Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VPN-program - vilka används och vilken hastighet kommer ni upp i?

211 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 12 april 2009 - 09:36

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har en lite undran över detta med VPN.

Pontén (Han måste vara släkt med Dupontarna :P ) säger att de kan ändå avslöja en IP-adress fastän man använder dessa anonymitetstjänster. Vi använder VPN när vi jobbar hemmifrån för att komma åt servern på jobb, skulle nån knäcka detta borde det gå under dataintrång eller liknande. Det borde ju bli samma sak om Herr Dupontén gör samma sak, för det finns väl ingen laglig väg att ta sig in i en VPN? Eller har helt plötslig lagen blivit ändrad bara för han och hans gelikar?

#102

Postad 12 april 2009 - 09:50

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Någon som har en bra lösning för Mac?
Kör uTorrent och Transmission.

#103

Postad 12 april 2009 - 12:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Har en lite undran över detta med VPN.

Pontén (Han måste vara släkt med Dupontarna :P ) säger att de kan ändå avslöja en IP-adress fastän man använder dessa anonymitetstjänster. Vi använder VPN när vi jobbar hemmifrån för att komma åt servern på jobb, skulle nån knäcka detta borde det gå under dataintrång eller liknande. Det borde ju bli samma sak om Herr Dupontén gör samma sak, för det finns väl ingen laglig väg att ta sig in i en VPN? Eller har helt plötslig lagen blivit ändrad bara för han och hans gelikar?


tja, med tanke på att deras sätt att ta reda på ipadresser redan nu är olagliga, och inget verkar hända, så lär det knappast spela nån roll sen heller.

#104

Postad 12 april 2009 - 13:31

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

milli =1/1000
20,000 ms = 20 s ;)


:P

Får bjuda på den! Bland ihopalt och tänkte kanske att det var nåt delbart på 60 :blink: .
Ja 2000ms är alldeles för länge i alla fall, 2 SEK!!!! :P Kan man lika gära annonsera sitt IP i tidningen :D . Fortsätter med 0 med andra ord.

Känner igen det du skriver nu, i natt dog ivacy så jag var oskyddad i 20sek :lol:
Provade inte ordentligt, VPNetMon verkar inte lyckas med att stänga av vissa program normalt.
Har satt Softshutd. till 0 nu (det blir ändå 500ms som verkar vara minsta möjliga värde)
Ikonbuggen nere i trayen fick jag också men det är nog bara just det; en grafikbugg (Vista)
Har kryssat i Auto också så att VPNetMON startar Azureus igen när (om) Ivacy återkopplar.
Ändrade "Time between redial attempts" från 1sek till 1min (60 försök) i Vistas nätverksinställningar för VPN-anslutningen. För att detta ska funka ska man nog inte köra Ivacy Monitor med "Disallow internet access if ivacy connection failed" ikryssat.
Ska prova inatt iaf, de verkar ju göra maintenance/krasha på nätterna. :blink: Återkommer med hur det gick. Visst vore det snyggt om det funkar?



Kör 0 jag med, det ända negativa med det är att Utorrent alltid börjar med att kolla alla filer för det blir nerstängt för snabbt, aja det kan man leva med. Att det skulle vara en grafikbgg låter bra! Hmmm kanske också skulle ändra till 1min för redail försök.


Edit: stavfel, trött.

Redigerat av genstruktur, 12 april 2009 - 13:33.


#105

Postad 12 april 2009 - 14:08

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

:P

Får bjuda på den! Bland ihopalt och tänkte kanske att det var nåt delbart på 60 :lol: .
Ja 2000ms är alldeles för länge i alla fall, 2 SEK!!!! :P Kan man lika gära annonsera sitt IP i tidningen :D . Fortsätter med 0 med andra ord.




Kör 0 jag med, det ända negativa med det är att Utorrent alltid börjar med att kolla alla filer för det blir nerstängt för snabbt, aja det kan man leva med. Att det skulle vara en grafikbgg låter bra! Hmmm kanske också skulle ändra till 1min för redail försök.


Edit: stavfel, trött.


