Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Samsung UBD-K8500

252 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 25 november 2016 - 02:50

C0LD
  • C0LD
  • AnvĂ€ndare

  • 135 inlĂ€gg
  • 0

2490:- hos Hifiklubben. Dock utan filmerna verkar det som ;)

https://www.hifiklub...lu-ray-spelare/

 

EDIT: Dom ingick tydligen. StÄr det lite lÀngre ner pÄ sidan.


Redigerat av C0LD, 25 november 2016 - 02:51.


#102

Postad 25 november 2016 - 03:53

Unregistered94f9f4c4
  • Unregistered94f9f4c4
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 1

2490:- hos Hifiklubben. Dock utan filmerna verkar det som ;)
https://www.hifiklub...lu-ray-spelare/

EDIT: Dom ingick tydligen. StÄr det lite lÀngre ner pÄ sidan.

Klipper nog den....😎

Redigerat av Unregistered94f9f4c4, 25 november 2016 - 03:53.


#103

Postad 25 november 2016 - 19:49

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlĂ€gg
  • 0
SjĂ€lv Ă€r jag lite sugen att slĂ„ till endast för filmerna, dead cool och revenance har jag aldrig hört talas om ens. 😆

#104

Postad 26 november 2016 - 09:30

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 0
2500kr Àr billigt som bara den. Men lite underligt HD filmer som ingÄr alltsÄ vanlig blu-ray plus helt felstavade namn ;)

#105

Postad 26 november 2016 - 10:04

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • LĂ€rjunge

  • 292 inlĂ€gg
  • 0

2500kr Àr billigt som bara den. Men lite underligt HD filmer som ingÄr alltsÄ vanlig blu-ray plus helt felstavade namn ;)

Jo 2 av 3 filmer Àr felstavade. Det ska vara Deadpool, nÄgon av de 3 X-men filmerna och The Revenant.

I alla 4K filmer jag har Àr det med 2 skivor, den ena med 4K versionen av filmen och den andra med blu-ray versionen.


Redigerat av Unregistered64f891a5, 26 november 2016 - 10:05.


#106

Postad 26 november 2016 - 13:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0
Funkar netflix och hbo nordic pÄ denna? :)
Skulle kanske byta ut ps3an som bd spelare... mem vill ha en bd spelare som har netflix och hbo nordic.

#107

Postad 26 november 2016 - 19:05

Unregistered94f9f4c4
  • Unregistered94f9f4c4
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Bara filmerna Ă€r ju 900pix, hoppas den anlĂ€nder snart för Jason Bourne skall inhandlas pĂ„ UHD!! 😎😊😁

#108

Postad 26 november 2016 - 22:59

Paullus
  • Paullus
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Inköpt  :)



#109

Postad 26 november 2016 - 23:24

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • LĂ€rjunge

  • 292 inlĂ€gg
  • 0

Funkar netflix och hbo nordic pÄ denna? :)
Skulle kanske byta ut ps3an som bd spelare... mem vill ha en bd spelare som har netflix och hbo nordic.

Netflix app ja, Hbo Nordic app nej. Man kan ju iofs köra Hbo via webblÀsaren.....


Redigerat av Unregistered64f891a5, 26 november 2016 - 23:25.


#110

Postad 27 november 2016 - 08:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Netflix app ja, Hbo Nordic app nej. Man kan ju iofs köra Hbo via webblÀsaren.....

 

Ok... bestĂ€llde en iaf... för det priset sĂ„!  :D FĂ„r testa hur det blir genom webblĂ€saren :)

Redbull TV app hade varit trevligt med.  :)

Funkar den bra till streamat material frÄn Nas med? Och blir det rÀtt bildfrekvens dÄ? TÀnker pÄ 23.976, 50, 60. :)

Har annars mediaspelare för det ÀndamÄlet, men ÀndÄ :)

Nu har jag ingen UHD projje, men en UHD tv... kĂ€nner den av sjĂ€lv vilken upplösning den ska köra tro, nĂ€r man vĂ€xla mellan dom..? Annars fĂ„r jag köra pĂ„ 1080p. 

Trevligt med Deadpool! Bara sett den en gĂ„ng, men den Ă€r suverĂ€n, sĂ„ den kommer jag se direkt nĂ€r tid finnes nĂ€r den kommit! :D 


Redigerat av Garrett, 27 november 2016 - 08:41.


