Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic DP-UB820 UHD-spelare

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic DP-UB820 (Blu-ray-spelare) 8 7,93 (13) 5 490:-

#51

Postad 27 maj 2018 - 18:45

Unregistereda4bfdd06
  • Unregistereda4bfdd06
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Det gick fort!  :)

 

Har du hunnit testa den något? Vad tycker du om den?

 

Jag hade en UB900 innan så det mesta är sig likt. Väntar på DV-uppdateringen bara.

Min UB900 var lite buggig men denna har funkat bra. Är snabb vid uppstarten.

Fjärrkontrollen känns lite billig men UB900-kontrollen som går att köpa separat funkar fint.

Men som sagt får återkomma när DV kommer igång.



#52

Postad 15 juni 2018 - 08:30

plundvik
  • plundvik
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Någon mer som har combon Sony vw760 och Panasonic UB820? Hittat några bra inställningar?

#53

Postad 02 juli 2018 - 11:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 978 inlägg
  • 0
Finns en ny FW ute!
http://av.jpn.suppor...b420/index.html

#54

Postad 06 juli 2018 - 16:06

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Firmware 1.12 släpptes igår med Netflix-stöd.

Är det bara jag som inte får HDR att fungera i Netflix?

Nu fungerar HDR helt plötsligt.  :)


Redigerat av labigmac, 06 juli 2018 - 19:37.


#55

Postad 06 juli 2018 - 22:03

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0

Funkar Dv än på denna?

Eller är det som så många andra spelare att man får hoppas att DV uppdateringen kommer innan nästa model?



#56

Postad 06 juli 2018 - 23:04

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag får inte HDR att funka, testat lite olika serier men utan resultat.

#57

Postad 07 juli 2018 - 10:05

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Funkar Dv än på denna?

Eller är det som så många andra spelare att man får hoppas att DV uppdateringen kommer innan nästa model?

DV har inte kommit än till denna spelaren än. De verkar ha sagt att den ska komma under sommaren. Så man får hoppas att det är snart.

I förra firmware så lade de till HDR10+ stöd.


Jag får inte HDR att funka, testat lite olika serier men utan resultat.

Pröva att starta om spelaren helt (stäng av strömmen typ) och starta den efter att du startat tvn.

Det var då mitt började fungera. Misstänker att den behöver göra en ny handskakning med tvn.



#58

Postad 07 juli 2018 - 11:18

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

DV har inte kommit än till denna spelaren än. De verkar ha sagt att den ska komma under sommaren. Så man får hoppas att det är snart.
I förra firmware så lade de till HDR10+ stöd.
Pröva att starta om spelaren helt (stäng av strömmen typ) och starta den efter att du startat tvn.
Det var då mitt började fungera. Misstänker att den behöver göra en ny handskakning med tvn.


Tack för tipset! Ska prova när jag kommer hem! Är du nöjd med spelaren annars?

#59

Postad 07 juli 2018 - 12:20

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Ska prova när jag kommer hem! Är du nöjd med spelaren annars?

Jo, jag är mycket nöjd.

Jag tycker "vanliga" bluray-skivor ser jättebra ut.

Jag har inte många UHD-skivor, men de jag har sett får jättebra bild.

Jag har bara aktiverat bildförbättringsfuntionen, men inte ställt in några av parametrarna. Tycker inte det behövs för min tv.

Hoppas att de släpper DV snart, då kan man kanske använda det i Netflix med.

 

Lycka till med din spelare, hoppas du får igång HDR!



#60

Postad 07 juli 2018 - 21:03

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Jag ska införskaffa UHD-spelare och försöker bli klok på skillnaden mellan denna och UB400/420/300. Vad skiljer utöver analogt ljud ut samt HDR10+ (och så småningom Dolby Vision)? Hur ska jag motivera mig ett par tusenlappar till för denna maskin?

Panasonic känns givet pga goda omdömen + måste kunna flytta undertexter. Övriga behov är väl så problemfritt som möjligt med stöd för 4K, HDR och Dolby Atmos/DTS X. Streaming sköts av ATV 4K.

#61

Postad 07 juli 2018 - 21:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 978 inlägg
  • 0

Hoppas att de släpper DV snart, då kan man kanske använda det i Netflix med.

 

 

Är Netflix appen låst i 60HZ eller går den att justera? :)



#62

Postad 08 juli 2018 - 10:01

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Är Netflix appen låst i 60HZ eller går den att justera? :)

Jag hittar ingen inställning i Netflix-appen för att ändra det.



