Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza Motorsport 7 (PC, Xbone, Xbone X)

258 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Forza Motorsport 7 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 6,14 (6) 365:-
Forza Motorsport 7 (PC) (PC-spel) 9 (0) Inga priser
Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 (0) Inga priser
Forza Motorsport 7 - Deluxe Edition (PC) (PC-spel) 9 (0) Inga priser
Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition (PC) (PC-spel) 9 3,5 (1) Inga priser
Forza Motorsport 7 - Deluxe Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 (0) Inga priser

#201

Postad 05 november 2017 - 22:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Auction house är buggat. La ett bud på en Jaguar D-type. Någon klåpare var tråkig och köpte ut den. Fick aldrig tillbaks mina satsade 325 000 kr. 



#202

Postad 06 november 2017 - 09:12

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Du får inte dina credits automatiskt. Du måste gå in på My bids eller något kommer inte exakt ihåg för att få tillbaka dina satsade credits

#203

Postad 06 november 2017 - 16:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Testade "8K" i helgen, dvs 4K med 200% resolution scale och ultra-inställningar.

 

Det ligger helt stabilt på 60fps, och fläktarna går knappt upp i varv, inte ens när det regnar (mer krävande). Tänk om alla spel var så bra optimerade...

 

Grafikkort: Asus Strix GTX 1080 Advanced Edition (~1970MHz boost clock i standard OC-profil).



#204

Postad 07 november 2017 - 12:32

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Undrar om det idag forzathon startar. Det ryktas om 1969 Ford mustang boss 302 och 1995 Nissan gtr lm, i veckans forzathon. Nissan bilen var med i den första veckans specialty dealer

#205

Postad 09 november 2017 - 21:10

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Köpte ultimate edition igår och jäklarns vad snyggt det är på X när regnet sveper in... Har saknat något liknande på ps4:an...

#206

Postad 19 november 2017 - 17:59

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Liberty walk 458an ser Nice ut

#207

Postad 21 november 2017 - 12:16

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Spelet verkar ha sålt rätt bra. Det högst säljande racing spelet än då länge verkar det som. Project cars 2 har inte ens kommit i närheten på sålda ex. Även om jag själv inte bryr mig värst om sålda exemplar. Tycker absolut Forza motorsport 7 är bättre än project cars 2. Gt sport vill jag testa men väntar till dom fått fler bilar.

#208

Postad 25 november 2017 - 16:22

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Någon som gjort det rival där du ska slå dan greenwalt på laguna seca. Du får endast använda dig av en otrimmad shelby gt350r.
Tiden att slå är 1:37:343. Lyckas slå det med 1:37:100 ganska svårt men ändå värt det sånt här gör ju spelet roligare. 3 olika bilar finns att vinna. Allasom deltar och sätter tid på denna rival event kommer att få 2010 Audi tt rs. Slår man en vis annan tid får man den här 2004 Ferrari 612. Slår man måltiden 1:37:343 får man även 2016 w motors Lykan hypersport

#209

Postad 28 november 2017 - 19:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Surt 75 sp från att låsa upp nästa serie. Måste man harva en hel serie då?

 

Japp går inte ens skippa race

 

Fast det här måste väl vara ett dåligt skämt? 50 poäng är jag ifrån och blir alltså tvingad att köra en hel serie till istället för bara ett lopp. Hur är det möjligt att de har så många lopp per serie när det ändå inte spelar någon roll ifall man vinner eller inte? Nu har jag aldrig slutat under topp 3, men händer det något då? Eller handlar det enbart om att samla ihop poäng, så ju sämre man är, desto fler lopp/serier måste man köra?

 

Låt säga att man teoretiskt kommer sist i alla serier och inte har nog för att låsa upp nästa nivå. Då kan man inte köra om specifika banor för att förbättra sina poäng utan måste köra om hela serier? Det smartaste vore såklart att de behandlade varenda lopp som en enskild del som man kan köra om med det systemet de har.

