Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha musiccast

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 september 2015 - 10:57

fredrikjansson
  • fredrikjansson
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Vad tror ni om Yamahas satsning inom trådlöst ljud.
Funderat på sonos ett tag, men kanske värt att vänta på detta!

Dela med er av era tankar

#2

Postad 29 september 2015 - 19:47

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0

Ser grymt ut på papperet. Många produkter på gång ut redan i nystartgroparna och fler lär följa. Yamaha ser ut att ha få till streamingtekniken helt integrerad i sin produktlinje (antar att i takt med att kommande modeller lanseras så har de streaming inbyggt) samt stöder generella standarder och intressanta upplösningar på musiken. Något helt annat än Denons separata Altec Lansing-teknik de kallar Heos där man köper en extern låda för 3000:- stycket när man vill integrera. Känns som en ny nivå på konceptet streaming.

 

Får Yamaha till apparna bra så lär de plocka åt sig snabbt av marknaden.

 

Titta på stereoreceivern 602 ex. Lite annat än en Sonos Amp eller Heos motsv. :-)


Redigerat av Unregisterede7866599, 29 september 2015 - 19:51.


#3

Postad 17 oktober 2015 - 08:46

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Yamaha funkar ass bra sen allt som är kopplat till förstärkare kan du ta ut i alla andra rum tex vinyl ljud i alla rum.

#4

Postad 08 januari 2016 - 04:59

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag råkade få upp ögonen på Yamahas högtalare WX-030 igår då den verkar vara precis vad jag vill ha utav mina Sonos-högtalare, multiroom med stöd för Airplay så jag slipper hålla på och kladda med Sonos bedrövliga app.

 

Får man tyda recensionerna på Amazon (som är betydligt fler än på Prisjakt) så verkar de ha fått koll på syncproblemen som existerade förut. Är det någon som testat MusicCast?



#5

Postad 11 februari 2016 - 13:11

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Tolkar jag det rätt att man är låst till Yamahas högtalare vid använde av MusicCast?



#6

Postad 11 februari 2016 - 18:58

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Yes. Än så länge iallafall men jag har inte sett att någon annan tillverkare hoppat på tåget. Alla har ju sin lösning, LG sin, Yamaha sin egen, Sonos sitt system osv.

 

Tolkar jag det rätt att man är låst till Yamahas högtalare vid använde av MusicCast?



#7

Postad 19 februari 2016 - 18:45

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Yes. Än så länge iallafall men jag har inte sett att någon annan tillverkare hoppat på tåget. Alla har ju sin lösning, LG sin, Yamaha sin egen, Sonos sitt system osv.

Har du köpt en och testat? :)



#8

Postad 19 februari 2016 - 19:03

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Yes!

 

Ett stycke YSP-1600 och ett stycke WX-030, fungerar riktigt riktigt bra! Jag gillar Airplay-funktionen och att länka rum är inga problem, vad som Yamaha däremot kan få jobba på är appen. Det är inga fel på den men den känns daterad, känns som att den inte riktigt följt med i iOS-utvecklingen.

 

När jag lyssnar på nätradio så tar det tre-fyra sekunder längre att ladda stationen än till mina Sonos. Men jag är mer nöjd med Yamahas system bara för att jag kan streama min musik via Airplay när jag vill istället för att hålla på med (ännu) en omständig musikspelare.

 

 

Har du köpt en och testat? :)



#9

Postad 19 februari 2016 - 19:31

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Vad tycker du om ljudet i wx-030?

Funderar på ett par sånna med.

#10

Postad 19 februari 2016 - 19:35

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag tycker det är väldigt bra för storleken på högtalaren, kan inte säga att jag tycker att den på något sätt är sämre än min Play:1 som jag hade tidigare. Helt klart nöjd! 

 

 

Vad tycker du om ljudet i wx-030?

Funderar på ett par sånna med.



#11

Postad 20 februari 2016 - 09:07

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Yes!

