Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Garmin Forerunner 305

150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Garmin Forerunner 305 (Pulsklockor & sportklockor) 8 8,73 (66) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 23 maj 2007 - 11:53

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Monshi

Kan man inte använda "Garmin Friluftskartan" i TC ?

#52

Postad 23 maj 2007 - 11:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Har du senaste versionen av Training Center så har Garmin där utav någon anledning ändrat på formatet som den sparar historiken i. Trodde nog att senaste SportTracks skulle vara uppdaterad och klara detta men har du testat så kanske det inte är så..nej det verkar inte vara möjligt.

Men det finns alltid andra som attackerar problem likt detta, kanske en lösning:
http://forums.motion...hp?topic=5817.0

#53

Postad 23 maj 2007 - 14:02

Mackan77
  • Mackan77
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Men man borde väl ändå kunna skicka tillbaka historik till FR305??

#54

Postad 23 maj 2007 - 14:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Men man borde väl ändå kunna skicka tillbaka historik till FR305??

<{POST_SNAPBACK}>

Borde och borde. Kanske det. men går det, icke. Banor, pass och waypoints kan du skicka men inte historik. Och jag förstår poängen - varför skulle man kunna det? Man har ju ingen direkt glädje av det, ingen funktion i klockan egentligen.

#55

Postad 04 juni 2007 - 06:31

pd_jansson
  • pd_jansson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan titta på två träningspass samtidigt i Sporttracks? Dvs tex så att man ser pulserna från båda passen i samma diagram och därmed jämföra hur hårt och fort man sprungit?

/Daniel J

Redigerat av pd_jansson, 04 juni 2007 - 06:37.


#56

Postad 04 juni 2007 - 08:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Nej, det går inte med ST1 men jag tror nog att det kommer vara en del av ST2 (som är under utveckling och närmar sig).

Om det inte är en omedelbar del av ST2 så finns det en möjlighet att lägga till det via det plugin-interface som är en del av ST2. Men som sagt, jag tror att det kommer vara en del av nästa version av SportTracks.

#57

Postad 08 juni 2007 - 10:37

connil
  • connil
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
En fråga ang 305:an, inte för att det spelar någon roll, jag ska beställa en i alla fall :)

Går det att koppla den till datorn och få "live" position?

I exempelvis Kartex finns det under menyn Navigering > GPS Position möjlighet att koppla upp GPS-enheter och visa aktuell position i kartan. Även Google Earth (ej gratisvarianten) har liknande funktion.

#58

Postad 08 juni 2007 - 20:36

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Garmins usb produkter pratar Garmin binary och inte NMEA, vilket de allra flesta gps-programvaror kräver.

Köp en billig GPS puck, trådad eller trådlös.

#59

Postad 12 juni 2007 - 11:23

Unregisteredce1c2baa
  • Unregisteredce1c2baa
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Nu har jag laddat ner Sporttracks och den verkar ju bra.

Problemet jag har nu är att jag har 70 mils löpning i Training Center som jag måste få över till Sporttracks. Hur bär jag mig åt? Det verkar inte funka att exportera direkt till Sporttracks. Har även försökt skicka till min FR305 först, men den vill inte skicka över all historik.

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag fattat det så kan den bara lagra kartdata 18-19 timmar , sen börjar den radera. det äldsta först Alla dina tider för de 70 milen finns kvar men inte kartdata hur du sprang och var

#60

Postad 12 juni 2007 - 11:59

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

  • 1 036 inlägg
  • 0
förslag till löpning nu på lördag!
Jag skall dit, hoppas ni hänger på...

Kolla bilderna från 2005, liknande scenario i år... grymmt!
Löparfest i norge - liten uppförsbacke!

Vi ses på lördag!

#61

Postad 14 juni 2007 - 22:12

Unregistered91084b0d
  • Unregistered91084b0d
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Ny version ute V2.70 till klockan FR305

#62

Postad 16 juni 2007 - 14:32

Unregistered7932305a
  • Unregistered7932305a
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Sitter med en helt nyköpt Forerunner 305. Har inte bestämt mig riktigt än vilken programvara jag ska använda; Training Centre eller SportTracks. En kanske avgörande fråga - kan man skicka upp sin statistik till Motion Based med SportTracks?

