Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1351

Postad 27 december 2018 - 23:08

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 1
Om man tittar på ett program och påbörjar inspelning, och sen byter kanal för det är reklam, så går det inte gå tillbaka och titta på programmet medans den spelar in. Är det sant? Isåfall var det droppen. Då byter jag box.

Redigerat av Gurra72, 27 december 2018 - 23:09.


#1352

Postad 28 december 2018 - 08:55

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 1

Om man tittar på ett program och påbörjar inspelning, och sen byter kanal för det är reklam, så går det inte gå tillbaka och titta på programmet medans den spelar in. Är det sant? Isåfall var det droppen. Då byter jag box.


Har också råkat ut för det, måste åtgärdas!

#1353

Postad 28 december 2018 - 10:09

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 1

Några minuter in i en film satte jag igång inspelning,efter det gick inte byta kanal alls.Efter ett evigt tryckande blev det ett strömavbrott som löste det hela.

Snart är det 2019.



#1354

Postad 28 december 2018 - 10:54

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 1

Börjar fundera om CD verkligen får rätt på denna box. Ni andra som är mer tekniska, vad tror ni ? Det som CD gick ut med i början var att denna nya box var lätt att få till uppdateringar pga Android. Det skulle gå fortare och lättare. Men blev det verkligen det ?? Är det CD som ej klarar av detta eller dom som gjort boxen ? Nu är det inte så länge till boxen fyller 1 år och problem kvarstår och nya problem kommer till. Vissa problem har CD fixat, men räcker det ? När denna box kom blev jag skit glad, nu kunde man spela in fler program samtidigt, det var precis det vi behövde. Allt det andra lull lull behövde vi ej, men just inspelnings möjligheterna gillade vi. Som jag skrivit tidigare så ligger vår box inpackad ännu, hade jag packat upp den när vi fick den så hade det blivit dyrt för oss. Hade ju varit dyrt att tillkalla glasmästaren varje gång boxen strulade och man hade fått frispel.



#1355

Postad 28 december 2018 - 23:10

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Satte på inspelning på 10an nu och efter det kan jag nu inte se på vilken kanal jag vill !!!

 

Vad är detta för jävlens trams?



#1356

Postad 28 december 2018 - 23:55

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hallo på forumet. Nån som kan förklara vilken funktion systemljud och nattljud har? En sakt till: kan man verkligen få ut DD5.1-ljud när man streamar från inbygda Netflixappen? Vilka inställningar behöver man då göra? Har själv provat med både HDMI och optiskt ljud, men DD5.1 får jag aldrig, endast DD2.0.
Nån annan som har problem med att den inbygda Chromecasten går igång av sig själv av o till? Han man stänga av/avinstallera så att inbygda Chromecasten avaktiveras?
Tackar på förhand
Jannek999

#1357

Postad 29 december 2018 - 10:14

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hallo på forumet. Nån som kan förklara vilken funktion systemljud och nattljud har? En sakt till: kan man verkligen få ut DD5.1-ljud när man streamar från inbygda Netflixappen? Vilka inställningar behöver man då göra? Har själv provat med både HDMI och optiskt ljud, men DD5.1 får jag aldrig, endast DD2.0.
Nån annan som har problem med att den inbygda Chromecasten går igång av sig själv av o till? Han man stänga av/avinstallera så att inbygda Chromecasten avaktiveras?
Tackar på förhand
Jannek999


Nattlyd er nok en setting med mindere dynamikk i lyden, så du slipper og vekke opp naboen på natta.

#1358

Postad 29 december 2018 - 10:18

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Har egentlig vært fornøyd med favoritt lista jeg fikk laget, men nå er den plutselig borte vekk, tror nå lista er lik se på tv lista. Da må jeg vel lage meg en ny, men hvor lang tid tar det før den er borte?

#1359

Postad 29 december 2018 - 16:30

adbjma
  • adbjma
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Har prövat Cromecast funktionen nu ett par tillfällen men tyvärr så har det inte fungerat tillfredställande, sist nu igår kväll (28/12) mellan 23.30 och midnatt.

Boxen sitter på trådat nät med fiber anslutning och övriga streaming tjänster på boxen har fungerat fint. Men då jag castat från CMore (Wallander avsnitt 36 nu senast) så buffrade det lite titt som tätt, till slut så tröttnade jag och satte i min cromecast ultra och körde på mitt trådlösa nät och det fungerade utan problem. Denna erfarenhet har varit vid ett per tillfällen till nu under julledigheten, buffrar på OnePlace boxen men inte via min cromecast ultra, samma leverantör och under samma tidsperiod.

