Kommentarer till Terapikammaren 2 av DPC
Postad 08 januari 2025 - 09:54
Snyggt tak.
Har själv lite liknande ideer, men vad för list har du använt för att klämma fast tyget med ?
Postad 08 januari 2025 - 10:46
Grymt snyggt och "cleant", förstår valet av Sony projektorn.
Tack, det blev verkligen cleant. Projektorn levererar och tonemappningen funkar riktigt bra.
Postad 08 januari 2025 - 10:51
Snyggt tak.
Har själv lite liknande ideer, men vad för list har du använt för att klämma fast tyget med ?
Det är riktigt hög finish samt att det äter upp allt ljus. Ska upplevas IRL.
Det är plastlister som är avseeda för tyget. De kommer i längder om 245 cm, så man får såga till dem och gera i hörnen. De har en del för att fästa mot det du tänkt fästa dem i och sen en del där du pressar in tyget i ett hålrum som har en läpp som fungerar som en backventil.
Jag har haft två versioner av listerna. Leverantören hade bytt denna gång så de ser olika ut. De nya är lite bättre för att fästa men har nackdelen att hålrummet är kanske hälften så stort så man måste klippa tyget närmare än tidigare. Det blir särskilt noga när man vill dela list för två delar tyg.
Jag kan posta en tvärssnittsbild av listerna om du vill.
Postad 09 januari 2025 - 09:51
Gissade att det var någon typ av klämlist.
kan det vara denna t.ex. ?
https://www.swaldeco...ral-fabric-108b
eller denna
https://www.swaldeco...ing-system-200b
Redigerat av Globe, 09 januari 2025 - 09:54.
Postad 09 januari 2025 - 17:04
Försöker lägga in en bild på listerna..
Bifogad fil(er)
Redigerat av DPC, 09 januari 2025 - 17:07.
Postad 16 januari 2025 - 08:31
De är köpta direkt av en person som distar produkterna, både tyg och lister. Var han köper ifrån vet jag inte.
Ta ett PM till mig om du vill veta mer.
Postad 19 januari 2025 - 16:47
Måste titta på Carima tyget.
Ser så fruktansvärt bra ut.
Du har ingen skräpbit kvar?
Kan du berätta mera om att du dämpat för mycket?
Postad 19 januari 2025 - 21:31
Lång historia men lite kort, när jag byggde stegade väggarna så var tanken att utöka ytan med absorbering och även addera diffusorer på del av ytan för att behålla liv. Jag testade med ökad mängd men tyckte det dödade för mkt så jag tog bort absorbenter i stegen i omgångar. Och till sist var jag tillbaka där jag började. Plus diffusorerna som också fick ta en del av ytan.
Vidare tyckte den akustiker jag anlitade att jag borde ha dubbla lager absorbent på baffeln. Men den planen la jag ned efter alla tester jag gjorde med sidoväggarna i stegen.
Nu fick jag support att göra en ny mätning med rew i julas och då mätte vi upp rt60 till ca 160-170 ms. Tanken var att landa på 200 så rummet är lite mer dämpat än tänkt. Men det viktigaste är att det låter bra med kontroll i fronten och forfarande låter levande.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar