Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Välkomna! av Phonophilos

274 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 13 maj 2016 - 21:44

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Det är som med all annan lektronik, behövs någon minut för att bli varm, det är då det mesta får den rätta potentialen. Aldrig riktigt fastnat för LP, första gången var nyligen på mässa med Lyra, däremot inget jag direkt har fastnat för, cd skivan är bättre. Köp cd spelaren i nu vista serien, har för mig MF skulle släppa även kompis till din förstärkare. Heter nu vista cd player, finns i sortimentet, använder Texas Instruments, delta sigma är burr brown bara lite finare namn och krets. Dubbla optisk/coax på baksidan och xlr, priset vet jag ej.

CD spelaren i Nu Vista serien är inte värd pengarna.. nästa köp blir en DAC :)

Wadian har tydligen 8 sabre 32 chip haha. Ända problemet med den är att den är så jädrans stor :(



#152

Postad 14 maj 2016 - 05:22

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

CD spelaren i Nu Vista serien är inte värd pengarna.. nästa köp blir en DAC :)
Wadian har tydligen 8 sabre 32 chip haha. Ända problemet med den är att den är så jädrans stor :(

Tror de sitter som dual, 4st block. Föredrar hellre Ti än allt det andra. Kanske inte värd för dina behov, kanske för någon annan. CD skivan är fortfarande bättre än de digitala lösningarna. Det är dina behov och inte mina.

#153

Postad 14 maj 2016 - 22:25

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Tror de sitter som dual, 4st block. Föredrar hellre Ti än allt det andra. Kanske inte värd för dina behov, kanske för någon annan. CD skivan är fortfarande bättre än de digitala lösningarna. Det är dina behov och inte mina.

 

Jag föredrar också BB/TI men ju mer jag lyssnar på på Sabre så gillar jag det.. Sabre låter mer högupplöst där ti låter mer organiskt. Men det organiska och musikaliska får jag från Nu Vista 800 med rören, det är en magisk kombination med Sabre..
 En CD spelare kommer jag inte köpa då jag inte har kvar Cd samlingen, rippade in allt på datorn.. Hur går det för dig med dina planer  ?



#154

Postad 15 maj 2016 - 07:40

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Jag föredrar också BB/TI men ju mer jag lyssnar på på Sabre så gillar jag det.. Sabre låter mer högupplöst där ti låter mer organiskt. Men det organiska och musikaliska får jag från Nu Vista 800 med rören, det är en magisk kombination med Sabre..
En CD spelare kommer jag inte köpa då jag inte har kvar Cd samlingen, rippade in allt på datorn.. Hur går det för dig med dina planer ?

Först bara se om jag kommer iväg på min tänkta semesterresa, sedan kanske det blir en Naim Nap 100 ihop med Nordost kablar, det är kabelmärket i mitt hem, ifall jag inte vill vänta och få ihop dineros till en Quad Artera stereo amp, såg igår att min närliggande butik som säljer lite exklusiv hifi har fått in Quad. Sedan om något år kanske det blir en ny cd spelare i den lite högre skolan när jag har tröttnat på cd22.

Vet inte riktigt, tycker Ti har ett goare sound medan Sabre låter för kliniskt och Wolfson känns som det saknas något i ljudet. Har blivit lite lätt intresserad av ny cd spelare efter dac spåret. Däremot skall jag hitta något som är bättre än Primare cd22, då tror jag får leta länge. Till övrigt kör jag hdmi rätt in till receiver och bryr mig inte så mycket mer än så länge. Vet att det bara är några få märken som fortfarande kör Texas medan nästan allt annat jag har sett utav intresse är Sabre. Spanat lite på MF cd3 inför framtiden bara för att se vad som vore intressant.

Redigerat av Buddaz12, 15 maj 2016 - 12:12.


#155

Postad 15 maj 2016 - 15:27

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0
Blir bara bättre och bättre var gång man snubblar in i ditt album.
Många fina apparater och snygga absorbenter, bra foto.
Nu-Vista 800 kan man ju inte annat än gilla, även om man inte fått möjlighet att lyssna på den:-) Vetskapen att den förmodligen låter bra mycket bättre än allt annat man hört från MF räcker rätt långt.