 

Ett stycke YSP-1600 och ett stycke WX-030, fungerar riktigt riktigt bra! Jag gillar Airplay-funktionen och att länka rum är inga problem, vad som Yamaha däremot kan få jobba på är appen. Det är inga fel på den men den känns daterad, känns som att den inte riktigt följt med i iOS-utvecklingen.

 

När jag lyssnar på nätradio så tar det tre-fyra sekunder längre att ladda stationen än till mina Sonos. Men jag är mer nöjd med Yamahas system bara för att jag kan streama min musik via Airplay när jag vill istället för att hålla på med (ännu) en omständig musikspelare.

Ah härligt! :)

Upplever du några problem med lagg som man läst att andra haft tidigare?

Har du router av normalkvalitet?

 

Lekte lite med MC-appen (demoläget) igår det sista innan jag somnade.. tyckte det verkade rätt lovande. :)


Redigerat av mrNoodles, 20 februari 2016 - 09:08.


#12

Postad 20 februari 2016 - 09:19

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag har inte haft några problem med lagg i huvudtaget, jag läste om en hel del som haft problem med lagg osv men det verkar ha varit ett problem med tidig firmware. Det första jag gjorde var att uppgradera firmwaren och har aldrig haft några problem.

Ett stort plus är ju att högtalarna stödjer Spotify Connect, jag kunde aldrig ana hur smidigt det är.

Det enda som ibland är omständigt är när man länkar en högtalare mot en annan som spelar upp via AirPlay, då och då så fungerar inte länkningen men det har inte hänt särskilt ofta. Jag hade betydligt mer problem med att mina Sonos tappade kontakten.

#13

Postad 21 februari 2016 - 10:01

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Hade hoppats på ett utlåtande att den låter betydligt bättre än tex play1. Matchar den inte den med tanke på högre pris och större storlek så är den kanske inte så given.

Är dock sugen på en ändå nu när jag är i Yamaha träsket.
Ska bort och provlyssna i veckan.

Redigerat av tomasgbg, 21 februari 2016 - 10:31.


#14

Postad 21 februari 2016 - 17:42

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag är inte riktigt den audiofilen som vill uttala mig om hur diskanten klingar eller basen brummar i en högtalare belägen i bokhyllan i mitt sovrum. :) Men den låter minst lika bra som min Play 1 och jag slipper använda Sonos applikation så fort jag ska göra något, så i min bok är det en uppgradering.



#15

Postad 22 februari 2016 - 17:36

firefightern
  • firefightern
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tja!!! jag föll för Harman Kardon Onyx Trådlösa Högtalaren som är en "Bestialisk" Oval Kula som sprider 70" tals disco Tyngd över Fin Rumsgolvet. Detta var en Riktig Djungel Dunkare må jag säga med Klockrent ljud å tyngd..

Bifogad fil(er)



#16

Postad 22 februari 2016 - 18:14

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Ok, men inte kör du MusicCast till den?
Eller vad har den med MusicCast som diskuteras här att göra? :)

#17

Postad 08 april 2016 - 12:56

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Tolkar jag det rätt att man är låst till Yamahas högtalare vid använde av MusicCast?

som jag tolkar det behöver du minst en enhet. Denna enheten i sig kan streama vidare över till en högtalare som har bluetooth. Så helt låst blir man inte. Förmodligen så är musiccast det mest flexibla multirumslösningen just nu.

 

/Kribban


Redigerat av kribban, 08 april 2016 - 12:58.


#18

Postad 18 oktober 2016 - 18:44

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några problem med lagg i huvudtaget, jag läste om en hel del som haft problem med lagg osv men det verkar ha varit ett problem med tidig firmware. Det första jag gjorde var att uppgradera firmwaren och har aldrig haft några problem.

Ett stort plus är ju att högtalarna stödjer Spotify Connect, jag kunde aldrig ana hur smidigt det är.

Det enda som ibland är omständigt är när man länkar en högtalare mot en annan som spelar upp via AirPlay, då och då så fungerar inte länkningen men det har inte hänt särskilt ofta. Jag hade betydligt mer problem med att mina Sonos tappade kontakten.