#63

Postad 08 juli 2018 - 15:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 978 inlägg
  • 0

Jag hittar ingen inställning i Netflix-appen för att ändra det.

 

Ok, tack för svar :)



#64

Postad 09 juli 2018 - 12:41

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

DV har inte kommit än till denna spelaren än. De verkar ha sagt att den ska komma under sommaren. Så man får hoppas att det är snart.
I förra firmware så lade de till HDR10+ stöd.
Pröva att starta om spelaren helt (stäng av strömmen typ) och starta den efter att du startat tvn.
Det var då mitt började fungera. Misstänker att den behöver göra en ny handskakning med tvn.


Går inget vidare för mig så får fortsätta köra Netflix från Tv:n istället:)
Får du HDR-knappen på fjärrkontrollen att funka i Netflix-appen på spelaren?

#65

Postad 11 juli 2018 - 10:16

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Går inget vidare för mig så får fortsätta köra Netflix från Tv:n istället:)
Får du HDR-knappen på fjärrkontrollen att funka i Netflix-appen på spelaren?

En på avsforums föreslår att man gör en reset på spelaren. Ingen aning om det hjälper.

När jag kör HDR-material på Netflix så fungerar HDR-settings knappen. Där kan jag ställa mellan Standard, Natural Environment, Light Environment och Bright Environment. Mer HDR-inställningar finns under Options.



#66

Postad 28 juli 2018 - 07:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Dåligt med recensioner på spelaren.

#67

Postad 02 augusti 2018 - 15:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Undrar varför Dolby Vision uppdateringen dröjer?
Nåt krångel med licensen?

#68

Postad 02 augusti 2018 - 15:59

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Den har precis släppts i USA så kanske Dolby vill se att fw funkar överallt? Och usa ska inte få sin uppdatering förrän senare i höst enligt vissa.



#69

Postad 02 augusti 2018 - 16:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Aha, då kanske vi inte behöver vänta så länge till :)

#70

Postad 04 augusti 2018 - 18:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 978 inlägg
  • 1

Settings genomgång..

 

https://www.youtube.com/watch?v=Lsks6y1h7vg&feature=youtu.be



#71

Postad 19 augusti 2018 - 13:17

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Efter att min Oppo UDP-203 är inne på lagning för tredje gången så funderar jag på en ny spelare.

 

Jag funderar på en Panasonic DP-UB820 istället. Är dock lite tveksam då jag hade en Blu-ray spelare från Panasonic tidigare som jag inte alls var nöjd med. Den var otroligt långsam, bilden kändes överskarp (som att något skärpefilter konstant låg på) samt att den inte kunde köra Blu-ray filmer kodade i 24p korrekt utan hack. Är detta problem som Panasonic DP-UB820 har och hur är den bild och ljudmässigt jämfört med Oppo UDP-203 på både UHD och Blu-ray?


Redigerat av Agaton, 19 augusti 2018 - 13:18.


#72

Postad 19 augusti 2018 - 18:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Efter att min Oppo UDP-203 är inne på lagning för tredje gången så funderar jag på en ny spelare.

 

Jag funderar på en Panasonic DP-UB820 istället. Är dock lite tveksam då jag hade en Blu-ray spelare från Panasonic tidigare som jag inte alls var nöjd med. Den var otroligt långsam, bilden kändes överskarp (som att något skärpefilter konstant låg på) samt att den inte kunde köra Blu-ray filmer kodade i 24p korrekt utan hack. Är detta problem som Panasonic DP-UB820 har och hur är den bild och ljudmässigt jämfört med Oppo UDP-203 på både UHD och Blu-ray?

 

Jag har ägt Oppo 203:an tidigare, men jag föredrar Panasonic´n.

Bilden och ljud är minst lika bra som Oppo:n.

Tycker att uppskalningen är lite finare på 820:n.

Och 24p flyter på utan problem.

En hel del fina inställningsmöjligheter för HDR, som iaf hjälpte till att gräva fram mer detaljer i svärtan på vissa filmer.

 

Hastigheten är typ samma som Oppo:n, och upplevs inte alls som långsam.

Den är även tyst i mekaniken.

 

Det som Oppo:n var bättre på, var som media spelare, och att det är lite högre klass på byggkvalitén, samt bättre fjärr.

Men 820:n är för detta inget plastbygge, utan känns forfarande betydligt mer High-End än det mesta på marknaden.

Och ang fjärren, så kan man köpa och använda samma som till deras dyraste spelare.

