Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 2042

123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 2042 (PS5) (PlayStation 5-spel) 9 4,93 (13) 275:-

#51

Postad 06 oktober 2021 - 13:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
När man dör orimligt snabbt och från ett avstånd där fighten borde vara mer jämn, så ser man iaf på "dödskortet" vad för input spelaren har, och varje gång jag ansett jag borde vunnit fighten så har det varit mus/tgb

Vill ändå slippa möta dom alls, vill eg inte möta handkontroll-pc spelare heller, men där får jag väl ge mig, dom vill väl inte möta mus/tgb heller 😋

En sak som är lite korkad, är att när man dör så nollas hur man confade vapnet livet innan, lätt hänt att man glömmer det om man spawnar hett.

Eller vet nån hur man hård kodar vapen confen?

Redigerat av SKIBBE, 06 oktober 2021 - 13:55.


#52

Postad 06 oktober 2021 - 14:23

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Bådar gott det här, vapnena jag testade hade go känsla, ska bara testa tanks med!
Flyg och så får man nog testa på tom server så man kommer in i det
Gillar man kan ändra sikten, handtag etc on the fly!
Men jäklar , gillar inte att fps åker ner till 60 i värsta striderna… allt på low ändå… vet att det blir bättre sen, men ändå, måste ha minst 100fps
Får koppla in en 1080p skärm medans man kör detta, tills man får tag i bättre grafikkort så man kan köra 1440p igen (HAR ETT GTX 1080 NU, SUKTAR EFTER ETT 3070)
Blev massa kills…. Är bra ibland med crossplay, va nog många konsolare inne  :ph34r:  :P 
Håller med skibbe, folk med handkontroll ska möta folk med handkontroll, och som med mus och tangentbord ska möta dom med mus och tangentbord!
Kommer antagligen skaffa det på ps5an också längre framöver… men då vill jag bara möta andra konsolspelare när jag spelar på den


Redigerat av Garrett, 06 oktober 2021 - 14:30.


#53

Postad 06 oktober 2021 - 19:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Riktigt trist imo. Tur att man kunde testa gratis.

#54

Postad 06 oktober 2021 - 20:42

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Mycket buggar och nu på kvällen riktigt dålig framerate så det var svårt att spela. Dessutom kan jag inte välja bort inverted styrning med fordon vilket är lite jobbigt. Har inte kunnat lita med någon polare heller och möter mest PC spelare… kommer försöka spela lite imorgon igen och se om dom uppdaterat nått…

Men känslan och grunden känns bra. Ett givet köp för min del

Ps: jag spelar på PS5

Redigerat av beat_strandh, 06 oktober 2021 - 20:43.


#55

Postad 07 oktober 2021 - 06:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Mycket buggar och nu på kvällen riktigt dålig framerate så det var svårt att spela. Dessutom kan jag inte välja bort inverted styrning med fordon vilket är lite jobbigt. Har inte kunnat lita med någon polare heller och möter mest PC spelare… kommer försöka spela lite imorgon igen och se om dom uppdaterat nått…

Men känslan och grunden känns bra. Ett givet köp för min del

Ps: jag spelar på PS5


Jag hittade inverted för flyg i menyn igår, så det finns där nånstans 🙂

Men att få till sens som i bf1/bf5 verkar knepigt, dom har ändrat om massa, vad och hur man kan confa aimet. får bli att hitta nån site framöver som testat fram vad sakerna gör.

#56

Postad 07 oktober 2021 - 09:16

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag hittade inverted för flyg i menyn igår, så det finns där nånstans

Men att få till sens som i bf1/bf5 verkar knepigt, dom har ändrat om massa, vad och hur man kan confa aimet. får bli att hitta nån site framöver som testat fram vad sakerna gör.

 

jo jag hittade var man kunde ändra men det ändrades inget. oavsett om jag hade på on eller off på inverted så var det alltid inverted. Ifs så styrde jag aldrig ett fordon själv utan körde bara som gunner. kanske är specifikt för det som det buggar. För det var samma sak med vibration i handkontrollen. Den gick inte att stänga av men där kan man ju stänga av den i PS5 inställningarna så det är lugnt.


Kan tillägga att jag spelade lite med PS4 versionen och där funkade det att stänga av vibration i handkontrollen.



