43

bakemono
  • bakemono
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag har hittat ett företag som säljer spelet via tradera för 519kr med fri frakt, leveranstid var 5-7 dagar. Jag har lagt in en beställning idag :) Länk


Hade varit billigare och bara gått in på deras hemsida och beställt... bara 20kr men iaf :)

Gamekontroll: Demon's Soul

//Robin

#25

Postad 16 juli 2009 - 07:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hmm...Va faaasen det här spelet har jag ju helt missat :-(

Verkar ju hur bra som helst :blink:

Nån mer som spelat det ?

#26

Postad 16 juli 2009 - 09:43

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Det har kommit en preview på gametrailers där dom förklarar lite delar i spelet. Demons soul preview FAn jag längtar tills jag får spelet :)

#27

Postad 16 juli 2009 - 13:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
67 AUS dollar inkl frakt...420 svenska kronor inkl frakt...Be en bön att jag vinner auktionen :)

Redigerat av moparman, 16 juli 2009 - 13:58.


#28

Postad 16 juli 2009 - 14:24

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0
Ett av de bästa spelen till konsol någonsin!

Sjukt svårt och sjukt belönande när man klarar av bossar.

Att döda en boss och få en bronze trophy är verkligen något att skryta med. Fick precis en silver :)

Dåligt med checkpoints och ingen quicksave/save är en dealbreaker för mig. Savesystemet verkar innebära att man inte kan avsluta när man vill och är det då för långt mellan checkpoints så blir det ju att spela om samma del av spelet många kvällar.

Vad händer om man måste gå då man dött? Bara börja om från början då man inte hinner hitta platsen man dog på :-P Hoppas jag missförstått något...

Dör du får du börja om från nexus och alla fiender kommer tillbaka (dock ej småbossarna). Du har bara 50% i liv, om du inte har ringen som ger dig 75% liv i soul form.
Dör du igen försvinner din bloodstain och dina souls du hade är då borta. Om du stänger av spelet mitt i en bana så får du börja där du stängde av.

#29

Postad 16 juli 2009 - 14:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Låter riktigt oförlåtande heh..

Men det är ju bra så länge det inte går till överdrift eller att storyn är så dålig att man hellre bryter sönder skivan än att fortsätta..


Annars känns det skönt med lite utmaning....Oftast så är de ju ingen större utmaning i dagens rpg

#30

Postad 16 juli 2009 - 23:22

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Om du stänger av spelet mitt i en bana så får du börja där du stängde av.

Va? Vad är det då för mening med checkpoints om man ändå börjar där man slutade? Eller har jag missupfattat någonting här? hmm... måste tänka

Redigerat av Unregistered1689, 16 juli 2009 - 23:23.


#31

Postad 17 juli 2009 - 09:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Från RPGFan.com


What really sets the game apart from most others, however, is its staggering difficulty. Was Persona a bit tricky for you? Did Ninja Gaiden 2 seem cheap and unfair? You ain't seen nothing yet. You could take Metallica, Iron Maiden, and Megadeth, cram them all together in a possessed blender, and the result would not be as brutal as Demon's Souls.

What I really like about Demon's Souls is the fact that it is one of the few games that manages to instill a genuine sense of dread and panic in the player. It's what Resident Evil games tried to do before RE4. You are not a 1st Class member of SOLDIER or a genetically engineered super soldier who can destroy tanks with hand grenades: You are just a guy with a sword and some armor. Other guys with swords and armor can kill you in one hit if you're slow. The difficulty is amazingly well integrated into the game's atmosphere and theme. Imagine if you yourself were actually facing down some giant monster in a dark cavern. You would be terrified and probably get killed in a few seconds, which is what usually happens in this game. It's amazingly consistent. When you see some armored knight with a spear, you have to stop and think about how you will approach; one wrong swing and he'll skewer you. You can't just hold down dash and run everywhere in a new environment; you have to walk carefully, because a pit trap could end your game, or an ambush could catch you with no stamina.

Läs mer här
http://www.rpgfan.co...ouls/index.html


Fasen va peppad jag är....Länge sen jag var så här sugen på ett spel <_<

#32

Postad 17 juli 2009 - 09:47

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
I want it!!!! Borde komma nästa vecka, då blir det att ta ledigt <_<

#33

Postad 17 juli 2009 - 09:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Slutet av recensionen

Demon's Souls is easily the most satisfying PS3 game I have ever played. Yet I know that many will never get over that initial hump, and they'll end up selling the game for store credit to buy Ninja Gaiden Sigma used. Tecmo gives you save points every ten meters and super powerful ninja magic to clear rooms full of enemies if you get stressed. Demon's Souls gives you an ultimatum; get good, or die.

They just don't make many console games like this anymore.

