Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HIGH-END

1938 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon AH-D5000 (Hörlurar) 4 8,82 (10) Inga priser
HiFiMAN HE-500 (Hörlurar) 3 8,33 (2) Inga priser
Philips Fidelio L1 (Hörlurar) Rapporterad 3 (0) Inga priser
Bang Olufsen BeoPlay H6 Over-ear Headset (Hörlurar) Rapporterad 9 8,6 (14) Inga priser
HiFiMAN HE-560 Over-ear (Hörlurar) 6 8 (3) Inga priser
Oppo PM-1 (Hörlurar) 8 8 (2) Inga priser
Denon AH-MM400 Over-ear (Hörlurar) Rapporterad 6 8,4 (4) Inga priser
Pioneer SE-Master1 Over-ear (Hörlurar) 6 5,67 (2) Inga priser
Sennheiser HD 800S Over-ear (Hörlurar) 4 9,18 (10) 18 990:-
Focal Utopia II (2022) Over Ear (Hörlurar) 8 (0) 57 890:-
4 relaterade trådar

#1651

Postad 23 juli 2016 - 13:34

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Bogge, fast skiljer det väldigt mycket mellan de olika lcd? Är det inte mindre typ muffarnas material/färg som skiljer. Åandrasiden tror jag skillnaden mellan lcd2.2 vs lcd-2f är mindre än ex lcd2 vs lcd3 eller vs sennheiser 😉.

Blader finns det någon länk eller dylikt med test på Focals nya? Är det elektrostater eller?


Jepp skillnaderna sinsemellan på LCD-2 borde ju inte vara gigantiska. Har inte kunnat jämföra direkt utan enbart hört LCD-2F i butik med andra stärkare (Deckhard mfl) än mina egna. Gillade ljudet jag har hemma med LCD2.2 mer. Men säkert många som föredrar 2F.

Focals nya topplurar kör dynamiska talspole-element! Utopian använder Beryllium som membranmaterial likt deras mest påkostade högtalarserier.


Och Focal kan snickra element iallafall. Hade Focal högtalare tidigare. De var mycket bra. Hade jag haft fler rum hade jag nog köpt Focal som andra anläggning =)

#1652

Postad 29 juli 2016 - 08:57

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Ok, Tylls test på Focal Elear är online nu. "This headphone is a game changer."

Han jämför och föredrar den mot HD800S, HE1000, LCD-X, HD600 och verkar kluven mot Utopia och Ether. 

 

Han skriver "Bass is slightly low for my tastes, but bass is very tight and punchy, and extension is extraordinarily good for an open dynamic driver headphone." Ska bli kul att höra om det räcker för mig.

 

Elear ser riktigt spännande ut. Äntligen händer det något inom kategorin inte löjligt dyrt.

 

http://www.innerfide...gcqgVqoRwY4R.97

 

https://youtu.be/lw0wJpjAHyk



#1653

Postad 09 augusti 2016 - 07:33

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Själv är jag nog (trots priset) mest intresserad av huruvida Focal har lyckats göra en STAX-utmanare i det nya "Utopia"-flaggskeppet? De ser ju riktigt tuffa ut om inte annat:

Utopia_Casque_Maxirgbmed.jpg


Han har testat Utopia nu. "world's best.." und so weiter. Tyll skrev några rader om Electrostater också.

"Electrostatics - I didn't do any direct comparisons, but from memory, the Utopia would best them in clear, articulate, natural detail. E-stats seem to fuzzy up top too me. And the dynamic punch of the Utopia and Elear would have me heading in that direction every time."

http://www.innerfide...3947ouKA1vBv.99

#1654

Postad 11 augusti 2016 - 10:21

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Kommentaren om elektrostater och indistinkt topp tar jag inte mycket på allvar, men visst verkar det lovande. :)

#1655

Postad 21 augusti 2016 - 20:05

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Har aldrig gillat Focals högtalare och därför har jag svårt att tro på deras försök till hörlurar! Dock man ska nog inte uttala sig innan man lagt öronen åt dem, men skeptiskt är man...bättre än elektrostater?????



#1656

Postad 23 augusti 2016 - 11:14

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Om någons ord är värt ens uppmärksamhet i dessa kretsar så är det Tyll Hertsens! Hans intryck sammanfaller oftast med mina egna och därför känns detta extra intressant! Håller med om Focals högtalare, däremot tycker jag deras Spirit Classic-hörlurar är väldigt trevliga. Fylligt, mjukt ljud utan några av de kliniska drag jag minns från högtalarna. 



