Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

När släpps PS5?

110 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: När kommer PS5? (108 medlem(mar) har röstat)

När tror du PS5 kommer släppas?

  1. 2018 (3 röster [2.78%])

    Procent av omröstning: 2.78%

  2. 2019 (26 röster [24.07%])

    Procent av omröstning: 24.07%

  3. 2020 (63 röster [58.33%])

    Procent av omröstning: 58.33%

  4. 2021 (9 röster [8.33%])

    Procent av omröstning: 8.33%

  5. 2022 eller senare (5 röster [4.63%])

    Procent av omröstning: 4.63%

  6. Aldrig (2 röster [1.85%])

    Procent av omröstning: 1.85%

Rösta Gäster kan inte rösta

#51

Postad 17 augusti 2018 - 10:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Jaha, det där. Det diskuterades tidigare i tråden.

 

Relaterad Era tråd:

https://www.resetera...ars-away.44691/



#52

Postad 17 augusti 2018 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Men kommer PS5 att kunna köra PS4-spel? Tror Sony inser värdet i det nu när MS kör så. PS3 1 generationen var väl bakåtkompatibel?

 

Har svårt att se att de kan strunta i det nu. Man har ju sina konton där man har sina spel. Man ska kunna logga in med samma konto på PS5 och kunna spela sina PS4-spel där också annars är det många som blir sura.



#53

Postad 18 augusti 2018 - 11:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

9% av oss som trodde. Pinsamt dåligt för att vara ett spelforum  :lol: och vilka stakkare var det som röstade på 2018?  ^_^ 



#54

Postad 18 augusti 2018 - 14:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

9% av oss som trodde. Pinsamt dåligt för att vara ett spelforum  :lol: och vilka stakkare var det som röstade på 2018?  ^_^

 

Kanske ska vänta tills vi har facit innan slutsatser dras  ;)



#55

Postad 18 augusti 2018 - 19:01

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

9% av oss som trodde. Pinsamt dåligt för att vara ett spelforum :lol: och vilka stakkare var det som röstade på 2018? ^_^


Kan ju faktiskt vara så att på ett spelforum så röstar man mer med viljan/hjärtat🙂👍

#56

Postad 18 augusti 2018 - 21:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Kan ju faktiskt vara så att på ett spelforum så röstar man mer med viljan/hjärtat🙂👍


Kan också va så att ingen vet och det är rena gissningar.

#57

Postad 19 augusti 2018 - 01:24

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

9% av oss som trodde. Pinsamt dåligt för att vara ett spelforum  :lol: och vilka stakkare var det som röstade på 2018?  ^_^

 

Nu var det ju inte tur direkt men fan vad skönt att man tillhör dessa 9%. 

Känns ju som man lika gärna hade kunnat avregga sig annars. ;)

 

 

*Disclaimer* Dock så är ju inte datumet spikat men infon i artikeln där gör ju att man kan slå sig lite för bröstet tills annan info kommer.


Redigerat av HenkeEdge, 19 augusti 2018 - 01:26.


#58

Postad 19 augusti 2018 - 09:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Ingen vet säkert när den kommer. Inte ens Sony eftersom det kan bli förseningar.

#59

Postad 19 augusti 2018 - 09:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Saker som är skit med PS4 och som borde korrigeras till PS5:

1. Buller. Skandalöst att den inte är tystare. Förslag till lösning: Större låda, bättre kylning och ev extern nätdel. Lär av X1.
2. Ha en påknapp och en ejectknapp som går att hitta även i mörker och utan ett mikroskop.
3. Optimera för 60+ fps gaming. 30 fps är så dåligt att jag vill gråta. Det skrämmer även bort många som även spelar PC.
Det minsta man kan göra är att fixa system så att spelen lättare kan ha variabla grafikinställningar. Alla seriösa mltiplayerspelare på PC spelar med grafiken på low för att få bättre frames och mindre ”clutter” vilket ger ökad spelbarhet. Så borde man även kunna göra på konsol.

Nu tror jag inte Sony gör rätt heller denna gång. Jag hade samma önskemål inför PS4 och blev besviken.

#60

Postad 19 augusti 2018 - 09:51

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

"Seriösa multiplayerspelare..."

 

Var har du läst det där påståendet? Naturligtvis är det fördelaktigt att man ser över sina inställningar men att det skulle vara mer regel än undantag att man använder en lägsta profilen har jag aldrig hört tidigare.



#61

Postad 19 augusti 2018 - 10:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag har hört flera CSGO-proffs och andra streamers säga det på stream. Senast Shroud för ett par dagar sedan när han spelade BO4. Det första han gjorde var att sätta allt på low.
Jag har hört flera CSGO-proffs och andra streamers säga det på stream. Senast Shroud för några dagar sedan när han spelade BO4. Det första han gjorde var att sätta allt på low.

#62

Postad 19 augusti 2018 - 10:21

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Jag har varit borta från pc gaming ett bra tag nu men så var det på mina största glansdagar på Quake och liknande. Settings på low och hög fov.

Hasse, punkt nummer 3, har den så mycket med ps5 att göra? Är inte det upp till speltillverkare?

#63

Postad 19 augusti 2018 - 10:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 1

Quake3, sudda väggar,golv ja alla texturer....motståndare snorgrönt filter :lol:



#64

Postad 19 augusti 2018 - 10:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har varit borta från pc gaming ett bra tag nu men så var det på mina största glansdagar på Quake och liknande. Settings på low och hög fov.
Hasse, punkt nummer 3, har den så mycket med ps5 att göra? Är inte det upp till speltillverkare?


Det var någon expert som sade att det finns en flaskhals i PS4 som försvårar 60 fps. Vet inte om det är sant dock.

#65

Postad 19 augusti 2018 - 10:40

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Smart att köra med lägsta möjliga ritavstånd i när man esportar. Vem behöver se längre än tio meter liksom...? :)



#66

Postad 19 augusti 2018 - 10:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

"Seriösa multiplayerspelare..."

Var har du läst det där påståendet? Naturligtvis är det fördelaktigt att man ser över sina inställningar men att det skulle vara mer regel än undantag att man använder en lägsta profilen har jag aldrig hört tidigare.


Faller sig rätt naturligt att kompetitiva spelare optimerar spelen maximalt. Har aldrig hört eller sett att de kompromissat bildflyt och tydlig grafik mot ögongodis. Sen är måhända casual mp i majoritet.

#67

Postad 19 augusti 2018 - 11:20

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Det var någon expert som sade att det finns en flaskhals i PS4 som försvårar 60 fps. Vet inte om det är sant dock.


Wolfenstein, overwatch, Diablo 3, Borderlands, handsome collection, Doom och titanfall 2 samt cod är ju alla exempel på att det går att få 60 FPS på ps4 om de vill. Tror ändå att det har mindre med ps4an att göra och mer med speltillverkare. Om det är en dealbreaker är det nog pc som gäller är jag rädd

#68

Postad 19 augusti 2018 - 12:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Smart att köra med lägsta möjliga ritavstånd i när man esportar. Vem behöver se längre än tio meter liksom...? :)


Jag tror inte det finns en inställning i CSGO eller CoD som gör att man bara ser 10 meter. I så fall undviker man nog den, he, he.

#69

Postad 19 augusti 2018 - 12:29

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Klart man drar ner "lövrunk" när man spelar MP, hellre se fienden än fina blommor! Så har det ju alltid varit. :P

I PUBG tex så är det fördel att ha allt på på low, kanske texturer på medium/high, blir högre FPS man ser fienden bättre.

Och i BF allt på low, texture på meduim/high, distance high... resten low/off... motion blur och sånt skit av alltså...

Högre FPS framför allt annat nästan... hellre stabila 120+ än drop ner till 60 eller under...


Redigerat av Garrett, 19 augusti 2018 - 12:31.


#70

Postad 19 augusti 2018 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

3. Handkontrollen. Batterier som håller längre än 5 timmar. Lär av Switch.

4. Crossplay. Sluta vara en bromskloss för framtiden (inget crossplay i Fallout 76 pga Sony)

5. PlayStation Game Pass. Lär av Xbox Game Pass. Fast lär de inte göra eftersom deras exklusiva säljer bra och inte finns på PC. Alternativt ett PS+ som är värt nåt.

6. Två modeller från start, en "Pro" och en vanlig. Kan betala 2000 extra om de ger mig alternativet.

7. Bakåtkompatibilitet.

8. Bättre nätverksfunktioner/säkrare/snabbare nedladdningstider.



#71

Postad 19 augusti 2018 - 15:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

3. Handkontrollen. Batterier som håller längre än 5 timmar. Lär av Switch.

Hade även varit fräsigt om det finns trådlös laddning när man ej spelar

4. Crossplay. Sluta vara en bromskloss för framtiden (inget crossplay i Fallout 76 pga Sony)
5. PlayStation Game Pass. Lär av Xbox Game Pass. Fast lär de inte göra eftersom deras exklusiva säljer bra och inte finns på PC. Alternativt ett PS+ som är värt nåt.
6. Två modeller från start, en "Pro" och en vanlig. Kan betala 2000 extra om de ger mig alternativet.
7. Bakåtkompatibilitet.
8. Bättre nätverksfunktioner/säkrare/snabbare nedladdningstider.

