Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1401

Postad 08 januari 2019 - 14:50

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Fick precis en undersökning om OnePlace, det finns liksom inget positivt att säga om, eller jo, den ligger etta på alla tiders sämsta boxar från CanalDigital. Jippie, ni har gått förbi Sagemboxen... Det mest fantastiska är att den blir sämre och sämre, precis som CD gjorde med Sagemboxen, helt otroligt! Att jag betalar för boxen varje månad gör mig fan ledsen, hmmm

Fyllde nyss i enkäten, försökte vara nyanserad men det blev mest kryss i "mycket missnöjd"

Hoppas verkligen CD skärper sig, annars är detta sista avtalet med dem. Det finns så mycket annat att se.



#1402

Postad 08 januari 2019 - 15:19

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Fyllde nyss i enkäten, försökte vara nyanserad men det blev mest kryss i "mycket missnöjd"

Hoppas verkligen CD skärper sig, annars är detta sista avtalet med dem. Det finns så mycket annat att se.

Har också fyllt i enkäten. Förutom Oneplace (som jag inte kopplat in...) så är jag övervägande positiv till CD som distributör.



#1403

Postad 08 januari 2019 - 16:02

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Verkar bara vara oneplace-kunder som får enkäten?

#1404

Postad 08 januari 2019 - 16:07

Chewtob
  • Chewtob
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

hur har ni fått enkäten? jag har inte kollat min post men ingen enkät via mail och jag har kört oneplace ett tag...



#1405

Postad 08 januari 2019 - 16:44

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

hur har ni fått enkäten? jag har inte kollat min post men ingen enkät via mail och jag har kört oneplace ett tag...


Fick den via mail

#1406

Postad 08 januari 2019 - 18:46

Ullekalv
  • Ullekalv
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Varför fungerar det bara att titta på en kanal och spela in en annan. Har CD lyckats förstöra det också.

#1407

Postad 08 januari 2019 - 19:46

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Ny feil. Prøvd og ta opp ett program, feilkode M003. Prøvde flere, ingen ville starte opptak, kode M003.Chatta litt med cd som prøvde og hjelpe, uten sukses. Så etter en time får jeg tatt opp igjen, men tror jeg bare får tatt opp ett procgram av gangen, fikk opp melding om opptakskonflikt med bare ett program og slette for og løse konflikten, denne tuneren blir dårligere og dårligere for ver dag som går. Bra jeg har den gamle tuneren i vigør, den tar i hvertfall opp 2 program av gangen.

#1408

Postad 08 januari 2019 - 19:54

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
Det fungerar inte om man först gör en inspelning på SVT, Kanal 5, Kanal 9 eller Kanal 11 eftersom det finns tre eller fler versioner av de kanalerna. Sedan har vi några kanaler som vi har två versioner av, vilket gör att det bara går spela in på två kanaler om jag gör en inspelning på någon av de kanalerna. Det här problemet kommer bli löst under januari med en ny mjukvara. Vissa kanaler fungerar det bra att göra tex tre inspelningar på. 
Mvh
Niklas


Du kan føye til NRK1. men den er kansje ikke nevnt siden dette er en Svensk tråd? Hadde satt igang ett opptak på NRK1 som jeg måtte stoppe for og kunne ta opp ett annet.

#1409

Postad 08 januari 2019 - 19:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Du kan føye til NRK1. men den er kansje ikke nevnt siden dette er en Svensk tråd? Hadde satt igang ett opptak på NRK1 som jeg måtte stoppe for og kunne ta opp ett annet.

Hej

Det stämmer att det är samma problem på NRK´s kanaler. Problemet kommer bli löst den här veckan eller under nästa vecka som planen ser ut just nu.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 08 januari 2019 - 19:59.


#1410

Postad 09 januari 2019 - 13:17

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Fick ett samtal från en Viktoria på CanalDigital som i mångt och mycket sa att dom aldrig kommer kunna fixa boxen... Att när dom försöker fixa ett fel så dyker två nya upp, hon ville ge mig den gamla boxen, hmmm.  Undrar om det finns mer bakom detta?



#1411

Postad 09 januari 2019 - 15:49

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Fick ett samtal från en Viktoria på CanalDigital som i mångt och mycket sa att dom aldrig kommer kunna fixa boxen... Att när dom försöker fixa ett fel så dyker två nya upp, hon ville ge mig den gamla boxen, hmmm.  Undrar om det finns mer bakom detta?

