Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

32kvadrat - 1st SVSPB12 eller 2st XTZ 99W12.16?

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 januari 2010 - 15:23

ucam
  • ucam
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej!

Har ett vardagsrum på 32kvadrat (815x393cm) och saknar idag tillräckligt tryck i basen vid film. (Musik är i praktiken ointressant så länge det inte låter helt apa.) Dessutom går den sub jag har idag inte ner under 30Hz. Först vid 35 börjar det låta ok så jag har tänkt att byta ut den nu under våren.

Min budget är runt 7kkr och jag har kikat lite på SVS PB12-NSD för 699euro. Jag gillar att den går ner under 20Hz men jag funderar på om endast en sub är tillräckligt iom att rummet är så stort?

Är 2st XTZ 99W12.16 ett bättre alternativ? Om jag förstår det rätt dock så går dessa endast ner till 22-25Hz? (Har sett lite olika siffror..)

Har även kollat på Audio Pro Sub Ace-Bass 3, Sunfire HRS-10, Velodyne MiniTen SPL-1000i men pga priset blir det då endast 1 och då känns SVS som ett bättre alternativ?

Att bygga själv är inte aktuellt...

#2

Postad 21 januari 2010 - 15:40

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Hade nog sattsat på att skaffa 1 st SVSPB12 för att vid ett senare tillfälle uppgrader till 2 st (beror på hur stor peng du tänkt lägga/vilket slutresultat du vill ha).

Men du kommer nog att bli nöjd, jag har 1 st 99 W12.16 och det skakar i hela mitt hus (175 m2, vardagsrum 50 m2) när den arbetar, men efter vad jag hört så är SVS en mer kompetent sub.

det beror nog på vilket slutresultat du vill ha, 2 st. 99 W12 kommer att skaka om dig riktig rejält det vill jag lova.

(glöm inte att w12:an behöver en ganska lång inspelningstid, låter inget vidare direkt ur kartong)

Redigerat av polite, 21 januari 2010 - 15:44.


#3

Postad 21 januari 2010 - 19:24

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Jag tror att två xtz 12.16 ger härligare effekt för biorum. Hade jag själv blivit bjuden att se på film hos någon med fint ljud hade hällre två basar imponerat än en. Sen vilken som är bäst 1 vs 1 är svårt att säga. XTZ subben är inte nödvändigtvis sämre för att den är billigare.

#4

Postad 21 januari 2010 - 20:25

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0

Jag tror att två xtz 12.16 ger härligare effekt för biorum. Hade jag själv blivit bjuden att se på film hos någon med fint ljud hade hällre två basar imponerat än en. Sen vilken som är bäst 1 vs 1 är svårt att säga. XTZ subben är inte nödvändigtvis sämre för att den är billigare.


Nej XTZ är inte sämre för att den är billigare, den är sämre för att det är en sämre konstruktion ;)

Köp 1st SVS och sen när ekonomin tillåter så köper du en till

#5

Postad 21 januari 2010 - 22:27

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Nej XTZ är inte sämre för att den är billigare, den är sämre för att det är en sämre konstruktion ;)

Köp 1st SVS och sen när ekonomin tillåter så köper du en till



Jag antar att du lyssnat på båda? =) Eller gissar du bara utifrån specifikationerna?

#6

Postad 22 januari 2010 - 11:22

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Nej XTZ är inte sämre för att den är billigare, den är sämre för att det är en sämre konstruktion ;)

Köp 1st SVS och sen när ekonomin tillåter så köper du en till


Nåväl man kan nog säga att du får vad du betalar för, båda subbarna är prisvärda men den ena är dyrare alltså bättre. :D

Det finns nog exempel på andra subbar som både är dyrare och sämre, dessa egenskaper har ingen av dessa subbar.

Sedan ser ju denna rätt så lockande ut he he http://www.svsound.c...-box-ultra1.cfm

Men om den är mest prisvärd kan jag inte säga något om (vem vill inte ha två sådana hemma, jihaaaa :D )

Tänk om man skulle ta 2 st. sådana baselement (PB-13 Ultra) och bygga sig ett par shysta hörlurar ha ha. :P

#7

Postad 22 januari 2010 - 11:51

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Jag menade just att dyrare inte betyder bättre i XTZ fall då de distruberar sina varor själva. Inga extra kostnader som ingår när det gäller reklam osv. Så sa de till mig iaf.