#57

Postad 08 oktober 2021 - 04:24

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

jo jag hittade var man kunde ändra men det ändrades inget. oavsett om jag hade på on eller off på inverted så var det alltid inverted. Ifs så styrde jag aldrig ett fordon själv utan körde bara som gunner. kanske är specifikt för det som det buggar. För det var samma sak med vibration i handkontrollen. Den gick inte att stänga av men där kan man ju stänga av den i PS5 inställningarna så det är lugnt.


Kan tillägga att jag spelade lite med PS4 versionen och där funkade det att stänga av vibration i handkontrollen.

När man ändrar i inställningarna så börjar det gälla nästa omgång


Redigerat av D-J, 08 oktober 2021 - 04:25.


#58

Postad 08 oktober 2021 - 04:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

När man ändrar i inställningarna så börjar det gälla nästa omgång

Alla inställningar jag gjort i 2042 och i alla tidigare BF spel har ändringarna slagit igenom direkt när man resumar spelet. Sen ska man ju ha klart för sig att det är en beta också där varken alla funktioner eller memyval osv är implementerade ännu. Sen ovanpå det lite diverse förväntade buggar här och var.

 

Builden vi spelar på i betan är ju några månader gammal också.



#59

Postad 08 oktober 2021 - 16:45

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Alla inställningar jag gjort i 2042 och i alla tidigare BF spel har ändringarna slagit igenom direkt när man resumar spelet. Sen ska man ju ha klart för sig att det är en beta också där varken alla funktioner eller memyval osv är implementerade ännu. Sen ovanpå det lite diverse förväntade buggar här och var.

 

Builden vi spelar på i betan är ju några månader gammal också.

På PS5 betan så måste man vänta tills nästa omgång, iaf jag  <_<

Hoppas helikoptrarna tweakas tills släpp... Är inte kompis med konfigurationen hur jag än byter och dom är otroligt svåra att få fart på, ingen direkt "tyngd" i dom heller  <_<



#60

Postad 08 oktober 2021 - 17:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag hoppas dom andra kartorna är bättre. trotts 128 spelare, så upplever jag det som färre än i BF1 som jag har nött mest.
Sen gillar jag mer närstrid och kartor som har den typen av gameplay mer.

Sen en genuin fråga, hur cappar man en flagga, ser inga områdes markeringar på mini-mapen, eller cappar man så fort man är i det stora området? och isf cappar man snabbare, närmare flaggan, och var är det optimalt att hålla sig, vart får man mest poäng, utan att stå mitt på flaggan då.

upplever att INGEN spelar objektive, iofs beta och random folk bara testar spelet men ändå.

Finns ju inte ens nån meny för att ge order som att ta B-flaggan, eller försvara C t.ex.

All j*vla info om medspelare/flaggor osv som synns på skärmen "glöder" tar mer plats än det måste och är mest ivägen, hoppas dom ser över det.

Redigerat av SKIBBE, 08 oktober 2021 - 17:40.


#61

Postad 04 november 2021 - 22:35

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag hade iaf riktigt kul med Betan på pc. Lite buggar va det för mig, men inget spelförstörande hade jag. Och det flöt på bra också. Duglig fps på 80-100 i 1440p och i princip inga drops eller stutter.

 

Vi alla vet att det kommer vara buggigt vid release, det hör liksom till. :) Men jag vet att det kommer en "Day One" patch kanske redan under early access veckan. Men det är tydligen patchen som Dice arbetar på nu, som är den "bättre" patchen. Får hoppas att den kommer innan jul åtminstone. Alla på Dice har 6 veckor semester och jag misstänker att det kanske inte blev så mycket semester under sommaren för dom. Plus att dom är lediga mellandagarna.

 

Nästa år kanske vi kan börja lira ihop igen Strandh, för då ska väl Discord komma till ps5'an, så då kan ju jag vara med på min pc. :)



#62

Postad 05 november 2021 - 12:19

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag hade iaf riktigt kul med Betan på pc. Lite buggar va det för mig, men inget spelförstörande hade jag. Och det flöt på bra också. Duglig fps på 80-100 i 1440p och i princip inga drops eller stutter.

Vi alla vet att det kommer vara buggigt vid release, det hör liksom till. :) Men jag vet att det kommer en "Day One" patch kanske redan under early access veckan. Men det är tydligen patchen som Dice arbetar på nu, som är den "bättre" patchen. Får hoppas att den kommer innan jul åtminstone. Alla på Dice har 6 veckor semester och jag misstänker att det kanske inte blev så mycket semester under sommaren för dom. Plus att dom är lediga mellandagarna.

Nästa år kanske vi kan börja lira ihop igen Strandh, för då ska väl Discord komma till ps5'an, så då kan ju jag vara med på min pc. :)


Ah det hade varit nice. Dice får fixa till lite bättre aimassist för oss med kontroll för som det var under betan så är vi helt chanslösa mot möss 😉

#63

Postad 05 november 2021 - 15:03

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Ah det hade varit nice. Dice får fixa till lite bättre aimassist för oss med kontroll för som det var under betan så är vi helt chanslösa mot möss

 

 

Det är väl inga problem för dig. :) Men jag är ganska säker på att dom sagt att dom har fixat det redan.



#64

Postad 05 november 2021 - 15:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Två olika världar, håll dom isär 🙈😝
Eller att man köra mus/tangentbord på konsol när dom spelar med oss pc spelare… men man kan ändå ha mer fördel med pc… mycket högre fps, ställa in grafiken, sänka vissa saker så man ser fiender bättre etc… 👀

#65

Postad 05 november 2021 - 17:02

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

....glöm inte alla hacks till PC...



#66

Postad 05 november 2021 - 17:18

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

....glöm inte alla hacks till PC...


Och till konsol nu för tiden med
Inte sällan man sett i bf1 och bf5 som har 50-1 i kd skitsnabbt... 

Oavsett så borde alla cheaters kölhalas långsamt !  :angry:

Men kommer en annan typ av anticheat nu va? Bf2042


Redigerat av Garrett, 05 november 2021 - 17:27.


#67

Postad 05 november 2021 - 21:20

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte hur utbrett hacks på konsol är, men visst är det ofta någon/några har extrem kd rate. Är det omöjligt för tex Microsoft att förhindra detta på Xbox? För s*tan vad spelglädjen försvinner när det fuskas.

#68

Postad 05 november 2021 - 22:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur utbrett hacks på konsol är, men visst är det ofta någon/några har extrem kd rate. Är det omöjligt för tex Microsoft att förhindra detta på Xbox? För s*tan vad spelglädjen försvinner när det fuskas.


Nope… värre på konsol skulle jag nog säga, då det är mer hårdvarurelaterat 😕

#69

Postad 06 november 2021 - 09:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Nu kan man förladda på Xbox, om den inte uppdaterar automagiskt.
51.42GB

Ska bli intressant och fåreda på om Xbox har sämmre assets eller bättre kompeimering, då PS versionen ligger på ett gäng mer GB.

#70

Postad 06 november 2021 - 09:04

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nu kan man förladda på Xbox, om den inte uppdaterar automagiskt.
51.42GB

Ska bli intressant och fåreda på om Xbox har sämmre assets eller bättre kompeimering, då PS versionen ligger på ett gäng mer GB.

 

 

Ska väl vara på 100 gig? Är det en för-förladdning?  :ph34r:  :lol:



#71

Postad 06 november 2021 - 09:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ska väl vara på 100 gig? Är det en för-förladdning? :ph34r: :lol:


Nja, såg någon DF video om att xbox låg runt 50-60gb och PS nästan det dubbla. Ska se om jag hittar källa!

#72

Postad 06 november 2021 - 09:06

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nja, såg någon DF video om att xbox låg runt 50-60gb och PS nästan det dubbla. Ska se om jag hittar källa!

 

Kanske blir 100 när det är dags att packa upp?

Är 100 på PC med. 

Kommer nog köpa det på ps5 nån gång med... men då vill jag bara möta konsolspelare... går det att ha crossplay mellan bara ps och xbox då tro..? 

Har förhandsbokat vanliga editon på steam,PC... går det uppgradera till gold på nåt sätt då? Vet flera jag känner som har bokat gold, dom får ju lira en vecka innan... 


Redigerat av Garrett, 06 november 2021 - 09:09.


#73

Postad 06 november 2021 - 09:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur crossplay funkar.
I Warzone på Xbox kan man inte spela lägen med många spelare om man stänger av.