 

Hur är den då (i jmf med OnePlace)? Jag gick från en äldre HD-box till OP så jag vet inte hur den "gamla" digitalboxen fungerade?

Känns lite drygt att behöva gå bakåt i utvecklingen....



#1412

Postad 09 januari 2019 - 16:23

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

peppar peppar min har gått som tåget i en månad nu



#1413

Postad 09 januari 2019 - 16:57

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hur är den då (i jmf med OnePlace)? Jag gick från en äldre HD-box till OP så jag vet inte hur den "gamla" digitalboxen fungerade?

Känns lite drygt att behöva gå bakåt i utvecklingen....

 

Jag har ju en liggandes, men jag får ju radera allt från mina inspelningar och be om en ny HDD för är den formaterad i OnePlace syns inte hårddisken i den gamla, sedan blir man av med att spela in på flera kanaler, så hmmm... Trodde verkligen OnePlace skulle bli bättre med tiden, det har den inte.



#1414

Postad 09 januari 2019 - 16:58

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 2

Är det inte så att inspelningsfunktionen som är det största problemet med boxen?



#1415

Postad 09 januari 2019 - 17:13

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Är det inte så att inspelningsfunktionen som är det största problemet med boxen?


Det er nok det største problemet, men en enkel favorittliste syns jeg bør virke. Veldig enig i beskrivelsen med att dem løser ett problem og får to nye problemer. Får håpe det ordner seg, syns konseptet er bra når jeg fikk brukt de litt, men må jeg tilbake til den gamle tuneren min så går det bra de og.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 09 januari 2019 - 17:15.


#1416

Postad 11 januari 2019 - 20:16

Unregisteredfb2e5aca
  • Unregisteredfb2e5aca
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som tycker att bildkvaliten är "mjukare" på onplace än på 500Gb boxen? Ser ut som alla ansikten har beautify-filter på sig. Den gamla var klart skarpare och mer "crisp". Dessutom känns färgerna och kontrasten överdrivna. Är det något man kan justera?



#1417

Postad 11 januari 2019 - 20:21

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Skulle kolla på ett program nu klockan 20 och spela in ett annat, då kommer det upp ett felmeddelande att inspelningen misslyckades för att ingen hårddisk är ansluten och inga inspelningar finns heller tillgängliga. Startar om boxen via om-menyn och då är plötsligt allt som vanligt igen och inspelningarna är åter tillgänglig och det går att starta inspelningar. Har hänt mig flera gånger det år jag haft denna katastrof till box...

#1418

Postad 11 januari 2019 - 23:16

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Skulle kolla på ett program nu klockan 20 och spela in ett annat, då kommer det upp ett felmeddelande att inspelningen misslyckades för att ingen hårddisk är ansluten och inga inspelningar finns heller tillgängliga. Startar om boxen via om-menyn och då är plötsligt allt som vanligt igen och inspelningarna är åter tillgänglig och det går att starta inspelningar. Har hänt mig flera gånger det år jag haft denna katastrof till box...

 

Vet inte om CD kommer kunna fixa inspelningar på denna box... Den låser sig, den blir väldigt seg och man få dra strömmen. Denna box kan ju knappt varit testad med HDD i innan CD släppte denna i norden? Vi kunder får vara betatestare åt CD.


Är det någon mer än jag som tycker att bildkvaliten är "mjukare" på onplace än på 500Gb boxen? Ser ut som alla ansikten har beautify-filter på sig. Den gamla var klart skarpare och mer "crisp". Dessutom känns färgerna och kontrasten överdrivna. Är det något man kan justera?

 

Jag tycker vissa kanaler hackar lite med, absolut i Live-sändningar, senast nu handbollen. Finns inte mycket att ställa in i OnePlace, inte något CD har slagit på för oss användare iallafall.



#1419

Postad 12 januari 2019 - 13:17

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 1
Tror det enda som kan rädda denna boxen är en uppgradering till Android 8 eller 9. Har Sonys tv apparater som exempel som var väldigt tröga i menyer mm som blev mycket bättre med Android 8.

#1420

Postad 12 januari 2019 - 15:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Tror det enda som kan rädda denna boxen är en uppgradering till Android 8 eller 9. Har Sonys tv apparater som exempel som var väldigt tröga i menyer mm som blev mycket bättre med Android 8.

Håller med! dessutom  får man ju  Android 8 appar som HBO Nordic och en del andra appar med som bara stödjer Oreo


Redigerat av Duckface21, 12 januari 2019 - 15:48.


#1421

Postad 13 januari 2019 - 17:07

Unregisteredefaa9313
  • Unregisteredefaa9313
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1

Hej!

