Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Stadia

388 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 16 januari 2020 - 19:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Google has promised more than 10 Stadia timed-exclusives will be released by July 2020 - but it failed to name the games.

More than 120 games are due to hit Google's streaming service in 2020, Google promised.

"Looking at our upcoming lineup, we are tracking more than 120 games coming to Stadia in 2020, and are targeting more than 10 games in the first half of this year alone that will be only available on Stadia when they launch," Google said in a note to press today.

 

 

Nu kommer spelen. Tidsexklusiva gillar jag inte (oavsett plattform).


Redigerat av Zoiler, 16 januari 2020 - 19:39.


#202

Postad 16 januari 2020 - 22:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Hoppas bara det är sunkiga indie spel som är exklusiva. Kan jag leva utan ;)

#203

Postad 17 januari 2020 - 05:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Hoppas det är gta vi, tlou 2 eller dylikt. Ju mer outrage mot tidsexklusiva lir ju bättre

#204

Postad 17 januari 2020 - 08:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Hoppas det är gta vi, tlou 2 eller dylikt. Ju mer outrage mot tidsexklusiva lir ju bättre


Du hoppas/tror att en Sonyexlusiv studio skulle släppa ett nytt spel på Stadia, och dessutom tidsexlusivt?

Googles löfte om 120 spel känns lika serlöst som resten av tjänsten. Om det händer innan de lägger ner, så lär det bli gamla och/eller indiespel.

Det Google tyvärr har är gott om pengar dock. De som låter sig köpas lär inte bli populära bland deras riktiga kunder.

Om det inte finns en stor summa pengar i förskott inblandat, så lär ju inte intresset från utvecklare vara på topp direkt med facit i hand, men det är ju som alltid, money talks...

#205

Postad 17 januari 2020 - 11:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Hoppas är inte samma som att tro ;) Det skulle provocera till max. 

 

Nu gör inte tidsexklusiviteter så mycket längre. Närmast varje lir släpps ju i beta form som bäst numer man ska aldrig köpa nytt.



#206

Postad 17 januari 2020 - 12:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Dags att dom gör om tjänsten till nåt i stil med GamePass.

Om dom fortsätter att släppa gamla AAA spel, för 600:-, så lär dom inte överleva länge till.

 

Får man ist tillgång till hela biblioteket, för typ 150:- i månaden, så kunde man ju kanske leva med bristerna, som input lag, sämre grafik, kompimerad bild, och svaj på linan.

Nåt säger mig att dom tvingas göra detta innan slutet av 2020.



#207

Postad 21 januari 2020 - 14:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Skeppet sjunker snabbt nu, då även Stadia fans börjar tröttna nu.

https://www.youtube....h?v=B5Shfg7ep_o

 

Rätt så komiskt att dom babblade om att man inte längre behöver en konsoll för att spela.

Öh, jo, om du vill spela Stadia på en TV, så måste du ha en Chromecast inkopplad, vilket blir som en konsoll för tjänsten. :D

 

Borde dom inte ha tänkt på att köpa studios och utveckla exklusiva spel, lång INNAN dom släppte Stadia?

Att göra ett AAA spel, kommer att ta MINST 2 år, och även ett Indie spel kan ta lång tid.

Så innan dom här spelen är färdiga, så lär Stadia ändå ha dött ut.



#208

Postad 21 januari 2020 - 16:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Vilken chromecast krävs? Den dyraste går ju på 650. Lite billigare än Xbox one eller PS 4 :)

 

Innehåll krävs men det behöver de ju inte producera själva. Finns kanske marknad för en budgetkonsol. ps 5 och SX lär ju inte vända trenden mot billigare spelkonsoler direkt.



#209

Postad 21 januari 2020 - 16:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Vilken chromecast krävs? Den dyraste går ju på 650. Lite billigare än Xbox one eller PS 4 :)

Innehåll krävs men det behöver de ju inte producera själva. Finns kanske marknad för en budgetkonsol. ps 5 och SX lär ju inte vända trenden mot billigare spelkonsoler direkt.