Jag kommer stänga av det direkt, men att söka match kan ju bli fuckat, och har dom helt släppt server browsing kan det bli mexk att hitta match. Måste ju vara flera som hyr/skapar server som bara tillåter handkontroll.
Men läste också nånstans (iofs portal) att blir det 0 spelare så stängs servern ner, dvs den ligger inte kvar tom och man kan fylla den genom att joina på. Men som sagt det var portal-spellägena.

Man vill ju ha en favoritserver att joina/köa till med crossplay avstängt. Vore fett om man fick välja ps/xbox only på sin server! (kommer väl aldrig hända, synd om pc-spelarna som är lätträknade jämfört med konsoll)

Redigerat av SKIBBE, 06 november 2021 - 09:21.


#74

Postad 06 november 2021 - 10:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

”kommer väl aldrig hända, synd om pc-spelarna som är lätträknade jämfört med konsoll) ”

Inte i bf spelen…. Kryllar av fulla servrar i tex bf4 och bf1. :)
BFs rätta element är på pc tycker jag…
Samma med CS och Pubg. Men cod tycker jag funkar bättre på konsol, märkligt nog. :) 
Men så är man gammal bf räv med, sen bf 1942

Tror detta 2042 kommer bli som ett bf4 på steorider... kommer nog bli bra som faen... och ser framemot portal som fan! :) 


Redigerat av Garrett, 06 november 2021 - 10:23.


#75

Postad 06 november 2021 - 22:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Det är väl inga problem för dig. :) Men jag är ganska säker på att dom sagt att dom har fixat det redan.


Njae kanske för 6 år sen när man var som hetast med BF4 men nu spelar jag typ inte så mycket. Några månader CoD varje år sen ligger konsolen och samlar dam. Jag hoppas BF får mig att spela mer. Eller iaf en längre period. Saknar när man helt nördar ner sig i ett spel.

#76

Postad 06 november 2021 - 23:19

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Njae kanske för 6 år sen när man var som hetast med BF4 men nu spelar jag typ inte så mycket. Några månader CoD varje år sen ligger konsolen och samlar dam. Jag hoppas BF får mig att spela mer. Eller iaf en längre period. Saknar när man helt nördar ner sig i ett spel.

 

 

Låt mig gissa: Fullt upp med kids?!  :P

Härliga tider iaf/ isf  :wub:



#77

Postad 08 november 2021 - 14:22

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Jag som trodde att konsolspelare var ovanligt i BF-serien. :)

 

Portal ser jag också fram emot! Och håller tummarna att det finns fler taktiska modes. De har ju varit snåla med Rush i BFV t.ex.



#78

Postad 08 november 2021 - 14:58

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Låt mig gissa: Fullt upp med kids?! :P
Härliga tider iaf/ isf :wub:


Nä egentligen inte. Har bara inte fastnat för något spel. BFV och BF1 spelade jag typ ett halvår per spel och några månader med Modern Warfare och Cold War sen något enstaka singleplayer lir så jag har ju inte varit helt frånvarande sen BF4 😉

#79

Postad 09 november 2021 - 10:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hade helt missat att vanliga "crossgen" inte gav en tillgång till BF2042 nu den 12:e.

Men som plåster på såren verkar det bli en 10h trial version om man har gampass Ultimate som startar 12:e

saxat från nätet: EA has revealed that a 10-hour early access period for Battlefield 2042 will start on Nov. 12 for EA Play members, including Xbox Game Pass on PC and Xbox Game Pass Ultimate subscribers for consoles, and for those who pre-ordered the game.

#80

Postad 12 november 2021 - 15:57

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Har spelat några matcher nu. Jag gillar fortfarande spelet. Det flyter på rätt bra på min pc, runt 100fps. Men det finns några väldigt märkliga beslut tagna i spelet.

 

-Varför i hela världen tar man bort server browsern? Det är helt makalöst i min värld.
-Varför kan man inte skriva till andra laget?
-Är väl inte skitnöjd över nya scoreboarden heller, men inte så farligt.
-Att man åker ut mellan varje match är också lite sjukt. Kommer ihåg att det blev ett j*vla gnäll på cod också, när dom började med det. Jag vill kunna välja en server och ha möjligheten att få spela med samma människor. Men det går icke längre.

 

Finns bara Conquest och Breakthrough. Antar att man måste spela Portal om man vill ha Rush/tdm/cq small osv.