Varför konfar ni inte comodo väggen, den dödar utorrent eller det prog ni tankar med direkt, varken 1,2, eller 3 sek senare om VPN kontakten bryts

#106

Postad 12 april 2009 - 21:33

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Nice avatar Stefan. Jo man borde prova comodo också, grejen med VPNetMON är att det kan starta program igen när VPN-kontakten återrättas. Här är min log från senaste två timmarna t.ex:

VPN ok, IP: 1. ....................(22:00:00)
hourly status:.....................(22:00:00)
VPN ok, IP: 1. ....................(21:07:23)
Application 1 startet.............(21:07:23)
VPN ok, IP: 1. ....................(21:07:23)
VPN down..........................(21:05:47)
Forced Shutdown Appl.1.........(21:05:47)
Ensure no user interaction......(21:05:47)
SoftShutdown Appl.1 failed......(21:05:47)
SoftShutd. Appl.1... 500 ms.....(21:05:47)
VPN down...........................(21:05:47)
VPN ok, IP: 1. .....................(21:00:00)
hourly status:......................(21:00:00)

Så coolt att det funkar! iaf under små avbrott som ett par minuter i ex. ovan.
Ändrade tillbaka till 1sek mellan redial eftersom ett försök tar typ 10sek (99 försök)
Det är möjligt att resultatet blir det samma med comodo (iom att program inte stängs av utan bara tillfälligt blockeras) men är man lat så är man.
Hur krångligt är det att fixa med comodo? ..och viktigast; fortsätter program som vanligt om VPN återrättas?

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 12 april 2009 - 21:56.


#107

Postad 12 april 2009 - 21:57

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Nice avatar Stefan. Jo man borde prova comodo också, grejen med VPNetMON är att det kan starta program igen när VPN-kontakten återrättas. Här är min log från senaste två timmarna t.ex:

VPN ok, IP: 1. ....................(22:00:00)
hourly status:.....................(22:00:00)
VPN ok, IP: 1. ....................(21:07:23)
Application 1 startet.............(21:07:23)
VPN ok, IP: 1. ....................(21:07:23)
VPN down..........................(21:05:47)
Forced Shutdown Appl.1.........(21:05:47)
Ensure no user interaction......(21:05:47)
SoftShutdown Appl.1 failed......(21:05:47)
SoftShutd. Appl.1... 500 ms.....(21:05:47)
VPN down...........................(21:05:47)
VPN ok, IP: 1. .....................(21:00:00)
hourly status:......................(21:00:00)

Så coolt att det funkar! iaf under små avbrott som ett par minuter i ex. ovan.
Ändrade tillbaka till 1sek mellan redail eftersom ett försök tar typ 10sek (99 försök)
Det är möjligt att resultatet blir det samma med comodo (iom att program inte stängs av utan bara tillfälligt blockeras) men är man lat så är man.
Hur krångligt är det att fixa med comodo? ..och viktigast; fortsätter program som vanligt om VPN återrättas?



Tack ;)

Här har du en guide till konfigurationen av comodo så får du själv avgöra om du tycker det e krångligt, jag tycker inte att det är det.
http://forums.ivacy....6.msg473#msg473

Min utorrent vaknar direkt när VPN anslutningen återupptas

Edit; en till Guide, för ivacy användare men funkar till alla VPN
http://hojvall.se/ho...-with-utorrent/

Redigerat av Stefan S, 12 april 2009 - 22:01.


#108

Postad 12 april 2009 - 22:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Provade Comodo men jag tyckte inte det fungerade tillfredställande. Min privata tracker fungerade men ingen annan ;) .

#109

Postad 13 april 2009 - 00:50

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Provade Comodo men jag tyckte inte det fungerade tillfredställande. Min privata tracker fungerade men ingen annan ;) .


På vilket sätt funkade inte dom, väggen stryper ju inte tillgången till olika sidor/tracker om du har gjort enl guiden

#110

Postad 13 april 2009 - 11:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Commodo ska inte ha nå att göra med vilka trackers du tar dig in på.
Förmodligen har dom bannat vissa ip nummer

#111

Postad 16 april 2009 - 10:13

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Va ni än väljer så köpe INTE flashback eller relakks, sämsta skiten du kan hitta. Går fruktansvärt långsamt och kopllas ner hela tiden. Har försökt få kontakt via mail, men dom svarar inte. Så släng inte ut pengar på denna skiten bara, finns nog bättre alternativ.