4K varianten.

Du behöver en ethernet adapter till chrome casten, och en handkontroll (deras egna såklart, ingen annan funkar vad jag vet)

1400kr kostar ett stadia paket, sen 99kr i månaden för extremt få spel.

Då skulle jag hellre köpa en One S + Gamepass ultimate 100 spel+live

1800kr +135kr/månaden.

Redigerat av SKIBBE, 21 januari 2020 - 16:11.


#210

Postad 21 januari 2020 - 16:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Vilken chromecast krävs? Den dyraste går ju på 650. Lite billigare än Xbox one eller PS 4 :)


Blir inte billigt i längden, då du måste pröjsa en hundring i månaden för att få spela i ”4K” och få 5.1 ljud. :D

#211

Postad 21 januari 2020 - 17:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

 Finns kanske marknad för en budgetkonsol

 

Lockhart i så fall. Stadia är ingen konsol bara för att tillbehör krävs till den.



#212

Postad 21 januari 2020 - 18:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Xbox One S kostade 1600-1700kr under mellandagsrean.

 

Lista på spel som finns i Game Pass:

https://www.eurogame...list-price-6010

 

Stadia framstår inte direkt som ett klockrent alternativ i jämförelse. ;) 


Redigerat av Ageve, 21 januari 2020 - 18:46.


#213

Postad 21 januari 2020 - 19:43

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Du behöver en ethernet adapter till chrome casten

Det är en ethernetport på strömadaptern på CCU så det behövs inte.



#214

Postad 21 januari 2020 - 19:49

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Xbox One S kostade 1600-1700kr under mellandagsrean.

Mellandagsrean 2016 kunde man köpa den med Gears of War 4 för 1990 kr. De sjunker inte fort i pris... :P



#215

Postad 26 januari 2020 - 12:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Lite siffror för Stadia-appen (som krävs för att aktivera tjänsten). Antalet nerladdningar har halverats sedan november:

https://www.pocketga...since-november/

 

Siffran gäller även installation på flera enheter, ominstallationer osv, så troligtvis är det klart färre som har köpt tjänsten.

 

383000 av nedladdningarna var i november (från 12e och framåt).

 

167000 av nedladdningarna var i december, och första halvan av januari.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Hph15BWGfRA



#216

Postad 26 januari 2020 - 22:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
En halv miljon stadior! Wooo!

Det intressanta är väl vad Google gör. De ska ju mosa ut massa spel till tjänsten iaf, inkl några exklusiva. Så de kommer fortsätta stödja Stadia åtminstone 2020 :D

#217

Postad 06 februari 2020 - 18:53

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
När gratisversionen kommer kommer de säkert kunna visa jäkligt fina siffror som de kan vrida lite med och visa upp hur bra det går...

Redigerat av Johan_i_burken, 06 februari 2020 - 21:19.


#218

Postad 07 februari 2020 - 16:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Det HÄR är vad Stadia borde ha erbjudit.

Möjlighet att streama hela sin spelsamling från Steam, Epic, m.m.

 

https://www.youtube....tQjnU9tVXU&t=0s

 

Stadia är så j*vla poänglöst, jämfört med detta och kommande Xcloud.



#219

Postad 07 februari 2020 - 16:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Det HÄR är vad Stadia borde ha erbjudit.

Möjlighet att streama hela sin spelsamling från Steam, Epic, m.m.

 

https://www.youtube....tQjnU9tVXU&t=0s

 

Stadia är så j*vla poänglöst, jämfört med detta och kommande Xcloud.

Steam link finns ju de känner väl att de inte kan konkurrera med den 500 kr pjäsen?



#220

Postad 07 februari 2020 - 16:20

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Mycket bättre ja (inte så svårt iofs ;) ), men fortfarande samma grundproblem som gör det ointressant. Lagg och kass bildkvalitet.



