Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9,27 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8,44 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

#51

Postad 10 januari 2007 - 10:53

Werokigjar
  • Werokigjar
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Varför bara 2mp kamera, känns lite klent tycker jag.

#52

Postad 10 januari 2007 - 11:04

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
hmm.... undrar vad Cisco Systems gillar denna nyhet... det är ju Cisco som äger varumärket "iPhone"
Annars verkar det vara en lur som är överfylld med ha begär B)

#53

Postad 10 januari 2007 - 11:24

Unregistered51e43403
  • Unregistered51e43403
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Går den att ringa med... B) B)

Nä skämt åsido men är det bara jag som vill ha en telefon som är ren från allt lull lull och som är till för att ringa med (sms är ju bra om den har iofs). Låter som en bakåtsträvare kanske, men majoriteten av alla "features" i en mobil är man ju inte i närheten av att använda ändå, eller? Jag letar efter en mobil som är ny, liten och som inte har kamera och annat tjafs, finns den?

#54

Postad 10 januari 2007 - 11:40

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Går den att ringa med... B)  B)

Nä skämt åsido men är det bara jag som vill ha en telefon som är ren från allt lull lull och som är till för att ringa med (sms är ju bra om den har iofs). Låter som en bakåtsträvare kanske, men majoriteten av alla "features" i en mobil är man ju inte i närheten av att använda ändå, eller? Jag letar efter en mobil som är ny, liten och som inte har kamera och annat tjafs, finns den?

<{POST_SNAPBACK}>


Kolla på Nokia 6021, liten och enkel, med blåtand och mms/sms. Ingen kamera eller annat trams.
Nokia 6021

#55

Postad 10 januari 2007 - 13:15

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

Kul att ladda låtar via itunes när den saknar UMTS. NOT!

<{POST_SNAPBACK}>



word

#56

Postad 10 januari 2007 - 13:19

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0

Kul att ladda låtar via itunes när den saknar UMTS. NOT!

<{POST_SNAPBACK}>



word

<{POST_SNAPBACK}>


Word:a på ni bara... men tycker det räcker utmärkt med WiFi i det läget.

#57

Postad 10 januari 2007 - 15:13

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
det står ju 599 dolar alltså typ 4500kr inte 6000kr....

#58

Postad 10 januari 2007 - 15:16

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Kommer man att kunna beställa denna från usa i juni? funkar telefoner från usa i sverige? med ett telenor tele 2 abonemang.

#59

Postad 10 januari 2007 - 15:26

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Nej det kan du inte då de i USA är förprogrammerade för Cingular (en operatör i USA).

#60

Postad 10 januari 2007 - 15:30

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

det står ju 599 dolar alltså typ 4500kr inte 6000kr....

<{POST_SNAPBACK}>


Är snarare regel än undantag att när en produkt är satt till en viss summa i USA, så gångrar man i "dagsläget" med 10 pga kostnader för företagen som tar in varorna i Sverige. Sen kan du givetvis importera en själv från staterna, och få detta pris, men då får du vara beredd på krångel i och med Cingular-låset etc...

Redigerat av Unregistered52a88696, 10 januari 2007 - 15:31.


#61

Postad 10 januari 2007 - 15:39

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
okey. men vad är Cingular-låset? läste det i går också.. vad mer än tull är etc?

#62

Postad 10 januari 2007 - 15:40

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
okey. men vad är Cingular-låset? läste det i går också.. vad mer än tull är etc?

#63

Postad 10 januari 2007 - 15:46

CtrlX
  • CtrlX
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Detta är inte en telefon, det är en handdator med telefonsupport.

Den här luren är en revolution.
Alla andra telefontillverkare slickar r*v hos operatörerna och jagar livet ur sig för att få fram saker till alla nya standarder.
Apple skiter i det och låter operatörerna komma till dem, om de nu vill. Den här kan säljas som stand-alone produkt vilket gör att operatörerna får komma till Apple för att få in produkten på deras nät...

Med WiFi i luren så behöver man inte 3G. Så fort du har en FON-accesspunkt eller när tex Telia släpper sina accesspunkter på marknaden så kommer du ha en fullfjädrad kommunikationsmaskin.
När det gäller smartphone-marknaden så kickar den här allt som finns på marknaden, ingen är ens i närheten när det gäller användarvänlighet. Allting är one-touch.. sug på det SEMC & Nokia.