#1657

Postad 23 augusti 2016 - 11:29

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Tycker Focals högtalare ändrat karaktär dom senaste åren. . har inte gillat dom innan....men nu gillar jag dom så mycket att jag faktiskt köpt ett par.....dom låter sammetsmjuk utan tillstymmelse till hårdhet. . nått jag inte tyckt Focal gjort innan



#1658

Postad 26 augusti 2016 - 21:27

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Jag inväntar ett ex-demoex av Fostex TH-900... fick ett mycket bra pris för dem. Har hört mycket gott om dessa lurar. Recension följer troligen snart.



#1659

Postad 27 augusti 2016 - 21:35

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Verkar som HifiMan kommer med nya versioner av HE-1000 o X

 

Ny kabel, o nya pads är några av nyheterna

 

http://my-hiend.com/...n-x-雙旗艦v2進化版發表/



#1660

Postad 18 september 2016 - 09:26

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Focals nya Utopia och Elear finns för lyssning på pågående mässa i Göteborg för de som är intresserade. Fick bara lyssnat hastigt igår innan jag tyvärr fick bege mig, så inga intryck från mig. Lovande lät det iallafall och snygga som katten. 



#1661

Postad 18 september 2016 - 11:05

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Helt klart ett vasst system på mässan..Pass Labs förstärkare o Bel canto cd spelare . . o då Focals lurar.  .

 

Fanns mer lurar att lyssna på..Sennheiser hade ett helt rum . . .o dom dyra Abyss lurarna fanns att lyssna på till Chord elektronik



#1662

Postad 18 september 2016 - 13:07

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Focals nya Utopia och Elear finns för lyssning på pågående mässa i Göteborg för de som är intresserade. Fick bara lyssnat hastigt igår innan jag tyvärr fick bege mig, så inga intryck från mig. Lovande lät det iallafall och snygga som katten.


Var det måhända något annat som var mer prioriterat på mässan än Focal lurarna?

#1663

Postad 18 september 2016 - 19:06

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Var det måhända något annat som var mer prioriterat på mässan än Focal lurarna?

Egentligen inte! Hade tid att passa hemma och kunde inte hitta parkering i närheten av Opalen. Attans! :P

En bild kan jag iallafall bjuda på:

Bifogad fil  _DSC9099.jpg   84,02K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Blader, 18 september 2016 - 19:18.


#1664

Postad 08 oktober 2016 - 19:28

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Herrejösses vilket ljud i Fostex TH900! Överlägsen bas och diskant. De har kapacitet att ge hur mycket som helst känns det som, man får skära ner med EQ om det blir för mycket av det goda. Vissa äldre inspelningar med riktigt vass diskant mår bra av en EQ-korrigering. Basen är helt otrolig. Även om jag höjer den så tycks inte den minsta distorsion ljuda i membranen. Mellanregistret är detaljerat och vackert, men kan tyckas något återhållen i jämförelse med det enorma omfånget i bas och diskant. Det spelar ingen roll vilken musik man utsätter den för, allt från försynta blockflöjter till galet pumpande dansrytmer - allt återges trovärdigt och klart. En high-end lur av stora mått.

 

Jag var för övrigt lite sugen ett tag på att prova öronkuddarna från Lawton Audio, men det svider lite att betala en tusenlapp för dem (inkl frakt och pålagd svensk moms) då jag inte ens vet om jag kommer att gilla dem. Någon här som har provat dem? Originalkuddarna får gärna vara ett snäpp djupare tycker jag, men de är å andra sidan oerhört mjuka och välgjorda, så kan definitivt leva med dem.



#1665

Postad 08 oktober 2016 - 19:43

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Väldigt sugen på ett par Fostex 900 maxade av Lawton...har LA7000 med Denon som grund så intressant att veta hur stor skillnad dessa Fostex skulle vara mot mina

#1666

Postad 11 oktober 2016 - 17:53

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Detta verkar vara ett riktigt coolt märke vissades på hifi mässan Göteborg. Handgjorda i trä och metall samt läder . http://kennerton.com...9&product_id=93

Undrar vilka som tar in dem.

#1667

Postad 11 oktober 2016 - 19:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Väldigt sugen på ett par Fostex 900 maxade av Lawton...har LA7000 med Denon som grund så intressant att veta hur stor skillnad dessa Fostex skulle vara mot mina

Hade TX-X00 ett tag men inte min grej. Mest extrema baslurar jag lyssnat på då har jag ändå lurar med bas emphasis redan som LCD-2 och DX 1000. Mellanregistret finns knappt dränks nästan totalt i basen. 