#221

Postad 07 februari 2020 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Steam link finns ju

 

För de som hann köpa den innan den slutade säljas.



#222

Postad 07 februari 2020 - 17:32

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Nja, steam link finns fortfarande. Deras egna hårdvara har mycket riktigt slutat säljas men programvaran finns kvar till Android, iOS, och Linux.

 

https://store.steamp...teamlink/about/


Redigerat av Loco.spk, 07 februari 2020 - 17:33.


#223

Postad 07 februari 2020 - 18:37

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0

Mycket bättre ja (inte så svårt iofs ;) ), men fortfarande samma grundproblem som gör det ointressant. Lagg och kass bildkvalitet.

Har kört både Metro och Gylt massa timmar och inte ett enda lagg. Dessutom inga grafiska problem.
Har du mycket problem med lagg när du kör Stadia ska du nog kolla din router eller annan i ditt nätverk. Eller byt ISP.

#224

Postad 07 februari 2020 - 19:05

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Steam link finns ju de känner väl att de inte kan konkurrera med den 500 kr pjäsen?

 

Detta måste jag ju ändå rätta. Steam link fungerar bara lokalt. Det kräver fortfarande att du har en PC som klarar av att rendera spelet i den upplösning och framerate som du vill ha. Det är m.a.o. inte en konkurrent till Stadia eller GeForce Now. Bara ett sätt att spela på TVn i vardagsrummet utan att behöva ha datorn där.



#225

Postad 07 februari 2020 - 19:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Nja, steam link finns fortfarande. Deras egna hårdvara har mycket riktigt slutat säljas men programvaran finns kvar till Android, iOS, och Linux.

 

https://store.steamp...teamlink/about/

 

Vet, men han pratade om pjäsen på "500 kr" så jag syftade på den. Har själv en. De reade ut den för en spottstyver innan den slutade säljas, men köpte den innan dess vid nåt annat reatillfälle. Användes inte mycket dock.



#226

Postad 07 februari 2020 - 19:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Detta måste jag ju ändå rätta. Steam link fungerar bara lokalt. Det kräver fortfarande att du har en PC som klarar av att rendera spelet i den upplösning och framerate som du vill ha. Det är m.a.o. inte en konkurrent till Stadia eller GeForce Now. Bara ett sätt att spela på TVn i vardagsrummet utan att behöva ha datorn där.

Absolut. Men google stadia är inte så bekvämt att ta med på bussen så det används nog i regel också hemmavid någonstans där man har en vettig uppkoppling. Och då är ju alternativet Stadia eller en konsol/pc. Är iden att man ska va friare så kan man välja mellan steam link, shield, stadia etc utefter vad som ger bäst resultat.

Min används inte mycket heller. Plasman dog kör mest direkt via hdmi kabel till tv numer när inte plasman lockar längre. Men det fungerade riktigt bra med försumlig skillnad i bildkvalitet på plasman. En del extra input lag blev det dock trots att det bara handlar om 10-talet meter.


Redigerat av oqvist, 07 februari 2020 - 19:16.


#227

Postad 07 februari 2020 - 19:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
En slarvig skillnad i bildkvalitet, alltså? Hur yttrar det sig? 😜

Du tänker nog på något annat ord.

#228

Postad 07 februari 2020 - 20:03

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Absolut. Men google stadia är inte så bekvämt att ta med på bussen så det används nog i regel också hemmavid någonstans där man har en vettig uppkoppling. Och då är ju alternativet Stadia eller en konsol/pc. Är iden att man ska va friare så kan man välja mellan steam link, shield, stadia etc utefter vad som ger bäst resultat.

Min används inte mycket heller. Plasman dog kör mest direkt via hdmi kabel till tv numer när inte plasman lockar längre. Men det fungerade riktigt bra med försumlig skillnad i bildkvalitet på plasman. En del extra input lag blev det dock trots att det bara handlar om 10-talet meter.