Hoppade på denna box efter att varit kund hos Viasat sedan 2008, och där har det varit en del problem med senaste boxarna med inspelningar, och låsningar.

 

Det här tar priset, det är det sämsta jag varit med om och detta ska man betala avgift för.

 

1. Låser sig. Det kan vara att det inte går att start den. måste dra ur sladden. Går inte att byta kanal. Dra ur sladden.

2. Den kan ha låst sig, inga inspelningar gjorda, ingen signal alls.

3. Den kan tappa ljud helt plötsligt.

4. Fungerar inte att Casta, en funktion som jag hade tänkt använda, hackar hela tiden och ibland svart/grå bild.

5. Inspelningarna där man skulle kunna spela in 3 och titta på ett fjärde. Funkar skitdåligt, missar massor av inspelningar och vissa är fel program inspelat och ibland saknas ljud.  Jag vet att detta är under hantering med det är frågan vilka nya fel som kommer.

6. Fjärrkontrollen fungera bättre efter uppdatering men tar ändå tid innan den byter kanal utifrån vad jag är van med.

7. Jag mailade supporten vilket var den längs jag varit med om, 15 dec och fick svar 1 jan. Fick ju ringa efter en vecka men fick bara till svar att man jobbade med fjärrkontrollen.

 

 

Nu är man bunden till detta i två år och frågan är ju hur kan man gå ut med en produkt om olika funktioner och det mesta funkar inte och vilket ansvar har man då. Ska man bara acceptera och fortsätta betala. Riktig ånger att jag inte kollade upp denna produkt mer men jag tycker att det är falsk marknadsföring på CD hemsida.

mvh

Niklas



#1422

Postad 13 januari 2019 - 18:59

freddie
  • freddie
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som tappat signalen på kanal 8, 10 samt 12. Varit bortrest och kommer hem så fungerar ej dessa kanaler. Har ca 13 i signalkvalitet och boxen säger signalfel eller liknande. Kör på gammal lnb, men alla övriga kanaler fungerar klockrent.

#1423

Postad 13 januari 2019 - 21:55

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
De kanalerna har väl bytt frekvens häromdagen. Ska väl räcka med att starta om boxen.

#1424

Postad 13 januari 2019 - 22:33

freddie
  • freddie
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Testade det, men de kom åter efter ca 15min? Fungerar som vanligt igen.

#1425

Postad 14 januari 2019 - 07:37

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Fler än jag som har fått problem med boxen när man startar upp den? Ingen signal står det, efter flera omstarter hoppar den plötsligt igång...

Redigerat av dajjes74, 14 januari 2019 - 07:38.


#1426

Postad 14 januari 2019 - 11:05

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Hej!

Hoppade på denna box efter att varit kund hos Viasat sedan 2008, och där har det varit en del problem med senaste boxarna med inspelningar, och låsningar.

 

Det här tar priset, det är det sämsta jag varit med om och detta ska man betala avgift för.

 

1. Låser sig. Det kan vara att det inte går att start den. måste dra ur sladden. Går inte att byta kanal. Dra ur sladden.

2. Den kan ha låst sig, inga inspelningar gjorda, ingen signal alls.

3. Den kan tappa ljud helt plötsligt.

4. Fungerar inte att Casta, en funktion som jag hade tänkt använda, hackar hela tiden och ibland svart/grå bild.

5. Inspelningarna där man skulle kunna spela in 3 och titta på ett fjärde. Funkar skitdåligt, missar massor av inspelningar och vissa är fel program inspelat och ibland saknas ljud.  Jag vet att detta är under hantering med det är frågan vilka nya fel som kommer.

6. Fjärrkontrollen fungera bättre efter uppdatering men tar ändå tid innan den byter kanal utifrån vad jag är van med.

7. Jag mailade supporten vilket var den längs jag varit med om, 15 dec och fick svar 1 jan. Fick ju ringa efter en vecka men fick bara till svar att man jobbade med fjärrkontrollen.

 

 

Nu är man bunden till detta i två år och frågan är ju hur kan man gå ut med en produkt om olika funktioner och det mesta funkar inte och vilket ansvar har man då. Ska man bara acceptera och fortsätta betala. Riktig ånger att jag inte kollade upp denna produkt mer men jag tycker att det är falsk marknadsföring på CD hemsida.

mvh

Niklas

Ring CD och be att få Smart-boxen istället, den fungerar som en TV-mottagare förväntas fungera, snabb, stabil och krånglar aldrig. Visst, du kan bara spela in två kanaler samtidigt och du tappar casting och netflix men det löses väl bäst på andra sätt ändå :rolleyes:



#1427

Postad 14 januari 2019 - 11:23

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 1

Någon som har anslutit ett BT-tangentbord till boxen och fått det att fungera?