#156

Postad 18 maj 2016 - 06:11

Unregistered01fb7e3a
  • Unregistered01fb7e3a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Mycket snyggt och trevlig, dock alldeles för vitt för min smak ;)

#157

Postad 20 maj 2016 - 22:08

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Blir bara bättre och bättre var gång man snubblar in i ditt album.
Många fina apparater och snygga absorbenter, bra foto.
Nu-Vista 800 kan man ju inte annat än gilla, även om man inte fått möjlighet att lyssna på den:-) Vetskapen att den förmodligen låter bra mycket bättre än allt annat man hört från MF räcker rätt långt.


Tackar! Det värmer :)
Hade M6500i tidigare, vilket var en mycket bra förstärkare. Har även lyssnat mycket på M8 för och slutstegs-kombo.. Men Nu Vista 800 spelar i en helt annat division. Jag kommer att vara nöjd i många många år framöver :) Bara en ny dac som saknas.

Mycket snyggt och trevlig, dock alldeles för vitt för min smak ;)


Tackar :) Tidigare hade jag bara mörka färger, så denna gång när jag flyttade till ny lya fick det bli vitt :)

#158

Postad 20 maj 2016 - 23:41

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
Har du tittat på nya Luxman DA-250, TI med 32bit filter som hanterar dsd format. Borde ligga på runt 30k i Sverige.

#159

Postad 23 maj 2016 - 17:52

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Har du tittat på nya Luxman DA-250, TI med 32bit filter som hanterar dsd format. Borde ligga på runt 30k i Sverige.

 

Tjena ! Tittade in Luxman Dacen, helt klart intressant. Dock har jag gått tillbaka i tankarna. En T+A DAC 8 DSD, den är liten och perfekt.. Den ända jag stör mig på Wadian är att den är så jädrans stor.. onödigt stor. Ända anledningen till storleken är för att den ska kunna staplas på deras slutsteg.. och ha samma formspråk ...



#160

Postad 23 maj 2016 - 18:43

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Jag klämde lite på förstärkaren när jag var och hälsade på hos hbb i fredags, stridsvagns känsla. Verkligen känsla av kvalité.

#161

Postad 23 maj 2016 - 20:29

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Tjena ! Tittade in Luxman Dacen, helt klart intressant. Dock har jag gått tillbaka i tankarna. En T+A DAC 8 DSD, den är liten och perfekt.. Den ända jag stör mig på Wadian är att den är så jädrans stor.. onödigt stor. Ända anledningen till storleken är för att den ska kunna staplas på deras slutsteg.. och ha samma formspråk ...

Stör mig att butiken jag har till hands inte vill sänka ner priset lite till på amp8, butiken rabatterar ut vissa modeller och det är inte billigt.

Är det tvunget med dsd. Bel Canto är annars väldigt bra byggda. Bel Canto fördel är det låga värdet på jitter och brusnivå

Finns det att få tag i PS Audio i Sverige.

Redigerat av Buddaz12, 23 maj 2016 - 21:25.


#162

Postad 24 maj 2016 - 08:50

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Jag klämde lite på förstärkaren när jag var och hälsade på hos hbb i fredags, stridsvagns känsla. Verkligen känsla av kvalité.

 

Härligt :) ! Är du ute efter nya leksaker ? 


Stör mig att butiken jag har till hands inte vill sänka ner priset lite till på amp8, butiken rabatterar ut vissa modeller och det är inte billigt.

Är det tvunget med dsd. Bel Canto är annars väldigt bra byggda. Bel Canto fördel är det låga värdet på jitter och brusnivå

Finns det att få tag i PS Audio i Sverige.

 

PS Audio föll mig i smaken ! Mycket vackra! Håller på och läser om Dac Junior modellen, vill även hitta lite om hur den är uppbyggd. Vet att Wadian ( USA likaså ) är mycket bra byggd.  Tråkigt när dem inte vill gå ner lite i pris på äldre modeller.. .



#163

Postad 24 maj 2016 - 12:07

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Härligt :) ! Är du ute efter nya leksaker ?