 

Hej, Jag kör idag Squeezecenter men tycker det är krångligt och buggigt.
Jag funderar på att ersätta det med MusicCast. Jag har fem zoner och kommer oftast spela Spotify i samtliga eller åtminstone i tre av dom. Vad jag har förstått så fungerar inte länkning av zoner alls när man kör airplay? Stämmer det?
Kan man länka zoner när man kör spotify connect?
Jag gillar Spotify appen som finns på iPhone men dess Squeezecenter plugin är skit. Så det viktigaste för mig är att kunna spela Spotify i flera zoner med ett bra GUI. Jag vet att Bluetooth är ett alternativ men jag tycker Airplay funkar bättre om man är längre än några meter från mottagaren.



#19

Postad 18 oktober 2016 - 19:52

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Hej, Jag kör idag Squeezecenter men tycker det är krångligt och buggigt.
Jag funderar på att ersätta det med MusicCast. Jag har fem zoner och kommer oftast spela Spotify i samtliga eller åtminstone i tre av dom. Vad jag har förstått så fungerar inte länkning av zoner alls när man kör airplay? Stämmer det?
Kan man länka zoner när man kör spotify connect?
Jag gillar Spotify appen som finns på iPhone men dess Squeezecenter plugin är skit. Så det viktigaste för mig är att kunna spela Spotify i flera zoner med ett bra GUI. Jag vet att Bluetooth är ett alternativ men jag tycker Airplay funkar bättre om man är längre än några meter från mottagaren.

Tycker du även ska kolla in produkter med qualcomm allplay funktion. Stöds av Panasonic. Hitachi. monster. Även Dataföretaget ASUS gör prylar med  detta stöd.

 

https://www.minhembi...howtopic=329761


Redigerat av urbjo, 18 oktober 2016 - 20:02.


#20

Postad 22 oktober 2016 - 12:05

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag köpte tre stycken WXC-50 till att börja med. Att spela Spotify i flera zoner funkar hur bra som helst.
Vad jag undrar är om det finns någon PC programvara för att styra Musiccast (likt apparna för android och ios). Jag vet att man kan surfa in till respektive enhet men jag menar en controller programvara för att styra alla zoner.



#21

Postad 19 december 2016 - 11:52

Unregisteredfaab7b8b
  • Unregisteredfaab7b8b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag köpte tre stycken WXC-50 till att börja med. Att spela Spotify i flera zoner funkar hur bra som helst.
Vad jag undrar är om det finns någon PC programvara för att styra Musiccast (likt apparna för android och ios). Jag vet att man kan surfa in till respektive enhet men jag menar en controller programvara för att styra alla zoner.

Vad tycker du om wxc-50? Är nämligen själv i valet och kvalet att använda en sådan som nätverkspelare/ DAC.



#22

Postad 19 december 2016 - 12:52

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Vad tycker du om wxc-50? Är nämligen själv i valet och kvalet att använda en sådan som nätverkspelare/ DAC.

Är också nyfiken. Särskilt som försteg till ett slutsteg typ Rotel eller Nuprime STA-9.



#23

Postad 21 december 2016 - 21:57

Unregisteredfaab7b8b
  • Unregisteredfaab7b8b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1

Är också nyfiken. Särskilt som försteg till ett slutsteg typ Rotel eller Nuprime STA-9.