#8

Postad 22 januari 2010 - 14:34

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Jag menade just att dyrare inte betyder bättre i XTZ fall då de distruberar sina varor själva. Inga extra kostnader som ingår när det gäller reklam osv. Så sa de till mig iaf.


XTZ har jort en mycket omfattade kampanj i miljonklassen (hur fick du nys om dem ;) ).

Det är bättre att åka runt och lyssna på lite olika subwoofers för at skapa sig en uppfattning om den är prisvärd eller inte, lyssna aldrig på försäljarshaffs.

I detta fallet säljer de en bra produkt, men reklam har de allt gjort.

#9

Postad 22 januari 2010 - 18:53

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Nåväl man kan nog säga att du får vad du betalar för, båda subbarna är prisvärda men den ena är dyrare alltså bättre. :P

Det finns nog exempel på andra subbar som både är dyrare och sämre, dessa egenskaper har ingen av dessa subbar.

Sedan ser ju denna rätt så lockande ut he he http://www.svsound.c...-box-ultra1.cfm

Men om den är mest prisvärd kan jag inte säga något om (vem vill inte ha två sådana hemma, jihaaaa :) )

Tänk om man skulle ta 2 st. sådana baselement (PB-13 Ultra) och bygga sig ett par shysta hörlurar ha ha. :blink:


Mitt tips är, ät nudlar ett år, sälj din kropp på gatan eller vad som helst bara ni köper Svs. Pb 13 ultran är helt enkelt fantaskiskt bra och värd varenda krona, tom värd att äta nudlar ett år för :-)

#10

Postad 23 januari 2010 - 10:59

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Mitt tips är, ät nudlar ett år, sälj din kropp på gatan eller vad som helst bara ni köper Svs. Pb 13 ultran är helt enkelt fantaskiskt bra och värd varenda krona, tom värd att äta nudlar ett år för :-)


Det är allmänt känt att man ska ha två subbar för bästa frekvensgång i rummet, men att se två sådana får mig ändå att knäa lite, måsta bara vänja mig vid tanken lite...................

Har du någon hörsel kvar? :P

Dags att börja panta burkar!! :)

#11

Postad 23 januari 2010 - 11:04

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Satsa på två subbar helt klart, eller om du vet med dig att du kan lägga 7tkr till om ett tag så köper du en PB12 nu och sedan ytterliggare en när du har mer pengar.

#12

Postad 24 januari 2010 - 23:35

ucam
  • ucam
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Lutar helt klart åt en PB12. Men det var någon som skrev i XTZ aktiva subbar tråden att det skulle komma en uppdaterad version av 99W12.16 från XTZ. Kanske värt att vänta på.

Inväntar just nu nya soffan. Sedan blir det nog köp.

Hade ju varit trevligt med en PB13 men tyvärr helt utanför min budget...

Redigerat av ucam, 24 januari 2010 - 23:36.


#13

Postad 26 januari 2010 - 11:16

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
har själv haft 99 w12 samt svs pb-10isd.... svs:en var bättre på allt sen gick den bra mkt djupare....
pb-10isd är deras minsta o billigaste och med tanke på det hade alla dagar i veckan valt svs pb-12....

#14

Postad 26 januari 2010 - 21:49

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

har själv haft 99 w12 samt svs pb-10isd.... svs:en var bättre på allt sen gick den bra mkt djupare....
pb-10isd är deras minsta o billigaste och med tanke på det hade alla dagar i veckan valt svs pb-12....


OK! :)

Är själv nyfiken på SVS, men läste någonstans att PB-10 var inte direkt anpassad för musik (nåväl inte exakt de orden men ni fattar)

Om det nu är som du säger kanske man skule ta en kik på 2 st PB-10:or i stället.

Funderar på att utöka mitt artileri till 2 st.

(varför ska jag alltid bli intresserad av subbor som i princip måste köpas hem för att få provlyssnas :) )

#15

Postad 27 januari 2010 - 06:56

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
2st pb-10isd eller nsd som den nya serien heter...är likvärdig 1st ultra rent flytta luft mässigt...

den har dock inget filter inbyggt så du måste köra den i förstärkarens sub utgång och dela den där...de flesta surroundrecivrar har filter inbyggt så det är inga problem om man kör så....dock om man ska ha den till hifi bruk alltså till 2kanals förstärkare så måste man fixa ett filter...
men köra den för hifi bruk funkar fin-fint...den är snabb o alert...
(detta gäller isd..är osäker på nsd om den har filter eller ej)

tänk på att 2st pb-10 tar PLATS...de är inga små lego klossar direkt...

så...2xpb10.... det kommer bli riktigt,riktigt bra och framförallt prisvärt....