PS Audio föll mig i smaken ! Mycket vackra! Håller på och läser om Dac Junior modellen, vill även hitta lite om hur den är uppbyggd. Vet att Wadian ( USA likaså ) är mycket bra byggd. Tråkigt när dem inte vill gå ner lite i pris på äldre modeller.. .

Butiken säljer amp8 för motsvarande 15k och har bara gjort en sänkning på 5k. Samma retsamma pris har butiken gjort på övrigt som är på rea. Vet ej din Max budget, om du vågar ta en titt på Weiss audio vilket skall vara ett topp märke dock kostar det skjortan, dess modell som heter, dac202 kostar bara 50k. Burson audio conductor v2 kanske också kan vara ett tips.
PS audio använder Sabre, bara sök så hittar du svaret. Som sagt det är ju en balansgång över vad du själv är intresserad utav. T+A är inte direkt dålig den heller, hade aldrig tackat nej om jag fick en förstärkare i T+A HV serien.

Redigerat av Buddaz12, 24 maj 2016 - 12:21.


#164

Postad 30 maj 2016 - 08:57

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Butiken säljer amp8 för motsvarande 15k och har bara gjort en sänkning på 5k. Samma retsamma pris har butiken gjort på övrigt som är på rea. Vet ej din Max budget, om du vågar ta en titt på Weiss audio vilket skall vara ett topp märke dock kostar det skjortan, dess modell som heter, dac202 kostar bara 50k. Burson audio conductor v2 kanske också kan vara ett tips.
PS audio använder Sabre, bara sök så hittar du svaret. Som sagt det är ju en balansgång över vad du själv är intresserad utav. T+A är inte direkt dålig den heller, hade aldrig tackat nej om jag fick en förstärkare i T+A HV serien.

 

Tittade in den dacen, hade tänkt mig en budget på 40k , kan sträcka mig till PS audio dacen. Har läst på som bara den och den verkar vara helt fantastik. Om det blir en sån kommer jag bygga en dator med I2S ljudkort, det ska tydligen vara dag och natt mellan det och USB. Kommer låna hem en om en eller två veckor, sedan kommer jag även låna hem Wadi di322 också för att gämföra :) 

 

PS Audios dyrare dacar använder inte Sabre, dem tillverkar sina egna chip och kodar dem själva. Ted Smith står för hela utvecklingen. Deras billigare dacar använder Sabre :)

 

Nää T+A är inte dåliga grejer, tekniken som sitter  i DAC 8 DSD dacen är tagen från HV serien.



#165

Postad 03 juni 2016 - 22:23

Unregistereda2820bf4
  • Unregistereda2820bf4
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Här händer det grejer i vanlig ordning!

#166

Postad 05 juni 2016 - 23:49

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Här händer det grejer i vanlig ordning!


Ja:) sakta men säkert närmar man sig mållinjen, känns det som iaf hehe..

#167

Postad 10 juni 2016 - 19:34

JoJoJohan
  • JoJoJohan
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Fantastisk fin elektronik och mycket stilfulla bilder! 10p såklart!

#168

Postad 13 juni 2016 - 13:15

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Fantastisk fin elektronik och mycket stilfulla bilder! 10p såklart!

 

Tack så mycket Johan :)



#169

Postad 28 juni 2016 - 11:34

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0
Otroligt fin elektronik och fina bilder....gillar även drickat, men skippar ciggarerna. :-)


#170

Postad 28 juni 2016 - 12:20

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Otroligt fin elektronik och fina bilder....gillar även drickat, men skippar ciggarerna. :-)

 

Tackar tackar :)

Röker inte så värst ofta, ibland, med en god whisky och ett par schyssta in-ears :D 



#171

Postad 26 augusti 2016 - 09:44

Morot
  • Morot
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Grymt album!

#172

Postad 26 augusti 2016 - 17:42

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Grymt album!

 

Tack Morot ! Trevlig helg :)



#173

Postad 01 september 2016 - 19:31

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Det börjar få fina saker i riggen ! grattis

#174

Postad 01 september 2016 - 20:22

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Det börjar få fina saker i riggen ! grattis

 

Tackar ! Nästa köp blir lite mer akustik och en svarv!