Lånat hem en Yamaha WXC-50 och lyssnar på det i skrivande stund. Tycker att den presterar bra, kan dock inte uttala mig riktigt ännu om ljudet då jag endast har kört den ett par timmar. Men fungerar väldigt smidigt med airplay från Tidal samt Itunes tog dock lite tid att få det att spela lite musik. Började med en mjukvaruuppdatering när man försökte använda sig av den, därav fick man snällt sitta och rulla tummarna i 5-10 minuter (paus att sätta på kaffe). Kanske gått smidigare (läs snabbare), om uppdateringen hade hämtats/vidarebefordrats via en dator istället för paddan som jag använde mig av. Saknas möjligtvis en Rca ingång på enheten för att man skall slippa använda sig av ett försteg om man har fler enheter att koppla in. Har hunnit prova att använda den som försteg samt nätverksspelare/dac, vilket den gör bra. Därav kan jag rekommendera andra att prova produkten och bilda sig en egen uppfattning för den låter absolut inte dåligt, men vet inte hur bra den står sig mot andra enheter i segmentet. Har inga Musiccast högtalare så har inte provat multizon funktionen vilket jag därmed inte kan uttala mig om. Men hade varit mysigt att införskaffa en/par sådana att ha på balkongen.

 

Hoppas att informationen kan vara till nytta!



#24

Postad 26 december 2016 - 12:18

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
Hur bra är appen som man styr den med? Tänkte mest på uppspelning från dnla server. Tycker den verkar väldigt intressant med både optisk och coaxial digital ut. Tänkte använda bara använda den som streamer.

Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 26 december 2016 - 15:42.


#25

Postad 28 december 2016 - 00:07

Unregisteredfaab7b8b
  • Unregisteredfaab7b8b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hur bra är appen som man styr den med? Tänkte mest på uppspelning från dnla server. Tycker den verkar väldigt intressant med både optisk och coaxial digital ut. Tänkte använda bara använda den som streamer.

Har inte spelat upp via dlna server. Däremot blir jag mer förtjust i appen ju mer jag använder den. Har exempelvis lagt till att jag kan öppna Tidal via appen när jag valt att använda airplay. Så den är väldigt användarvänlig.

#26

Postad 28 december 2016 - 05:14

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag tror man kan ladda ner appen och testa den i ett demoläge, för att testa olika funktionaliteter utan att ha en högtalare. Kan vara ett sätt att få en feeling för mjukvaran :)

#27

Postad 30 december 2016 - 10:01

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Eftersom jag köpt den kan jag svara på fråga själv.

 

:)

 

Appen fungerar mycket bra. Snabb och bugg fri, tillräckligt många tecken för att man skall kunna se även klassiskmusiks beskrivning. Jag plockar bara ut signalen digitalt vilket fungerar klockrent.

 

Kommer bli väldigt smidigt när man drar i gång fler enheter i huset till barnen och frugan också. 


Agge89 precis, möjligheterna via blåtand,airplay,digital in och analog in är ganska fantastiska.

Airplay är 16/44,1 så Tidal borde bli same same som inbygd app.


Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 30 december 2016 - 10:01.


#28

Postad 01 januari 2017 - 01:09

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
En lustig detalj , klarar 192/24 både via optisk och coaxial förutsatt att kabeln klarar det, med lång kabel fungerade inte 96/24

Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 01 januari 2017 - 01:10.


#29

Postad 10 januari 2017 - 11:58

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Någon som kan bekräfta om Replay Gain och Gapless funkar när man strömmar flac från en NAS\pc?



#30

Postad 16 januari 2017 - 14:21

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Replay gain ? vad menar du

 

Gapless JA



#31

Postad 16 januari 2017 - 15:17

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Replay gain ? vad menar du

 

Gapless JA

Replay Gain en form av volymnormalisering som ligger taggarna utan att det påverkar själva filen utan bara vid uppspelning om man i spelaren valt att ha det på.

 

https://en.wikipedia...wiki/ReplayGain

 

Funkar med Logitech Media Server (Squeezebox), Sonos och många andra.



#32

Postad 16 januari 2017 - 20:54

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

vet vad det är men har inte sett att det skulle vara en funktion som finns. Så jag undrar vad du fått det i från?

 

 

Jag gör straight hela tiden så jag får dubbelkolla senare i dag.


Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 16 januari 2017 - 21:06.


#33

Postad 17 januari 2017 - 00:29

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
Ser ingen sådan funktion, jag kör dock i mediaspelare läge. Dvs fast volym ut, kan tänkas hänga ihop med förförstärkar delen.

Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 17 januari 2017 - 00:47.


#34

Postad 23 februari 2017 - 18:57

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Halloj!

Med WXC-50 tror jag att jag har hittat en riktigt bra lösning för mig.

Den har en triggerutgång via en 3,5mm teleplugg och den har jag tänkt använda för att starta mina slutsteg men jag hittar inte någon info på vilken signal det går att plocka ur den..

Är det 12V eller är det en slutande utgång eller är det en mer avancerad kommunicerande anslutning?

Högst troligt är det en enkel signal som jag kan använda för att styra en kontaktor som i sin tur startar stegen.

Såvitt jag har förstått har WXC-50 wake on lan så man kan ligga kvar i sängen och starta stereon med detta kit?

Kan någon hjälpa mig här? Börjar bli svårt köpsugen! ;)



#35

Postad 23 februari 2017 - 19:09

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Halloj!
Med WXC-50 tror jag att jag har hittat en riktigt bra lösning för mig.
Den har en triggerutgång via en 3,5mm teleplugg och den har jag tänkt använda för att starta mina slutsteg men jag hittar inte någon info på vilken signal det går att plocka ur den..
Är det 12V eller är det en slutande utgång eller är det en mer avancerad kommunicerande anslutning?
Högst troligt är det en enkel signal som jag kan använda för att styra en kontaktor som i sin tur startar stegen.
Såvitt jag har förstått har WXC-50 wake on lan så man kan ligga kvar i sängen och starta stereon med detta kit?
Kan någon hjälpa mig här? Börjar bli svårt köpsugen! ;)


Hur gick det med all05?
Är ju också multirum system.

#36

Postad 23 februari 2017 - 19:18

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Det gick allt bra, ångrar den lite nu då jag spontanköpt lite ogenomtänkt det senaste.. Köpte en Sony soundbar nyss också så det är många olika system nu...

Kollade nyss ifall det finns någon allplay-spelare som skulle kunna fungera men hittade bara enklare prylar tyvärr. jag behöver preout, subout samt en triggersignal som jag kan använda till stegen. synd att det finns så många olika ickekompatibla multiroomsystem!


Redigerat av akterspegel, 23 februari 2017 - 19:18.


#37

Postad 23 februari 2017 - 19:23

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Hittade svaret här!

https://www.youtube.com/watch?v=RMVwzBv_u4o

Det står 12V 0,1A ovanför kontakten! 

Då ska jag nog blåsa förbi BRL och köpa en sådan imorgon.. :)



#38

Postad 23 februari 2017 - 19:58

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Det gick allt bra, ångrar den lite nu då jag spontanköpt lite ogenomtänkt det senaste.. Köpte en Sony soundbar nyss också så det är många olika system nu...
Kollade nyss ifall det finns någon allplay-spelare som skulle kunna fungera men hittade bara enklare prylar tyvärr. jag behöver preout, subout samt en triggersignal som jag kan använda till stegen. synd att det finns så många olika ickekompatibla multiroomsystem!


Ja. multirum mellan flera fabrikat då finns två system dts playfi eller allplay. Cc audio känns som de förlorat den marknaden. Ser man tex vilka märken som stödjer dts playfi så tror jag märkesbundna multirum system snart är borta.

Allplay finns inte med tigger out. Går att köra 230 grenutag med slavfunktion så stegen hoppar igång. Sedan en billig allplay enhet till suben så den blir trådlös.

Dts play fi har tex denna:
http://www.reptilaud...aradigm-pw-link

#39

Postad 01 mars 2017 - 13:32

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Jag köpte mig en wxc-50 i helgen och har hunnit testa lite nu.

En sak som störde mig lite var att man inte kan snabbspola eller hur man nu ska uttrycka det när jag spelar musik från min nas, jag måste lyssna på låten från början..

 

Har jag missat något? det brukar ju gå att scrolla sig framåt.



#40

Postad 12 april 2017 - 06:06

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Ställde frågan till Yamaha igår angående snabbspolningen och fick detta till svar.