 

Med en 700 (minus reskins, ja 600+ iaf) bilar så tycker man att det borde vara givet att försöka få spelarna att köra så många bilar som möjligt, men istället gör de som Project Cars och har mängder av race per serie där man kör samma bil (såvida man inte köper en ny, men kör man bara karriären utan att fokusera på att skaffa pengar så har man inte råd med det för man måste köra tre-fyra race för att ha råd med en skruttbil på de lägre nivåerna såvida man inte använder mods. Ännu värre för de som inte är VIP).

 

För övrigt så skulle jag ha fått tillräckligt för att låsa upp nästa nivå egentligen, men jag trodde homologation gällde så att alla bilar var lika bra och köpte en skrotbil. Men så funkade det tydligen inte riktigt =P, hade ingen chans på raksträckorna.


Redigerat av Zoiler, 28 november 2017 - 19:53.


#210

Postad 28 november 2017 - 20:13

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Roligt rival event fick
Alla 3 reward bilarna
2010 Audi tt rs
2004 Ferrari 612
2016 w motors Lykan hypersport passar bra i min samling

#211

Postad 28 november 2017 - 20:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Händer inget mer än att du får mindre poäng. Blev ju att man kalkylera hej vilt. Kunde sluta 6a i något race om jag räkna kallt med att vinna resten. 

 

Har släppt Forza 7 för länge sen blev rätt enformigt bara grinding för att vinna bilar som man sen aldrig kommer hinna köra ändå. Släpptes ny patch för P Cars 2 så efter 12h racet i helgen så man får lite jullov från simracingen kanske man börjar klämma på de lite. Forza är mer av ett färdigt päron men de ruttnar snabbt. P Cars släpps som en kart och mognar eftersom.



#212

Postad 28 november 2017 - 20:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Har släppt Forza 7 för länge sen blev rätt enformigt bara grinding för att vinna bilar som man sen aldrig kommer hinna köra ändå. 

 

Men jag fattar inte varför de inte utnyttjar vad de har och bygger spelet kring det. Det är ju sjukt att inte ha ett varierande spelsystem när de har så mycket innehåll. Ibland känns det som att det inte är gamers som gör spelen.

 

Händer inget mer än att du får mindre poäng

 

 

Det är också smått ofattbart, finns ju då ingen riktig tävlingsnerv i karriären. "Straffet" för att inte lyckas är att köra fler events.



#213

Postad 28 november 2017 - 22:29

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Vet ej om jag kommer spela mer project cars 2. Tycker spelet saknar progression som både Forza och gt har. Så karriären har inget riktigt syfte i project cars enligt mig man vinner inga pengar eller bilar som Man gör i Forza eller gt. Finns inget riktigt mål med karriärläget alls enligt min mening. Gt har alltid varit den ledande på denna punkt. Racingen är bra i pcars. Men gt och Forza går helt ut på andra saker där handlar det mer om att samla ihop bilar och sen kunna utöka dom med mer prestanda och så. Vilket man bara kan glömma i pcars eller ac

#214

Postad 28 november 2017 - 23:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Så karriären har inget riktigt syfte i project cars enligt mig man vinner inga pengar eller bilar som Man gör i Forza eller gt. Finns inget riktigt mål med karriärläget alls enligt min mening.

 

Mm, håller med. Forza har bättre karriär än PC2 och målet att samla många bilar, men fortfarande inte bra nog imo. Det hade kunnat vara riktigt bra, men de har prioriterat väldigt konstigt, vilket leder till vad som känns som "grinding" som Oqvist säger.

 

Hur mycket credits får man på de högre cuperna? På standardinställningarna och de lägre divisionerna får man inte särskilt mycket iaf.



#215

Postad 29 november 2017 - 00:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Får mer på de högre cuperna. Sen kan du ju skapa egna event utanför karriären om du bara vill tjäna pengar/bilar. 



#216

Postad 29 november 2017 - 01:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Sen kan du ju skapa egna event utanför karriären om du bara vill tjäna pengar/bilar. 

 

Ja men då är det ju farming, det är fel speldesign imo.



#217

Postad 29 november 2017 - 03:00

Unregistered1d4d1f09
  • Unregistered1d4d1f09
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Det bästa sättet att tjäna credits är att sätta motståndarsvårigheten till Unbeatable och racelängden till Long. Då hinner man oftast ta sig till ledningen långt innan mållinjen (beror självklart på bil och bana, samt assists) utan att krascha sig fram.