9, betydligt större hårddisk i grundversionen.
10. Att det kommer en elitkontroll likt ms,
11, att man i party kan justera volymen själv på de andra, vissa vill jag höja andra sänka,
12, tar evigheter att installera och uppdatera efter att filen är nedladdad,
13, inga mer ficklampor på kontrollen

Redigerat av Johan_i_burken, 19 augusti 2018 - 16:05.


#72

Postad 19 augusti 2018 - 17:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

13, inga mer ficklampor på kontrollen

 

Tycker inte de behöver plattan heller egentligen. Inte rörelsefunktionerna iaf, de används knappt aldrig i spel.



#73

Postad 19 augusti 2018 - 20:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

14. Ett playstationstore som funkar mjukt, inte bara i början utan hela tiden....orkar knappt gå in där mer.



#74

Postad 20 augusti 2018 - 05:00

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Tycker inte de behöver plattan heller egentligen. Inte rörelsefunktionerna iaf, de används knappt aldrig i spel.


Absolut

#75

Postad 20 augusti 2018 - 11:04

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Japansk analytiker tror att PS5 släpps nästa år

 

 

Källa: https://www.gamereac...lapps nasta ar/

 

 

Ärligt talat! Om jag får gissa på sent nästa år eller om 3 år så gissar jag på sent nästa år. 3 år är ju sjukt lång tid och i alla fall inom 2 år så har vi nog i alla fall PS5, det tror jag. Tänk på att det är i Sonys intresse att folk inte tror att PS5 snart släpps då detta kan påverka försäljningen av PS4. Så om Sony säger 3 år så tar dom nog i rejält i överkant.



#76

Postad 20 augusti 2018 - 15:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Internet fick för sig att "PS5 släpps år 2021", Sony sa dock inte det.

 

Däremot har Sony flaggat för minskad vinst för finansåret som slutar Mars 2021. Vilket, om man ser historiskt, kan hinta om 2020 release.

Vilket inte lirar så bra med Navi-ryktena, Q4 2020 borde Navi börja bli lite gammalt.

 

Det är precis som tidigare mao, "God knows". :)


Redigerat av pacman, 20 augusti 2018 - 15:38.


#77

Postad 04 september 2018 - 09:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
AMD låter hälsa att Zen2 och Navi går enl planerna på TSMCs 7nm process.
https://www.tweaktow...olio/index.html

Imponerande uppvisning av TSMC förövrigt. GloFo gav nyligen upp 7nm noden helt och hållet och t.o.m. mäktiga Intel har skjutit upp sin motsvarande nod till iaf sent nästa år.

Bra nyheter för PS5, om nu ryktena om Navi i PS5 skulle visa sig vara korrekta...

#78

Postad 24 september 2018 - 21:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 3
TSMC:s 7 nanometer mer än tre gånger transistortätare än 16 nanometer:
https://m.sweclocker...an-16-nanometer

80 miljoner transistorer/mm2 är rätt sjukt. Apple A12 processor har fler transistorer än APU:erna i One och PS4!

Dags för en ny generation! :)

#79

Postad 09 oktober 2018 - 14:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
https://www.gamereac... Playstation 5/

#80

Postad 09 oktober 2018 - 14:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Där ser man. De två som röstade på aldrig är ute ur tävlingen  :(



#81

Postad 09 oktober 2018 - 14:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 1

Mind. Blown.



#82

Postad 09 oktober 2018 - 15:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0
Fler oväntade rapporter:

Vatten är vått
Solen är varm
PSN är långsamt

Lite mer info från Sony hade varit intressant...

Redigerat av Ageve, 09 oktober 2018 - 15:29.


#83

Postad 09 oktober 2018 - 20:19

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

 

Så slutet av 2019 eller början av 2020 blir mer och mer troligt. Jag är i alla fall redo och min 4K teve med. Vi kan nog vara säkra på att PS5 kommer att göra 4K till standard på spelen, med det menar jag att de allra flesta spelen kommer köras i 4K. Jag menar äkta 4K som ju inte ens Xbox One X klarar av på mer än en handfull storspel. Minst lika spännande som denna nyhet blir det att se vad Microsoft kontrar med. Kan vi hoppas på prestandakrig där vi får se riktiga superkonsoler från Sony och Microsoft? Härliga tider väntar!

