Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3751

Postad 17 april 2019 - 19:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Har själv en Landmann Triton 3.0 och är nöjd så allt är ju relativt. Tror jag gav 2800kr för den förra sommaren på kampanj.
Har en bekant med en motsvarande Weber som rostade upp på två somrar, fördelen är väl att man kan köpa reservdelar till Weber men ändå...


Har haft min nuvarande Weber Spirit E320 utomhus året runt utan tak med enbart ett original överdrag i 3 år nu och har ingen rost överhuvudtaget.

Innan dess hade jag en Weber Q300 under samma förhållanden i lika många år utan någon rost alls.

#3752

Postad 17 april 2019 - 19:42

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Weber flyttade lackeringen till Kina med, inte i närheten av samma kvalite på den längre. Var tal om att man ska flytta på det igen.. :)

#3753

Postad 17 april 2019 - 19:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Weber flyttade lackeringen till Kina med, inte i närheten av samma kvalite på den längre. Var tal om att man ska flytta på det igen.. :)

 

Ja jag har också läst det men trots det känns det orimligt att de skulle kunna "rosta upp" på så kort tid. Däremot verkar det som om kvaliteten gått ner en del sedan bolaget såldes och det är ytterligare en anledning till varför jag lutar åt konkurrenterna.



#3754

Postad 17 april 2019 - 19:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Både min å farsans Weber spirit är väl 3 år nu..båda stått ute året om utan skydd men under tak,ingen rost.
Farsans å svågerns tidigare landmann rostade totalt sönder på samma tid.
Tror till och med spridarna rostade sönder ...om de nu heter så 😀

#3755

Postad 17 april 2019 - 20:05

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Ja det är klart det är relativt. Och relativt Weber och Broil king har alla Landmann jag sett varit av sämre kvalitet. Det har inte varit jättesvårt att avgöra. Däremot har ju varken W eller BK någon grill för det priset i den storleken så det är ju lite orättvist att jämföra rakt av.

 

Att en Weber skulle "rostat upp"  på två säsonger har jag faktiskt väldigt svårt att tro. Nog för att jag tycker att de är lätt överprisade, men god kvalitet verkar alla deras modeller hålla. Vad var det som rostade upp på den?

 

Brännarna var det som rostade sönder. 
Verkar dock märkligt för det är väl så att de är i rostfritt? 



#3756

Postad 17 april 2019 - 20:25

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Ja om det verkligen var brännarna är det konstigt. Däremot var webers sk. flavorizer bars på alla modeller under deras "Genesis LX"-nivå inte rostfria. I år har även basmodellerna av genesis rostfria sådana så de höll väl antagligen inte eftersom de bytt.

 

Två säsonger låter fortfarande otroligt, det var inte bara ytrost?



#3757

Postad 17 april 2019 - 20:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0
Det är 5 eller 10 års garanti (beroende på modell) på genomrostning av brännare på Webers grillar. Jag antar att dom tappar sin rostbeständighet med tiden i den tuffa miljön.

#3758

Postad 17 april 2019 - 21:09

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Ja jag har också läst det men trots det känns det orimligt att de skulle kunna "rosta upp" på så kort tid. Däremot verkar det som om kvaliteten gått ner en del sedan bolaget såldes och det är ytterligare en anledning till varför jag lutar åt konkurrenterna.

 

Ytterligare anekdotisk bevisföring kommer här:

 

Min har också stått ute flera vintrar, utan skydd (weber 57 klotgrill, något), utan att ha rostat sönder. Däremot har jag chippat locket då det ramlat ner på en stenkant någon gång, så det är alltså stålrent där. Rostangripet, ja naturligtvis, men inte sönderrostat överhuvudtaget.



#3759

Postad 17 april 2019 - 21:32

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Ytterligare anekdotisk bevisföring kommer här:

 

Min har också stått ute flera vintrar, utan skydd (weber 57 klotgrill, något), utan att ha rostat sönder. Däremot har jag chippat locket då det ramlat ner på en stenkant någon gång, så det är alltså stålrent där. Rostangripet, ja naturligtvis, men inte sönderrostat överhuvudtaget.

 

Har också en fem år gammal weber 57 som stått ute året runt (jag försöker grilla någon gång varannan vecka i.a.f, även om det är vinter).

 

Första tiden stod den under skydd men efter att det blåst iväg några ggr tröttnade jag och avgjorde att den fick stå oskyddad istället. Om det skulle leda till att den rostade sönder så fick den väl göra det. Jag skulle tro att den ser nästan ny ut idag om jag bara torkar av den ;) Så visst har weber byggt löjligt bra grillar.

