Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Philips Pronto *

1012 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips SBC-RU890 Pronto (Fjärrkontroller) 1 7,89 (18) Inga priser
Philips SBC-RU970 Pronto Pro (Fjärrkontroller) 1 8 (6) Inga priser
Philips SBC-RU950 Pronto NG (Fjärrkontroller) 1 8,71 (20) Inga priser
Philips SBC-RU940 Pronto (Fjärrkontroller) 1 7,72 (24) Inga priser
Philips SBC-RU930 Pronto Neo (Fjärrkontroller) 1 7,1 (9) Inga priser
Philips SBC-RU980 Pronto Pro NG (Fjärrkontroller) 1 8,6 (4) Inga priser
Philips SBC-RU960 Pronto NG (Fjärrkontroller) 1 7,6 (4) Inga priser
Philips SBC-RU990 Pronto Pro NG (Fjärrkontroller) 1 8,43 (6) Inga priser
Philips TSU9600 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8,78 (8) Inga priser
Philips TSU9400 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8,67 (5) Inga priser
Philips TSU9200 Pronto (Fjärrkontroller) 0 (0) Inga priser
Philips TSU9800 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

#1001

Postad 19 juli 2012 - 07:24

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Hej
Jag har lite funderingar runt pronto. Köra eller inte.
Det första jag funderar över är: inlärningströskeln, har förstått att det är en hel del att göra, vilket inte avskräcker, men om man ska sitta i blindo är det inte så hett. Följer det med bra guider, finns det bra på nätet osv eller göra jag endast en höna av en fjäder? Kanske det är klart med färdiga Koder för det mesta och endast personliga anpassningar som är svårt?

Är dylika kontroller fortfarande attraktiva, vad jag menar är. Iphone appar finns för t.ex en förstärkare och det är inga problem attha en rigg styrd av appar. Men det blir flera olika appar.

Pronto vs t.ex logitechs varianter?

Jag har ännu ingen planerad ljusstyrning eller mörkläggning. Men visst skulle liknande vara kul att ha möjlighet till. Men det är inget avgörande argument.

Hur ser användarmarknaden ut idag, fortfarande aktiva forum eller är det på utdöende?

Sist av allt: det är en handlare jag känner som säljer en 9600 samt två st extenders. Vad ska man sikta på att få loss dessa för?

#1002

Postad 17 september 2012 - 13:14

gemeni
  • gemeni
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
Finns mycket info på http://www.remotecentral.com/.
Köpte presis en begagnad TSU 9600 och en RFX9600 serial extender för 5000 kronor.

#1003

Postad 02 oktober 2012 - 19:42

erli
  • erli
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Hej! Behöver råd. Jag har problem med att jag ibland måste trycka flera gånger på fjärren för att få en reaktion.

Jag har fjärren TSU 9400. Den kommunicerar mot extendern RFX-9400 i Stand Alone Mode. Därifrån har jag IR-ögon till produkterna jag styr.

Jag har nu köpt en Apple TV och lärt in samtliga kommadon (kopierat IR-kommandona från originalfjärren). Kommandona som jag sedan skickar via Pronto-fjärren ger rätt resultat med ett undantag, jag måste ibland trycka två eller fler gånger för att få reaktion. Skall jag t.ex. bläddra i en lista innebär det att jag måste trycka en massa gånger för att komma ned i listan (vissa knapptryckningar ger inget resultat). Jag vet att IR-blastern sitter rätt framför IR-mottagaren på Apple-TVn, så där borde det inte vara något problem. Möjligtvis inte exakt på, med den borde inte göra någon skillnad. Om jag använder Apples originalfjärr reagerar den direkt och snabbt utan att jag måste trycka flera gånger. Är det någon som har liknande problem? Några idéer vad det kan vara och om det går att undvika?

Mvh

Erli

#1004

Postad 05 oktober 2012 - 08:32

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Är det endast Apple TVn som ger dig problem, dvs annan elektronik fungerar bra att styra. I så fall låter det som att dina lärda kommandon har blivit fel. Jag har för mig att texten får olika färg beroende på hur inlärningen har gått. Prova att lära dem på nytt. Sök på RemoteCentral efter färdiga koder.

#1005

Postad 22 oktober 2012 - 00:07

erli
  • erli
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Är det endast Apple TVn som ger dig problem, dvs annan elektronik fungerar bra att styra. I så fall låter det som att dina lÄrda kommandon har blivit fel. Jag har för mig att texten får olika fÄrg beroende på hur inlÄrningen har gått. Prova att lÄra dem på nytt. Sök på RemoteCentral efter fÄrdiga koder.


Nej det gäller även canal digitalboxen t.ex. Men där är även deras egna fjärrkontrolls respons ganska dålig.

Det kanske är lättare att uttrycka så här; om jag håller nere en knapp på apple-fjärren så skickar den kommandot hela tiden tills jag släpper knappen och jag kan t.ex. skrolla ned i en lista. Det går inte alls med pronton, det är som om man endast skickar en kort signal, förstår någon vad jag menar?

