Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,99 (411) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 3 mån sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 5 mån sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3172 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 11 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 11 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 12 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 12 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 12 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 12 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 12 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 13 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 13 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 13 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 13 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 13 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 15 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 15 år sedan

#1

Postad 31 januari 2006 - 15:48

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Detta är den Officiella köpråds tråden för mobiler. Här ställer vi våra frågor inför de köp vi har framför oss.

Vi ställer våra köprådsfrågor här för att lättare få översikt, samt att det i framtiden blir lättare att hitta råd utan att ställa ny fråga.

Redigerat av Darth Tojayz, 22 mars 2009 - 15:59.


#2

Postad 06 juli 2008 - 09:14

Unregistered667d4d51
  • Unregistered667d4d51
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
taget från min post på sweclockers där jag i skrivande stund inte fått nått svar än...får se om det går bättre här.

Så, ska köpa ny telefon, letar efter en i 3000-4000kronors klassen, med bra kamera, en ok mediaspelare och bra standard allround. Ska givetvis vara top-notch när det gäller att ringa och sms:a (men det är väll inte så stor skillnad på olika telefoner), så egentligen, vill jag ha den telefonen som är bäst nu! har letat fram ett par modeller som jag tänkte välja mellan:

Samsung U900 Soul
Sony Ericsson c902
Lg Secret KF750

så, där är alternativen, nämn helst inga mer (blir så mkt att välja mellan) om jag inte har missat någon riktig supermobiler som ni anser är bättre än de här 3! och nokia vill jag inte ha, är något med deras telefoner, så de nämns inte här (!) alltså inget "men duuhh, köp nokia ftw". Är mycket tacksam för all hjälp!

mvh matte

#3

Postad 06 juli 2008 - 10:00

Unregistered667d4d51
  • Unregistered667d4d51
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
just nu lutar det åt c902, har jämfört tester av den och soulen (LG är jag inte så intresserad av längre) och här är resultaten, siffrorna som står över varandra är från samma sida för att få ett rättvist beslut:

Soul: 4 4 4 8 8 8 9.2 7 7 7.2 9.5 7.1 6.8 10 9.2
c902: 5 4 5 8.1 8 9 9 9 8 9 7 10 10 9 9.5

#4

Postad 06 juli 2008 - 10:35

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Ja det är ju inte helt lätt att bara yxa fram så vilken som är bäst för dig.

Gillar du slidemodell som Soulen eller vill du ha en liten lur som c902 osv osv.. Bara att läsa testerna som du skriver och sedan gå in i en butik och klämma litegrann. Alla telefoner har för och nackdelar och vad du personligen gillar mest är ju svårt att sia om.

Jag får min c902 imorgon iaf, jag föll för lurens byggkvalité och att den var liten och tunn. Kameran skall inte vara någon superhöjdare men duger nog för lite web-bilder m.m

Alla Samsung jag haft genom åren har iaf varit totalt hjärndöda gällande många enkla grejer i menyer som jag älskar hos SE. Krabbigare att skriva sms m.m och småsaker man har retat ihjäl sig på. Nu på senare tid har de väl iaf lyckats få till det där med att det kommer en stor bokstav automatiskt efter man skrivit en punkt m.m men jag vågar nog aldrig chansa igen :) Men när det gäller menyer och användarvänlighet tycker jag SE ligger ljusår bättre till. Sen samtidigt så är ju bara detta vad jag tycker, finns säkert många som känner precis tvärtom.

Lg kan jag inte säga någonting om eftersom jag aldrig vågat prova en. Snygga lurar iaf och Soulen har bättre kamera än c902 verkar det som så om du prioriterar det så skall du kanske välja den. Sen har jag för mig att det sitter samma kamera i både soulen och c902 men att LG gjort ett bättre jobb med programvaran. Sådant kan ju också förbättras med framtida uppdateringar av c902

Lycka till iaf med valet

#5

Postad 06 juli 2008 - 12:00

Unregistered667d4d51
  • Unregistered667d4d51
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
ok, yack för svaret. Som sagt, lutar åt c902:an nu, det jag drar mig lite för är att displayen verkar vara så liten på c902. Men det kanske beror lite på att touchknapparna tar upp en stor svart kant runt som gör att den känns liten i jämförelse med andra, sen är det ju också lite mindre. Vad jag har sett så verkar soulens bilder blir rödaktiga på många exempel, har inte direkt sett så många exempel på c902 så om nån har nån länk med bilder tagna av den, och änn bättre om nån vet nån sida där man kan se c902 och soulens bilder bredvid varandra för att jämföra!

#6

Postad 06 juli 2008 - 19:17

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
cyberphoto.se har lagt ut testbilder från båda lurarna om du går in där o kikar lite.

Sparade ner alla bilderna där och jämförde och när jag kikar på bilderna sen i full size så verkar soulen ha mkt mindre brus än c902. Soulens bilder är 1Mb större med verkar det som, nog hårdare brusreducering i c902.

Dock ser soulens bilder aningen mörka och kalla ut i min skärm iaf

Mobile-review har sjukt innehållsrika tester på båda 2 med en massa testbilder också.

C902 http://www.mobile-re...n-c902-en.shtml

U900 http://www.mobile-re...00soul-en.shtml

#7

Postad 07 juli 2008 - 00:56

Unregistered667d4d51
  • Unregistered667d4d51
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
shit.. börjar luta mer åt soulen nu, bilderna på cyberphoto svängde detta, jämförde bild för bild och tyckte att detaljerna på samsung bilderna var bättre än c902, sen var däremot färgerna från lite c902 lite bättre i några av fallen, samsungen är det inget "liv" i färgerna och lite rödton tycker jag man kan se ibland... men överlag tyckte jag samsung bilderna var bättre.. och så har jag ju polare som klagar på att deras sony ericsson krånglar, så man kanske skulle ta en chansning på en samsung.. det är ju billigare också ..