Tacksam för hjälp. Ser fram emot att komma igång med GPS:en. Frågan är om den kan komma att bli det som krävs för att sänka min tid på Midnattsloppet? :)

#63

Postad 16 juni 2007 - 16:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
SportTracks har inget med MotionBased att göra. MotionBased är ett varumärke/site som Garmin äger så någon koppling till MotionBased finns inte. Fast - kan MotionBased kanske läsa GPX-filer? Då är det inget problem för det kan ST exportera.

Men å andra sidan kan du lokalt använda SportTracks och sedan låta MotionBased ladda data från klockan. För - inte har väl heller Training Center någon direkt koppling till MotionsBased?

Asch, ska säga att MotionBased har jag inte använt.

Som svar på din fråga skulle jag säga - testa dem alla och se. Ingen utesluter den andra och alla fungerar samtidigt. Dock kan inte nuvarande version av ST direkt läsa det format som TC sparar sin logbook i, stöd ska dock finnas i ST2 som kommer...snart. Likaså ska det troligen i ST2 finns en online-möjlighet, det vill säga möjlighet att spara/visa data på en webbsida. Osäker på den punkten dock.

Jag gillar ST och det är det enda programmet jag använder. Training Center är skit rent ut sagt, har inte sett sämre programvara på länge.

#64

Postad 19 juni 2007 - 12:12

Unregistered75b3415e
  • Unregistered75b3415e
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
I dagsläget springer jag med ipod/nike+, det funkar riktigt bra,
är rogivande och lättsamt.

att ta steget till gf305 verkar ju kräva att man är kär i att sitta lika länge vid
datorn som man är ute och springer :)

Jag har en gammal polar, tror jag ska damma av den och komplettera min nike+ med
lite puls, då jag tänkte springa efter "Mark Allen"-metoden.

Men det är KLOCKRENT att springa med accelerometer a la Nike+,
man kan springa VART man vill och bestämma sig för höger eller vänster vid vilken
korsning som helst och ändå få en rätt utmätt distans (må vara att gps'en är mer träffsäker än nike+)

Kan den kolla upp ens blodtryck också :P
såg att det fanns på en screenshot på SportTracks, eller får man möte upp en doktor för den biten :P

#65

Postad 19 juni 2007 - 12:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Hittar bara en fråga i din post - kan FR kolla ditt blodtryck? Nej, lika lite som den kolla din vikt och din längd samt om du är sjuk/skadad (uppgifter man kan fylla i i ST) så kan den kolla ditt blodtryck.

#66

Postad 03 september 2007 - 11:10

jumjum99
  • jumjum99
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hjälp!

Köpte en G F 305 för en tid sedan. Återförsäljaren kan inte få fram en svensk manual! Är det någon som har en sådan som kan hjälpa mig?

#67

Postad 03 september 2007 - 11:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hjälp!

Köpte en G F 305 för en tid sedan. Återförsäljaren kan inte få fram en svensk manual! Är det någon som har en sådan som kan hjälpa mig?

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte sett skymten av en svensk manual, tyvärr. Kontaktade Inwarehouse strax efter köp och de kunde inte ge mig någon, inte ens PDF-format.

I praktiken har du som kund rätt att returnera varan om du ej kan gå en manual till den som du godtar/är tillräcklig för dig. Nu säger jag inte att du ska göra det utan har du frågor kan du ställa dem här.

/T

#68

Postad 03 september 2007 - 11:49

Unregistered75b3415e
  • Unregistered75b3415e
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
tycker alltid att det borde finnas pdf'er som ska vara tillgängliga på nätet för manualer.. så är det ju på många sajter -dock inte garmin verkar det som.