#1006

Postad 10 december 2012 - 10:31

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Nej det gäller även canal digitalboxen t.ex. Men där är även deras egna fjärrkontrolls respons ganska dålig.

Det kanske är lättare att uttrycka så här; om jag håller nere en knapp på apple-fjärren så skickar den kommandot hela tiden tills jag släpper knappen och jag kan t.ex. skrolla ned i en lista. Det går inte alls med pronton, det är som om man endast skickar en kort signal, förstår någon vad jag menar?


Låter precis som att koden är felaktigt inlärd. Förösk igen eller leta upp koderna i hexformat på tex remotecentral.

#1007

Postad 10 december 2012 - 13:52

erli
  • erli
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Låter precis som att koden är felaktigt inlärd. Förösk igen eller leta upp koderna i hexformat på tex remotecentral.


Har försökt många gånger. Samma resultat. Har sökt på remotecentral men får inga relevanta svar. Har någon något annat tips eller känner igen mitt problem?

#1008

Postad 15 december 2012 - 16:06

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Har försökt många gånger. Samma resultat. Har sökt på remotecentral men får inga relevanta svar. Har någon något annat tips eller känner igen mitt problem?


Länge sedan jag lärde in en ir-kod nu, men jag har själv haft problem med att det inte fungerar ibland.
Kolla på hur hexkoden ser ut när du lär in den och prova många gånger med lite olika förutsättningar, dvs kontrollerna olika långt ifrån varandra olika vinklar osv.Du ser ju rätt snart på koden om du får olika resultat.
Koderna för de olika knapparna från en fjärrkontroll bör ju se relativt lika ut, särskilt i kodens längd.
Min erfarnehet säger mig att när koden blir så kort som möjligt så är sannolikheten störst att den är rätt.

Det kan väl inte bara du som använder en apple TV?! De koderna borde ju inte vara några problem att få tag på?

#1009

Postad 18 december 2012 - 10:37

erli
  • erli
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Länge sedan jag lärde in en ir-kod nu, men jag har själv haft problem med att det inte fungerar ibland.
Kolla på hur hexkoden ser ut när du lär in den och prova många gånger med lite olika förutsättningar, dvs kontrollerna olika långt ifrån varandra olika vinklar osv.Du ser ju rätt snart på koden om du får olika resultat.
Koderna för de olika knapparna från en fjärrkontroll bör ju se relativt lika ut, särskilt i kodens längd.
Min erfarnehet säger mig att när koden blir så kort som möjligt så är sannolikheten störst att den är rätt.

Det kan väl inte bara du som använder en apple TV?! De koderna borde ju inte vara några problem att få tag på?


Jag håller med, det borde åtminstone teoretiskt finnas många som har Apple TV och Pronto tänker jag. Men jag hittar inga leads alls på nätet. Vare sig svenska eller engelska.

Finns det någon därute som kan hjälpa till vore jag mycket tacksam, detta är mycket frustrerande

#1010

Postad 18 december 2012 - 14:24

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Jag håller med, det borde åtminstone teoretiskt finnas många som har Apple TV och Pronto tänker jag. Men jag hittar inga leads alls på nätet. Vare sig svenska eller engelska.

Finns det någon därute som kan hjälpa till vore jag mycket tacksam, detta är mycket frustrerande


Vad säger Äpplena själva då? Kan dom inte ge dig koderna?

#1011

Postad 18 december 2012 - 14:44

erli
  • erli
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Vad säger Äpplena själva då? Kan dom inte ge dig koderna?


Svarar inte. Eller rättare sagt de svarar att man istället kan lära Apple TVn att reagera på andra fjärrkontrollers koder med hjälp av settings i Apple TV, problemet är ju bara att det inte funkar med Pronton som är ett blankt papper från början. Men man kanske kan använda en annan spec (från annat märke) och sedan försöka få Apple TVn att lära sig kommandon därifrån istället. I värsta fall får jag prova detta antar jag

#1012

Postad 18 december 2012 - 20:23

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Svarar inte. Eller rättare sagt de svarar att man istället kan lära Apple TVn att reagera på andra fjärrkontrollers koder med hjälp av settings i Apple TV, problemet är ju bara att det inte funkar med Pronton som är ett blankt papper från början. Men man kanske kan använda en annan spec (från annat märke) och sedan försöka få Apple TVn att lära sig kommandon därifrån istället. I värsta fall får jag prova detta antar jag


Riktigt dåligt att man inte kan få koderna. Har erfarenheten av andra företag att den svenska supporten inte kan hjälpa till med detta utan man får fråga andra länders.
Om du kan lära apparaten att reagera på andra koder så borde det ju inte vara några problem längre.

#1013

Postad 14 juni 2014 - 15:23

joz
  • joz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Fattar inte problemet?

http://www.remotecen....cgi?sid=567475

/joZ



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.