Det vore skönt att slitta hoppa kring med fjärren.

Jag provade med ett Apple BT-tangentbord menefter att boxen hittar det så tar det stopp och kan inte ansluta.



#1428

Postad 14 januari 2019 - 15:00

Unregistered768aa660
  • Unregistered768aa660
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 1

Har 2 st Oneplace boxar

 

Är så fruktansvärt trött på dom 

 

Hade det bara  varit 1-2 fel som man visste skulle åtgärdas med en uppdatering, hade man kunna stå ut. Men det är olika fel hela tiden och man måste starta om boxen för att de skall försvinna för stunden. 

 

När skall CD börja ta ansvar för sina boxar eller ännu bättre låta kunder själv få välja box bland alla de fullt fungerande och långt mycket bättre som finns på marknaden. Varför hoppar man på något så dödsdömt som en androidbox? Hur kan man släppa en ut en box som inte ens fungerar som den skall efter ett år. Hur j-la dålig var den då inte när man bestämde sig för att lansera den? 



#1429

Postad 14 januari 2019 - 19:09

Unregisteredfdbfe8b9
  • Unregisteredfdbfe8b9
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Om det nu är i mjukvaran problemen ligger så borde väl någon med goda programmerings kunskaper lätt få ordning på boxen.

Den ska väl ha samma och senaste versionen som telefonerna har då borde väl apparna synka bättre!

Man vet ju inte hur många som har problem men det är ju många här som har något eller några fel men det kanske är väldigt lite om man har många boxar ute på marknaden.

Det går ju att fråga några ungar på närmaste skola om hjälp för kan dom hacka sig in på alla möjliga sidor så kan inte programmering av Tv boxar vara svårt......

Vi hoppas det blir några uppdateringar som rättar till felen ganska omgående för nu börjar det bli många som är förbannade och besvikna.

 

(Hoppet är det sista som överger människan)



#1430

Postad 14 januari 2019 - 19:14

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Om det nu är i mjukvaran problemen ligger så borde väl någon med goda programmerings kunskaper lätt få ordning på boxen.
Den ska väl ha samma och senaste versionen som telefonerna har då borde väl apparna synka bättre!
Man vet ju inte hur många som har problem men det är ju många här som har något eller några fel men det kanske är väldigt lite om man har många boxar ute på marknaden.
Det går ju att fråga några ungar på närmaste skola om hjälp för kan dom hacka sig in på alla möjliga sidor så kan inte programmering av Tv boxar vara svårt......
Vi hoppas det blir några uppdateringar som rättar till felen ganska omgående för nu börjar det bli många som är förbannade och besvikna.

(Hoppet är det sista som överger människan)


Med tanke på att alla här som har boxen är det fel på så lär det vara alla boxar som är problem med. Sen kanske Agda 88 bryr sig inte eller inte använder alla funktioner och förstår inte att det är fel på boxen och då kommer det såklart inte fram heller.

Eller tänker jag fel?
Finns det nån här som har en box som fungerar till 95% iaf med lite tur och är rapp och bra?

#1431

Postad 14 januari 2019 - 19:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej

 

Nu har vi skickat ut en uppdatering som löser problemet med att det inte går att programmera fler inspelningar om man har en pågående inspelning på tex SVT, Kanal 5, Kanal 9 och Kanal 11.

Version
1.6.33

Boxen kommer automatiskt att tanka ner mjukvaran inatt och under natten mot onsdag. Det fungera att tanka ner mjukvaran manuellt redan nu, har tyvärr inte själv kunnat testa eftersom jag är på tjänsteresa.

Mvh

Niklas



#1432

Postad 14 januari 2019 - 20:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Har 2 st Oneplace boxar

 

Är så fruktansvärt trött på dom 

 

Hade det bara  varit 1-2 fel som man visste skulle åtgärdas med en uppdatering, hade man kunna stå ut. Men det är olika fel hela tiden och man måste starta om boxen för att de skall försvinna för stunden. 

 

När skall CD börja ta ansvar för sina boxar eller ännu bättre låta kunder själv få välja box bland alla de fullt fungerande och långt mycket bättre som finns på marknaden. Varför hoppar man på något så dödsdömt som en androidbox? Hur kan man släppa en ut en box som inte ens fungerar som den skall efter ett år. Hur j-la dålig var den då inte när man bestämde sig för att lansera den? 