Trevlig kväll :)



#175

Postad 22 september 2016 - 12:06

Unregistered218b4322
  • Unregistered218b4322
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Riktigt snygga foton av ett riktigt snyggt musiksystem (och rum). Mycket elegant. Är själv ute efter en bättre DAC. Sneglar på Auralic Vega och T+A DAC 8 DSD. Du är alltjämt nöjd med din T+A DAC 8 DSD?

#176

Postad 23 september 2016 - 09:14

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Riktigt snygga foton av ett riktigt snyggt musiksystem (och rum). Mycket elegant. Är själv ute efter en bättre DAC. Sneglar på Auralic Vega och T+A DAC 8 DSD. Du är alltjämt nöjd med din T+A DAC 8 DSD?

 

Tack så mycket !!!

Skickar ett PM :) 



#177

Postad 14 oktober 2016 - 10:33

Unregistered0535f314
  • Unregistered0535f314
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Snygga foton och stiligt hem!

#178

Postad 16 oktober 2016 - 20:25

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Snygga foton och stiligt hem!


Tack så jättemycket!

#179

Postad 15 december 2016 - 20:09

KottemRock
  • KottemRock
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Stilrent! Grymt schysta bilder!

#180

Postad 17 december 2016 - 19:37

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Stilrent! Grymt schysta bilder!

 

Jag tackar och bockar :) !



#181

Postad 18 januari 2017 - 18:11

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tack för kommentaren på min sida. Jag är nyfiken på en enorma Vistan, hur presterar den? Fint album för övrigt, bra foto.

#182

Postad 19 januari 2017 - 07:50

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Tack för kommentaren på min sida. Jag är nyfiken på en enorma Vistan, hur presterar den? Fint album för övrigt, bra foto.

 

Tackar tackar! Jag skickar ett PM angående Nu Vistan. Kort sagt är jag otroligt nöjd :) 



#183

Postad 05 februari 2017 - 16:47

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
Det låter säkert bra med stativhögtalarna däremot tycker jag 2 saker om man får vara ärlig. De små ser väldigt fula ut på bild. Dina golvare var flera gånger snyggare. Sedan tycker jag din Nu Vista saknar en kompis i form utav en riktigt fin spelare. (Luxman PD-171A) ( T+A G2000R)

#184

Postad 05 februari 2017 - 17:16

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Det låter säkert bra med stativhögtalarna däremot tycker jag 2 saker om man får vara ärlig. De små ser väldigt fula ut på bild. Dina golvare var flera gånger snyggare. Sedan tycker jag din Nu Vista saknar en kompis i form utav en riktigt fin spelare. (Luxman PD-171A) ( T+A G2000R)

Faktum  är att det låter bättre. Tycker personligen att båda är mycket fina, dock är bilden på Duetton mycket sämre kvalitet. Den är tagen med mobilen. Ska ta professionella bilder i veckan är tanken. 

 

Dessa stativare är ett mellanting just nu, ville testa något nytt. Skulle egentligen köpa Triangle Magellan Quatuor, men har hört väldigt lösa rykten om att Magellan serien ska uppdateras. 

 

Vinylspelare är jag inte i behov utav just nu. Äger inte en LP skiva ens, för att inte nämna att NuVista 800 inte har RIAA förstärkare inbyggt. Det blir dyrt, väldigt fort.

 

Hur går det själv med dina planer?



#185

Postad 05 februari 2017 - 17:49

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Faktum  är att det låter bättre. Tycker personligen att båda är mycket fina, dock är bilden på Duetton mycket sämre kvalitet. Den är tagen med mobilen. Ska ta professionella bilder i veckan är tanken. 

 

Dessa stativare är ett mellanting just nu, ville testa något nytt. Skulle egentligen köpa Triangle Magellan Quatuor, men har hört väldigt lösa rykten om att Magellan serien ska uppdateras. 

 

Vinylspelare är jag inte i behov utav just nu. Äger inte en LP skiva ens, för att inte nämna att NuVista 800 inte har RIAA förstärkare inbyggt. Det blir dyrt, väldigt fort.

 

Hur går det själv med dina planer?