 

Såg också att folk myglar i Portal. Dom sätter upp 1hp bot farm för att farma xp. Men i själva verket så är det bara serverägaren och hans squad som har vapen osv. Alla andra är själva farmen. :)

 

Kommer iaf spela mer om ett tag.

 

Edit. Det finns en browser i Portal. Så man kanske ska använda sig av den hela tiden?


Redigerat av walkiii, 12 november 2021 - 16:38.


#81

Postad 12 november 2021 - 20:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Så mycket skit ivägen på skärmen blie galen.
Hittar inte var jag sänker opacity på flaggor och annat skit, har dom tagit bort de?

Funkar ens Aim Assist? upplever den som 0 jämfört med BF1

Redigerat av SKIBBE, 12 november 2021 - 20:28.


#82

Postad 13 november 2021 - 17:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Fråga: får man inte med cross-play om man köper standardutgåvan för Xbox Series X?
Det står bara listat på de dyrare versionerna.

Edit: nä, nu läste jag ju fel, står ju cross gen bundle, inte cross play :)

Redigerat av MrSpokk, 13 november 2021 - 17:52.


#83

Postad 13 november 2021 - 19:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Fråga: får man inte med cross-play om man köper standardutgåvan för Xbox Series X?
Det står bara listat på de dyrare versionerna.

Edit: nä, nu läste jag ju fel, står ju cross gen bundle, inte cross play :)


Men Inte cross-play stämmer, då One/ps4 versionen bara har 64 spelare, så kan dom ej spela mot pc/next gen.

#84

Postad 13 november 2021 - 21:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Men Inte cross-play stämmer, då One/ps4 versionen bara har 64 spelare, så kan dom ej spela mot pc/next gen.


Precis det jag läste mig till, men jag kör ju på Series X = cross play

#85

Postad 15 november 2021 - 00:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Nu har jag kört 5h.
Det är ett tråkigt spel, besviken.
Det är typ 10-20 konsolspelare i varje lag/match, jag blir skjuten konstant av pc-spelare och det känns orättvist.

Sen är det så mycket som är sämmre sen bfv/bf1
går inte ens räkna upp allt.

Nu har jag bara spelat på trial och har en digital förbokning, känns surt att dom pengarna bara är bortkastade.

#86

Postad 15 november 2021 - 01:15

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Det här kommer inte hjälpa på något vis. Men idag fick jag iaf reda på varför det saknas saker och lite sånt. Eftersom dom uppdaterade Frostbite motorn inför detta spel, så va dom tvugna att koda allting på nytt. Så dom kunde inte använda sig av kod från tidigare. Men det ska tydligen patchas in saker i spelet. Vad vet jag inte riktigt. Men en utvecklare hade väl iaf hintat om en riktig score board.

 

Så man kan ju hoppas att dom lägger in självklara saker som vi saknar nu, men man vet ju aldrig.



#87

Postad 15 november 2021 - 06:12

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Nu har jag kört 5h.
Det är ett tråkigt spel, besviken.
Det är typ 10-20 konsolspelare i varje lag/match, jag blir skjuten konstant av pc-spelare och det känns orättvist.

Sen är det så mycket som är sämmre sen bfv/bf1
går inte ens räkna upp allt.

Nu har jag bara spelat på trial och har en digital förbokning, känns surt att dom pengarna bara är bortkastade.

Inte roliga nyheter. Jag som kört bv5 på xbsx länge har sett fram emot ett nytt spel. Det blandas alltså, konsolspelaren och pc spelare? 



#88

Postad 15 november 2021 - 07:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Kunde avboka min förhandsbokning, hade standard så 19 november. och hade bara nyttjat Ea-Play Trial för att spela nu.

Ang saker skall patchas in, kanske gör spelet mindre trist men huvud saken för mig är knappt någon Aim Assist (som jag är van vid, jag är/var riktigt bra på BF1, BFV har lägre styrka, så där gick det sämmre för mig, där av endast 2 dygn speltid vs 50 dygn som jag har i BF1) I bfv så mötte jag iaf bättre konsolspelare, får jag köpa att jag är sämmre på aimet, men i BF20142 blir det kaka på kaka, PC spelare som kan kontrollera rekyl, reagera snabbare, samt ofta högre sens. Sen att man inte får hjälp som i tidigare spel gör strider med lite avstånd extremt svåra, om båda börjar skjuta samtidigt.