#1668

Postad 11 oktober 2016 - 19:33

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Hade TX-X00 ett tag men inte min grej. Mest extrema baslurar jag lyssnat på då har jag ändå lurar med bas emphasis redan som LCD-2 och DX 1000. Mellanregistret finns knappt dränks nästan totalt i basen.


Fattar inte då jag inte upplever mina TH-X00 som extrema baslurar. Men visst är dom mer basiga än andra hörlurar. Vad hade du för källa osv?

#1669

Postad 12 oktober 2016 - 12:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Fattar inte då jag inte upplever mina TH-X00 som extrema baslurar. Men visst är dom mer basiga än andra hörlurar. Vad hade du för källa osv?

Testat lite olika. Jag har källor som går från vad jag uppfattar neutralt till några som kanske boostar lågbas lite. Har även testat equaliza bort bas och boosta mellanregister/diskant. Grundproblemet för mig är de du säger mer bas än mina andra hörlurar som jag tycker har bättre balans. Jag är mer bas and treble head men vill nog ha lite av allt :)



#1670

Postad 18 oktober 2016 - 15:58

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Lyssnade på lite lurar på Lefflers i Norrköping.

Började med AKG Q701 som jag återkom till några gånger skulle kunna tänka mig dom eller den nya luren AKG K712 Pro.

Som ska vara en nyare version av den luren.

 

Lyssnade oxå på Sennheiser HD700 o HD800 trotts prisskillnaden så föredrog jag helt klart HD800 som lät klart mycket bättre på alla sätt. 

 

Jag var väldigt intresserad av HIFIMAN HE-400i som visade sig inte alls passa mig, tyckte dom lät väldigt tråkigt.

Fick samma intryck av HE-400s och HE-560 inte alls min typ av ljud.

 

Testade oxå Audeze LCD-2 som jag trodde var Audezes dyraste lurar så jag vill bara höra om dom lät på samma sätt som HIFIMAN.

Men där jag tyckte HIFIMAN var tråkiga så upplevde jag Audeze LCD-2 som en otroligt spelglad lur som jag gillade.



#1671

Postad 18 oktober 2016 - 21:16

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Lyssnade på lite lurar på Lefflers i Norrköping.
Började med AKG Q701 som jag återkom till några gånger skulle kunna tänka mig dom eller den nya luren AKG K712 Pro.
Som ska vara en nyare version av den luren.

Lyssnade oxå på Sennheiser HD700 o HD800 trotts prisskillnaden så föredrog jag helt klart HD800 som lät klart mycket bättre på alla sätt.

Jag var väldigt intresserad av HIFIMAN HE-400i som visade sig inte alls passa mig, tyckte dom lät väldigt tråkigt.
Fick samma intryck av HE-400s och HE-560 inte alls min typ av ljud.

Testade oxå Audeze LCD-2 som jag trodde var Audezes dyraste lurar så jag vill bara höra om dom lät på samma sätt som HIFIMAN.
Men där jag tyckte HIFIMAN var tråkiga så upplevde jag Audeze LCD-2 som en otroligt spelglad lur som jag gillade.


Alltid kul med intryck och jämförelser. Berätta gärna vad för musik, källa, DAC och förstärkare som användes.

#1672

Postad 18 oktober 2016 - 21:25

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
LCD-2 kan man väl säga har blivit en klassiker! Svårt att tycka illa om ljudet även om det numera finns bättre lurar att välja mellan. :)

#1673

Postad 19 oktober 2016 - 07:52

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Alltid kul med intryck och jämförelser. Berätta gärna vad för musik, källa, DAC och förstärkare som användes.

Källa borde varit Meridian Control 15 om det inte finns en äldre modell av dom har ingen koll på dom.

Dac o vad det var för förstärkare kommer jag inte ihåg, var där bara för att jämföra lurar hade ju läst ganska mycket före o var väldigt inne på HIFIMAN som blev en stor besvikelse för mig. 

Lyssnade på Pink Floyd o Yello lite In Flames. 


LCD-2 kan man väl säga har blivit en klassiker! Svårt att tycka illa om ljudet även om det numera finns bättre lurar att välja mellan. :)

Så vilka lurar skulle du klassa som bättre o jag hoppas du menar i samma prisklass eller helst lägre.  :D

 

 

Kan ju lägga till att jag försökt lyssna in mig här hemma där jag har ett par Philips M2BTBK som jag gillar ljudmässigt lite basigare om man säger så, men vill helst ha ett par Over-ear lurar med bra komfort att ha hemma.


