Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Romtråden

177 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 14 maj 2017 - 18:28

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Prova Ron Esclavo XO cask eller valfri A.H.Riise.


Ron Esclavo har jag en XO hemma samt en 15. Men A.H.Riise säger du? Någon speciell!

#102

Postad 14 maj 2017 - 18:47

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Ron Esclavo har jag en XO hemma samt en 15. Men A.H.Riise säger du? Någon speciell!

Vi verkar ha ungefär samma smak. Jag gillar 175 Anniversary och Sauternes. Men jag gillar de flesta från den tillverkaren.

Testa en, går ju alltid att bjuda på om du inte gillar den. :)

Danish navy och Family reserve är goda också...

Redigerat av Iwarsson, 14 maj 2017 - 19:27.


#103

Postad 14 maj 2017 - 19:56

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Vi verkar ha ungefär samma smak. Jag gillar 175 Anniversary och Sauternes. Men jag gillar de flesta från den tillverkaren.
Testa en, går ju alltid att bjuda på om du inte gillar den. :)
Danish navy och Family reserve är goda också...

Tack :)

Har du testat El Dorado 15???

#104

Postad 14 maj 2017 - 21:34

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Tack :)

Har du testat El Dorado 15???


Tacka först när du har smakat. ;) Ja, men jag dricker hellre Zacapa, A.H.Riise eller Esclavo.

#105

Postad 14 maj 2017 - 21:38

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Tänkte ev testa:
Ron Centenario 25-Year
Eller
Opthimus 25-Year
(Kanske i lite dyraste laget)

#106

Postad 29 maj 2017 - 18:18

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 1
Blev lite rom på bordershop förra veckan :)

Bifogad fil(er)


Redigerat av alexander_e_b, 29 maj 2017 - 18:20.


#107

Postad 30 maj 2017 - 22:54

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag har inte druckit alkohol de senaste sex åren men har nu (åter)upptäckt hur gott det kan vara med en whisky eller framförallt ett glas rom en fredagskväll. Jag har testat några olika sorter ; ron barcelo
Diplomatico reserva
Plantation grande reserve
Plantation 20th anniversary xo
Den jag anser överlägset godast är Plantation 20th anniversary följd av den vanliga Plantation.
Jag skulle nu vilja be er om råd vad jag ska prova härnäst som påminner om ovanstående. Det verkar vara milda söta smaker som faller mig på läppen.
Om någon dessutom kan tipsa om några fina glas att dricka ur vore jag också tacksam

#108

Postad 08 juni 2017 - 09:16

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Jag har inte druckit alkohol de senaste sex åren men har nu (åter)upptäckt hur gott det kan vara med en whisky eller framförallt ett glas rom en fredagskväll. Jag har testat några olika sorter ; ron barcelo
Diplomatico reserva
Plantation grande reserve
Plantation 20th anniversary xo
Den jag anser överlägset godast är Plantation 20th anniversary följd av den vanliga Plantation.
Jag skulle nu vilja be er om råd vad jag ska prova härnäst som påminner om ovanstående. Det verkar vara milda söta smaker som faller mig på läppen.
Om någon dessutom kan tipsa om några fina glas att dricka ur vore jag också tacksam


Ron Esclavo XO och Cask. Eldorado 15 och Diplomático Reserva Exclusiva :)

#109

Postad 08 juni 2017 - 23:15

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Ron Esclavo XO och Cask. Eldorado 15 och Diplomático Reserva Exclusiva :)


Ska kolla upp dessa. Tack för tipset

#110

Postad 07 juli 2017 - 21:38

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 1
Blev en ny rom idag.
Fick prova på plats och väldigt positivt överraskad(Helsingör). Påminner och Diplomaticon..

Bifogad fil(er)


Redigerat av alexander_e_b, 07 juli 2017 - 21:38.


#111

Postad 10 mars 2018 - 21:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

är ju en whiskydrickare egentligen men omväxling förnöjer.

 

ser att jag skrivit i denna trådentidigare för en herrans massa år sen när jag köpte min första rom. Sen dess har jag inte druckit ron, utan bara whisky.

 

Den senaste veckan har jag dock köpt dessa fyra. 

Har kommit på att rom är jäkligt gott och du får grymt mycket god dricka för pengarna jämfört med whisky.

 

Min favorit bland desk fyra är överlägset plantation 20. Den är galet god alltså. 