#111

Postad 28 november 2016 - 15:18

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Ingen hĂ€r som testat streama material, typ MKV eller BD frĂ„n NAS/server, och kan uttala sig hur det funkar, om det funkar..? Är grymt nyfiken pĂ„ det.   :ph34r:  :P


Redigerat av Garrett, 28 november 2016 - 15:18.


#112

Postad 28 november 2016 - 17:37

guth
  • guth
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0

Ingen hĂ€r som testat streama material, typ MKV eller BD frĂ„n NAS/server, och kan uttala sig hur det funkar, om det funkar..? Är grymt nyfiken pĂ„ det.   :ph34r:  :P

 

Jag Àr sjÀlv mycket intresserad av detta, och letade en hel del efter info om detta förra veckan. Jag kom fram till att den tydligen ska vara riktigt bra pÄ att spela upp egen media, frÄn server eller USB. Och till skillnad frÄn Panasonic's UHD-BD-spelare sÄ ska den anvÀnda rÀtt uppspelningsfrekvens, nÄgot som Àr extremt viktigt för mig. (Jag förstÄr inte att mÄnga inte verkar bry sig.)

 

Men helt sÀker Àr jag inte förrÀn jag fÄtt hem den jag bestÀllde i fredags. Jag kan rapportera dÄ. Fast nu ser jag att du visst redan bestÀllt en, sÄ du lÀr ju mÀrka sjÀlv... :)


Redigerat av guth, 28 november 2016 - 17:38.


#113

Postad 28 november 2016 - 17:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr sjÀlv mycket intresserad av detta, och letade en hel del efter info om detta förra veckan. Jag kom fram till att den tydligen ska vara riktigt bra pÄ att spela upp egen media, frÄn server eller USB. Och till skillnad frÄn Panasonic's UHD-BD-spelare sÄ ska den anvÀnda rÀtt uppspelningsfrekvens, nÄgot som Àr extremt viktigt för mig. (Jag förstÄr inte att mÄnga inte verkar bry sig.)

 

Men helt sÀker Àr jag inte förrÀn jag fÄtt hem den jag bestÀllde i fredags. Jag kan rapportera dÄ. Fast nu ser jag att du visst redan bestÀllt en, sÄ du lÀr ju mÀrka sjÀlv... :)

 

Exakt, rÀtt hz Àr grymt viktigt tycker jag med... :)

Skulle den fixa detta kanske man inte behöver streamer... har ju HTPC med, men bilden blir bĂ€ttre med standalone streamer tycker jag :) 



#114

Postad 28 november 2016 - 19:49

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

  • 1 236 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr sjÀlv mycket intresserad av detta, och letade en hel del efter info om detta förra veckan. Jag kom fram till att den tydligen ska vara riktigt bra pÄ att spela upp egen media, frÄn server eller USB. Och till skillnad frÄn Panasonic's UHD-BD-spelare sÄ ska den anvÀnda rÀtt uppspelningsfrekvens, nÄgot som Àr extremt viktigt för mig. (Jag förstÄr inte att mÄnga inte verkar bry sig.)

 

Men helt sÀker Àr jag inte förrÀn jag fÄtt hem den jag bestÀllde i fredags. Jag kan rapportera dÄ. Fast nu ser jag att du visst redan bestÀllt en, sÄ du lÀr ju mÀrka sjÀlv... :)

ser fram mot din rapport! :-)



#115

Postad 28 november 2016 - 20:35

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlĂ€gg
  • 0

Jag har Samsung 8500 sedan en tid. Netflix 4k fungerar bra och det gÄr att strömma frÄn en dator med Plex. Det gÄr bra med 4k material frÄn en egen videokamera och jag har ocksÄ provat med en 4k film som jag "hittade". Det krÀver dock att du har bra bredband.

 

Jag tycker bilden med BD-material Ă€r riktigt bra men Ă€r fortfarande inte nöjd med HDR pĂ„ 4k-filmer. Men det Ă€r nog mest pga att jag kör pĂ„ en projektor, JVC X5000, som inte riktigt vill med HDR. 