Sen är det bara att lyfta på hatten.. de har fått in OSX i iPhonen vilket baseras på BSD.. Vilket betyder att hela Open Source-communityn kan börja skriva saker för den.
Symbian, släng dig i vägen.. tillsammans med Windows mobile..
Alla som håller på med utveckling för mobiltelefoner skriker efter en öppen plattform, varsågoda.. där har ni den..

Allt som de andra tillverkarna har misslyckats med har man kört in i den här.. Fattas bara GPS, sen är den hemma.
Enligt hörsägen har man redan en koppling mellan google maps och en GPS..

#64

Postad 10 januari 2007 - 15:50

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
hoppas batteritiden blir bättre i en eventuell revision 2 av luren

Redigerat av Johan78, 10 januari 2007 - 15:50.


#65

Postad 10 januari 2007 - 16:17

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

okey. men vad är Cingular-låset? läste det i går också.. vad mer än tull är etc?

<{POST_SNAPBACK}>


Att den är låst till telefonbolaget Cingulars tjänster. Exakt samma sak som finns i Sverige, fast då heter bolagen Tele2, Telenor, Telia etc...

Vad mer än tull och moms som är etc? Inte vet jag, men ngt har de säkert kommit på för att den inte ska funka i Europa eller Asien "nu så här i början". Samt att du knappast kommer att kunna köpa denna telefon om du inte har en adress i staterna, eftersom den är bunden till just Cingular i 2 år.

Telefonen hamnar för övrigt vid privatimport på ca 4600 samt 5500 när du lägger till tullavgift, moms samt adm.kostnader. Men som sagt, det är ingen större idé att fundera över detta då den är låst till Cingulars nät i USA och deras tjänster i 2 år.

Redigerat av Unregistered52a88696, 10 januari 2007 - 16:37.


#66

Postad 10 januari 2007 - 16:30

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Vad som också bör tilläggas när det kommer till priset, är att här har Apple garanterat gjort en smart uträkning eftersom man inte vill att denna lilla produkt ska konkurera med sina egna Ipods. Därav har man lagt den i den högre prisgraden. Tycker samtidigt inte att man är helt ute och reser när man säger att man satsar på att ha 1% av mobilmarknaden i slutet av 2008. Det skulle innebära ca 10miljoner Iphones, samt en stadigt ökande av Ipod försäljningen som låg på 39miljoner enheter förra året.

Sen att man har just Cingular i ryggen, som är störst i USA på detta området, kommer inte göra att de direkt säljer mindre av denna enhet. De båda har ju ett samarbete som går tillbaka till telefonen från Motorola som inehåller just Itunes. Så att dessa två jättar sjösätter detta projekt, kommer nog få en och annan mobilleverantör att vrida sig lite extra nervöst på kontorstolen. Tror dock inte att just Nokia, Motorola och SonyEricsson känner av den största "heaten" här, utan det är nog snarare så att fans till BlackBerry och Palm, samt även i USA de populär Helio och Amp'd Mobile som bör känna sig oroliga. Dessa märken brukar traditionelt köpas utav teknikdrivna ungdomar samt även föräldrar som vill vara med "när det gäller". B)

Redigerat av Unregistered52a88696, 10 januari 2007 - 16:33.


#67

Postad 10 januari 2007 - 23:09

Floaf
  • Floaf
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Den har ju tydligen EDGE, det gör den ju typ lika snabb som vanliga 3G-telefoner (473.6 kbit/s max). 3G är inte helt nödvändigt än, det drar ju bara en massa ström i onödan och visst, med nya 3G-uppgraderingen (HSDPA eller vad det nu heter) så går det ju snabbare. Men hur billigt är det att ladda ner stora mängder musik då? :-)

#68

Postad 11 januari 2007 - 11:11

wahlen
  • wahlen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Att räkna 499$ / 599$ som 5000 alt 6000 kronor är inte riktigt rätt, dollarn står i dagens kurs på Forex!?! till 7.18 mer rättvisande är alltså 3583 kr alt 4300 kr. Ganska stor skillnad mot den där standardtian ni verkar räkna med.