 

Ron Zacapa och Diplomatico är också goda men smakar mycket mindre rom i mitt tycke. Den klassiska arraksmaken som jag förknippar med rom saknas helt tycker jag i dessa två. Smakar mer åt cognachållet och känner en del bourbontoner i dessa.

 

Men båda plantation har tydlig arraksmak samt mycket vanilj och smörkola och massa kokos som jag älskar. 

 

Så båda plantation vinner över dom två andra.  Kanske mina smaklökar förändras med tiden så jag kan fort ändra mig. 

oavsett så är alla fyra kalasgoda :)

Bifogad fil(er)



#112

Postad 10 mars 2018 - 22:28

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Eldorado 15 är riktigt bra.

Ron De Jeremy Xo fick jag av en kompis som en gimmick men den är bra riktigt bra.

Vill man testa en riktigt söt och annorlunda så testa Compañero Ron Elixir Orange



#113

Postad 10 mars 2018 - 22:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Eldorado 15 är riktigt bra.

Ron De Jeremy Xo fick jag av en kompis som en gimmick men den är bra riktigt bra.

Vill man testa en riktigt söt och annorlunda så testa Compañero Ron Elixir Orange

 

 

tack för tipsen. har sett eldorado 8 och 15 och båda till bra pris så dom måste jag testa :)

 

RDJ rom vore kul att ha, men antar att man kanske betalar lite för namnet där? eller va vet jag, en sliskig gammal porrskådis kanske inte gör att värdet ökar? :D



#114

Postad 10 mars 2018 - 23:05

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 1

tack för tipsen. har sett eldorado 8 och 15 och båda till bra pris så dom måste jag testa :)

RDJ rom vore kul att ha, men antar att man kanske betalar lite för namnet där? eller va vet jag, en sliskig gammal porrskådis kanske inte gör att värdet ökar? :D

Ang RDJ XO är den absolut värd sitt pris, påminner lite om Diplomaticon.
Ron Esclavo är riktigt fina och prisvärda. Sen det mesta som kommer från Oliver y Oliver :)

Senaste tidens inköp för mig.

Bifogad fil(er)


Redigerat av alexander_e_b, 10 mars 2018 - 23:08.


#115

Postad 10 mars 2018 - 23:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

vad är det för flaska längst till vänster? kan inte urskilja vad som står :)

flaskan är nice tycker jag :)

 

borde nog köpa en RDJ då kanske :)



#116

Postad 10 mars 2018 - 23:51

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

vad är det för flaska längst till vänster? kan inte urskilja vad som står :)
flaskan är nice tycker jag :)

borde nog köpa en RDJ då kanske :)

Ron Millonario, riktigt trevlig. (Söt och god)
http://www.romrom.se...nario-solera-15
Finns alldeles för många goda rom sorter. *hahaha*

Redigerat av alexander_e_b, 10 mars 2018 - 23:53.


#117

Postad 15 mars 2018 - 09:32

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 1
Jag har utökat samlingen en del sedan jag skrev här senast. De jag tycker bäst om är Plantation 20th, Ron de Jeremy xo, Ron quorhum och el Dorado 15.
Andreassofus du borde testa Ron quorhum om du gillar Plantation. De påminner en del om varandra, söta och milda. Den finns dessutom i det ordinarie utbudet och är inte så farligt dyr heller

Bifogad fil(er)



#118

Postad 15 mars 2018 - 12:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

härligt alka. Ja plantation 20 är så sjukt god alltså.  Diplomatico växer hos mig och den är riktigt riktigt bra.

 

QRM ska jag köpa härnäst tror jag. har fått tips om att den har den där goda arraksmaken som plantation har :)


Redigerat av andreassofus, 15 mars 2018 - 12:17.


#119

Postad 16 mars 2018 - 21:01

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Nä nu är det dags arr lägga sig att sova’ i Burg Tyskland!
Upp i ottan & sen iväg till Calles!
Det kommer att bli en del bira men fokuserar på romhyllan! :)
Plantation & Diplomatico är favoriterna men kommer att utöka
förrådet tack vare era disskutioner så jag vill bara tacka er alla för härliga tips!

/Berra

#120

Postad 16 mars 2018 - 22:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Nä nu är det dags arr lägga sig att sova’ i Burg Tyskland!
Upp i ottan & sen iväg till Calles!
Det kommer att bli en del bira men fokuserar på romhyllan! :)
Plantation & Diplomatico är favoriterna men kommer att utöka
förrådet tack vare era disskutioner så jag vill bara tacka er alla för härliga tips!