#116

Postad 28 november 2016 - 20:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Jag har Samsung 8500 sedan en tid. Netflix 4k fungerar bra och det gÄr att strömma frÄn en dator med Plex. Det gÄr bra med 4k material frÄn en egen videokamera och jag har ocksÄ provat med en 4k film som jag "hittade". Det krÀver dock att du har bra bredband.

 

Jag tycker bilden med BD-material Ă€r riktigt bra men Ă€r fortfarande inte nöjd med HDR pĂ„ 4k-filmer. Men det Ă€r nog mest pga att jag kör pĂ„ en projektor, JVC X5000, som inte riktigt vill med HDR. 

 

Intressant, Àndrar sig hz med, sÄ det Àr samma som materialet nÀr man streamar frÄn NAS? :)



#117

Postad 28 november 2016 - 20:55

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlĂ€gg
  • 0

Om du menar 23.976 Hz sĂ„ verkar det sĂ„, inga hack eller likĂ€nde, bra flyt. OcksĂ„ 2160p30 fungerade bra, det egeninspelade. 



#118

Postad 28 november 2016 - 20:59

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Om du menar 23.976 Hz sĂ„ verkar det sĂ„, inga hack eller likĂ€nde, bra flyt. OcksĂ„ 2160p30 fungerade bra, det egeninspelade. 

 

Nice... anvÀnder plex ibland. :)

GĂ„r det leta upp filmerna genom nĂ€tverket  pĂ„ dator/nas utanför plex med pĂ„ nĂ„t sĂ€tt? :) Typ blĂ€ddra fram filmer frĂ„n datorn? Har massa konserter/musikvideos som plex inte vill identifiera, sĂ„ hittar jag inte dom i det programmet...  :ph34r:


Redigerat av Garrett, 28 november 2016 - 21:02.


#119

Postad 29 november 2016 - 07:29

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr sjÀlv mycket intresserad av detta, och letade en hel del efter info om detta förra veckan. Jag kom fram till att den tydligen ska vara riktigt bra pÄ att spela upp egen media, frÄn server eller USB. Och till skillnad frÄn Panasonic's UHD-BD-spelare sÄ ska den anvÀnda rÀtt uppspelningsfrekvens, nÄgot som Àr extremt viktigt för mig. (Jag förstÄr inte att mÄnga inte verkar bry sig.)

 

Men helt sÀker Àr jag inte förrÀn jag fÄtt hem den jag bestÀllde i fredags. Jag kan rapportera dÄ. Fast nu ser jag att du visst redan bestÀllt en, sÄ du lÀr ju mÀrka sjÀlv... :)

 

Har din blivit skickad? SĂ„g att dom fĂ„tt in i lager igĂ„r... bestĂ€llde i söndags, men min har inte blivit skickad Ă€nnu. 



#120

Postad 29 november 2016 - 07:58

Pontusmedpp
  • Pontusmedpp
  • Amatör

  • 56 inlĂ€gg
  • 0

Ingen hĂ€r som testat streama material, typ MKV eller BD frĂ„n NAS/server, och kan uttala sig hur det funkar, om det funkar..? Är grymt nyfiken pĂ„ det.   :ph34r:  :P

 

Jag undrar lite över samma frĂ„ga. Kan jag anvĂ€nda en UBD-K8500 som mediacenter? Jag stĂ„r i valet att kombinera en Nvidia Sheild eller motsvarande för att spela upp 4K content jag har digitalt pĂ„ min WD NĂ€tverksdisk (noter ej ett presternade NAS, dĂ€rför kan inte den stĂ„ för transcoding https://www.prisjakt...WD my clound 2t

Kan jag dĂ„ istĂ€llet  komma undan och bara anvĂ€nda "Multimedia" delen av denna enhet för mitt önskemĂ„l? (Om jag endast vill spela upp filer)
Eller Àr det ett NAS med Plex Media Server installerat sen Plexappen som gÀller?
Skaffar jag en Nvidia Shield kan jag ju anvÀnda KODI för att hÀmta mina lokala filer nÀmligen.

Tack pÄ förhand!



#121

Postad 30 november 2016 - 14:36

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker den gör ett bra jobb med att spela upp filmer via flex och netflix 4k blir bra det ocksĂ„. OM den Ă€r mycket bĂ€ttre eller sĂ€mre Ă€n andra lösningar kan jag inte ge sĂ„ mycket information om dĂ„ jag inte har andra burkar att göra A-B-A prov med. Det blev i alla fall bra mycket bĂ€ttre Ă€n att köra en Macbook pro direkt via HDMI bĂ„de med OSX och windows. VLC hackade och höll pĂ„ dĂ„ det gör det inte via plex. 