 

Det verkar som om du missförstår något. Stadia renderar på googles servrar (du måste inte äga någon ytterligare hårdvara). Med Steam link måste du själv äga en PC med tillräckligt bra grafikkort. Skillnaden är väl ändå rätt uppenbar?



#229

Postad 07 februari 2020 - 20:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Det verkar som om du missförstår något. Stadia renderar på googles servrar (du måste inte äga någon ytterligare hårdvara). Med Steam link måste du själv äga en PC med tillräckligt bra grafikkort. Skillnaden är väl ändå rätt uppenbar?


Nej då missförstår inget.

#230

Postad 07 februari 2020 - 21:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 3

Okej, då är det jag som inte fattar... din poäng.

 

Steam link finns ju de känner väl att de inte kan konkurrera med den 500 kr pjäsen?

 

Det är ju ingen konkurrent utan en helt annan produkt. Så om du inte missuppfattat något så fattar inte jag vad du ville ha sagt med detta inlägg.



#231

Postad 08 februari 2020 - 11:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
De flesta kommer använda dem på liknande sätt misstänker jag. Streamar från intern vs extern server bara.

#232

Postad 08 februari 2020 - 12:08

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 1

Suck. Antingen gör du dig dum eller fattar du som sagt inte.

 

Förstår du inte att steamlink vänder sig till de som redan har en (dyr) spel-PC och att stadia vänder sig till de som vill slippa att ens äga en konsol?

 

Valves "500 kr pjäs" är i praktiken en avancerad förlängningssladd medans Stadia är en komplett spelplattform.

 

De konkurrerar INTE med varandra.



#233

Postad 08 februari 2020 - 12:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Jodå för min del konkurrerar de med varann då de uppfyller samma syfte. De flesta har något skrymsle där de kan gömma en server. Fast det ena gör ett mycket bättre jobb än det andra :)



#234

Postad 08 februari 2020 - 13:57

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 3

Jag ger upp, du verkar inte vilja förstå.



#235

Postad 08 februari 2020 - 15:46

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Jag ger upp, du verkar inte vilja förstå.


Same to you uppenbarligen.

#236

Postad 08 februari 2020 - 15:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 1

Nej här har jag objektivt rätt och du fel. Det bara är så. Att köpa en dyr spel-PC och stoppa in den i "något skrymsle" är förstås inte i ens närheten av Stadias koncept.



#237

Postad 08 februari 2020 - 16:22

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Med Steam Link är det ju en förutsättning att man har en speldator inhouse som man spelar på. Då strömmas videon från den. På Stadia och dylikt streamar du från en dator som du inte har någon kontroll över alls.

 

Mao riktas Steam Link åt folk som redan spelar PC på egen burk men kanske vill med lätthet lira någon annanstans i närheten. Stadia skiljer sig fundamentalt i det avseendet. Således riktas det inte mot samma kunder från första början. Om man inte förstår det så får man nog läsa på "lite".


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 08 februari 2020 - 16:22.


#238

Postad 08 februari 2020 - 17:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Nej här har jag objektivt rätt och du fel. Det bara är så. Att köpa en dyr spel-PC och stoppa in den i "något skrymsle" är förstås inte i ens närheten av Stadias koncept.

Vad har jag fel i?



#239

Postad 08 februari 2020 - 18:21

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Att de fyller samma syfte, vilket de verkligen inte gör.



#240

Postad 08 februari 2020 - 18:21

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Du har fel i att Google Stadia och Valves Steam link är konkurrerande produkter. Var jag någonstans oklar med det?



#241

Postad 08 februari 2020 - 18:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Att de fyller samma syfte, vilket de verkligen inte gör.

Streaming i hemmet uppfyller de samma syfte vilket de gör.