 

På vilket sätt skulle AndroidTV vara dödsdömt? Mycket bättre än alla andra SmartTV lösningar.

Sen att det är diverse buggar har ju inte så mycket med AndroidTV att göra.

Bästa vore ju förstås full support för öppna Linuxboxar med Enigma2 t.ex. förstås.



#1433

Postad 14 januari 2019 - 21:59

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ville bara skriva att när jag raderar ett inspelat program så står det först att inspelningen misslyckades (M002) följt av att inspelningen raderades.
Edit: både före o efter dagens uppdatering

Redigerat av jonasbratt, 14 januari 2019 - 22:09.


#1434

Postad 15 januari 2019 - 11:53

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Ville bara skriva att när jag raderar ett inspelat program så står det först att inspelningen misslyckades (M002) följt av att inspelningen raderades.
Edit: både före o efter dagens uppdatering

Samme her, men den tar opp i hvertfall. Er der 2 optak og se på ett tredje som er max? Får ikke til 3 opptak og se på ett fjerde oss meg.

#1435

Postad 15 januari 2019 - 13:43

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Samme her, men den tar opp i hvertfall. Er der 2 optak og se på ett tredje som er max? Får ikke til 3 opptak og se på ett fjerde oss meg.


Får bare tatt opp 2 og se på 1. Eller ta opp 3. Skal väre en til, vist det er flere med samme feil så meld fra.

#1436

Postad 15 januari 2019 - 14:10

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Får bare tatt opp 2 og se på 1. Eller ta opp 3. Skal väre en til, vist det er flere med samme feil så meld fra.

Hvor mange UB bruker du? alle 4 eller 3 ? 



#1437

Postad 15 januari 2019 - 14:23

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Samme her, men den tar opp i hvertfall. Er der 2 optak og se på ett tredje som er max? Får ikke til 3 opptak og se på ett fjerde oss meg.


Brukerfeil. Alt virker på opptak, måtte scrolle ned for og se hele siden med aktiverte opptak, lärer noe hele tiden.

#1438

Postad 15 januari 2019 - 16:03

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 1
Nån fler som inte har EPG-data för aktuellt program (står Programdata saknas) när man trycker pil ned när man ser på en kanal för att få fram vad som visas på aktuell kanal just nu och kommande program. Såg felet för första gången igår och har problemet även idag. Ett nytt fel som uppkommit sen gårdagens uppdatering av boxen?

#1439

Postad 15 januari 2019 - 16:49

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Nån fler som inte har EPG-data för aktuellt program (står Programdata saknas) när man trycker pil ned när man ser på en kanal för att få fram vad som visas på aktuell kanal just nu och kommande program. Såg felet för första gången igår och har problemet även idag. Ett nytt fel som uppkommit sen gårdagens uppdatering av boxen?

Så har jag haft det före den senaste uppdateringen också tyvärr.

#1440

Postad 15 januari 2019 - 17:10

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Nån fler som inte har EPG-data för aktuellt program (står Programdata saknas) när man trycker pil ned när man ser på en kanal för att få fram vad som visas på aktuell kanal just nu och kommande program. Såg felet för första gången igår och har problemet även idag. Ett nytt fel som uppkommit sen gårdagens uppdatering av boxen?

 

Jag hade problem i kanallistan(knapp upp/ner) igår, före uppdateringen i natt.

EPG visade dock data på det mesta vad jag minns.

 

Inget problem att få krascher efter uppdateringen heller, jag fick en direkt efter uppdateringen bara genom att trycka på Meny-knappen en eller två gånger (total brist på respons och sedan krasch).

 

Fortfarande kan man inte spela in en serie eller säsong (vad är skillnaden?), alla program med samma namn verkar spelas in, vid alla tillfällen. Det blir mycket att städa bort det...

Testat programmera inspelning av 'The Daily Show' på Comedy Central/Paramount.

 

Suck.... :/



#1441

Postad 15 januari 2019 - 20:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Ville bara skriva att när jag raderar ett inspelat program så står det först att inspelningen misslyckades (M002) följt av att inspelningen raderades.
Edit: både före o efter dagens uppdatering

Hej

Jag ska kolla upp detta.