#122

Postad 30 november 2016 - 19:53

guth
  • guth
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0

Har din blivit skickad? SĂ„g att dom fĂ„tt in i lager igĂ„r... bestĂ€llde i söndags, men min har inte blivit skickad Ă€nnu. 

 

Nej, min har inte blivit skickad vad jag vet, och nÀr jag loggar in pÄ deras webb sÄ kan jag inte se bestÀllningen lÀngre. Skumt. Jag har precis mailat och frÄgat.



#123

Postad 30 november 2016 - 20:18

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Nej, min har inte blivit skickad vad jag vet, och nÀr jag loggar in pÄ deras webb sÄ kan jag inte se bestÀllningen lÀngre. Skumt. Jag har precis mailat och frÄgat.

 

Ok... fick mail igÄr att mitt paket va pÄ vÀg... min inte kommit upp sÄ man kan spÄra det Ànnu.

Edit: PĂ„ Postnord stĂ„r det "invĂ€ntar försĂ€ndelse" om jag har tur kanske den kommer innan helgen iaf...  :ph34r:


Redigerat av Garrett, 30 november 2016 - 20:22.


#124

Postad 30 november 2016 - 21:38

Unregistered94f9f4c4
  • Unregistered94f9f4c4
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Fick min frÄn Hifiklubben idag, verkar trevlig och lÀtt att installera

#125

Postad 30 november 2016 - 22:30

Paullus
  • Paullus
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Min kom igÄr, men dÄ bor jag i sydligaste Sverige. HÄller med, enkel att installera och mycket nöjd med första intrycken.



#126

Postad 01 december 2016 - 05:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0
Trevligt! :)
Kunde ni spÄra pÄ posten innan den kom?
Kanske inte hinner reggas innan den Àr framme, iom dom verkar skicka frÄn lager i Danmark..?

Redigerat av Garrett, 01 december 2016 - 05:29.


#127

Postad 01 december 2016 - 06:35

FredrikVBG
  • FredrikVBG
  • Wannabe

  • 20 inlĂ€gg
  • 0

Trevligt! :)
Kunde ni spÄra pÄ posten innan den kom?
Kanske inte hinner reggas innan den Àr framme, iom dom verkar skicka frÄn lager i Danmark..?


Jag fick min redan i mĂ„ndags förmiddag, bestĂ€llde runt kl.11 pĂ„ fredagen (👍 för det) Paket har levererats frĂ„n GBG, tror det Ă€r postens kontor ligger i Danmark. Jag bor förövrigt ca.12 mil borr om GBG.

#128

Postad 01 december 2016 - 06:46

Paullus
  • Paullus
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Trevligt! :)
Kunde ni spÄra pÄ posten innan den kom?
Kanske inte hinner reggas innan den Àr framme, iom dom verkar skicka frÄn lager i Danmark..?

Nej det kunde jag inte. Det stod bara att den var under transport.



#129

Postad 01 december 2016 - 08:27

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlĂ€gg
  • 0
Är den hĂ€r ett givet köp om man sitter pĂ„ en 2016 Samsung 4K HDR TV?

#130

Postad 01 december 2016 - 09:23

Pontusmedpp
  • Pontusmedpp
  • Amatör

  • 56 inlĂ€gg
  • 0

Är den hĂ€r ett givet köp om man sitter pĂ„ en 2016 Samsung 4K HDR TV?

Med rÀtt film (titta reviews pÄ hur vÀl de lyckats konvertera den till 4K, vissa Àr uppskalade), kan du utnyttja din TV till max vilket mÄste vara mÄlet :)
Alltid svagaste lÀnken i kedjan som sÀtter nivÄn!



#131

Postad 01 december 2016 - 09:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Har  1080p projje, men vill byta ut ps3an som BD spelare, och för priset pĂ„ denna kĂ€nns det som ett bra köp, innan jag ens fĂ„tt hem den :)

Har visserligen samsung 55" tv som Ă€r 4k och hdr... men ser ingen skillnad pĂ„ 1080p eller 4k pĂ„ den storleken pĂ„ över 3m, som vi sitter hĂ€r frĂ„n soffa till tv/duk... 



