Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Styr allt med iPhone/iPad/iPod (IR + RF)

1112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1051

Postad 11 december 2015 - 21:10

jonathan_forslund
  • jonathan_forslund
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Vad tråkigt med Android och Sonos :(, vad är det som gäller för en annan då som har ett ganska stort Sonos system hemma och inte är villig o byta ut det?



#1052

Postad 13 december 2015 - 10:17

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Hej,
 
Kollade precis och SONOS modulen finns bara för iPad  :blush:
 
/Pär

Tycker sonosmodulen i Irule är värdelös. Ger inte alla funktioner. Den nya uppdateringen i IOS gör att du kan använda både Sonos och Spotifys orginalappar genom returknappen uppe till vänster. Inte fullt integrerat men nästan.

#1053

Postad 14 december 2015 - 21:12

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på att montera en tv-lift i en sänggavel som jag kommer att snickra ihop inom kort.

 

De finns med både IR- och RF styrning.

 

IR innebär ju inga som helst problem egentligen då det går bra att lära in ir koder. 

Men hur fungerar det med RF, finns det några kända tv-lifts koder eller går det möjligtvis att "sniffa" RF signaler oxå? Läsa av ett RF kommando menar jag då.

 

/ Claes



#1054

Postad 22 december 2015 - 20:30

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Testade precis er guide för sliders och det var mycket enkelt måste jag säga och fungerar klockrent!
Tack för att ni supportar prylarna ni säljer bra!

 

Vad har det mer kommit för roliga utvecklingar man missat i iRule?

Nexa Dimmer och Sliders!

 

Jomen, nu är det väl dax att blåsa lite liv i denna tråd! iRule har utvecklats mycket och är nu mycket användbart även för lite mer avancerade styrningar.

 

Något som stod högt upp på önskelistan tidigare är Sliders till Nexa dimmers och nu finns det.

Vi har tagit fram databaskoder för Nexa som kan användas med iRules slider och det fungerar riktigt bra!!

 

För Er som vill testa så har vi lagt upp en liten guide på i-Home.se länk under Länkar & Dokument.

 

//Pär

 

Slider.PNG



#1055

Postad 23 december 2015 - 17:09

Jsson83
  • Jsson83
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Pär > Tack för info om uppdateringen. Testade också slidern och den fungerar bra funktionsmässigt, men designmässigt så får jag den inte att centrera i iRule appen (så den ligger på samma höjd som övriga symboler/text). I buildern ser det okej ut.

Bifogad fil(er)



#1056

Postad 24 december 2015 - 14:02

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
God Jul!!

Av griden i Din builder att döma så har du en ganska låg upplösning, eller har jag fel?
Vad händer om Du ändrar sliderns höjd i dess egenskaper, det kanske hjälper?

/Pär

Pär > Tack för info om uppdateringen. Testade också slidern och den fungerar bra funktionsmässigt, men designmässigt så får jag den inte att centrera i iRule appen (så den ligger på samma höjd som övriga symboler/text). I buildern ser det okej ut.


Redigerat av i-Home, 26 december 2015 - 10:06.


#1057

Postad 24 december 2015 - 14:06

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Hej,

I pro versionen kan man nu använda variabler och tack vare det även villkorade händelser med if-then-else - något som öppnar för många nya möjligheter. Ex. är villkorade togglande knappar för till/från baserat på feedback osv.

/Pär


Testade precis er guide för sliders och det var mycket enkelt måste jag säga och fungerar klockrent!
Tack för att ni supportar prylarna ni säljer bra!
 
Vad har det mer kommit för roliga utvecklingar man missat i iRule?



#1058

Postad 02 januari 2016 - 08:40

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Har nyligen skaffat projektor och vill förstås styra även den med iRule, någon som kan tala om hur långt man kan skarva ir-ögonen?

 

Visst fungerar det med vanlig 3,5mm stereokabel?



#1059

Postad 02 januari 2016 - 09:07

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Har nyligen skaffat projektor och vill förstås styra även den med iRule, någon som kan tala om hur långt man kan skarva ir-ögonen?