Är det någon annan som upplever samma sak?



#1360

Postad 29 december 2018 - 17:52

c-mannen
  • c-mannen
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Har prövat Cromecast funktionen nu ett par tillfällen men tyvärr så har det inte fungerat tillfredställande, sist nu igår kväll (28/12) mellan 23.30 och midnatt.

Boxen sitter på trådat nät med fiber anslutning och övriga streaming tjänster på boxen har fungerat fint. Men då jag castat från CMore (Wallander avsnitt 36 nu senast) så buffrade det lite titt som tätt, till slut så tröttnade jag och satte i min cromecast ultra och körde på mitt trådlösa nät och det fungerade utan problem. Denna erfarenhet har varit vid ett per tillfällen till nu under julledigheten, buffrar på OnePlace boxen men inte via min cromecast ultra, samma leverantör och under samma tidsperiod.

Är det någon annan som upplever samma sak?

Samma hos mig, har också växlat till min gamla chromecast.



#1361

Postad 29 december 2018 - 22:47

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Denna box verkar va värre än sagem.

#1362

Postad 29 december 2018 - 23:48

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 1

Mja, det tog några år med hyfsad funktion innan CD lyckades med en uppdatering som fördärvade Sagem-boxen. Här har man tagit sig i kragen och levererat en färdigsabbad box redan vid introduktionen så nog går utvecklingen framåt.



#1363

Postad 30 december 2018 - 02:13

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Har egentlig vært fornøyd med favoritt lista jeg fikk laget, men nå er den plutselig borte vekk, tror nå lista er lik se på tv lista. Da må jeg vel lage meg en ny, men hvor lang tid tar det før den er borte?


Kontaktet CD om favoritt lista, chatten førte til ingenting og jeg ble anbefalt og ringe CD for bedere hjelp, der fikk jeg først beskjed om att favoritt lista aldrig hadde virket og ikke viste når den ville virke, da jeg forklarte att favoritt listen min hadde virket fram til denne helgen ble han usikker og måtte kontakte kolega, kommer da tilbake og forteller att favoritt lista hadde virket men nå var ute av funksjon, kunne heller ikke si noe om når den ville være fikset.

#1364

Postad 30 december 2018 - 16:44

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jamen jättekul. Kollade på hockey på cmore och precis när man måste bita på naglarna av spänningen så helt utan varnig så blir det svart. Boxen fick för sig att köra en hårdreset i två minuter. Usel maskin. Är det bara att sätta tillbaka gamla boxen eller är det låst till den här skitgrejen nu?

#1365

Postad 31 december 2018 - 09:41

xp2002
  • xp2002
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 1

Starta om boxen så ska det fungera!


Är detta något som ligger på CDs fixarlista? Drygt att behöva starta om boxen hela tiden för att programinfon ska fungera...

Redigerat av xp2002, 31 december 2018 - 09:41.


#1366

Postad 31 december 2018 - 09:53

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 2

Det blir väl som på tidigare boxar, en strömbrytare på sladden. Har haft en del boxar sedan -87, men det är bara CD-boxa man behövt en extern strömbrytare.



#1367

Postad 31 december 2018 - 11:36

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Det blir väl som på tidigare boxar, en strömbrytare på sladden. Har haft en del boxar sedan -87, men det är bara CD-boxa man behövt en extern strömbrytare.


Hittade i : Inställningar-Om-Starta om...så slipper man bryta strömmen hela tiden som jag gjorde tidigare.

#1368

Postad 31 december 2018 - 12:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Hittade i : Inställningar-Om-Starta om...så slipper man bryta strömmen hela tiden som jag gjorde tidigare.

 

Ibland låser sig boxen så mycket att man måste rycka strömmen, då satte CD på en strömbrytare på kabeln till våra gamla Sagem-boxar, den brytaren behövs igen nu på OnePlace... Sad but true!



#1369

Postad 02 januari 2019 - 09:40

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får igång Netflix på Oneplace? Alltså hur man lyckas starta appen? Jag har startat om boxen, avinstallerat uppdateringar för Netflix och åter uppdaterat appen. Får upp samma felmeddelande varje gång trots det, "Fel, det går inte att ansluta till Netflix. Försök att starta om Netflix-appen (-115)". 