Mvh

Niklas


Nån fler som inte har EPG-data för aktuellt program (står Programdata saknas) när man trycker pil ned när man ser på en kanal för att få fram vad som visas på aktuell kanal just nu och kommande program. Såg felet för första gången igår och har problemet även idag. Ett nytt fel som uppkommit sen gårdagens uppdatering av boxen?

Hej

Jag ska kolla upp detta också. 

Mvh

Niklas



#1442

Postad 15 januari 2019 - 20:15

Unregistered89977160
  • Unregistered89977160
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1

Någon som har anslutit ett BT-tangentbord till boxen och fått det att fungera?

Det vore skönt att slitta hoppa kring med fjärren.

Jag provade med ett Apple BT-tangentbord menefter att boxen hittar det så tar det stopp och kan inte ansluta.

Ja, och det fungerar OK i mitt fall (TechTab - Kom med nån tidnings prenumeration för flera år sen).



#1443

Postad 15 januari 2019 - 20:21

Unregistered89977160
  • Unregistered89977160
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

@Niklas CD

 

Uppdateringen till i dag, är det den som skulle komma senare i Januari?

(Fick besked i söndags om att en uppdatering skulle komma i månadsskiftet Jan/Feb. Detta vid kontakt med support i ett annat ärende).



#1444

Postad 15 januari 2019 - 20:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

@Niklas CD

 

Uppdateringen till i dag, är det den som skulle komma senare i Januari?

(Fick besked i söndags om att en uppdatering skulle komma i månadsskiftet Jan/Feb. Detta vid kontakt med support i ett annat ärende).

Hej

Det stämmer bra, detta var en mjukvara som endast löser inspelningsproblemet på tex SVT.

Mvh

Niklas



#1445

Postad 15 januari 2019 - 20:36

Unregistered89977160
  • Unregistered89977160
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

@Niklas CD

Tusen tack för snabbt svar! :)



#1446

Postad 15 januari 2019 - 20:54

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 1

Hej

Det stämmer bra, detta var en mjukvara som endast löser inspelningsproblemet på tex SVT.

Mvh

Niklas

Kan du avslöja något om huruvida ni har för avsikt att uppdatera OS till en senare version av Android TV?



#1447

Postad 16 januari 2019 - 08:40

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Kan du avslöja något om huruvida ni har för avsikt att uppdatera OS till en senare version av Android TV?

 

OnePlace kör ju idag version 7.X finns mycket nyare, då skulle även HBO funka som kräver version 8.X.

Samt att boxen kanske skulle bli stabilare, snabbare osv. Om det nu inte är CD egen programvara som sabbar boxen :(

 

Det vore väl en prioriterad sak att hänga med i OS versionerna, annars känns ju redan boxen som gammal.



#1448

Postad 16 januari 2019 - 12:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

OnePlace kör ju idag version 7.X finns mycket nyare, då skulle även HBO funka som kräver version 8.X.

Samt att boxen kanske skulle bli stabilare, snabbare osv. Om det nu inte är CD egen programvara som sabbar boxen :(

 

Det vore väl en prioriterad sak att hänga med i OS versionerna, annars känns ju redan boxen som gammal.

Hej

Vi kommer att uppdatera OS under 2019, men har tyvärr inget planerat datum just nu. 

Mvh

Niklas



#1449

Postad 18 januari 2019 - 15:24

Bajenken
  • Bajenken
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

En fråga som Niklas kanske kan svara på. 

Jag har en LG OLED65B7. Efter att det gjordes en uppdatering på mjukvaran i tv:n så har det helt plötsligt blivit sämre bild om jag kör via auto i oneplace. Färgerna blir mattare. Tex Netflixloggan blir nästan orange. Däremot om jag ändrar till 1080P 50 Hz så blir färgerna bra igen.

 

Det är endast Oneplace som drabbats. Tittar jag på Netflix eller Viaplay direkt i appen som finns i tv:n så är det bra bild. Detsamma gäller om jag tittar via Xbox.

 

Känns som att det på något sätt hänger ihop med tv:ns uppdatering. Men förstår inte varför bara oneplace drabbas.

 

Finns en tråd om detta även i forum gällande LG, så det verkar vara fler kunder som drabbats av detta.



#1450

Postad 18 januari 2019 - 15:27

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 1
Otroligt störande att boxen tappar bort hårddisken! Det händer väl i alla fall en gång i veckan sedan årsskiftet Att det står att du måste ansluta en hårddisk för att kunna göra inspelningar och man måste göra en reboot på boxen för att den ska hitta inspelningarna och kunna göra nya inspelningar, det gör Inspelningsfunktionen väldigt opålitlig!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.