Redigerat av Niskalaukaus, 19 oktober 2016 - 07:58.


#1674

Postad 19 oktober 2016 - 11:11

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Nja, mest i prisklass högre faktiskt! Nya normen för high-end lurar verkar vara att ligga på det dubbla i pris... Det var inte så många år sedan som ~10000 kr för ett par hörlurar ansågs skräckinjagande, det har dock hänt mycket sen dess och nu är 30-50k inte helt ovanligt  :blink:

 

Hursomhelst, om vi pratar liknande pris föredrar jag nog Oppo PM-1 framför LCD-2. Låter mjukare i toppen än Audeze som med dagens mått kan uppfattas som lite grovkornig. Dock är basen klart bättre på LCD-2, Audeze har alltid levererat vad gäller basen. 


Redigerat av Blader, 19 oktober 2016 - 11:12.


#1675

Postad 19 oktober 2016 - 16:07

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Nja, mest i prisklass högre faktiskt! Nya normen för high-end lurar verkar vara att ligga på det dubbla i pris... Det var inte så många år sedan som ~10000 kr för ett par hörlurar ansågs skräckinjagande, det har dock hänt mycket sen dess och nu är 30-50k inte helt ovanligt  :blink:

 

Hursomhelst, om vi pratar liknande pris föredrar jag nog Oppo PM-1 framför LCD-2. Låter mjukare i toppen än Audeze som med dagens mått kan uppfattas som lite grovkornig. Dock är basen klart bättre på LCD-2, Audeze har alltid levererat vad gäller basen. 

 

Kanske kallar just basen för spelglädje vilken kanske inte är helt rätt men roligare att lyssna på i vilket fall i alla fall så passar det mig klart bättre.

Vilket i mitt fall är det viktiga.  :D Har du hört Audeze LCD-X som jag sett lite info om på nätet att den ska ha mer bastryck än dom andra Audeze lurarna. Nu är dom betydligt över prisklassen jag tänk mig.



#1676

Postad 20 oktober 2016 - 08:42

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Det är mer punch och dynamik i LCD-X och även lite mer diskant som öppnar upp ljudet en aning.

#1677

Postad 20 oktober 2016 - 09:57

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Avigt med stängd hörlur som låter mer öppet :)

 

Prisinflationen saknar verkligen motstycke. Motsvarar knappast ökning av produktionskostnad även om det är garagefirmor i flera fall.



#1678

Postad 20 oktober 2016 - 11:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Var och hälsade på i en musikstudio för ett tag sen, fick lyssna på lite låtar på ett par Sennheiser HD 800S. Det var nog det bästa jag hört i hörlursväg, och dom satt som ett smäck på huvudet. Mycket luft kring öronen och bekväma att ha på sig. Hanterade hela registret på ett sätt som bara kan beskrivas med "så här ska det låta". :)



#1679

Postad 21 oktober 2016 - 12:23

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Gillade HD 800S, saknar den jobbiga toppen i diskanten som 800 dras med. Dock tycker jag fortfarande att de är för-jäkla tråkiga lurar att lyssna på. Det låter stort och analytiskt, musiken blommar inte och det fattas kropp och själ  :D  



#1680

Postad 21 oktober 2016 - 17:23

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Gillade HD 800S, saknar den jobbiga toppen i diskanten som 800 dras med. Dock tycker jag fortfarande att de är för-jäkla tråkiga lurar att lyssna på. Det låter stort och analytiskt, musiken blommar inte och det fattas kropp och själ :D


Kollar på kennerton eller abyss

#1681

Postad 21 oktober 2016 - 19:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Gillade HD 800S, saknar den jobbiga toppen i diskanten som 800 dras med. Dock tycker jag fortfarande att de är för-jäkla tråkiga lurar att lyssna på. Det låter stort och analytiskt, musiken blommar inte och det fattas kropp och själ  :D  

Ja de är ett stort mysterium. Hur kan hörlurar som låter så bra vara så ofantligt ointressanta att lyssna på musik med? De flesta hyfsat neutrala system är ju mycket musikaliska.