#218

Postad 29 november 2017 - 09:14

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
För grinding är Indiana polis ovala bana den snabbaste sättet för pengar.
50 varv
Unbeatable svårighetsgrad
Använd dina bästa mods jag använder mig av 3 med 90% credits boost st. Ger cirka 630k i racet och då är inte milestones rewards inräknat. Mods paksen har blivit mycket bättre och master mods kostar endast 30k och kan ge mods med både 90-100% credit boost. Men det är klart för mycket grinding är jobbigt, använder mig av några mods i karriärläget också. Brukar få runt 40-50k för ett normalt långt race med 2-3 varv

#219

Postad 29 november 2017 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Grinding är ju det större av problemen så att lägga till mer grinding känns ju inte som en lösning. Jag har nog med pengar för att komma igenom karriären (särskilt som man fick 1 miljon av utvecklarna... som jag dock inte behövt ta av), men spelet är gjort för att du ska vara sparsam med pengarna om du inte grindar. Finns mycket bättre sätt att göra det på som hade gett mer variation.

 

Man kan skönja att de hade planer på att göra så att man kan köpa lootboxar för riktiga pengar. Tror till och med de sa i nån intervju att de planerade det efter ett tag. Men efter EA så lär det aldrig hända. Systemet är i grunden planerat för det dock, även om det är dugligt som det är utan att använda lootboxar.



#220

Postad 29 november 2017 - 16:13

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Grinding är ju det större av problemen så att lägga till mer grinding känns ju inte som en lösning. Jag har nog med pengar för att komma igenom karriären (särskilt som man fick 1 miljon av utvecklarna... som jag dock inte behövt ta av), men spelet är gjort för att du ska vara sparsam med pengarna om du inte grindar. Finns mycket bättre sätt att göra det på som hade gett mer variation.

Man kan skönja att de hade planer på att göra så att man kan köpa lootboxar för riktiga pengar. Tror till och med de sa i nån intervju att de planerade det efter ett tag. Men efter EA så lär det aldrig hända. Systemet är i grunden planerat för det dock, även om det är dugligt som det är utan att använda lootboxar.

Enda lootboxes jag använder är de som innehåller mods de blir värt det då du får betydligt mer tillbaka än vad du lägger ut. De andra är inte värda besväret. Du är inte ens tvungen att köpa dom då de innehåller samma bilar som du redan kan köpa i billaffären.
Det här med att folk tror att dom låser exklusiva bilar bakom lootboxes stämmer inte finns inget sätt att skynda på processen på att få tag i alla exklusiva bilar. Dom kommer endast bli tillgänliga via forzathon, specialty dealer eller rival events

#221

Postad 29 november 2017 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Du är inte ens tvungen att köpa dom då de innehåller samma bilar som du redan kan köpa i billaffären.
Det här med att folk tror att dom låser exklusiva bilar bakom lootboxes stämmer inte finns inget sätt att skynda på processen på att få tag i alla exklusiva bilar.

 

Det vet jag, det är inte det jag menar.

 

De har ett lootboxsystem, lootboxarna finns ju i spelet, de monetiserar det bara inte som de hade tänkt. Om det inte hade blivit någon backlash i början när VIP inte fick dubbel CR så hade det sett annorlunda ut idag. De hade planer på detta och det gör även dagens system lidande.

 

What's worrying about Forza Motorsport 7's ecosystem is its potential to expand in the future, opening up a clear route for monetization. In interviews prior to launch, Turn 10 has even explicitly expressed plans to re-implement a "Token" system fuelled by real-world currency, assumedly based on the sales of the prize crates.

 

 

Detta är vad jag menar:

 

They are "optional" but the removal of bonuses from taking assists off and adding fuel and damage disappeared, so it could be argued that the game is more grindy and less rewarding as a result. It's very easy to tweak an economy to make microtransactions more appealing



#222

Postad 29 november 2017 - 16:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Grinding är ju det större av problemen så att lägga till mer grinding känns ju inte som en lösning. Jag har nog med pengar för att komma igenom karriären (särskilt som man fick 1 miljon av utvecklarna... som jag dock inte behövt ta av), men spelet är gjort för att du ska vara sparsam med pengarna om du inte grindar. Finns mycket bättre sätt att göra det på som hade gett mer variation.