"

Hej Marcus.
Vi håller hela tiden på och vidareutvecklar våra appar och produkter. Nya funktioner tillkommer hela tiden i samband med uppdateringar. Vad gäller möjligheten att snabbspola vissa filformat vet jag inte i nuläget, men om det är möjligt att genomföra så kommer det troligen att implementeras framöver.  

 

Best Regards

Your Yamaha Service Team

"

Det borde väl inte vara tekniskt omöjligt då konkurrerande system har den funktionen så jag antar väl att det inte varit så efterfrågat men att det kommer så fort de känner att de vill lägga till den funktionen..



#41

Postad 11 maj 2017 - 11:47

hbb_sundbyberg
  • hbb_sundbyberg
  • Hembiobutiken

  • 52 inlägg
  • 0

Yamaha har nu släppt en liten MusicCast mottagare kallad WXAD-10!

Ett bra val av dem, förutom att den saknar digital ljudutgång (ser dock ut som den skulle haft en optisk)



#42

Postad 11 maj 2017 - 11:59

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Som en wxc-50 fast utan ingångar och trigger?
Pris?😊

#43

Postad 11 maj 2017 - 14:29

hbb_sundbyberg
  • hbb_sundbyberg
  • Hembiobutiken

  • 52 inlägg
  • 0

Yes! Sen vet jag inte om det är samma DAC-chip som sitter som i WXC (Sabre) men gissar på det.

Vi har den numera på hemsidan : https://www.hembiobu...yamaha-wxad-10/



#44

Postad 11 maj 2017 - 15:06

blaxx
  • blaxx
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Nyfiken på WXAD-10. Hur fungerar det att streama från en iPhone via airplay till flera mottagare samtidigt?

Kör uteslutande med Apple-telefoner hemma och då Airport express inte klarar av att synka alla/några zoner med varandra via Airplay så har jag tittat lite åt detta hållet.

 

Nån som testat och vet?

 



#45

Postad 11 maj 2017 - 17:18

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Med övriga MusicCast-produkter går det inte att AirPlaya till flera enheter, inte till Wx-030 eller ysp-5600 iallafall.

#46

Postad 11 maj 2017 - 17:43

blaxx
  • blaxx
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Med övriga MusicCast-produkter går det inte att AirPlaya till flera enheter, inte till Wx-030 eller ysp-5600 iallafall.

Det var ju synd. Känns som om det blir svårt att lösa detta.

Hade varit väldigt skönt att kunna starta tex Podcaster och därifrån streama direkt till alla eller valda högtalare.
Alla appar är ju inte kompatibla med Musiccast-appen antar jag.



#47

Postad 11 maj 2017 - 17:53

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Skicka med airplay är väl som blåtand typ?
Det försöker man väl undvika nuförtiden?

#48

Postad 08 maj 2019 - 20:58

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
https://macworld.idg...lare-uppdateras

Verkar inte som att WXC & WXA får denna uppdateringen just nu. Kan ju alltid hoppas på en senare uppdatering. Börjar bli mer och mer intresserad av wxa-50.

#49

Postad 28 maj 2019 - 14:17

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Har precis skaffat en RX-V685 och ett en MusiCcast 20 högtalare. Hoppade på det erbjudande som Yamaha kör just nu med en gratis MC20 på köpet. När denna kommer, tänkte jag använda dem som trådlösa surround högtalare.  Blev dock lite besviken på hur lågt MC20 spelar även på max volym, Bara hälften så högt som mina Heos 1:or, men som surround högtalare hoppas jag att det fungerar bättre. Funderar nu på att köpa antingen en MusicCast 50, eller den äldre MusicCast 30. MusicCast 50 är säkert betydligt bättre än MC30, men den kostar också 3 ggr mer och jag gissar att det i alla fall är bättre tryck i MC30 än i  MC20. Någon som jämfört Yamahas olika MusicCast högtalare?



#50

Postad 30 maj 2019 - 20:12

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Mc30 klar ej att vara surround bara dem nya 20 och 50.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.