#1682

Postad 24 oktober 2016 - 18:43

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Vill bara varna alla lyssnare för något som heter Amarra från Sonic Studio. Köpte Tidal-versionen som lovade förbättring i ljudet men någon sådan kom inte. Istället får du för pengarna ett helt fruktansvärt segt och opålitligt gränssnitt som tar evigheter på sig att ladda in alla dina album och spellistor. Finns även en ipad/iphoneapp för fjärrstyrning som fungerar uruselt, saknar självklara funktioner som play/pause i vissa lägen och synkar illa med datorn.

Deras support svarar heller inte på mail så får du problem är du rökt.

Undvik detta lurendrejeri och lyssna inte på alla lovord!

Redigerat av Blader, 24 oktober 2016 - 18:44.


#1683

Postad 04 november 2016 - 14:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Någon här som kommer ihåg hur färgkodningen på lcd-2s standardkabel är? Vill koppla dem till terminalerna på baksidan av stereoförstärkare. Ena sidan har röd/vit den andra ljusröd/transparent



#1684

Postad 07 november 2016 - 18:47

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Vad jag minns så var den vita kabeln minus på både höger och vänster kanal. Dock är jag inte säker på om den klarröda var vänster kanal + och den ljusröda höger kanal +

Bilden visar en original LCD-2 kabel som jag strippat bort mini XLR kontakterna.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Bild2.jpg   72,47K   0 Antal nerladdningar


#1685

Postad 08 november 2016 - 02:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Så jag vill minnas men vore bra att va hundra. Jag kan lätt avgöra vilka som hör till vilken kanal. Jag har strippat kablarna vid hörlurskontakterna så man ser vilka kablar som går vart :)

 

Hämtade ut Focal Elear igår. Mycket trevliga lurar minst sagt. Lättdrivna också vad de verkar.



#1686

Postad 10 november 2016 - 19:20

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 1

Focal Elear var en trevlig bekantskap, gillar den bättre än den dyrare Utopia. Kanske något för resan eftersom de är lättdrivna?  Annars föredrar jag planarlurar (elektrostater/orthodynamiska). De ger en mer realistisk ljudbild och känns mer riktiga i framtoningen. 



#1687

Postad 10 november 2016 - 21:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

100 % med dig när det gäller tonaliteten. Gällande ljudbilden skulle jag absolut vilja höra lite nyare planars med fazer och grejer. Mina äldre LCD-2or har lite problem dära.

 

Lyssnar nu på Enigma och Elearen rockar så hårt de är sanslöst! Snart ligger skallen i knät och jag har lufttrummat sönder skärmen :D



#1688

Postad 11 november 2016 - 00:32

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Vet inte om jag håller med dig i det där sista hammer65! Tycker absolut att nya Elear och Utopia presterar på samma plan som konkurrerande planarlurar i respektive prisklass. Utvecklingen har ju faktiskt stått lite still bland talspolelurarna de senaste åren och det har mest handlat om magnetostater (STAX har ju alltid varit kungar om än lite i skymundan...) men nytänket hos Focal har visat att tekniken har mer att ge och inte är att underskatta.  



#1689

Postad 12 november 2016 - 05:31

Unregistered2b8acb73
  • Unregistered2b8acb73
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag hade några fina stunder med Elear och Utopia under provlyssning hos Hembiobutiken i veckan. Elear är helt klart de hörlurar som imponerade på mig mest, speciellt när man vet hur mycket de kostar.

Dock så överraskade Utopia mig, trots mina höga förväntningar därmed kan jag säkert beskriva dom som de bästa dynamiska hörlurarna, även "lilla" Elear springer in som andra plats i mitt lopp om de bästa dynamiska. Jag känner att det redan sagts en hel del om dessa hörlurar här på forumet, så jag har ingeting att tillägga egentligen. Förutom att jag fortfarande föredrar mina "STAX Lambda Nova Signature" framför några av dessa hörlurar. Kalla mig för nykär, men jag tror att jag redan funnit min typ av hörlurar  :rolleyes:



#1690

Postad 12 november 2016 - 14:29

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Nova signatur är ju kanonlurar, nykär eller inte!



#1691

Postad 12 november 2016 - 17:59

Unregistered2b8acb73
  • Unregistered2b8acb73
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nova signatur är ju kanonlurar, nykär eller inte!

Helt klart. Elektrostater är min grej! :wub:



#1692

Postad 14 november 2016 - 22:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Focal Elear är väldigt speciella på Trafomatic Audio Head One. På mina solid state förstärkare är de bara bra :)



#1693

Postad 15 november 2016 - 00:25

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 0
Kanske därför du säljer dina lcd2??