Redigerat av Unregistered667d4d51, 07 juli 2008 - 10:21.


#8

Postad 07 juli 2008 - 12:59

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Samsung is crap... när det gäller batteri tiden.. har jag hört.

#9

Postad 07 juli 2008 - 20:29

Scaniafreaket
  • Scaniafreaket
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag tycker väldigt mycket om alla Sony ericsson mobiler så C902 tycker jag är vättigast. Jag har skälv köpt en ny Sony ericsson (en G900) och jag har kollat lite på C902 också. Jag valde inte den för jag ville ha en "arbetarmobil" men jag rekomenderar Sony Ericsson C902.

MVH Johan

#10

Postad 07 juli 2008 - 22:04

Unregistered667d4d51
  • Unregistered667d4d51
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
beställde förut, blev en SE c902, hoppas det blir bra nu... tack för alla svar.

#11

Postad 07 juli 2008 - 22:16

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Tror inte du kommer ångra det. Postade precis lite bilder i c902 tråden. Camen var iaf lite bättre än jag hade förväntat mig, Inte lika bra som N82 och 6220 classic förstås men rätt ok i förhållande till hur sjukt liten telefonen är.

#12

Postad 07 juli 2008 - 22:20

Unregistered1373
  • Unregistered1373
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Har en samsung soul, eller rättare sagt min syster och broshan har en 902. Måste säga att samsungen vinner på alla plan. Tycker att 902 är ganska buggig och han har haft många problem såsom glapp b.la.

Samsung har gjort ett jättekliv och allt är verkligen super enkelt med den alltifrån sms till menyer.

Plus att kameran är lite vassare.

Ska också köpa en soul snart

#13

Postad 25 januari 2009 - 17:46

HejGustav
  • HejGustav
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag är på jakt efter en Sony Ericssonmobil med schysst kvalitét på kameran för att ladda upp bilder på Flickr. Kameran på min nuvarande (Nokia E51) är under all kritik.

Nu står valet mellan två telefoner. Antingen K810i som ska ta ganska bra bilder (om det är samma hårdvara på kameran som K800i), eller den nya C510 som kommer i mars. Vad tycker ni? Är det värt att vänta på C510? Priset är ju ungefär detsamma.

Redigerat av HejGustav, 25 januari 2009 - 18:14.


#14

Postad 25 januari 2009 - 19:30

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Jag funderar också på att skaffa C510 när den släpps. Varför?

- Snyggt och smidigt format.
- Den är nyare än K810 och har därför de nya menyerna.
- Antagligen lite bättre kamera samt blixt.
- "Sjysstare" linsskydd.
- Lite nya, kanske onödiga, funktioner.
- Och framför allt, du slipper joysticken!!!

Eftersom priset är detsamma, tycker jag att du ska försöka vänta.

Redigerat av Coistrel, 25 januari 2009 - 19:31.


#15

Postad 25 januari 2009 - 19:36

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Tycker c901 är ett bättre komplement.
Lär släppas runt april i år.(Förmodligen.)
Sök på tråden så finner du lite info.

#16

Postad 25 januari 2009 - 19:47

HejGustav
  • HejGustav
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag funderar också på att skaffa C510 när den släpps. Varför?

- Snyggt och smidigt format.
- Den är nyare än K810 och har därför de nya menyerna.
- Antagligen lite bättre kamera samt blixt.
- "Sjysstare" linsskydd.
- Lite nya, kanske onödiga, funktioner.
- Och framför allt, du slipper joysticken!!!

Eftersom priset är detsamma, tycker jag att du ska försöka vänta.


Jag hoppas att kameran är lika bra, eller bättre. Dock så kommer det ju att bli deras billigaste telefon med Cybershot-märkningen. Jag hoppas verkligen inte att priset går ut över kameran. Sedan så är det ju inte någon blixt i C510:an, utan bara en lampa.

Ytterligare en fördel (enligt mig) är ju att bilderna geo-positioneras.

#17

Postad 31 januari 2009 - 17:45

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Tänkte att jag skulle vara ute i tid för en gångs skull, ni vet så man inte sitter med telefonen i 3 delar och måste ha ny på studs. Samtidigt är det ju en färskvara så att planera för långt i förväg (vilket inte är särskilt länge) går ju i regel inte heller eftersom då har det dykt upp någon annan modell som man måste överväga osv.

Vad vill jag ha då? Den bästa mobilen såklart, men det är det ju ingen som skriver vilken det är, lite funderingar:

Iphone - Själva telefonbiten är väl inte så upphetsande kanske men dess användarvänlighet/snabbhet och kickass touchskärm väger tungt. Föråldrad kamera gör mig inte särskilt mkt och upplåsningen från telia nu ska fungera bra o smidigt. Hur var det med mms? fungerar det smärtfritt på svensksålda och även om man inte använder telia? Har det börjat ryktas om någon ny snart? Priset känns inte riktigt försvarbart och framförallt inte om 5800 nu har något att sätta emot för den prislappen den kommer kosta.

E90 - Är väl kanske lite för klumpig och om jag förstod det rätt ingen touchskärm vilket förmodligen skulle vara önskvärt på den stora iaf.

