Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisvärt system under 15000 kr?

4 svar till detta ämne sonos bose multiroom köpåd
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 november 2020 - 18:08

a_persson
  • a_persson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nu behöver jag rådgivning av er hemmabio-experter.
 
Jag har en ny Samsung-Tv (med eARC). Helt okej ljud, men vill ha lite mer upplevelse med surround när jag kollar på film och vill dessutom att ljudsystemet senare ska kunna byggas ut med fler fristående högtalare runt om lägenheten. Tänkt mig runt 10 - 15000 kr som budget. Problemet är att jag har dörröppningar ca. 20 cm från båda sidorna på TV:n som sitter på väggen vilket gör att golvhögtalare eller större vägghögtalare går bort då det blir väldigt instängt med för stora högtalare.
 
Har haft tankarna på en Sonos ARC att lägga på Tv-bänken (plus ev. två Sonos One bak), men när man pratar med säljare i butik så vill de gärna sälja på mig förstärkare och lösa högtalare eftersom det är "sååå mycket bättre". Eftersom högtalarna inte får ta för mycket plats så hittade jag Bose Acoustimass 10 serie V och sen en lämplig förstärkare till den då. Det blir ju några tusenlappar upp och frågan är om det är värt det??
 
Kabeldragning för bakhögtalare är inget problem om jag skulle gå på den lösningen men kort och gott vill jag ha ett prisvärt hemmabiosystem med bra ljud, inte nödvändigtvis "perfekt ljud" (bor trots allt i lägenhet så svårt att maxa), som är funktionellt och går att bygga ut med passande ”multiroom-högtalare”. 
 
Vad ska jag välja??
 
 


#2

Postad 13 november 2020 - 19:44

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Kan varmt rekommendera denna; tror att den kommer att landa runt 8k under BF:

https://www.netonnet...isjamforelse_se

Alternativt: https://www.power.se...dbar/p-1100830/

Köp inte nu! Invänta BF!

#3

Postad 15 november 2020 - 16:08

a_persson
  • a_persson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Tack för tipsen. Jo, jag har som plan att vänta till Black Friday och se vad som erbjuds då, men kan vara bra att vara lite förberedd på vad man vill ha tänker jag. Anser du att LG och Samsung har bättre Soundbar än Sonos eller är det bara att du har erfarenhet av dessa produkter?



#4

Postad 15 november 2020 - 19:36

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Bättre och bättre? För 8k som LG SN11Rg kostade hos MM för cirka en månad sen, har jag svårt att se att Sonos kan konkurrera på lika villkor. Ett komplett Sonos system med baslåda och trådlösa bakre högtalare lär landa runt 20k. Med det i åtanke får du i särklass most bang for the buck by far med LGen, förutsatt att den landar runt 8Kk på BF. SN11RG är ett av de bästa soundbaren på marknaden, enligt mig och den har den vassaste Dolby Atmos renderingen.

#5

Postad 23 november 2020 - 18:07

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Vilket blev det? Du har Q950T via Benify för 8k.




Även taggad med sonos, bose, multiroom, köpåd

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.