Men det är min bittra historia, hade verkligen velat nöta detta i 1-2år.
Får bli slöspela nya COD pga gameshare, köpa mig Far Cry6 och lira singleplayer innan Dying Light 2 kommer i februari.

#89

Postad 15 november 2021 - 07:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Inte roliga nyheter. Jag som kört bv5 på xbsx länge har sett fram emot ett nytt spel. Det blandas alltså, konsolspelaren och pc spelare?


Ja, du kan stänga av i system på xboxen (inte i spelet)
Men då det är endast 10-20 spelare i ditt lag med kontroll (nu innan 19:e iaf) så kommer du inte hitta nån match i första taget.

Avsaknaden av serverbrowser krånglar ju till det, tänk om man bara hade kunnat köa in på en server med Xbox/playstation spelare, då hade jag nog haft mer överseende med spelet.
Eller att det var såpass enkelt/smidigt att skippa crossplay, då hade väl alla gjort det, och matcher enkla att hitta.

#90

Postad 15 november 2021 - 08:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Får bli slöspela nya COD pga gameshare, köpa mig Far Cry6 och lira singleplayer innan Dying Light 2 kommer i februari.


Har du testat Hell let loose? Verkar finnas sjukt mycket potential men man vill inte spela det själv med randoms då det kräver taktik.

#91

Postad 15 november 2021 - 08:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har du testat Hell let loose? Verkar finnas sjukt mycket potential men man vill inte spela det själv med randoms då det kräver taktik.

Nä, Prövat Enlisted bara som var gratis.
Är det WW2 sim/realistisk fps typ?

Jag ville ju ha ett spel som jag kunde spela när som, men bf2042 hade inte ens TDM vad jag kunde hitta.

Är svårt att hitta tiden nu med en 12 veckors bebis och en 4åring. Så att kunna teama upp är inget jag kan garantera. Så ville ha ett spel jag kan köra solo/random och fortfarande ha kul.

Redigerat av SKIBBE, 15 november 2021 - 08:58.


#92

Postad 15 november 2021 - 09:13

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Mycket besviken på spelet efter att ha kört några trial-timmar, som flera säger det känns som många saker saknas. Jag såg även fram emot större kartor och fler spelare men de har inte lyckats få till det alls. Jag väljer att avboka min förbeställning, synd eftersom jag alltid har älskat BF men detta känns som bottennapp.



#93

Postad 15 november 2021 - 12:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Nä, Prövat Enlisted bara som var gratis.
Är det WW2 sim/realistisk fps typ?

Jag ville ju ha ett spel som jag kunde spela när som, men bf2042 hade inte ens TDM vad jag kunde hitta.

Är svårt att hitta tiden nu med en 12 veckors bebis och en 4åring. Så att kunna teama upp är inget jag kan garantera. Så ville ha ett spel jag kan köra solo/random och fortfarande ha kul.


Ja det är väldigt realistiskt och inget man kanske bara köttar en timme utan det är lite mer svårsmält men också jävligt coolt. Speciellt eftersom du inte får upp om du dödar ngn, du vet inte vart du blev skjuten från, inga hitmarkers osv. Ser nästan läskigt ut när man skjuter ner någon och man hör hur dom ligger och skriker.

Men som sagt, inget man bara hoppar in i en stund. Man skulle varit kanske 5-6 pers som kör det ofta.

#94

Postad 15 november 2021 - 18:44

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Nu har jag kört 5h.
Det är ett tråkigt spel, besviken.
Det är typ 10-20 konsolspelare i varje lag/match, jag blir skjuten konstant av pc-spelare och det känns orättvist.

Sen är det så mycket som är sämmre sen bfv/bf1
går inte ens räkna upp allt.

Nu har jag bara spelat på trial och har en digital förbokning, känns surt att dom pengarna bara är bortkastade.

 

 

Det där är min största oro. Att möta massa PC spelare eller ännu värre, AI... Jag funderar skarpt på att installera PS4 versionen av spelet så man bara möter konsolspelare. Gillade faktiskt det bättre på betan.