#112

Postad 16 april 2009 - 14:13

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Varför hålla på att mecka med usla VPN tjänster när USENET finns ?
USENET SSL access + en schysst nzb index sida är oslagbart. Jag har alltid fått full hastighet ner, folk till och med maxar ju sina 100mb uppkopplingar! Plus att det är jäkla skönt att slippa seeda! :D

Och säkrare kan man nog knappast vara om man är rädd för ipred.

Redigerat av Unregisteredca490738, 16 april 2009 - 14:14.


#113

Postad 16 april 2009 - 17:37

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
USENET verkar intressant. Men på vilket sätt är det anonymt? Jag fattar inte det. Kan du förklara?

#114

Postad 16 april 2009 - 17:56

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

USENET verkar intressant. Men på vilket sätt är det anonymt? Jag fattar inte det. Kan du förklara?


Hela förbindelsen mellan dig och din usenet provider är krypterad. Alltså ser inte din ISP vad det är för trafik.
Och den providern jag har sparar inga loggar alls som har med användare att göra.
Då allt man laddar hem ifrån usenet egentligen består av en jäkla massa poster i ett gigantiskt "diskussionsforum" så är det omöjligt för någon annan att se vad du laddar hem.

Rekomenderar dig att läsa på lite om hur usenet fungerar och sedan signa upp dig hos någon bra och billig provider.
Du kommer inte ångra dig ! :D

#115

Postad 19 april 2009 - 11:18

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Har precis testat hastigheten på ivacy. Användar namn en gång + lösenordet 2ggr var allt som behövdes för att kunna testa förrutom vpn iställningarna i xp. Man har 100mb att prova med.

EDIT: kan tillägga att jag sitter på BBB`s 20/3 tjänst.

Bifogad fil(er)


Redigerat av PiZZaMaN, 19 april 2009 - 11:19.


#116

Postad 19 april 2009 - 12:38

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Rekomenderar dig att läsa på lite om hur usenet fungerar och sedan signa upp dig hos någon bra och billig provider.
Du kommer inte ångra dig ! :)

First rule of Usenet is: You do not talk about Usenet!

Skämt åt sido. Usenet är bra när man lärt sig använda det men det är en brantare inlärningskurva till det än med t.ex torrents. Men som sagt, nu när folk endå krånglar med VPN kan det vara ett gott alternativ. Däremot är det inget för den som är allergisk mot RAR-arkiv som måste lagas och packas upp hela tiden. :(
Här är en liten guide iaf. Jag rekommenderar UseNetServer som provider. De har en "3 day plan" (3$ för 3 dagar) om man vill prova på och det är faktiskt den enda plan jag behövt använda mig av. Har ju provat Ivacys Usenet nu också men det är inget att hurra för ännu iaf, långsamt och ostabilt. Kommer nog skaffa en billigare VPN (torrents ger fortfarande överlägset störst tillgång till material) och komplettera med UseNetServer.

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 19 april 2009 - 12:43.


#117

Postad 19 april 2009 - 12:55

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
en liten edit:
en på sweclockers forum tyckte min hastighet var väldigt hög
http://www.sweclocke...811#post9113811

tog ned ivacymonitor och valde pptp + ryssland och fick då
ut: 0,84
in: 3.24

vet inte vad skillnaden är om man använder ett program istället för manuellt anslutning men hastigheten blev mkt lägre iaf. tyckte det var viktigt att tala om iaf. jag ska testa mera...

EDIT
Har testat mera nu.