#132

Postad 01 december 2016 - 09:39

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlĂ€gg
  • 0

Är den hĂ€r ett givet köp om man sitter pĂ„ en 2016 Samsung 4K HDR TV?

 

Ja, i alla fall i fredags dÄ den hittades för 2.500:- Med en Samsung TV fungerar fjÀrr etc helt smÀrtfritt ocksÄ.


Har  1080p projje, men vill byta ut ps3an som BD spelare, och för priset pĂ„ denna kĂ€nns det som ett bra köp, innan jag ens fĂ„tt hem den :)

Har visserligen samsung 55" tv som Ă€r 4k och hdr... men ser ingen skillnad pĂ„ 1080p eller 4k pĂ„ den storleken pĂ„ över 3m, som vi sitter hĂ€r frĂ„n soffa till tv/duk... 

Finns bara tvÄ lösningar a) flytta nÀrmare TV:n, B) köp större TV eller varför inte proj med 120'' duk.

 

Ja, eller kanske c) var nöjd med att du har en "retina"-lösning dvs. att bilden Ă€r skarpare Ă€n vad du kan upplösa med ögonen och du alltsĂ„ inte behöver bĂ€ttre. 



#133

Postad 01 december 2016 - 09:46

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Ja, i alla fall i fredags dÄ den hittades för 2.500:- Med en Samsung TV fungerar fjÀrr etc helt smÀrtfritt ocksÄ.


Finns bara tvÄ lösningar a) flytta nÀrmare TV:n, B) köp större TV eller varför inte proj med 120'' duk.

 

Ja, eller kanske c) var nöjd med att du har en "retina"-lösning dvs. att bilden Ă€r skarpare Ă€n vad du kan upplösa med ögonen och du alltsĂ„ inte behöver bĂ€ttre. 

 

Sjukt nöjd med projj... vill ju ha wooow kĂ€nsla nĂ€r man kollar pĂ„ film, sitter pĂ„ 104" duk... sĂ„ pluttigt med 55" Ă€ven om man flyttar nĂ€rmre... :ph34r:  Ă€ven om vi skulle ha en 70" tv skulle det kĂ€nnas för litet nĂ€r vi kollar pĂ„ film, och trĂ„kigt att ha samma storlek nĂ€r man kollar pĂ„ film, som nĂ€r man kollar pĂ„ nyheterna :D... och 4k projjar Ă€r lite vĂ€l dyrt idag... :P FĂ„r vĂ€l se om nĂ„gra Ă„r om dom gĂ„tt ner under 15... kanske tar en jĂ€kla tid tills dess...

Fast kan bli intressant och se hur det blir med hdr och 4k pÄ tvn ÀndÄ... men film ska ses pÄ projj... :P

TĂ€nkte som sagt byta ut ps3an som BD spelare... sĂ„ varför inte slĂ„ till pĂ„ denna liksom, 2500... sjukt bra pris, med 3 UHD filmer till... :) 


Redigerat av Garrett, 01 december 2016 - 09:50.


#134

Postad 01 december 2016 - 10:38

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlĂ€gg
  • 0
Tackar för uppbackning! FÄr kolla om det gÄr att pruta ned denna till 2.500 pÄ nÀrmsta EG dÄ! Passar nog pÄ och köper en Chromecast Ultra ocksÄ nÀr jag ÀndÄ Àr igÄng. Behöver en extra puck till barnens TV sÄ dÄ fÄr de ta över den jag redan har.

#135

Postad 01 december 2016 - 12:29

Tore3
  • Tore3
  • ForumrĂ€v

  • 853 inlĂ€gg
  • 0
NÀr jag fick min spelare hÀromdagen hörde jag att det rasslade i spelaren nÀr men vickade Ät nÄn kant som det var nÄgonting löst i denna. Ska det va sÄ ni som redan Àr igÄng med era? Törs man starta upp den, det kan ju vara nÄn metallbit i vÀrsta fall med kortis som följd...

Det Àr nog bÀst att ta in den till MM sÄ fÄr dom öppna den o kolla.

Redigerat av Tore3, 01 december 2016 - 12:33.