Visst fungerar det med vanlig 3,5mm stereokabel?


Kan inte svara på din fråga då jag inte testat att skarva mina ögon.
Jag kör med blastern till min projektor. Är väl runt 4m den får skicka signalerna. Fungerar kanon

#1060

Postad 02 januari 2016 - 10:39

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Kan inte svara på din fråga då jag inte testat att skarva mina ögon.
Jag kör med blastern till min projektor. Är väl runt 4m den får skicka signalerna. Fungerar kanon

 

Tyvärr har jag inga uttag kvar för blastern :( 
Ett är upptaget med RF modulen och resterade med 6 ögon, men en 3,5mm skarvkabel är ju inte överdrivet dyr så jag törs chansa på att köra med en 10meters tror ja



#1061

Postad 04 januari 2016 - 08:34

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Tyvärr har jag inga uttag kvar för blastern :( 
Ett är upptaget med RF modulen och resterade med 6 ögon, men en 3,5mm skarvkabel är ju inte överdrivet dyr så jag törs chansa på att köra med en 10meters tror ja

Hej,

 

Vi har testat med upp till 20 meter kabel till IR-adapters och det fungerar fint.

 

//Pär



#1062

Postad 07 januari 2016 - 21:51

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Tyvärr har jag inga uttag kvar för blastern :( 
Ett är upptaget med RF modulen och resterade med 6 ögon, men en 3,5mm skarvkabel är ju inte överdrivet dyr så jag törs chansa på att köra med en 10meters tror ja

 

Min RF modul har utgång med så man kan köra ir ögon efter den. Är det inte så på de nyare?

Annars kör med RS 232. Tror det finns koder för de flesta fabrikaten.



#1063

Postad 07 januari 2016 - 21:56

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 1

De har släppt Sev7n UI på iRule forumet om någon är nyfiken på det!

 

Exempel : https://www.youtube.com/watch?v=N5A6Ml5m6T0

 

Länk Till tråden och irl filen. https://getsatisfact...-seven-template



#1064

Postad 09 januari 2016 - 08:54

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Min RF modul har utgång med så man kan köra ir ögon efter den. Är det inte så på de nyare?

Annars kör med RS 232. Tror det finns koder för de flesta fabrikaten.

 

Min är köpt 2014 och jag har bara 1 ingång på RF Modulen och inga utgångar alls.. Det verkar dock lösa sig genom att köra skarvkabel till projektorn då i-home testat med 20m skarvkabel. Då bör det inte vara några problem för mig att köra 10-15m.

 

Enl. global caché så ska IP2IR klara 2 ir-ögon per utgång, men jag och många andra kör med tre.

Sen står det ju en fritt att experimentera med fler ögon. Orkar den inte så gör det inte det, men det bör väl inte vara omöjligt att köra med ännu fler. Bara flytta ögon och testa :D



#1065

Postad 09 januari 2016 - 21:07

legion123
  • legion123
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej

Jag undrar om någon har fått slider att fungera med volume kontroll till en onkyo förstärkare

#1066

Postad 12 januari 2016 - 11:19

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

En fråga till Pär, eller för  de som ev vet svaret på min fråga:

 

Jag har nu kompletterat min Wifi2Ir med en TX-433 RF sändare som jag tänkte använda för att styra min Kingpin-duk.

Allt funkade på den tiden min duk hade original styrdosa och när jag styrde den via HEX-koder från min Logitech Harmony.

 

Men sen bytte jag ut styrdosan till duken till Kingpins egna KP-100+200 som tar både IR och RF.

Så då tänkte jag att jag skulle vilja få allt att funka igen fast via iRule genom att just addera TX-433, men jag har inte fått det att funka.

 

Det står ju tom på er sida Pär att denna ska just funka till Kingpin så därför undrar jag vad jag gjort för fel.

Jag har en egen Panel för duken upplagd för dukstyrningen samt Upp, Stopp och Ner knappar.