E71 - Verkar hur trevlig som helst, recensionerna ger fina betyg. Verkar inte finnas mkt att klanka ned på, skulle väl vara om man inte kan vänja sig vid de små tangenterna. Jag har inga renodlade skogshuggarlabbar så det borde funka. Är den så bra som den verkar? Nackdelen jag ser är kanske att modellen är lite gammal? Har väl både för och nackdelar, läste att en ny uppdatering hade kommit till den i dagarna och att det hade gjort gott så det kanske är nu man ska slå till? Finns det något känt som man saknar som kommit det senaste halvåret eller så?

5800 - Ja den finns ju inte riktigt i handeln ännu men tester är ju gjorda och den verkar ju bra iaf. Här är ju motsatsen till E71, alltså om man ska slå till på senaste nytt istället med risk för sk barnsjukdomar o den biten.

C905 - Kameran verkar super men sen vet jag inte riktigt, även skeptisk till slide. Iom att jag inte ser kameran som den viktigaste funktionen känns det som att den tappar sin starkaste del för mig. Resten är väl en vanlig och lite tråkig SE lur?

HTC har jag inte riktigt frått kläm på men de har iaf några modeller som verkar intressanta. Vill minnas att det gnällts lite på sega menyer vilket inte är önskvärt naturligtvis. Har de någon modell som lever upp till förväntnignarna?

KC910 - Ja kan LG göra telefoner? Läst lite ris o ros och de verkar som det märks av att de är lite nya på dessa lite mer avancerade pjäser.

Jag vill ha en bra mobiltelefon med mkt finesser och bra sådanna. Sist men inte minst kvalite, känd för att hålla sig fräsch länge trots normal/mycket användning.

MVH

#18

Postad 31 januari 2009 - 19:23

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0

Vad vill jag ha då? Den bästa mobilen såklart, men det är det ju ingen som skriver vilken det är, lite funderingar

Ingen skriver vilken som är bäst eftersom det är inte många som har testat precis alla mobiler och vad menar du med bäst? Är det i någon speciell kategori eller ska du ha en telefon matad med allt det bästa. När du ska välja operativsystem måste du nog bestämma själv vad du tycker är bäst genom att läsa om dom eller om du testat något.
Nu tycker du säkert att jag svarar lite tråkigt men tänk på vad just du använder eller vill kunna använda. Tänk t.ex på din nuvarande mobil och vilka funktioner du använder mest.

#19

Postad 31 januari 2009 - 19:38

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Precis, den optimala mobilen finns inte än om man skall vara ärlig utan de är mer eller mindre bra på olika områden.

Så det är så mkt personligt som avgör, den som passar mig bäst kanske du inte alls gillar o.s.v

#20

Postad 31 januari 2009 - 19:43

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Ingen skriver vilken som är bäst eftersom det är inte många som har testat precis alla mobiler och vad menar du med bäst? Är det i någon speciell kategori eller ska du ha en telefon matad med allt det bästa. När du ska välja operativsystem måste du nog bestämma själv vad du tycker är bäst genom att läsa om dom eller om du testat något.
Nu tycker du säkert att jag svarar lite tråkigt men tänk på vad just du använder eller vill kunna använda. Tänk t.ex på din nuvarande mobil och vilka funktioner du använder mest.


Nädå det e rätt tänkt men saken e den att nu har jag en nogoododugling c902 och den har ju inte så mkt finesser, inte på samma sätt som en sk smartphone iaf. Så jag vet helt ärligt inte riktigt hur mkt jag kommer ha användning för då detta blir min första telefon i den kategorin. Bästa telefonen var skrivet med glimten i ögat =)

Till råga på eländet är jag lite allergisk mot abonnemang så jag kör helst kontantkort då, numera finns det ju även detta för 3G men är det bara tre som har det? Någon som vet hur bra/dåligt det funkar?

MVH

Redigerat av Unregistered6d4a218c, 31 januari 2009 - 19:44.


#21

Postad 31 januari 2009 - 20:26

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Om du har en C902 tycker du förmodligen att kameran är viktig. Bland 8MP-mobilerna är nog SE C905 bäst, men den är ju ingen smartphone som du vill ha. Nokia N82 har en 5MP-kamera men har satts som bättre i en del jämförelser med dom andra 8MP-mobilerna, så om du inte behöver jättehögupplösta foton så är N82 bra. Den använder Symbian S60, har WLAN,Turbo-36 upp till 3,6MB/s, vanligt hörlursuttag och mycket mer. Den är nog bra till det mesta och kosta inte så jättemycket.
Nokia N95 har det sålts många av och är nästan samma som N82.
Det finns också mängder av mobiler som använder Windows Mobile. Dom kan vara lite svårare att lära sig och kan ibland gå lite långsamt eftersom systemet tar mycket kraft på processor,RAM och allt vad det heter.

#22

Postad 05 februari 2009 - 13:33

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0
om det hjälper har jag provat följande: iphone 3g, nokia e71, 5800, htc diamond och lgn..
jag måste säga att jag älskar iphone för att den är så snabb, den är stabil och har mycket att erbjuda från appstore.
varför jag köpte den var för att jag gillade gränssnittet, bra musikspelare, bra underhållare, internetradio och remote till itunes. jag gillar mac produkter, gör du också det så tycker jag att du iallfall ska testa iphone.
många tycker den är överskattad, men det beror på vad man vill ha sin telefon till:) ta bilder gör den, men inte så bra:)

#23

Postad 05 februari 2009 - 14:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag hade personligen valt mellan följande modeller:

*Nokia E90
*Nokia E71
*HTC Touch Pro
*HTC/Sony Ericsson Xperia X1 (tillverkad av HTC)

Jag skall erkänna att jag känner mig starkt sugen på en X1 nu när jag skriver detta. Som jag ser på saken erbjuder dessa modeller en hög klass på användningen i form av funktionalitet och användningsområden. De har fullständiga tangentbord och är utmärkta att mata in text i, adresser m.m.