#69

Postad 03 september 2007 - 12:02

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Sant, det borde finnas. Garmin har enligt svenska hemsidan en svensk manual med i förpackningen om man nu lyckas köpa en svensk variant av FR. Så egentligen ska det bara vara att ligga på sin leverantör och påstrida att de är skyldiga att förse dig med en manual på svenska om du så kräver en.

Då Garmin har en borde den kunna skaffa en från Garmin.

Eller tag kontakt med Garmin och be dem skicka en. Men de är inte skyldiga att göra det utan kostnad, det är däremot affären där du köpt din enhet.

#70

Postad 03 september 2007 - 19:32

jumjum99
  • jumjum99
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jo, återförsäljaren (Webbhallen) har erbjudit sig att återköpa produkten. Men grejen är den att jag vill HA en G F 305. Det är bara det att det blir lättare med svensk manual. Och visst har Garmin erbjudit mig en också. Bara jag hostar upp 700 spänn! lol

#71

Postad 03 september 2007 - 21:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ring upp Webbhallen och var en jobbig kund. Fast de har ju faktiskt rätten på sin sida att erbjuda dig att säga upp köpet, att köpa tillbaka produkten.

Fast hur du ska lyckas hitta en (billig) butik som har Forunner 305 i en svensk version inte har jag ingen, absolut ingen, aning om. Ingen alls.

men 700 kr för en manual! Det var att ta i när man enkel kan skapa en PDF som du kan ladda hem. Det finns FR x01 men inte FRx05.

/T

#72

Postad 03 september 2007 - 23:56

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

  • 1 036 inlägg
  • 0
Jag har en svensk!
Var bor du?

#73

Postad 04 september 2007 - 07:53

Unregistered75b3415e
  • Unregistered75b3415e
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
jag skulle också behöva en svensk manual, köpte min garmin 305 utomlands... visst kan man engelska.. men svenska är ju alltid lättare ;)

#74

Postad 04 september 2007 - 09:23

jumjum99
  • jumjum99
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
papegoja. Jag har mejlat dig. Tx ;)

#75

Postad 04 september 2007 - 09:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
papegoja
Fast bara en papperskopia väl?

Om en elektronisk - släng upp den på webben ;)

Inser nu att det fanns svenska detaljer i kartongen med min FR, en lathund, lite reklam för MotionBased samt ett garantibevis (som kanske egentligen borde ha fyllts i av butiken?). Men någon svensk manual följde inte med...

#76

Postad 05 september 2007 - 00:00

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

  • 1 036 inlägg
  • 0
Ja, en papperskopia.
Nu är mitt datorintresse begränsat så jag vet lite om att skapa PDF:er och så. Kan ngn. av er fixa det och sedan returnera boken till mig så lånar jag mer än gärna ut den...
Så kan ju ngn. lägga upp en länk till PDF:en.
PS. skall ni till Lidingöloppet?? (Bara kul att veta)

#77

Postad 05 september 2007 - 07:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Enkelt att skapa PDF - då syftade jag på Garmin som redan har den i den digital kopia någonstans. Inte alls omöjligt att förlagan till manualen är en PDF...


Att du ska skapa en, det är lite mer arbete. Det man får göra är
1: Scanna in sidorna. Cirka 70 sidor ger 35 scannade blad.
2: Granska att det blir läsbart, gör om de som inte blev bra
3: Om man vill dra ned storleken på resultatet får man köra det genom ett OCR-program så att resultatet blir text. Men även detta steg kräver en del manuellt arbetet då OCR-program aldrig har 100% rätt.
4: Om man kört steg 3 kan man i Word ha en text-version av manualen. Sedan är det bara se till att man har en PDF-skrivare i datorn, finns gratis skrivare på nätet att ladda hem, och skriva ut resultatet som en fil
4 b: Om vi har kvar bilderna är frågan om PDF är bästa formatet. Kanske spara varje sida som en PNG-fil eller JPEG-fil är bättre? Annars - ta upp bilderna i ex.v. Word, ordna dem på bra sätt och skriv ut som PDF.