 

Har även lagt upp TX-433 som egen Device och sedan lagt till Device Code under "Pronto HEX Codes", där kopierade jag in de HEX-koder Kingpin själva har lagt upp på nätet.

 

TX-443 sitter kopplad med telejack som sig bör på kanal 1 som jag även konfat och lagt till i appen på iPaden osv.

Men jag får inte detta att fungera alls, vad har jag missat?


Redigerat av masse70, 12 januari 2016 - 11:49.


#1067

Postad 12 januari 2016 - 14:57

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Hej,

 

Gå in på vår nedladdningssida och ladda ned koder för KP200.

Vi har lagt till en kod för att lära mottagaren en ny adress, ungefär som att lära en Nexa mottagare. 

 

Om Du använder dessa koder och lär upp mottagaren enligt bruksanvisning för mottagaren så skall det fungera.

 

//Pär

 

 

En fråga till Pär, eller för  de som ev vet svaret på min fråga:

 

Jag har nu kompletterat min Wifi2Ir med en TX-433 RF sändare som jag tänkte använda för att styra min Kingpin-duk.

Allt funkade på den tiden min duk hade original styrdosa och när jag styrde den via HEX-koder från min Logitech Harmony.

 

Men sen bytte jag ut styrdosan till duken till Kingpins egna KP-100+200 som tar både IR och RF.

Så då tänkte jag att jag skulle vilja få allt att funka igen fast via iRule genom att just addera TX-433, men jag har inte fått det att funka.

 

Det står ju tom på er sida Pär att denna ska just funka till Kingpin så därför undrar jag vad jag gjort för fel.

Jag har en egen Panel för duken upplagd för dukstyrningen samt Upp, Stopp och Ner knappar.

 

Har även lagt upp TX-433 som egen Device och sedan lagt till Device Code under "Pronto HEX Codes", där kopierade jag in de HEX-koder Kingpin själva har lagt upp på nätet.

 

TX-443 sitter kopplad med telejack som sig bör på kanal 1 som jag även konfat och lagt till i appen på iPaden osv.

Men jag får inte detta att fungera alls, vad har jag missat?



#1068

Postad 12 januari 2016 - 15:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Tack!

 

Efter mycket trixande och fnulande så lyckades jag lista ut vad jag hade missat.

 

Det var själva adresserings-koden och hur jag skulle få in den.

Men sen kom jag ju på att det betydde samma sak som pairning av fjärren och mottagaren.

 

Så nu funkar allt, stort tack!


Redigerat av masse70, 12 januari 2016 - 15:33.


#1069

Postad 13 januari 2016 - 09:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Pär

 

Jag pratade just med en kille på Kingpin och tipsade dom om att detta funkar som det ska.

Detta iom att dom så sent som igår sade till mig att dom inte hade de HEX-koder som styr KP-200.

 

Det har tydligen bytts leverantör och dom hade inte tillgång till den infon längre.

Dessutom sa dom även till mig att det enbart gick att köra RF med tillhörande fjärr, IR var enda programmerbara sättet.

 

Så jag antar att ni själva kanske sniffat upp/spelat in de HEX-koder som ni lagt upp på er hemsida?

Dock vill jag passa på att säga att tydligen så har Kingpin kommit med en helt ny modell av mottagare som heter KP-200A.

 

Denna var tydligen helt ny hårdvara i från en helt annan tillverkare, så det finns risk att era koder inte kommer fungera med denna.

Men får ni vantarna på en så kan det ju vara en idé att lägga ut koderna till denna också om de nu skiljer sig dvs.


Redigerat av masse70, 13 januari 2016 - 09:55.


#1070

Postad 14 januari 2016 - 21:39

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Hej,

 

Spontant så ser det ut som att det är samma HW i den nya modellen som är utökad med triggeringång.
Oavsett så kommer vi sannolikt att analysera de koder som de använder för nya modellen för att utröna om den går att styra med iRule och iTach/TX 433.