Tycker det verkar vara en chysst lur med många trevliga finesser. Wifi ser jag som en av de största tillgångarna. Läste även igår att de hade planer på att bygga ut sthlm innerstad med Wifi, samt framtida planer på att utöka ända ut i skärgården :).

MVH

David

#69

Postad 11 januari 2007 - 11:13

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Wahlen: Är tyvärr inte att vi konsumenter gärna översätter dollar till 10:-... snarare att med importen och allt det så brukar det vara ett bra riktpris.
Sen är de dollarpriserna med 2års kontrakt, så det går tyvärr inte ens att spekulera i vad den kommer kosta här.

#70

Postad 11 januari 2007 - 13:02

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
CtrlX :

Det enda som är speciellt med denna lur egentligen är ju operativet annars är det ju en vanlig pda/smartphone så jag förstår inte riktigt hysterin i det hela.

Och hemmagjorda proggs med mer kommer ju även till symbian och wm så varför skulle det utvecklas mer proggs till denna lur??

BTW. Läse för en kvartsen att cisco skall stämma skiten ur apple nu pga. namnet på luren, hehe :)
Artikel :
http://www.pocket-li...hone-name.phtml

#71

Postad 11 januari 2007 - 13:13

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Vad gäller hemmagjorda progs så verkar Apple ha satt käppar i hjulet för det. Skall tydligen inte gå att installera vad man vill.

#72

Postad 11 januari 2007 - 13:15

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Så då är vi nere på att enda skillnaden är användarvänligheten om ens det, det lär vi väl få se när man sett den lite mer in action.

#73

Postad 11 januari 2007 - 13:28

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Att räkna 499$ / 599$ som 5000 alt 6000 kronor är inte riktigt rätt, dollarn står i dagens kurs på Forex!?! till 7.18 mer rättvisande är alltså 3583 kr alt 4300 kr. Ganska stor skillnad mot den där standardtian ni verkar räkna med.

Tycker det verkar vara en chysst lur med många trevliga finesser. Wifi ser jag som en av de största tillgångarna. Läste även igår att de hade planer på att bygga ut sthlm innerstad med Wifi, samt framtida planer på att utöka ända ut i skärgården :).

MVH

David

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag skrev tidigare. Det går ALDRIG att titta på dollar priset hos tex Forex eller hos valuthandeln i stor. I så fall står en dollar i dagsläget i 7.01

Saken är den att du kan titta på alla konsumentart. och sedan se att om priset är satt till tex $500, så kommer inte priset i tex Sverige motsvara $500 x 7=3500 Nej det kommer som sagt i stället i 99 fall av 100 motsvara ett pris på $500 x ca10=ca5000 I många fall t.o.m ett högre pris. Varför? Ganska så enkelt. Omkostnader för företagen så som moms, import/tull etc... samt precis som jag och många andra varit inne på flera gånger tidigare här i strängen. Det priset du ser där är med 2 års abongemang i USA. Detta går inte att "teckna" sig på från Sverige, samt att vi inte har en aning om vad abonenterna som binder sig för försäljning här i Sverige kommer erbjuda telefonen för.

Så undertiden får vi glatt ignorera priserna som visats i USA, och istället invänta en pressrel. från svenska Apple när det blir aktuellt med Iphonen här över.

#74

Postad 11 januari 2007 - 15:30

Hnke
  • Hnke
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Ska helt klart köpa den,

att där inte är 3G tycker inte jag är en negativ sak. EDGE (som Floaf skrev är nästan lika bra och duger mer än väl) och WiFi är nästan fullt så bra. Dessutom får man ju lägga vikt på de tre sakerna som Apple betonar med mobilen: iPod-delen, telefondelen och internetdelen.

iPoddelen verkar riktigt avancerad och snyggt utvecklad med albumen som man scrollar igenom + de vanliga iPodfeaturesen.

Telefondelen är även den lite nyskapande. Kontaktlistan var mycket bättre än många andra och när man ringer är det som det sagts innan, mycket lättare att gå ur och göra annat samtidigt, inga oklarheter om hur man sätter på högtalartelefon, ringer annan samtidigt osv...

Internetdelen är även den nyskapande för mobiler med webläsaren i kombination med Multitouch. Såg extremt bra ut att zooma in och ut, runt och hit och dit.