 

Man kan skönja att de hade planer på att göra så att man kan köpa lootboxar för riktiga pengar. Tror till och med de sa i nån intervju att de planerade det efter ett tag. Men efter EA så lär det aldrig hända. Systemet är i grunden planerat för det dock, även om det är dugligt som det är utan att använda lootboxar.

De gjorde väl så med tidigare Forza lir eller så minns jag fel det är bara car packs och vip blaj de tagit betalt för?

 

Fast går man till tidigare Forza lir så har de ju inte haft mer välutvecklade karriärlägen egentligen så de är väl egentligen brist på utveckling som gör att de känns lite dassigt. Totalt meningslösa lootboxes  är den stora nyheten liksom förutom de grafiska uppdateringarna då.

 

Tar vi karriären i Forza 7 så undrar jag om de inte går att ta sig igenom utan att köpa en enda bil utanför de man vinner i racen och de man vinner efter ex antal xp poäng. Jag köpte förvisso en del men många använde jag aldrig i racen men i själva karriären så satt jag aldrig fast någonstans behöva köra om lopp eller något för att få mer pengar det är designat för att alla mellan 5-85 ska kunna vinna.

För att köpa en specifik bil så slår nog Gran Turismo 6 världsrekord alla tider. Där kostade en bil 500 kr att köpa också :P. Och de var knappt en veckas körning för att grinda fram en 12 miljoner kr bil och då var du tvungen köra de som gav mest kr så värsta formens grind alltså.



#223

Postad 29 november 2017 - 16:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Tar vi karriären i Forza 7 så undrar jag om de inte går att ta sig igenom utan att köpa en enda bil utanför de man vinner i racen och de man vinner efter ex antal xp poäng. 

Det går inte, jag körde bara serier där jag ägde bilar tills jag inte längre kunde göra det (och vann allt) och var tvungen att köpa en bil.

 

Fast man får väl slumpmässiga bilar när man går upp i level så har man tur så...  ;)

 

 

Hur blir man VIP förresten? Går det enbart genom att köpa just nu 300 kr dyrare Ultimate Edition?


Redigerat av Zoiler, 29 november 2017 - 17:01.


#224

Postad 29 november 2017 - 17:02

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Jag kan hålla med om det konstigt dom har tagit bort bonusen på
Att köra utan assists. Bryr mig inte om att köpa lootboxes förutom dom billiga som ger mods man kännar ju stort på det. Men dom lootboxes med bilar eller driver gear bryr jag mig inte om att lägga pengarna på. Hade dom dock valt att göra bilar exklusiva till bara lootboxes hade man blivit irriterad.

#225

Postad 29 november 2017 - 17:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag kan hålla med om det konstigt dom har tagit bort bonusen på
Att köra utan assists.

 

Det är för att det ska ta längre tid så att folk ska tröttna på att grinda så att de senare skulle kunna ge alternativet att köpa lootboxes för riktiga pengar som gör att det går mycket snabbare. De bekräftade det själva i september. Tror inte direkt de kommer genomföra det efter EA som sagt.

 

“Once we confirm that the game economy is balanced and fun for our players out in the wild, we plan to offer Tokens [a real-money currency that works like CR] as a matter of player choice. Some players appreciate using Tokens as a way of gaining immediate access to content that may take many hours to acquire in the normal course of play. There will also be an option within the in-game menu to turn off Tokens entirely.”

 

https://www.gtplanet...-plans-forza-7/



#226

Postad 29 november 2017 - 18:08

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Vip medlemskap kan du skaffa oavsett version på spelet
Nästa carpack kommer på tisdag tror jag om dom inte gör som sist där car pass ägarna redan fick bilar sent på fredagen

#227

Postad 29 november 2017 - 19:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Vip medlemskap kan du skaffa oavsett version på spelet

 

Ah, 20 dollar alltså.