Mot uk med pptp fick jag efter några misslyckade försök med tptest ett fungerande test
ut:1,94
in: 2,18

EDIT3
Testade precis mot ryssland igen med IPSec som VPN typ
in 2,0
ut 14,02

Klipper in nedstående från swec forum då det kanske är flera som undrar...

citat:Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vad är det egentligen för skillnad på PPTP och IPsec? Själv kör jag PPTP eftersom det inte gick att connecta när jag provade med den föriklickade IPsec.



precis det jag undrat och har sökt lite och hittade precis på http://hem.bredband....dd/vpnlist.html detta:

"VPN-protokoll: PPTP är vanligast och stöd finns inbyggt i Windows. Hurvida detta protokoll är säkert är omdebbaterat. Trots det använder många banker det. IPSec anses vara säkert men har t.ex. ofta problem med Vista. OpenVPN är det säkraste av de vanliga protokollen. Det är dessutom öppen källkod vilket, beroende på vilken skola man tillhör, anses säkrare eftersom vem som helst kan granska koden."

kändes först som att det med sämst hastighet var det som var krypterat och inte det andra med tanke på hastigets skillnaden men så verkar det ju som tur är inte vara. Finns dessutom olika servrar i ryssland som tydligen kan ge lite olika hastighet.(läste det på ivacys forum)

Redigerat av PiZZaMaN, 19 april 2009 - 15:09.


#118

Postad 20 april 2009 - 09:19

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

First rule of Usenet is: You do not talk about Usenet!

Skämt åt sido. Usenet är bra när man lärt sig använda det men det är en brantare inlärningskurva till det än med t.ex torrents. Men som sagt, nu när folk endå krånglar med VPN kan det vara ett gott alternativ. Däremot är det inget för den som är allergisk mot RAR-arkiv som måste lagas och packas upp hela tiden. :)
Här är en liten guide iaf. Jag rekommenderar UseNetServer som provider. De har en "3 day plan" (3$ för 3 dagar) om man vill prova på och det är faktiskt den enda plan jag behövt använda mig av. Har ju provat Ivacys Usenet nu också men det är inget att hurra för ännu iaf, långsamt och ostabilt. Kommer nog skaffa en billigare VPN (torrents ger fortfarande överlägset störst tillgång till material) och komplettera med UseNetServer.


De klienter jag har provat verifierar, reparerar och packar upp helt automatiskt. Behöver inte bry sig om det överhuvudtaget!

#119

Postad 20 april 2009 - 13:07

skane
  • skane
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

De klienter jag har provat verifierar, reparerar och packar upp helt automatiskt. Behöver inte bry sig om det överhuvudtaget!

Får man fråga vilka de är?
Har någon erfarenhet av Usenext.com?

#120

Postad 20 april 2009 - 17:10

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Får man fråga vilka de är?
Har någon erfarenhet av Usenext.com?


De jag testat är GrabIt, Newsleecher och SABNZBD. SABNZBD fastnade jag för och det är den jag använder.

#121

Postad 21 april 2009 - 12:29

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

De klienter jag har provat verifierar, reparerar och packar upp helt automatiskt. Behöver inte bry sig om det överhuvudtaget!

Får man fråga vilka de är?
Har någon erfarenhet av Usenext.com?

De flesta Usenetklienter har någon form av automatisk reparation/uppackningsfunktion. Själv är jag kontrollfreak och föredrar att reparera/packa upp manuellt med QuickPar/WinRAR.
Usenext verkar satsa mer resurser på marknadsföring än själva tjänsten vad jag läst. Här är en sida som jämnför mer seriösa providers.. Giganews är ju enligt många den bästa men priserna de skyltar är oftast för första månaden om du använder tjänsten i tre månader.. lurigt alltså.

Ett litet försök att komma tillbaka till ämnet: PPTP/portmappning/Ryssland fungerar bra med Ivacy nu. Riktigt bra faktiskt! Mycket stabilare än med IPSec i Vista iaf. Det ligger nog något i det PiZZaMaN skrev tidigare:

"VPN-protokoll: PPTP är vanligast och stöd finns inbyggt i Windows. Hurvida detta protokoll är säkert är omdebbaterat. Trots det använder många banker det. IPSec anses vara säkert men har t.ex. ofta problem med Vista. OpenVPN är det säkraste av de vanliga protokollen. Det är dessutom öppen källkod vilket, beroende på vilken skola man tillhör, anses säkrare eftersom vem som helst kan granska koden."

kändes först som att det med sämst hastighet var det som var krypterat och inte det andra med tanke på hastigets skillnaden men så verkar det ju som tur är inte vara. Finns dessutom olika servrar i ryssland som tydligen kan ge lite olika hastighet.(läste det på ivacys forum)

Jag har försökt installera OpenVPN fast inte lyckats (Vista x64) men så bra som PPTP fungerar nu vill jag inte byta iaf.
Enligt http://www.auditmypc...ous-surfing.asp är jag kopplad till internet via Saint Petersburg. Jag hoppas Moskva-servern också fixar portmappning nu eftersom man blir tilldelad den ibland..