Enda problemet tycker jag, i dagsläget, verkar vara tredjepartsprogram vilket är det som ger en produkt så mycket extra. Om Apple lyckas med något bra på den fronten och det utvecklas ett stort community runt det med många olika program så kan det bli en riktigt hit!

Programmen som finns i den i dagsläget såg bra ut men man vill ha lite mer och ha en stor valfrihet. Operativsystemet ser ut att vara riktigt avancerat och optimerat.

Vill man ha en digitalkamera är det inte riktigt dags att köpa en iPhone än, så är det.

Apple har fortfarande någon månad på sig att fixa till mjukvaran och lite på hårdvaran. Det man inte får glömma är att Steve Jobs menade att Apple iPhone ligger 5 år fram i mjukvaran, inte hårdvaran. Ska bli mer spännande att se vad mjukvaran har att erbjuda.

Som sagt, med stort tredjepartsstöd kommer mobilen slå. Jag kommer i vilket fall som helst köpa en.

#75

Postad 11 januari 2007 - 15:36

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
För att få lite hum om det "riktiga" priset kan man ju se på vad Cingular erbjuder idag med ett tvåårskontrakt. Dyraste smartphone idag kostar 399$:
-Cingular 8525 (ser ut att vara en Cingular-brandad

-Palm Treo 750 (finns inte i Sverige, men verkar kosta 650$ olåst)

#76

Postad 11 januari 2007 - 15:39

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Efter att ha titta på demonstrationen ett par gånger så fattar man hur otroligt läcker telefon/ipod/PDA det är. Kommer att stå längst fram i kön och knuffas när den släpps här i Svedala :)
Jag har då inte hittat någon annan som kommer i närheten än, visst kan det finnas de som har delar av det iPhone har men inte mycket mer och visst kan man säga att den saknar vissa saker, men någon stans måste man sätta gränsen för hur mycket den skall ha, annars kommer ingen att ha råd att köpa den.

#77

Postad 11 januari 2007 - 15:54

KMB
  • KMB
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Det man inte får glömma är att Steve Jobs menade att Apple iPhone ligger 5 år fram i mjukvaran, inte hårdvaran. Ska bli mer spännande att se vad mjukvaran har att erbjuda.

<{POST_SNAPBACK}>


Word!

#78

Postad 11 januari 2007 - 17:50

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
hoppas inte det är telenor som sammarbetar med apple så dem som i alla andra SE telefoner går och ändrar programvaran(menysystemet).

#79

Postad 11 januari 2007 - 18:15

Hnke
  • Hnke
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

hoppas inte det är telenor som sammarbetar med apple så dem som i alla andra SE telefoner går och ändrar programvaran(menysystemet).

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hade gärna sett en "öppen" försäljning av den. Alla operatörer. Väldigt synd om menysystemet skulle ändras här.

#80

Postad 11 januari 2007 - 18:18

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Snygg och smidig, men jag får nog behålla min Mio A701 ett tag till.

Bristerna enligt min mening med I-phone är att den saknar GPS och sen det här med OS-X.
För att inte tala om den största bristen...

Det är ju en I-phone...
Kan man förvänta sej samma retliga filstruktur som i I-poden? Isåfall så går Iphone bort från min inköpslista...

Vad är OS-X för något? Min A701 kör WM5 och med det operativet så finns det massor av möjligheter. Både vad gäller förändring av utsendet, gräns-snittet och funktionerna...

#81

Postad 11 januari 2007 - 18:23

KMB
  • KMB
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Alltså alvarligt talat, ni som tvivlar hoppas jag har sett det här: http://events.apple....j47d52oo/event/

Redigerat av KMB, 11 januari 2007 - 18:23.


#82

Postad 11 januari 2007 - 18:31

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Vad är OS-X för något?

<{POST_SNAPBACK}>


Vet inte om du är ironisk här eller ...

OS X Uttalas OS Tio (X står för den romerska siffran 10 och syftar tillbaka på X i UNIX)

#83

Postad 11 januari 2007 - 18:36

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

hoppas inte det är telenor som sammarbetar med apple så dem som i alla andra SE telefoner går och ändrar programvaran(menysystemet).

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hade gärna sett en "öppen" försäljning av den. Alla operatörer. Väldigt synd om menysystemet skulle ändras här.