Tidsåtgång, med vanlig hemmautrustning, några timmar.... Samt frågan är om man inte begår ett upphovsrättsbrott.

Nä, inget jag kräver av någon (annan än Garmin).

700 kr? 23% av vad jag betalade för min FR 305... VARFÖR har de inte en PDF på hemsidan?

#78

Postad 09 oktober 2007 - 08:02

Nigolo
  • Nigolo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag fick svensk manual från inWarehouse när jag köpte GF305 förra veckan. Finns fortfarande intresse av svensk manual i PDF så fixar jag det.

Monshi: Finns det någon enkel beskrivning hur jag lägger in egen karta i ST2? Jag har terrängkarta RT90 från Lantmäteriet som jpg med upplösning 5m. Fick också med en jgw- och en tabfil från Lantmäteriet, vet inte om det har någon betydelse... :)

#79

Postad 09 oktober 2007 - 08:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
I ST2 finns idag ingen möjlighet att använda egna kartor. Med den kart-plugin som jag arbetar med fungerar däremot ex.v. RIK-kartor utmärkt. JPG+JGW stöd inte i dagsläget men möjligheten finns, tror jag. Sedan ska sägas att JPG är ett bra format för små tiles, likt Google Earth. Då är de snabba att ladda och effektivt komprimerade. Stora JPG är däremot svåra/långsamma att läsa och inte alls lämpliga om man bara vill ladda av kartan/bilden.

Terrängkarta i JPG? Denna passar bättre i RIK eller liknande format...

Min kart-plugin - jag ska nog lägga manken till och se till att ha en version som jag kan släppa, en version som är någorlunda intuitiv att använda samt inte kraschar ST2 ibland.



/T

#80

Postad 31 oktober 2007 - 14:43

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Nu när det börjar bli lite kallare ute så undrar jag om det är några problem för 305:an att ta emot signalerna genom ytterkläder, t.ex. en jacka?

#81

Postad 31 oktober 2007 - 14:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Med tanke på att den kan hitta sin position inomhus tror jag inte det. Kanske du tappar lite i noggrannhet men det borde inte vara så markant såtillvida du inte har en jacka av aluminium...

Låt den bara få en fix, en bra position innan du gömmer den så lär den klara av att hålla kontakten.

#82

Postad 31 oktober 2007 - 15:37

Unregistered75b3415e
  • Unregistered75b3415e
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
vad snyggt det nya forumet är, SNYGGT!!

men ja, nu till det egentliga.. min gf305 får INTE kontakt med satelliter när jag är inomhus,
jag tror att det beror på hur ingrott man bor helt enkelt :)

Men testa med jacka helt enkelt vette du... man kan ju se på klockan hur pass bra kontakt
den har med satelliterna.. men jag är osäker på om man kan se detta i efterhand när man
vill analysera connectivity-styrkan.

men under en jacka tror jag att den definitivt borde kunna hålla bra connection.

Martin

#83

Postad 31 oktober 2007 - 15:44

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Nej, lyckligtvis ingen aluminiumjacka! Tack för svaren. Jag har inte köpt någon än, men jag kommer nog att göra det - de flesta verkar vara nöjda.

#84

Postad 09 november 2007 - 09:26

Ny medlem
  • Ny medlem
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Nu när det börjar bli lite kallare ute så undrar jag om det är några problem för 305:an att ta emot signalerna genom ytterkläder, t.ex. en jacka?



Jag använder min 305 för jämnan och nu när hösten kommit har jag den i bland under jackan och det funkar perfekt! Inga problem med mottagningen. Bara att träna på.

Daniel

Redigerat av Ny medlem, 09 november 2007 - 09:27.


#85

Postad 19 november 2007 - 19:57

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Så bra.

Jag fick min idag, det tog drygt tre veckor att få den från USA. Den köptes genom ebay för en slutsumma på drygt 1850 kr. Ett tips för hugade spekulanter.

#86

Postad 01 december 2007 - 17:12

OlofW
  • OlofW
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej!