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 21 april 2009 - 12:48.


#122

Postad 22 april 2009 - 21:04

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

  • 1 883 inlägg
  • 0
Finns det någon som har kännedom när Pirate Bay släpper sin Ipredator?
Har för mig att den nu används av några hundratals användare i en betaversion men när kan vi dödliga få tillgång till denna VPN?

Har läst hela tråden men är fortfarande osäker på vilken VPN anslutning jag skall välja!
Vill ju helst ha PB anslutning är det några som skall premieras så är det dessa grabbar, nutidens martyrer!

Vad jag har förstått så brottas folk med ständiga nedkopplingar och låg nedladdningshastighet.
Om nu Ipredator dröjer vilket VPN är det säkraste beträffande din anonymitet, stabil uppkoppling, bibehållen nedladdningshastighet och att inte förglömma användarvänligast (även fungerande kundsupport?

Är detta en utopi eller finns det något som kan matcha ovanstående?

#123

Postad 23 april 2009 - 07:25

Kischen
  • Kischen
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Skaffade relakks igår och namnet matchar inte alls tjänsten..

Hur ska jag kunna slappna av om tjänsten dör under natten och min vanliga anslutning upprättas, det var precis vad som hände. Mindre roligt.

#124

Postad 23 april 2009 - 10:00

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0

http://www.mullvad.net/ är igång igen också, testa gratis i en vecka skall man kunna göra tydligen.

M

Läste inte så noga om mullvad, men det stod nåt om 50GB vad menas?

#125

Postad 23 april 2009 - 17:05

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Mitt ivacy dör mycket oftare nu sista 2v, fler gånger/dag. Får latjja runt och kolla om Ipsec ryssland kanske inte är bäst för mig längre.

#126

Postad 23 april 2009 - 19:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag kör bara UK nu...Kör ja via ryssland så öppnas aldrig porten i Utorrent av nån anledning

#127

Postad 23 april 2009 - 21:20

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Finns det någon som har kännedom när Pirate Bay släpper sin Ipredator?
Har för mig att den nu används av några hundratals användare i en betaversion men när kan vi dödliga få tillgång till denna VPN?

Har läst hela tråden men är fortfarande osäker på vilken VPN anslutning jag skall välja!
Vill ju helst ha PB anslutning är det några som skall premieras så är det dessa grabbar, nutidens martyrer!

Vad jag har förstått så brottas folk med ständiga nedkopplingar och låg nedladdningshastighet.
Om nu Ipredator dröjer vilket VPN är det säkraste beträffande din anonymitet, stabil uppkoppling, bibehållen nedladdningshastighet och att inte förglömma användarvänligast (även fungerande kundsupport?

Är detta en utopi eller finns det något som kan matcha ovanstående?


Mitt torrentprivacy.com går i princip i maxhastighet för mig i alla fall. Jag har skrivit om det tidigare i tråden. Är hur enkelt som helst att använda, du behöver inte installera något annat än installationsfilen som innehåller bas-programmet och en modifierad version av utorrent. Specialversionen av utorrent kopplar automatiskt ner när tunneln kopplar ner, utorrent kan inte fungera utan att VPN-anslutningen är uppe. Det är inte möjligt. Så du behöver inte installera något annat program som kopplar ned eller håller koll. Detta är ju inriktat på torrents, men du kan använda deras proxy för att gå in anonymt på tex TPB's hemsida med en browser. Torrentprivacy är relativt stabilt, någon gång ibland kopplar det ned.

Jag installerade även denna lösning åt min syster som inte kan datorer särskilt bra och hon har inte haft några problem.

Kundsupporten vet jag inte hur bra den funkar, eftersom jag inte har haft anledning att använda den. Men jag har läst lite i deras forum och fått lite tips.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 23 april 2009 - 21:24.