<{POST_SNAPBACK}>



Dt verkar inte som att det kommer bli öppen försäljning det är det inte i Usa i alla fall:( man får hoppas på det bästa

#84

Postad 11 januari 2007 - 20:20

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0

Vad är OS-X för något?

<{POST_SNAPBACK}>


Vet inte om du är ironisk här eller ...

OS X Uttalas OS Tio (X står för den romerska siffran 10 och syftar tillbaka på X i UNIX)

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det var inte min avsikt att vara ironisk. Jag har aldrig hört talas om OS X. Jag är dock väl bekant med Unix, men tyvärr så var det ingen trevlig erfarenhet.
Kanske något som många andra som började med Microsofts produkter håller med om...

Hur som helst är min kanske något förhastade slutsats att om ett OS är så pass okänt så att inte ens jag har hört talas om det, så kanske det inte heller finns lika mycket grejer som funkar med detta OS jämfört med Microsofts olika OS. Det som samtidigt har varit Microsofts svaghet är ju också deras styrka. Väldigt stor spridning ger väldigt stora möjligheter också...

#85

Postad 11 januari 2007 - 20:34

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Krasse:

Har du hört talas om Apple, Mac-datorer etc... Då borde du även hört talas om dess operativsystem, MAC OS <_< Har du någon gång de senaste åren navigerat dig fram, eller sett ngn navigera sig fram i en Mac? Om svaret är ja - ja då har du upplevt MAC OS X

Har själv hållt på med dator i nästan 20 år nu, och har de senaste 10 åren suttit med både en PC och en MAC. MAC OS X, som släptes av Apple för ngr år sedan, kör helt enkelt enligt min mening över operativsystemet Windows.

#86

Postad 11 januari 2007 - 20:35

Hnke
  • Hnke
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Vad är OS-X för något?

<{POST_SNAPBACK}>


Vet inte om du är ironisk här eller ...

OS X Uttalas OS Tio (X står för den romerska siffran 10 och syftar tillbaka på X i UNIX)

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det var inte min avsikt att vara ironisk. Jag har aldrig hört talas om OS X. Jag är dock väl bekant med Unix, men tyvärr så var det ingen trevlig erfarenhet.
Kanske något som många andra som började med Microsofts produkter håller med om...

Hur som helst är min kanske något förhastade slutsats att om ett OS är så pass okänt så att inte ens jag har hört talas om det, så kanske det inte heller finns lika mycket grejer som funkar med detta OS jämfört med Microsofts olika OS. Det som samtidigt har varit Microsofts svaghet är ju också deras styrka. Väldigt stor spridning ger väldigt stora möjligheter också...

<{POST_SNAPBACK}>


Finns så många svar man kan ge på dina ovanstående meningar.

Ska väl fatta mig hyffsat kort

Du får nog vidga ditt perspektiv lite (läs mycket) och se på Linuxdistributioner som Ubuntu liksom Mac OS X som är intressanta och oftast bättre alternativ.

#87

Postad 12 januari 2007 - 08:51

CtrlX
  • CtrlX
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Spyvingen:
Revolutionen är att man har tonat ner telefon-delen. Det här är en kommunikationscentral. Som de borde sälja utan att ha massa kopplingar mot operatörer.. det är den tillräckligt bra för. Sen att priset är så högt beror på avgiften för att använda GSM-patenten, det kommer de aldrig ifrån. I alla de Smartphones som jag har haft har man utgått från funktion och att telefondelen skall funka precis som i en telefon. Apple har här kommit med något som ingen leverantör har lyckats med på de senaste 10 åren, nämligen en device som fokuserar på användarvänlighet.
Precis som de har fokuserat på användarvänlighet sen de kom ut med sin första Mac så är det det som gör att de för utvecklingen framåt även inom detta segment.
Jag kan ärligt erkänna att jag inte var något fan av Mac innan de kom med OS X, jag kände mig instängd då det inte fanns några öppningar för ngt "hackande".

När det gäller Krasse så borde du vidga dina vyer, M$'s enda plus just nu är att de är allmänt kända. Det beror inte på kvalitet och inte på användarvänlighet utan på att de har varit väldigt bra på att köpa upp och förstöra allt som har varit bättre.
Prova att installera Ubuntu eller låna någons Mac..

