Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza Horizon

218 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Forza Horizon (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 9 5,88 (7) Inga priser
Forza Horizon - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 5,5 (1) Inga priser

#51

Postad 09 oktober 2012 - 14:30

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jo, det är precis vad det är. Typ.

#52

Postad 09 oktober 2012 - 15:07

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Tryck på "Auf Xbox 360 herunterladen."


??? Fattar nada!!

#53

Postad 09 oktober 2012 - 15:11

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Kört demot 4 timmar nu och mitt betyg är godkänt. Första rejset var jag dock nära att stänga av, fruktansvärd körkänsla och bilen ålade sig fram! Dock i nästa rejs när man kan börja välja options o ställa in styrningen på simulation o manuell vxllåda så började de åtminstone bli spelbart. Dock var det en grusbana vilket jag inte gillar riktigt. Men sedan när man kan börja köra runt hur man vill o leka lite o utforska världen så börjar man gilla det. Rejsade med vipern massa o den växer på en. Sedan vill man ju hitta hemligheter o vägar o är kanske det som lockar mest. Kartan dock ser otroligt liten ut. Går inte att ens jämföra mot tdu! Tråkigt. Hoppas kartan i spelet är mer än det vi ser här men det lär den inte vara förrän massa dlc man får punga ut massa extra för kommer. Vågar inte ens tänka på hur mycker forza 4 kostat mig totalt!

Att det skulle vara samma körkänsla etc som F4 trodde jag aldrig på och det är det verkligen inte! Det känns som en blandning av ett gäng olika spel. Nfs serien med lite pgr och tdu o codemaster spel känner man av också.

Första timmen hade jag typ gett upp om att köpa det, sedan märkte jag att jag inte slutade spela och började gilla hur bilarna, framför allt vipern, betedde sig. Så nu lär jag nog köpa det åtminstone.

Börjat gilla grafiken o miljön faktiskt också.

#54

Postad 09 oktober 2012 - 15:14

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Till er som har svenska: gå in i inställningarna på xboxen o byt land till england så löser det sig. Röststyrning genom kinect funkar på spel då också, tror inte de funkar om den står på sverige. Dock inte i dashboard, e de bara jag som anser det vara falsk marknadsföring? Jaja, fel tråd jag vet.

#55

Postad 09 oktober 2012 - 15:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jo, det är precis vad det är. Typ.

Förstår inte hur du tänker där, faktiskt. Mig kvittar det, bara översättningarna är bra. Spelet påverkas inte av vad som sägs (och så mycket brukar ju inte sägas i såna här spel, så att det påverkar någon spelbarhet).

Dubbning till film, däremot, är något jag undviker.

Till er som har svenska: gå in i inställningarna på xboxen o byt land till england så löser det sig. Röststyrning genom kinect funkar på spel då också, tror inte de funkar om den står på sverige. Dock inte i dashboard, e de bara jag som anser det vara falsk marknadsföring? Jaja, fel tråd jag vet.

Bra! Då blir det att spela på svenska, så man slipper röststyrningen. När jag spelar Forza 4 online måste jag dra ur min Kinect, för att den uppfattar något jag säger som ett kommando och jag då blir utkastad till någon meny.

#56

Postad 09 oktober 2012 - 15:36

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0

Förstår inte hur du tänker där, faktiskt. Mig kvittar det, bara översättningarna är bra. Spelet påverkas inte av vad som sägs (och så mycket brukar ju inte sägas i såna här spel, så att det påverkar någon spelbarhet).

Dubbning till film, däremot, är något jag undviker.


Såhär; jag tycker att det mesta som översätts till svenska låter så extremt krystat. Sen är det många gånger som översättningarna görs av någon som är en generation för gammal och när då slang skall översättas så blir det oftast lite galet. Typ "Punch it! blir till "Pjäxan i pannrummet!" osv.

Du borde ju gilla dubbade filmer i de scenerna där de inte pratar?

#57

Postad 09 oktober 2012 - 16:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
The hell? Svenska? Ytterst ovanligt i ett sånt här spel ju :)

#58

Postad 09 oktober 2012 - 16:30

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Svenskan känns så ofantigt B - särskillt med de "brattsen" de hittat till voiceovers.

Spelet i sig då, nja... forza 4 handling är det inte iaf.

//Lorryquai

#59

Postad 09 oktober 2012 - 17:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Svenskan känns så ofantigt B - särskillt med de "brattsen" de hittat till voiceovers.

Sämre än detta?

http://www.youtube.c...h?v=d-nOwIZkeZ8

#60

Postad 09 oktober 2012 - 17:44

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Ja någon körkänsla var det ju inte.