Tror jag börjar dregla snart <_<

#34

Postad 17 juli 2009 - 13:27

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0

Slutet av recensionen

Demon's Souls is easily the most satisfying PS3 game I have ever played. Yet I know that many will never get over that initial hump, and they'll end up selling the game for store credit to buy Ninja Gaiden Sigma used. Tecmo gives you save points every ten meters and super powerful ninja magic to clear rooms full of enemies if you get stressed. Demon's Souls gives you an ultimatum; get good, or die.

They just don't make many console games like this anymore.

Tror jag börjar dregla snart <_<

Det är verkligen SJUKT svårt. Men ge inte upp. Ge det tid, tid, tid och åter tid. Spelet växer när man väl kommer förbi tröskeln.

Va? Vad är det då för mening med checkpoints om man ändå börjar där man slutade? Eller har jag missupfattat någonting här? hmm... måste tänka

Det finns inga checkpoints.

Tänkte passa på att tipsa om demon's souls wiki. SJukt bra site med all information man behöver om spelet.
http://demonssouls.wikidot.com/

Redigerat av Leftt Behind, 17 juli 2009 - 13:32.


#35

Postad 17 juli 2009 - 23:10

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0
40 timmar tog första genomspelningen. Fan, känns som det precis börjat. Får köra lite NG+ som tydligen skall vara mycket svårare än första genomspelningen.

Ett tips: Levla så mycket som möjligt innan ni klarar den bossen som ni har kvar till sist.

#36

Postad 17 juli 2009 - 23:20

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Det finns inga checkpoints.

Då är jag med <_<

#37

Postad 19 juli 2009 - 12:48

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

  • 370 inlägg
  • 0

Det har kommit en preview på gametrailers där dom förklarar lite delar i spelet. Demons soul preview FAn jag längtar tills jag får spelet :P

Verkar vara ett riktigt bra spel! I slutet av trailern sägs det dock att det släpps i USA i oktober med en ny översättning och "additional goodies", så jag tror faktiskt att jag väntar...har så mycket annat att spela igenom ändå :)

#38

Postad 22 juli 2009 - 21:10

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Webhallen ska börja sälja importerad exemplar av detta sköna lir, dom kommer in om 7 dar :) Länk

#39

Postad 23 juli 2009 - 06:37

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Webhallen ska börja sälja importerad exemplar av detta sköna lir, dom kommer in om 7 dar :o Länk



Nice! För ett par dagar sen stod det 2010 ju :)

#40

Postad 23 juli 2009 - 07:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Men fasen va dyrt..Bättre importera då...

Ska flytta i hus snar så ja måste spara allt som går..känns ju lagom muntert :-(

#41

Postad 23 juli 2009 - 19:30

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Var ner till ebgames och förbokade uncharted 2 idag (nice deal med 2 inbytesspel)

men vet någon om detta trevliga spel kommer i någon liknande "inbyteskampanj" hos ebgames??

//najkks

#42

Postad 24 juli 2009 - 09:00

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0

Var ner till ebgames och förbokade uncharted 2 idag (nice deal med 2 inbytesspel)

men vet någon om detta trevliga spel kommer i någon liknande "inbyteskampanj" hos ebgames??

//najkks

Ska kolla i spåkulan....................

#43

Postad 24 juli 2009 - 17:01

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Har börjat lira de nu, riktigt svårt i början men ack så jäkla skoj ;)

#44

Postad 25 juli 2009 - 00:26

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0

Har börjat lira de nu, riktigt svårt i början men ack så jäkla skoj :)

Blir ännu svårare med NG+ =)

#45

Postad 25 juli 2009 - 01:52

Grillas
  • Grillas
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Har spelat spelet i ca 50h sen jag fick det i fredags förra veckan men hade väl klarat spelet ungefär runt 20h strecket kan jag tänka mig, men är en trophy whore.

Spelet är svårt och du lär riva dig i håret och svära till ofta även fast du brukar vara en lugn och sansad spelare.
Som sagt spelet är svårt.. första gångerna du möter på nåt stort elakt så kommer du förmodligen dö.
Du kommer hata spelet men kommer inte kunna sluta, du bara måste få försöka igen för nu känner du att du har en chans.. du dör igen, förlorar alla samlade själar, river och svär lite till och sen försöker du igen.
Så höll spelet på för mig dom första 3-4 bossarna och jag hatade och älskade det men sen började det gå mer och mer utför.

Bandesignen i början är underbar. Härliga stora slottsruiner som man kollar igenom varje vrå i för att inte missa nåt. Sen faller det pladask på ett antal senare banor där allting bara känns ihopkastat och ogenomtänkt och minsta lilla felsteg betyder att du får börja om från början.. och det kommer komma ett antal gånger då du måste chansa och ta ett steg utför kanten om du vill ta dig vidare.. vissa fall ser man ut som man kommer överleva.. man hoppar ner.. dör.. bara att börja om.
Jag dör gärna av en fiende man borde ha blockat bättre, tajmat rullningarna bättre eller nåt sånt men att dö för att man inte får nån anvisning alls vart man kan hoppa ner och överleva eller råkar locka på en fiende i luften.. tappar siktet på gångarna i 1-2sekunder och faller ner för att dö.. det är bara jobbigt och inte alls särskilt underhållande.
Som tur är kan man som dom flesta vet lämna små meddelanden, dom flesta ställena där du kan/ska hoppa ner finns det ett meddelande på marken som säger det.
Men såklart finns det även ställen där folk lämnar meddelanden som inte stämmer alls.