#136

Postad 01 december 2016 - 15:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

NÀr jag fick min spelare hÀromdagen hörde jag att det rasslade i spelaren nÀr men vickade Ät nÄn kant som det var nÄgonting löst i denna. Ska det va sÄ ni som redan Àr igÄng med era? Törs man starta upp den, det kan ju vara nÄn metallbit i vÀrsta fall med kortis som följd...

Det Àr nog bÀst att ta in den till MM sÄ fÄr dom öppna den o kolla.

 

Ja, gör det... sĂ„ fort som möjligt...  :ph34r:

 

Min har inte kommit Ă€n.... iaf inte fĂ„tt mess...men kom pĂ„ det nĂ€r jag bestĂ€llde, sĂ„ nĂ€r man skulle fylla i mobilnumret... sĂ„ stod dĂ€r ju redan +46, dĂ„ mĂ„ste det bli att man fyller i resten utan nollan, alltsĂ„ 763 osv i det fĂ€ltet, och inte 0763... men kanske missuppfattade den biten..?  :ph34r:

Jag va inte medlem pĂ„ hifiklubben nĂ€r jag bestĂ€llde i mĂ„ndags... men blev det idag. och nu va dĂ€r inget sĂ„n dĂ€r +46 innan man ska fylla i numret nĂ€r man reggade sig...  :unsure:


Redigerat av Garrett, 01 december 2016 - 15:57.


#137

Postad 01 december 2016 - 21:01

Paullus
  • Paullus
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ocksĂ„ en 1080 proje, en Epson TW9200 och den kan hantera 10 bitars signal. Jag ska göra tester vad det lider men andra som testat rapporterar skillnad i bilden, till det bĂ€ttre  :)



#138

Postad 01 december 2016 - 21:27

Tore3
  • Tore3
  • ForumrĂ€v

  • 853 inlĂ€gg
  • 0

Ja, gör det... sĂ„ fort som möjligt...  :ph34r:
 
Min har inte kommit Ă€n.... iaf inte fĂ„tt mess...men kom pĂ„ det nĂ€r jag bestĂ€llde, sĂ„ nĂ€r man skulle fylla i mobilnumret... sĂ„ stod dĂ€r ju redan +46, dĂ„ mĂ„ste det bli att man fyller i resten utan nollan, alltsĂ„ 763 osv i det fĂ€ltet, och inte 0763... men kanske missuppfattade den biten..?  :ph34r:
Jag va inte medlem pĂ„ hifiklubben nĂ€r jag bestĂ€llde i mĂ„ndags... men blev det idag. och nu va dĂ€r inget sĂ„n dĂ€r +46 innan man ska fylla i numret nĂ€r man reggade sig...  :unsure:


Hoppas det ordnar sig!

#139

Postad 02 december 2016 - 19:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas det ordnar sig!

 

Det gjorde det, fick den idag. :)

Vad sa MM om din?

Grymt nöjd med BD, och testade UHD HDR (Deadpool)pÄ TVn, men, grym bild, tÀnk en projje med den bilden, sÄg inte sÄ stor skillnad pÄ sjÀlva upplösningen pÄ TVn, en 55", men HDR gör ju sitt, helt klart. :)

Sen körde jag lite BD pÄ min 1080p projje, den sköter sitt jobb riktigt bra! :D

Netflix och plex kör 24hz nÀr det filmerna/serierna körs i det, det Àr ett plus :)

MEN... ljudet blir ur sync nĂ€r det Ă€r 24hz pĂ„ bĂ„de netflix och plex... ljudet ligger före... och dĂ„ brukar det va 200ms som gĂ€ller, iaf pĂ„ andra mediaspelare, kodi mm, nĂ€r det Ă€r just 24hz filmer/serier, testade Ă€ndra det i BD spelarens settings -200ms, men det Ă€ndrar bara för BD filmer... finns det nĂ„n Ă„tgĂ€rd för detta tro? 


Redigerat av Garrett, 02 december 2016 - 19:04.


#140

Postad 02 december 2016 - 19:57

Tore3
  • Tore3
  • ForumrĂ€v

  • 853 inlĂ€gg
  • 0

Det gjorde det, fick den idag. :)

Vad sa MM om din?