 

Detta är ju tyvärr ingen garanti för att deras nuvarande gasolgrillar är lika bra.



#3760

Postad 18 april 2019 - 01:53

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Har inte startat grillen hemma på typ ett år nu! :(

Dock grillat lite hos svågern.



#3761

Postad 18 april 2019 - 08:24

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Blir bringa idag :)
Bifogad fil  IMG_20190418_091852.jpg   222,7K   0 Antal nerladdningar

#3762

Postad 18 april 2019 - 09:12

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Om rostfria grilldelar som rostar

http://www.grill-rep...ess-grill-rust/



#3763

Postad 18 april 2019 - 11:08

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Här är exakt samma grilltest som den låsta artikeln i GP som jag länkade tidigare. Testet är gjort i Tyskland och den tyska grillen fick sämst betyg.

https://www.expresse...sta-gasolgrill/



#3764

Postad 18 april 2019 - 11:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Nån som har tips om vad jag kan göra med fläskfile? Inte spett då det tar sånn tid för bitarna att bli färdiga. Jag kan gärna göra grönsaksspett vid sidan om, men skulle gärna göra nått som går fort med köttet.

 

Bara skära tunna medaljonger är det som ligger närmast nu.



#3765

Postad 18 april 2019 - 11:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Nån som har tips om vad jag kan göra med fläskfile? Inte spett då det tar sånn tid för bitarna att bli färdiga. Jag kan gärna göra grönsaksspett vid sidan om, men skulle gärna göra nått som går fort med köttet.

Bara skära tunna medaljonger är det som ligger närmast nu.


Byt ut den till ryggbiff.
Full värme i 15min.
2 minuter på var sida ....klart 🥰

#3766

Postad 18 april 2019 - 12:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Nån som har tips om vad jag kan göra med fläskfile? Inte spett då det tar sånn tid för bitarna att bli färdiga. Jag kan gärna göra grönsaksspett vid sidan om, men skulle gärna göra nått som går fort med köttet.

 

Bara skära tunna medaljonger är det som ligger närmast nu.

Grilla den hel. Det går att snitta den utan att skära igenom helt så att det blir medaljonger.


Byt ut den till ryggbiff.
Full värme i 15min.
2 minuter på var sida ....klart

Eller grilla en korv :o


Redigerat av Buddypresley, 18 april 2019 - 12:15.


#3767

Postad 18 april 2019 - 13:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Byt ut den till ryggbiff.
Full värme i 15min.
2 minuter på var sida ....klart 🥰


Haha ja det var ju ett kul svar, men nu har jag 1stk fläskfile som jag måste "bli av med" och redan tagit ut så....

#3768

Postad 18 april 2019 - 13:52

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Haha ja det var ju ett kul svar, men nu har jag 1stk fläskfile som jag måste "bli av med" och redan tagit ut så....

Jag såg en gång nån som strimlade filen på längden och grillade. Som långa korvar



#3769

Postad 18 april 2019 - 13:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Grilla den hel. Det går att snitta den utan att skära igenom helt så att det blir medaljonger.

Eller grilla en korv :o

Vad menar du, att snitta och så grilla den hel med snitt i? Vad vinner man på det, saftighet?

Ska tilägga att jag har en weber klotgrill utan höjdjusteringsmöjliheter så det blir ofta tokvarmt även om jag kör 50/50. Så just grilla hel tror jag blir svårt...typ svart på utsidan och trikiner surprise på innsidan.

En annan möjlighet som jag bollat med i huvvet är längsgående tunna skivor av hela längden och så ha med en skärbräda ut också strimla efter tillagnign och göra typ kebab i bröd?

Kan tillägga som info til diskutionen ovanför att denna stått ute utan överdrag i väder och vind säkert 5år och den ser helt fin ut utanpå samt alla reglage fungerar perfekt. Den är tatt in på vintrar lite sådär när man orkat dvs den har fått lite snö på sig och upplevt en del minusgrader genom åren.

Jag såg en gång nån som strimlade filen på längden och grillade. Som långa korvar


Det kansje man ska testa....baconrullade ftw?!

Redigerat av Demon Slayer, 18 april 2019 - 13:56.


#3770

Postad 18 april 2019 - 14:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vad menar du, att snitta och så grilla den hel med snitt i? Vad vinner man på det, saftighet?

Ska tilägga att jag har en weber klotgrill utan höjdjusteringsmöjliheter så det blir ofta tokvarmt även om jag kör 50/50. Så just grilla hel tror jag blir svårt...typ svart på utsidan och trikiner surprise på innsidan.