Har man tänkt surfa på Internet är min uppfattning att allt som ligger under 640 x 300-480 tyvärr går bort. Med en högupplöst skärm med 640-800 pixlar på bredden kan sidorna visas effektivt utan behov av sidscrollande. Detta är för mig en högprioriterad egenskap.

Det gäller även läsning av dokument m.m, en A4 hanteras utan sidscroll.

Av de modeller jag nämnt sticker E71 ut. Den har QVGA-skärm och får mer sägas vara riktad mot e-post och meddelanden m.m än regelrätt surf och dokument. Detta tack vare skärmen. Den är kraftfull och behändig - på det hela taget ett bra val.

Går jag till mig själv så har jag en Nokia E90. Den kan jag utan tvekan rekommendera, dock med förbehållet att den mår bäst av diverse tredjepartsprogram samt hackning för att komma till sin rätt på allvar.

Vad som kan invändas mot är att S60 inte är optimalt för en Communicator, d.v.s gränsnittet är inte så effektivt som i S80 (användes i äldre Commies).

Vad som idag stör mig är att Nokia kämpar emot hackandet vilket bl.a är deal breaker för mig när det gäller senaste programvaran.

Den modell som börjat segla upp som bubblare hos mig är Xperia X1. Jag betraktar den som en "HTC Touch Pro HD" eftersom det är HTC som utvecklat och tillverkar, vilket märks på bl.a användningen av microSDHC-kort och mini-USB.

Den är behändig, har 800 x 480 pixlars skärm och efter initialt motstånd mot konceptet slider har jag tänkt om, qwerty-slider är praktiskt. Plattformen är Windows Mobile och den kan tweakas ordentligt. Uppfattar den som mycket tilltalande.

Prismässigt ligger den lägre än HTC Touch Pro, vilket är anmärkningsvärt eftersom den dels är släkt, dels har en del företräden såsom bättre skärm. Upplever således Xperia X1 som mycket prisvärd.

När det gäller andra modeller är min uppfattning enkel: prioriterar man kamera finns bara ett val i Sverige idag:

*Samsung INNOV8 (i8510)

Det är en mycket bra produkt med S60v3.2 och får betraktas som den klart bästa mediamobilen i telefonformat idag. Den bästa "N-serietelefonen" till dags dato (eftersom den kör samma plattform som Nokias N-modeller).

S60 är ypperligt som plattform i den, det är väl anpassat till lurens format och kameran tar utsökta bilder. Den har autofokus i videoläget (unikt för en kameratelefon) och jag ser inget som hindrar köp. Enda smolket jag kan se är att Nokias gratisprogramvaror inte kan köras (p.g.a certifikat) - men sannolikt lär hackarna lösa det problemet.

Enda aspekten är att INNOV8 inte kan aspirera på att ersätta bärbar dator utan det är en smartphone, punkt. Visserligen kan tangentbord anslutas via BT men prioriteras sådant högt är E90 eller Xperia X1 bättre alternativ.

Modeller jag skulle välja bort är C905 och KC910. Modeller som enbart kan köra Javaprogram klassar jag som helt föråldrade i dessa smartphone-tider. Ett absolut baskrav idag är att plattformen är öppen i prisklasser över 2000 kronor. Då man idag får en smartphone för 1600 kronor (Nokia 6120 Classic hos Katshing) finns det ingen anledning att köpa begränsade modeller.

C905 är dessvärre helt överkörd av Samsung INNOV8 och är man ute efter en kameramobil av rang finns det ingen anledning att inte välja koreanen. Andra alternativ är Nokias N82, N85, N95 8 GB eller N96.

#24

Postad 05 februari 2009 - 14:34

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Modeller jag skulle välja bort är C905 och KC910. Modeller som enbart kan köra Javaprogram klassar jag som helt föråldrade i dessa smartphone-tider. Ett absolut baskrav idag är att plattformen är öppen i prisklasser över 2000 kronor.

Alla har inte behovet utav en Smartphone. Enkelheten tycker jag själv främst är viktigast aspekten.
Det ska gå snabbt och enkelt att t.ex skicka iväg ett sms , vilket en Windowsmobile-enhet inte direkt är.
Alla behöver inte en handdator i fickan heller och är ute efter en telefon helt enkelt.



C905 är dessvärre helt överkörd av Samsung INNOV8 och är man ute efter en kameramobil av rang finns det ingen anledning att inte välja koreanen. Andra alternativ är Nokias N82, N85, N95 8 GB eller N96.

Att den är helt överkörd är fel ordval.
Dessutom så har vi alla olika behov.
En duglig mobilkamera enligt mitt tycke måste ha en bra xenonblixt.
Då lämnas bara c905 och n82 kvar. (Renoir:en går bort för dess blixt har samma problem som viewty:n.)

Redigerat av Unregistered0354d681, 05 februari 2009 - 14:35.


#25

Postad 05 februari 2009 - 19:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Hm, tycker mig känna igen argumenten från ett annat forum.:blink:

Ja, INNOV8 kör över C905 på alla punkter utan två där de är likvärdiga: kamera och skärm. Ifråga om funktionalitet kör C905 ett OS som är fullständigt begränsat i förhållande till hårdvaran. En Nokia N95 med S40 är vad det handlar om i praktiken.