#88

Postad 12 januari 2007 - 09:13

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag är GRYMT imponerad av interfacet och sättet att navigera. Men det känns som om de har en bit kvar innan jag kan tänka mig att köpa en.

- 3G, ett måste här i Norrland där WiFi-Zoner inte är så vanliga.
- Bättre kamera. 3.2 Mpixel börjar bli standard i dagens mobiltelefoner. Då känns 2 Mpixel som ett stort kliv bakåt. Vi fick ju inte se så mycket av den på presentationen vilket talar för att den funktionen är riktigt klar.
- Batteritiden måste bli bättre. Även om det medför att telefonen blir lite tjockare.
- Jag blev inte så imponerad av SMS-vyn, det påminner allt för mycket om gtalk och nja. Vet inte jag. Sedan hörde jag inte ett ord om MMS-vyn. Men det har väl med att göra att den inte heller är klar.
- Den saknar FM-Radio (RDS). Trist. Lyssnar på radio ofta. Visst. Kommer säkert nåt handsfree med det, men varför inte bygga in det i telefonen från början?.

Nån som håller med?

#89

Postad 12 januari 2007 - 09:14

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Krasse: Nu blev jag besviken, har läst många trådar du skrivit i och kommit fram till att du och jag har ungefär samma bakgrund i datorvärlden... men OS X borde du veta vad det är. <_<

Vad gäller iPhone så har jag nu sett något som fick den att bli klart mer positiv...
http://www.streamio....?projectId=1591
I mitten av deras snack ungefär så visas det lite bilder från presentationen och där ser man att den är kompatibel med Yahoo Mail, MS Exchange och .mac... MS Exchange... WOOOHOOOOO!
JAG SKALL HA EN!

(Fan, jag börjar även bli duktigt sugen på en macbook... efter 20år med MS)

#90

Postad 12 januari 2007 - 09:41

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
När det gäller batteritiden som många inte tycker räcker till, man vill alltid ha mer, men man skall betänka att den stora skärmen, WIFI, Blåtand drar också mycket ström. Fem timmar snack eller film tycker jag är helt ok. 16 timmar för musik enbart också helt ok, för en sådan här produkt. Kan inte se att jag någonsin kommer att vara borta från civilisationen/strömuttag så länge att jag hinner lyssna upp 16 timmar.

Storleken är ocks ett minus får många, men då är man nog inte ute efter en sådan här sak. Den blir stor för att skärmen behöver vara stor. iPod video har fått kritik för att den har för liten skärm för att se video på och iPhone är obetydligt större.

Sen kan man leta brister och fel hur länge som helst på iPhone men, jag tror att många, speciellt på ett forum som detta, aldrig blir nöjda med nya produkter, det kan alltid vara lite mer, mindre/större, snyggare, billigare etc.

Som jag sagt tidigare, se presentationen (länk finns i ett tidigare inlägg) och hänförs av denna läckra produkt.

Sen till Krasse: Jag skulle vilja jämföra att du inte känner till OS X med att jag inte skulle ha känt till HD DVD tex. OS X har funnits sedan år 2000 och jag rekomenderar dig till att vidga dina vyer. Själv har jag jobbat med datorer sedan 1981, gör det fortfarande och har provat på dem alla men jag skulle i dag aldrig, aldrig rekommendera någon, att köpa en dator med windows som operativsystem, oavsett anledning.

Från CBS på YouTube.

Redigerat av Unregistered828ccd15, 12 januari 2007 - 14:04.


#91

Postad 12 januari 2007 - 14:22

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Från CBS på YouTube.

<{POST_SNAPBACK}>



Tack för den länken Norlund! :)

Synd att man inte "hade tid" att visa videodelen... men men, det kommer säkert nya filmsnuttar över detta också. "Vill ha känslan" blev ju inte direkt mindre efter att ha sett detta klipp! :angry:

Redigerat av Unregistered52a88696, 12 januari 2007 - 14:23.


#92

Postad 12 januari 2007 - 14:23

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja se fler saker... som PIM-apps...