#16

Postad 27 januari 2010 - 21:56

DaliDenon
  • DaliDenon
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Mitt tips är, ät nudlar ett år, sälj din kropp på gatan eller vad som helst bara ni köper Svs. Pb 13 ultran är helt enkelt fantaskiskt bra och värd varenda krona, tom värd att äta nudlar ett år för :-)

Säger mannen som har två hemma och spelade så att projektorn skakade sönder :D
Får väl tillägga att du drack öl till dina nudlar hela året också :P

/R

#17

Postad 28 januari 2010 - 11:02

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
jag skulle lätt dricka bara öl i ett år för 2st ultra..skit i nudlarna så blir det fina subb kablar me.... :P

#18

Postad 30 januari 2010 - 01:31

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Ja vi vet väll alla hur viktiga kablaget och rätt ström matning är, får nog dra en direkt linje i från ringhals om jag tänker ha 2 st. PB-13 Ultra (hade varit kul och se när projekltorn skakade loss he he)

#19

Postad 30 januari 2010 - 13:46

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
digital steg...drar inte så mkt....

en lite tyngre reciver drar mer ström.....

#20

Postad 01 februari 2010 - 14:58

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Vart köper man SVS i Sverige ?
Eller går det importera från Tyskland/England ?

#21

Postad 01 februari 2010 - 18:46

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Vart köper man SVS i Sverige ?
Eller går det importera från Tyskland/England ?



Lsound är det som gäller för oss i Europa . Snabb service och support. Tror inte att det går att köpa på något annat sätt tyvärr.....

/Magnus

#22

Postad 01 februari 2010 - 19:37

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Lsound är det som gäller för oss i Europa . Snabb service och support. Tror inte att det går att köpa på något annat sätt tyvärr.....

/Magnus


Vad är det som är problemet med Lsound?
Dom har ju som sagt snabb service och support och har prestandamässigt väldigt bra priser på sina produkter.
Man beställer sina grejor på internet eller telefon och efter ca en vecka så levereras grejorna till din dörr.

Jag kan helt enkelt inte förstå varför folk tycker att det är svårt att handla av dom...

#23

Postad 01 februari 2010 - 20:10

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Jag har inga problem med Lsound jag äger två basar köpta genom dom. Men jag tror SVS skulle sälja mer om dom fanns här i Sverige och folk fick tillfälle att lyssna på dessa prylar, det är nog där det bromsar för många. Så jag har inget annat än varma rekommendationer om Lsound och vad dom säljer..

#24

Postad 02 februari 2010 - 13:00

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Vad är det som är problemet med Lsound?
Dom har ju som sagt snabb service och support och har prestandamässigt väldigt bra priser på sina produkter.
Man beställer sina grejor på internet eller telefon och efter ca en vecka så levereras grejorna till din dörr.

Jag kan helt enkelt inte förstå varför folk tycker att det är svårt att handla av dom...

Problemet är att man tidigare kunde köpa BILLIGARE direkt från SVS med likvärdig service, större utbud och lägre priser.
Annars är det väl inte mycket att anmärka på ... :)

#25

Postad 03 februari 2010 - 15:42

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Heisann, dere må unnskylde at jeg kun kan skrive norsk, men jeg føler at jeg blir nødt til å belyse et par ting her.

Jeg var selv kunde hos SVS før L-Sound ble startet, og før jeg begynte å jobbe her hos L-Sound var jeg kunde også der, så jeg har opplevd å være kunde begge steder.


Utvalg:

Her hos L-Sound fører vi i dag SVS' fulle utvalg, så utvalget hva SVS er så godt som det kan bli. Det eneste som mangler på vår webshop er SVS' kabler, men de kommer om noen uker.

Service:

Jeg opplevde feil på min PB10-ISD, og servicen hos SVS var upåklagelig. Det som satte hinder i veien for den var toll problematikk hvor det ikke alltid var like enkelt å få de delene som man behøvde igjennom tollen. Vi forsøker etter beste evne å leve opp til SVS' standard for service, og det rent praktiske omkring toll, det har vi løst. Jeg blir alltid utrolig glad for å høre at noen setter pris på vår service, og vi forsøker også så godt vi kan å gi den samme service som vi selv ønsker få der hvor vi handler.