Ännu vet jag inte hur det skall sluta. Känns som det finns många olika lösningar jag suktar efter. Hittills under hösten som gick har det blivit en Primare A34.2 och lite Nordost kablar en Blue Heaven AC / White lightning RCA därefter har det mesta legat på is. Tror jag är mest intresserad utav en Primare SPA23 även fast jag inte kommer hitta en till vettigt pris här där jag bor eller liknande. Vill gärna ha bättre försteg till både musik och film.

 

Är supernöjd med slutsteget, känns som det räcker och blir över för mina KEF R100 samt låter super. Är inte det kraftigaste däremot väldigt välljudande. KEF är mitt favoritmärke efter att ha hört Blade en andra gång och Muon för första gången, på demo, dock är de ouppnåeliga. KEF är precis så jag gillar att ljud skall förmedlas. Blev lite sugen efter den demo rundan, däremot lugnade jag ner mig och har tänkt långsiktigt. Kommer nog först bli en hembioreciver utav bra kvalitet och sedan ett par KEF R800d

 

Inte alltid man hinner springa ut i butik och lyssna på nya godsaker däremot vet jag nästan vad jag är ute efter. Det negativa är bara att det kostar att ligga på topp.



#186

Postad 14 april 2017 - 21:36

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Älskade DUETTO, älskade TRIANGLE.

Jag är så nöjd själv med mina Genése Lyrr att det bara är larvigt. Duetto har en speciell plats i mitt hjärta, sen är de så LAAAARVIGT snygga.

Lite avis är jag allt, fast du är värd dem 100ggr om

#187

Postad 15 april 2017 - 13:50

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Ännu vet jag inte hur det skall sluta. Känns som det finns många olika lösningar jag suktar efter. Hittills under hösten som gick har det blivit en Primare A34.2 och lite Nordost kablar en Blue Heaven AC / White lightning RCA därefter har det mesta legat på is. Tror jag är mest intresserad utav en Primare SPA23 även fast jag inte kommer hitta en till vettigt pris här där jag bor eller liknande. Vill gärna ha bättre försteg till både musik och film.

 

Är supernöjd med slutsteget, känns som det räcker och blir över för mina KEF R100 samt låter super. Är inte det kraftigaste däremot väldigt välljudande. KEF är mitt favoritmärke efter att ha hört Blade en andra gång och Muon för första gången, på demo, dock är de ouppnåeliga. KEF är precis så jag gillar att ljud skall förmedlas. Blev lite sugen efter den demo rundan, däremot lugnade jag ner mig och har tänkt långsiktigt. Kommer nog först bli en hembioreciver utav bra kvalitet och sedan ett par KEF R800d

 

Inte alltid man hinner springa ut i butik och lyssna på nya godsaker däremot vet jag nästan vad jag är ute efter. Det negativa är bara att det kostar att ligga på topp.

 

Visst är det så, att ligga på topp kostar. Hoppas du hittar något som passar dig!

Jag har hittat rätt nu, kommer inte byta komponenter på ett bra tag nu. Högtalarkabel och strömkablar kommer jag byta ut. HAr beställt 2 st Goldkabel Carbon strömkablar till stärkare och dac. Högtalarkabel lutar åt QEDs nya kabel som släpps om några månader.

 

Sedan blir det lite akustikfix i rummet. Basabsorbenter från golv till tak, absorbent för förstareflex från sidoväggarna och en länga uppe i taket.


Älskade DUETTO, älskade TRIANGLE.

Jag är så nöjd själv med mina Genése Lyrr att det bara är larvigt. Duetto har en speciell plats i mitt hjärta, sen är de så LAAAARVIGT snygga.

Lite avis är jag allt, fast du är värd dem 100ggr om

 

TRIANGLE 4 LIFE !

Är ruskigt nöjd, tackar tackar :)!  Hur låter din nya stärkare med Lyrren ?



#188

Postad 15 april 2017 - 20:06

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Visst är det så, att ligga på topp kostar. Hoppas du hittar något som passar dig!
Jag har hittat rätt nu, kommer inte byta komponenter på ett bra tag nu. Högtalarkabel och strömkablar kommer jag byta ut. HAr beställt 2 st Goldkabel Carbon strömkablar till stärkare och dac. Högtalarkabel lutar åt QEDs nya kabel som släpps om några månader.