Är det en telefon man är ute efter och inte tänkt adressera PDA-biten är INNOV8 en mycket bra produkt som inte heller gör bort sig när det gäller mer seriös användning. När det gäller media är jag utan tvivel imponerad av dess foto- och videokvalitet.

Nokia E71 är alternativ 2 om man tänkt sig en lur som fungerar mer åt handdatorhållet men behåller smidigheten hos en telefon.

När det gäller Java-Touch sågs det konceptet redan 2003 i Tel.Me T919 och var väl anständigt då. Men idag ser jag ingen anledning att köpa en telefon med pekskärm och enbart Javastöd i kombination med låsta menyer. Detta då det finns flera bra alternativ med bättre plattform. HTC Touch Diamond, HTC Touch Pro, HTC Touch HD, Nokia 5800, iPhone m.fl.

Är det en telefon för media-konsumtion man är ute efter, alltså spela spel, lite surf, musik o.dyl är iPhone inte alls ett dumt alternativ. Ser ingen Javalur som kommer i närheten.

Allt handlar om behov men någon plats för Javalurar i högre segment ser jag inte. Framförallt inte T919-kloner, d.v.s enbart Java och pekskärm.

#26

Postad 05 februari 2009 - 19:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Hm, tycker mig känna igen argumenten från ett annat forum.;)

Sannolikheten är ganska stor ändå :blink:

Ja, INNOV8 kör över C905 på alla punkter utan två där de är likvärdiga: kamera och skärm.


Njae det där är också fel ordval.
Sms-hanteringen är den så mycket bättre på en Symbian?
En c905 slår den i användarvänlighet , om inte alla gånger så i vissa enstaka fall.
Båda är bjässar men c905 är väl mer fickvänlig?
Största fördelen är har du rätt i enligt mitt eget tycke.
Du är mindre låst , du kan installera intill vad du vill men som jag sa tidigare. Alla har inte ett sådant behov att dem t.ex behöver fjärrstyra datorn.

När det gäller media är jag utan tvivel imponerad av dess foto- och videokvalitet.

Synd att SE ligger så långt efter här.
Ryktas dock om att c905:s efterföljare får bättre videoinspelningskvalite.
Sen har inte en Javaplatform så bra stöd för filmuppspelning heller vilket är synd.

Allt handlar om behov men någon plats för Javalurar i högre segment ser jag inte. Framförallt inte T919-kloner, d.v.s enbart Java och pekskärm.

Håller med dig men om man vill ha en Simpel telefon och en fullt duglig kamera så kanske man är så illa tvungen.
W-lan börjar komma allt mer nu och det är välkommet.

#27

Postad 05 februari 2009 - 21:10

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Nokia E71 är alternativ 2 om man tänkt sig en lur som fungerar mer åt handdatorhållet men behåller smidigheten hos en telefon.


Spot on! Så så blev det :D

Liten recension av det hela:

Köp: Inköpt hos Tele2.se alltså deras webshop.

Pris: Billigare än billigast enligt Prisjakt inkl frakt, ej bundet men med abonnemang = enda bindningen är alltså 3 månaders uppsägningstid. Telefonen var dock ca 50:- dyrare när man betalade direkt än om man skulle ta avbetalning på 18 månader (sk förhöjd månadsavgift..pyttsan) vilket jag tyckte var lite åt fel håll om ändå en struntsumma.

Kundtjänst/information mm: Spridda skurar men inte sådär väldigt imponerad. Basic abonnemangsfrågor ang nummerflytt och skyddat nr kunde de svara på bra. När jag använde mig av deras chattjänst för att fråga status på beställningen fick man förklara som för ett barn, ordförådet var inte dennes starka sida utan förklarade taffligt och kort utan något direkt informationsvärde. Efter avslutad beställning på hemsidan fick man ganska omedelbart ett bekräftningsmail och lovord om att så fort paketets skickats skulle ett nytt mail komma med Postens kollinr så att jag kunde spåra paketet. Posten tog emot paketet 4/2 10:53 och jag hämta ut det idag 5/2 runt 18:00, jag har fortfarande inte fått något mail att paketet blivit skickat. Kollinr fick jag idag när jag kontaktat kundtjänst efter jag upptäckt att mitt kontantkort inte fungerade, "SIM inaktivt" eller dylikt stod det istället för Comviq/Tele2 varav jag alltså ringde kundtjänst o undrade när paketet skulle komma. Tänk om jag suttit fast med min isbrytare på Ålands hav i akut behov av min mobil, sen att 112 förmodligen ändå fungerar hör inte hit :blink:

Leveranstid: Beställning skedde på deras hemsida kl 18:00 3/2 och kl 09:52 05/2 kommer telefonen in till Postens serviceställe, med tanke på att jag även beställt ett abonnemang med nummerflytt från kontantkort (Comviq/Tele2) måste detta anses riktigt snabbt.

Paketering: Här slarvar Tele2 en smula, mobillådan ligger i en kartong och är inte ordentligt packad där i så mobillådan far omkring inuti kartongen. Kartongen ser dock inte ut att ha fått några smällar så Posten verkar ha skött sig denna gång. Inuti kartongen har de kostat på en luftfylld plastkudde som stötskydd men den räckte beviserligen inte helt o hållet till för att mobillådan skulle ligga still. Nåväl allt gick bra denna gång.