#128

Postad 03 maj 2009 - 09:58

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Vad ni än gör så slopa allt som heter Relakks och Flashback, samma vpn-servrar och den går ner hela tiden. 5 ggr på en 10 minutersperiod. Hastigheten varierar, men är sällan inte ens godkänd.
Har skickat 4 mail till dom och dom har svarat på ett efter 5 dagar. Då skrev dom bla att dom skulle uppgradera hårdvaran runt påsk. Hmm...funkar fortfarande lika värdelöst.

VPN-tjänt: 1
Support och Service: 0

Rekommenderar EJ!!!

#129

Postad 03 maj 2009 - 13:38

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Kör Ivacy jag med och har alltid kört via Ryssland PPTP, får ut riktigt bra hastighet! Har aldrig blivit nerkopplad heller utan datorn har stått ansluten två-tre dagar i sträck som mest!

Med Ivacy

14.3mb/s Ner
1.35mb/s Upp

Utan Ivacy

16.9mb/s Ner
2.78mb/s Upp

#130

Postad 03 maj 2009 - 17:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Får du grön port i Utorrent?
Får jag aldrig via ryssland numera

Grym fart....Aldrig i närheten av sån fart i UK

#131

Postad 03 maj 2009 - 20:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Mitt ivacy går tyvärr ner ofta efter ca 1tim, skall kolla på annat program. Torrentprivacy kanske, vad betalar ni för det?


Frresten ni som kr ivacy, körde ni "manuell installation" eller bara laddade ner den där filen som skötte allt? Fungerar bättre om man gör det själv va? Kanske borde testa det.... ;)


Ja just det ja, man får en torrentklient på torrentprivacy, fungerar väl inte överallt?

Redigerat av genstruktur, 03 maj 2009 - 22:02.


#132

Postad 04 maj 2009 - 00:41

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Det verkar finnas två servrar i Ryssland: IP 85.x.x.x som är snabb och portar fungerar och IP 213.x.x.x med stängda portar. Blir man tilldelad den är det bättre att byta till UK med hjälp av Ivacy Monitor (..som för övrigt ändrar om ganska friskt i Vistas VPN-inställningar så det spelar nog mindre roll hur man anslöt från början..)
@ genstruktur: Är det ostabilt även med PPTP?!

Har ju provat Ivacys Usenet nu också men det är inget att hurra för ännu iaf, långsamt och ostabilt. Kommer nog skaffa en billigare VPN (torrents ger fortfarande överlägset störst tillgång till material) och komplettera med UseNetServer.

Tar tillbaka det här dåliga uttalandet. ;) Ivacys Usenet fungerar s*itbra med PPTP.

Min lilla guide:
1.Installera GrabIt
2.Hostname: news.ivacy.vpn
3.Port: 119
4.Maximum Allowed Connections: 20 st
5.Gå till http://www.binsearch.info/ och sök på något valfritt.
6.Tryck "Create NZB", öppna med GrabIt och njut av vad dessa nyhetsservrar levererar.

Kommer nog köpa en månad till och kan rekommendera Ivacy till alla med vanlig sketen ADSL! (..borde inte Prisjakt börja jämnföra priser och egenskaper på olika VPNer snart också? ;) : )

Redigerat av Unregisteredf01a5c15, 06 maj 2009 - 10:22.


#133

Postad 04 maj 2009 - 17:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
staple84

Du verkar ha helt rätt...Igår funkade plötsligt Ryssland med grön port i Utorrent..

Jag har tagit en månad till me Ivacy trots otast rätt dålig speed..

Ska testa Usenet ikväll..
Tack för guiden :)

Dock är Ivacy rätt stabilt för mig...
Dock så krashar den alltid om jag öppnar Firefox å hänglåset är rött.
Och kör ja in Ivacys DNS nummer under mina anslutningar manuellt kan Ivacy hoppa ur ibland...
Brukar funka efter att ja skrivit in nåra nunmmer

#134

Postad 04 maj 2009 - 19:06

Molgan^
  • Molgan^
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Har kört med Dold.se snart i 1 månad, kan bara säga att det är skit. Det funkade bra första kvällen, men nu går det långsammare än med 56k modem...