#1370

Postad 02 januari 2019 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får igång Netflix på Oneplace? Alltså hur man lyckas starta appen? Jag har startat om boxen, avinstallerat uppdateringar för Netflix och åter uppdaterat appen. Får upp samma felmeddelande varje gång trots det, "Fel, det går inte att ansluta till Netflix. Försök att starta om Netflix-appen (-115)". 

Hej

Jag ska försöka jaga fram mer information om felkod -115. När jag läser på Netflix hemsida så står det följande.

Logga in på Netflix.com på en dator som är ansluten till samma nätverk som din enhet. Om du ser Fel på Netflix webbplats (Netflix Site Error) går det inte att ansluta ditt konto till Netflix-tjänsten för tillfället. Försök streama igen senare.

Om du inte ser Fel på Netflix webbplats (Netflix Site Error) kontakta netflix kundtjänst.

Mvh

Niklas

 


Redigerat av Allente Sverige, 02 januari 2019 - 09:53.


#1371

Postad 02 januari 2019 - 15:46

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Har prövat Cromecast funktionen nu ett par tillfällen men tyvärr så har det inte fungerat tillfredställande, 

 

 

Den inbyggda chromecast fungerar inte som den skall och det gäller alla streamingtjänster.

 

Jag har att jämföra med riktig chromecast och inbyggda apparna i samsung tv

 

Grundproblemet ligger i att den skickar ut 60Hz när det skall vara 50Hz

Men tydligen är det även något annat som inte stämmer i boxens mjuk eller hårdvara som gör att inte heller Netflixappen ens är i närheten av det är på andra plattformar, så jag tror inte det räcker med att de lägger in den funktionen.

 


Kontaktet CD om favoritt lista, chatten førte til ingenting og jeg ble anbefalt og ringe CD for bedere hjelp, der fikk jeg først beskjed om att favoritt lista aldrig hadde virket og ikke viste når den ville virke, da jeg forklarte att favoritt listen min hadde virket fram til denne helgen ble han usikker og måtte kontakte kolega, kommer da tilbake og forteller att favoritt lista hadde virket men nå var ute av funksjon, kunne heller ikke si noe om når den ville være fikset.

 

Det första stämmer. Det finns ingen favoritlista i boxen. Det som finns är att man kan välja ut favoritkanaler och på ett otroligt omständigt sätt. 
En favoritlista är något helt annat och då är det bara den man ser, när man väljer denna. 
Helt otroligt att man inte lagt in detta i mjukvaran på en box som "skall kunna allt"
 



#1372

Postad 02 januari 2019 - 17:36

Gurra72
  • Gurra72
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 1
Bytt tillbaka till 500gig boxen. Inga problem med kortet men tog ett himla tag starta första gången. Oneplace i garderoben. Får se om den kommer ut

#1373

Postad 02 januari 2019 - 20:07

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Den inbyggda chromecast fungerar inte som den skall och det gäller alla streamingtjänster.

Jag har att jämföra med riktig chromecast och inbyggda apparna i samsung tv

Grundproblemet ligger i att den skickar ut 60Hz när det skall vara 50Hz
Men tydligen är det även något annat som inte stämmer i boxens mjuk eller hårdvara som gör att inte heller Netflixappen ens är i närheten av det är på andra plattformar, så jag tror inte det räcker med att de lägger in den funktionen.


Det första stämmer. Det finns ingen favoritlista i boxen. Det som finns är att man kan välja ut favoritkanaler och på ett otroligt omständigt sätt.
En favoritlista är något helt annat och då är det bara den man ser, när man väljer denna.
Helt otroligt att man inte lagt in dettawww i mjukvaran på en box som "skall kunna allt"

Vel det er den lista jeg refererer til, og CD kaller de en favorittliste, problemet er att den lista virker heller ikke nå, du får ikke forandret på noe som helst, de vil si att du tilsynelatende får forandret på lista men forandringene blir ikke lagret. Så for øyeblikket er den totalt ubrukelig, ihvertfall på min oneplace.
Helt enig i att den burde ha en bedere favorittliste enn dette, merkelig prioritering.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 02 januari 2019 - 20:10.


#1374

Postad 02 januari 2019 - 20:48

Unregisteredfdbfe8b9
  • Unregisteredfdbfe8b9
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej. Tänkte bara fråga Niklas på CD om han skickar alla våra synpunkter och problem vidare till någon som gör nått åt dom?