Telefonen: Har inte hunnit med så mkt med den ännu men gillar den skarpt. Oron över M3´s sågning av tangentbordet pga "å" knappen känns som bortblåst, det dubbelklick alt användning av funktionsknappen som behövs finner inte jag som något irritationsmoment så deras bedömningar kommer jag ta med en nypa salt framöver. Känslan är toppklass men det visste jag sedan innan, hade lite krux att stänga luckan baktill = fick ta i oväntat mkt första gången. Att ta ur simkortet krävde dock en ingenjör...minst, med en ballong på fingret lyckades jag få tillräckligt med fäste för att skjuta ut kortet ;) Detta var något jag var tvungen att göra för att kopiera lite kontakter från gamla luren.

I kartong
Postad bild

NASA patenterad emballage (iaf måste dom tro det)
Postad bild

Inbox
Postad bild

Outbox
Postad bild

Nu ska det studeras telefon och sedan leta tillbehör, någon som vet ifall det kan vara någe krux med blåtand headset till denna? Är sugen på SE´s HBH-IS800 men E71 stod ej med som kompatibel på några sidor.

Vänligen

#28

Postad 05 februari 2009 - 21:35

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Gratulerar till ett bra val.

Själv hämtade jag ut en X1 idag som skall konfigureras imorgon.

Till E71 kan jag starkt rekommendera besök och medlemskap på följande sidor:

All About Symbian

My Symbian

Symbian Freak

Detta är utmärkta resurser och den sistnämnda är också mycket intressant om man tänkt hacka sin lur, d.v.s modifiera den.

Hoppas att allt fungerar som det skall.

#29

Postad 05 februari 2009 - 22:14

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Kool, där ska jag plugga på lite när jag är piggare för engelskan =) Vilken webläsare är det man ska ha, ska ju finnas någon kickass som visar sidorna i full storlek och ngn zoom som verkade hygglig. Läste om den innan men kommer inte ihåg vart nu :D

MVH

#30

Postad 05 februari 2009 - 22:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Den inbyggda webbläsaren får betraktas som den bästa. Den har s.k minimap för effektiv zoom och KHTML-renderingsmotor (från Konqueror till Linux, samma som Apple använder i sin Safari).

Som alternativ finns Opera Mini som renderar snabbare tack vare att sidorna hanteras av deras server.

Ytterligare en webbläsare är SkyFire som bygger på Firefox och server-rendering. Den är dock i ett tidigt betastadie för närvarande.

#31

Postad 07 mars 2009 - 16:44

heavensmile
  • heavensmile
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej jag överväger att köpa C510. Den ska nu vara släppt, men problemet är att jag inte trots försök hittat telefonen hos onlinebutiker, jag har endast funnit den via Tre, men eftersom jag inte vill teckna något abonnemang eller liknade med Tre. Är det fler än jag som tycker att detta verkar vara konstigt.

Redigerat av heavensmile, 07 mars 2009 - 16:44.


#32

Postad 07 mars 2009 - 16:57

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Kolla in http://www.gsmarena....eview-307p4.php

C510 - K810 - W715 - Nokia 5800 , jämförelse av bilder.

#33

Postad 07 mars 2009 - 17:04

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter en Sony Ericssonmobil med schysst kvalitét på kameran för att ladda upp bilder på Flickr. Kameran på min nuvarande (Nokia E51) är under all kritik.

Nu står valet mellan två telefoner. Antingen K810i som ska ta ganska bra bilder (om det är samma hårdvara på kameran som K800i), eller den nya C510 som kommer i mars. Vad tycker ni? Är det värt att vänta på C510? Priset är ju ungefär detsamma.


Är det ett komplement till E51 eller en ersättare?

Skall du komplettera E51 är K810i sannolikt utmärkt. Du kan ju då också skicka över bilderna till E51 med Bluetooth.

Skall du ersätta E51 finns bättre alternativ som 6220 Classic.

#34

Postad 11 mars 2009 - 22:32

troxy
  • troxy
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Hej jag överväger att köpa C510. Den ska nu vara släppt, men problemet är att jag inte trots försök hittat telefonen hos onlinebutiker, jag har endast funnit den via Tre, men eftersom jag inte vill teckna något abonnemang eller liknade med Tre. Är det fler än jag som tycker att detta verkar vara konstigt.

Jag har också letat efter denna lur men den har försvunnit.
Min order hos Komplett ligger kvar, men telefonen är borta från deras sida.
Jag befarar att C510 har blivit en exklusiv Tre-modell.

#35

Postad 12 mars 2009 - 15:57

christoffer-
  • christoffer-
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag köpte min C510 på Elgiganten i måndags. Riktigt nöjd, rekommenderas varmt! :D

Redigerat av christoffer-, 12 mars 2009 - 15:57.


#36

Postad 20 mars 2009 - 10:02

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Då väcker vi en gammal tråd... Är ju onödigt att skapa en ny när det redan ligger en med rätt ämne.. :)

Är på jakt efter ny lur..
Prio 1 är bra kalender.. Måste ha kelendern på skrivbordet. (väldigt arbetsskadad)
Har idag en SE P1 samt en Nokia E71..
Men som sagt.. Dags för nytt.. P1an ska ersättas.

Gick in på SE och kollade lite och X1an är ju lite av ev våt dröm om man får säg så. :)
Men hittade även G900 som jag inte hört speciellt mycket om.
Hittade ingen speciell tråd här, men omdömmena var ju inte speciellt lockande.

Nu är frågan.. Är det en X1a man ska satsa på eller finns det något annat trevligt på marknaden.
Som sagt så är kalendern prio 1.
Får gärna gå att ha luren på ljudlöst och ändå ringer alarmet.

Annars används mest sms, samtal och ibland foto. Musik ibland med iof.