#1694

Postad 15 november 2016 - 08:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Japp spelar absolut i samma liga dock vete fn vilken jag gillar mest så de kommer svida oavsett vilken jag säljer :(

#1695

Postad 05 februari 2017 - 01:15

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Tror ni hd 800s skulle passa som hörlurar till tv tittande, tv serier och filmer, skulle dom vara tråkiga där med? lyssnar sällan på musik, fast musik finns ju i tv serierna,filmerna man kollar på. Har hd 650 i dagsläget som är fantastiska tycker jag, och använder musical fidelety x-can v3 som hörlurs förstärkare. Men vill upp ett steg. Skulle typ focal elear vara ett bättre köp för det ändamålet altså tv tittande. Man sugs ju in i tv tittandet med ett par bra hörlurar.

Redigerat av axion84, 05 februari 2017 - 01:15.


#1696

Postad 05 februari 2017 - 09:18

oatp1b1
  • oatp1b1
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Tror ni hd 800s skulle passa som hörlurar till tv tittande, tv serier och filmer, skulle dom vara tråkiga där med? lyssnar sällan på musik, fast musik finns ju i tv serierna,filmerna man kollar på. Har hd 650 i dagsläget som är fantastiska tycker jag, och använder musical fidelety x-can v3 som hörlurs förstärkare. Men vill upp ett steg. Skulle typ focal elear vara ett bättre köp för det ändamålet altså tv tittande. Man sugs ju in i tv tittandet med ett par bra hörlurar.

Det är ju bra mycket större vidd på ljudet med HD800S, så visst skulle det kunna ge något. Vet dock inte om jag skulle tycka det var värt 15000 för ett par lurar att bara titta på film med, men detsamma kan väl troligtvis sägas om att lägga lika mycket för att enbart lyssna på musik med. 



#1697

Postad 05 februari 2017 - 11:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Bra hörlurar ger ju lika mycket för film och spel som det gör för musik. Lurar som fixar klassiskt, akustiskt eller vad som som använder alla frekvensomfången fixar film och spel alldeles utmärkt.

 

Har inte hört HD 800S men Focal Elear på min Trafomatic Audio Head One fungerar alldeles ypperligt. Audeze LCD-2 på vettig neutral förstärkare som orkar pumpa Watts i plural går inte av för hackor heller.

 

Sony CD 3000 men de är ju vintage och lite vågat kanske :). Sonys nya ser ju högintressant ut men följer trenden att totalt spränga alla möjliga budgetar ;)

 

HD 800 hade jag inte så kul med. Knepig hörlur låter bra på alla de möjliga sätt men engagerar inte sinnena på något sätt.



#1698

Postad 05 februari 2017 - 11:45

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Tror ni hd 800s skulle passa som hörlurar till tv tittande, tv serier och filmer, skulle dom vara tråkiga där med? lyssnar sällan på musik, fast musik finns ju i tv serierna,filmerna man kollar på. Har hd 650 i dagsläget som är fantastiska tycker jag, och använder musical fidelety x-can v3 som hörlurs förstärkare. Men vill upp ett steg. Skulle typ focal elear vara ett bättre köp för det ändamålet altså tv tittande. Man sugs ju in i tv tittandet med ett par bra hörlurar.


Jag föredrar icke neutrala hörlurar med hissas bas till film och tv-serier. Så det blir lite känsla =)

#1699

Postad 05 februari 2017 - 12:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Jag föredrar icke neutrala hörlurar med hissas bas till film och tv-serier. Så det blir lite känsla =)

 

Vilka hörlurar använder du?

 

bass boost fungerar för explosioner etc men ska de framkallas känslor med piano eller annat som använder mer än basfrekvenserna  så fungerar de sämre :)



#1700

Postad 05 februari 2017 - 23:53

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Det är ju bra mycket större vidd på ljudet med HD800S, så visst skulle det kunna ge något.

Jo det var det jag tänkte. Har läst att den ska ha väldigt stor ljudbild med massor med detaljer vilket jag kan tänka mig passa till filmtittande. Samtidigt kan jag förstå resonemanget vissa av er har att man vill ha en rolig/livfull hörlur med mycket attack och inlevelse om det nu saknas på HD800s. Hd 650 är den ljudbilden jag vet, har inte haft några dyrare lurar, tycker den är välbalanserad.

Men samtidigt får man intrycket av era svar att man kan bli besviken på HD800s.
Är det öppet köp på hurlurar om man beställer online. Och kan skicka tillbaka om man inte är nöjd?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.