Grymt nöjd med BD, och testade UHD HDR (Deadpool)pÄ TVn, men, grym bild, tÀnk en projje med den bilden, sÄg inte sÄ stor skillnad pÄ sjÀlva upplösningen pÄ TVn, en 55", men HDR gör ju sitt, helt klart. :)

Sen körde jag lite BD pÄ min 1080p projje, den sköter sitt jobb riktigt bra! :D

Netflix och plex kör 24hz nÀr det filmerna/serierna körs i det, det Àr ett plus :)

MEN... ljudet blir ur sync nĂ€r det Ă€r 24hz pĂ„ bĂ„de netflix och plex... ljudet ligger före... och dĂ„ brukar det va 200ms som gĂ€ller, iaf pĂ„ andra mediaspelare, kodi mm, nĂ€r det Ă€r just 24hz filmer/serier, testade Ă€ndra det i BD spelarens settings -200ms, men det Ă€ndrar bara för BD filmer... finns det nĂ„n Ă„tgĂ€rd för detta tro? 

 

Nice, haft annat för mig, har nog inte tid förns nÀsta vecka o fixa...



#141

Postad 03 december 2016 - 09:25

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Idag tyckte jag flĂ€kten hördes en hel del, tĂ€nkte inte pĂ„ det igĂ„r, i nyhetens behag... ska sĂ€tta den i tv bĂ€nken senare, hoppas inte den hörs dĂ„... har ju baksidan av bĂ€nken borttagen för att förstĂ€rkaren och HTPC ska fĂ„ andas...  :ph34r:

Testat en del BD, och det blir ritkigt bra! Och kör nu Springsteen live in New York pĂ„ DVD... den sköter dom gamle DVD skivorna kanon med!  :D

 

SÄ den har 2 minus Àn sÄ lÀnge... det ena Àr lipsync nÀr man kör plex och netflix i 24p, testade förstÀlla förstÀrkaren pÄ -200ms, och dÄ stÀmde ljudet, men Àr ju tvungen att stÀlla tillbaka sÄ fort man kollar pÄ 50 eller 60hz, eller BD skiva... det andra Àr ju flÀkten, som hörs en del. Hade vart skönt om det fanns nÄn fix för det...

Men jÀklar vad den sköter sitt jobb som BD, UHD, DVD spelare, snabb uppstart med, och tar inte lÄng tid att fÄ igÄng en film. :)

 

NĂ„n som vet hur man kommer Ă„t innehĂ„ll pĂ„ datorn genom DLNA? Hittar datorn, stĂ„r att "ÅtgĂ€rden kunde inte slutföras, Ă„tergĂ„r till startskĂ€rmen" nĂ€r jag försöker connecta till datorn... har delat ut mapar och sĂ„, som jag kan hitta med andra medispelare mm...

 

Hmmm, stĂ€llde förstĂ€rkaren att bara ha -200 pĂ„ just den HDMI ingĂ„ngen, dĂ„ verkar allt stĂ€mma, OCH nĂ€r jag kör BD... konstigt jag inte mĂ€rkte osyncen innan...  :ph34r:


Redigerat av Garrett, 03 december 2016 - 11:48.


#142

Postad 03 december 2016 - 11:14

Paullus
  • Paullus
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„n som vet hur man kommer Ă„t innehĂ„ll pĂ„ datorn genom DLNA? Hittar datorn, stĂ„r att "ÅtgĂ€rden kunde inte slutföras, Ă„tergĂ„r till startskĂ€rmen" nĂ€r jag försöker connecta till datorn... har delat ut mapar och sĂ„, som jag kan hitta med andra medispelare mm...

 

Kan du se filerna du vill spela upp pÄ spelaren?



#143

Postad 03 december 2016 - 11:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Kan du se filerna du vill spela upp pÄ spelaren?

 

NÀ, kommer inte Ät datorn, fÄr det felmeddelandet innan jag kommer Ät den.



#144

Postad 03 december 2016 - 13:13

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Som det ser ut sĂ„ funkar denna bra som mediaspelare med, med plex! :) Och netflix funkar bra! Och RedbullTV med! :) Kör ju till projje och TV, projjen Ă€r ju 1080p, sĂ„ kör pĂ„ den uppl... men min förstĂ€rkare skulle inte klara av 4k 60hz va? Det Ă€r en yamaha 775 https://www.prisjakt...t.php?e=1698641

NĂ€r jag testade UHD körde jag direkt till TVn... 