#135

Postad 04 maj 2009 - 21:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det verkar finnas två servrar i Ryssland: IP 213.x.x.x som är snabb och portar fungerar och IP 85.x.x.x med stängda portar. Blir man tilldelad den är det bättre att byta till UK med hjälp av Ivacy Monitor (..som för övrigt ändrar om ganska friskt i Vistas VPN-inställningar så det spelar nog mindre roll hur man anslöt från början..)
@ genstruktur: Är det ostabilt även med PPTP?!

..


Min port har varit öppen i utorrent hea tiden, fungerade bra med ryssland de första 3v men sedan så går det ner 1gång/tim, går inte att gå hemifrån direkt. Sen när man kör igång igen skall utorent verifiera alla filer, rätt segt det där. Körde med IPSEC mest för det gick verkligen bra där i början, nu har mitt ivacy gått ut. Känner mig inte så sugen på det just nu men jag skall ta någon dag och sätta mig in i allt, har lite mycket annat att göra just nu.

#136

Postad 05 maj 2009 - 06:44

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Får du grön port i Utorrent?
Får jag aldrig via ryssland numera

Grym fart....Aldrig i närheten av sån fart i UK


Inte i början men efter att ha öppnat porten både i min router och i Ivacy så funkar det fin fint!
Testade alla alternativ som fanns tillgängliga första gången och Ryss PPTP var överlägset snabbast för mig, UK gick segt som sirap och så även Ryss IPSEC.

#137

Postad 05 maj 2009 - 12:08

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Inte i början men efter att ha öppnat porten både i min router och i Ivacy så funkar det fin fint!

Man behöver inte öppna portar i routern eftersom trafiken går genom tunnel,räcker med att öppna en port hos ivacy och den man får skriver man in i utorrent...Klart

#138

Postad 05 maj 2009 - 17:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Joo det är så det ska funka...Men som jag skrivit i tråden så är det inte alls säkert att det fungerar alltid...

I början funkade bara ryssland och grön port i Utorrent fast jag gjorde på samma sätt...nu har bara UK funkat en längre tid..Nu funkar Ryssland igen...

#139

Postad 05 maj 2009 - 18:54

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Joo det är så det ska funka...Men som jag skrivit i tråden så är det inte alls säkert att det fungerar alltid...

I början funkade bara ryssland och grön port i Utorrent fast jag gjorde på samma sätt...nu har bara UK funkat en längre tid..Nu funkar Ryssland igen...


Vem/vad har du svarat på?

#140

Postad 05 maj 2009 - 19:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heh...Tjaa....Mest ja som svammlar på lite allmänt

räcker med att öppna en port hos ivacy och den man får skriver man in i utorrent...Klart

Det är så det ska funka men det gör det långt ifrån alltid
Bara så ingen sliter sitt hår i förtvivlan och undrar vad de är dom gör fel.

#141

Postad 05 maj 2009 - 19:16

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Heh...Tjaa....Mest ja som svammlar på lite allmänt

räcker med att öppna en port hos ivacy och den man får skriver man in i utorrent...Klart

Det är så det ska funka men det gör det långt ifrån alltid
Bara så ingen sliter sitt hår i förtvivlan och undrar vad de är dom gör fel.


Hehe ok, japp det räcker men jag har faktiskt aldrig haft problem med portöppningen men däremot hastigheterna samt att det kopplas ner alldeles för ofta

#142

Postad 06 maj 2009 - 06:01

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
Så det är ivacy som gäller då eller? Har inte hunnit testa något en och det verkar som den som funkat ok är ivacy.

#143

Postad 06 maj 2009 - 16:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag är skaåligt nöjd men det är oftast på tok för slött..

Torrent Privacy har ju fått rätt bra utlåtande här i tråden ;)

#144

Postad 06 maj 2009 - 16:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Mjo men kan man ta sig in överallt med den där torrentklienten då moparman?

#145

Postad 06 maj 2009 - 21:19

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Mjo men kan man ta sig in överallt med den där torrentklienten då moparman?

