Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jusk fotöljer och att brandsäkra mattor.

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 januari 2018 - 22:35

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Ska fixa till mina två biografer och funderar på att köpa nya stolar. Vill inte ha dyra biostolar som bara går att använda i biografen så jag funderar på att köpa fotöljer från Jysk bäddlager.

Jysk brukar ha extrapriser ganska ofta. Ska flytta över mina clubbstolar till den mindre salongen/ gästrummet/hobbyrummet.

Någon som har erfarenhet av Jysk snurrfotöljer med fotpallar som brukar finnas till priset runt 1200:-. Ska bara köpa 7 stolar till den större biografen/gubbpubben. Jag tycker att det är onödigt att lägga pengar på skräp. Har lite dålig erfarenhet av snurr fotöljer eftersom mittpinnen gått av. Kanska för att snurrstolarna inte är konstruerad för att två personer inte ska sitta samtidigt i fotöljen?

I båda salongerna har jag tjocka heltäckande mattor på både golv och väggar. När jag köpte mattorna kollade jag inte om de var brandsäkra. Har testat att sätta eld på en bit matta och konstaterat att de först smälter och sedan brinner långsamt samt avger en massa sot. Det borde betyda att det finns mycket syntetmaterial och ull i mattorna. Funderar på om jag ska riva ner mattorna och köpa nya av 100% ull. Är lite osäker på om det är ull i bara raggen eller om botten av mattan är tillverkad av ull?

Funderar på om det skulle gå att behandla mattorna med något brandskydds spray. Är lite osäker på om dessa sprayer är så nyttiga?

Någon som har förslag på företag som säljer mattor på postorder. Får gärna vara mattor med lite färger och mönster eftersom jag använder stora salongen som gub/pubb mer än som biograf. Gissar att även en färggrann matta kommer att reflektera väldigt lite ljus och färger mot duken eftersom ullen i mattan kommer att absorbera ljuset.



#2

Postad 20 januari 2018 - 22:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Låter som en väldigt ”udda” pub/bio, färgglada och mönstrade heltäckningsmattor på väggarna? Låter som att det lär vara rätt så ”dött” rum också.
Men vad fan, efter en joppe så...

Har du öht googlat flammskyddsmedel, finns massor av info om olika vätskor/sprayer för impregnering och målning.

#3

Postad 20 januari 2018 - 23:24

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Har haft en sådan snurrfåtölj. Skön att sitta i men kass kvalitet.

#4

Postad 22 januari 2018 - 00:24

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Det skrivs en del om flammskyddsmedel runt flygplatser Så jag är lite osäker på om dessa kan vara skadliga att andas in. Sannolikheten för att det ska börja brinna är inte så stor så det kanske är bättre att avstå från flammskyddsmedel. Frågan är vilken risk som är störst att man får cancer av flammskyddsmedel eller att huset brinner upp när mattorna tar eld. Frågan är också om flammskyddsmedel fungerar på mattor som till stor del består av syntetmaterial? En firma som sålde flammskyddsmedel var osäker på om jag skulle använda flammskyddsmedel i hemmamiljö. Han menade att flammskydddsmedel knappast gör någon nytta eftersom medlet bara får textilier att brinna långsammare så man kan utrymma lokalen.
Nu var det inte direkt flower Power mönster jag funderade på att ha bara något som har lite mönster så det inte ser så monotont ut. Mattan ska inte täcka hela väggen. På en del av väggen kommer jag att ha fyra ganska stora speglar och ett draperi som jag drar för speglarna när jag visar film.
Har haft ett par snurrfåtöljer och min erfarenhet har varit att centrumpinnen gått av trotts att den varit tillverkad av flera cm tjock gjutjärn. Får kolla om jag kan hitta några andra lagom dyra fåtöljer utan snurr funktion. Behöver inte vara super kvalité då jag bara brukar ha pubkvällar två gånger i månaden och filmkväll med mina vänner en gång i veckan. För tillfället kör jag med clubbstolar men mina vänner klagar på att man glider ut på golvet om man lutar sig bakåt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.