Kan någon hjälpa mig med en svensk manual. Fick 305:an igår från ITBUTIKKEN, de skickade med en dansk om det är någon som vill ha :)

#87

Postad 02 december 2007 - 18:03

Mr benchy
  • Mr benchy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har nyss införskaffat mig denna produkt och har några funderingar:

Någon som skulle vilja hjälpa mig att fixa en svensk manual, har sett att flera frågat och att någon bemödat sig att maila eller liknande, jag är intresserad om någon kan hjälpa till.

DÅ jag skulle köra Training Center fick jag ett felmedelande: Runtime error! This aplication has requested the runtime to terminate it in an unusual way....... Någon som har varit med om detta??? Jag har redan testat att installera om, reparera osv, med det dyker fortfarande upp.

Har även läst om Sport Track! Är det bättre? Krävs det något speciellt för att man skall kunna köra det?

//Henrik

#88

Postad 02 december 2007 - 18:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Training Center är en usel programvara. Dåliga analyser och enbart stöd för en användarprofil. Uselt.

SportTracks många gånger bättre på i princip allt. Där går dock ännu inte att ladda upp banor/waypoints till GPSn. Rekommenderas skarpt.

Enda kravet är att du har .Net2.0 installerat för att köra den ST2 beta som finns ute. Beta-versionen är stabil och rekommenderas före den senast skarpa versionen framförallt pga stödet för plugins. Ladda hem, testa och donera för att det är ett väldigt bra program.

Training Center och FR - se till att båda är uppdaterade till senaste version.

(ForeRunner 305 finns v 2.8 ute nu och den fungerar bra, TC vet inte versionsnummer)

Redigerat av Monshi, 02 december 2007 - 18:35.


#89

Postad 02 december 2007 - 21:12

OlofW
  • OlofW
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hittade en senare version av Training Center 3.3.2 daterad 7nov2007 som klarar flera användare.
Där finns också 3.0 för GPS daterad 12nov2007
http://www8.garmin.c...ct=010-00467-00

Henrik: Jag fick felmeddelande efter jag gjort installationen av Training Center från Garmins svenska sida.
Efter jag installerat USB-drivrutinerna och 3.3.2 fungerar det fint!

/Olof

P.S. Kan någon maila eller posta den svenska .pdf-filen?
D.S.

#90

Postad 02 januari 2008 - 13:53

pd_jansson
  • pd_jansson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har installerat Friluft Pro och vill imporera gamla tracks (som nu ligger i sporttracks). Försökte att exportera som .gpx men den ville inte mapsource importera. Hur göra för att flytta över gamla tracks till mapsource och friluft pro?

/Daniel

#91

Postad 02 januari 2008 - 14:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Testa om inte pluginen för GPSBabel till ST kan hjälpa dig att spara i rätt format. Jag vet inte men värt att testa. Fast notera att export från ST för tillfälligt (tror jag) inte inkludera pulsdata.

Redigerat av Monshi, 02 januari 2008 - 14:03.


#92

Postad 03 januari 2008 - 19:34

pd_jansson
  • pd_jansson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tack och bock! Plugin gjorde att man kunde exportera i ett antal format bla .gdb som mapsource läser. Jag fick i och för sig också intallera ST2 (betaversionen) men den ser ju trevlig ut.

Så långt var det ju bra men nu skulle jag vilja ska en jpg av det jag ser i mapsource. Jag hittar inget sätt att spara/exportera detta i lämpligt format? Är det någon som har ideer på detta?

/Daniel

#93

Postad 04 januari 2008 - 08:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Kartan i MapSource är källskyddad och vill inte bli kopierad, så enkelt är nog det. Men så länge den visas på en skärm kan man alltid ta ut det som visas i den upplösning och storlek skärmen har via en dump av skärmbilden (PrtScreen + valfritt ritprogram). Eller så kanske det går att installera en skrivare på datorn som sparar utskrifter som en bild...