Det är ju många om man läser inläggen här ovan, och då måste det prioriteras så att boxen uppfyller kraven man kan ställa eller snarare förvänta sig.

# Att kunna spela in flera program (tre) och titta på ett fjärde var nog det som lockade mig, nu kan man om turen är med spela in ett och titta på ett annat.

Samt att ta till sig synpunkterna av användare som vet vad som är viktigt och vilka problem som uppstått. Känns lite som vi har blivit demo testare åt CD

# Kan vi flyga till månen flera gånger om året utan större problem så tycker jag att man lätt ska fixa boxen!!!



#1375

Postad 03 januari 2019 - 10:14

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Ibland låser sig boxen så mycket att man måste rycka strömmen, då satte CD på en strömbrytare på kabeln till våra gamla Sagem-boxar, den brytaren behövs igen nu på OnePlace... Sad but true!

EU krav det med strømbryter, ikke CD sitt valg. Hvis et produkt bruker mer strøm en EU krav i st.by så krevs en strømbryter.



#1376

Postad 03 januari 2019 - 10:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tror att det var skidskyttet sist och längdskidor innan dess.
Men det händer tydligen regelbundet. Min fru pausar ofta tex när vi ska äta och under tiden så hör vi hur den plötsligt avbryts pausningen och man är live.

Gissar på att det är ca. 30-40 minuter som max som vi kan pausa.

/Håkan

Hej

Om du testar att ändra skärmsläckaren till två timmar så tror jag det ska fungera bra för dig.

Inställningar / Skärmsläckare / Aktivera viloläge efter 2 timmar

Mvh
Niklas



#1377

Postad 03 januari 2019 - 10:21

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Jag har i ärlighetens namn inte orkat läsa igenom hela tråden, men det verkar ju som de flesta är missnöjda med OnePlace. Är det någon som skulle orka lista för och nackdelar, eller är det bara nackdelar? Är ju framför allt ute efter 4K-stödet.



#1378

Postad 03 januari 2019 - 10:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Canal Digital när jag kastar från min iPad (viaplay appen) så får jag ingen bild. Se bifogad bild.
Varför blir det så?

Mvh

Hej

Jag ska testa detta under dagen.

Mvh
Niklas



#1379

Postad 03 januari 2019 - 10:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Satte på inspelning på 10an nu och efter det kan jag nu inte se på vilken kanal jag vill !!!

 

Vad är detta för jävlens trams?

Hej

Tyvärr är det en bugg som dök upp i den senaste uppdateringen, finns mer information i inlägg #1310

Vi jobbar på att lösa problemet, hoppas ha mer info under början på nästa vecka.

Mvh
Niklas



#1380

Postad 03 januari 2019 - 13:10

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

@Canal Digital Sverige, när jag på mina föräldrars box ska ordna favoritmarkerade kanaler i den ordning de vill ha så sparas inte ändringen fastän kanalen är flyttad och jag tryckt på knappen Klar. På min OnePlace så fungerar det.

 

Sen har ett stavfel smugit sig in då knappen under Mina Favoriter -> Konfiguration heter To bort favoriter istället för Ta bort favoriter



#1381

Postad 03 januari 2019 - 13:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

@Canal Digital Sverige, när jag på mina föräldrars box ska ordna favoritmarkerade kanaler i den ordning de vill ha så sparas inte ändringen fastän kanalen är flyttad och jag tryckt på knappen Klar. På min OnePlace så fungerar det.

 

Sen har ett stavfel smugit sig in då knappen under Mina Favoriter -> Konfiguration heter To bort favoriter istället för Ta bort favoriter

Hej

Att det inte fungerar att sortera favoritkanalerna i den ordning man vill ha är något som vi behöver lösa i en ny mjukvara. Tack för informationen, ska se till att vi uppdaterar den texten.

Mvh
Niklas



#1382

Postad 03 januari 2019 - 14:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej. Tänkte bara fråga Niklas på CD om han skickar alla våra synpunkter och problem vidare till någon som gör nått åt dom?

Det är ju många om man läser inläggen här ovan, och då måste det prioriteras så att boxen uppfyller kraven man kan ställa eller snarare förvänta sig.

# Att kunna spela in flera program (tre) och titta på ett fjärde var nog det som lockade mig, nu kan man om turen är med spela in ett och titta på ett annat.