 

Jag är brutalt nöjd med maskinen :)



#73

Postad 20 augusti 2018 - 08:50

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0

Panasonic 820 går väl inte att göra regionsfri på Blu-ray än?



#74

Postad 20 augusti 2018 - 12:29

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Panasonic 820 går väl inte att göra regionsfri på Blu-ray än?

Finns här: https://www.regionfr...b-ef-eg-gn-p-pc
Har kört deras firmware på en UB900 jag ägde tidigare och den fungerade väldigt bra.

#75

Postad 20 augusti 2018 - 18:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Panasonic 820 går väl inte att göra regionsfri på Blu-ray än?


Går att ta sig förbi regions skyddet på många filmer. När varningen kommer upp, så antingen tryck på Home knappen, och sen på Top Menu, så hoppar det förbi skyddet. På vissa krävs att man trycker på stopp, och sen trycker på 1 på fjärren följt av enter.

Funkar på Criterion, Fortune Star, vissa Shout Factory och Synapse släpp m.m.

Finns diverse tips och listor på vilka som funkar att använda detta trick på, ute på nätet :)

Fast självklart är det ju smidigare om man kunde slänga in ett chip, så den tar allt.

#76

Postad 20 augusti 2018 - 18:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Finns här: https://www.regionfr...b-ef-eg-gn-p-pc
Har kört deras firmware på en UB900 jag ägde tidigare och den fungerade väldigt bra.

Hmm... funderar på att testa detta, då det är ett par filmer som jag inte kan använda ”Top Menu” tricket på.
Men hur blir det när man ska uppdatera officiella firmwares? Måste man köpa en ny version sen?
Och hur mycket kostar det?

Redigerat av Svante Skoog, 20 augusti 2018 - 18:36.


#77

Postad 20 augusti 2018 - 19:07

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Hmm... funderar på att testa detta, då det är ett par filmer som jag inte kan använda ”Top Menu” tricket på.
Men hur blir det när man ska uppdatera officiella firmwares? Måste man köpa en ny version sen?
Och hur mycket kostar det?

Det går att läsa in officiell firmware men den måste ha högre version än Enhanced firmware.

Har kikat på min Paypal historik och jag har betalat €50 första gången sedan €20 för uppdateringar.



#78

Postad 20 augusti 2018 - 19:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Okej, ska ta och kolla upp det där.

#79

Postad 21 augusti 2018 - 18:07

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Nu finns Dv-uppdateringen tillgänglig (FW 1.21).

 

Kör man netflix genom spelaren så får man Dolby Vision och Dolby Atmos.

 

Två "nackdelar", fast det beror på hur man ser det. Den ena är i min uppställning och den andra lite mer allmän.

 

1)  Jag kan inte skicka bilden genom min receiver. Har ett bandbreddsproblem. Vet inte om det är kablage eller receiver. Jqg får DV från CCU via receivern. Men det finns två hdmi på spelaren så det är ett i-landsproblem.

 

2) Allt netflixappen skickar ut är DV, så den "skalar upp" färgrymden. Vill man se icke-DV-titlar orginal så måste man stänga av DV i inställningar. Detta gäller inte för skivor. Detta är också ett i-landsproblem imo.

 

På pluskontot finns nu att netflixappen skickar ut Dolby Atmos för de titlar som har ett DA-ljudspår och utrustningen i övrigt kan hantera DA.



#80

Postad 21 augusti 2018 - 19:04

Unregistereda4bfdd06
  • Unregistereda4bfdd06
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Fast det bästa är ju att man får Dolby Vision för UHD blu-ray.

Netflix är väl ganska ointressant framförallt som den ska finnas som app i tv:n.



#81

Postad 21 augusti 2018 - 19:13

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Nja, som jag ser det så är netflix (och andra appar) ointressant i tv:n när man kan få det via CCU eller uhdbd-spelaren, som är att föredra när det gäller netflix..


Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 21 augusti 2018 - 19:14.


#82

Postad 21 augusti 2018 - 19:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Gött att uppdateringen är här.

Titttade lite på Ready Player One igen.
Den ser löjligt bra ut redan i vanlig HDR, men Dolby Vision gav ett märkbart lyft med bättre kontrast och mer detaljer i svärtan :)

#83

Postad 22 augusti 2018 - 11:38

flygsfors
  • flygsfors
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Dolby atmos på Netflix? Det var en nyhet för mig eller har jag missat det totalt? Det är ju väldigt stort här att atv 4k nu har atmos på många av sina filmer på iTunes men Netflix, det hade jag inte hört ett ljud om...
Då blev denna spelaren väldigt intressant helt plötsligt i ett liiitet steg till att uppgradera till 4K i hemmabion.