#242

Postad 08 februari 2020 - 18:36

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 5
Haha oqvist måste ju trolla. Herregud

#243

Postad 08 februari 2020 - 18:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 4
oqvist: Dags att inse att du har fel här. Tokfel.

#244

Postad 08 februari 2020 - 18:52

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 3

Streaming i hemmet uppfyller de samma syfte vilket de gör.

Fattar du inte att det är en stor skillnad på att streama från en källa i hemmet och utanför hemmet?!



#245

Postad 08 februari 2020 - 19:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Ja det gör rätt stor skillnad på input lag och bildkvalitet ex. Ni kan ju testa gå tillbaks här i tråden ;)

#246

Postad 08 februari 2020 - 23:38

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 3

OK, jag fattar att du antingen trollar eller är helt oförmögen att förstå något, men eftersom du står fast vid din sak undrar jag varför någon skulle välja Stadia över Steam Link?



#247

Postad 09 februari 2020 - 00:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Otroligt svårt hitta argument för Stadia i dagsläget annat än om man är early adopter gillar testa all ny teknik som kommer och inte har några större krav på kvalitet.



#248

Postad 09 februari 2020 - 02:52

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 3
Jag håller med om att stadia verkar vara en rätt dålig produkt och jag skulle gissa att den möter googledöden inom ett par år. Det betyder förstås inte att Steam Link skulle vara ett likvärdigt alternativ.

Att du flyttat målstolparna till att "stadia är skitdåligt" tyder ju på att du också insett detta 😀

#249

Postad 09 februari 2020 - 04:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Jag håller med om att stadia verkar vara en rätt dålig produkt och jag skulle gissa att den möter googledöden inom ett par år. Det betyder förstås inte att Steam Link skulle vara ett likvärdigt alternativ.

Att du flyttat målstolparna till att "stadia är skitdåligt" tyder ju på att du också insett detta

Loco som sagt gå tillbaks i tråden. Har hört till domedagsprofeterna sen länge. Rätt givet i mitt fall för jag tål inte input lag :P
 



#250

Postad 09 februari 2020 - 12:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Har kört både Metro och Gylt massa timmar och inte ett enda lagg. Dessutom inga grafiska problem.
Har du mycket problem med lagg när du kör Stadia ska du nog kolla din router eller annan i ditt nätverk. Eller byt ISP.

 

 

Det kan inte vara lätt att fortfarande vara Stadia-supporter.

 

Har du redan glömt att jag "mätte" input lag i din video några sidor bak i tråden?

 

Minst 200ms, vilket givetvis är helt oacceptabelt. Du får väl prova att byta ISP.  :rolleyes:

 

Att bildkvaliteten är kass har visats gång på gång i t ex Digital Foundry tester. Inte bara extrem macroblocking pga komprimeringen, utan även lägre grafikpresets än på konsol, och ofta lägre upplösning och/eller framerate med.

 

Ditt argument tidigare i tråden var "men konsolerna är ju ännu sämre". Det är med facit i hand inte sant.

 

Att du tycker att det är acceptabelt, betyder inte att andra gör det.

 

Jag har 500/500 Telia fiber med 5ms ping till närmaste testserver (Bredbandskollen då). Men du vet mycket väl efter tidigare diskussion i tråden, att jag inte varken har eller kommer att betala för Stadia, med ett fåtal spel som jag redan har spelat med bättre grafik och utan lagg.

 

Jodå för min del konkurrerar de med varann då de uppfyller samma syfte. De flesta har något skrymsle där de kan gömma en server.

 

Nej, det gör de inte alls. Inte ens i närheten. Hela konceptet med Stadia var ju att det skulle vara enkelt, och att ingen lokal konsol/PC skulle behövas. Att det sen var en sanning med modifikation är en annan sak.

 

Jag har en bättre lösning. Istället för att gömma en dator i ett hörn, använd den datorn till att spela på istället. Problem solved. ;)


Redigerat av Ageve, 09 februari 2020 - 13:21.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.