Samt att ta till sig synpunkterna av användare som vet vad som är viktigt och vilka problem som uppstått. Känns lite som vi har blivit demo testare åt CD

# Kan vi flyga till månen flera gånger om året utan större problem så tycker jag att man lätt ska fixa boxen!!!

Hej

Många av era synpunkter tar jag alltid vidare direkt till ansvarig person, medans vissa synpunkter behöver jag samla in mer information om beroende på vad det gäller, och vissa saker behöver vi testa för att se om vi kan återskapa innan vi tar det vidare.

Mvh
Niklas



#1383

Postad 03 januari 2019 - 14:27

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
Många av era synpunkter tar jag alltid vidare direkt till ansvarig person, medans vissa synpunkter behöver jag samla in mer information om beroende på vad det gäller, och vissa saker behöver vi testa för att se om vi kan återskapa innan vi tar det vidare.
Mvh
Niklas

Setter veldig pris på denne tråden i Min Hem Bio. Spesielt det att Niklas er innom og hjelper til.Håper virkelig att Oneplace får orden på seg, mye er veldig bra med den.

#1384

Postad 04 januari 2019 - 14:41

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Fikk en telefon fra CD nå med info om att en må bruke kabel på begge antenne inngangene for og kunne ta opp 3 eller 4 program på likt. Skulle sende meg en email med en link som skulle forklare dette nærmere, forsetning føljer.

#1385

Postad 04 januari 2019 - 14:51

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Detta är en parodi som aldrig tar slut!
Vem vet vad som händer vid nästa uppdatering, då skall ni kanske använda 3 st kablar:-)

#1386

Postad 04 januari 2019 - 14:58

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Detta är en parodi som aldrig tar slut!
Vem vet vad som händer vid nästa uppdatering, då skall ni kanske använda 3 st kablar:-)

Heldigvis bare plass til 2.

#1387

Postad 04 januari 2019 - 15:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Fikk en telefon fra CD nå med info om att en må bruke kabel på begge antenne inngangene for og kunne ta opp 3 eller 4 program på likt. Skulle sende meg en email med en link som skulle forklare dette nærmere, forsetning føljer.

Hej

Nej det där stämmer inte. För att spela in på tre kanaler krävs ett single cable LNB (som hanterar minst 4 användarband) och en kabel in i ANT1 ingången på boxen. Två kablar behövs om du tex har ett universalt lnb och vill spela in på två kanaler.

Mvh

Niklas



#1388

Postad 04 januari 2019 - 15:43

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

Nej det där stämmer inte. För att spela in på tre kanaler krävs ett single cable LNB (som hanterar minst 4 användarband) och en kabel in i ANT1 ingången på boxen. Två kablar behövs om du tex har ett universalt lnb och vill spela in på två kanaler.

Mvh

Niklas

 

Men det funkar ju inte nu, :( att spela in 2 program samtidigt. Den säger konflikt vid schemaläggningen av nr 2.



#1389

Postad 04 januari 2019 - 15:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Men det funkar ju inte nu, :( att spela in 2 program samtidigt. Den säger konflikt vid schemaläggningen av nr 2.

Hej

Det fungerar inte om man först gör en inspelning på SVT, Kanal 5, Kanal 9 eller Kanal 11 eftersom det finns tre eller fler versioner av de kanalerna. Sedan har vi några kanaler som vi har två versioner av, vilket gör att det bara går spela in på två kanaler om jag gör en inspelning på någon av de kanalerna. Det här problemet kommer bli löst under januari med en ny mjukvara. Vissa kanaler fungerar det bra att göra tex tre inspelningar på. 

Mvh

Niklas



#1390

Postad 04 januari 2019 - 16:05

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
Nej det där stämmer inte. För att spela in på tre kanaler krävs ett single cable LNB (som hanterar minst 4 användarband) och en kabel in i ANT1 ingången på boxen. Två kablar behövs om du tex har ett universalt lnb och vill spela in på två kanaler.
Mvh
Niklas

Fikk mail fra CD nå, jeg er feilinformert fra CD, en kabel er det som trengs.

#1391

Postad 05 januari 2019 - 18:40

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Sen imorse så är det flertalet kanaler som ljudet försvinner på... någon som har samma problem?! Bland annat VH1 och de flesta barnkanaler... har testat att rensa chachen samt startat om boxen genom menyn, helt utan framgång...

#1392

Postad 05 januari 2019 - 19:55

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Sen imorse så är det flertalet kanaler som ljudet försvinner på... någon som har samma problem?! Bland annat VH1 och de flesta barnkanaler... har testat att rensa chachen samt startat om boxen genom menyn, helt utan framgång...