 

Jag kör på PS5



#95

Postad 17 november 2021 - 00:18

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag tror att "problemet" med övervägande pc spelare kommer bli bättre när det blir "full release" av spelet. Är nog övervägande pc spelare som har early access eftersom vi kan få det genom både gamepass och ea play. Men det är ju bara nåt jag tror, kan ju såklart inte veta hur det blir. :)



#96

Postad 17 november 2021 - 08:14

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag tror att "problemet" med övervägande pc spelare kommer bli bättre när det blir "full release" av spelet. Är nog övervägande pc spelare som har early access eftersom vi kan få det genom både gamepass och ea play. Men det är ju bara nåt jag tror, kan ju såklart inte veta hur det blir. :)


Det stämmer nog.

Finns det någon CQ small eller normal version i grundspelet eller måste man spela Portal då?

#97

Postad 17 november 2021 - 10:24

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Har haft skitroligt dom här timmarna jag testat sen i fredags! Trots avsaknaden av serverbrowser, scoreboard för alla som är inne på servern...

Testade lite portal, infantry only, sniper only etc, va kul det med, vi har testat göra lite egna sevrar, som HC, etc... men HC är knappt vad jag själv vill egentligen, TTK är bra som det är nu  :ph34r:  :P

Hitta matcher går asfort i ordinarie spel, och hur mycket servrar som helst i portal, egensnickrade med.

Lite dåligt optimerat än bara... ligger på typ 130 fps, men sen dyker ner till 60 som lägst, i 1440p med allt på lägsta, med 1080gtx, i7 87002 4.6  ghz.

I 1080p dyker det ner till 80 som lägst.... skulle vilja ha tag i ett 3070 kort... NU! 

Fast spelar tydligen ingen roll ft... finns dom med monsterriggar som klagar på fpsen... stutter...

Ska bli intressant på fredag, kommer en stor patch då.

Känns möe bättre än bf1, och framföllt myyycket bättre än bfv... får tillbaka lite av bf4 tiden... fast gamet tagit lite speed :o   :lol:

Hade 30 kills killingspree med tanks på snöbanan... helli har jag inte kommit in i riktigt... saknar fortf när det va fördel att ha joystick, som i bf2!  :ph34r:

Sen jäkligt jobbigt om man inte lyckas få ett fordon/åka med i start av match... då får man ju kuta flera km... hade varit bättre om man kunde hoppa fallskärm från nåt plan så man kunde komma fram till dom närmsta flaggorna iaf då. Bilar går inte kalla in för är upptaget i början.

Kanske blir ett köp till ps5an med i framtiden... sitta och slöspela på 100" 4k projektorbild kan nog inte bli fel det heller... men då vill jag BARA möta konsolspelare... pc ska mötapc, konsol ska möta konsol, därmed bastu!  :P  :D


Det stämmer nog.

Finns det någon CQ small eller normal version i grundspelet eller måste man spela Portal då?

 

Tyvärr bara 128 CQ och Breakthrough som det ser ut nu i matchmaking...

Saknar med 32p CQ small, från bf4... men går ju fixa i portal. 



#98

Postad 17 november 2021 - 17:32

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Nu har jag bara spelat conquest och lite break through men hittills har jag bara spelat mot Playstation spelare (ps-loggan bredvid användarnamnet). Valde att inte ha crossplay när den rutan dök upp första gången, ska försöka hålla utkik efter PC-spelare

Edit: jag spelar på ps5


Redigerat av D-J, 17 november 2021 - 17:33.


#99

Postad 18 november 2021 - 17:40

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 1

Bra reddit-tråd om "allt" som saknas som borde vara grundläggande att ha med (förutom vissa saker som supression mm).

Helt bisarrt att de tagit bort så mycket. Det är väl så att alla gamla utvecklare har lämnat så nu är det väl bara nya utan känsla

för vad som gjorde Battlefield till Battlefield.

 

https://www.reddit.c...ely_everything/



#100

Postad 18 november 2021 - 17:43

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Bra reddit-tråd om "allt" som saknas som borde vara grundläggande att ha med (förutom vissa saker som supression mm).

Helt bisarrt att de tagit bort så mycket. Det är väl så att alla gamla utvecklare har lämnat så nu är det väl bara nya utan känsla

för vad som gjorde Battlefield till Battlefield.

 

https://www.reddit.c...ely_everything/

 

 

Sååå sant! :o  <_<

Men ändå har jag förbannat kul med det... nästan så man skäms!  :ph34r:  :P  :lol:





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.