#93

Postad 12 januari 2007 - 14:33

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
http://bits.blogs.ny...ith-the-iphone/

#94

Postad 12 januari 2007 - 14:58

krian
  • krian
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
varför säger ni utan 3g? dom har ju själva sagt på apple att dom ska utveckla en me stöd av 3g! den här mobilen måste inskaffas

#95

Postad 12 januari 2007 - 18:19

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0

Krasse:

Har du hört talas om Apple, Mac-datorer etc... Då borde du även hört talas om dess operativsystem, MAC OS  Har du någon gång de senaste åren navigerat dig fram, eller sett ngn navigera sig fram i en Mac? Om svaret är ja - ja då har du upplevt MAC OS X

Har själv hållt på med dator i nästan 20 år nu, och har de senaste 10 åren suttit med både en PC och en MAC. MAC OS X, som släptes av Apple för ngr år sedan, kör helt enkelt enligt min mening över operativsystemet Windows.

Jag är känner mycket väl till Apple och Mac-datorer, men jag har inte arbetat med eller tittat närmare på en Mac-dator på säkert 10 år.

Jag är inte intresserad av att starta något slags "flame-war" eller vad det nu kallas, men såvitt jag vet så har microsofts operativsystem avsevärt mycket större spridning än några andra operativ. Något jag förväntar mej kommer att ske på den marknad som I-phone tillhör också, om inte microsoft redan är ledande där också.

Jag tror faktiskt att WM5 operativet ÄR ledande redan och det med rejält försprång också.

Du får nog vidga ditt perspektiv lite (läs mycket) och se på Linuxdistributioner som Ubuntu liksom Mac OS X som är intressanta och oftast bättre alternativ.

Som sagt så är jag inte intresserad av att börja "kriga" om vilket operativ som skulle vara bäst, men jag har vissa erfarenheter av Linux också och dessvärre så var inte dessa heller speciellt lyckade. Har för mej att det krävdes ganska radikala åtgärder för att sopa bort resterna i MBR'en efter Linux-lekandet (RedHat linux tror jag det var jag lekte med)...

Krasse: Nu blev jag besviken, har läst många trådar du skrivit i och kommit fram till att du och jag har ungefär samma bakgrund i datorvärlden... men OS X borde du veta vad det är.

Det gör mej ledsen att jag har gjort någon besviken genom att inte känna till allt som alla anser vara värt att veta, men som sagt så är det drygt 10 år sedan jag hade kontakt med en Mac och inte ens jag kan veta allt...

Sen till Krasse: Jag skulle vilja jämföra att du inte känner till OS X med att jag inte skulle ha känt till HD DVD tex. OS X har funnits sedan år 2000 och jag rekomenderar dig till att vidga dina vyer. Själv har jag jobbat med datorer sedan 1981, gör det fortfarande och har provat på dem alla men jag skulle i dag aldrig, aldrig rekommendera någon, att köpa en dator med windows som operativsystem, oavsett anledning.

Vad det gäller att vidga vyerna...

...Är det inte det forum är till för?
Förlåt mej om jag inte känner till OS X, hembio-nisse som jag är...

Något som återkommer allt som oftast när man pratar om Microsoft är just deras storlek på marknaden. Detta omnämns oftast med en väldigt negativ ton. Det finns givetvis negativa aspekter som följer direkt av den stora spridningen, t.ex. virus-problematiken. Men något som sällan medges av Microsofts motståndare är det faktum att storleken faktiskt har betydelse i dessa sammanhang.

Microsofts gigantiska andel av OS-marknaden har inte bara lett till mängder av virus-attacker, det har också lett till att mängder av applikationer, spel och andra program är kompatibla med MS Os. Om nu inte detta skulle räcka som argument FÖR MS Os, så finns det också en annan gigantisk fördel med deras Os....

Väldigt många känner till Microsofts Os, vilket innebär att det är relativt lätt att hitta någon som kan hjälpa till då problem uppstår...
Faktum är att det finns massor av hjälp att hitta nästan var som helst när det gäller MS olika Operativ...

Jag vill som sagt inte börja kriga om vilket operativ som är bäst. Men jag reagerar starkt på allt som liknar fanatism.

Av de erfarenheter jag själv har och av all info jag kan erinra mej om att jag har stött på, så finns det INGA Operativsystem som är helt problemfri och fullständigt kompatibla med alla andra mjukvaror, vilket innebär att jag (precis som de flesta andra) kommer att behöva lite hjälp då och då.