Ursäkta jag har inte hunnit svara, har varit upptagen med jobb.

torrentklienten som följer med är en modifierad version av utorrent. I och med att dom ändrar i koden av klienten och ger ut sin specialversion av klienten för att eliminera risken att synas så dröjer det några dagar efter att en ny version av utorrent har släppts tills dess att torrentprivacy-användarna kan få samma version. Vid förra uppgraderingen var det väl någon tracker (1 vad jag vet) som redan efter någon dag krävde ett byte till nya versionen av utorrent. Detta gjorde att torrentprivacy-användare inte kunde använda just den trackern i 2 dagar. Inget problem alltså. Annars är det bara att gå in på forumet och ställa dessa frågor, en massa användare där. Kostar ju i princip inget att prova 3 dollar för en vecka, eller 10 för en månad.

Fick hög hastighet när jag provade förra helgen med 24 mbit. Det var lite beroende på vilken tracker jag använde, mot vissa gick det trögt. Jag var uppe i 20 mbit mot en privat. Man får köra lite olika knep som forumet tipsar om, om man vill ha riktig bra fart.

#146

Postad 11 maj 2009 - 18:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Blir helt galen snart...Funkar Ryssland och Öppen port i Utorrent ?
Funkar bara när jag väljer UK och där har jag så dålig fart att man bara vill gråta

Edit
Sen funkar bara IPsec på Ryssland...PPTP startar inte alls

Redigerat av moparman, 11 maj 2009 - 18:45.


#147

Postad 11 maj 2009 - 23:01

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Blir helt galen snart...Funkar Ryssland och Öppen port i Utorrent ?
Funkar bara när jag väljer UK och där har jag så dålig fart att man bara vill gråta

Edit
Sen funkar bara IPsec på Ryssland...PPTP startar inte alls


Har aldrig problem med portöppning och ryssland, men för mig så funkar openvpn bättre för pptp och ipsec kopplar ner för ofta för mig

Ett tips kan vara att öppna en ny port på ivacy och starta om utorrent om du får problem med ryssland och portöppning

#148

Postad 12 maj 2009 - 02:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
hmm.....får väl testa...ska ju som bara funka.

#149

Postad 12 maj 2009 - 04:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Ursäkta jag har inte hunnit svara, har varit upptagen med jobb.

torrentklienten som följer med är en modifierad version av utorrent. I och med att dom ändrar i koden av klienten och ger ut sin specialversion av klienten för att eliminera risken att synas så dröjer det några dagar efter att en ny version av utorrent har släppts tills dess att torrentprivacy-användarna kan få samma version. Vid förra uppgraderingen var det väl någon tracker (1 vad jag vet) som redan efter någon dag krävde ett byte till nya versionen av utorrent. Detta gjorde att torrentprivacy-användare inte kunde använda just den trackern i 2 dagar. Inget problem alltså. Annars är det bara att gå in på forumet och ställa dessa frågor, en massa användare där. Kostar ju i princip inget att prova 3 dollar för en vecka, eller 10 för en månad.

Fick hög hastighet när jag provade förra helgen med 24 mbit. Det var lite beroende på vilken tracker jag använde, mot vissa gick det trögt. Jag var uppe i 20 mbit mot en privat. Man får köra lite olika knep som forumet tipsar om, om man vill ha riktig bra fart.



Låter helt klart intressant och smidigt då! Tack för ett informativt inlägg! :)

#150

Postad 12 maj 2009 - 06:16

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Låter helt klart intressant och smidigt då! Tack för ett informativt inlägg! :)


I helgen hade jag faktiskt problem med Torrentprivacy, efter att jag fick mitt nya modem och startade min nya 50mbit/10 uppkoppling. Den slutade helt enkelt att ladda ner vissa filer och skrev att det inte var någon som seedade. Jag testade att byta till Canada eller USA, men det gick inte bättre där. Vissa filer fungerade bra, men dom flesta från vanliga trackers gick inte alls. Är bortrest fram till torsdag så kan inte testa just nu. Skall höra med supporten vad dom tror det är. Känns som om ip-adresserna via tunneln var bannade, men jag kan inte fatta varför dom skulle vara det.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 12 maj 2009 - 06:17.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.