#61

Postad 09 oktober 2012 - 17:53

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Haha, nej - men samtidigt ja. För att vara 2012 så är det ett stort inte ok.

//Lorryquai

#62

Postad 09 oktober 2012 - 17:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Såhär; jag tycker att det mesta som översätts till svenska låter så extremt krystat. Sen är det många gånger som översättningarna görs av någon som är en generation för gammal och när då slang skall översättas så blir det oftast lite galet. Typ "Punch it! blir till "Pjäxan i pannrummet!" osv.

Du borde ju gilla dubbade filmer i de scenerna där de inte pratar?

Hur skulle dubbning göra skillnad i en scen där det inte sägs något?

#63

Postad 09 oktober 2012 - 17:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Sämre än detta?

http://www.youtube.com/watch?v=d-nOwIZkeZ8


Ugh öronkatarr :(

dubbning är aldrig någonsin okej. Översättning visst men liksom böcker så är de ju alltid bäst på originalspråket.
Blir att damma av 360n nu och hoppas på att man inte måste ha guld för att ladda ner demot.

#64

Postad 09 oktober 2012 - 23:35

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Det är tyvärr guld som gäller i en vecka :(

#65

Postad 10 oktober 2012 - 09:26

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Dom klejmar ju att det är samma fysik som forza, jvla hypokrater.


http://www.youtube.c...h?v=ehZHmDg1H4s

#66

Postad 10 oktober 2012 - 10:39

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Det är det säkert men inte i samma... Omfattning.


#67

Postad 10 oktober 2012 - 11:29

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Nej. Jag litar iof inte ett piss på vad dom säger i sina videos heller.

Men jag tycker det ser kul ut. Ska prova så fort jag får tid.

/Niklas

#68

Postad 10 oktober 2012 - 14:16

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Testade demot som hastigast och tyckte körkänslan var riktigt bra. Självklart är den arkadigare än F4 men märkte inte alls av några ålningseffekter eller liknande.

#69

Postad 10 oktober 2012 - 15:01

JonnyJ
  • JonnyJ
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Spelat Demot några ggr nu och tycker att det är helt okej! blir nog en förhandsbokning i kväll!

#70

Postad 10 oktober 2012 - 22:01

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Ålningen jag stötte på var ju mest pga att jag körde i tredjepersonsvyn i första rejset.

Jag gillar spelet mer o mer. Framför allt gillar jag bara att cruisa runt o se på skogen o bergen runt mig. Påminner en hel del om härjedalen där man e halvt uppväxt.
Ser fram emot att köra runt o lyssna på musik i hela den där lilla världen. Synd bara att den är ju himla liten.


Har ju sedan hittat åtminstone ett litet "hemligt" ställe :)


#71

Postad 11 oktober 2012 - 00:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 2
Kändes för mycket Dirt för mig. Att dessutom det var på svenska var horribelt. '67% framsteg' istället för Progress?!? De som presenterade kändes som NRJ morgonradio. <_<

#72

Postad 11 oktober 2012 - 07:11

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Fick också Dirt-känsla. Och det blev inte bättre av att en av de mest uttjatade låtarna från Dirt inledde det där "rally"-eventet.

Det känns väldigt arkadigt (jmf FM4) men man känner samtidigt igen vissa bitar ur fysiken.

#73

Postad 11 oktober 2012 - 12:13

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Är ju massor av codemasters folk som jobbar på playground games.
Finns några från bizarre creations (pgr serien), önskar bara det vore fler!

#74

Postad 11 oktober 2012 - 12:17

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Ni som har provat det, köt ni med ratt eller kontroll?

/Niklas

#75

Postad 11 oktober 2012 - 16:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 2
Häftigt däckbränning! :rolleyes:

Tvångsöversättning kommer vara standard framöver oavsett vilka inställningar man gör, eftersom mer och mer kommer styras av vilket land man bor i och inte vara valbart. Precis som i Fönster 8. Mikromjuk har bestämt att det ska vara så eftersom de helt enkelt har bestämt att det ska vara så. Vi som bor utanför Amerikat kan ju inte ett ord engelska, vilket de vet bäst i Rödmond, hela världens centrum där allting ska bestämmas.

Så det är inte säkert att tricket med att ändra lokal till Förenta staterna, Förenade kungadömet eller liknande kommer fungera i framtiden med nyare spel. Instrumentbrädan kommer inte heller vara på engelska speciellt länge till.