Pris:

Tar man den amerikanske prisen og ganger den med dagens valutakurs blir der gjerne en forskjell. Regnestykket som er (Pris+4.5% toll)* moms, er dog nok mer korrekt. Bruker vi PB10-NSD som eksempel, så blir det (€357+4.5%)*1,25=€466, vår pris for denne er €565, en forskjell på €99. For en PC12-Plus er forskjellen €934 mot €1069 hos oss. (Valuta kalkulert her: http://www.xe.com/)

Det er en forskjell, men der er en forklaring også på denne. Først alt det av godkjennelser og sertifikater som vi behøver for å kunne selge disse produktene i Europa, deriblant CE godkjennelse. For det andre er det frakt. Med mindre at du bestiller de sjøveien, som tar 2-3 måneder, er det kun flyfrakt igjen. Vi får prototyper og pre-production eksemplarer tilsendt på denne måten, og kostnaden for en sub på størrelse med PB10 sendt med fly er langt større enn €99, et sted mellom €400-500 for denne subwooferen. Frakt fra oss, er for både PC12-Plus og PB10-NSD €57 levert på døren.


Jeg er stolt over at vi klarer selge SVS så billig som vi gjør. Markedet som vi selger til, og Skandinavia i særdeleshet har et helt annet lønns og kostnadsnivå enn USA, og alle tjenester som vi behøver for å kunne levere SVS, koster oss langt mer enn hva det gjør i USA. Den gjenomsnittlige minstelønnen i Skandinavia er langt større enn de $7.25 som de er i USA.

Jeg vil jeg passe på å understreke at selv om SVS til tider kjører noen små tilbud i USA, så er det ikke alltid at vi får en bedre pris. Spesielt mange av de små tilbudene som man ser der nå, som alle skyldes finanskrisen, er tilbud som vi i Europa ikke ser noe til.

Pr. i dag ville en SVS bestilt fra USA koste mer enn levert fra oss. Vi har valgt å selge SVS med nettomarginer av flere grunner, men en av disse er at det tillater oss å fokusere på produkt fremfor pris. Vi vil mye heller bruke tiden på å finne det produktet som best dekker ditt behov, fremfor å bruke tiden til å forhandle om priser. Et eksempel på våre marginer kan være Swans, som vi selger billigere enn hva de koster i Tyskland.

Jeg håper bare at alle våre kunder føler at de får et godt utbytte av deres oppsparte kroner når de handler hos oss, og ønsker gamle som nye velkommen til å kontakte oss, uansett hva det gjelder.

Mvh

Thomas

#26

Postad 03 februari 2010 - 20:22

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Det är kanon att sortimentet utökats.
Jag är en av de som köpte innan det lades ett hinder. Jag försökte köpa strax efter det lades hinder och jämförde då priserna. Även om jag köpte EN sub och räknade med tull, moms osv så var skillnaden markant inklusive en iofs långsam frakt (men inga 2-3 månader), men ändå. Att SEK tappat mot dollarna sedan dess spelar ingen roll då den tappat minst lika mycket mot EUR.

När man läser räkneexemplet så undrar man om LSound verkligen har så dåliga inköpspriser som räkneexemplet. :)

I vilket fall är det möjligt att prisnivån har ändrat sig och skillnaden är mindre nu. Det var trots allt några år sedan jag köpte och jämförde. Då det begav sig sa jag att det av principskäl inte skulle bli någon fler SVS-sub för min del eftersom jag HATAR när man skär bort alternativa handelsvägar för att skydda säljarintressen.
Ändå börjar det suga i köptarmen eftersom de trots allt gör riktigt grymma subbar. (Jag har bara kört cylindrar.) När kronan blir starkare är det risk att jag går mot mig själv och provar en box.

#27

Postad 04 februari 2010 - 11:46

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Jag ska ärligt säga att jag inte har koll på prisläget i dag. Då jag jämförde var det stor skillnad då man köpte direkt, men det kanske har ändrats?
Att man utökat sortimentet hade jag inte heller koll på. Det var ju kanon! Jag tänkte köpa en cylindersub tidigare, men det var omöjligt. Kul att det går nu.

#28

Postad 04 februari 2010 - 20:51

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Är det någon skillnad rent prestanda mässigt på cylinder kontra box svs?

Lyssningsintryck någon?