/Berra


Vad roligt. Släng upp en bild sen på vad du köpte 😊
Vet du hur priserna på rom är där?

#121

Postad 18 mars 2018 - 15:57

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Glömde att skriva att vi hämtade 56 flaskor whiskey också!
Blev lite fattigare än vad jag hade räknat med så förutom det som
visas på bilden så blev det att par flaskor Ron Barco, ingen superhöjdare
men ett klart prisvärt budgetalternativ tycker jag, som bjudrom tex. Hihi
Någon som vet orsaken till att Diplomaticon heter Botucal?
Jag har läst att det bara är etiketten som skiljer!

Bifogad fil(er)



#122

Postad 18 mars 2018 - 20:19

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Hittade detta till min egen fråga ovan!
Saxat från romrom forumet:

RomRom skriver:

Botucal-namnet gäller precis som du säger på den tyska marknaden. Varumärket Diplomatico var tydligen redan registrerat i Tyskland, så då hade rommen inte mycket annat att göra än att döpa om sig. Men det ser verkligen lustigt ut när man ser flaskorna; då de är exakt likadana i övrigt! :)

#123

Postad 20 mars 2018 - 07:57

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Tycker ibland att många rom kan bli lite för söta... även om jag gillar sött, så dom kan bli lite jobbiga i längden.

Men fick prova Zacapa XO i helgen, och den hade en trevlig komplexitet med lång eftersmak utan att bli för söt! Tror det kommer bli en sån nästa Tax-Free resa om den finns kvar. Annars gillar jag Diplomatico Single Vintage väldigt mycket, men tror Zacapa XO nog slår Diplomaticon på fingrarna. :)

 

Någon som smakat Zacapa Edicion Negra, som skall vara lagrad på bourbonfat och PX-sherry?! Lät intressant om inte annat!



#124

Postad 31 mars 2018 - 11:37

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Nyligen börjat dricka rom och RQ var riktigt smaskig. Var precis till Systemet och skaffade två till att förkovra sig i :)



#125

Postad 31 mars 2018 - 13:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Diplomatico är sjukt bra 😊

#126

Postad 31 mars 2018 - 16:07

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Diplomatico är sjukt bra

Läppjade just i mig en sådan på altanen i solskenet & kan bara instämma i att den är sjukt bra!
Godare än Plantation som varigt min tidigare favorit!
Är det några fler som håller med om att dagsformen avgör lite i hur rom smakar, typ
vad man har ätit och druckit innan!

#127

Postad 31 mars 2018 - 16:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Läppjade just i mig en sådan på altanen i solskenet & kan bara instämma i att den är sjukt bra!
Godare än Plantation som varigt min tidigare favorit!
Är det några fler som håller med om att dagsformen avgör lite i hur rom smakar, typ
vad man har ätit och druckit innan!


Jag tycker nog plantation 20 är godare.
Men du har rätt angående dagsformen. Vissa dagar smakar det väldigt bra och nästa gång kan det vara en helt annan smak nästan.

#128

Postad 31 mars 2018 - 16:24

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Precis, märkligt det där med smaker! Plantation 20 kanske är godare igen nästa gång!
Edit: glömde fråga, hur är Zacapan i jämförelse med dessa två? Har inte öppnat den än!

Redigerat av Crazyberra, 31 mars 2018 - 16:28.


#129

Postad 01 april 2018 - 09:42

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ja jäklar vad god Diplomaticon var, gick åt en hel del till Far Cry 5 :D

El Doradon var jag inte lika begeistrad över. Ska ge den en chans till, annars ger jag bort den.

Får bli en Plantation 20 när systemet öppnar igen :)

Vad gäller dagsform och humör spelar det en sjukt stor roll. Vissa dagar kan jag känna sug för en whisky, men så passar inga av favoriterna utan det blir vasken istället. Intressant grej ttcker jag.

#130

Postad 01 april 2018 - 10:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Precis, märkligt det där med smaker! Plantation 20 kanske är godare igen nästa gång!
Edit: glömde fråga, hur är Zacapan i jämförelse med dessa två? Har inte öppnat den än!

 

 

zacapa är mångas favorit men det var inte min grej riktigt. för mig är romsmak söt, vanilj, mycket arrak och smörkola och mycket annat gott. 

zacapa har inget av det. den är inte söt alls utan mer åt det sträva hållet. smakar en del cognac tycker jag.  

 

den är ju inte äcklig, men men förknippar den inte med rom så mycket.  Nu är ju jag ny i romvärlden så mina rokkiesmaklökar är kanske inte utvecklade nog för att gilla den :)


Ja jäklar vad god Diplomaticon var, gick åt en hel del till Far Cry 5 :D

El Doradon var jag inte lika begeistrad över. Ska ge den en chans till, annars ger jag bort den.

Får bli en Plantation 20 när systemet öppnar igen :)

Vad gäller dagsform och humör spelar det en sjukt stor roll. Vissa dagar kan jag känna sug för en whisky, men så passar inga av favoriterna utan det blir vasken istället. Intressant grej ttcker jag.

 

jag sätter en slant på att du kommer älska plantation 20 :)



#131

Postad 01 april 2018 - 10:54

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Ajdå, funderar på att testa den i eftermiddag!
Aja så läng man har Plantation XO20 & eller Diplomatoco (eller Butocal i mitt fall) hemma så är man ju safe! :)
Ha nu en trevlig & glad RomPåsk!

#132

Postad 01 april 2018 - 12:08

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

zacapa är mångas favorit men det var inte min grej riktigt. för mig är romsmak söt, vanilj, mycket arrak och smörkola och mycket annat gott. 
zacapa har inget av det. den är inte söt alls utan mer åt det sträva hållet. smakar en del cognac tycker jag.  
 
den är ju inte äcklig, men men förknippar den inte med rom så mycket.  Nu är ju jag ny i romvärlden så mina rokkiesmaklökar är kanske inte utvecklade nog för att gilla den :)
 
jag sätter en slant på att du kommer älska plantation 20 :)

Låter som att vi har ganska lika smak vad gäller rom :)

Någon som ligger inne med tips om BRA mörk choklad (alltså inga Marabou-söta historier)?

#133

Postad 02 april 2018 - 14:46

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Efter att ha testat Zacapa’n så kan jag konstatera att Plantation & Diplomaticon fortfarande
är favoriterna, dessa är lite sötare med lite tydligare vanilj & kolasmak precis som jag gillar!
Den var absolut inte dålig och hade enligt mig en härlig eftersmak!
Men som vi har diskuterat lite tidigare så kanske den smakar helt annorlunda nästa gång! :)

#134

Postad 02 april 2018 - 21:42

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 1

Efter att ha testat Zacapa’n så kan jag konstatera att Plantation & Diplomaticon fortfarande
är favoriterna, dessa är lite sötare med lite tydligare vanilj & kolasmak precis som jag gillar!
Den var absolut inte dålig och hade enligt mig en härlig eftersmak!
Men som vi har diskuterat lite tidigare så kanske den smakar helt annorlunda nästa gång! :)


Testa Ron quorhum (qrm) eller möjligtvis Ron de Jeremy xo. Jag gillar ungefär samma som dig och de två tycker jag spelar i samma liga som ex Plantation 20th anniversary

#135

Postad 03 april 2018 - 15:59

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Yes, båda två står på min lista!
Någon som har testat samarbetet mellan Plantation & Mackmyra och
vill dela med sig av sina erfarenheter?

#136

Postad 03 april 2018 - 21:40

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Jag har gått mer och mer från Whisky till Rom.
Diplomatico är en av favoriterna.
Ni som vill testa rom bör testa denna, sen är ni fast ;)

 

 

Den är god, QRM XO som brukar finnas på Systemet är en favorit för mig med. 



#137

Postad 03 april 2018 - 22:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har gett El Dorado två chanser till men den faller mig inte helt i smaken. Kan inte riktigt uttrycka vad som inte finns där för mig, men det blir att skänka bort.

Hann aldrig förbi järnaffären, men imorgon ska det banne mig bli en Plantation 20.

#138

Postad 04 april 2018 - 17:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Dra mig på en tallpinne vad smarrig Plantation 20 är!

Bad frugan köpa en, höll på att bli riktigt tokigt. Som tur var ringde hon: ”jag hittade en utan kartong som ser likadan ut men är billigare” :D

#139

Postad 04 april 2018 - 22:41

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Dra mig på en tallpinne vad smarrig Plantation 20 är!