Men om det fungerar att välja engelska i Forza Horisont vet jag inte om det ens spelar roll. Så snyggt det är grafiskt känns hela konceptet med påtända snorungar i lyxbilar och stupfulla kameramän så uttjatat påfrestande att jag inte längre vet om jag har lust uthärda det en gång till. Smuts 2 orkade jag inte ens spela färdigt.

#76

Postad 11 oktober 2012 - 17:28

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Vet ni att det går att free roama med vipern :)

#77

Postad 11 oktober 2012 - 17:33

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Hur?

//Lorryquai

#78

Postad 12 oktober 2012 - 11:24

Baradet Funkar
  • Baradet Funkar
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har också testat demot nu. Och är det bara jag som tycker att det är som Burnout Paradise? Samma öppna vägar, åka till olika platser för att starta tävlingar o.s.v. Burnout Paradise är visserligen en riktigt arcadig kraschfest och ok i små doser men inget jag fastnat för. Jag blev inte ett dugg sugen på att köpa Horizon. Varvlopp på banor/vägar passar mig bättre.

#79

Postad 12 oktober 2012 - 11:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Burnout Paradise 2 kommer om någon vecka. Blir det istället.

(var tvungen att använda +1 på Zacabebs inlägg för andra gången sen de införde funktionen)

Edit: WHAT?!? 5/5 av giantbomb. Det trodde jag inte.

Redigerat av Unregistered6810b893, 12 oktober 2012 - 11:46.


#80

Postad 12 oktober 2012 - 12:22

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Då jag varit frånvarande från FM4 ett tag nu så är jag inte jättesugen på ett nytt Forza faktiskt. Får se om det blir köp lite längre fram.

9.0 av IGN tydligen.

http://www.ign.com/a...-horizon-review

#81

Postad 12 oktober 2012 - 22:42

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
För att freeroama med vipern så gäller det att inte rejsa i första rejset utan ta o se dig omkring istället så finns det en liten lösning :)

sedan om ni inte vet så går det att ta sig ned till botten av dammen på sista rejset med vipern också.

Gamereactor gav ett hyvsat betyg också.
Dom e ju rent ut sagt helt till sig i byxorna över spelet! :)
www.gamereactor.se

nu är ju frågan bara om det är värt typ 400:- att få några extra bilar som ändå borde ingå i vanliga priset. Så trött på denna skamlösa prissättning som börjat bli standard nu. Forza 4 har ju kostat enorm summa totalt!

#82

Postad 13 oktober 2012 - 20:02

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
förhandsbokade LIMITED EDITION kosta 557kr på dustin =)

#83

Postad 16 oktober 2012 - 18:27

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Är demon ute för oss dödliga ännu? Orkar inte koppla upp allt igen och återigen bli besviken!!;)

#84

Postad 16 oktober 2012 - 18:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Är demon ute för oss dödliga ännu? Orkar inte koppla upp allt igen och återigen bli besviken!! ;)


hehe samma här. Jag är väl iof inte så het på det här liret jag väntar egentligen på Forza 4 GOTY edition.

#85

Postad 16 oktober 2012 - 18:53

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0
Jag vågar inte köpa det här spelet eftersom tvångsöversättningen av Xbox 360* till Swensklish i den nya uppdateringen är olidlig. Om det färdiga spelet inte väljer språk utifrån locale-inställningen som demot så kommer jag inte att stå ut.

Swensklish:et i demot fick mig att vilja kräkas.

Postad bild

VDK?!**

* Krysskartong fullvarv på Swensklish
** WTF direktöversatt till Swensklish.

Redigerat av Zacabeb, 16 oktober 2012 - 18:59.


#86

Postad 16 oktober 2012 - 19:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Skickade en fråga till dem. Detta måste gå att stänga av. Deal-breaker för mig.

Giant Bombs QL gör dock att detta spelet ser riktigt bra ut:
http://www.youtube.c...h?v=IJyi8cG_7dE

#87

Postad 16 oktober 2012 - 19:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Häftigt däckbränning.. =/

Swensklish

Du menar förstås swenglish.

#88

Postad 16 oktober 2012 - 20:06

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Häftigt däckbränning.. =/


Du menar förstås swenglish.


Swenglish är väl åt andra hållet (Vi käär a-båt dö smål pipöl)? Dessutom har ju Microsoft återuppfunnit en av de värsta otygen i språkförbistringens historia (engelska med enstaka instick av svenska), så det behövde ett nytt namn. :lol:

#89

Postad 17 oktober 2012 - 20:26

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0
Testade demot, spanade in inbyteslistan på GameStop och ja det blir not att byta in ett par spel som inte liras. Andra spelet var inte ens avplastad. Galet.