 

//Pär

 

 

Pär

 

Jag pratade just med en kille på Kingpin och tipsade dom om att detta funkar som det ska.

Detta iom att dom så sent som igår sade till mig att dom inte hade de HEX-koder som styr KP-200.

 

Det har tydligen bytts leverantör och dom hade inte tillgång till den infon längre.

Dessutom sa dom även till mig att det enbart gick att köra RF med tillhörande fjärr, IR var enda programmerbara sättet.

 

Så jag antar att ni själva kanske sniffat upp/spelat in de HEX-koder som ni lagt upp på er hemsida?

Dock vill jag passa på att säga att tydligen så har Kingpin kommit med en helt ny modell av mottagare som heter KP-200A.

 

Denna var tydligen helt ny hårdvara i från en helt annan tillverkare, så det finns risk att era koder inte kommer fungera med denna.

Men får ni vantarna på en så kan det ju vara en idé att lägga ut koderna till denna också om de nu skiljer sig dvs.



#1071

Postad 14 januari 2016 - 21:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Hej,

Spontant så ser det ut som att det är samma HW i den nya modellen som är utökad med triggeringång.
Oavsett så kommer vi sannolikt att analysera de koder som de använder för nya modellen för att utröna om den går att styra med iRule och iTach/TX 433.

//Pär

Frågan är om vi pratar om samma mottagare, för den jag har har redan en triggeringång tillsammans med IR och RF?

Och den köpte jag för typ 5 år sen....

Redigerat av masse70, 14 januari 2016 - 21:53.


#1072

Postad 15 januari 2016 - 18:21

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Hej

Jag undrar om någon har fått slider att fungera med volume kontroll till en onkyo förstärkare

Yes har den igång.  Sök på Onkyo Receiver/Preamp TCP Zone 1 - Slider i devices



#1073

Postad 25 januari 2016 - 17:28

legion123
  • legion123
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Yes har den igång. Sök på Onkyo Receiver/Preamp TCP Zone 1 - Slider i devices


Jag fick igång den på egen hand!! Hade gjort lite fel i en del inställningar i irule!!

#1074

Postad 31 januari 2016 - 15:45

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Hittade knappdesign som jag tyckte var snygg när jag googlade på drulle iPhone 6 och bifogar en bild på den. Nån som vet vad man skulle kunna söka på för att få tag på dessa knappar?

Syftar främst på dom i övre vänstra hörnet.

 

screen480x480.jpeg


Redigerat av Unregisteredfa9fa904, 31 januari 2016 - 19:46.


#1075

Postad 02 februari 2016 - 11:40

Unregistered5e347b4c
  • Unregistered5e347b4c
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Hej
Någon som kan säga vad jag behöver för att styra all elektronik med padan, jag har följande enheter.
Reciver - Onkyo 608
Blu-ray - ps3/ps4, ska inköpa bättre inom kort kanske Oppo
Projektor - Sony vpl-hw55

Jag har läst men förstår inte riktig så skulle vara tacksam för all hjälp.

#1076

Postad 02 februari 2016 - 11:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Hej
Någon som kan säga vad jag behöver för att styra all elektronik med padan, jag har följande enheter.
Reciver - Onkyo 608
Blu-ray - ps3/ps4, ska inköpa bättre inom kort kanske Oppo
Projektor - Sony vpl-hw55

Jag har läst men förstår inte riktig så skulle vara tacksam för all hjälp.

Det du behöver är Appen irule samt köpa licensen för iRule builder Basic eller Advanced allt efter behov.

Här kan du se vad dessa kostar och vad som ingår:

 

https://irule.desk.c...e-license-types

 

Sen behöver du köpa en iTach Wifi2ir; http://www.i-home.se...tach-wf2ir.html

Därefter återstår hela jobbet med att bygga ditt gui samt konfa allt rätt som kan vara lite pill med i början.



#1077

Postad 02 februari 2016 - 18:30

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Tjena!

Routern här hemma gav upp och när jag nu kickat igång den nya vill iRule inte prata med mina två iTachs.

