Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harmony Elite & Z wave styrning

5 svar till detta ämne Harmony Elite 950 Z-wave
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 juli 2017 - 23:12

Rastrom
  • Rastrom
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Tjenare.

Nyligen införskaffat en Harmony Elite, med hub, vilket jag är jävligt nöjd med!

Men jag har sedan långt tillbaka kört med fjärrströmbrytare för lampor och dvs uttag som jag vill kunna bryta, och nu när jag har Harmony eliten med hub-en så önskar jag kunna styra precis allt ifrån den/appen.

Googlat i flera timmar på harmony elite / z-wave controll, och får inte fram om telldus-tellstick znet lite v2 eller nexa bridge+ är kompatibla med eliten. 

Får fram andra som kör med ultimate som lyckats få det att fungera, törs man lita på det?
Dom flesta resultaten jag får fram är för logitech home hub extender, vilket inte säljs i sverige än! 
Värt vänta på den eller finns det något liknande, nätbaserat, som styr både 433 och 868, som harmony hubben samtidigt kan kontrollera?
Inte ovan raspberry pi, finns det en sådan lösning och man kan få en lätt guide vore det välkommet! 
Öppen för förslag, vill bara kunna styra allt genom eliten!
(Hamnar det i fel underkategori ber jag om ursäkt)



#2

Postad 29 juli 2017 - 08:18

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Hej,

En variant som kanske skulle passa är att köra en virtuell HUE-bridge då Harmony stödjer Philips HUE out of the box.

Jag kör det själv, och har då den virtuella HUE-bryggan som mellansteg för att sedan trigga scener via min Vera (som sköter Z-Wave). Du kan i HUE-bryggan skapa vilka kommandon du vill och sedan integrera med en mängd produkter eller köra rena HTTP-kommandon.

Inte en lösning för den som är ovan vid datorer, men kör du Raspberry är det säkert inga konstigheter. Väldigt kraftfullt och ger dig möjlighet att använda lampknapparna på Harmony precis som du vill.

Denna virtuella HUE-brygga kör jag:
https://github.com/bwssytems/ha-bridge

Väldigt lätt att komma igång med, finns färdiga Dockerimages om man vill köra det.

/M

Redigerat av masaba, 29 juli 2017 - 08:18.


#3

Postad 04 december 2017 - 11:44

Unregistered7bfdee1a
  • Unregistered7bfdee1a
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Ny med Elite

Jag finner det svårt att klura ut alla inställningar. Hittar ingen bra beskrivning på de olika instållningarna. Just nu har jag återställt fjärren till "original" och därmed tappat Tvn´s kommando

Önskar en komplett layout på alla kommando som finns på appen, så att det blir mer logiskt att ställa in fjärren

Mvh Peter Rask



#4

Postad 23 december 2017 - 15:18

Unregistered7bfdee1a
  • Unregistered7bfdee1a
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Manual saknas!!

En sådan här topprodukt är skamligt att den levereras utan manual

Min utrustning; Udhd Samsung Tv, Hd Viasatbox, Denon 4308, Vu Dou2 och Oppo  Dbp-83.

Efter inköp av Elite satte jag igång med ”programmering”. Ganska snart upptäckte jag att både PC varianten och Appen behövdes.

Jag började med Tv, Viasatboxen, förstärkare och Sattelit mottagare.

Då Harmony styrde exakt vad jag kunde mata in blev det ett oönskat resultat, rena flipperspelet, då Teven också ville vara med och bestämma. Inmatningar med fördröjning funkade inte utan här la Harmony själv om ordningen av händelserna. Väldigt nära en retur av Eliten!

Som grädde på moset tappade jag bilden från Satboxen, men inte ljudet.

Logitech Support (Olof) hjälpte med inmatning och visade hur man går runt rutinerna och får Eliten att leverera! (Bra jobbat) (delay på Tv och Viasatboxen, unik styrning på bägge dessa, med de extra mini blasters)

Nu har jag ”Se Tv”, fixat med snabbval och med on/off funktionen i ordning. Wow!

Nästa i ledet är Satboxen. Så jag åkte de 20 milen till leverantören som konstaterade att den visst det funkade!! Kanske Hdmi-kablarna? Men jo! Nya Hdmi kablar (High Speed) och nu går även Satboxen med både bild och ljud!

Efter fördjupade studier fann jag (med Samsungs Support) att Anynet+ ställde till röran på teven och att sattelitboxen också bidrog med HDMI-CES inställning. Med dessa båda inställningar i av-läge beter sig enheterna som man önskar och fjärren kan i lugn och ro styra en enhet i taget. Det blir nog en lugn Jul ändå

Manual saknas

Mvh Peter Rask



#5

Postad 19 januari 2018 - 18:01

Racer
  • Racer
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Som jag fattat det så är det väl en Extender som behövs för bra Z-Wavestöd. Kan dock vara helt ute och cykla som vanligt...

 

https://www.logitech...me-hub-extender



#6

Postad 21 mars 2018 - 10:35

Fanzy
  • Fanzy
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Som jag fattat det så är det väl en Extender som behövs för bra Z-Wavestöd. Kan dock vara helt ute och cykla som vanligt...

 

https://www.logitech...me-hub-extender

 

Den finns inte i Sverige än vad jag kan Googla. 

Finns det restriktioner att beställa den från USA?

Antar att PTS skall säga sitt innan den blir godkänd att säljas/användas i Sverige...





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.