#84

Postad 22 augusti 2018 - 12:01

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Netflix har haft Atmos ett tag nu, men det är inte många enheter som kan hantera det.

Tror LG 2017 och senare klarar atmos, i alla fall oled-maskinerna.

Sen tror jag xbox (vilken vet jag inte) och windows 10 också klarar Atmos, men jag kan ha fel.

Dock har inte 820:n haft Atmosstöd innan.

 

Man ska dock veta att, även om det är Atmos, ljudet inte är lossless då bäraren är Dolby Digital Plus.



#85

Postad 22 augusti 2018 - 12:02

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Vad jag har föstått så är det inte högupplöst Dolby Atmos på netflix utan någon slags halvmesyr. Det är väl som att jämföra 5.1 på netflix jämfört med ett fullfjädrat högupplöst 5.1 ljudspår på t ex Blu-ray. Netflix låter Betydligt sämre med komprimerad dynamik, ungefär som Disneys många nya ljudmixar på Blu-ray/UHD.

#86

Postad 22 augusti 2018 - 13:00

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Halvmesyr skulle jag nog inte kalla det. Det är ett "lossy-format" (DD+) och inte lossless (Dolby TrueHD).

Såvitt jag vet finns inga streamingtjänster med lossless-ljud...

Bara det är ett starkt skäl att fortsätta med fysiska format (Bluray / UltraHD Bluray).



#87

Postad 22 augusti 2018 - 13:50

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Bara det är ett starkt skäl att fortsätta med fysiska format (Bluray / UltraHD Bluray).

 

+1



#88

Postad 23 augusti 2018 - 08:01

downtown
  • downtown
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Kan någon uttala sig om DAC:en i spelaren, dvs. hur bra ljud får man via de analoga ugångarna? Jag kör med 2-kanalsreceiver utan HDMI, så därav mitt intresse. 



#89

Postad 26 augusti 2018 - 21:25

Unregistered89165698
  • Unregistered89165698
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nu finns Dv-uppdateringen tillgänglig (FW 1.21).
 
Kör man netflix genom spelaren så får man Dolby Vision och Dolby Atmos.
 
Två "nackdelar", fast det beror på hur man ser det. Den ena är i min uppställning och den andra lite mer allmän.
 
1)  Jag kan inte skicka bilden genom min receiver. Har ett bandbreddsproblem. Vet inte om det är kablage eller receiver. Jqg får DV från CCU via receivern. Men det finns två hdmi på spelaren så det är ett i-landsproblem.
 
2) Allt netflixappen skickar ut är DV, så den "skalar upp" färgrymden. Vill man se icke-DV-titlar orginal så måste man stänga av DV i inställningar. Detta gäller inte för skivor. Detta är också ett i-landsproblem imo.
 
På pluskontot finns nu att netflixappen skickar ut Dolby Atmos för de titlar som har ett DA-ljudspår och utrustningen i övrigt kan hantera DA.



Liten undran , om DV är avstängd ser man ändå i Netflixappen om en film är DV och vice versa? Detta är visst ett problem med Sony’s DV uppdatering på x700 att allt är kodat som DV om DV är på eller inget är DV om DV är av , man måste kolla i annan spelare vad som är DV.

#90

Postad 27 augusti 2018 - 07:05

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Om du har DV avstängd så presenteras DV-titlarna som HDR i netflix-appen och jag tror att enda HDR som netflix har är DV, så då får man veta vilka titlar som är DV (typ).

Sedan måste man naturligtvis slå på DV för att få ut det i DV.

 

Var inte problemet med sony:n att den inte automatiskt fattade vaf som var annat än DV även för skivor?

 

Det problemet har inte Pannan. Har du DV påslaget skickar den alltid ut det som finns på skivan (SDR/HDR10/DV).



#91

Postad 27 augusti 2018 - 08:59

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

Efter att min Oppo UDP-203 är inne på lagning för tredje gången så funderar jag på en ny spelare.

 

Jag funderar på en Panasonic DP-UB820 istället. Är dock lite tveksam då jag hade en Blu-ray spelare från Panasonic tidigare som jag inte alls var nöjd med. Den var otroligt långsam, bilden kändes överskarp (som att något skärpefilter konstant låg på) samt att den inte kunde köra Blu-ray filmer kodade i 24p korrekt utan hack. Är detta problem som Panasonic DP-UB820 har och hur är den bild och ljudmässigt jämfört med Oppo UDP-203 på både UHD och Blu-ray?