Sedan blir det lite akustikfix i rummet. Basabsorbenter från golv till tak, absorbent för förstareflex från sidoväggarna och en länga uppe i taket.


TRIANGLE 4 LIFE !
Är ruskigt nöjd, tackar tackar :)! Hur låter din nya stärkare med Lyrren ?

Länge sedan jag lirade med QED. Hade gärna haft nya snokar jag med, vette fasiken om jag får bättre än det jag har nu, kör Nordost 2flat ihop med DALI Lux banankontakt. Var och spanade en gång på en Nordost white lightning fast priset avsckräkte mig med en gång.

Så skojigt har faktiskt spanat in gamla Dac8 eftersom jag letar efter en dac med bra försteg. Är osäker eftersom det även finns tankar på att göra min Primare enhetligt med att gå på en PRE32 om det nu inte dyker upp något annat skoj. Det blir efter andra projekt.

#189

Postad 16 april 2017 - 15:31

Unregistereda9d1f9ff
  • Unregistereda9d1f9ff
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Fortsatt fina bilder på trevliga grejor, skönt när man sitter hyfsat nöjd med ljudet.

Ska bli intressant att se vad du hittar på med akustiken , gjorde själv en diffusor nyligen som bidrog bpositivt.



#190

Postad 17 april 2017 - 15:48

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Länge sedan jag lirade med QED. Hade gärna haft nya snokar jag med, vette fasiken om jag får bättre än det jag har nu, kör Nordost 2flat ihop med DALI Lux banankontakt. Var och spanade en gång på en Nordost white lightning fast priset avsckräkte mig med en gång.

Så skojigt har faktiskt spanat in gamla Dac8 eftersom jag letar efter en dac med bra försteg. Är osäker eftersom det även finns tankar på att göra min Primare enhetligt med att gå på en PRE32 om det nu inte dyker upp något annat skoj. Det blir efter andra projekt.

 

 

Det fanns en dac till salu för 9k , vare du som knep den :)?

Jag lyssnade på DAC 8 innan jag köpte DAC 8 DSD, skillnaden var stor. Men för 9 k är DAC 8 galet bra!

 

Kul! ja , det är snyggt att ha det enhetligt, dock tycker jag att T+A komponenter är att föredra framför Primare. enligt mina öron :)

 

Egentligen kan jag ha kvar mina chord snokar, men de är så styva och tunga, nu när jag kör stativare så får jag en så sjukböj 1 meter från golv... rädd att skada terminalerna.


Fortsatt fina bilder på trevliga grejor, skönt när man sitter hyfsat nöjd med ljudet.

Ska bli intressant att se vad du hittar på med akustiken , gjorde själv en diffusor nyligen som bidrog bpositivt.

 

Tack så mycket ! Sorry :/  hah

Kommer köra basabsorbenter i varje hörn bakom stativarna, golv till tak. Absorbenter för första reflex på sidoväggarna och en länga uppe i taket.

Ja, jag såg det! Upplever du en större ljudbild ?



#191

Postad 17 april 2017 - 18:32

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
[quote name="Phonophilos" post="4338485" timestamp="1464076210"]Härligt :) ! Är du ute efter nya leksaker ? 
 
Hej igen
Lite sent svar, men jag tror man alltid är på jakt efter något nytt. Jag har byggt ut med MusicCast till alla rum hemma och varit sugen på lite mer kraft.

Kul att följa din resa, känns som du hittat ditt ljudideal. Dessutom väldigt snygga grejer.
Mvh Mikael

#192

Postad 17 april 2017 - 19:08

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Det fanns en dac till salu för 9k , vare du som knep den :)?
Jag lyssnade på DAC 8 innan jag köpte DAC 8 DSD, skillnaden var stor. Men för 9 k är DAC 8 galet bra!

Kul! ja , det är snyggt att ha det enhetligt, dock tycker jag att T+A komponenter är att föredra framför Primare. enligt mina öron :)

Egentligen kan jag ha kvar mina chord snokar, men de är så styva och tunga, nu när jag kör stativare så får jag en så sjukböj 1 meter från golv... rädd att skada terminalerna.