Sen själva online upplevelsen.
Jag köpte ett ex åt min bror och mig.. han släpade upp tvn och sin ps3a till min lägenhet för nu skulle det bli co-op av.
Men det va ju lite bortkastat också.
Om vi säger att X och Y vill spela bossen på banan 1-2 säger vi så måste en vara i human form och en i spirit form och ingen kan ha klarat banan tidigare.
Y som är i spirit form lägger ut sin "symbol" på marken som kommer synas för X som är i human, X trycker på den och Y kommer in i X spel.
Bossen klaras av och men eftersom X är personen i human form är det bara han som får storyprogression, Y belönas med att få sin human form.
X kommer då avancera till 1-3 medans Y är kvar på 1-2 och eftersom X är klar med 1-2 kommer han inte kunna lira med någon igen på den banan.
Det betyder att om du vill lira med en polare så kommer det oftast inte gå, någon enstaka bana då och då kan man lyckas klämma in. Ursäkta om det blev lite rörigt där.
Förstår varför dom gjort så.. så att man inte ska kunna boosta varandra genom varje bana och inte få uppleva svårighetsgraden alls men jag hade gärna kunna lira tillsammans med mina polare.

Det finns tre sätt att återfå sin human form, klara en boss ensam eller med någon annan, använd ett item som i början är ganska sällsynt eller.. det här gjorde mig så irriterad i början.. tvinga dig in hos nån som är i human form.. döda denne och få human form som belöning.
Första gången jag fick min human form va jag överlycklig.. äntligen mer liv. Jag hann bara starta en ny bana innan det kom ett "Black Phantom has broken in" meddelande och det tog ett slag från denne spelar så va jag tillbaka i spirit.
I början när man i stort sett bara har som val att klara en ny boss för att få tillbaka sin human form så va det bara jobbigt men sne när man fått tillräckligt många items för det så slutar man bry sig.

Kan säga iaf att spelet är svårt.. till en början. Spelet har mäktiga bossar som kräver väl genomtänkt taktik.. till en början.. många av bossarna va riktiga besvikelser. Vapnena känns alla väldigt olika också till en början men ju fler vapen man får desto mer märker man att det inte var mer skillnad än att tex vanliga svärd och lite större svärd har snäppet olika attacker som lämpar sig vid olika tillfällen.. thats it.. inte så att du har ett vanligt long sword och hittar ett knights sword och förväntar dig att det ska hanteras annorlunda.
Bara storlek och vapentyp som spelar in.. vilket jag tycker är lite tråkigt eftersom dom verkligen betonade i developers walktroughs och alla vapen skulle vara annorlunda.. kanske jag som missuppfattade bara.

Vet inte varför jag rabblar så mycket.. de mesta vet väl folk redan men det är sent, jag kan inte sova och jag behöver nåt att göra.
Egentligen tycker jag inte spelet är så speciellt.. det är ett riktigt roligt och helt klart värt att spelas men jag hade väntat mig samma Wow! känsla som jag fick i början av spelet genom andra halvan också.

#46

Postad 31 juli 2009 - 12:49

TimC
  • TimC
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Har nu äntligen dödat den första demonen efter några timmars spelande. Började med soldier som dock kändes ganska svårspelad, så hoppade över till hunter som passade mig bättre. Det känns alltid lika skönt att lyckas parera och kontra. Däremot är det väldigt svårt att göra detta mot soldater med spjut har jag märkt. Kanske måste träna mig mer på att rulla och slå dom från sidan istället. Iaf är det ett väldigt roligt och ganska svårt spel som kan rekommenderas till alla som vill ha lite utmaning.

#47

Postad 17 oktober 2009 - 13:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ingen mer som lirar....Kommit ut en hel del recensioner nu och det ligger på 90% nu och jag är om möjligt mer sugen på att köpa det :)

#48

Postad 17 oktober 2009 - 16:38

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Snart klar med NG+ här!
Ni som har köpt US versionen, spelar ni på andra servrar? Samt, importerade ni det och i så fall varifrån? Åkte ni på tull?

#49

Postad 17 oktober 2009 - 17:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
NG+ är de när man klarat det en gång och börjar om på ett nytt spel ?

#50

Postad 17 oktober 2009 - 23:01

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

NG+ är de när man klarat det en gång och börjar om på ett nytt spel ?


Yes indeed, det är "mycket svårare" men när man maxar allt går det snabbt :D



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.