En annan möjlighet som jag bollat med i huvvet är längsgående tunna skivor av hela längden och så ha med en skärbräda ut också strimla efter tillagnign och göra typ kebab i bröd?

Kan tillägga som info til diskutionen ovanför att denna stått ute utan överdrag i väder och vind säkert 5år och den ser helt fin ut utanpå samt alla reglage fungerar perfekt. Den är tatt in på vintrar lite sådär när man orkat dvs den har fått lite snö på sig och upplevt en del minusgrader genom åren.

Det kansje man ska testa....baconrullade ftw?!

 

det med kebaben röstar jag på. Lät jättegott. :)



#3771

Postad 18 april 2019 - 14:59

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Griffin,

Jag kör själv bara med klotgrill. Lägg upp lite snyggt på ena sidan typ de där aluformarna du säkert fick med. Grilla indirekt så lägger du köttet på andra sidan gallret. Jag får till en riktigt skön långgrillning kring 120-140gr på det sättet.

#3772

Postad 18 april 2019 - 17:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ska testa det.

#3773

Postad 18 april 2019 - 17:40

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMG_20190418_180144.jpg   152,72K   1 Antal nerladdningar

#3774

Postad 19 april 2019 - 08:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Fläskfilé brukar jag dela i tre eller fyra portionsbitar (blir typ kuber, utom den sista, men den är perfekt smygätavidgrillenbit om man gör den lagom stor; marinera i någon timme (lika delar (0,3-0,5 dl?) balsamvinäger, chilisås, ganska mycket hemmagjord grillpeppar och soja; eventuellt någon vitlöksklyfta) och grilla på tills man känner den fått lite spänst med grillpincetten. Pommes eller matvete till, och en enkel cremefraichebaserad sås (CF+sötsur sås tex).

 

Blir lite som grillens köttbullar och makaroner: går snabbt, gott, lättätet och ganska svårt att misslyckas med.


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 19 april 2019 - 08:47.


#3775

Postad 20 april 2019 - 19:26

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Efter första vintern med en Napolion, som ny 😍😍
I morgon blir det premiär, whop whop

Bifogad fil(er)


Redigerat av fristil, 20 april 2019 - 19:28.


#3776

Postad 20 april 2019 - 20:04

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
6 dagar för sent upptäckte jag Kötthallens veckoerbjudande, KOBE!

Självfallet hade de inget kvar, hade varit jävligt kul att testa. Lite sjukt med 3.500kr/kg dock...!!!

Fick bli lammfile istället, riktigt jädra fina bitar.

#3777

Postad 20 april 2019 - 22:20

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

6 dagar för sent upptäckte jag Kötthallens veckoerbjudande, KOBE!

Självfallet hade de inget kvar, hade varit jävligt kul att testa. Lite sjukt med 3.500kr/kg dock...!!!

Fick bli lammfile istället, riktigt jädra fina bitar.


Kobe biffen var enormt fin.. :) :)

#3778

Postad 20 april 2019 - 23:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Kobe biffen var enormt fin.. :) :)

Rub it in  :(


:)



#3779

Postad 27 april 2019 - 19:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0
Portabla picknickkolgrillar testas i GP. Webers två grillar i testet får bäst betyg. Dom enda grillarna som går att använda med locket på. Dom andra får för klen syretillförsel med lock på. Webergrillarna var dock tyngst i testet.

#3780

Postad 29 maj 2019 - 15:12

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Har till slut, efter mycket letande, slagit till på en Napoleon P500 https://napoleongril...500-modell-2019

 

Minst sagt lärorikt att jämföra dem och valet mellan Weber, Broilking, och Napoleon var inte helt enkelt. Men denna kändes till slut mest rätt för mig.

 

Kortfattat känns det som om Weber är det märke som ger minst för pengarna. Visst, kvaliteten är hög, men inte i en egen klass. Funktionerna är rätt torftiga. Det finns exempelvis inte ens möjlighet till bakre brännare på Genesis. Inte heller infraröd brännare för grillning på högre temperatur.

 

Broilking är helt klart mest "bang for the buck", men känns lite sämre i kvalitet än Weber och Napoleon. Dessutom rörigt och svårrengjort grillutrymme. De har ingen modell med firebox i helgjuten aluminium vilket mer eller mindre var ett krav från mig. Dock har de bakbrännare, infraröd sidobrännare som tillval, och skickar med rotisserikit.