 

Tänk vad Naughty Dog, Santa Monica Studios, Guerilla och Insomniac kan skapa med ny hårdvara. Rykten finns ju om att ett nytt Killzone är på gång och troligtvis är det då PS5 som gäller. Ja, jag är taggad!


Redigerat av Agaton, 09 oktober 2018 - 20:20.


#84

Postad 09 oktober 2018 - 20:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 3
Förhopnings blir det många som inte "slösar" bort prestanda på att köra native 4K; utan att de satsar på bättre grafik istället.

Eller på, beroende på spel, 120 Hz. :)

#85

Postad 09 oktober 2018 - 20:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Kan vi hoppas på prestandakrig där vi får se riktiga superkonsoler från Sony och Microsoft? Härliga tider väntar!

 

Skulle tro att MS med den nya ledningen inte kommer göra samma misstag som den här generationen iaf, sämst hårdvara och dyrast...

 

Sen tycker jag iofs att Xbox One X redan klarar 4K native mer eller mindre, inte långt ifrån. Kommande spel som RDR2 och Metro Exodus är native, det handlar nog mer om att tidigare spel hade börjat utvecklas innan X existerade. Sen klarar den inte native i alla, men mer än en handfull är det ju iaf.

 

Skulle även vara intressant med ett blindtest för att se om folk kan se skillnad på uppskalad 4k eller native. I många fall kan de inte det om upplösningen den skalar upp ifrån är tillräckligt nära.



#86

Postad 09 oktober 2018 - 21:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
4K borde ligga långt ned på priolistan.

#87

Postad 09 oktober 2018 - 22:31

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

 

Sen tycker jag iofs att Xbox One X redan klarar 4K native mer eller mindre, inte långt ifrån. Kommande spel som RDR2 och Metro Exodus är native, det handlar nog mer om att tidigare spel hade börjat utvecklas innan X existerade. Sen klarar den inte native i alla, men mer än en handfull är det ju iaf.

 

 

Jag är ärligt talat skeptisk till om RDR2 är i native 4K i slutändan. Har dock gärna fel då jag har förbokat det till Xbox One X, blir nog snyggt i alla fall. Nyligen släppta Shadow of the Tomb Raider och Assassin´s Creed Odyssey är ju inte i native 4K på Xbox One X. På rak arm kommer jag bara på Far Cry 5 och Gears of War 4 som är native 4K på Xbox One X. Vilka fler storspel finns det det som är i native 4K förutom något bilspel? 



#88

Postad 10 oktober 2018 - 03:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Skulle även vara intressant med ett blindtest för att se om folk kan se skillnad på uppskalad 4k eller native. I många fall kan de inte det om upplösningen den skalar upp ifrån är tillräckligt nära.

Det är egentligen ointressant.

De skulle iaf se att uppskalad 4K, beroende på spel, erbjuder bättre grafik och/eller bättre framerate.

I de fall spelet har, med next-gen mått mätt, enklare grafik och inte vinner så mkt på ökad framrate så kan man ju dock lika gärna erbjuda native 4K (eller uppskalad 8K :)).

Men iaf. Förhoppningsvis blir valmöjligheten att prioritera mellan grafik/framerate/upplösning vanligare på konsol i nästa generation. Pro/X har bidragit en del här.

Och visst, blir Scarlet kraftfullare än PS5, vilket känns troligt, så är ju den klart billigaste lösningen att utnyttja detta kraftövertag att skruva upp upplösningen i Scarlet-verren.

Redigerat av pacman, 10 oktober 2018 - 03:33.


#89

Postad 10 oktober 2018 - 12:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1

Det är egentligen ointressant.

De skulle iaf se att uppskalad 4K, beroende på spel, erbjuder bättre grafik och/eller bättre framerate.

I de fall spelet har, med next-gen mått mätt, enklare grafik och inte vinner så mkt på ökad framrate så kan man ju dock lika gärna erbjuda native 4K (eller uppskalad 8K :)).

 

Jag pratar om att t.ex. hävda att ett spel som ligger nära 4K native faktiskt är i 4K native och låta dem spela. De flesta skulle inte kunna avgöra skillnaden utan skulle tro att det är native. Native eller äkta 4K är ett marknadsföringsbegrepp när uppskalningsteknikerna blir bättre och bättre. Många säger att de vill ha "äkta" 4K, men i många fall är uppskalad omärkbart lika bra om det inte är allt för långt ifrån.