Löst, tydligen så hade någon av ungarna sänkt volymen på boxen till 0...
men var fortfarande normal volym på de kanaler som sänder ljud i DD, någon som vet varför de kanalerna inte blev mutade?

#1393

Postad 05 januari 2019 - 21:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Löst, tydligen så hade någon av ungarna sänkt volymen på boxen till 0...
men var fortfarande normal volym på de kanaler som sänder ljud i DD, någon som vet varför de kanalerna inte blev mutade?

 

För att dom antagligen skickas passthrough till förstärkare/tv medans annat ljud behandlas i boxen.



#1394

Postad 05 januari 2019 - 22:50

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Löst, tydligen så hade någon av ungarna sänkt volymen på boxen till 0...
men var fortfarande normal volym på de kanaler som sänder ljud i DD, någon som vet varför de kanalerna inte blev mutade?

Precis som föregående säger så är det för att det är passtrough och flerkanaligt. Men har du inte nytta av flerkanal ljud så om du ställer boxen till stereo i inställningar så justerar du volymen med fjärren på alla kanaler oavsett ljudformat.

Redigerat av Turbo-Danne, 05 januari 2019 - 22:50.


#1395

Postad 07 januari 2019 - 11:24

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Precis som föregående säger så är det för att det är passtrough och flerkanaligt. Men har du inte nytta av flerkanal ljud så om du ställer boxen till stereo i inställningar så justerar du volymen med fjärren på alla kanaler oavsett ljudformat.


Jo för tusan! Inget tv-tittande utan surround! Trots att det mesta(?) sänds i 2.0. Man kan ju missa nåt annars liksom 😂

I övrigt så är vi relativt nöjda med boxen trots alla tillkortakommanden den har. Behåller lugnet och hoppas på att framtida uppdateringar förbättrar! Väntar på torrare väder(och fungerande flerkanalsinspelningar) så ska jag byta LNB, lär blir ett spännande äventyr att koppla in rätt kabel (har två kablar från förra ADB-boxen)...

#1396

Postad 07 januari 2019 - 11:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jo för tusan! Inget tv-tittande utan surround! Trots att det mesta(?) sänds i 2.0. Man kan ju missa nåt annars liksom

I övrigt så är vi relativt nöjda med boxen trots alla tillkortakommanden den har. Behåller lugnet och hoppas på att framtida uppdateringar förbättrar! Väntar på torrare väder(och fungerande flerkanalsinspelningar) så ska jag byta LNB, lär blir ett spännande äventyr att koppla in rätt kabel (har två kablar från förra ADB-boxen)...

Hej

Skicka PM med kundnummer så fixar jag så en installatör byter LNB kostnadsfritt åt dig.

Mvh

Niklas



#1397

Postad 07 januari 2019 - 21:21

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 1
Ikväll var alla livekanaler svarta igen även om ljudet spelades upp från programmen, menyer etc visades som vanligt, efter omstart var bilden tillbaka.

Redigerat av jonasbratt, 07 januari 2019 - 21:22.


#1398

Postad 07 januari 2019 - 21:30

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 1

Ikväll var alla livekanaler svarta igen även om ljudet spelades upp från programmen, menyer etc visades som vanligt, efter omstart var bilden tillbaka.

För mig funkade det inte att starta om program från början. Blev bara helt svart. Dock funkade livekanalerna. Tänkte att jaja, får kolla på play istället När programmet är slut men även där va det svårt. Blev skapligt förbannad. Hjälpte inte att starta om boxen heller. :( :(

Men och andra sidan så finns det värre saker att vara förbannad över. Men surt att det händer. Att man fortfarande inte fått ordning på boxen efter nästan 1år :)

Redigerat av Turbo-Danne, 07 januari 2019 - 21:32.


#1399

Postad 08 januari 2019 - 12:38

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 1

Fick hem OnePlace i går och testade lite... den åker tillbaka i dag.

 

Vilken ofärdig produkt. :-(



#1400

Postad 08 januari 2019 - 12:41

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Fick precis en undersökning om OnePlace, det finns liksom inget positivt att säga om, eller jo, den ligger etta på alla tiders sämsta boxar från CanalDigital. Jippie, ni har gått förbi Sagemboxen... Det mest fantastiska är att den blir sämre och sämre, precis som CD gjorde med Sagemboxen, helt otroligt! Att jag betalar för boxen varje månad gör mig fan ledsen, hmmm





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.