 

Napoleons modeller (förutom LEX) gav väldigt bra intryck kvalitetsmässigt. Minst lika bra som Webers. Både deras rouge och prestige-modeller har gjuten box, kraftiga rostfria brännare, och rostfria flavorbars. P500 har både bakre brännare för rotisserie och infraröd sidobrännare.

 

Har inte monterat ihop grillen än så jag kan inte ge något omdöme om hur den faktiskt fungerar. Får återkomma om det.



#3781

Postad 29 maj 2019 - 20:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Intressant.
Återkom gärna med dina erfarenheter sedan 👍🏻

Kul att läsa om lite andra märken 🙂

#3782

Postad 30 maj 2019 - 14:56

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Har själv en Napoleon Rouge och kvaliten är utmärkt. Du kommer bli överlycklig när du plockat ihop din och gjort första grillningen

#3783

Postad 03 juni 2019 - 16:09

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Första grillningarna gjordes i helgen. Rotisseriet var klockrent och det är jag glad att jag slog till på.

 

Dock känns det som om värmen i grillen är lite i underkant. Det tar ca 20 minuter att komma upp i  300-315 grader med alla fyra brännarna på fullt. Efter det händer det ingenting.

 

Jag har ingen erfarenhet av gasolgrill tidigare men det känns som om det borde gå en bit högre om man ska kunna bränna ur den ordentligt. Och frågan är hur det går när det är minusgrader ute.

 

Vad har du för temperaturer i din Rouge?



#3784

Postad 03 juni 2019 - 16:31

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Nu blir det iofs stekpannan och inte grillen, men Kötthallen säljer Kobe för 995kr/kg 😱



Max 1 bit per kund a 2hg dock.

#3785

Postad 03 juni 2019 - 16:34

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Fasen vad jag hade velat smaka på det nån gång!  :o  :D



#3786

Postad 03 juni 2019 - 16:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Första grillningarna gjordes i helgen. Rotisseriet var klockrent och det är jag glad att jag slog till på.

Dock känns det som om värmen i grillen är lite i underkant. Det tar ca 20 minuter att komma upp i 300-315 grader med alla fyra brännarna på fullt. Efter det händer det ingenting.


Tror det är rätt normalt .
Brukar ha igång min 15 minuter å då är den väl uppe i 275 grader.
Möjligt att jag kan pressa den lite mer .Men inte över 300 grader iaf .

Brukar grilla vintertid och det funkar .
Men har inte testat när det varit minus 20.

Har en Weber med 2 brännare .

En keramisk grill med kol kommer upp över 330 grader iaf

#3787

Postad 03 juni 2019 - 16:58

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Första grillningarna gjordes i helgen. Rotisseriet var klockrent och det är jag glad att jag slog till på.

Dock känns det som om värmen i grillen är lite i underkant. Det tar ca 20 minuter att komma upp i 300-315 grader med alla fyra brännarna på fullt. Efter det händer det ingenting.

Jag har ingen erfarenhet av gasolgrill tidigare men det känns som om det borde gå en bit högre om man ska kunna bränna ur den ordentligt. Och frågan är hur det går när det är minusgrader ute.

Vad har du för temperaturer i din Rouge?


Min weber Genesis 330 har inga bekymmer att ta sig över 300grader, brukar nå över 300 grader på 5-10min med 3 brännare av 4 igång om det inte blåser väldigt mycket, då tar det lite längre tid om jag inte startar den 4e brännaren.
Men jag antar att min weber kanske är lite mindre än din grill

#3788

Postad 03 juni 2019 - 18:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Fasen vad jag hade velat smaka på det nån gång! :o :D

Jösses vad gott och mört var bara förnamnet. När t.om frugan blir lyrisk så är det verkligen något speciellt.

Men aldrig att betala fullpris för en hel middag.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 03 juni 2019 - 18:15.


#3789

Postad 03 juni 2019 - 18:14

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Första grillningarna gjordes i helgen. Rotisseriet var klockrent och det är jag glad att jag slog till på.
 
Dock känns det som om värmen i grillen är lite i underkant. Det tar ca 20 minuter att komma upp i  300-315 grader med alla fyra brännarna på fullt. Efter det händer det ingenting.
 
Jag har ingen erfarenhet av gasolgrill tidigare men det känns som om det borde gå en bit högre om man ska kunna bränna ur den ordentligt. Och frågan är hur det går när det är minusgrader ute.
 
Vad har du för temperaturer i din Rouge?