Poäng Microsoft!

Vare sej man vill det eller ej, så tror jag faktiskt att detta kan betraktas som ett faktum!

Jag är inte helt "dum i tummen" när det gäller datorer. Nu är mina gamla kurser redan stenålder och jag har inte hängt med nämnvärt, men det är ungefär som med hembioprylar. Det som roar mej är hårdvaran, de eletroniska lösningarna på alla världsliga problem. Det roar mej mer än att sitta och programmera i t.ex. C, C++, Pascal och VB. Jag läste och blev certifierad MCSE (Nt4 i huvudsak) och detta är kanske grundorsaken till att jag föredrar MS produkter ändå. Har man "lärt sej" datorer genom Microsofts olika operativ så blir det svårare att få in ett annat sätt att "tänka" när man sen börjar leka med andra operativ.

Hur som helst så har jag jobbat lite med både en gammal Mac, unix, novell och ett helt gäng Ms Operativ och min slutsats är att inga är felfria och perfekta. Det finns brister och saker som skulle kunna fungera bättre i alla de operativ jag har pillat med, men som sagt...

Det är lättare att hitta bra hjälp när det gäller Ms operativsystem och det finns ett större utbud av plugins, apps, progs, m.m. för Ms operativen och det är DÄRFÖR jag föredrar en "I-phone" liknande historia om den har WM5 eller nästa generation av Mobile operativ...

Plus då att I-phone saknar GPS-mottagare förstås, för det är en kul grej som också har visat sej vara användbar många gånger...

#96

Postad 12 januari 2007 - 22:20

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
tror ni denna telefon kommer bli någon hitt? vad kommer nokia o se svara med?

#97

Postad 12 januari 2007 - 23:30

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Någon jätte hit vet jag inte om det blir, men jag tror att det är början till en bra serie med telefoner som bara kommer att bli bättre och bättre. När de väl kommer ut med flera nivåer (likt nanon) så tror jag att iPhone kan bli stor. Just pga att den skiljer sig så pass mycket från dagens krångliga smartphones. Det är ju det som OS X är bra på idag, ett intuitivt UI bed en kraftfull bas.

#98

Postad 13 januari 2007 - 11:01

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Sen till Krasse: Jag skulle vilja jämföra att du inte känner till OS X med att jag inte skulle ha känt till HD DVD tex. OS X har funnits sedan år 2000 och jag rekomenderar dig till att vidga dina vyer. Själv har jag jobbat med datorer sedan 1981, gör det fortfarande och har provat på dem alla men jag skulle i dag aldrig, aldrig rekommendera någon, att köpa en dator med windows som operativsystem, oavsett anledning.

Från CBS på YouTube.

<{POST_SNAPBACK}>


Oavsett anledning? Så du anser att Apple är en bättre spelplattform än PC också? :D *skratt*

#99

Postad 13 januari 2007 - 11:08

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Någon jätte hit vet jag inte om det blir, men jag tror att det är början till en bra serie med telefoner som bara kommer att bli bättre och bättre. När de väl kommer ut med flera nivåer (likt nanon) så tror jag att iPhone kan bli stor. Just pga att den skiljer sig så pass mycket från dagens krångliga smartphones. Det är ju det som OS X är bra på idag, ett intuitivt UI bed en kraftfull bas.

<{POST_SNAPBACK}>



men är det inte ganska dåligt att man själv inte kan lägga in egna program osv? en ganska stor begrensning tycker jag... det står på mobil.se

#100

Postad 13 januari 2007 - 11:14

Unregistered5ba85692
  • Unregistered5ba85692
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Någon jätte hit vet jag inte om det blir, men jag tror att det är början till en bra serie med telefoner som bara kommer att bli bättre och bättre. När de väl kommer ut med flera nivåer (likt nanon) så tror jag att iPhone kan bli stor. Just pga att den skiljer sig så pass mycket från dagens krångliga smartphones. Det är ju det som OS X är bra på idag, ett intuitivt UI bed en kraftfull bas.

<{POST_SNAPBACK}>



men är det inte ganska dåligt att man själv inte kan lägga in egna program osv? en ganska stor begrensning tycker jag... det står på mobil.se

<{POST_SNAPBACK}>



Har ni inte läst aftonbladet där stog det massa fakta! :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.