#29

Postad 04 februari 2010 - 21:56

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad rent prestanda mässigt på cylinder kontra box svs?

Lyssningsintryck någon?

Har inga personliga erfarenheter men har läst en del som säger att det är något högre ljudtryck i lådorna om man jämför samma elementbestyckning. Frekvensgången ska däremot vara mycket lika.

Du kan ju läsa vad SVS säger själva här dom menar att dom i princip är lika prestandamässigt.....

På avsforumet var det en som skrev så här: I emailed SVS and asked them. The box has slightly more output at it's respective tuning points but as I recall it was 1-2 dB.

The main difference is the cylinder takes up much less floor space while looking ... different. I prefer the cylinder myself. (Don't own either)

Redigerat av Unregistered54dfbb50, 04 februari 2010 - 22:05.


#30

Postad 05 februari 2010 - 10:40

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Hva Magnus sier stemmer.

Boksene måler generelt litt bedre, men forskjellen er meget liten, så liten at den er svært vansklig å oppfatte rent subjektivt.

I vårt demorom har vi blant annet enn PC13-Ultra og en PB13-Ultra. Under demosceanser pleier jeg å bytte i mellom de to "on the fly", både med musikk og film, og det uten at de som er der legger merke til det.

Mitt råd er derfor å velge den som passer en best : )

#31

Postad 07 februari 2010 - 06:19

polite
  • polite
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Hva Magnus sier stemmer.

Boksene måler generelt litt bedre, men forskjellen er meget liten, så liten at den er svært vansklig å oppfatte rent subjektivt.

I vårt demorom har vi blant annet enn PC13-Ultra og en PB13-Ultra. Under demosceanser pleier jeg å bytte i mellom de to "on the fly", både med musikk og film, og det uten at de som er der legger merke til det.

Mitt råd er derfor å velge den som passer en best : )


Med tanke på att man kan få en monstersubb som inte längre tar upp hela golvytan i vardagsrummet så är den genast mer intressant, samt att om man gömmer en liten ljusslinga av ledlampor runt innerkanten av cylindertoppen så kan man ju tuta i frugn att det är en designerlampa i från ikea. (hon kommer nog fundera lite över varför mina små stativare får bokhyllan att studsa runt på golvet, he he) ;)

Ursdäkta nu snodde jag tråden, sorry!

#32

Postad 12 mars 2010 - 19:01

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0

Heisann, dere må unnskylde at jeg kun kan skrive norsk, men jeg føler at jeg blir nødt til å belyse et par ting her.

Jeg var selv kunde hos SVS før L-Sound ble startet, og før jeg begynte å jobbe her hos L-Sound var jeg kunde også der, så jeg har opplevd å være kunde begge steder.


Utvalg:

Her hos L-Sound fører vi i dag SVS' fulle utvalg, så utvalget hva SVS er så godt som det kan bli. Det eneste som mangler på vår webshop er SVS' kabler, men de kommer om noen uker.

Service:

Jeg opplevde feil på min PB10-ISD, og servicen hos SVS var upåklagelig. Det som satte hinder i veien for den var toll problematikk hvor det ikke alltid var like enkelt å få de delene som man behøvde igjennom tollen. Vi forsøker etter beste evne å leve opp til SVS' standard for service, og det rent praktiske omkring toll, det har vi løst. Jeg blir alltid utrolig glad for å høre at noen setter pris på vår service, og vi forsøker også så godt vi kan å gi den samme service som vi selv ønsker få der hvor vi handler.

Pris:

Tar man den amerikanske prisen og ganger den med dagens valutakurs blir der gjerne en forskjell. Regnestykket som er (Pris+4.5% toll)* moms, er dog nok mer korrekt. Bruker vi PB10-NSD som eksempel, så blir det (€357+4.5%)*1,25=€466, vår pris for denne er €565, en forskjell på €99. For en PC12-Plus er forskjellen €934 mot €1069 hos oss. (Valuta kalkulert her: http://www.xe.com/)

Det er en forskjell, men der er en forklaring også på denne. Først alt det av godkjennelser og sertifikater som vi behøver for å kunne selge disse produktene i Europa, deriblant CE godkjennelse. For det andre er det frakt. Med mindre at du bestiller de sjøveien, som tar 2-3 måneder, er det kun flyfrakt igjen. Vi får prototyper og pre-production eksemplarer tilsendt på denne måten, og kostnaden for en sub på størrelse med PB10 sendt med fly er langt større enn €99, et sted mellom €400-500 for denne subwooferen. Frakt fra oss, er for både PC12-Plus og PB10-NSD €57 levert på døren.