Eller så väntar du ett tag (eller sänder mig ett PM för en pre-release) på min kartplugin till ST2. Den kan hantera, i teorin i praktiken inte helt sant ännu, alla kartformat GDAL kan läsa samt många vanliga bildformat. Ex.v. RIK- och svenska orienteringskartor går bra. De senare har jag tyvärr inget bra verktyg för att kalibrera ännu.

#94

Postad 06 januari 2008 - 21:39

Unregisteredf6681a84
  • Unregisteredf6681a84
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har precis skaffat en 305:a. Om jag förstått det rätt så är det sporttracks som gäller. Om man som jag är ny användare ska man köra på 2.0 beta version eller ska man ta 1.3 versionen?

#95

Postad 06 januari 2008 - 22:47

adertobi
  • adertobi
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Kan man använda sin 305 som en vanlig gps-modul när den är inkopplad till laptopen med något lämpligt kartprogram?

#96

Postad 07 januari 2008 - 09:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
smorgos: 2.0 Betan är så mycket bättre och roligare än 1.3 så valet är enkelt. Vissa funktioner saknas som exempelvis möjligheten att förhand redigera felaktiga datapunkter (HRM/GPS) men om du klarar dig utan dessa är det 2.0 du ska ta. Det finns iofs inga problem med att ha båda installerade om du vill testa dem båda.

adertobi: Tror inte det

#97

Postad 17 juni 2008 - 06:41

alvaro
  • alvaro
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hej.

Någon som har en bild när gps:n sitter på armen?

Har lite svårt att få en uppfattning om hur stor den verkligen är... Har inte hittat den i någon affär här i stan...

Så om någon vet ett ställe i växjö som har den, så säg gärna till

#98

Postad 17 juni 2008 - 07:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
305
Postad bild


Eller 405, här jämförd med en klocka:
Postad bild


Eller sök själv:
Google

Redigerat av Monshi, 17 juni 2008 - 07:19.


#99

Postad 17 juni 2008 - 11:16

alvaro
  • alvaro
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Tack för bilderna (borde hittat dem själv på google).

Den ser ju ganska stor ut...

Ni som har en, hur känns den när man springer med den? Är den så stor att man stör sig på det? Vad tycker ni?

Riktigt sugen på en, fast det blir nog en 205:a isf.

#100

Postad 17 juni 2008 - 12:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Springer, cyklar, paddlar kajak, whatever - nej den stör inte.

Enda problemet med storleken är om man vill ta på sig en tröja till eller liknande, svår att få över. Den är ju inte heller direkt diskret så att säga, det är inte en "klocka" man kan ha på sig.

Köp en 305 eller 405. Pulsmätning är jekligt trevligt att ha med. Spara inte någon hundralapp med att köpa en 205, du kommer att ångra dig jag lovar. Jag kan nog säga att jag till 50% använder GPS-delen (avstånd, var var jag egentligen, hastighet/tempo) och 50% pulsmätningen (hur hårt arbetar/arbetade jag).

Att sedan 405 är bättre än 305, det är klart. Dock är skillnaden, vad det verkar, inte lika stor som mellan 201/301 och 205/305. Jag rekommenderar ingen att skaffa en 201/301 idag (om de finns att få tag på). 305 fungerar bra, gör det den ska. Har man lite större budget ska man dock överväga 405.

Sedan kan man nämna att det finns andra som gör träningsGPSer som inte ligger alltför långt efter Garmnin men är, oftast, en bit billigare.

Fördelar med 405, av vad jag läst, ej testat själv:
• Mindre och smidigare
• Bättre skärm. Mindre men tydligare.
• Snabbare på att fånga GPSer (även om 305 klart duger)
• Trådlös nedladdning av data (om datorn är på, bara du går in i samma rum så laddas data ned)
• Diskretare, ser ut, nästan, som en klocka.

Nackdel
• Ingen direktimport i SportTracks. Inte svårt att lösa dock.

Ja, sök själv och läs. Finns användare som har båda som skrivit om dem på SportTracks forum exempelvis.
Edit:
En tråd i STs forum

Redigerat av Monshi, 17 juni 2008 - 22:19.




3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.