Anyways. Det här med seasonpass, vad kommer den kosta i Sverige? Den ingår väl inte i Limited Edition? För det fanns något som hette VIP där... ?

edit:
Gamereactors snack om att det här var nära 60fps var löjeväckande. Man får inte alls det där buttery smooth-känslan man gör när man upplever så sköna skärmuppdateringar. Oh well.

Redigerat av ColinZeal, 17 oktober 2012 - 20:36.


#90

Postad 18 oktober 2012 - 17:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Känt och klämt lite. Inte oväntat på tok för förlåtande. Frontalkrockar är en smått surrealistisk upplevelse... Fysiken betydligt mycker mer arkad än Forza 4. Kan lika gärna köra ridge racer egentligen. Ford Mustangen går det att ha lite kul med dock och lancern var väl inte hemsk att köra. Hittade inte vipern i meddelandecentret men ids nog inte ens testa den. Det här ska man hitta snorbilligt i reabacken om det blir inköp.

Går att ha kul med säkerligen om man gillar att gasa men ingenting märkvärdigt. Svensköversättningarna hade väl gått att leva med. Trist man blir tilltalad som en 5-åring bara. Mycket codemasters över det hela kan jag tycka över presentationen.

#91

Postad 19 oktober 2012 - 09:40

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Kan lika gärna köra ridge racer egentligen.


Överdrifter i all ära men har du spelat ridge racer?

#92

Postad 19 oktober 2012 - 13:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Japp inte senaste utgåvan dock. Det finns olika former av arkadfysik men de går alla under samma flagg så att säga :).

#93

Postad 19 oktober 2012 - 14:19

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Frontalkrockar är en smått surrealistisk upplevelse...


De påminner lite om det klassiska Metropolis Street Racer, där bilarna inte fick lämna marken eftersom någon tillverkare tyckte det skulle ge sken av dålig väghållning. Som en följd åkte man ned för gatorna i San Francisco limmad på vägen.

Det kan vara samma sak här; eftersom spelet skildrar illegal racing så har man säkert fått restriktioner, i synnerhet då civiltrafiken utgörs av verkliga bilar. Bilarna får volta om man kör över en kulle, men inte om man kör in i mötande trafik. Ett antagande bara.

#94

Postad 19 oktober 2012 - 14:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Visst känns det lite konstigt när man frontar mot bilar. Vet inte om det kommer att gå att ställa om i den riktiga versionen (alltså att det går att ställa så att det blir något mer verklighetstroget)?

#95

Postad 20 oktober 2012 - 14:48

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

  • 411 inlägg
  • 0
Ser faktiskt fram emot detta ganska mycket! Håller med om att det känns väldigt arkadigt, men var det inte precis det som utvecklarna ville? Man märker ju väldigt tydligt att det är folk som jobbat med dirt-serien som har varit med här också, för en stund trodde jag nästan att det var en demo till ett nytt dirtspel jag körde :P Men hur som helst så tycker jag idén med open world och racing känns sjukt kul, så kommer nog bli ett inköp! :)

Det här kändes ju också som en väldigt bra nyhet! ska bli spännande att se hur det blir :)
http://www.gamereact...on-expansionen/

#96

Postad 25 oktober 2012 - 12:18

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Ok usa lirar redan järnet.
Finns det någon affär som kanske satt ut det på hyllorna redan?
Sedan vill man ju ha LCE versionen men inte om den kostar sjuka pengar.
Nåt tips där den är billigare?
Spelbutiken tar 700:- det är ju åtminstone överkomligt.

#97

Postad 25 oktober 2012 - 16:55

Slinger
  • Slinger
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0
Finns det möjlighet till att använda D-PAD steering i Forza Horizon? Om det bara går att styra med de där analoga spakarna går spelet bort direkt för mig...
Någon som kan bekräfta att man kan styra med D-pad?

#98

Postad 25 oktober 2012 - 17:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Rätt säker på att utvecklarna antar att alla deras kunder kan hantera 'de där analoga spakarna'.

Men vem vet; det kanske finns nån konfiguration som tillåter det.

#99

Postad 25 oktober 2012 - 17:10

Slinger
  • Slinger
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0
Det handlar inte om hanterbarheten i mitt fall. Det handlar om vilken känsla jag vill åt. Om de har tagit bort möjligheten att ha d-pad som alternativ anser jag att de gjort bort sig...

#100

Postad 25 oktober 2012 - 18:49

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Snarare så att du inte tillhör målgruppen så mycket som att de gjort bort sig.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.