Jeg er stolt over at vi klarer selge SVS så billig som vi gjør. Markedet som vi selger til, og Skandinavia i særdeleshet har et helt annet lønns og kostnadsnivå enn USA, og alle tjenester som vi behøver for å kunne levere SVS, koster oss langt mer enn hva det gjør i USA. Den gjenomsnittlige minstelønnen i Skandinavia er langt større enn de $7.25 som de er i USA.

Jeg vil jeg passe på å understreke at selv om SVS til tider kjører noen små tilbud i USA, så er det ikke alltid at vi får en bedre pris. Spesielt mange av de små tilbudene som man ser der nå, som alle skyldes finanskrisen, er tilbud som vi i Europa ikke ser noe til.

Pr. i dag ville en SVS bestilt fra USA koste mer enn levert fra oss. Vi har valgt å selge SVS med nettomarginer av flere grunner, men en av disse er at det tillater oss å fokusere på produkt fremfor pris. Vi vil mye heller bruke tiden på å finne det produktet som best dekker ditt behov, fremfor å bruke tiden til å forhandle om priser. Et eksempel på våre marginer kan være Swans, som vi selger billigere enn hva de koster i Tyskland.

Jeg håper bare at alle våre kunder føler at de får et godt utbytte av deres oppsparte kroner når de handler hos oss, og ønsker gamle som nye velkommen til å kontakte oss, uansett hva det gjelder.

Mvh

Thomas


Hej Thomas! Ett litet spörsmål: Är frakt och svensk moms inräknad i de priser som finns på er hemsida? Tackar ......

#33

Postad 15 mars 2010 - 10:48

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Heisann, beklager et litt sent svar, har vært bortreist forå feire min mors fødselsdag :)

Prisene på vår side er inklusive moms, og prisen for frakt vil du kunne se når du legger en vare i handlekorgen.

Det tilkommer ikke noen andre skatter og avgifter underveis, og det er heller ingen forsinkelse med tollen.

Mvh

Thomas

#34

Postad 12 november 2010 - 16:07

antiii
  • antiii
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jag beställde igår en SVS PB-12 NDS, för alla kommentarer jag läst på nätet och priset!.
Då ultra kostar rätt mycket mer. Jag hoppas jag blir nöjd, då jag inte lyssnat på dom biggrin.gif.

#35

Postad 15 november 2010 - 07:29

TexasDog
  • TexasDog
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag beställde igår en SVS PB-12 NDS, för alla kommentarer jag läst på nätet och priset!.
Då ultra kostar rätt mycket mer. Jag hoppas jag blir nöjd, då jag inte lyssnat på dom biggrin.gif.


Baggarna ska skicka min SB-12a från gruppköpet idag är det tänkt :D

Nähä det kunde man väl ge sig f-n på att det skulle bli försenat, nytt datum 16:e!!!

Redigerat av TexasDog, 15 november 2010 - 19:46.


#36

Postad 16 november 2010 - 08:54

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Grattulerar till köpet antiii, bara att börja spara till ytterliggare en sub nu då! Du lär få en smärre chock när du ser hur stor den är :)

#37

Postad 16 november 2010 - 16:56

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hva Magnus sier stemmer.

Boksene måler generelt litt bedre, men forskjellen er meget liten, så liten at den er svært vansklig å oppfatte rent subjektivt.

I vårt demorom har vi blant annet enn PC13-Ultra og en PB13-Ultra. Under demosceanser pleier jeg å bytte i mellom de to "on the fly", både med musikk og film, og det uten at de som er der legger merke til det.

Mitt råd er derfor å velge den som passer en best : )


Lite off-topic men det hade varit kul om ni hade kunnat lägga upp bilder här på minhembio från ert demorum och lite olika SVS produkter i en "riktig" miljö så man får se hur de ser ut, mer än på produktbilder :unsure:

#38

Postad 16 november 2010 - 19:54

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Lite off-topic men det hade varit kul om ni hade kunnat lägga upp bilder här på minhembio från ert demorum och lite olika SVS produkter i en "riktig" miljö så man får se hur de ser ut, mer än på produktbilder :unsure:


Sök i galleriet på "svs" så kommer du att finna!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.