Är vĂ€ldigt nyfiken med hur man kan blĂ€ddra pĂ„ datorn med DLNA, om det nu ens gĂ„r... borde ju göra det..?  :ph34r:

Sen försökte jag mig pĂ„ att köra HBO nordic genom weblĂ€saren, men det inte tyvĂ€rr... fĂ„r ha CC till det... 


Redigerat av Garrett, 03 december 2016 - 13:14.


#145

Postad 03 december 2016 - 14:32

Paullus
  • Paullus
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Hmm, om du har en PC med windows 10 sĂ„ kolla om du har enablat DLNA enligt instruktionerna hĂ€r: http://www.howtogeek...a-media-server/

 

Filer du vill se mÄste du sedan lÀgga i tex Delade Filmer mappen.

 

Datorn bör du sedan se via multimediafönstret i spelaren



#146

Postad 03 december 2016 - 14:37

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 937 inlĂ€gg
  • 0

Hmm, om du har en PC med windows 10 sĂ„ kolla om du har enablat DLNA enligt instruktionerna hĂ€r: http://www.howtogeek...a-media-server/

 

Filer du vill se mÄste du sedan lÀgga i tex Delade Filmer mappen.

 

Datorn bör du sedan se via multimediafönstret i spelaren

 

Ah... har w10... ska kollas upp, tack för lÀnk! :)

 

Edit: Funkade... men gick man genom DLNA pĂ„ det sĂ€ttet funkade inte srt. 


Redigerat av Garrett, 03 december 2016 - 15:58.


#147

Postad 05 december 2016 - 15:25

Tore3
  • Tore3
  • ForumrĂ€v

  • 853 inlĂ€gg
  • 0

Det gjorde det, fick den idag. :)
Vad sa MM om din?
Grymt nöjd med BD, och testade UHD HDR (Deadpool)pÄ TVn, men, grym bild, tÀnk en projje med den bilden, sÄg inte sÄ stor skillnad pÄ sjÀlva upplösningen pÄ TVn, en 55", men HDR gör ju sitt, helt klart. :)
Sen körde jag lite BD pÄ min 1080p projje, den sköter sitt jobb riktigt bra! :D
Netflix och plex kör 24hz nÀr det filmerna/serierna körs i det, det Àr ett plus :)
MEN... ljudet blir ur sync nÀr det Àr 24hz pÄ bÄde netflix och plex... ljudet ligger före... och dÄ brukar det va 200ms som gÀller, iaf pÄ andra mediaspelare, kodi mm, nÀr det Àr just 24hz filmer/serier, testade Àndra det i BD spelarens settings -200ms, men det Àndrar bara för BD filmer... finns det nÄn ÄtgÀrd för detta tro?


Var in till MM och jag fick en ny spelare utan tjafs, heder Ă„t dom grabbarna!

#148

Postad 05 december 2016 - 16:43

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlĂ€gg
  • 0

Var in till MM och jag fick en ny spelare utan tjafs, heder Ă„t dom grabbarna!

Löste det problemet?! LÄter helt sjukt att det skulle vara ett hÄrdvarufel som ger upphov till ett sÄdant problem, och om det Àr mjukvara borde en reset/uppdatering löst det (för dÄ kan det ju inte vara samma version som i den nya)



#149

Postad 05 december 2016 - 21:56

Tore3
  • Tore3
  • ForumrĂ€v

  • 853 inlĂ€gg
  • 0

Löste det problemet?! LÄter helt sjukt att det skulle vara ett hÄrdvarufel som ger upphov till ett sÄdant problem, och om det Àr mjukvara borde en reset/uppdatering löst det (för dÄ kan det ju inte vara samma version som i den nya)


UrsÀkta, var lite otydlig. Det löste mitt problem med nÄgonting löst i boxen, fick den utbytt. TyvÀrr kan jag inte hjÀlpa dig med sync problemen, jag kör mest med skivor men kanske börjar snart med Netflix via boxen. SÄg Revenant pÄ 75" 8005. Upplevelsen var magnifik...

#150

Postad 11 december 2016 - 12:14

Unregistered94f9f4c4
  • Unregistered94f9f4c4
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Är spelaren regionsfri? Eller finns de ingen region pĂ„ UHD filmer??

/DK



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.