Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TVn stänger av sig när vi spelar X-box

13 svar till detta ämne X-Box One Panasonic Stänger av sig
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 april 2018 - 21:03

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Vi har fått problem med att vår tv stänger av sig när vi spelar X-Box One. Det är en gammal Panasonic TV och det verkar som att den bara stänger av sig när vi spelar och inte när vi exempelvis kollar på AppleTV eller TivoBoxen.
 

Jag undrar om någon mer har haft samma problem och vad som kan vara fel?

Finns det någon inställning eller så, som kan överbelasta något i tv'n eller så, som man kan dra ner?

 

Jag kan ju också nämna att Apple-Tvn och Xboxen går igenom en HDMI switch.



#2

Postad 29 april 2018 - 21:32

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 1

Vi har fått problem med att vår tv stänger av sig när vi spelar X-Box One. Det är en gammal Panasonic TV och det verkar som att den bara stänger av sig när vi spelar och inte när vi exempelvis kollar på AppleTV eller TivoBoxen.
 

Jag undrar om någon mer har haft samma problem och vad som kan vara fel?

Finns det någon inställning eller så, som kan överbelasta något i tv'n eller så, som man kan dra ner?

 

Jag kan ju också nämna att Apple-Tvn och Xboxen går igenom en HDMI switch.

 

Ett långskott :)  Om det händer en gång per gång du spelar?

ATV har en inställning som stänger av TV när man stänger av ATV.

Borde inte gå igenom switchen, men lämnar du ATV på när du börjar spela så kanske?



#3

Postad 29 april 2018 - 21:50

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Tack för svaret!
Det är alltså en inställning i X-Boxet som heter ATV?



#4

Postad 29 april 2018 - 21:53

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Apple TV

#5

Postad 29 april 2018 - 21:53

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Aha, då är jag med! Tack så mycket - jag provar! :-)



#6

Postad 29 april 2018 - 21:59

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Aha, då är jag med! Tack så mycket - jag provar! :-)

 

Funkar inte det så kan det vara värt att koppla bort switchen och koppla direkt till tv:n.

Om det är den som ställer till problem?



#7

Postad 30 april 2018 - 10:54

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Apple-Tvn var avstängd men vi provade ändå att dra ut den, och det verkar ha varit lösningen!

Så nu håller vi tummarna!

 

Stort tack för hjälpen!



#8

Postad 30 april 2018 - 11:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
@Genstruktur, du kanske har en lösning här? :P

#9

Postad 30 april 2018 - 12:14

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

@Genstruktur, du kanske har en lösning här? :P

 

Jepp!

 

Har haft samma problem i några år. Kan säga att jag har flyttat (boende) och bytt receiver där i mellan men problemet kvarstår. Ibland får jag nästan för mig att jag trycker en speciellt knappkombination på xboxkontrollen som får tvn att stänga av sig :). Men jag vet i fan.

 

Har Googlat lite och inte hittat någon lösning. Byta HDMI-kabel, koppla direkt till bildvisare och ändra skämrupplösning är det tips jag hittat.

 

Händer hos mig endast då jag spelar Xbox one.

 

Jag äger ingen ATV. Jag har en Nvidia Shield dock?


Redigerat av genstruktur, 30 april 2018 - 12:16.


#10

Postad 06 april 2021 - 09:19

Unregistered6a732c51
  • Unregistered6a732c51
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Ett långskott :)  Om det händer en gång per gång du spelar?

ATV har en inställning som stänger av TV när man stänger av ATV.

Borde inte gå igenom switchen, men lämnar du ATV på när du börjar spela så kanske?

TACK! Det här räddade ”livet” på mig precis =) Varje gång jag spelar playstation, så stänger tv-skärmen av sig några sekunder, en gång efter att jag börjat spela, men kommer sen tillbaka. Har aldrig förstått varför men det har ju inte varit något större problem.

 

Nu har jag precis köpt switch och tv-skärmen stänger hela tiden av sig och säger ”ingen signal” efter en liten stund. Har försökt med alla inställningar med sleep mode, men inget hjälpte. Trodde jag behövde slänga ut tvn. Testade stänga av Apple TV innan jag började spela och VOILÀ - så stooooort tack!!!



#11

Postad 06 april 2021 - 09:34

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

TACK! Det här räddade ”livet” på mig precis =) Varje gång jag spelar playstation, så stänger tv-skärmen av sig några sekunder, en gång efter att jag börjat spela, men kommer sen tillbaka. Har aldrig förstått varför men det har ju inte varit något större problem.

 

Nu har jag precis köpt switch och tv-skärmen stänger hela tiden av sig och säger ”ingen signal” efter en liten stund. Har försökt med alla inställningar med sleep mode, men inget hjälpte. Trodde jag behövde slänga ut tvn. Testade stänga av Apple TV innan jag började spela och VOILÀ - så stooooort tack!!!

Bra om det funkar :)



#12

Postad 06 april 2021 - 13:14

Unregistered6a732c51
  • Unregistered6a732c51
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Glädjen var visst kortvarig:(

Tv´n stänger hela tiden av sig och säger ”ingen signal”, trots att Apple TV är av. Jag stängde även nåt på Apple TV som heter ”styr tv-apparater” och mottagare”, som jag läste om någonstans, men det gör ingen skillnad.

Första gången jag kopplade in switchen hittade tvn den, men när jag har försökt koppla om för att testa andra hdmi-ingångar så hittar den inte switchen, men bilden kommer ju upp - en liten stund som sagt innan tvn säger ”ingen signal”. Jag testade att återställa switch till fabriksinställningarna, det hjälpte inte. Switch och tv´s programvara är uppdaterad.

Switchen är kopplad direkt till samsung-tvn´s lilla ”dosa”.

 

Vad kan det vara för fel? Vad kan jag göra??

 

 

Bra om det funkar :)



#13

Postad 06 april 2021 - 14:00

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Jag skulle börja med att koppla ur allting förutom xboxen ur tvn och se om problemet uppstår. Och sen börja koppla tillbaka saker en och en tills problemet uppstår. Sen förhoppningsvis upptäcker du exakt vad som är problemet och förhoppningsvis inte att det är en kombination av saker. :)



#14

Postad 07 april 2021 - 21:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Kan vara någon konsol eller digitalbox som har auto off om man stänger av den.




Även taggad med X-Box One, Panasonic, Stänger av sig

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.