Om man läser denna recensionen verkar det som ub820 är bättre bildmässigt OCH ljudmässigt. https://hdguru.com/r...um-performance/


Kan någon uttala sig om DAC:en i spelaren, dvs. hur bra ljud får man via de analoga ugångarna? Jag kör med 2-kanalsreceiver utan HDMI, så därav mitt intresse. 

Väldigt bra ljud enligt hdguru. https://hdguru.com/r...um-performance/

 

Jag har idag en ub400 och är inte helt nöjd. Den blir stekhet endast av att vara i stand bye. Iof instängd i ett A/V skåp, men där har jag min Marantz 7008 0ch 5005 utan att de höjer tempen en enda grad i stand bye läge. Den är långsam vid start, konstig bild ibland som troligtvis beror på att den är för varm. Får den svalna med strömkabeln urdragen funkar den bra igen...fast långsam.

 

Nä, jag är inte nöjd men troligtvis har jag köpt en spelare som är defekt...och garantin har gått ut nu.

Det blir nog att köpa ub820 istället som verkar bättre på alla sätt.


Redigerat av King Cobra, 27 augusti 2018 - 09:06.


#92

Postad 27 augusti 2018 - 14:57

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Ny FW: version 1.25 (Youtube)

http://av.jpn.suppor...ub420_euro.html



#93

Postad 28 augusti 2018 - 08:56

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Kommer det HBO support blir det ett klockrent köp direkt.

#94

Postad 30 augusti 2018 - 21:49

Unregistered4f1dd458
  • Unregistered4f1dd458
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

PÅ andra BR spelare jag haft har det funkat att koppla in en mobil hårddisk på USB, på denna funkar bara vanliga USB minnen trots att det står 

USB Stöder extern Hårddisk 

 

Något man måste justera ?



#95

Postad 31 augusti 2018 - 10:24

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

PÅ andra BR spelare jag haft har det funkat att koppla in en mobil hårddisk på USB, på denna funkar bara vanliga USB minnen trots att det står 

USB Stöder extern Hårddisk 

 

Något man måste justera ?

 

Kräver säkert FAT32-formatering eller liknande. 



#96

Postad 31 augusti 2018 - 14:12

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

PÅ andra BR spelare jag haft har det funkat att koppla in en mobil hårddisk på USB, på denna funkar bara vanliga USB minnen trots att det står
USB Stöder extern Hårddisk

Något man måste justera ?

Vild killgissning här, men ibland är det problem att driva externa diskar som inte har egen strömförsörjning från prylar. Kanske kan det vara det som strular?

#97

Postad 31 augusti 2018 - 14:29

Unregistered4f1dd458
  • Unregistered4f1dd458
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Har testa att formatera FAT 32 hjälpte inte.

 

Vanliga USB stickor läser den ju, dom har ingen egen ström 



#98

Postad 31 augusti 2018 - 14:47

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Har testa att formatera FAT 32 hjälpte inte.

 

Vanliga USB stickor läser den ju, dom har ingen egen ström 

En mekanisk snurrande disk har ett helt annat strömbehov än ett solid-state minne.



#99

Postad 31 augusti 2018 - 15:46

Unregistered4f1dd458
  • Unregistered4f1dd458
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jo så är det ju men man skriver ju att det skall funka , testat både från med 5 v 500 ma samt bakre med 900 , säger att att det är fel typ av disk 

 

USB-port för anslutning av lagringsmedia

Har du material liggande på en extern hårddisk eller USB-minne har du möjlighet att enkelt visa upp dessa genom en USB 2.0-port på framsidan av DP-UB820 då det finns stöd för de flesta och vanligaste formaten som MKV, DivX, MP3 och FLAC med flera. Anslut källan och använd sedan den medföljande fjärrkontrollen för att enkelt navigera genom filerna på din skärm. Vill du ha en mer permanent lösning som för en extern hårddisk kan du ansluta till USB 3.0-porten på baksidan



#100

Postad 31 augusti 2018 - 16:01

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Som drue skrev innan vore det inte första gången prylar med usb port har problem med visa hårddiskar, olika diskar drar väl lite olika mycket beroende på hur många plattor det är, hur snabbt de spinner upp osv, så med annat märke/modell på hårddisken kanske det skulle funka för dig.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.