Tack så mycket ! Sorry :/ hah
Kommer köra basabsorbenter i varje hörn bakom stativarna, golv till tak. Absorbenter för första reflex på sidoväggarna och en länga uppe i taket.
Ja, jag såg det! Upplever du en större ljudbild ?

Det är en vad man skall säga efter ens egna prioriteringar.

Båda är bra märken skillnaden är att T+A är så dyra och fokus är de som vill ha något som är lite mer High End medan Primare har man råd med samt att Primare sätt samman i Sverige. Min CD22 har jag snart haft i 3 år och hitta något som kostar lika mycket som jag gav och med samma kvalitet det blir inte lätt. Lika dant med slutsteget det fungerar helt ok. Försteget PRE32 finns också till bra pris det är bara det att för närvarande har jag lite andra planer på agendan så det får avvakta.

På DAC sidan tycker jag Luxman DA-250 är den DAC jag har sett om jag vill lyxa till det ordentligt.

Det mesta i kablar kör jag idag Nordost. Hade för länge sedan mer QED. Det som är kvar är en QED HDMI till Xbox

Ser annars fint ut hos dig.

Redigerat av Buddaz12, 17 april 2017 - 19:10.


#193

Postad 21 april 2017 - 11:37

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

[quote name="Phonophilos" post="4338485" timestamp="1464076210"]Härligt :) ! Är du ute efter nya leksaker ? 
 
Hej igen
Lite sent svar, men jag tror man alltid är på jakt efter något nytt. Jag har byggt ut med MusicCast till alla rum hemma och varit sugen på lite mer kraft.

Kul att följa din resa, känns som du hittat ditt ljudideal. Dessutom väldigt snygga grejer.
Mvh Mikael

 

Spännande! Ja man är ju det.. alltid något man kan slipa på . 

Jag är supernöjd, bara en vinylspelare som jag behöber. Var inne på Marantzen, men har någ ändrat mig. Vill leta ett bra tag innan jag bestämmer mig. Det är ju halva köpet haha

 

Tack så mycket :) 



#194

Postad 27 april 2017 - 20:54

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Grymt! NuVistan är hifi-porr!

#195

Postad 27 april 2017 - 23:13

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Grymt! NuVistan är hifi-porr!

Tack Synthesis!

Jag kan inget annat än hålla med :)

Trevlig kväll!



#196

Postad 28 april 2017 - 01:21

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Tack Synthesis!
Jag kan inget annat än hålla med :)
Trevlig kväll!

Som vanligt, väldigt fina bilder.
Tänker lite högt angående vinyl. Är ingen direkt kännare inom området. Det som iallafall får upp mina ögon som jag tycker är fint och skulle själv kunna tänka mig är:

Acoustic Signature Barzetti
Lyra Delos
Trichord Diablo w/NCPSU

Eller all in på en Bergmann som ser riktigt läcker ut.

Redigerat av Buddaz12, 28 april 2017 - 01:35.


#197

Postad 29 april 2017 - 09:43

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Mycket snyggt!

#198

Postad 30 april 2017 - 03:20

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Som vanligt, väldigt fina bilder.
Tänker lite högt angående vinyl. Är ingen direkt kännare inom området. Det som iallafall får upp mina ögon som jag tycker är fint och skulle själv kunna tänka mig är:

Acoustic Signature Barzetti
Lyra Delos
Trichord Diablo w/NCPSU

Eller all in på en Bergmann som ser riktigt läcker ut.

 

Tack ännu en gång, det värmer!

Gillade Bergmann skarpt. Formspråket är fantastiskt!  .... dock är det kanske lite för mycket än vad jag hade tänkt lägga på en svarv.


Mycket snyggt!

 

Tack Peter !



#199

Postad 16 maj 2017 - 13:47

Schonning
  • Schonning
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Härligt med lite akustikförbättringar! Vad jag kan se på bilden så är det basfällor i hörnen och vid första reflex på väggen, stämmer det?

#200

Postad 16 maj 2017 - 17:27

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0
Riktigt snygga grejer! Att lägga pengar på akustiken brukar ge ganska bra utdelning. Vad är de största skillnaderna du upplever?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.