 

När jag använder programvaran iHelp hittar jag direkt båda två enheterna men av någon anledning ser ingen av mina iPadar någan av de två iTach.

 

Routern visar enhetern som är anslutna till nätverket och där dyker av någon märklig anledning inte iTachs upp. Men med tanke på att iHelp hittar dom verkar det ju väldigt märkligt.

 

IP nummer stämmer i iRule (samma som tidigare).. Någon som har förslag på vad det skulle kunna vara som j*vlas?



#1078

Postad 02 februari 2016 - 18:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Har du resettat iTachen?

För jag fick just samma problem när jag hade lite nätstrul här och blev tvungen att resetta mitt bredbandsmodem.

Jag blev då tvungen att resetta iTachen, koppla upp mig mot den för att konfa den på nytt och sen funkade allt som vanligt igen.

Dvs, gör om alla steg du gjorde från första början.

Redigerat av masse70, 02 februari 2016 - 18:37.


#1079

Postad 02 februari 2016 - 18:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

 
IP nummer stämmer i iRule (samma som tidigare).. Någon som har förslag på vad det skulle kunna vara som j*vlas?


Hur menar du att ip nummer stämmer i iRule?

För det är ju nåt som du själv fyller i när du konfar Gateway.

Dvs den kommer inte ändras om din iTach fått ny ipadress från routern vilket säkert är problemet här.

Sen skulle jag även tipsa om att sätta fast ip på den i routern för att säkerställa att detta inte hönder framöver.

#1080

Postad 02 februari 2016 - 18:56

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0
Jag skulle gå på masse70 spår. Låter som att iTachen inte vet att du bytt router. Längesen jag installerade min nu men visst satte man något IP i konfigen när man installerade ITachen? Det är inte så att den också sniffade upp routerns Mac och la in den då?
Hursom, en reset av tachen borde lösa det.
Lägg sedan in i routern så att iTachen får samma IP nummer som tidigare så slipper du ändra någon i dina gateways i iRule.

#1081

Postad 02 februari 2016 - 19:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Ja, allt man gör med iTachen är högst manuellt, även det man konfar i iRule appen.
Därav så kan det gå väldigt knas om något ändras i nätet.

Och då är enda lösningen att blrja om från början helt och hållet.
Först resetta iTachen, sen koppla upp sig mot den, kolla i iHelp vilken ipadress den fått, sen konfa dess settings enligt gällande info.

Efter det gäller det att man ser över att ens Gateways är konfade med rätt ipadress osv.
Kör denna guiden:http://www.globalcac...t/wifitutorial/

Redigerat av masse70, 02 februari 2016 - 19:24.


#1082

Postad 02 februari 2016 - 19:23

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0
Fasen jag bytte ju router nu efter mellandagsrean. Jag måste skött mig bra i min planering för jag fick inga problem =)

#1083

Postad 02 februari 2016 - 19:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Fasen jag bytte ju router nu efter mellandagsrean. Jag måste skött mig bra i min planering för jag fick inga problem =)


Då hade du nog mer tur än nåt annat ;)

#1084

Postad 02 februari 2016 - 19:27

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Då hade du nog mer tur än nåt annat ;)


Haha. Nä men jag har ganska många portar och statiska ipn konfade i routern så den hängde nog med i listan. Mer skicklighet än tur vill jag hävda ;)

#1085

Postad 02 februari 2016 - 19:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Haha. Nä men jag har ganska många portar och statiska ipn konfade i routern så den hängde nog med i listan. Mer skicklighet än tur vill jag hävda ;)


Hur kunde den hänga med trots att du bytte router?

Eller är det bara så enkelt att du sparade alla settings och importerade i den nya av samma märke?

#1086

Postad 02 februari 2016 - 19:31

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0
Nä nä alltså den hängde med när jag skrev upp allt från den gamla. La in allt sånt manuellt på den nya innan jag kopplade in den till nätverket.

Redigerat av Unregistered17f9fb0d, 02 februari 2016 - 19:32.