Nu är det inte säkert att termometern i grillen stämmer. I ett test så hade Weber och Broil king mest felvisning på tempen. Din kanske är lite felvisande. Mest korrekt tempvisning i just det testet var Landmann men det var det enda den var bra på.

#3790

Postad 03 juni 2019 - 20:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0


Dock känns det som om värmen i grillen är lite i underkant.

Jag har ingen erfarenhet av gasolgrill tidigare men det känns som om det borde gå en bit högre om man ska kunna bränna ur den ordentligt.



Är tanken att bränna inför varje grillning och låta den stå kladdig imellan (bäst menar vissa) så kan du ju testa nästa gång och rapportera? Se vad tiden är till grillklart. Jag har weber kolgrill och även om det blir svinvarmt (för varmt ibland) så kan jag inte bränna bort allt gammalt men jag tror det har med själva gallret att göra också så det kan ju vara att det funkar bra med ditt ganska rejäla galler. Just på järnet är det ju säkert högre temp än i locket där väl termometern sitter?

Redigerat av Demon Slayer, 03 juni 2019 - 20:35.


#3791

Postad 04 juni 2019 - 10:13

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Jag hade nog tänkt bränna ur den efter grillningen är klar. Jag har också haft brikettgrill från weber tidigare och då fick man ju av praktiska skäl göra det före grillningen eftersom det bara är då det finns hög värme.

 

Jag tror ju inte att man enbart kan bränna bort allt, men att få upp riktigt hög värme brukar göra det lättare att få bort det mesta med borsten.

 

Efter att ha läst på en del så kanske temperaturen är helt ok för en gasgrill. Webers är enligt dem själva designade för en maxtemperatur på upp till 300C. Jag är nog lite skadad av den sjukt höga värmen man kan få upp med en väl tilltagen hög briketter :)

 

Jag räknade med en tillvänjningsperiod efter att ha grillat med kol i ett par decennier. Detta är nog en av sakerna som skiljer sig en del mellan teknikerna. Jag har som tur är en sizzle zone om jag saknar masungshettan :)



#3792

Postad 04 juni 2019 - 14:04

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Tror det är rätt normalt .
Brukar ha igång min 15 minuter å då är den väl uppe i 275 grader.
Möjligt att jag kan pressa den lite mer .Men inte över 300 grader iaf .

Brukar grilla vintertid och det funkar .
Men har inte testat när det varit minus 20.

Har en Weber med 2 brännare .

En keramisk grill med kol kommer upp över 330 grader iaf

Jodå, en ganska bra bit över :-)

Bifogad fil(er)



#3793

Postad 04 juni 2019 - 16:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
😲

#3794

Postad 05 juni 2019 - 17:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Med reservation för en viss felmarginal så kör min Weber i regel nålen i botten en bit förbi 400 grader, skall ta och mäta upp med två olika grilltermometrar oxå vid tillfälle. Bild från idag

Bifogad fil  90548895-8EB0-4485-83EF-8693AD1E9EAA.jpeg   184,41K   3 Antal nerladdningar

#3795

Postad 16 juni 2019 - 23:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ett tips, ha koll på grillen om ni ska bränna ur den efter att ha grillat lax. Blev bl.a av med ett parasoll... Lax är sjukt fett och brinner lääänge.

#3796

Postad 17 juni 2019 - 05:52

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Prova att köra en anka i grillen, där kan vi tala om jetmotor om man inte är med.. :D



#3797

Postad 17 juni 2019 - 07:32

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 1

Klippte tredjeplatsen i brisket i BBQ-SM i helgen. Första tävlingen, så jag är nöjd :)

 

Bifogad fil  2019-06-15 17.39.48.jpg   356,79K   2 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  Namnlös.jpg   382,51K   1 Antal nerladdningar

 

 



#3798

Postad 17 juni 2019 - 07:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Oj, grattis! :D
Va Martin Nordh med?
Brukar köpa pulled pork av honom, och långrillad julskinka till jul, fruktansvärd jäkla gott! :)

Redigerat av Garrett, 17 juni 2019 - 07:35.


#3799

Postad 17 juni 2019 - 07:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Klippte tredjeplatsen i brisket i BBQ-SM i helgen. Första tävlingen, så jag är nöjd :)

 

GRattis, klart impad! :)



#3800

Postad 17 juni 2019 - 07:37

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 1

Oj, grattis! :D
Va Martin Nordh med?
Brukar köpa pulled pork av honom, och långrillad julskinka till jul, fruktansvärd jäkla gott! :)

Ingen koll faktiskt. Det var verkligen fullt ös hela tiden med sina egna saker, och tack!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.