 

På rak arm kommer jag bara på Far Cry 5 och Gears of War 4 som är native 4K på Xbox One X. Vilka fler storspel finns det det som är i native 4K förutom något bilspel? 

 

 

Om du bara räknar storspel så är det en definitionsfråga, Sea of Thieves? Mordor? Rise of the TR? Finns en del men definitionen är oklar. Den klarar inte alla, men mer än en handfull och är nära på andra. Men ja lite mer kraft skulle behövas för 4K med dagens grafik i alla titlar, alla är inte lika bra på att koda grafik.

 

Men jag väljer också hellre icke-native och bättre grafik istället.



#90

Postad 10 oktober 2018 - 12:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Många säger att de vill ha "äkta" 4K, men i många fall är uppskalad omärkbart lika bra om det inte är allt för långt ifrån.

Min poäng är förstås att uppskalad 4K kan vara bättre varför alla dessa "många" borde tänka om och tänka rätt. ;)

 

På tal om skalning och då specifikt AI skalning. Det är över ett år sen Fudzilla (obra namn i ryktessammanhang iofs...) talade om att Navi kommer ha dedikerad "AI-hårdvara" (kanske åt Tensor-hållet ala RTX). Just sayin... :)


Redigerat av pacman, 10 oktober 2018 - 13:01.


#91

Postad 10 oktober 2018 - 16:47

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Ännu mer rök från next-gen elden! Det ryktas om att nästa års Call of Duty kommer till PS5 och Xbox Two.

 

Källa: https://www.gamereac...5 och Xbox Two/



#92

Postad 11 oktober 2018 - 17:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vi hoppas :D

#93

Postad 11 oktober 2018 - 20:19

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 1

hoppas verkligen de petar in en ssd disk i nästa generation, det är på tiden nu...



#94

Postad 12 oktober 2018 - 20:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

hoppas verkligen de petar in en ssd disk i nästa generation, det är på tiden nu...

SSD är kanske 8-10 ggr dyrare än HDD per GB så det kommer knappast hända.

Däremot är nån slags hybrid-lösning trolig, där data pumpas över från "massmediet" till det snabbare mediet för det spel man kör.

Redigerat av pacman, 12 oktober 2018 - 20:58.


#95

Postad 15 oktober 2018 - 12:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Sony söker folk inför next-gen:

At PlayStation we are working at the frontiers of immersive experiences for our users. We are looking for an entrepreneurial Product Lead to join our Intelligence Platform Group. As part of this hands-on position you would work across Partners, Product and Engineering and contribute to development and growth of PlayStation Intelligence Platform. You will own the roadmap for next generation PlayStation campaign.
The team you'll be joining is chartered with developing platforms that enable delivering intelligent experiences to next generation of PlayStation® devices. To enable us keep the momentum of PlayStation® 4's tremendous success worldwide going over to next generation, you'll contribute to multiple opportunities to have an outsized impact on shaping the evolution of our web services platform

Man anar ju taktiken här. De väntar inte på att PS4 ska tappa fart. Utan i med nästa växel fast järnet fortfarande är varmt så att säga. Mäktigt i så fall.

 

Säger då det, hade kanske 30/70 chans mellan 2019/2020 när tråden starta (med 2018 på 0.0% och 2021 på <1.0% :P).

2019 har alltid varit möjligt rent tekniskt men jag trodde både Sony och 3rd party ville suga på denna behagliga nuvarande generationen ett år till. Men nu får jag nog säga att det känns 50/50 (njae, fegt att helgardera, vi säger 49/51 :)).


Redigerat av pacman, 22 oktober 2018 - 09:12.


#96

Postad 16 oktober 2018 - 13:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Tror fortfarande på Q1 2020.
Men skulle inte direkt gråta om man kunde köpa en PS5:a runt julen 2019 :)

#97

Postad 16 oktober 2018 - 18:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Jag räknar Q1 2020 som en 2019 release. En sen 2019 release. :)

#98

Postad 17 oktober 2018 - 16:08

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Q3 2020 blir det.

#99

Postad 17 oktober 2018 - 17:02

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Där ser man. De två som röstade på aldrig är ute ur tävlingen  :(

 

Den kan fortfarande kallas för "Playstation x" eller något annat så då är dom 2 med igjen.

 

Playstation Sky

Playstation NextGen

Playstation Epic

Playstation the game machine

Playstation as a service

Playstation Omni

Playstation Play

Playstation Super

Playstation Nano

The Playstation



#100

Postad 17 oktober 2018 - 20:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Playstation XS Max ;) 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.