#228

Postad 29 november 2017 - 19:22

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Tror det ja

#229

Postad 30 november 2017 - 16:32

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Hmmm, min savefile blev korrupt så spelet gick inte att starta. Var tvungen att ta bort den från molnet och vips så förlorade man hela kassan på drygt 1miljon :/



#230

Postad 02 december 2017 - 08:52

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Hmmm, min savefile blev korrupt så spelet gick inte att starta. Var tvungen att ta bort den från molnet och vips så förlorade man hela kassan på drygt 1miljon :/

Ouch  - går det inte att kontakta någon helpdesk eller liknanför att få det fixat? Om inte så är nog det enda positiva med mikrotransaktioner att hade de haft dem hade de nog behövt ha en support där liknande går att fixa...



#231

Postad 06 december 2017 - 19:44

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Car packen var usel. Specialty dealer var bra aston Martin one77 måste man ju köpa. Uppdateringen var bra leagues. Och nu kan man köra med upp till 1000 varv eller 24 timmar free play eller multiplayer

#232

Postad 19 december 2017 - 20:33

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

  • 497 inlägg
  • 0
Det kanske har varit uppe tidigare, men tanken slog mig att jag har ett Samsung GearVR, Xbox One och FM7. Vore fränt om det gick att koppla ihop :-)

#233

Postad 12 juli 2018 - 20:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Varför är Renault RS 1.7 formel 1 bilen dyrare att köpa i auction house än i karriären? I karriären kostar den 1500000 kr? Alla kör buyouts på 1650000 och de verkar tendera gå dit.



#234

Postad 14 juli 2018 - 22:45

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Varför är Renault RS 1.7 formel 1 bilen dyrare att köpa i auction house än i karriären? I karriären kostar den 1500000 kr? Alla kör buyouts på 1650000 och de verkar tendera gå dit.

Ja har märkt det själv ibland med. Härligt med nya kostnadsfria 2019 Porsche 911 gt3 rs. Och från top gear car pack så gillar jag verkligen 2017 Ferrari 812 superfast samt 2018 mclaren 720s. En bra uppdatering som även tog bort de låsta bilarna

#235

Postad 31 juli 2018 - 22:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

De tog bort de låsta för att de ska ta bort price crates tydligen vilket är lite imponerande.

 

Fick en dublett av 2017 acura nsxn. Den ena går att sälja på auktion. Den andra kan jag bara ta bort inte sälja eller auktionera. Frågan är om jag tappar bägge bilarna om jag auktionerar bort ena? Försöker jag sälja så är den värd 100 cr...

 

Inhandlat en TS-PC och oj vilket lyft för Forza 7 jämte TXn. Det lir där de klaffade som bäst känns de som av de jag testa hittills blir nästan sugen på att köra lite mer forza 7. Överlag är det ju som man kan förvänta en bättre rattbas. 599xx Alcantaran är riktigt skön också.



#236

Postad 01 augusti 2018 - 11:07

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

De tog bort de låsta för att de ska ta bort price crates tydligen vilket är lite imponerande.

Fick en dublett av 2017 acura nsxn. Den ena går att sälja på auktion. Den andra kan jag bara ta bort inte sälja eller auktionera. Frågan är om jag tappar bägge bilarna om jag auktionerar bort ena? Försöker jag sälja så är den värd 100 cr...

Inhandlat en TS-PC och oj vilket lyft för Forza 7 jämte TXn. Det lir där de klaffade som bäst känns de som av de jag testa hittills blir nästan sugen på att köra lite mer forza 7. Överlag är det ju som man kan förvänta en bättre rattbas. 599xx Alcantaran är riktigt skön också.


Nu kommer det inget Forza motorsport 8 2019. Så dom kommer ju kunna jobba lite på Forza motorsport 7, tycker spelet har blivit bättre de senaste månaderna. Problemet är dock att horizon 4 släpps snart. Och då kommer man nog gå över till det ett bra tag

#237

Postad 08 augusti 2018 - 23:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Är ingen brådska med Forza 8 så de var klokt . Kom tydligen en AMR 1 med senaste patchen som inte var den mest spännande. Vill ha tag i 250 GTOn innan jag får AMR 1 så jag hade tur och de verkar inte släppts ännu? Inte på windows store iaf? Är på gränsen till level 24 och då blir de en annan bil antar jag.

