Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Foto + Vidoeredigeringsprgm

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 november 2008 - 23:18

muppen_
  • muppen_
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Undrar om ngn kan dela med sig av synpunkter på vad jag skall välja för redigeringsprgm för mina foton och filmer. Funderar mkt på Adobe´s kombipaket Elements/Premiere 7, eftersom Premiere nu har stöd för AVCHD. Men det har ju Pinnacle 12 oxå. Finns det ngn fördel att ha allt från Adobe? Pinnacle är ju ett billigare videoredigeringsprgm som dessutom fått bra kritik, men vad skall jag då ha för fotona? Viktigt att kunna hantera RAW-format (Olympus kamera)

Någon som har förslag?

mvh
peter

#2

Postad 08 november 2008 - 06:53

Johnn007
  • Johnn007
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Pinnacle Studio 12 är väldigt buggigt, så det rekommenderar jag inte. Det vet jag av egen erfarenhet!

Titta på hårdvarukraven om du har en burk som pallar AVCHD.

#3

Postad 08 november 2008 - 20:38

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Nu är det så att jag letar efter ett redigeringsprogram till mina bilder, ser att dom flesta här antingen ändrar lite i färger och liknande och i dom flesta fallen blir slutresultatet bättre!
Jag har försökt hitta något sådant program på prisjakt men har inte hittat någonting alls :S Det kanske inte finns på prisjakt men om någon vet en annan sajt så linka gärna! Jag är ute efter antingen Elements 6/7 eller CS3/4, jag har lite kunskap i CS3 men det äda jag har testat är att maska lite...Några förslag?

EDIT: Vill även tillägga att jag kan få Elements 5 helt gratis även CS3 gratis av en polare
EDIT2: Letar även efter en snabb och bra extern hårddisk på högst 160gig, några tips här med?

Redigerat av Ponisch, 08 november 2008 - 21:08.


#4

Postad 12 november 2008 - 10:20

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Nu är det så att jag letar efter ett redigeringsprogram till mina bilder, ser att dom flesta här antingen ändrar lite i färger och liknande och i dom flesta fallen blir slutresultatet bättre!
Jag har försökt hitta något sådant program på prisjakt men har inte hittat någonting alls :S Det kanske inte finns på prisjakt men om någon vet en annan sajt så linka gärna! Jag är ute efter antingen Elements 6/7 eller CS3/4, jag har lite kunskap i CS3 men det äda jag har testat är att maska lite...Några förslag?

EDIT: Vill även tillägga att jag kan få Elements 5 helt gratis även CS3 gratis av en polare
EDIT2: Letar även efter en snabb och bra extern hårddisk på högst 160gig, några tips här med?

Jag kan nog påstå att de flesta använder sig av Photoshop cs2/cs3, men alla köper det kanske inte (finns andra mindre lagliga alternativ att få tag på det)
Men för att bara ändra lite färger, kontrast, svart vitt osv skulle jag nog påstå att elements 5 räcker.

Varför begränsa dig till 160 gig? Du får rätt lätt det dubbla i minne mot inte så stor ökning i pris.
Men annars är denna en fin disk


#5

Postad 12 november 2008 - 13:56

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av att lära mig mer när det gäller att redigera bilder, mer än att bara ändra kontrast och liknande...

Jag själv tycker det räcker med 160gig eftersom jag har en rätt begränsad ekonomi just nu!
Tack för tipset angående hårddisken btw =)

#6

Postad 12 november 2008 - 22:13

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Du kommer väldigt långt med elements.
Själv köpte jag elements 2 då det kom och sedan köpte jag CS3 då jag "läste" en distansutb i digitalbildbehandling.
Jag hade om jag var helt grön på photoshop köpt elements.

#7

Postad 13 november 2008 - 17:23

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Undrar om ngn kan dela med sig av synpunkter på vad jag skall välja för redigeringsprgm för mina foton och filmer. Funderar mkt på Adobe´s kombipaket Elements/Premiere 7, eftersom Premiere nu har stöd för AVCHD. Men det har ju Pinnacle 12 oxå. Finns det ngn fördel att ha allt från Adobe? Pinnacle är ju ett billigare videoredigeringsprgm som dessutom fått bra kritik, men vad skall jag då ha för fotona? Viktigt att kunna hantera RAW-format (Olympus kamera)

Någon som har förslag?

mvh
peter


För video-->
Kolla in Corel VideoStudio 12 den är helt super och tuggar inte minne som Pinnacle går att uppskala lågupplost till vilket hd format du vill (Blir diabilds kvalitet på digitalfoton i tex 720p)Samma med videos har lagt ner Pinnacle.Adobe är bara för avancerat tom med för mej :-)som hållt på med grafik sedan Photoshop 3.0 och då snackar jag 16 bitars och Windows 3.11 :)
Bara ett tips!
Klarar inte raw men det kan du fixa med annat foto redingerings program Photoshop är bäst men Fireworks är också bra ...

http://www.download....4-10029706.html

#8

Postad 13 november 2008 - 17:30

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0

Nu är det så att jag letar efter ett redigeringsprogram till mina bilder, ser att dom flesta här antingen ändrar lite i färger och liknande och i dom flesta fallen blir slutresultatet bättre!
Jag har försökt hitta något sådant program på prisjakt men har inte hittat någonting alls :S Det kanske inte finns på prisjakt men om någon vet en annan sajt så linka gärna! Jag är ute efter antingen Elements 6/7 eller CS3/4, jag har lite kunskap i CS3 men det äda jag har testat är att maska lite...Några förslag?

EDIT: Vill även tillägga att jag kan få Elements 5 helt gratis även CS3 gratis av en polare
EDIT2: Letar även efter en snabb och bra extern hårddisk på högst 160gig, några tips här med?


Vill du ha tips på redigering och lite annat är http://www.moderskeppet.se/ som behandlar CS
http://www.bildbehandla.se/ som behandlar elements
testa PH elements 7 på adobe

#9

Postad 14 november 2008 - 20:14

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Vad tror ni är bäst, jag som är helt grön på redigering av bilder ska nu införskaffa ett program, vilket av Elements 5 och 7 är enklast och bäst för mig?
Kan än en gång tillägga att jag kan få Elements 5 gratis genom skolan!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.