Bad frugan köpa en, höll på att bli riktigt tokigt. Som tur var ringde hon: ”jag hittade en utan kartong som ser likadan ut men är billigare” :D


Den är riktigt bra, köpte en ny tidigare i veckan eftersom den gamla tagit slut. Jag har så tur att frugan också gillar rom, hennes favorit är Plantation 20th anniversary trevligt nog.

#140

Postad 05 april 2018 - 08:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Dra mig på en tallpinne vad smarrig Plantation 20 är!

Bad frugan köpa en, höll på att bli riktigt tokigt. Som tur var ringde hon: ”jag hittade en utan kartong som ser likadan ut men är billigare” :D


Kul att du gillade den 😊

#141

Postad 07 april 2018 - 16:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Ok nu blir jag tokig. Jag fick för nåt år sen smaka på en zacapa 23-årig, och köpte kort efteråt själv en flaska som dock visade sig inte smaka samma, utan värre. Jag är helt säker på att det är två olika varianter, med väldigt väldigt lika flaskor, men nu när jag letar så hittar jag bara den sämre varianten.

Är jag helt bortkollrad eller har dom ändrat?

#142

Postad 09 april 2018 - 23:04

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Har testat Ron quorhum 30 åriga.  899 flaskan specialbeställd p systemet.    Önskar jag kunde säga det var värt det. Men QRM  23 åringen ger mer intryck. 


Redigerat av dealerovski, 09 april 2018 - 23:06.


#143

Postad 21 juni 2018 - 02:44

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Den är riktigt bra, köpte en ny tidigare i veckan eftersom den gamla tagit slut. Jag har så tur att frugan också gillar rom, hennes favorit är Plantation 20th anniversary trevligt nog.

 

Blev en flarra Plantation XO 20th anniversary för mig förra veckan. Riktigt god, tycker den var ganska lik QRM XO ändå ifrån vad man minns utan att dricka dom sida vid sida.



#144

Postad 21 juni 2018 - 05:39

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Blev en flarra Plantation XO 20th anniversary för mig förra veckan. Riktigt god, tycker den var ganska lik QRM XO ändå ifrån vad man minns utan att dricka dom sida vid sida.


Riktigt trevlig rom. Enligt mig den bästa Plantation. (Men jag gillar dem lite sötare)

Redigerat av alexander_e_b, 21 juni 2018 - 05:40.


#145

Postad 21 juni 2018 - 09:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Blev en flarra Plantation XO 20th anniversary för mig förra veckan. Riktigt god, tycker den var ganska lik QRM XO ändå ifrån vad man minns utan att dricka dom sida vid sida.

 

 

den är ruskigt god.

älskar arraksmaken som är så tydlig i denna. Samma sak med plantation grand reserve.

 

skillnad mellan dessa två är ändå inte superstor. Dock är ju XO 20 rundare och lenare och bättre. Men för 289kr som grand reserve kostar så är det en sjukt bra bruksrom och den smakar typ samma fast lite mindre bara :)



#146

Postad 21 juni 2018 - 13:10

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Hittade Rum Malecon Rare Proof 20yo!

https://www.systembo...malecon-4027201

 

Ser ut att ha fått rätt bra kritik när man googlar på den, så den skall bli intressant att testa!



#147

Postad 21 juli 2018 - 18:01

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
För er som gillar Plantation XO 20 års (som för övrigt är min absoluta favorit) så vill jag tipsa om kaniche xo double wood. Från samma tillverkare som Plantation. Len, söt och god men med något alldeles extra i min mening. En spännande smak som skiljer sig från många andra på ett riktigt bra vis

#148

Postad 21 juli 2018 - 19:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Intressant, var köper man smidigast Kaniche?

#149

Postad 21 juli 2018 - 21:31

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Intressant, var köper man smidigast Kaniche?

Jag har köpt i Tyskland där den kostar knappt 600;- tror jag.. Men vet att man kan beställa hem den från Tyskland också, dock kostar frakten 195;- upp till 17kg, men går man ihop med någon och handlar lite mer så blir det ju inte så farligt. Hade den funnits på bolaget hade jag nog kunnat tänka mig att pynta upp mot 700;- för en flaska.

#150

Postad 22 juli 2018 - 16:40

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Tack för svar.

Brukar alltid köpa på systemet så jag har ingen erfarenhet av att beställa från Tyskland. Vilka shoppar är pålitliga och med bra sortiment? Kanske man skulle beställa 3-4st om fler vill ha en flaska sen...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.