#1087

Postad 02 februari 2016 - 19:32

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Ja men dåså, det var ju nåt helt annat än att du bara bytte router och allt bara funkade automagiskt ;)

#1088

Postad 04 februari 2016 - 18:40

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Tjena!
Routern här hemma gav upp och när jag nu kickat igång den nya vill iRule inte prata med mina två iTachs.
 
När jag använder programvaran iHelp hittar jag direkt båda två enheterna men av någon anledning ser ingen av mina iPadar någan av de två iTach.
 
Routern visar enhetern som är anslutna till nätverket och där dyker av någon märklig anledning inte iTachs upp. Men med tanke på att iHelp hittar dom verkar det ju väldigt märkligt.
 
IP nummer stämmer i iRule (samma som tidigare).. Någon som har förslag på vad det skulle kunna vara som j*vlas?

Det är inte så att du bara använder 5 ghz bandet. Jag fick lägga till 2.4 g för att få mina itach att fungera efter routerbyte. Fick också resetta itachen och ställa in den på nytt.

#1089

Postad 05 februari 2016 - 09:35

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Det är som vanligt där hemma.. Skulle nollställa iTach men hade inget gem eller något annat spetsigt så jag fick vänta till nästa dag. Efter att ha nollställt en av mina två iTach funkade helt plötsligt båda två utan några konstigheter. Jag väljer att inte undersöka ytterligare utan att bara leva med att det funkade.. Tack för alla förslag och input.



#1090

Postad 05 februari 2016 - 09:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Skönt att det lösta sig! :)

 

ps. man ska alltid ha nåt spetsigt hemma för såna tillfällen ;)



#1091

Postad 27 juli 2016 - 09:14

legion123
  • legion123
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

har någon fått drawers att fungera med aktiviteter som man kan välja och även få den aktivitet som man väljer markerad?



#1092

Postad 07 augusti 2016 - 08:05

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Någon som har koder för att styra VU+ Solo över IP? Hittar inte mitt sista öga att använda med IR...



#1093

Postad 07 november 2016 - 13:33

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Är det någon som sitter på IR-koder till Telias inspelningsbara box Arris VIP 2853?

Har bara kvar koderna från min gamla icke inspelningsbara och det lirar inte till 100%

 

 

Ytterligare en fråga. Har använt Iphone 4s Layouten på min iPhone 6 som har fungerat bra.

Började göra ett nytt handset och när jag väljer iPhone 6 bakgrunder eller skapar min egen så hamnar bilden snett åt vänster, alltså ej centrerad. Testat med standardupplösning, räknat bort pixlar för den övre raden som inte går att ta bort, tagit bort drawers, testat att göra en bild som är 10 pixlar smalare än normalt, laddat upp som jpg och png men ingen skillnad alls. Vad kan detta bero på?


Redigerat av Unregisteredfa9fa904, 07 november 2016 - 13:41.


#1094

Postad 04 februari 2017 - 11:25

Jsson83
  • Jsson83
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

God Jul!!

Av griden i Din builder att döma så har du en ganska låg upplösning, eller har jag fel?
Vad händer om Du ändrar sliderns höjd i dess egenskaper, det kanske hjälper?

/Pär
 

 

Såg att jag missat att svara på ditt inlägg. Det stämmer att jag nog körde ganska låg upplösning. Med ny telefon och ökad upplösning i iRule buildern så fungerade det bättre och centrerades. Tack för hjälpen.

 

 

Till alla:
Sedan en tid tillbaka så verkar iRule kräva Google+ inloggning, hur löser ni det med fler telefoner i hushållet? Jag vill inte behöva installera mitt googlekonto/mail på sambons telefon tex. Finns det någon väg runt detta?



#1095

Postad 03 maj 2017 - 08:10

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Tjena Bojs, var ett bra tag sedan man var aktiv här nu.

 

Hur ser det ut? Har alla hitta något annat, bättre, att styra sina enheter med?