Några tips? :D

#37

Postad 20 mars 2009 - 14:30

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Glöm G900:an.. en sämre version av P1:an i min mening. Så ingen ide att byta ner dig. Jag gick från en P1:a till en X1:a och det var ett stort kliv men är idag mycket nöjd med mitt val. Hade jag fått gjort om det idag igen och inte behövt externt tangentbort hade jag istället valt en HTC Touch HD.

#38

Postad 20 mars 2009 - 18:46

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Var lite den känslan jag fick av G900.. Att det hade varit att byta ner sig från P1an..

HTC säger du.. Får spana in..
Det halv dryga är ju att man efter alla SE lurar är ägare av en massa laddare och tillbehör vilket gör det lite svårt att byta tillverkare. ;)

#39

Postad 20 mars 2009 - 20:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Jag skulle ha väntat in de nyare modellerna (Där ibland , Htc Diamond2,Touch pro2, SE Idou , Palm Pré).
Dels pga att Wm6.5 ligger bakom hörnet. (Diamond2 Touch pro2).

#40

Postad 20 mars 2009 - 20:36

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Var lite den känslan jag fick av G900.. Att det hade varit att byta ner sig från P1an..

HTC säger du.. Får spana in..
Det halv dryga är ju att man efter alla SE lurar är ägare av en massa laddare och tillbehör vilket gör det lite svårt att byta tillverkare. ;)


Jag är rädd att du får tänka om där. Köp en telefon som har 3,5 mm-anslutning för headsets, klarar A2DP med AVRCP-profil (för fjärrkontroll vid stereo-BT) och mini/micro-USB för laddare m.m samt microSDHC-kortplats så är du förhållandevis säker på att inte bli akterseglad. Inom Sony Ericssons sortiment är det t.ex så att en X1 kräver andra tillbehör.

Tyvärr tror jag att du får bita i det sura äpplet, men kör du på ovanstående kan du i mycket hög grad använda standardprodukter som inte är knutna till tillverkaren.

#41

Postad 20 mars 2009 - 21:13

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Var lite den känslan jag fick av G900.. Att det hade varit att byta ner sig från P1an..

HTC säger du.. Får spana in..
Det halv dryga är ju att man efter alla SE lurar är ägare av en massa laddare och tillbehör vilket gör det lite svårt att byta tillverkare. ;)


Precis som AVR4000 så är Xperian ingen SE-lur. Det är Windows Mobile i en telefon byggd av HTC enligt SEs instruktioner.. så det blir USB-laddare, vanliga hörlurar och MicroSD-kort istället för de gamla laddarna, SEs egna lurar och Memory Stick M2-kort.

För att ytterligare slå i en spik i G900'ans kista så bygger den telefon på UIQ3 - ett dött operativsystem!!

#42

Postad 20 mars 2009 - 22:40

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Hade en W880 tidigare och så länge den fungerade var allt frid och fröjd, den gick tyvärr sönder och jag köpte en Nokia 3120 Classic som jag hade ett par månader, provade sen iPhone en månad men tycker jag blev för låst med den, plus att den var lite stor. Har Nokia E71 på jobbet och den tycker jag verkligen om men den känns lite för jobbaktig att ha privat. Har nu en Nokia 5800 som känns plastig och dålig (kan inte låta bli att jämföra den mot iPhone). Har även vunnit en W902 som jag får inom dom närmaste veckorna. Båda dom telefonerna kommer säljas det innebär att jag har ungefär 6000:- att köpa telefon för, så vad ska man köpa? Jag vill ha GPS, vettig kamera och bra byggkvalité. Jag har kollat på Nokia E66 men den känns lite dyr för de funktioner man får, annars tycker jag alla mobiler är så plastiga förutom iPhone då men det känns dumt att köpa den då det ev. kommer en ny version till sommaren. Någon som har en idé om vad jag ska ha för telefon? Blir galen ;)

#43

Postad 21 mars 2009 - 07:15

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Se där se där.. Då kan man skippa tillbehören alltså. .:)

Men X1an är fortfarande en läcker lur..

SE Idou som nämns?
Någon som har mer info?

Känns som att HTC annars verkar vara en tillverkare som gör telefoner för mitt användande då det är fleara av deras modeller som nämns. ;)

Rätt kul att ingen nämnt Nokia eller Iphone.. hehe.. Iof bara positivt. :rolleyes:

*edit:
Hittade lite info om Idou.. 12mpix kamera? Det lät något det.. Och Symbian ^2? Någon som vet något om det?
Nackdelen med Idou är väl att den beräknas till jul?? Vem klarar av att vänta så länge? :lol:
Annars verkar det vara en väldigt läcker och intressant lur..

Redigerat av Darth Tojayz, 21 mars 2009 - 07:41.


#44

Postad 21 mars 2009 - 07:33

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Använde mig av prisjakt och gjorde en jämförelse.

HTC Touch Pro 2 och SE X1 verkar ju vara 2 rätt lika lurar.
Dock har X1 bättre tangentbord som jag förstod det då där är Å Ä Ö.

X1an verkar i övrigt vara den med bäst batteri tid.

Den med sämst batteritid som annars känns rätt intressant är Diamond 2..


Att ha en hyfsad mobilkamera skadar ju inte nu till sommaren.. Man springer ju knappast runder med systemaren på ryggen helatiden.. :)

De känns rätt likvärdiga som sagt..
Någon tar inte lika många förmat som andra.
X1an verkar ju svälja det mesta.

https://www.prisjakt...8,344386,402307

Är där inget nytt som är på gång som man kanske bör känna till?
Sen det här med WM 6.5? Någon som vet hur mycket bättre det är?
Står ju att det är gratis uppdatering på HTC lurarna.
Är ju en liten detalj som kan kännas lockande. ;)

#45

Postad 21 mars 2009 - 08:55

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller filformat så går det inte att läsa den typen av listor. Detta då det beror på vilka program och codecs som är installerat. En WM-telefon med Pocket Player och CorePlayer t.ex kan spela det mesta.