 

Nu om ni bara kan gå man ur husa och buda på min Acura NSX Forza edition så jag har råd med GTOn ;) 

 

Vad är max man kan få ut på forza hub? Får ut 225 000 har en bit kvar till tier 10.



#238

Postad 09 augusti 2018 - 17:40

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Är ingen brådska med Forza 8 så de var klokt . Kom tydligen en AMR 1 med senaste patchen som inte var den mest spännande. Vill ha tag i 250 GTOn innan jag får AMR 1 så jag hade tur och de verkar inte släppts ännu? Inte på windows store iaf? Är på gränsen till level 24 och då blir de en annan bil antar jag.

Nu om ni bara kan gå man ur husa och buda på min Acura NSX Forza edition så jag har råd med GTOn ;)

Vad är max man kan få ut på forza hub? Får ut 225 000 har en bit kvar till tier 10.


Vet ej vilket man kan få som mest jag får 275,000 i veckan.
Igår kom även den nya driftfjädringen och time attack. Fast inget om det nya drag race läget än, kommer kanske nästa månad

#239

Postad 09 augusti 2018 - 17:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Läst någonstans att upp till 500 000CR?

 

Fick för mig att jag ville ha 250 GTOn som var på rabatt. Bra drygt dock då jag måste vänta på forza hub rewards och annat innan jag kan köra något.



#240

Postad 14 augusti 2018 - 11:14

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Läst någonstans att upp till 500 000CR?

Fick för mig att jag ville ha 250 GTOn som var på rabatt. Bra drygt dock då jag måste vänta på forza hub rewards och annat innan jag kan köra något.


Jag brukar grinda på indianapolis oval med master mods 240-300% credits boost
50 varv ger runt en miljon och det är gjort på runt 35 minuter

#241

Postad 23 januari 2019 - 19:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Fick tag på emuwheel. Helt fantastiskt simucube osw direct drive ratten fungerade alldeles strålande både med F7 och FH 4. De var lite kämp att få FH 4 att hitta den bara.



#242

Postad 10 februari 2019 - 14:12

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Jag har över 700 bilar och runt 750 miljoner, ledsnade ganska fort på spelet, för mycket arcad känsla när man kör med ratt och pedaler, då är Project cars mycket bättre, visst är de kul att kunna trimma och ändra på bilarna men man kan ju aldrig nyttja de i karriär läget vilket är trist.

#243

Postad 30 juli 2021 - 17:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Bumpar om nån är sugen på att köpa billigt!

Det försvinner förgott ifrån ms-store om 6veckor. Så det reas ut nu för under en 100ing(standard ed). (man kan ladda ner det efteråt också)

#244

Postad 30 juli 2021 - 18:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Kommer inte va kvar på gamepass? Tror jag köpt det dock får kolla.

#245

Postad 30 juli 2021 - 18:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Synd att de äldre Forza spelen försvinner.

Horizon 3 försvann ju för ett tag sen, pga licensen gått ut.



#246

Postad 31 juli 2021 - 08:37

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Kommer inte va kvar på gamepass? Tror jag köpt det dock får kolla.


Nej, försvinner från game pass också. Antar att de inte kommit på game pass eller kommit så långt med det när licenserna för bilar förhandlades.

Har man köpt något DLC tidigare så kommer man få spelet, ska skickas ut mail med token snart.

#247

Postad 31 juli 2021 - 09:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 1

Utvecklingen med "digitala" releaser:

 

Bifogad fil  hPSnFhH.gif   868,13K   1 Antal nerladdningar



#248

Postad 31 juli 2021 - 19:20

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Utvecklingen med "digitala" releaser:

 

attachicon.gifhPSnFhH.gif

 

Hur menar du? Har man köpt det så har man kvar det. Bara att man inte kan köpa det. Tar fysiska kopior slut i butiker så får man liknande problem. 

 

Däremot är det ju ett problem för Game Pass, får hoppas de löser det bättre för framtida Forza spel. 



#249

Postad 31 juli 2021 - 19:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Man kan ju tycka folk har haft mycket tid att dema det på gamepass. Att spel kommer och försvinner där känns naturligt.

#250

Postad 31 juli 2021 - 20:28

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Jo, fast MS har väl sagt att deras spel ska finnas kvar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.