 

Själv har jag under en längre tid varit väldigt less på att inte ha någon fysisk fjärrkontroll att styra med. Köpte Harmony elite eftersom det varit så mycket fuzz kring dessa under flera år. Måste säga att jag är rätt besviken.

 

Någon som har koll på om det finns någon fysisk fjärrkontroll som man kan styra iRule med?



#1096

Postad 03 maj 2017 - 08:38

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Till alla:
Sedan en tid tillbaka så verkar iRule kräva Google+ inloggning, hur löser ni det med fler telefoner i hushållet? Jag vill inte behöva installera mitt googlekonto/mail på sambons telefon tex. Finns det någon väg runt detta?


Har du hittat någon lösning på detta?
Jag använder inte Google+ vilket gör att jag loggas ut hela j*vla tiden. Troligtvis för att mobilen dödar Google+ för att spara batteri.
Otroligt irriterande.

#1097

Postad 03 maj 2017 - 08:44

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

@nortish

Är det inte bara att skapa ett google konto och använda detta enbart för iRule? Tar ju inte många minuter att lösa.



#1098

Postad 03 maj 2017 - 09:42

ebonite
  • ebonite
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

@kalvhund

Jag sitter lite i samma båt då jag också är sugen på att komplettera med en "vanlig" fjärrkontroll. Då jag även kör z-wave hemma kombinerat med irule så sneglar jag på denna som verkar bli intressant: https://www.kickstar...thinking-remote



#1099

Postad 03 maj 2017 - 10:53

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

@ebonite

Fjärrkontrollen var ju obehagligt snygg! En display gör ju fjärrkontrollen väldigt attraktiv vilket är anledningen till att jag köpte Harmony Elite.

 

Problemet för mig med Harmonyn är att jag direkt känner mig låst i vad jag kan och inte kan göra. För lite möjligheter att anpassa vilka knappar jag vill komma åt på respektive enhet, inte heller möjlighet att avgöra vilken följd de ska visas på skärmen och ett utseende kom känns lite väl tråkigt rent grafiskt.

 

Samtidigt känns det extremt surt att behöva byta ut iTach x 2 + nexa styrning när det funkar så pass bra som det gör idag. Det enda jag vill komma åt är ju de fysiska knapparna och bytet känns väldigt stort enbart för att nå det målet med tanke på hur nöjd jag är med min setup idag på iPads och iPhone.

 

Nu är jag inte direkt uppdaterad på vad som har hänt med iRule de senaste året eller så. Har sett att det finns möjlighet att styra t.ex. Philips Hue på någon vänster men har inte orkat sätta mig in i det och använder därför deras egna app för det.

 

Menar du att du styr dina enheter i hemmet helt utan Global cache iTach och att du kan skicka IR kommando via någon annan enhet?

 

Vad jag förstår ligger problemet i att det inte finns någon fysisk fjärr som snackar med iTach. 



#1100

Postad 03 maj 2017 - 15:51

ebonite
  • ebonite
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

@kalvhund

 

Jag menar absolut inte att man skall byta ut någonting, utan komplettera :). ”Hjärtat” hemma hos mig är fortfarande iRule och iTach så det mesta sköts därifrån. Men sen har jag även lagt till Z-wave och Philips Hue som även dessa kontrolleras till störst del via iRule. Sen kommer lite fördelar med att styra vissa scener via z-wave istället. Det finns ingen riktig fjärrkontroll ännu vad jag vet men finns lite andra roliga prylar så man kan knyta ihop de båda systemen.
 
T.ex. så kan jag göra så att om man trycker på en fysisk knapp, typ flic eller liknande så kan min fyraåring med ett knapptryck starta lamporna i vardagsrummet - starta tv:n - sätta igång Disney Junior - ställa tv:n på lagom volym. Och där får jag 45 extra sovmorgon under helgerna :)
Kanske inte riktigt vad du efterfrågar men om fjärrkontrollen ovan blir verklighet så kan det vara möjligt att styra iTach (via z-wave) med denna.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.