#46

Postad 21 mars 2009 - 08:57

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Jo men det där är jag inte så förtjust i.
Jag vill helst av allt packa upp en lur och sen ska den ha det jag vill.
Installera extra och ha sig är inte riktigt min grej.
Tycker i de flesta fallen bara att det gjort att mobilerna blivit segare och att man då blivit missnöjd med luren.

Att bara packa upp och sen använda. Smidigare än så kan det ju inte bli? ;)

#47

Postad 21 mars 2009 - 09:10

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Jag är rädd att du får tänka om där. Köp en telefon som har 3,5 mm-anslutning för headsets, klarar A2DP med AVRCP-profil (för fjärrkontroll vid stereo-BT) och mini/micro-USB för laddare m.m samt microSDHC-kortplats så är du förhållandevis säker på att inte bli akterseglad. Inom Sony Ericssons sortiment är det t.ex så att en X1 kräver andra tillbehör.

Tyvärr tror jag att du får bita i det sura äpplet, men kör du på ovanstående kan du i mycket hög grad använda standardprodukter som inte är knutna till tillverkaren.


Seriöst så fattar jag inte snacket om 3,5 mm jack, jag menar om du har ett 3,5 mm jack i telefonen och du får ett inkommande samtal så måste du plocka av dig lurarna och upp med telefone för att prata ?
Vad är det som känns 2009 om det ?

Men, invänder då någon, det fins ju speciella lurar/adaptrar som gör att du kan ha på dig lurarna och prata i telefon samtidigt ? Blir inte det exakt som sonyericsson lösning då ?
Jaja,,,,,,,Det är synd om människan..... ;)

#48

Postad 21 mars 2009 - 09:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
De kraven är ju lite svåra att ställa i den prisklassen. Först får du göra en analys av vad du tänkt använda den till.

Skall du ha en funktionell lur är det nödvändigt att komplettera med program. Se det som en dator. Om du absolut inte vill installera program i den - då hade jag snarare styrt mot Nokia E75 eller liknande. Då finns möjligheten men inte helt nödvändigt (kalender och nya e-postklienten ingår).

En Xperia X1 är en lur man tweakar och optimerar och då är den extremt bra. Men rakt ur lådan? Nej, då är den inte helt optimal. Den bör optimeras.

När det gäller vilka format en lur stödjer så är specifikationer av den typen ofta missvisande. I vissa fall står det om en modell att den bara klarar MP3 och AAC medan besläktade modeller sägs klara betydligt fler format. Detta p.g.a fel.

Om du vill ha en "enkel" telefon generellt är mitt råd att du omprioriterar budgeten. Att köpa en "enkel" telefon för 4000 kronor är inte en god idé. Det är översatt till HiFi som att köpa en stereo inkl förstärkare, radio, högtalare och CD-spelare för 40.000 kronor med argumentet "jag skall bara lyssna på radio".;)

En "enkel" telefon kan du får redan för ungefär 2000 kronor. Lägger du 4000 kronor eller mer (t.ex X1) så får du vara beredd på tweaks och optimering för att få ett så bra resultat som möjligt. Gör en behovsanalys som sagt.

#49

Postad 21 mars 2009 - 09:16

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Seriöst så fattar jag inte snacket om 3,5 mm jack, jag menar om du har ett 3,5 mm jack i telefonen och du får ett inkommande samtal så måste du plocka av dig lurarna och upp med telefone för att prata ?
Vad är det som känns 2009 om det ?

Men, invänder då någon, det fins ju speciella lurar/adaptrar som gör att du kan ha på dig lurarna och prata i telefon samtidigt ? Blir inte det exakt som sonyericsson lösning då ?
Jaja,,,,,,,Det är synd om människan..... ;)


Nej, det blir inte som FastPort. Detta eftersom 3,5 mm är standard och man får större valmöjligheter. Även om man kan ansluter en 3,5 mm-adapter för att hantera samtal är det att föredra framför en proprietär anslutning. FastPort är ett elände och ännu värre är idiotin om man vill ansluta lurar samtidigt som nallen laddas. En rejäl klump blir det då.

Xperia X1 med sin 3,5 mm-anslutning högst upp är en dröm att hantera jämfört med en klumpig FastPort längst ner. FastPorten var en av de mest irriterande sakerna när jag hade P990i en gång i tiden, ett 3,5 mm hade gjort saken betydligt bättre.

#50

Postad 21 mars 2009 - 09:18

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Som jag skrev innan så är det mest en bra kalender som lockar. Sen är det ju trevligt med kamera och musikspelare.
Men mer än så?
Det är en telefon. :)

Problemet med billigare lurar är att kalendern oftast är dålig, och dessutom kan man inte ha dagens schema/händelser på skrivbordet. Vilket man brukar kunna med lite dyrare lurar.
E71an har en rätt trevlig kalender. Smidig att arbeta med och efter lite justerade inställningar så är det just enbart dagens eller komamnde dags händelser som syns när man tittar på luren. Bra påminnelse på vad som komma skall. ;)

Men jag förstår vad du menar.

Men om vi nu tar X1an då.
Vad har du själv tweakat på din för att den ska kännas optimal för dig??



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.